ODLUKA
O BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2011. GODINU

("Sl. list grada Beograda", br. 45/2010 i 25/2011)

 

I OPŠTI DEO

Član 1

Prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta grada Beograda za 2011. godinu, (u daljem tekstu: budžet), sastoje se od:

u dinarima

A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA

Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine

75.129.762.958

- budžetska sredstva

69.106.218.337

- sopstveni prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine

4.627.458.560

- donacije

1.396.086.061

Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine

93.383.508.146

- tekući budžetski rashodi i izdaci

87.359.963.525

- rashodi iz sopstvenih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine

4.627.458.560

- donacije

1.396.086.061

Budžetski suficit/deficit

-18.253.745.188

Izdaci za nabavku finansijske imovine

150.000

Ukupni fiskalni suficit/deficit

-18.253.895.188

B. RAČUN FINANSIRANJA

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

19.608.997.705

Preneta sredstva iz ranijih godina

1.059.897.483

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

2.415.000.000

Neto finansiranje

18.253.895.188

Prihodi i primanja koji predstavljaju budžetska sredstva utvrđeni su u sledećim iznosima u računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

u dinarima

 

Opis

Ekonomska klasifikacija

Rebalans budžeta 2011.

I

PRIHODI I PRIMANJA

 

69.106.218.337

1

Tekući prihodi

7

69.106.218.337

1.1.

Ustupljeni prihodi

7

36.581.380.571

 

Porez na dohodak građana

711

28.615.006.947

 

Porez na nasleđe i poklon

7133

261.840.373

 

Porez na prenos apsolutnih prava

7134

3.172.534.000

 

Naknade:

714

1.065.169.480

 

- godišnja naknada za motorna i druga vozila

714514

344.850.000

 

- naknada za promenu namene i zakup poljoprivrednog zemljišta

7145

28.000.000

 

- naknade za zagađivanje životne sredine

7145

317.111.480

 

- naknada po osnovu konverzije prava korišćenja u pravo svojine

7145

369.208.000

 

- naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta

741526

6.000.000

 

Nenamenski transferi od Republike u korist nivoa gradova

733141

3.245.998.250

 

Porez na fond zarada

7121

831.521

 

Prihod od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje

743324

220.000.000

1.2.

Izvorni prihodi

7

32.524.837.766

 

Porez na imovinu

711147, 713

5.552.986.000

 

Lokalne komunalne takse

714, 716, 741, 742

3.946.445.000

 

Lokalne administrativne takse

742241

148.350.700

 

Boravišna taksa

714552

140.000.000

 

Naknade:

714, 741, 742

16.148.128.000

 

- posebna naknada za zaštitu životne sredine

714562

226.174.000

 

- naknada za korišćenje građevinskog zemljišta

741534

8.291.162.000

 

- naknada za uređivanje građevinskog zemljišta

742253

7.630.792.000

 

Zakup poslovnog prostora

742142

1.809.670.000

 

Zakup građevinskog zemljišta

7421

2.500.000.000

 

Kamate

7411

492.000.000

 

Prihodi koje svojom delatnošću ostvari Gradska uprava

742

150.000.000

 

Mandatne i novčane kazne

743

26.014.400

 

Prihodi od zakupnine za stan u državnoj svojini

745142

6.500.000

 

Deo dobiti javnog preduzeća

745143

1.270.000.000

 

Ostali prihodi

745141

319.397.000

 

Transferi od drugih nivoa vlasti

733

746.666

 

Memorandumske stavke za refundaciju rashoda

772

14.600.000

2

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

8

0

Rashodi i izdaci budžeta, po pojedinačnoj nameni, utvrđuju se u sledećim iznosima:

u dinarima

Ek. klas.

Opis

Ukupna sredstva

41

 

RASHODI ZA ZAPOSLENE

8.039.918.672

 

411

Plate i dodaci zaposlenih

6.373.402.352

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

1.172.609.320

 

413

Naknade u naturi

372.203.000

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

72.480.000

 

415

Naknade troškova za zaposlene

6.014.000

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

8.610.000

 

417

Odbornički dodatak

34.600.000

42

 

KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA

14.968.670.869

 

421

Stalni troškovi

1.925.512.751

 

422

Troškovi putovanja

23.322.000

 

423

Usluge po ugovoru

2.153.621.175

 

424

Specijalizovane usluge

5.821.081.006

 

