ODLUKA
O OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "MOJE DETINJSTVO" ČAČAK

("Sl. list grada Čačka", br. 9/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Predškolska ustanova "Moje detinjstvo" Čačak, (u daljem tekstu: Ustanova) za obavljanje delatnosti u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta.

Član 2

Naziv Ustanove je: Predškolska ustanova "Moje detinjstvo" Čačak.

Član 3

Sedište Ustanove je u Čačku, ulica Nemanjina bb.

Odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove donosi organ upravljanja uz saglasnost nadležnog ministarstva.

Član 4

Ustanova ima status pravnog lica.

Status pravnog lica Ustanova stiče upisom u Registar nadležnog suda.

Ustanova obavlja delatnost u okviru sledećih dečijih vrtića:

- Vrtić "Zvončica" u Mrčajevcima,

- Vrtić "Pčelica" u Slatini,

- Vrtić "Kolibri" u Atenici,

- Vrtić "Leptirić" u Čačku, ul. Nemanjina 78,

- Vrtić "Mali kapetan" u Čačku, ul. Nemanjina bb,

- Vrtić "Mladost" u Čačku, ul. Knićaninova bb,

- Vrtić "Biseri" u Čačku, ul. Njegoševa bb,

- Vrtić "Dečiji gaj" u Trbušanima,

- Vrtić "Đurđevak" u Prijevoru,

- Vrtić "Bubamara" u Preljini i

- Vrtić "Poletarac" u Čačku, ul. Hajduk Veljkova.

Član 5

Ustanova ima svoj pečat i štambilj.

Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuje se Statutom Ustanove.

Ustanova može imati znak koji sadrži naziv i sedište Ustanove.

Izgled i sadržina znaka utvrđuje se odlukom Upravnog odbora Ustanove.

II DELATNOST USTANOVE

Član 6

Pretežna delatnost Ustanove je:

- 85.10 predškolsko obrazovanje.

Pored pretežne delatnosti Ustanova obavlja i:

- 88.91 delatnost dnevne brige o deci.

Član 7

Na osnivanje i rad Ustanove primenjuju se propisi o javnim službama.

III FINANSIRANJE USTANOVE

Član 8

Sredstva za finansiranje delatnosti Ustanove obezbeđuju se u skladu sa Zakonom.

IV SREDSTVA ZA RAD USTANOVE

Član 9

Sredstva za osnivanje i rad Ustanove čine pokretne i nepokretne stvari i dobra u objektima dečijih vrtića u kojima se obavlja delatnost Ustanove.

Vrednost sredstava biće utvrđena deobnim bilansom koji će biti sačinjen prema podacima periodičnog računa na dan 30.6.2011. godine.

Deobni bilans će sačiniti predstavnici Predškolske ustanove "Radost" i Ustanove koja se osniva a usvajaju ga upravni odbori obe Ustanove.

Član 10

Ustanova preuzima sve zaposlene koji rade u dečijim vrtićima iz člana 4. stav 3. ove odluke.

Član 11

Ustanova ima sva prava korišćenja odmarališta "Ovčar" u Ulcinju kao i Predškolska ustanova "Radost" koja je registrovana u Crnoj Gori kao vlasnik tog objekta.

Član 12

Ustanova koristi i raspolaže sredstvima u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Ustanova ne može raspolagati sredstvima u smislu otuđenja ili promene namene bez prethodne saglasnosti osnivača.

V ORGANI USTANOVE

Član 13

Ustanova ima organ upravljanja, rukovođenja, stručne i savetodavne organe.

Član 14

Organ upravljanja u Ustanovi jeste Upravni odbor.

Upravni odbor Ustanove ima devet članova, uključujući i predsednika.

Članove Upravnog odbora Ustanove imenuje i razrešava Skupština grada, a predsednika biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Upravni odbor Ustanove čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i osnivača.

Predstavnici zaposlenih i roditelja predlažu se na način utvrđen Zakonom i Statutom.

Mandat Upravnog odbora Ustanove traje četiri godine.

Član 15

Upravni odbor:

- donosi Statut, pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

- donosi predškolski program vaspitanja i obrazovanja, godišnji program rada Ustanove, razvojni plan i usvaja izveštaje o njihovoj realizaciji;

- donosi finansijski plan Ustanove;

- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun, izveštaj o izvođenju nastave u prirodi i izveštaj o letovanju dece u Ulcinju;

- odlučuje po žalbi odnosno prigovoru na rešenje direktora;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Član 16

Direktor rukovodi radom Ustanove.

Direktora Ustanove bira Upravni odbor, na period od četiri godine, na osnovu javnog konkursa, po pribavljenom mišljenju Vaspitno - obrazovnog veća, na način i po postupku propisanom Zakonom i Statutom Ustanove.

Za direktora Ustanove može da bude izabrano lice koje ispunjava uslove propisane Zakonom i Statutom Ustanove.

U Ustanovi se postavlja vršilac dužnosti direktora iz razloga, na način i po postupku utvrđenom Zakonom.

Član 17

Direktor rukovodi radom Ustanove i odgovoran je za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.

Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru Ustanove i Ministru.

Osim poslova utvrđenih zakonom i Statutom Ustanove, direktor:

- planira i organizuje ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja i svih aktivnosti Ustanove;

- stara se o ostvarivanju razvojnog plana Ustanove;

- odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;

- sarađuje sa organima Grada, organizacijama i udruženjima;

- organizuje i vrši pedagoško instruktivni uvid i prati kvalitet vaspitno obrazovnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnih saradnika;

- planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnog saradnika;

- preduzima mere u slučajevima povrede zabrana iz Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu;

- preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika kao i drugih inspekcijskih organa;

- stara se o blagovremenom obaveštavanju zaposlenih i roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove i ovih organa;

- saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog i pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;

- sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima dece;

- obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;

- podnosi izveštaj o svom radu i radu Ustanove Upravnom odboru, najmanje dva puta godišnje;

- podnosi izveštaj o radu Ustanove osnivaču, najmanje jedanput godišnje;

- donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova.

Član 18

Ustanova ima Savet roditelja kao savetodavni organ.

U Savet roditelja bira se po jedan predstavnik roditelja iz svakog vrtića iz člana 4. stav 3. ove odluke.

Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru direktoru i stručnim organima Ustanove.

Savet roditelja obavlja poslove utvrđene Zakonom i Statutom Ustanove.

Način izbora Saveta roditelja Ustanove uređuje se Statutom Ustanove a rad Poslovnikom Saveta.

Član 19

Stručni organi Ustanove jesu Vaspitno - obrazovno veće i stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara, aktiv za razvojno planiranje i drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom Ustanove.

Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa uređuju se Statutom Ustanove.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Ustanova počinje sa radom kada se utvrdi da ispunjava uslove za osnivanje i početak rada, dobijanjem rešenja o verifikaciji i upisom u Registar nadležnog suda.

Član 21

Do imenovanja članova Upravnog odbora Ustanove, poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji će posebnom odlukom imenovati osnivač.

Odlukom o imenovanju Privremenog upravnog odbora utvrđuje se broj članova i sastav Privremenog upravnog odbora.

Privremeni upravni odbor doneće Statut Ustanove u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o imenovanju.

Član 22

Do izbora direktora Ustanove u skladu sa Zakonom i Statutom Ustanove, poslove direktora će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja privremeni direktor Ustanove.

Privremenog direktora Ustanove imenuje osnivač.

Privremeni direktor Ustanove obaviće pripreme za donošenje Statuta, podneti prijavu za upis u Registar nadležnog suda i druge poslove neophodne za osnivanje i početak rada Ustanove.

Član 23

Ova Odluku stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".