ODLUKA

O BLIŽIM USLOVIMA I NAČINU IZDAVANJA POJEDINIH DOZVOLA I SAGLASNOSTI DRUŠTVU ZA UPRAVLJANJE DOBROVOLJNIM PENZIJSKIM FONDOM

("Sl. glasnik RS", br. 60/2011)

Osnovna odredba

1. Ovom odlukom propisuju se bliži uslovi i način izdavanja dozvole za rad društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom (u daljem tekstu: dozvola za rad), dozvole za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom (u daljem tekstu: dozvola za upravljanje), davanja saglasnosti na izbor člana uprave društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom (u daljem tekstu: društvo za upravljanje), postupak spajanja dobrovoljnih penzijskih fondova (u daljem tekstu: fond), postupak prenosa prava upravljanja fondom sa jednog društva za upravljanje na drugo, kao i postupak dobrovoljne likvidacije društva za upravljanje.

Izdavanje dozvole za rad

2. Osnivači društva za upravljanje podnose Narodnoj banci Srbije zahtev za izdavanje dozvole za rad, uz koji dostavljaju sledeću dokumentaciju i dokaze:

1) osnivački akt društva za upravljanje;

2) dokaz da je na privremeni račun kod banke uplaćen novčani deo osnovnog kapitala, sa izjavom o poreklu finansijskih sredstava, u skladu s članom 7. stav 3. Zakona o dobrovoljnim penzijskim fondovima i penzijskim planovima (u daljem tekstu: Zakon);

3) podatke i dokaze koji se odnose na akcionare društva za upravljanje;

4) pravila poslovanja društva za upravljanje;

5) plan poslovanja društva za upravljanje za prve tri godine, koji sadrži jasno određenu strategiju poslovanja;

6) podatke i dokaze o ispunjenosti uslova iz člana 15. Zakona koji se odnose na predložene članove uprave društva za upravljanje;

7) dokaze o ispunjenosti uslova o organizacionoj i tehničkoj osposobljenosti društva za upravljanje iz člana 8. Zakona;

8) dokaz o ispunjenosti uslova za upravljanje rizicima u društvu za upravljanje;

9) dokaz da je nadležno regulatorno telo države porekla osnivača odobrilo učešće u osnivanju društva za upravljanje, odnosno dokaz da takvo odobrenje nije potrebno;

10) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja o tom zahtevu;

11) druge podatke i dokumente, na zahtev Narodne banke Srbije.

Osnivački akt

3. Osnivački akt društva za upravljanje sačinjava se u pismenoj formi i sadrži elemente propisane zakonom kojim se uređuju privredna društva.

Dokaz da je na privremeni račun kod banke uplaćen novčani deo osnovnog kapitala, sa izjavom o poreklu finansijskih sredstava

4. Uz zahtev za izdavanje dozvole za rad, osnivači društva za upravljanje dostavljaju overenu pismenu izjavu o tome da raspolažu novčanim sredstvima u iznosu iz člana 7. stav 1. Zakona i da će ta sredstva preneti na privremeni račun kod banke, odnosno na poseban račun kod Narodne banke Srbije ako je osnivač strano lice, i to pre dobijanja dozvole za rad. Ova izjava mora sadržati tačan iznos uloga svakog osnivača društva za upravljanje.

Uz izjavu iz stava 1. ove tačke, osnivači podnose i izjavu da novčana sredstva iz tog stava ne potiču iz zajmova ili kredita i da nisu opterećena ni na koji način, u skladu s članom 7. stav 3. Zakona.

Izjave iz st. 1. i 2. ove tačke moraju se dati pojedinačno, s datumom i potpisom, a ako je osnivač društva za upravljanje pravno lice - potpis mora biti overen pečatom tog lica, osim ako je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza.

Narodna banka Srbije će, pre izdavanja dozvole za rad, obavestiti podnosioca zahteva za izdavanje dozvole za rad da prenese sredstva na privremeni račun kod banke, odnosno na poseban račun kod Narodne banke Srbije i o tome dostavi izvod s računa banke, odnosno Narodne banke Srbije.

Podaci o osnivačima/akcionarima

5. Osnivači društva za upravljanje dostavljaju spisak osnivača/akcionara tog društva za upravljanje - fizičkih i pravnih lica, koji sadrži ime, prezime i adresu akcionara, odnosno poslovno ime i sedište, sa ukupnim nominalnim iznosom akcija, procentom učešća u osnovnom kapitalu društva za upravljanje i napomenom da li će ta lica imati nekvalifikovano, kvalifikovano ili znatno učešće.