425

Tekuće popravke i održavanje

3.670.378.660

 

426

Materijal

1.374.755.277

43

 

AMORTIZACIJA NEKRETNINA I OPREME

0

 

431

Amortizacija zgrada i građevinskih objekata

0

44

 

OTPLATA KAMATA

1.629.520.000

 

441

Otplata domaćih kamata

660.000.000

 

442

Otplata stranih kamata

930.000.000

 

444

Prateći troškovi zaduženja

39.520.000

45

 

SUBVENCIJE

11.499.376.869

 

451

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

7.853.817.151

 

454

Subvencije privatnim preduzećima

3.645.559.718

46

 

DOTACIJE I TRANSFERI

5.729.613.778

 

462

Dotacije međunarodnim organizacijama

100.000

 

4.631

Tekući transferi ostalim nivoima vlasti

4.283.848.195

 

4.632

Kapitalni transferi ostalim nivoima vlasti

1.319.865.583

 

465

Ostale dotacije i transferi

125.800.000

47

 

SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA

5.158.648.313

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

5.158.648.313

48

 

OSTALI RASHODI

1.464.350.659

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

977.710.036

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

201.600.553

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

218.929.820

 

484

Naknade štete za povrede ili nastalu usled elementarnih nepogoda

30.500.000

 

485

Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od državnih organa

35.610.250

49

 

REZERVE

308.653.213

 

499

Sredstva rezerve

308.653.213

51

 

OSNOVNA SREDSTVA

38.442.634.152

 

511

Zgrade i građevinski objekti

35.111.585.157

 

512

Mašine i oprema

821.154.622

 

513

Ostale nekretnine i oprema

2.299.876.230

 

515

Nematerijalna imovina

210.018.143

52

 

ZALIHE

100.000

 

521

Robne rezerve

100.000

54

 

PRIRODNA IMOVINA

118.477.000

 

541

Zemljište

118.477.000

61

 

OTPLATA GLAVNICE

2.415.000.000

 

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1.000.000.000

 

612

Otplata glavnice stranim kreditorima

1.415.000.000

62

 

NABAVKA FINANSIJSKE IMOVINE

150.000

 

621

Nabavka domaće finansijske imovine

150.000

 

 

UKUPNO

89.775.113.525

Primanja i izdaci utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:

u dinarima

Opis

Iznos

Neto finansiranje

18.253.895.188

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

19.608.997.705

Primanja od prodaje finansijske imovine

85.000.000

Primanja od zaduživanja

19.523.997.705

Preneta sredstva iz ranijih godina

1.059.897.483

Procenjeni suficit iz 2010. godine

1.059.897.483

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

2.415.000.000

Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita

2.415.000.000

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1.000.000.000

Otplata glavnice stranim kreditorima

1.415.000.000

Član 2

Budžet grada Beograda za 2011. godinu sastoji se od:

1. ukupnih prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 75.129.762.958 dinara,

2. ukupnih rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine u iznosu od 93.383.508.146 dinara i

3. budžetskog deficita u iznosu od 18.253.745.188 dinara.

Član 3

Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita iz člana 2. ove odluke u iznosu od 18.253.745.188 dinara, za finansiranje otplate duga u iznosu od 2.415.000.000 dinara i za nabavku finansijske imovine u iznosu od 150.000 dinara obezbediće se iz primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara, iz primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 3.567.000.000 dinara, primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 15.956.997.705 dinara i iz neutrošenih sredstava iz prethodnih godina u iznosu od 1.059.897.483 dinara a koja se sastoje od neraspoređenog viška prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.005.085.895 dinara, neutrošenih sredstava od privatizacije iz prethodnih godina u iznosu od 719.334 dinara, neutrošenih sredstava donacija iz prethodnih godina u iznosu od 54.091.733 dinara i neutrošenih sredstava inostranih kredita u iznosu od 521 dinar.

Član 4

Grad Beograd planira da u 2011. godini povuče sredstva kredita od domaćih banaka u iznosu od 3.567.000.000 dinara za realizaciju sledećih projekata:

Red. br.

