ODLUKA
O DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 14/2010 i 6/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi za davanje u zakup poslovnog prostora i garaža u državnoj svojini, na kojima je nosilac prava korišćenja Grad Sombor (u daljem tekstu: Grad), postupak davanja u zakup, određivanje i naplata zakupnine, uslovi za zaključenje ugovora o zakupu, i druga pitanja od značaja za upravljanje poslovnim prostorom.

Član 2

Pod poslovnim prostorom, u smislu ove odluke, smatraju se poslovne zgrade i prostorije (u daljem tekstu: poslovni prostor) i garaže.

Poslovnim prostorom, bez obzira da li se nalazi u poslovnoj ili stambeno-poslovnoj zgradi u smislu ove odluke smatra se jedna ili više prostorija namenjenih vršenju poslovnih delatnosti, odnosno skladištenju robe, koje po pravilu čine građevinsku celinu i imaju poseban ulaz.

Deo podruma u zgradi Skupštine Grada, ne smatra se poslovnim prostorom u smislu ove odluke.

Uslove dodele i korišćenja poslovnog prostora za svaki pojedinačni predmet posebno, utvrđuje Gradsko veće Grada Sombora (u daljem tekstu: Gradsko veće), a na predlog Odeljenja lokalne poreske administracije Gradske uprave Grada Sombora (u daljem tekstu: Odeljenje).

II IZDAVANJE POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

Član 3

Davanje poslovnog prostora u zakup vrši se u skladu sa zakonom, pod uslovima, na način i u postupku utvrđenom ovom odlukom.

Član 4

Poslovni prostor daje se u zakup u postupku:

- prikupljanja ponuda javnim oglasom,

- javnim nadmetanjem,

- neposrednom pogodbom.

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija za poslovni prostor (u daljem tekstu: Komisija) i Odeljenje, a na osnovu Odluke Gradskog veća.

Predsednika i četiri člana Komisije, od kojih su dva iz reda odbornika Skupštine grada, kao i njihove zamenike imenuje Gradsko veće, na mandatni period od četiri godine.

Komisija je prvostepeni organ u postupku dodele poslovnog prostora u zakup, sem za postupak neposredne pogodbe, koji vodi Odeljenje.

Najkasnije 45 dana pre isteka ugovorenog roka zakupa, nadležni organ zakupodavca započeće postupak izdavanja poslovnog prostora u zakup.

Zakupac poslovnog prostora za koji se sprovodi postupak izdavanja, ako prihvati uslove iz ponude najpovoljnijeg ponuđača, ima preče pravo zakupa.

Ako zakupac ne učestvuje u postupku, odnosno ne prihvati uslove iz ponude najpovoljnijeg ponuđača, ili odbije da se izjasni, smatraće se da je odustao od daljeg zakupa, a pravo na zaključenje ugovora o zakupu stiče najpovoljniji ponuđač.

Zakupac koji je odustao od daljeg zakupa, dužan je da poslovni prostor slobodan od lica i stvari, preda u posed zakupcu u roku od 15 dana od dana otvaranja pisanih ponuda, odnosno održavanja javne licitacije.

a) Javni oglas

Član 5

Javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Član 6

Javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup sadrži:

- adresu i površinu poslovnog prostora,

- vrstu delatnosti koja se može obavljati,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- rok i način podnošenja ponude,

- iznos kaucije i broj tekućeg računa na koje su uplaćuje kaucija,

- način saopštavanja rezultata oglasa i kriterijume za izbor zakupca,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti uz ponudu i podatke o obaveznoj sadržini ponude,

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu poslovnog prostora, i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Gradskog veća iz člana 4. stav 2. ove odluke, u zavisnosti od stepena opremljenosti poslovnog prostora, zone u kojoj se nalazi i dr.

Član 7

Vrstu delatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru određuje Gradsko veće, zavisno od lokacije na kojoj se poslovni prostor nalazi, stepena opremljenosti poslovnog prostora, potreba građana, urbanističkih i drugih uslova.

Član 8

Početni iznos zakupnine utvrđuje Gradsko veće u skladu sa ovom odlukom.

Član 9

Rok za podnošenje ponude na javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: ponuda) ne može biti kraći od osam dana od dana objavljivanja javnog oglasa.

Član 10

Ponuda se podnosi u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom:

"Za javni oglas".