6. Za akcionara/osnivača društva za upravljanje koji je pravno lice, podnosi se:

- overena fotokopija rešenja o upisu ovog lica u registar privrednih subjekata, odnosno overeni prevod izvoda iz registra ako je reč o stranom pravnom licu, s podacima o delatnosti tog lica i o tome ko su vlasnici ovog lica - sve do fizičkih lica, odnosno tržišno prepoznatljivih pravnih lica koja imaju učešće u tom licu, te koliki su apsolutni i procentualni iznosi vlasništva, odnosno učešća, kao i o tome ko su članovi organa rukovođenja i upravljanja, odnosno nadzora tog pravnog lica i njegovih vlasnika;

- prepis akcionara iz knjige akcionara, odnosno dokaz iz drugog odgovarajućeg javnog registra ako je ovo lice akcionarsko društvo;

- finansijski izveštaji, s mišljenjem ovlašćenog revizora za poslednje tri godine;

- dokaz nadležnog organa uprave o izmirenju dospelih poreskih obaveza, koji nije stariji od šest meseci;

- spisak pravnih lica koja se smatraju povezanim licima sa ovim licem u smislu Zakona, koji obuhvata podatke o tome da li to lice ima vlasništvo, odnosno učešće u nekom drugom pravnom licu, i od kada, koliki je apsolutni i procentualni iznos njegovog vlasništva, odnosno učešća u kapitalu drugog pravnog lica prema stanju na dan pre dana podnošenja zahteva za dobijanje dozvole za rad, te da li je, i koliko, drugo pravno lice po osnovu tog vlasništva, odnosno učešća ostvarilo dobit u prethodne tri godine, kao i podatke o povezanosti po drugom osnovu (ugovor o poslovnom udruživanju ili drugom obliku povezivanja);

- kratak prikaz poslovnih aktivnosti osnivača u prethodne tri godine i plan aktivnosti za naredne tri godine, kao i izjava o ukupnoj zaduženosti ovog lica kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa specifikacijom tih lica i iznosima zaduženja.

Za kvalifikovane vlasnike osnivača/akcionara društva za upravljanje koji su fizička lica i članove uprave osnivača/akcionara društva za upravljanje podnosi se:

1) poslovna biografija, koja treba da sadrži podatke o njegovom radnom angažovanju i stručnoj spremi;

2) overena izjava tih lica da u poslednje tri godine nisu bila članovi uprave, nadzornog odbora ili nosioci posebnih ovlašćenja u pravnom licu nad kojim je sproveden postupak prinudne likvidacije, odnosno stečaja;

3) uverenje nadležnog organa da ta lica nisu pravnosnažno osuđivana za krivična dela protiv radnih odnosa, privrede, imovine, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja, odnosno službene dužnosti, za krivična dela i privredne prestupe utvrđene zakonima kojima se uređuje tržište hartija od vrednosti, privatizacija, delatnost osiguranja, odnosno banke, kao ni za druga kažnjiva dela koja ga čine nepodobnim za obavljanje te funkcije;

4) spisak pravnih lica u kojima ta lica imaju učešće.

Za akcionara koji je pravno lice podnosi se i druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije smatra da je neophodna.

7. Ako je osnivač društva za upravljanje ili akcionar osnivača tog društva za upravljanje tržišno prepoznatljivo pravno lice u smislu Zakona, pored dokumentacije i dokaza iz tačke 6. ove odluke, podnosi se i:

- spisak vlasnika ovog lica, sa osnovnim podacima o vlasnicima;

- dokaz o kreditnom rejtingu, s mišljenjem rejting agencije, odnosno dokaz da se kotira na berzi u zemljama OECD-a;

- druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije oceni da je neophodna.

8. Za akcionara/osnivača koji je fizičko lice podnosi se:

- poslovna biografija, koja treba da sadrži podatke o njegovom dotadašnjem radnom angažovanju i stručnoj spremi;

- overena izjava ovog lica da u poslednje tri godine nije bilo član uprave, nadzornog odbora ili nosilac posebnih ovlašćenja u pravnom licu nad kojim je sproveden postupak prinudne likvidacije, odnosno stečaja;

- uverenje nadležnog organa da ovo lice nije pravnosnažno osuđivano za krivična dela protiv radnih odnosa, privrede, imovine, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja, odnosno službene dužnosti, za krivična dela i privredne prestupe utvrđene zakonima kojima se uređuje tržište hartija od vrednosti, privatizacija, delatnost osiguranja, odnosno banke, kao ni za druga kažnjiva dela koja ga čine nepodobnim za obavljanje te funkcije;

- dokaz nadležnog organa uprave o izmirenju poreza, odnosno dokaz da ovo lice nije obveznik poreza, koji nije stariji od šest meseci;

- spisak pravnih lica u kojima ovo lice ima učešće, koji obuhvata podatke o tome da li je član organa rukovođenja, upravljanja i nadzora, kao i da li je vlasnik nekog pravnog lica, uz navođenje apsolutnog i procentualnog iznosa njegovog vlasništva, odnosno učešća u tom pravnom licu;

- izjava o njegovoj zaduženosti kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa specifikacijom tih lica i iznosima zaduženja;

- podaci iz lične karte, odnosno pasoša o jedinstvenom matičnom broju građana, prebivalištu, broju isprave, datumu izdavanja i važenja i izdavaocu isprave;

- druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije oceni da je potrebna.