Naziv projekta

Nosilac projekta
- budžetski korisnik

Iznos dinara

1

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - I faza (3 objekta ukupne površine 11.125 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

25.000.000

2

Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - III faza (4 objekta ukupne površine 37.268 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

182.000.000

3

Stambeni objekat na GP-1 u bloku 2.5 u naselju Kamendin u Zemunu (14.409 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

170.000.000

4

Stambeni objekat na GP-2 u bloku 2.5 u naselju Kamendin u Zemunu (14.409 m2)

Agencija za investicije i stanovanje

170.000.000

5

Parterno uređenje prostora sa infrastrukturom i saobraćajnicama u okviru kompleksa zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu.

Agencija za investicije i stanovanje

125.000.000

6

Program urbane obnove grada

Agencija za investicije i stanovanje

300.000.000

7

Program izgradnje neprofitnih stanova

Agencija za investicije i stanovanje

600.000.000

8

Program izgradnje objekata za potrebe zdravstva

Agencija za investicije i stanovanje

100.000.000

9

Program izgradnje objekata za potrebe dečjih ustanova

Agencija za investicije i stanovanje

300.000.000

10

Program izgradnje objekata za potrebe osnovnog obrazovanja

Agencija za investicije i stanovanje

150.000.000

11

Rekonstrukcija toplovoda M-6 preko mosta Gazela sa izgradnjom pripadajuće izmenjivačke stanica za toplovod M-6.

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

25.000.000

12

Ograđivanje javnih zelenih površina

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

70.000.000

13

Nabavka opreme i izvođenje radova na izgradnji novog kotlovodskog postrojenja VK 4 na TO Konjarnik i njegovo spajanje u proizvodni kompleks toplane

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

140.000.000

14

Izgradnja magistralnog toplovoda M6 preko mosta Gazela i izgradnja izmenjivačke stanice za toplovod M6 na TO Novi Beograd

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

45.000.000

15

Adaptacija i izgradnja elektrorazvodnog postrojenja 35 KW na TO Novi Beograd

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

130.000.000

16

TERMIS - on line na distributivnoj mreži TO Novi Beograd

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

50.000.000

17

Nabavka predizolovnih cevnih sistema i pregradne armature za rekonstrukciju i sanaciju distributivne toplovodne mreže JKP "Beogradske elektrane"

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

100.000.000

18

Izgradnja PPV Makiš 2

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

100.000.000

19

Izgradnja rezervoara Lipovica

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

50.000.000

20

Uređenje bujičnih vodotoka i uređenje gradskih obala za realizaciju Odluke o postavljanju plovila

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

25.000.000

21

Sanacija i adaptacija objekta "Dolores" PU Rakovica

Sekretarijat za dečju zaštitu

41.300.000

22

Sanacija i adaptacija objekta "Carica Milica" PU Savski Venac

Sekretarijat za dečju zaštitu

15.000.000

23

Sanacija i adaptacija objekta "Kovačevac" PU Jelica Obradović

Sekretarijat za dečju zaštitu

25.000.000

24

Sanacija i adaptacija objekta "Mitrovac" na Tari

Sekretarijat za dečju zaštitu

17.700.000

25

Sanacija i adaptacija objekta "Mića i Aćim" PU Vračar

Sekretarijat za dečju zaštitu

78.259.000

26

Sanacija i adaptacija objekta "Boško Buha", "Pahuljica", "Veseljko" i "Slavujak" PU Palilula

Sekretarijat za dečju zaštitu

40.120.000

27

Sanacija i adaptacija objekta "Flora" PU Dr Sima Milošević

Sekretarijat za dečju zaštitu

35.831.000

28

Sanacija i adaptacija objekta "Leptirić" PU Naša Radost

Sekretarijat za dečju zaštitu

14.610.000

29

Nabavka 16 transportnih vozila za 16 predškolskih ustanova

Sekretarijat za dečju zaštitu

56.640.000

30

Program uređenja ulica u Beogradu

Sekretarijat za saobraćaj - Direkcija za puteve

385.540.000

 

SVEGA

 

3.567.000.000

Grad Beograd planira da u 2011. godini povuče sredstva kredita od inostranih banaka u iznosu od 15.956.997.705 dinara (145.063.616 EUR) za sledeće projekte:

Red. br.

Naziv projekta

Banka

Nosilac projekta - budžetski korisnik

Iznos

dinara

1

Izgradnja mosta preko reke Save
Čukarica - Novi Beograd

EBRD

Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

48.343.636

5.317.800.000

2

Izgradnja pristupnih saobraćajnica za Most na reci Savi i program urbane obnove (rekonstrukcija 3 saobraćajnice)

EIB

Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

83.180.909

9.149.900.000

3

Projekat obnove grada Beograda

EIB

Agencija za investicije i stanovanje

13.539.070

1.489.297.705

 

SVEGA

 

 

145.063.616

15.956.997.705

Član 5

Prihod od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta usmerava se za realizaciju:

- programa zajedničke komunalne potrošnje,

- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,

- programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih nekategorisanih puteva,

- ostalih programa uređenja grada Beograda i

- drugih programa za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.