Ponuda sadrži:

- ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu fizičkog lica, a za preduzetnike i izvod iz registra Agencije za privredne registre, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica i izvod iz registra Agencije za privredne registre i podatke o licu ovlašćenom za zastupanje.

- naznaku poslovnog prostora za koji se ponuda podnosi,

- delatnost koja će se obavljati, iznos ponuđene zakupnine, izjavu da će poslovni prostor preuzeti u viđenom stanju,

- dokaz o uplaćenoj kauciji.

Uz ponudu se dostavljaju prilozi u skladu sa posebnim zahtevima iz javnog oglasa.

Član 11

Kaucija iz člana 6. alineja 6. se uplaćuje u iznosu od tri početne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup.

Dokaz o uplaćenoj kauciji dostavlja se najkasnije do roka određenog u oglasu.

Učesniku na javnom oglasu čija ponuda nije prihvaćena, kaucija se vraća kada odluka Gradskog veća o dodeli poslovnog prostora u zakup postane konačna.

Izuzetno, kaucija iz stava 3. ovog člana može se vratiti i pre konačnosti odluke Gradskog veća, a najranije u roku od tri dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup, ukoliko se učesnik na javnom oglasu pismenim putem odrekne prava na prigovor.

Učesnik na javnom oglasu čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj kaucije ako u roku od tri dana od dana prijema poziva zakupodavca ne uplati razliku iznosa kaucije i iznosa postignutog na javnom oglasu i u dodatnom roku od pet dana ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Član 12

Kriterijumi za ocenjivanje najpovoljnije ponude i izbor zakupca su:

- visina zakupnine po m2,

- visina sredstava koja budući zakupac ima nameru da uloži u adaptaciju poslovnog prostora,

- kvalitet sredstava za obezbeđenje plaćanja buduće zakupnine,

- broj lica koje će zaposliti u poslovnom prostoru, i

- drugi elementi.

Gradsko veće, prilikom donošenja odluke o dodeli u zakup poslovnog prostora u zakup javnim oglasom, odrediće način izbora najpovoljnije ponude, ceneći kriterijume iz stava 1. ovog člana u odnosu na karakteristike poslovnog prostora koji se izdaje (zona u kojoj se nalazi, građevinsko stanje objekta, delatnost koja se će se obavljati u poslovnom prostoru i dr.).

Član 13

Blagovremenost i urednost pristiglih ponuda utvrđuje Komisija, odmah nakon otvaranja ponuda.

Neblagovremena ponuda je ponuda predata nakon proteka roka za podnošenje ponude.

Neuredna ponuda je:

- ponuda predata u otvorenoj koverti i

- ponuda koja ne sadrži podatke i dokumentaciju iz člana 10. ove odluke.

Neuredne i neblagovremene ponude se odbacuju.

Komisija neće razmatrati ponudu onog učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na neki drugi način, kao zakupac, prekršio odredbe ugovora o zakupu.

Član 14

Ukoliko na javni oglas ne stigne ni jedna blagovremena ponuda, odnosno ako ni jedan od učesnik na javnom oglasu ne ispunjava uslove iz javnog oglasa, Gradsko veće će odlučiti da li će raspisati novi javni oglas.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, kada Gradsko veće odluči da raspiše novi javni oglas može da odluči da zakupnina bude manja u odnosu na najmanje utvrđenu zakupninu iz člana 35. ove odluke, odnosno može da promeni namenu poslovnog prostora.

U slučaju da Gradsko veće ne donese Odluku o raspisivanju javnog oglasa iz stava 1. ovog člana, Odeljenje, uz saglasnost Gradskog veća, može poslovni prostor dati u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz javnog oglasa.

Član 15

Na osnovu sprovedenog postupka Gradsko veće donosi odluku o dodeli poslovnog prostora u zakup najpovoljnijem učesniku na javnom oglasu.

O rezultatima postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom Odeljenje obaveštava učesnike na javnom oglasu u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup.

Učesnik na javnom oglasu ima pravo da podnese prigovor Gradskom veću u roku od tri dana od dana dostavljanja odluke iz stava 1. ovog člana.

Odluka Gradskog veća po prigovoru je konačna.

Član 16

Na osnovu konačne odluke o davanju poslovnog prostora u zakup, Odeljenje poziva izabranog učesnika na javnom oglasu da zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku od osam dana od dana dostavljanja konačne odluke.

