ODLUKA
O UVOĐENJU SAMODOPRINOSA NA TERITORIJI MESNE ZAJEDNICE "PERLEZ" PERLEZ ZA PERIOD OD 01.07.2011. DO 01.07.2016. GODINE

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 11/2011)

Član 1

Uvodi se samodoprinos u novcu na teritoriji Mesne zajednice "Perlez" Perlez za period od 01.07.2011. do 01.07.2016. godine.

Član 2

Odluka o uvođenju samodoprinosa doneta je izjašnjavanjem na referendumu koji je sproveden 18. i 19. kao i 25. i 26.06.2011. godine, u skladu sa propisima kojima je uređen postupak neposrednog izjašnjavanja građana.

Član 3

Samodoprinos se uvodi u novcu, u ukupnom iznosu od 100.000.000,00 dinara.

Sredstva samodoprinosa su strogo namenska i koristiće se prema Programu priliva i utroška sredstava kojim su utvrđeni izvori, namena i način obezbeđenja ukupnih finansijskih sredstava i njihova realizacija.

Član 4

Samodoprinos se uvodi za sledeće namene:

1.

Izrada projekta za fekalnu kanalizaciju i izgradnja kanalizacione mreže

   20.000.000.00 din.

2.

Izrada kišne kanalizacije

5.000.000,00 din.

3.

Rekonstrukcija ambulante

10.000.000,00 din.

4.

Finansiranje redovne delatnosti DVD-a i završetak svlačionice i lovačkog doma

1.000.000,00 din.

5.

Adaptacija bioskopske sale

500.000,00 din.

6.

Izrada projekta za adaptaciju izgorele zgrade u centru sela i realizacija istog

1.000.000,00 din.

7.

Završetak pokrivanja zelene pijace

400.000,00 din.

8.

Projektovanje i izrada stočne pijace na vašarištu

200.000,00 din.

9.

Okamenjavanje i uređenje atarskih puteva

5.000.000,00 din.

10.

Izrada projekta za asfaltiranje i asfaltiranje

20.000.000,00 din.

11.

Izgradnja i održavanje postrojenja za snabdevanje stanovništva pijaćom vodom

3.000.000,00 din.

12.

Popravku puteva, trotoara i propusta

3.000.000,00 din.

13.

Održavanje i izgradnja objekata i imovine MZ

1.500.000,00 din.

14.

Sanacija divljih deponija i nabavka kontejnera i kanti za smeće

2.500.000,00 din.

15.

Ozelenjavanje, uređenje, pošumljavanje ulica, parkova i slobodnih površina oko naseljenog mesta

1.000.000,00 din.

16.

Održavanje i uređenje grobalja, izgradnja i održavanje staza na grobljima

1.100.000,00 din.

17.

Popravku i održavanje javne rasvete

2.300.000,00 din.

18.

Kupovinu opreme za potrebe Mesne zajednice i mesne biblioteke

300.000,00 din.

19.

Finansiranje inventara, opreme i materijalnih troškova mesne zajednice i radnika mesne zajednice koji proizilaze iz redovne delatnosti

5.500.000,00 din.

20.

Finansiranje redovnih aktivnosti udruženja i drugih društvenih organizacija održavanje spomenika kulture i izrada spomenika Đuri Jakšiću

1.200.000,00 din.

21.

Izradu projekta gasifikacije i druge komunalne potrebe

10.000.000,00 din.

22.

Kupovina inventara za društvene objekte, školu, zabavište, zdravstvenu stanicu i dr.

2.000.000,00 din.

23.

Finansiranje kulturno zabavnih aktivnosti

1.000.000,00 din.

24.

Pomoć za novorođenčad

500.000,00 din.

25.

Obeležavanje slave sela i dana MZ

1.000.000,00 din.

26.

Održavanje verskih objekata

1.000.000,00 din.

Član 5

Odluku o uvođenju samodoprinosa donose svi punoletni građani koji imaju izborno pravo i prebivalište na području Mesne zajednice "Perlez" Perlez, kao i građani koji nemaju prebivalište na području Mesne zajednice "Perlez" Perlez, ako na tom području imaju nepokretnu imovinu, a sredstvima samodoprinosa se poboljšavaju uslovi za korišćenje te imovine.

Član 6

Osnovicu samodoprinosa čine zarade (plate) zaposlenih, prihod od poljoprivrede i šumarstva i prihod od samostalnih delatnosti na koje se plaća porez na dohodak građana.

Član 7

Samodoprinos se plaća po sledećim stopama:

- na neto zarade zaposlenih 3%;

- na prihode od samostalne delatnosti na koje se plaća porez na dohodak građana u skladu sa zakonom koji uređuje porez na dohodak građana 3%;

- na prihode od poljoprivrede i šumarstva na godišnjem nivou 200,00 din po hektaru;

- na penzije uz potpisanu izjavu o dobrovoljnom uplaćivanju samodoprinosa 1%.

Član 8

Obveznici samodoprinosa su punoletni građani koji imaju prebivalište na području Mesne zajednice "Perlez" Perlez, kao i građani koji nemaju prebivalište na području Mesne zajednice "Perlez" Perlez, ako na tom području imaju nepokretnu imovinu, a sredstvima samodoprinosa se poboljšavaju uslovi za korišćenje te imovine.

Obaveze plaćanja samodoprinosa oslobođena su primanja i imovina koja su zakonom izuzeta od oporezivanja.

Član 9

Obračun i naplata samodoprinosa vrši se u skladu sa zakonom.

Član 10

Sredstva samodoprinosa su prihod budžeta grada Zrenjanina i uplaćivaće se na račun broj 840-711181843-57.

Član 11

Savet Mesne zajednice "Perlez" Perlez dužan je da najmanje jednom godišnje informiše građane o realizaciji godišnjeg plana i namenskom utrošku sredstava samodoprinosa.

Nadzorni odbor mesne zajednice ima obavezu stalne kontrole o namenskom trošenju sredstava samodoprinosa.

Član 12

Stručne i administrativne poslove oko samodoprinosa vrši Gradska uprava grada Zrenjanina - Odeljenje za poslove finansija i računovodstva.

Evidencija o sredstvima samodoprinosa vodi se u skladu sa zakonom.

Član 13

U slučaju da se utvrđeni iznos samodoprinosa iz člana 3. ove Odluke naplati pre isteka trajanja samodoprinosa, Savet Mesne zajednice "Perlez" Perlez će svojom odlukom prekinuti dalju naplatu, o tome izvestiti uplatioce i sa njima sačiniti sporazum o vraćanju sredstava koja su uplaćena iznad iznosa koji je utvrđen ovom Odlukom.

Član 14

U pogledu načina utvrđivanja samodoprinosa, obračunavanja, zastarelosti naplate, rokova za plaćanje, obračuna kamate i ostalog što nije posebno propisano Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, shodno se primenjuju odredbe zakona kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija.

Član 15

Ova Odluka objaviće se u "Službenom listu grada Zrenjanina".