Član 6

Prihodi od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupa građevinskog zemljišta usmeravaju se za finansiranje Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnju kapitalnih objekata grada Beograda.

Član 7

Prihodi od naknade za puteve predviđeni zakonom i Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima, usmeravaju se za realizaciju programa iz oblasti putne privrede.

Prihodi od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje, koristiće se u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 8

Prihodi od naknada za zagađivanje životne sredine i od posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine koristiće se namenski za zaštitu i unapređenje životne sredine prema Programu Grada i gradskih opština, a koji se donose u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine.

Prihodi od naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta koristiće se u skladu sa Zakonom o šumama.

Član 9

Prihod od naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta i sredstva ostvarena od davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta, odnosno poljoprivrednog objekta u državnoj svojini usmeravaju se za realizaciju programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.

Član 10

Prihod od boravišne takse, usmerava se za potrebe u turizmu i turističku promociju i propagandu.

Član 11

Primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (privatizacioni prihodi) u iznosu od 85.000.000 dinara koristiće se za kapitalna ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu u okviru Sekretarijata za saobraćaj.

Član 12

U tekuću budžetsku rezervu izdvojena su sredstva u iznosu od 288.653.213 dinara.

Sredstva tekuće budžetske rezerve opredeljena su u obimu 0,418% ukupnih prihoda budžeta.

U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 20.000.000 dinara.

Sredstva stalne budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,029% ukupnih prihoda budžeta.

O korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve odlučuje gradonačelnik grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.

II POSEBAN DEO

Član 13

Ukupna sredstva budžeta utvrđena su u iznosu od 95.798.658.146 dinara, a obuhvataju sredstva na podračunu izvršenja budžeta i sredstva na podračunima za posebne namene koji se vode u okviru Konsolidovanog računa trezora grada Beograda.

Ukupna sredstva iz stava 1. ovog člana formirana su prihodima i primanjima iz sledećih izvora:

- tekući prihodi u iznosu od 69.106.218.337 dinara - izvor finansiranja 01;

- sopstveni prihodi direktnih i indirektnih korisnika budžeta u iznosu od 3.953.215.556 dinara - izvor finansiranja 04;

- prihodi od donacije od međunarodnih organizacija u iznosu od 199.348.711 dinara - izvor finansiranja 06;

- prihodi od donacija od ostalih nivoa vlasti u iznosu od 732.621.000 dinara - izvor 07;

- prihodi od donacija od nevladinih organizacija i pojedinaca u iznosu od 464.116.350 dinara - izvor 08;

- sredstva od prodaje i otkupa stanova u iznosu od 674.243.004 dinara - izvor finansiranja 09;

- primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 3.567.000.000 dinara - izvor finansiranja 10;

- primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 15.956.997.705 dinara - izvor finansiranja 11;

- primanja od prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara - izvor finansiranja 12;

- neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.005.085.895 dinara (u okviru kojih su uključena neiskorišćena namenska sredstva Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda u iznosu od 285.398.033 dinara, Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove u iznosu od 21.522.273 dinara, budžetskog fonda za zaštitu životne sredine u iznosu od 115.131.364 dinara budžetskog fonda za poljoprivredno zemljište u iznosu od 11.543.926 dinara, Sekretarijata za kulturu - ustanove kulture u iznosu od 3.044.994 dinara i Sekretarijata za socijalnu zaštitu u iznosu od 675.000 dinara) - izvor finansiranja 13,

- preneta neutrošena sredstva od privatizacije preduzeća iz prethodnih godina u iznosu od 719.334 dinara - izvor finansiranja 14;

- preneta neutrošena sredstva donacija iz prethodnih godina u iznosu od 54.091.733 dinara - izvor finansiranja 15 i

- neutrošena povučena sredstva ino kredita iz 2010. godine u iznosu od 521 dinar - izvor finansiranja 11.