Izabrani učesnik je dužan da u roku od osam dana od dana dostavljanja poziva iz stava 1. ovog člana zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Ukoliko izabrani učesnik na javnom oglasu ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku iz stava 2. ovog člana, smatraće se da je odustao od ponude.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, Odeljenje, uz saglasnost Gradskog veća može dati poslovni prostor u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz javnog oglasa.

Član 17

Gradsko veće može odlučiti da se ugovor o zakupu ne zaključi sa najpovoljnijim učesnikom na javnom oglasu, ukoliko do zaključenja ugovora o zakupu poslovnog prostora utvrdi da je tekući račun najpovoljnijeg učesnika na javni oglas blokiran, ili da je bio blokiran u prethodnih šest meseci, ili na drugi način sazna da najpovoljniji ponuđač na javnom oglasu ne može ispunjavati obaveze iz ugovora o zakupu.

b) Javno nadmetanje

Član 18

Odluka o javnom nadmetanju za davanje poslovnog prostora u zakup se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Javno nadmetanje će se održati najranije osam dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.

Član 19

Odluka o javnom nadmetanju za davanje poslovnog prostora u zakup sadrži:

- adresu i površinu poslovnog prostora,

- vrstu delatnosti koja se može obavljati,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,

- iznos kaucije i broj tekućeg računa na koje su uplaćuje kaucija,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti,

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom nadmetanju koji ima dug po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu poslovnog prostora, i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Gradskog veća iz člana 4. stav 2. ove odluke, u zavisnosti od stepena opremljenosti poslovnog prostora, zone u kojoj se nalazi i dr.

Član 20

Na javnom nadmetanju imaju pravo da učestvuju sva fizička i pravna lica koja:

- uplate kauciju, i

- prilože punomoć za zastupanje.

Kaucija iz stava 1. alineja 1. ovog člana iznosi tri početne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup.

Član 21

Javno nadmetanje sprovodi Komisija.

Javno nadmetanje otvara predsednik Komisije koji čita tekst javnog oglasa i poziva prisutne da prilože dokaz o uplati kaucije i punomoć za zastupanje pravnih lica.

Komisija utvrđuje koja lica ispunjavaju uslove za učestvovanje na javnom nadmetanju.

Nakon utvrđivanja uslova iz prethodnog stava ovog člana, pristupa se javnom nadmetanju tako što učesnici daju svoje ponude koje moraju biti više od početnog iznosa, odnosno prethodno date ponude, najmanje za 5%.

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji iznos nudi i u ime kog ponuđača.

Komisija se stara o toku javnog nadmetanja i dužna je da isključi iz javnog nadmetanja učesnika koji i posle opomene ometa i onemogućava javno nadmetanje.

Predsednik Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i posle trećeg poziva utvrđuje koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.

O javnom nadmetanju vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Član 22

Komisija donosi odluku o najpovoljnijem ponuđaču i usmeno je objavljuje nakon završenog javnog nadmetanja.

Učesnik javnog nadmetanja ima pravo da podnese prigovor Gradskom veću na rezultat javnog nadmetanja.

Prigovor se podnosi nakon objavljivanja odluke o najpovoljnijem ponuđaču na zapisnik iz člana 21. stav 8.

Odluka Gradskog veća po prigovoru je konačna.

Učesniku na javnom nadmetanju čija ponuda nije prihvaćena kaucija se vraća u roku od tri dana.

U slučaju prigovora iz stava 2. ovog člana, kaucija se vraća kada odluka Gradskog veća o dodeli poslovnog prostora u zakup postane konačna.

Član 23

Najpovoljniji ponuđač je dužan da u roku od tri dana od dana konačnosti odluke o dodeli u zakup poslovnog prostora uplati razliku iznosa kaucije i iznosa postignutog na javnom nadmetanju i u dodatnom roku od pet dana zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Učesnik na javnom nadmetanju čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj kaucije ako u rokovima iz prethodnog stava ovog člana ne izvrši uplatu razlike i ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, Gradsko veće može, a na predlog Komisije, zaključiti ugovor o zakupu sa sledećim najpovoljnijim ponuđačem.

