ODLUKA
O OBRAZOVANJU ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE ZA GRAD ŠABAC

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 13/2011)

Član 1

Obrazuje se Štab za vanredne situacije za grad Šabac, čiji je osnovni zadatak koordinacija i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama.

Član 2

Štab čine komandant, zamenik komandanta, načelnik i 17 članova Štaba.

U Štab za vanredne situacije imenuju se po položaju - funkciji:

1. Gradonačelnik grada Šapca - za komandanta

2. Zamenik gradonačelnika grada Šapca - za zamenika komandanta

3. Predstavnik nadležne službe MUP-a za vanredne situacije - za načelnika

4. Predstavnik JKP "Vodovod Šabac" Šabac - za člana

5. Predstavnik VP "Sava" Šabac - za člana

6. Predstavnik JKP "Stari grad" Šabac - za člana

7. Predstavnik Direkcije za poljoprivredu - za člana

8. Predstavnik "Interkop" - za člana

9. Predstavnik Elektrodistribucije Šabac - za člana

10. Predstavnik Zavoda za javno zdravlje - za člana

11. Predstavnik Gradskog veća grada Šapca - za člana

12. Predstavnik JKP "Toplana" Šabac - za člana

13. Predstavnik Gradske organizacije Crvenog krsta Šabac - za člana

14. Predstavnik Centra za socijalni rad - za člana

15. Predstavnik "Telekom" Šabac - za člana

16. Predstavnik JP RTV Šabac - za člana

17. Predstavnik "Mačva Ekspres" - za člana

18. Predstavnik Veterinarske stanice Šabac - za člana

19. Predstavnik Garnizona Vojske Srbije - za člana

20. Predstavnik Odeljenja za inspekcijske i komunalno-stambene poslove - za člana.

Komandant štaba će posebnim rešenjem imenovati članove štaba.

Član 3

Štab za vanredne situacije za grad Šabac obavlja sledeće poslove:

- predlaže donošenje Odluke o proglašenju vanredne situacije;

- rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

- rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

- razmatra i daje mišljenje na predlog procene ugroženosti i predlog plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

- prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

- naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

- stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;

- razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;

- sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;

- procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

- donosi naredbe, zaključke i preporuke;

- sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;

- imenuje menadžera zaštite i zamenika menadžera u naseljenim mestima;

- razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji grada, kao i lokalne samouprave;

- angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za potrebe grada;

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom.

Član 4

Administrativno-tehničke poslove za potrebe Štaba za vanredne situacije za grad Šabac obavljaće Gradska uprava grada Šapca, Odeljenje za skupštinske i zajedničke poslove, šef odseka za zajedničke poslove.

Član 5

Poslovi iz člana 3. ove Odluke finansiraju se iz budžeta grada Šapca, sredstava Fonda za vanredne situacije, budžeta Republike Srbije i drugih prihoda u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 6

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Rešenje o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Šapca br. 110-72/2010-14.

Član 7

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".