Sredstva iz stava 1. ovog člana raspoređuju se po korisnicima i to:

_______________
NAPOMENA:
Deo teksta ovog dokumenta nije u bazi, a može se videti na vebsajtu Grada Beograda: www.sllistbeograd.rs

III IZVRŠENJE BUDŽETA

Član 14

Prihodi i primanja budžeta prikupljaju se i naplaćuju u skladu sa zakonom i drugim propisima nezavisno od iznosa utvrđenih ovom odlukom za pojedine vrste prihoda i primanja.

Član 15

Naredbodavac za izvršenje budžeta je gradonačelnik grada Beograda i odgovoran je za izvršenje ove odluke.

Gradonačelnik je odgovoran za sprovođenje fiskalne politike i upravljanje javnom imovinom, prihodima i primanjima i rashodima i izdacima na način koji je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 16

Gradonačelnik grada Beograda može doneti odluku o promeni iznosa aproprijacija u skladu sa članom 61. Zakona o budžetskom sistemu.

Direktni korisnik budžetskih sredstava uz odobrenje Sekretarijata za finansije Gradske uprave, može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.

Preusmeravanje aproprijacija odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.

Ako u toku godine dođe do promene okolnosti koja ne ugrožava utvrđene prioritete unutar budžeta, gradonačelnik donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti prenese u tekuću budžetsku rezervu i može se koristiti za namene koje nisu predviđene budžetom ili za namene za koje nisu predviđena sredstva u dovoljnom obimu.

Ukupan iznos preusmeravanja sredstava iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od iznosa razlike između budžetom odobrenih sredstava tekuće budžetske rezerve i maksimalno mogućeg iznosa sredstava tekuće budžetske rezerve utvrđenog zakonom.

Član 17

U slučaju da se budžetu grada Beograda iz drugog budžeta (republike ili druge lokalne samouprave) opredele aktom namenska transferna sredstva uključujući i namenska transferna sredstva za nadoknadu šteta usled elementarnih nepogoda, kao i u slučaju ugovaranja donacije čiji iznosi nisu mogli biti poznati u postupku donošenja ove odluke, Sekretarijat za finansije na osnovu tog akta otvara odgovarajuće aproprijacije za izvršavanje rashoda po tom osnovu.

Član 18

Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda obavezan je da redovno prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje, odnosno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog i devetomesečnog perioda, informiše gradonačelnika grada Beograda.

U roku od 15 dana po donošenju izveštaja iz stava 1. ovog člana gradonačelnik grada Beograda usvaja i dostavlja izveštaj Skupštini grada.

Član 19

Sredstva tekuće budžetske rezerve u iznosu od 288.653.213 dinara, koristiće se na osnovu rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve koja donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje aproprijacije nisu izvršene ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da planirane aproprijacije nisu bile dovoljne. Odobrena sredstva po ovom osnovu predstavljaju povećanje aproprijacije direktnih korisnika za određene namene i iskazuju se na kontu za čiju namenu su sredstva usmerena.

Sredstva stalne budžetske rezerve u iznosu od 20.000.000 dinara, koristiće se za finansiranje rashoda grada Beograda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti, kao što su poplava, suša, zemljotres, požar, klizišta, snežni nanosi, grad, životinjske i biljne bolesti, ekološka katastrofa i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera. Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Član 20

Novčana sredstva budžeta grada Beograda i direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta vode se i deponuju na Konsolidovanom računu trezora.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, koja preostanu po izvršenju obaveza budžeta grada Beograda, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno propisu grada Beograda utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, mogu se investirati na domaćem finansijskom tržištu novca.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita u cilju smanjenja obaveza grada Beograda, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije ili kod poslovnih banaka koje imaju odgovarajući bonitet, uz polaganje odgovarajućih kvalitetnih instrumenata obezbeđenja, odnosno mogu se investirati u hartije od vrednosti Republike, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti ili bankama koje daju kao zalogu odgovarajuće obezbeđenje.

Trezor vrši prevremeno vraćanje duga, deponovanje i investiranje sredstava iz stava 3. ovog člana na osnovu pojedinačne odluke gradonačelnika grada Beograda o deponovanju, odnosno investiranju u skladu sa zakonom.