Ukoliko se ne donese odluka iz prethodnog stava, javno nadmetanje se ponavlja.

v) Neposredna pogodba

Član 24

Gradsko veće može izdati poslovni prostor u zakup neposrednom pogodbom u slučaju kada se daje u zakup poslovni prostor za kulturne, naučne, obrazovne, socijalne, zdravstvene i humanitarne namene, zatim političkim strankama i drugim političkim organizacijama, udruženjima, društvima i klubovima, pod uslovom da taj prostor ne koriste za obavljanje poslovne delatnosti, odnosno ostvarivanja dobiti.

Član 25

Gradsko veće može izdati poslovni prostor neposrednom pogodbom i u sledećim slučajevima:

- kada zakupcu poslovnog prostora ističe, ili je istekao Ugovor o zakupu, ukoliko je pre podnošenja predloga Gradskom veću izmirio sve obaveze po osnovu Ugovora o zakupu, kao i po osnovu lokalnih javnih prihoda, a najviše dva puta na period od dve godine,

- ako ugovor o zakupu poslovnog prostora prestane usled smrti zakupca ili zato što je zakupac koji je obavljao delatnost ostvario pravo na penziju, ili je trajno prestao da radi, a ugovor o zakupu tih prostorija se zaključuje sa članom porodičnog domaćinstva zakupca, a do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

- ako ugovor o zakupu prestane zbog rušenja poslovnog prostora radi privođenja zemljišta nameni,

- prilikom organizacionih promena zakupca poslovnog prostora, a do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

- ako se ugovor o zakupu raskida pod uslovom da budući zakupac preuzme zaposlene, odnosno dugove po osnovu zakupa tog prostora, pod istim ili tržišnim uslovima koje utvrđuje Komisija, a radi zaštite interesa zakupodavca i zaposlenih kod dotadašnjeg zakupca, i

- ukoliko se poslovni prostor po zahtevu zakupca izdaje na period kraći od pet godina.

III UGOVOR O ZAKUPU

Član 26

Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se na određeno vreme, do pet godina.

Gradsko veće određuje dužinu trajanja zakupa imajući u vidu oblik organizovanja zakupca, kvalitet i položaj poslovnog prostora i dr.

Ugovor o zakupu može da se zaključi i na duži vremenski period, na osnovu odluke Gradskog veća, a na predlog Komisije, sa zakupcima koji obavljaju delatnost od izuzetnog značaja za Grad, kada budući zakupac ulaže sopstvena sredstva u izgradnju ili adaptaciju poslovnog prostora, ukoliko uložena sredstva premašuju iznos uobičajenog tekućeg održavanja.

Zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora o zakupu dostavi instrumente obezbeđenja plaćanja budućeg zakupa, po izboru zakupodavca.

Član 27

Zakupac je dužan da poslovni prostor redovno održava izvođenjem radova tekućeg održavanja.

Zakupac poslovnog prostora čiji se poslovni prostor nalazi u stambenoj zgradi, učestvuje u radu i odlučivanju Skupštine zgrade, osim kada se donose odluke o sanaciji krova i pretvaranju zajedničkih prostorija u stambene.

Član 28

Troškove tekućeg i investicionog održavanja poslovnog prostora, kao i zgrade u kojoj se poslovni prostor nalazi, i troškove za izvođenje neophodnih radova radi privođenja poslovnog prostora nameni snosi zakupac, bez prava potraživanja od zakupodavca.

Član 29

Izuzetno, u slučaju potrebe za investicionim održavanjem poslovnog prostora u znatnijem obimu od strane zakupca, troškovi izvođenja istih mogu biti priznati u cenu zakupa, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Pod radovima iz prethodnog stava ovog člana podrazumevaju se malterisanje, elektroinstalaterski i vodoinstalaterski radovi, radovi neophodni za obezbeđenje stabilnosti objekta, sprečavanje nastanka štete u objektu, za bezbednost rada, i slično.

Pod radovima iz stava 1. ovog člana ne podrazumevaju se oni koji su potrebni da bi se poslovni prostor koji ispunjava osnovne uslove za korišćenje prilagodio specifičnim potrebama zakupca.

O izvođenju radova iz stava 1. ovog člana zaključuje se ugovor o investicionom ulaganju koji u ime zakupodavca potpisuje Gradonačelnik.

Nakon izvedenih radova, sklapa se aneks ugovora o zakupu sa korigovanom cenom zakupa.

Član 30

Poslovni prostor ne može da se izda u podzakup.

