ODLUKAO OBRAZOVANJU ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE ZA GRAD ŠABAC("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 13/2011) |
Obrazuje se Štab za vanredne situacije za grad Šabac, čiji je osnovni zadatak koordinacija i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama.
Štab čine komandant, zamenik komandanta, načelnik i 17 članova Štaba.
U Štab za vanredne situacije imenuju se po položaju - funkciji:
1. Gradonačelnik grada Šapca - za komandanta
2. Zamenik gradonačelnika grada Šapca - za zamenika komandanta
3. Predstavnik nadležne službe MUP-a za vanredne situacije - za načelnika
4. Predstavnik JKP "Vodovod Šabac" Šabac - za člana
5. Predstavnik VP "Sava" Šabac - za člana
6. Predstavnik JKP "Stari grad" Šabac - za člana
7. Predstavnik Direkcije za poljoprivredu - za člana
8. Predstavnik "Interkop" - za člana
9. Predstavnik Elektrodistribucije Šabac - za člana
10. Predstavnik Zavoda za javno zdravlje - za člana
11. Predstavnik Gradskog veća grada Šapca - za člana
12. Predstavnik JKP "Toplana" Šabac - za člana
13. Predstavnik Gradske organizacije Crvenog krsta Šabac - za člana
14. Predstavnik Centra za socijalni rad - za člana
15. Predstavnik "Telekom" Šabac - za člana
16. Predstavnik JP RTV Šabac - za člana
17. Predstavnik "Mačva Ekspres" - za člana
18. Predstavnik Veterinarske stanice Šabac - za člana
19. Predstavnik Garnizona Vojske Srbije - za člana
20. Predstavnik Odeljenja za inspekcijske i komunalno-stambene poslove - za člana.
Komandant štaba će posebnim rešenjem imenovati članove štaba.
Štab za vanredne situacije za grad Šabac obavlja sledeće poslove:
- predlaže donošenje Odluke o proglašenju vanredne situacije;
- rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;
- rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
- razmatra i daje mišljenje na predlog procene ugroženosti i predlog plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;
- prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
- naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;
- stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;
- razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;
- sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;
- procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;
- donosi naredbe, zaključke i preporuke;
- sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;
- imenuje menadžera zaštite i zamenika menadžera u naseljenim mestima;
- razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji grada, kao i lokalne samouprave;
- angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za potrebe grada;
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe Štaba za vanredne situacije za grad Šabac obavljaće Gradska uprava grada Šapca, Odeljenje za skupštinske i zajedničke poslove, šef odseka za zajedničke poslove.
Poslovi iz člana 3. ove Odluke finansiraju se iz budžeta grada Šapca, sredstava Fonda za vanredne situacije, budžeta Republike Srbije i drugih prihoda u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Rešenje o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Šapca br. 110-72/2010-14.
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".