Član 21

Raspored i korišćenje sredstava utvrđenih u članu 13. ove odluke vršiće se na osnovu godišnjeg finansijskog plana direktnog korisnika budžeta koji donosi rukovodilac tog budžetskog korisnika, u roku od 5 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Godišnjim finansijskim planom iz stava 1. ovog člana sredstva budžeta i prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju budžetski korisnici, raspoređuju se po bližim namenama, u skladu sa ekonomskom i funkcionalnom klasifikacijom i po izvorima finansiranja. Na finansijski plan iz stava 1. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik grada Beograda po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave direktnih korisnika budžeta nosilaca razdela iz ove odluke u okviru kojih su iskazani rashodi koji se finansiraju preko podračuna za posebne namene, a koji su u sastavu Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, doneće posebne finansijske planove prihoda i rashoda koji se finansiraju preko tih podračuna.

Finansijskim planom iz stava 3. ovog člana obuhvatiće se sredstva prenetih neutrošenih sredstava na podračunima (saldo na dan 31.12.2010. godine), planirani prihodi za 2011. godinu kao i raspored ukupnih sredstava po namenama, iskazani prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

Finansijski plan direktnog korisnika menja se istovremeno sa promenom aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke u skladu sa zakonom.

Izmene finansijskog plana u okviru aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke mogu se vršiti najviše jedanput mesečno.

Član 22

Gradonačelnik može propisati uslove, kriterijume i način korišćenja sredstava od prihoda koje korisnici budžetskih sredstava ostvare svojom aktivnošću, odnosno prodajom robe i vršenjem usluga.

Gradonačelnik, na predlog Sekretarijata za finansije, može odlučiti da deo javnih sredstava iz stava 1. ovog člana, ostvarenih u tekućoj godini, odnosno neutrošenih iz ranijih godina, predstavlja opšti prihod budžeta u tekućoj godini.

Član 23

Raspored i korišćenje sredstava u 2011. godini vršiće se po posebnom aktu (program, rešenje, zaključak) koji donosi gradonačelnik na predlog direktnog korisnika budžetskih sredstava za izvršenje aproprijacije prema namenama u okviru sledećih razdela:

- Razdeo 04 - Sekretarijat za finansije

funkcija 070 - Socijalna pomoć ugroženom stanovništvu, neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta, u iznosu od 100.000 dinara;

funkcija 090 - Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta (socijalni program) u iznosu od 200.000.000 dinara;

funkcija 160 - Opšte javne usluge neklasifikovane na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 80.000.000 dinara; i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama, pozicija 1 - društvene, nevladine i verske organizacije u iznosu od 37.650.000 dinara;

funkcija 180 - transferi opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 124.500.000 dinara;

funkcija 320 - usluge protivpožarne zaštite, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 7.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481- dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 3.000.000 dinara.

- Razdeo 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine

funkcija 560 - zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 236.415.000 dinara.

- Razdeo 10 - Sekretarijat za privredu

funkcija 410 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, ekonomska klasifikacija 454

- subvencije privatnim preduzećima u iznosu od 50.450.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 10.234.000 dinara i

funkcija 490 - ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 521 - robne rezerve u iznosu od 100.000 dinara.

- Razdeo 13 - Sekretarijat za sport i omladinu

Funkcija 810 - usluge rekreacije i sporta, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 103.000.000 i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 447.245.000 dinara.

- Razdeo 14 - Sekretarijat za zdravstvo

Funkcija 740 - usluge javnog zdravstva, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od

12.112.183 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 2.021.579 dinara.

- Razdeo 15 - Sekretarijat za socijalnu zaštitu

Funkcija 010 - bolest i invalidnost, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 12.250.000 dinara,

Funkcija 070 - socijalna pomoć ugroženom stanovništvu neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta za deo sredstava planiran za isplatu pomoći ugroženim kategorijama penzionera, osobama starijim od 65 godina i izbeglim licima, proširenih prava trudnica i jednokratnih socijalnih pomoći porodiljama, u skladu sa propisima, odnosno odlukama Skupštine grada Beograda i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 52.175.708 dinara.

Član 24

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im ta sredstva odobrena.

Korisnici sredstava budžeta, koji određeni rashod izvršavaju iz sredstava budžeta i iz drugih izvora, obavezni su da izmirenje tog rashoda prvo vrše iz prihoda iz tih drugih izvora.

Član 25

Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju, izdavanje naloga za plaćanje koje treba izvršiti iz sredstava organa kojim rukovodi i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu.

Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija.