Član 31

Ugovor o zakupu može da se otkaže u slučajevima:

- ako zakupac ne plati zakupninu, ni u roku od 15 dana od dana kada ga je zakupac pozvao na plaćanje,

- ako poslovni prostor izda u podzakup, i

- u drugim slučajevima predviđenim ugovorom o zakupu.

Član 32

Prilikom zaključenja ugovora o zakupu ugovara se otkazni rok koji ne može biti kraći od 30 dana.

Član 33

Nakon prestanka zakupa, zakupac je dužan da poslovni prostor preda u ispravnom i funkcionalnom stanju.

Prilikom primopredaje poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana, zapisnikom se konstatuje stanje poslovnog prostora.

Član 34

U pogledu naplate (redovne i prinudne), kao i obračuna kamate u slučaju kašnjenja plaćanja ugovorene obaveze po dospelosti, ugovorne strane saglasno primenjuju odredbe zakona koji propisuje poreski postupak.

IV ZAKUPNINA

Član 35

Visina zakupnine zavisi od zone u kojoj se poslovni prostor nalazi, od delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, kao i od površine poslovnog prostora.

Visina zakupnine utvrđuje se u mesečnom iznosu, prema m2 poslovnog prostora, množenjem koeficijenta delatnosti i koeficijenta zone sa vrednošću boda.

Izuzetno, visina zakupnine može se odrediti i drugačije, u zavisnosti od specifičnosti lokacije, posebne opremljenosti poslovnog prostora i drugih faktora, o čemu odlučuje Gradsko veće na predlog Odeljenja.

Zakupnina se plaća unapred u valutnom roku, a najkasnije do 15.-og u mesecu za tekući mesec.

Vrednost boda utvrđuje Skupština Grada, i ista se mesečno usklađuje sa indeksom rasta potrošačkih cena iz prethodnog perioda, a na osnovu podataka republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

Član 36

Na teritoriji Grada Sombora utvrđuju se sledeće zone:

Grad Sombor

I zona obuhvata poslovni prostor u Staroj Gradskoj kući, u ulicama Kralja Petra I, Zmaj Jovinoj, Pariskoj, Laze Kostića, Trg cara Lazara, Trg Svetog Đorđa, Trg Republike i na prostoru Pijace "U lancima" sa ulazom sa ulice.

Ia zona obuhvata poslovni prostor u ulicama I zone sa ulazom iz dvorišta.

II zona obuhvata poslovni prostor u okviru venaca koji nije obuhvaćen I zonom.

III zona obuhvata ostale ulice u Gradu Somboru.

Naseljena mesta

I i II zona utvrđene su gradskom Odlukom o građevinskom zemljištu.

Član 37

Klasifikacija delatnosti određena je prema klasifikaciji organa nadležnog za poslove statistike.

Zavisno od delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, ukoliko ovom odlukom nije drugačije određeno, određuje se sledeći koeficijenti bodova po m2.

Sektor

Delatnost

Koeficijent

G

PRERAĐIVAČKA DELATNOST

 

1. proizvodnja hleba i peciva

0,8

2. ostala prehrambena proizvodnja

0,9

3. ostale prerađivačke delatnosti

1,0

E

TRGOVINA NA VELIKO I MALO, OPRAVKA

 

1. trgovina na malo prehrambenom robom

1,0

2. trgovina na malo neprehrambenom robom

1,1

3. trgovina na malo knjigama, novinama, cvećem, i sl.

0,6

4. trgovina na malo farmaceutskim proizv.

1,2

Ž

HOTELI I RESTORANI

 

1. barovi i restorani

1,4

Z

SAOBRAĆAJ, SKLADIŠTENJE I VEZE

 

1. skladištenje raznovrsne robe

0,5

2. ostale aktivnosti

1,0

I

FINANSIJSKO POSREDOVANJE

 

1. finansijsko posredovanje, osiguranje

2,0

M

KOMUNALNE, DRUŠTVENE I LIČNE USLUGE

 

1. umetničko i književno stvaralaštvo

0,6

2. kockanje i klađenje

2,0

3. ostale zabavne aktivnosti

1,1

OSTALO NEPOMENUTO

1,0

Vrednost koeficijenta za I zonu u Gradu Somboru iznosi 1,0, a u zavisnosti od zone poslovnog prostora, umanjuje za:

a) u Gradu Somboru:

 

- Ia zonu

10%

- II zonu

25%

- III zonu

50%

b) u naseljima:

 

- I zonu

50%

- II zonu

70%

umanjuje se za 25% ukoliko se poslovni prostor nalazi na spratu, a nije sastavni deo poslovnog prostora u prizemlju istog objekta.

