ODLUKA
O PREVOZU PUTNIKA U GRADSKOM I PRIGRADSKOM SAOBRAĆAJU

("Sl. list grada Niša", br. 50/2007 - prečišćeni tekst, 32/2008 i 38/2011 - dr. odluka)

Čl. 1-38**

(Prestalo da važi)

Integrisani zonski tarifni sistem i sistem karata

I

Za određivanje cena za prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju utvrđuje se sledeći zonski tarifni sistem:

I i II zona za prevoz putnika u gradskom saobraćaju (gradski prevoz);

III i IV zona za prevoz putnika u prigradskom saobraćaju (prigradski prevoz);

II

Granice zona su:

Granice I zone:

Ćele Kula, Duvanište, Durlan (Donja Vrežina, Timočka)*, Pantelej (B. Nikolića - Serjože)*, Donji Komren (Pribojska, Donji Komren okretnica)*, Naselje Ratko Jović, Medoševac, Ledena stena brdo, Bubanj Spomenik, Trafo.

* Stanice u zagradi važe samo za gradske linije javnog prevoza

Granice II zone:

Niška banja, Brenica, Gornja Vrežina, Lalinac, Gornji Matejevac, Toponica, Vulkan, Trupale, Gornje Međurovo, Donje Vlase, Gabrovac, Prva Kutina, do granice opština.

Granice III zone:

Sićevo brana, Vrelo, Cerje, Velepolje, Donja Trnava, Sečanica, Mramorski potok, Lazarevo selo, Jelašnica do granice opština.

Granice IV zone:

Od granice treće zone do granica opština po pravcima a. pravac Svrljig, b. pravac Bela Palanka, v. pravac Doljevac, g. pravac Aleksinac, d. pravac Merošina.

Grafički prikaz tarifnih zona Integrisanog tarifnog sistema:

 

III

Sistem karata za gradski prevoz

A. Karte za jednu vožnju (pojedinačne karte), kupljene van vozila:

      A.1. Karta za jednu vožnju u jednoj zoni za I zonu,

      A.2. Karta za jednu vožnju u dve zone za I + II zonu,

      A.3. Karta za jednu vožnju u tri zone za I + II + III zonu i

      A.4. Karta za jednu vožnju u četiri zone za I + II + III + IV zonu.

Karte važe za jednu vožnju (bez presedanja) u odgovarajućem broju zona, na svim gradskim i prigradskim linijama.

B. Karte za jednu vožnju, za određeni broj zona, kupljene u vozilu:

      B.1. Karta za jednu vožnju u jednoj zoni za I zonu,

      B.2. Karta za jednu vožnju u dve zone za I + II zonu,

      B.3. Karta za jednu vožnju u tri zone za I + II + III zonu i

      B.4. Karta za jednu vožnju u četiri zone za I + II + III + IV zonu.

Karte važe za jednu vožnju (bez presedanja) u odgovarajućem broju zona, na svim gradskim i prigradskim linijama.

V. Set karte za 10 vožnji, za određene zone, kupljene van vozila:

      V.1. Set karte za 10 vožnji u jednoj zoni za I zonu,

      V.2. Set karte za 10 vožnji u dve zone za I + II zonu.

Set karte važe na određeni broj (10) vožnji, u odgovarajućem broju zona, na svim gradskim i prigradskim linijama.

G. Vremenske pretplatne karte "na ime" za određene zone:

G1. Mesečne pretplatne karte

G2. Polumesečne pretplatne karte, za prvi ili drugi deo tekućeg meseca

Karte važe za mesec dana odnosno 15 dana određenog meseca, za neograničeni broj vožnji putnika, na svim gradskim i prigradskim linijama.

D. Karte za jednu vožnju za prigradske linije koje rade u tri ili četiri zone

IV

Modeli za formiranje cena karata

A. Karte za jednu vožnju (pojedinačne karte), kupljene van vozila:

Cena karte za određeni broj zona: Cz, formira se na osnovu osnovne cene C0 i tarifnog koraka Kz po modelu:

Cz = Kz · C0 (dinara)

gde su tarifni koraci K1 : K2 : K3 : K4 = 1.00 : 1.33 : 1.67 : 2.00, tako da su:

cena karte za I zonu:

C1 = 1.00 · C0 (dinara)

cena karte za I + II zonu:

C2 = 1.33 · C0 (dinara)

cena karte za I+II + III zonu:

C3 = 1.67 · C0 (dinara)

cena karte za I + II + III + IV zonu:           

C4 = 2.00 · C0 (dinara)

Napomena: Kod primene modela za proračun cena za svaku kartu za jednu vožnju, krajnji iznos cene treba zaokružiti i prilagoditi postojećim apoenima novca.