9. Pri proceni finansijskog položaja osnivača društva za upravljanje pravnih lica i svih povezanih lica, Narodna banka Srbije ceni profitnu, finansijsku i operativnu stabilnost ovih lica, odnosno tendencije u njihovom poslovanju i finansijskom stanju, solventnost i likvidnost tih lica, položaj na tržištu delatnosti kojom se ova lica bave, realno raspoloživa sredstva koja ta lica nameravaju da ulože u društvo za upravljanje i mogućnost obezbeđenja dodatnog kapitala.

Pri proceni tendencija u poslovanju lica iz stava 1. ove tačke, Narodna banka Srbije ceni strateško opredeljenje ovih lica, odnosno razloge za organizovanje fondova i strategiju razvoja tih lica u naredne tri godine, uključujući i strategiju prema društvu za upravljanje.

Pri proceni finansijskog položaja osnivača društva za upravljanje - fizičkih lica, Narodna banka Srbije ceni poreklo imovine tih lica.

Pri proceni poslovnog ugleda, kvalifikacija i iskustva u upravljanju poverenim sredstvima osnivača društva za upravljanje - pravnih lica i svih povezanih lica, Narodna banka Srbije, na osnovu njihovog celokupnog dotadašnjeg poslovanja i upravljanja u drugim pravnim licima, te drugih podataka, ceni sposobnost ovih lica da upravljaju rizicima, kvalitet i stručnost njihovog menadžmenta, zatim to da li je investiranje u vlasničke udele u društva za upravljanje i upravljanje tim udelima njihov strateški cilj koji je jasno vidljiv iz akata poslovne politike i poslovne prakse u poslednje tri godine, kao i to da li će ta lica, u svojstvu osnivača društva za upravljanje, dugoročno pozitivno uticati na poslovanje društva za upravljanje.

Pri proceni poslovnog ugleda, kvalifikacija i iskustva u upravljanju poverenim sredstvima osnivača društva za upravljanje - fizičkih lica, Narodna banka Srbije, na osnovu poslovne biografije ovih lica, njihovog ličnog, profesionalnog i moralnog integriteta, stručnih kvalifikacija i dotadašnjeg rada, upravljanja pravnim licima ili nadziranja u tim licima, te drugih podataka, ceni sposobnost ovih lica da upravljaju rizicima, kao i to da li će ta lica, u svojstvu osnivača društva za upravljanje, dugoročno pozitivno uticati na poslovanje društva za upravljanje.

Pravila poslovanja

10. Pravila poslovanja društva za upravljanje moraju sadržati elemente predviđene članom 21. Zakona.

Pravilima iz stava 1. ove tačke utvrđuje se investiciona politika svakog fonda kojim društvo za upravljanje upravlja pojedinačno, koja mora biti u skladu sa Zakonom i odlukom Narodne banke Srbije kojom se utvrđuju bliži uslovi i maksimalne visine ulaganja imovine fonda, kao i način ulaganja te imovine u inostranstvu.

Plan poslovanja

11. U planu poslovanja za prve tri godine, društvo za upravljanje navodi podatke koji se odnose na organizaciju njegovog rada, kao i na planirano finansijsko poslovanje, a naročito:

- broj fondova koje društvo za upravljanje planira da organizuje i ciljne grupe klijenata za te fondove;

- optimističku, realnu i pesimističku projekciju bilansa stanja i bilansa uspeha društva za upravljanje, kao i optimističku, realnu i pesimističku projekciju rasta fondova, koja obuhvata broj članova fonda, visinu neto imovine fonda, naknade koje će društvo za upravljanje naplaćivati i druge parametre, sa opisom pretpostavki koje su korišćene za sve tri projekcije;

- planirane izvore sredstava za dokapitalizaciju društva za upravljanje;

- strategiju poslovanja, koja treba najmanje da sadrži jasno obrazložene stavove osnivača društva za upravljanje u vezi sa osnivanjem i unapređenjem njegovog poslovanja, uključujući i jasno izraženu dugoročnu spremnost i sposobnost osnivača da obezbede kontinuitet poslovanja tog društva za upravljanje;

- plan razvoja poslova i organizacione strukture društva za upravljanje;

- opis preduzetih i planiranih aktivnosti koje se odnose na uspostavljanje informacionog sistema društva za upravljanje, odnosno razvoj tog sistema u skladu s predviđenim promenama u poslovnim procesima, uključujući i navođenje računarske i druge tehničke opreme, kao i softverskih rešenja koja se nameravaju koristiti;

- oblasti poslovanja koje se nameravaju poveriti drugim licima, spisak tih lica i način na koji će biti vršena kontrola kvaliteta pruženih usluga.

Spisak predloženih članova uprave

12. Uz spisak predloženih članova uprave društva za upravljanje dostavljaju se dokumentacija i dokazi propisani tačkom 21. ove odluke.