Odredba iz prethodnog stava ne odnosi se na poslovni prostor na spratu u uređenom poslovno-tehničkom centru.

Visina zakupnine umanjuje se za 50% za poslovni prostor u tavanskom ili podrumskom prostoru, koji nije posebno adaptiran.

Član 38

Visina zakupnine umanjuje se za 5% za poslovni prostor površine od 20 do 50 m2, 10% za poslovni prostor površine od 50 do 100 m2, i 15% za poslovni prostor površine preko 100 m2.

Za svakog zaposlenog radnika odobrava se dodatni popust od 2%, najviše do 10%.

U slučaju da je zakupac uredno izmirivao tokom godine obaveze po osnovu zakupa poslovnog prostora i svih lokalnih javnih prihoda, može mu se odobriti dodatni popust od 5% na zakupninu.

Član 39

Za poslovni prostor u kome se obavljaju određene delatnosti, u skladu sa propisima koji određuju poslove koji se smatraju umetničkim i starim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, visina zakupnine umanjuje se za 10% u odnosu na utvrđenu.

Član 40

Za garaže, bez obzira na zonu u kojoj se nalaze, vrednost boda se umanjuje za 80%.

V ORGANI ZA SPROVOĐENJE OVE ODLUKE

Član 41

Gradsko veće vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o održavanju javnog nadmetanja ili prikupljanju ponuda za dodelu poslovnog prostora u zakup,

- odlučuje o dodeli poslovnog prostora u zakup neposrednom pogodbom,

- odlučuje o prigovoru učesnika na prvostepenu odluku na javnom nadmetanju, ili po prikupljenim ponudama,

- donosi odluku o dodeli poslovnog prostora u postupku prikupljanja ponuda,

- odlučuje po zahtevu zakupca za promenu ili proširenje ugovorene delatnosti u poslovnom prostoru,

- odlučuje po zahtevu zakupca za izvođenje investicionih i drugih radova u poslovnom prostoru,

- odlučuje o otkazu ugovora o zakupu,

- odlučuje o produženju ugovorenog roka zakupa,

- odlučuje o drugim pitanjima vezanim za poslovni prostor.

Komisija za poslovni prostor vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o dodeli u zakup poslovnog prostora po sprovedenom postupku javnog nadmetanja,

- po javnom oglasu, predlaže Gradskom veću najpovoljnijeg ponuđača po sprovedenom postupku prikupljanja ponuda.

Odeljenje lokalne poreske administracije vrši sledeće poslove:

- tehničke i administrativne poslove oko sprovođenja postupaka za izdavanje poslovnog prostora u zakup, zaključenja Ugovora o zakupu, kao i u pogledu naplate zakupnine;

- predlaže Gradskom veću Odluku u dodeli poslovnog prostora u zakup neposrednom pogodbom.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Vrednost boda na dan stupanja na snagu ove odluke iznosi 683,00 dinara sa uračunatim porezom na dodatu vrednost.

Član 43

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža na kojima je nosilac prava korišćenja Grad Sombor ("Sl. list Opštine Sombor", br. 7/99, 9/99, 3/02, 11/03, 2/08 i 5/08), izuzev članova 39, 40. i 41. koji ostaju na snazi do isteka roka svih zaključenih ugovora po ovoj Odluci.

Ugovori zaključeni na osnovu Odluke o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža na kojima je nosilac prava korišćenja Grad Sombor ("Sl. list Opštine Sombor", br. 7/99, 9/99, 3/02, 11/03, 2/08 i 5/08) važe do isteka ugovorenog roka.

Član 44

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi odredba člana 14. Odluke o organizaciji Gradske uprave Grada Sombora ("Sl. list Grada Sombora", br. 4/08 i 11/09), u delu koja se odnosi na davanje u zakup poslovnog prostora i garaža, s tim da ove poslove i poslove iz člana 1. ove odluke vrši Odeljenje lokalne poreske administracije Gradske uprave Grada Sombora.

Član 45

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".