Član 26

Korisnici sredstava budžeta mogu preuzimati obaveze na teret budžeta samo do iznosa aproprijacije utvrđene ovom odlukom.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava koji je predviđen ovom odlukom ili su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret budžeta.

Obaveze preuzete, u skladu sa odobrenim aproprijacijama u 2010. godini, a neizvršene u toku te godine, prenose se i imaju status preuzetih obaveza i u 2011. godini i izvršavaju se na teret odobrenih aproprijacija ovom odlukom.

Preuzete obaveze i sve finansijske obaveze moraju biti izvršene isključivo na principu gotovinske osnove sa konsolidovanog računa trezora osim ako je zakonom, odnosno aktom Vlade predviđen drugačiji metod.

Član 27

U budžetskoj 2011. godini obračun i isplata plata, kao i obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta grada Beograda, vršiće se u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije.

Član 28

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Gradonačelnik može obustaviti privremeno izvršenje pojedinih izdataka budžeta, u slučaju da se izdaci povećaju ili primanja budžeta smanje.

Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u članu 13. ove odluke, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva ostvarena, a za namene utvrđene ovom odlukom.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode, utvrđene u članu 13. ove odluke, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 29

Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u Pravilniku o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda izvršiće odgovarajuće izmene ove odluke.

Član 30

Raspored ostvarenih primanja budžeta vrši se tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu da vrše plaćanja do visine kvota koje za tromesečni ili neki drugi period odredi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika kao i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 31

Sredstva raspoređena za finansiranje rashoda i izdataka, odnosno programa korisnika budžeta, prenose se na osnovu njihovog zahteva, a u skladu sa utvrđenim iznosom aproprijacija, odnosno utvrđenim kvotama.

Uz zahtev za prenos, korisnici su dužni da dostave kompletnu dokumentaciju za plaćanje na osnovu koje je utvrđena obaveza korisnika budžetskih sredstava.

Član 32

Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, na zahtev, Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Beograda stave na uvid dokumentaciju o njihovom finansiranju, kao i da dostavljaju izveštaje o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda u određenom vremenskom periodu.

Član 33

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, koji ostvare uštede u trošenju sredstava budžeta planiranih za rashode za zaposlene i korišćenje roba i usluga, mogu ostvareni iznos ušteda koristiti za isplatu nagrada za posebne rezultate rada zaposlenih.

Ostvarena sredstva uštede iz stava 1. ovog člana ne mogu se isplaćivati u većem iznosu od iznosa potrebnog za isplatu jednog mesečnog platnog fonda direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, i to na kraju budžetske godine.

Sredstva ostvarena od ušteda preusmeravaju se u korist aproprijacije ekonomske klasifikacije 416 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi na teret aproprijacije čiji se iznos umanjuje, o čemu odlučuje gradonačelnik grada Beograda.

Član 34

Ukoliko indirektni korisnik budžetskih sredstava radnjama u okviru obavljanja svoje delatnosti izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudska poravnanja neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 35

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad za 2010. godinu, na teret kapitala, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 36

Ugovori o nabavci dobara, pružanju usluga i izvođenju građevinskih radova, koje zaključuju direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava moraju biti dodeljeni u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.

Nabavkom male vrednosti, u smislu propisa o javnim nabavkama smatra se nabavka čija je vrednost definisana zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije za 2011. godinu.

Član 37

Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač grad Beograd, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku roka iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09), a završava se do 30. novembra 2011. godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2010. godinu uplate u budžet grada Beograda prema dinamici koju odrede.

Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 38

Grad Beograd se može zaduživati uzimanjem kredita ili emitovanjem hartija od vrednosti, pod uslovom da te hartije od vrednosti mogu kupiti isključivo Republika Srbija i finansijske institucije.

Član 39

Odluku o kapitalnom zaduživanju grada donosi Skupština grada Beograda, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija Republike Srbije.

Grad se može zadužiti u zemlji i inostranstvu, odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.

Član 40

Za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, koji može da nastane usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima budžeta, Gradonačelnik se može zadužiti u skladu sa odredbama člana 35. Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 107/09).

Član 41

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, preneće na račun izvršenja budžeta, do 31. januara 2011. godine, sva sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2010. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Odlukom o budžetu grada Beograda za 2010. godinu.

Član 42

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. januara 2011. godine.

 

Samostalni član Odluke o rebalansu
budžeta grada Beograda za 2011. godinu

("Sl. list grada Beograda", br. 25/2011)

Član 9

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".