Dokaz o ispunjenosti uslova o organizacionoj i tehničkoj osposobljenosti

13. Pod dokazima o ispunjenosti uslova o organizacionoj i tehničkoj osposobljenosti društva za upravljanje podrazumevaju se podaci o njegovoj organizacionoj strukturi, podaci o kadrovskoj osposobljenosti, podaci o informacionom sistemu i dokaz o obezbeđenom odgovarajućem poslovnom prostoru.

Podacima o organizacionoj strukturi društva za upravljanje smatraju se predlozi internih akata kojima se definiše organizaciona struktura, uz jasno navođenje poslova koji se nameravaju poveriti drugim licima u skladu sa Zakonom i predlozi ugovora s tim licima.

Podacima o kadrovskoj osposobljenosti smatraju se:

- predlog sistematizacije poslova, po izvršiocima, s potrebnom kvalifikacionom strukturom izvršilaca, radnim iskustvom za svaki posao i opisom svakog posla;

- spisak lica koja će obavljati poslove iz člana 8. Zakona - portfolio menadžera i internog revizora, s poslovnim biografijama tih lica koje treba da sadrže podatke o njihovom dotadašnjem radnom angažovanju i dokazima da poseduju odgovarajuća zvanja;

- planirana dinamika popunjavanja sistematizovanih poslova, koja mora pratiti planirano širenje poslova i organizacione mreže društva za upravljanje.

Podacima o informacionom sistemu društva za upravljanje smatraju se:

- specifikacija potrebne računarske, komunikacione i druge tehničke opreme, kao i detaljan opis baza podataka i programskih rešenja u skladu s poslovima koje će društvo za upravljanje obavljati;

- dokumentacija o načinu na koji je obezbeđena oprema - da li je u vlasništvu po osnovu osnivačkog uloga ili po nekom drugom pravnom poslu, o čemu se dostavlja odgovarajuća dokumentacija (npr. ugovor ili rešenje);

- podaci o načinu pribavljanja programskih rešenja - da li se razvijaju unutar društva za upravljanje, u kom slučaju se prilaže opis primenjene metodologije, ili se nabavljaju od eksternih dobavljača, u kom slučaju se dostavljaju odgovarajući ugovori;

- predlozi internih akata u vezi sa informacionim sistemom, u skladu sa odlukom Narodne banke Srbije kojom se utvrđuju minimalni uslovi organizacione i tehničke osposobljenosti društva za upravljanje.

Dokazom o obezbeđenom odgovarajućem poslovnom prostoru smatra se:

- dokumentacija iz koje se vidi na koji je način obezbeđen poslovni prostor - da li je u vlasništvu društva za upravljanje ili je obezbeđen kroz zakup;

- dokaz da poslovni prostor ispunjava zakonom utvrđene uslove što se tiče tehničke opremljenosti, zaštite na radu, te zaštite i unapređenja životne sredine (npr. rešenje nadležnog organa u postupku inspekcijskog nadzora i dr.), kao i propisane standarde u odnosu na planirani broj zaposlenih.

Dokaz o ispunjenosti uslova za upravljanje rizicima

14. Pod dokazom o ispunjenosti uslova za upravljanje rizicima u društvu za upravljanje podrazumeva se:

- predlog strategije upravljanja rizicima društva za upravljanje i fonda, u skladu sa odlukom Narodne banke Srbije kojom se utvrđuju pravila upravljanja rizicima u poslovanju društva za upravljanje i fonda;

- predlog procedura društva za upravljanje kojima se uređuje upravljanje rizicima, u skladu sa odlukom iz alineje prve ove tačke, drugim propisima, standardima i pravilima struke;

- predlog akata društva za upravljanje kojima se uređuje sistem unutrašnjih kontrola, u skladu sa odlukom iz alineje prve ove tačke.

Dokaz da je nadležno regulatorno telo odobrilo učešće u osnivanju društva za upravljanje, odnosno dokaz da takvo odobrenje nije potrebno

15. Pod dokazom da je nadležno regulatorno telo države porekla osnivača društva za upravljanje koje je lice iz finansijskog sektora odobrilo tom licu učešće u osnivanju društva za upravljanje u Republici Srbiji podrazumeva se potvrda tog regulatornog tela o odobrenju osnivaču društva za upravljanje da može biti osnivač društva za upravljanje u Republici Srbiji.

Pod dokazom da odobrenje iz stava 1. ove tačke nije potrebno podrazumeva se potvrda regulatornog tela iz tog stava da takvo odobrenje nije potrebno.

Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja po zahtevu za izdavanje dozvole za rad

16. Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja po zahtevu za izdavanje dozvole za rad društvu za upravljanje mora biti datirano i moraju ga potpisati svi osnivači, a ako je osnivač pravno lice - potpisi moraju biti overeni pečatom tog lica, osim ako je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza. Ovo ovlašćenje mora da sadrži i adresu i telefon ovlašćenog lica.

Izdavanje dozvole za upravljanje

17. Uz zahtev za izdavanje dozvole za upravljanje, Narodnoj banci Srbije dostavljaju se sledeća dokumentacija i dokazi:

1) nacrt standardizovanog ugovora o članstvu u fondu;

2) nacrt ugovora s kastodi bankom;

3) spisak lica koja će obavljati poslove portfolio menadžera fonda koji se organizuje, s radnim biografijama tih lica;

4) nacrt pravilnika o tarifi fonda;

5) nacrt investicione politike fonda;

6) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja o tom zahtevu;

7) drugi podaci i dokumenti, na zahtev Narodne banke Srbije.

18. Ako u toku svog poslovanja odluči da organizuje još neki fond, društvo za upravljanje, uz zahtev iz tačke 17. ove odluke, pored dokumentacije i dokaza iz te tačke, podnosi:

- odluku nadležnog organa društva za upravljanje o organizovanju fonda;

- plan poslovanja društva za upravljanje za naredne tri godine, izrađen u skladu sa ovom odlukom, koji uključuje poslovanje svih fondova kojima upravlja, odnosno koje planira da organizuje;

- dokumentaciju izrađenu u skladu sa ovom odlukom, koja obuhvata planirana organizaciona i tehnička prilagođavanja neophodna zbog organizovanja fonda.

19. Uz nacrt ugovora s kastodi bankom dostavlja se i nacrt procedura propisanih odlukom Narodne banke Srbije kojim se bliže uređuje učestalost, način i standardizovana forma izveštavanja kastodi banke i način usaglašavanja razlika između obračunatih vrednosti, odnosno prinosa fonda.

20. Uz spisak lica koja će obavljati poslove portfolio menadžera fonda koji se organizuje dostavljaju se i poslovne biografije tih lica koje treba da sadrže podatke o njihovom dotadašnjem radnom angažovanju i dokaze da poseduju odgovarajuća zvanja, kao i predlozi ugovora o radu s tim licima.

Davanje saglasnosti na izbor člana uprave

21. Za davanje saglasnosti Narodne banke Srbije na izbor člana uprave društva za upravljanje - podnosi se sledeća dokumentacija:

- predlog odluke nadležnog organa društva za upravljanje o izboru člana uprave;

- podaci iz lične karte, odnosno pasoša o jedinstvenom matičnom broju građana, prebivalištu, broju isprave, datumu izdavanja i važenja i izdavaocu isprave;

- overena izjava predloženog lica da ispunjava uslove iz člana 15. Zakona, kao i da pristaje da obavlja dužnost za koju se saglasnost traži;

- poslovna biografija predloženog lica, koja sadrži podatke o njegovim stručnim kvalifikacijama, prethodnom radnom iskustvu, odnosno angažovanju, kao i o svim poslovima koje to lice trenutno obavlja u radnom odnosu i van njega;

- preporuka, sa obrazloženim mišljenjem, o stručnosti, sposobnostima i moralnim kvalitetima predloženog lica, koju daju najmanje dve osobe koje obavljaju poslove iz oblasti finansijskih usluga i koje su svojim uspešnim radom u ovim oblastima stekle profesionalni i lični ugled a svojim ličnim i profesionalnim kontaktima stekle uverenje o stručnosti, sposobnostima i moralnim kvalitetima predloženog lica;

- uverenje nadležnog organa da predloženo lice nije pravnosnažno osuđeno za krivična dela protiv radnih odnosa, privrede, imovine, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja, odnosno službene dužnosti, za krivična dela i privredne prestupe utvrđene zakonima kojima se uređuje tržište hartija od vrednosti, privatizacija, delatnost osiguranja, odnosno banke, kao ni za druga kažnjiva dela koja ga čine nepodobnim za obavljanje te funkcije;

- dokaz da predloženo lice ima stečeno visoko obrazovanje na akademskim studijama najmanje drugog stepena u zemlji ili inostranstvu;

- dokaz da predloženo lice ima najmanje tri godine radnog iskustva u obavljanju složenih finansijsko-ekonomskih poslova u vezi s hartijama od vrednosti u zemlji ili inostranstvu u skladu s članom 15. stav 4. Zakona;

- overena izjava predloženog lica da u poslednje tri godine nije bilo član uprave, nadzornog odbora ili nosilac posebnih ovlašćenja u pravnom licu nad kojim je sproveden postupak prinudne likvidacije, odnosno stečaja;

- spisak pravnih lica u kojima predloženo lice ima učešće, koji obuhvata podatke o tome da li je član organa rukovođenja, upravljanja i nadzora, kao i da li je vlasnik nekog pravnog lica, uz navođenje apsolutnog i procentualnog iznosa njegovog vlasništva, odnosno učešća u tom pravnom licu;

- dokaz nadležnog organa uprave o izmirenju poreza, koji nije stariji od šest meseci;

- druga dokumentacija za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Narodna banka Srbije, na osnovu dokumentacije iz stava 1. ove tačke, kao i drugih podataka kojima raspolaže, procenjuje da li lica predložena za člana uprave imaju odgovarajuće kvalifikacije i takav poslovni ugled da će valjano obavljati poslove u društvu za upravljanje, te da li će njihovim izborom biti obezbeđena odgovarajuća zaštita interesa članova fonda.

Poslovnim ugledom u smislu stava 2. ove tačke smatra se to da lice predloženo za člana uprave poseduje lični, moralni i profesionalni integritet, znanje i sposobnost da upravlja rizicima društva za upravljanje i fonda.

Ako se stručna kvalifikacija lica predloženog za člana uprave dokazuje diplomom, odnosno drugim dokazom o završenim studijama a ne može se pouzdano utvrditi da je odgovarajuća - Narodna banka Srbije može od društva za upravljanje zahtevati da od nadležne obrazovne ustanove u Republici Srbiji pribavi dokaz za to.

Društvo za upravljanje je dužno da Narodnoj banci Srbije dostavi odluku nadležnog organa o izboru lica za člana uprave društva za upravljanje - u roku od tri dana od dana donošenja te odluke.

Ako se promene podaci o kvalifikacijama, radnom angažovanju i neosuđivanosti za kažnjiva dela - lice koje je dobilo saglasnost iz ove tačke dužno je da o tome obavesti Narodnu banku Srbije.

22. Uz zahtev za davanje saglasnosti Narodne banke Srbije na ponovni izbor člana uprave (reizbor) - društvo za upravljanje podnosi sledeću dokumentaciju:

- predlog odluke nadležnog organa društva za upravljanje o ponovnom izboru člana uprave društva za upravljanje;

- uverenje nadležnog organa da predloženo lice nije pravnosnažno osuđeno za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora ili za krivično delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje funkcije člana uprave društva za upravljanje;

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Na osnovu dokumentacije kojom raspolaže i dokumentacije iz ove tačke, kao i drugih raspoloživih podataka - Narodna banka Srbije ocenjuje poslovni ugled lica koje se ponovo predlaže za člana uprave društva za upravljanje, kao i njegov dotadašnji doprinos zaštiti interesa članova fonda.

Društvo za upravljanje je dužno da zahtev u vezi s reizborom dostavi Narodnoj banci Srbije najkasnije 30 dana pre isteka mandata, kako bi se blagovremeno obezbedila saglasnost na ponovni izbor ovog lica.

Društvo za upravljanje je dužno da Narodnoj banci Srbije dostavi odluku svog nadležnog organa o ponovnom imenovanju lica za člana uprave - u roku od tri dana od dana donošenja te odluke.

Spajanje fondova

23. Spajanje fondova može se vršiti spajanjem uz pripajanje i spajanjem uz organizovanje.

Spajanjem fonda uz pripajanje - fond prestaje da postoji bez raspuštanja i pri tom drugom fondu (u daljem tekstu: fond sticalac) prenosi svu svoju imovinu i obaveze.

Spajanjem fonda uz organizovanje - dva ili više fondova prestaju da postoje bez raspuštanja i pri tom svu svoju imovinu i obaveze prenose na novi fond (u daljem tekstu: novi fond).

24. Društvo za upravljanje koje namerava da spoji fondove kojima upravlja dužno je da Narodnoj banci Srbije, uz zahtev za izdavanje dozvole za spajanje fondova, dostavi:

1) odluku svog nadležnog organa o spajanju fondova, koja sadrži način njihovog spajanja;

2) plan spajanja fondova, koji najmanje sadrži:

- podatke koji se odnose na izvodljivost spajanja, a koji najmanje obuhvataju način obračuna vrednosti investicionih jedinica na dan spajanja i opis aktivnosti koje u postupku spajanja treba da preduzmu društvo za upravljanje i kastodi banka,

- razloge spajanja sa analizom ekonomske opravdanosti tog spajanja sačinjenom na osnovu finansijskih i drugih izveštaja, a koji se odnose na period pre dana dostavljanja ovog zahteva,

- analizu posledica spajanja koje izabrani način spajanja ima na svaki fond pojedinačno, a naročito sa aspekta investicione politike i naknada koje se naplaćuju;

3) plan poslovanja društva za upravljanje za naredne tri godine, izrađen u skladu sa ovom odlukom;

4) dokument koji obuhvata planirana organizaciona i tehnička prilagođavanja neophodna zbog spajanja fondova, izrađen u skladu sa ovom odlukom.

Ako se zahtev iz stava 1. ove tačke odnosi na izdavanje dozvole za spajanje fondova uz organizovanje, društvo za upravljanje uz ovaj zahtev, pored dokumentacije i dokaza iz tog stava, podnosi i:

1) nacrt standardizovanog ugovora o članstvu;

2) nacrt ugovora s kastodi bankom, sačinjen u skladu s tačkom 19. ove odluke;

3) spisak lica koja će obavljati poslove portfolio menadžera, u skladu s tačkom 20. ove odluke;

4) nacrt investicione politike;

5) nacrt pravilnika o tarifi.

25. Narodna banka Srbije, radi ocene opravdanosti spajanja fondova, može, i to u roku od 15 dana od dana prijema urednog zahteva za spajanje, od društva za upravljanje zahtevati da joj dostavi i dodatne podatke i dokumente, koje je ono dužno da dostavi u roku od narednih 15 dana.

Narodna banka Srbije rešenjem odlučuje o zahtevu iz stava 1. ove tačke, u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva, odnosno od dana prijema podataka i dokumenata iz tog stava.

26. Rešenjem o izdavanju dozvole za spajanje fondova, Narodna banka Srbije istovremeno izdaje dozvolu za upravljanje novim fondom ako se zahtev iz tačke 24. ove odluke odnosi na izdavanje dozvole za spajanje fondova uz organizovanje.

Posle prijema rešenja iz stava 1. ove tačke kojim je izdata dozvola za upravljanje novim fondom, društvo za upravljanje je dužno da, u roku od osam dana od dana prijema tog rešenja, zaključi ugovor s kastodi bankom o obavljanju kastodi usluga za novi fond i dostavi ga Narodnoj banci Srbije.

Društvo za upravljanje je dužno da, odmah posle prijema rešenja iz stava 2. ove tačke, obavesti Narodnu banku Srbije o danu spajanja fondova, koji mora da bude u roku od 30 dana od dana prijema tog rešenja.

27. Društvo za upravljanje je dužno da, na utvrđeni dan spajanja fondova, imovinu i obaveze fondova koji spajanjem prestaju da postoje prenese na fond sticalac, odnosno na novi fond, a članovi fondova koji spajanjem prestaju da postoje - postaju članovi fonda sticaoca, odnosno novog fonda.

Društvo za upravljanje je dužno da, u roku od tri dana od dana spajanja fondova, Narodnoj banci Srbije dostavi izveštaj o izvršenom spajanju, koji najmanje sadrži uporedni pregled strukture imovine fondova koji su spajanjem prestali da postoje i strukture imovine fonda sticaoca, odnosno novog fonda, neto vrednost imovine i investicionih jedinica fondova koji učestvuju u spajanju, kao i uporedni pregled broja investicionih jedinica svakog člana fonda nastalog spajanjem, neposredno pre spajanja i nakon spajanja.

28. Društvo za upravljanje je dužno da, u roku od osam dana od dana spajanja fondova, svim članovima fonda koji je spajanjem prestao da postoji dostavi obaveštenje o tome da članovi fonda, ako ne žele da budu članovi fonda u koji je njihov račun prenet u postupku spajanja, svoj račun prenesu u drugi fond - u roku od 60 dana od dana prijema tog obaveštenja, kao i o tome da troškove ovog prenosa snosi društvo za upravljanje koje je spojilo fondove.

29. Društvo za upravljanje je dužno da, u roku od osam dana od dana spajanja fondova, Narodnoj banci Srbije dostavi prospekt i skraćeni prospekt fonda sticaoca, odnosno novog fonda, radi davanja saglasnosti.

Prenos prava upravljanja fondom i postupak dobrovoljne likvidacije društva za upravljanje

30. Društvo za upravljanje koje pravo upravljanja fondom namerava da prenese na drugo društvo za upravljanje - podnosi Narodnoj banci Srbije, u saradnji s tim društvom, zahtev za davanje saglasnosti na ugovor o prenosu prava upravljanja fondom, uz koji prilaže:

- odluke nadležnih organa oba društva za upravljanje o prenosu prava upravljanja, sa obrazloženjem razloga za ovaj prenos i izjašnjenjem o očekivanim efektima tog prenosa;

- predlog ugovora o prenosu prava upravljanja fondom;

- specifikaciju ugovora o članstvu, odnosno o penzijskom planu, koji su sastavni deo ugovora o prenosu prava upravljanja;

- izveštaj koji pokazuje izvodljivost prenosa prava upravljanja, a koji najmanje obuhvata način tog prenosa i opis aktivnosti koje u postupku prenosa treba da preduzmu društva za upravljanje i kastodi banke, usklađen između društava za upravljanje koja zaključuju ugovor o prenosu i kastodi banaka;

- izmenu poslovnog plana društva za upravljanje na koje se prenosi pravo upravljanja za naredne tri godine, a koji sadrži elemente propisane tačkom 11. ove odluke;

- dokument koji obuhvata planirana organizaciona i tehnička prilagođavanja kod društva za upravljanje na koje se prenosi pravo upravljanja, a koja su neophodna zbog prenosa prava upravljanja fondom, koji je izrađen u skladu s tačkom 13. ove odluke;

- ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku rešavanja o tom zahtevu.

31. Narodna banka Srbije, radi ocene opravdanosti prenosa prava upravljanja fondom, može, i to u roku od 15 dana od dana prijema urednog zahteva, od društava za upravljanje zahtevati da joj dostave i dodatne podatke i dokumente, koje su ona dužna da dostave u roku od narednih 15 dana.

32. Narodna banka Srbije rešenjem odlučuje o zahtevu za davanje saglasnosti na ugovor o prenosu prava upravljanja fondom, u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva, odnosno od dana prijema podataka i dokumenata iz tačke 31. ove odluke.

Pri odlučivanju u smislu stava 1. ove tačke, Narodna banka Srbije, na osnovu podnete dokumentacije i dokaza, kao i drugih podataka kojima raspolaže, naročito procenjuje:

- sposobnost društva za upravljanje na koje se prenosi pravo upravljanja fondom da ispuni obaveze iz ugovora o članstvu i penzijskom planu;

- sposobnost društva za upravljanje da upravlja rizicima;

- visinu osnovnog kapitala društva za upravljanje;

- adekvatnost načina zaštite interesa članova fonda koji se preuzima.

33. U roku od osam dana od dana davanja saglasnosti iz tačke 32. ove odluke, društva za upravljanje su dužna da zaključe ugovor o prenosu prava upravljanja, a potpisi ugovornih strana se overavaju.

Društvo za upravljanje koje prenosi pravo upravljanja fondom dužno je da, odmah posle zaključenje ugovora o prenosu ovog prava, najmanje na svojoj Internet stranici obavesti članove fonda, obveznike uplate i organizatore penzijskih planova u fondu koji je predmet prenosa - o postupku prenosa prava upravljanja fondom i postupcima koji će nakon prenosa uslediti (npr. dobrovoljna likvidacija društva), kao i o njihovim pravima u vezi s tim postupcima.

34. Društvo za upravljanje na koje se prenosi pravo upravljanja fondom dužno je da Narodnoj banci Srbije, u roku od 15 dana od dana davanja saglasnosti na ugovor o prenosu prava upravljanja, podnese zahtev za izdavanje dozvole za upravljanje fondom, uz koji podnosi dokumentaciju iz člana 10. stav 2. Zakona i tačke 17. ove odluke.

U roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva iz stava 1. ove odluke, Narodna banka Srbije izdaje društvu za upravljanje na koje se prenosi pravo upravljanja dozvolu za upravljanje fondom, ceneći kriterijume iz člana 12. stav 2. Zakona.

Istovremeno sa izdavanjem dozvole iz stava 2. ove tačke, Narodna banka Srbije oduzima društvu za upravljanje koje prenosi pravo upravljanja fondom dozvolu za upravljanje tim fondom, odnosno oduzima mu dozvolu za rad ako ovo društvo za upravljanje ne upravlja nijednim drugim fondom, u kom slučaju to društvo pokreće postupak dobrovoljne likvidacije u smislu člana 53. Zakona.

35. Danom donošenja rešenja o izdavanju dozvole iz tačke 34. stav 2. ove odluke, društvo za upravljanje kome je izdata ta dozvola preuzima sva prava i obaveze iz ugovora o obavljanju kastodi usluga za fond koji se prenosi.

36. U roku od osam dana od dana prijema rešenja o izdavanju dozvole iz tačke 34. stav 2. ove odluke, društvo za upravljanje kome je izdata ta dozvola dužno je da Narodnoj banci Srbije dostavi prospekt i skraćeni prospekt fonda, radi davanja saglasnosti.

Dostavljanje propisane dokumentacije i dokaza o plaćenoj naknadi i taksi

37. Propisana dokumentacija koja se dostavlja u skladu sa ovom odlukom dostavlja se u originalu ili u overenoj kopiji, i ne može biti starija od šest meseci.

Dokumentacija iz stava 1. ove tačke mora biti na srpskom jeziku, a ako je na stranom jeziku - uz original ili overenu kopiju dokumenta dostavlja se i njegov prevod na srpski jezik, koji je overio sudski tumač.

38. Ako se, nakon podnošenja zahteva za izdavanje dozvole ili davanje saglasnosti iz ove odluke, a pre nego što Narodna banka Srbije izda tu dozvolu, odnosno dâ tu saglasnost, promene podaci dostavljeni uz zahtev - podnosilac zahteva je dužan da o tome bez odlaganja obavesti Narodnu banku Srbije i da joj odmah dostavi nove podatke.

39. Podnosioci zahteva iz ove odluke dužni su da, u smislu te odluke, pored propisane dokumentacije - Narodnoj banci Srbije dostave i dokaz da su uplatili naknadu predviđenu odlukom kojom se utvrđuje jedinstvena tarifa po kojoj Narodna banka Srbije naplaćuje naknadu za izvršene usluge, kao i dokaz o uplaćenoj republičkoj administrativnoj taksi u skladu sa zakonom kojim se uređuju republičke administrativne takse.

40. Društvo za upravljanje je dužno da agenciji nadležnoj za vođenje privrednog registra podnese registracionu prijavu o svim promenama za koje je potrebna saglasnost Narodne banke Srbije, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, kao i da dokaze o tome dostavi Narodnoj banci Srbije.

Prelazna i završna odredba

41. Postupci izdavanja dozvola i saglasnosti započeti do dana stupanja na snagu ove odluke okončaće se po propisima koji su važili do tog dana.

42. Ova odluka objavljuje se u "Službenom glasniku RS" i stupa na snagu 1. septembra 2011. godine.