B. Karte za jednu vožnju, kupljene u vozilu

Cena karte kupljene u vozilu Czv zavise od cene karte za određeni broj zona Cz i uvećane za 50% zbog povećanja troškova naplate.

Czv = Cz · Kv = Cz · 1.5 (dinara)

Napomena: Do uvođenja novog sistema naplate, cena karte za jednu vožnju kupljene u vozilu je ista kao i cena karte kupljene van vozila (Czv = Cz · Kv = Cz)

V. Set karte - karte za određeni broj vožnji i određeni broj zona, kupljene van vozila

Karte za 10 vožnji zavise od cene karte za jednu vožnju za određeni broj zona Cz i procenta komercijalnog popusta p10k i izračunavaju se prema sledećem modelu;

Cz10 = 10 · p10k · Cz = 10 · 0.9 · Cz = 9 · Cz (dinara)

G. Vremenske pretplatne karte "na ime" za određene zone (I, I+II, I+II+III, I+II+III+IV zonu)

G.1. Mesečne pretplatne karte

Cene mesečnih pretplatnih karata za određenu grupu korisnika Cmg zavise od mesečne mobilnosti pojedinih karakterističnih grupa, broja zona odnosno tarifnog koraka Kz, procenta komercijalnog popusta pk, procenta popusta koji se odobrava za pojedine karakteristične grupe korisnika ppg.

Model za izračunavanje mesečne pretplatne karte na pokaz:

Cmg = Mmg · Kz · C0 · pk · ppg (dinara)

Mesečne mobilnosti za pojedine grupe korisnika iznose:

socijalna grupa

zaposleni

studenti i
učenici srednjih
škola

učenici
osnovnih škola

penzioneri i
invalidi

Mmg (vož/mes)

62

72

56

oko 30

Cena svih pretplatnih karata računa se na osnovu prosečne mobilnosti svih korisnika Ms i ostalih elemenata cene na osnovu modela:

Cmg = Ms · Kz · C0 · pk · ppg = Ms · Cz · pk · ppg = 64 · Kz · C0 · 0.651 · ppg (dinara)

Srednja mobilnost na nivou celine sistema javnog prevoza Ms = 64 vožnje/mes. Tarifni koraci su:

K1 : K2 : K3 : K4 = 1.00 : 1.33 : 1.67 : 2.00.

Komercijalni i socijalni popusti zavise od tarifne politike i za različite kategorije putnika iznose: pk = 0651.

Vrednost ppg za pojedine socijalne grupe:

socijalna grupa

zaposleni

studenti i
učenici srednjih
škola

učenici
osnovnih škola

penzioneri i
invalidi

ppg

1.0

0.7

0.6

0.7

pk*ppg

0.651

0.456

0.391

0.456

G.2. Polumesečne pretplatne karte za određene zone (I, I+II, I+II+III, I+II+III+IV zonu)

Cena polumesečne karte iznosi polovinu cene mesečne pretplatne karte odnosno:

C15 =0.5 · Cmg (dinara)

V**

(Prestalo da važi)

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obuhvata:
Odluku o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 40/2006 - Prečišćen tekst),
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 65/2006), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 16. o stupanju na snagu Odluke,
Odluku o dopuni Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 24/2007), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 2. o stupanju na snagu Odluke,
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", broj 44/2007), iz koje u prečišćen tekst nisu uneti član 4. kojim je ovlašćena Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju da sačini i objavi prečišćen tekst i član 5. o stupanju na snagu i primenjivanju Odluke.

** Stupanjem na snagu Odluke o javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji grada Niša ("Sl. list grada Niša", br. 38/2011), odnosno 23. juna 2011. godine, prestala je da važi Odluka o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Sl. list grada Niša", br. 50/2007 - prečišćeni tekst i 32/2008), osim tačaka I, II, III i IV "Integrisanog zonskog tarifnog sistema i sistema karata", koji će se primenjivati do donošenja tarifnog sistema u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika.