ODLUKA
O OSTVARIVANJU PRAVA NA UMANJENJE ILI PRIVREMENO OSLOBAĐANJE PLAĆANJA USLUGE IZNOŠENJA I DEPONOVANJA KUĆNOG OTPADA

("Sl. list grada Pančeva", br. 18/2011)

Član 1

Ovom odlukom se definiše način, visina, uslovi i potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava na umanjenje ili privremeno oslobađanje plaćanja mesečne obaveze za uslugu odvoženja i deponovanja kućnog otpada.

Pravo na umanjenje mesečnog iznosa računa

Član 2

Pravo na umanjenje mesečnog iznosa ostvaruju sledeći korisnici usluge iznošenja i deponovanja kućnog otpada:

I Umanjenje od 5%

Vlasnici odnosno zakupci stambenog prostora ostvaruju umanjenje, u visini 5% mesečnog iznosa ukoliko plate mesečnu obavezu u roku naznačenom na računu odnosno ukoliko su u pretplati. Popust se iskazuje na prvom narednom računu.

II Privremeno umanjenje od 90%

1. Fizička lica - vlasnici poslovnog prostora u kojem se ne vrši delatnost odnosno koji nije u funkciji, ostvaruju privremeno umanjenje 90% od mesečnog iznosa računa pod uslovom da podnesu pismeni zahtev i da u poslovnom prostoru, za koji se traži umanjenje računa, nemaju mesečnu potrošnju električne energije veću od 50 KW.

Uz pismeni zahtev obavezno prilažu poslednji mesečni račun za utrošenu električnu energiju.

2. Privredna društva koja ne koriste poslovni prostor ili isti nije u funkciji, ostvaruju umanjenje 90% od mesečnog iznosa računa pod uslovom da podnesu pismeni zahtev, prilože poslednji mesečni račun za utrošenu električnu energiju do 100 KW jedan od sledećih dokaza:

- rešenje o privremenom prestanku obavljanja privredne delatnosti iz Agencije za privredne registre (APR),

- rešenje o zatvaranju ogranka iz APR-a

- rešenje o otvaranju stečaja ili likvidacije,

- rešenje Sekretarijata za građevinarstvo i urbanizam Grada Pančeva o rekonstrukciji, adaptaciji, rušenju poslovnog prostora i sl.

3. Preduzetnici - fizička lica koja obavljaju registrovanu delatnost (vlasnici samostalnih trgovinskih, zanatskih i ugostiteljskih radnji) ostvaruju umanjenje 90% od mesečnog iznosa računa pod uslovom da podnesu pismeni zahtev i da uz zahtev prilože:

- poslednji mesečni račun za utrošenu električnu energiju kojim dokazuju da u poslovnom prostoru, za koji se traži umanjenje računa, nemaju potrošnju električne energije veću od 50 KW.

- jedno od rešenja iz APR-a iz tačke 2. ovog člana.

Pravo na umanjenje iznosa mesečnog računa za sve subjekte navedene u čl. 2. tačka 1. 2, 3, ove Odluke ostvaruje se od dana podnošenja pismenog zahteva za ubuduće i ne može se priznavati retroaktivno.

Svi uslovi navedeni u čl. 2. ove Odluke moraju se ispuniti kumulativno i privremeno umanjenje može trajati najduže 6 meseci.

Privremeno umanjenje računa može trajati najduže 6 meseci. Nakon isteka roka od 6 meseci, potrebno je obnoviti zahtev za oslobađanje računa. Ukoliko se ne obnovi zahtev, račun se ispostavlja u punom iznosu.

Privremeno oslobađanje od plaćanja mesečne obaveze za uslugu iznošenja i deponovanja kućnog otpada

Član 3

Vlasnik stambenog prostora odnosno objekta u kojem se ne stanuje, ima pravo na oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga. Oslobađanje se vrši na osnovu podnetog pismenog zahteva komunalnom preduzeću uz koji se prilaže poslednji mesečni račun za utrošak električne energije do 50 KW.

Član 4

Oslobađanje od plaćanja računa proizvodi dejstvo za budući period i traje najduže do 6 meseci od dana podnošenja zahteva. Nakon isteka roka od 6 meseci, potrebno je obnoviti zahtev za oslobađanje računa. Ukoliko se ne obnovi zahtev, račun se ispostavlja u punom iznosu.

Oslobađanje se ne može priznavati retroaktivno.

Ostale odredbe

Član 5

Vlasnik poslovnog prostora odnosno zakupac je dužan da u roku od 7 dana prijavi promenu, ukoliko se u poslovnom prostoru za koji se primenjuje umanjenje računa ili privremeno oslobađanje od plaćanja, započne sa obavljanjem delatnosti, promeni površina ili način njenog korišćenja.

Ukoliko u roku od 7 dana korisnik usluge odnošenja i deponovanja otpada ne prijavi promenu komunalnom preduzeću, rizik neusklađenosti stvarnog stanja i knjigovodstvenog stanja pada na njegov teret.

Član 6

U slučaju da ne izvrši svoju obavezu iz člana 5. stav 1, a ovlašćeno lice JKP "Higijena" Pančevo utvrdi obavljanje delatnosti (ili zakup), korisnik usluge gubi pravo na umanjenje odnosno oslobađanje i dužan je da plati razliku do punog iznosa redovnih faktura sa pripadajućom kamatom, počev od podnošenja zahteva za umanjenje odnosno oslobađanje.

Član 7

U slučaju kada ne mogu da se utvrde podaci bitni za fakturisanje, stručna služba JKP "Higijena" Pančevo može predložiti UO JKP "Higijena" Pančevo donošenje odluke o privremenom oslobađanju odnosno umanjenju mesečnog računa.

Član 8

Stručne službe JKP "Higijena" Pančevo se zadužuju za sprovođenje ove odluke.

Član 9

Ova odluka stupa na snagu i primenjuje se osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu Grada Pančeva.

Član 10

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje primena Odluke UO broj 40/81 od 07.10.2003.; Odluka UO broj 330/38 od 20.02.2007. i Odluka UO broj 2230/5 od 27.01.2009. godine

Član 11

Prečišćen tekst objaviti u "Službenom listu grada Pančeva".