PRAVILNIKO USLOVIMA I NAČINU INSTITUCIONALNOG POSREDOVANJA U SPORAZUMNOM FINANSIJSKOM RESTRUKTURIRANJU PRIVREDNIH DRUŠTAVA("Sl. glasnik RS", br. 65/2011 i 67/2011 - ispr.) |
Ovim pravilnikom uređuju se uslovi, način i postupak po kome se odvija institucionalno posredovanje u sporazumnom finansijskom restrukturiranju privrednih društava (u daljem tekstu: finansijsko restrukturiranje).
Privredna komora Srbije pruža pomoć i uspostavlja saradnju između dužnika i poverilaca radi pregovora o ponovnom uređenju dužničko-poverilačkih odnosa i pruža podršku dužnicima i poveriocima u toku pregovora radi njihovog uspešnog okončanja.
1) Načelo blagovremenosti - institucionalno posredovanje u finansijskom restrukturiranju se sprovodi na način koji obezbeđuje pravovremeno uočavanje i prepoznavanje finansijskih teškoća privrednog društva;
2) Načelo efikasnosti - Privredna komora Srbije, kao institucionalni posrednik, obezbeđuje uspešno i kvalitetno ostvarivanje i zaštitu prava i pravnih interesa strana u finansijskom restrukturiranju;
3) Načelo ekonomičnosti - institucionalno posredovanje u finansijskom restrukturiranju se sprovodi bez odugovlačenja i sa što manje troškova za strane;
4) Načelo nepristrasnosti i nezavisnosti - Privredna komora Srbije, kao institucionalni posrednik, je nepristrasna i nezavisna u odnosu na strane i predmet finansijskog restrukturiranja;
5) Načelo poverljivosti - podaci i obaveštenja dobijeni za potrebe finansijskog restrukturiranja koji se odnose na imovinu, kapital, obaveze, poslovanje i poslovne perspektive dužnika i predlog mera finansijskog restrukturiranja tretiraju se kao poverljivi od strane poverilaca i institucionalnog posrednika, u meri u kojoj nisu javno dostupni.
II SPROVOĐENJE INSTITUCIONALNOG POSREDOVANJA
Postupak institucionalnog posredovanja u finansijskom restrukturiranju se pokreće na zahtev dužnika ili jednog ili više poverilaca.
Za sprovođenje institucionalnog posredovanja u finansijskom restrukturiranju potrebna je saglasnost obe strane - poverilaca i dužnika.
U zahtevu iz stava 1. ovog člana se navode najmanje dve domaće ili strane banke koje bi učestvovale u finansijskom restrukturiranju u svojstvu poverilaca.
Zahtev iz stava 1. ovog člana se podnosi Centru za posredovanje Privredne komore Srbije (u daljem tekstu: Centar) u pisanom obliku, koji će predlog dostaviti drugoj strani, da se u roku od 15 dana od dana prijema predloga, izjasni po tom predlogu.
Zahtev se podnosi na posebnom obrascu, koji je sastavni deo ovog pravilnika.
Ako se druga strana u roku od 15 dana od dana prijema predloga, ne izjasni o predlogu, smatra se da predlog nije prihvaćen.
Centar proverava ispunjenost uslova za institucionalno posredovanje i podobnost dužničko-poverilačkog odnosa za finansijsko restrukturiranje.
Ukoliko uslov podobnosti dužničko - poverilačkog odnosa nije ispunjen, Centar o tome obaveštava podnosioca zahteva.
Dužnik, odnosno poverilac se pismeno izjašnjavaju o zahtevu iz člana 3, prihvatanjem ili neprihvatanjem institucionalnog posredovanja, na obrascu koji je sastavni deo ovog pravilnika.
Ukoliko druga strana prihvati posredovanje, pokreće se postupak institucionalnog posredovanja.
Postupak finansijskog restrukturiranja se odvija bez odugovlačenja.
Institucionalno posredovanje se sprovodi na sastanku, odnosno sastancima kojima prisustvuju strane u finansijskom restrukturiranju, lično ili preko ovlašćenog zastupnika, posrednik, kao i stručna služba Centra. Sastanku mogu prisustvovati i druga lica uz saglasnost obe strane.
Strane u finansijskom restrukturiranju se pozivaju na sastanak elektronskom poštom, telefonom, faksom ili putem pošte.
Mesto i vreme sastanka se određuje dogovorno sa stranama, uzimajući u obzir princip hitnosti i ekonomičnosti postupka.
Na sastanku se vodi zapisnik.
Posrednik je dužan da pre početka institucionalnog posredovanja upozna strane u finansijskom restrukturiranju sa ciljem tog posredovanja, pravilima posredovanja i ulogom posrednika.
Ukoliko se proceni da je to celishodno, institucionalni posrednik organizovaće forum.
Forum jeste opšti sastanak poverilaca i dužnika, kao strana u finansijskom restrukturiranju, odnosno mogućih strana u tom restrukturiranju, na kome se poverioci i dužnik dovode u vezu, iznose stavovi i predlozi, sagledavaju i raspravljaju interesi i svi drugi elementi u smislu finansijskog restrukturiranja.
Forum se može održati pre ili u toku institucionalnog posredovanja.
Poverioci u postupku finansijskog restrukturiranja međusobno sarađuju.
U slučaju učešća većeg broja poverilaca, posrednik će organizovati sastanak radi postizanja dogovora o načinu saradnje između poverilaca, shodno članu 8. Zakona, o čemu će se sačiniti zapisnik.
Do postizanja dogovora iz stava 2. ovog člana, pregovore sa dužnikom će voditi poverilac, koji na dan podnošenja zahteva, ima najveće potraživanje prema dužniku i koji će blagovremeno obaveštavati ostale poverioce i posrednika o sadržini i toku pregovora.
Posrednik će posredovati u pregovorima za uvođenje mirovanja dugova, koje proizvodi pravno dejstvo danom zaključenja ugovora o mirovanju dugova.
Ugovor o mirovanju dugova koji su potpisale strane, predstavlja osnov za obustavu izvršenja u prinudnoj naplati.
Ugovor o mirovanju overava se u Privrednoj komori Srbije i zavodi u posebnu knjigu.
Institucionalno posredovanje u finansijskom restrukturiranju se okončava:
1) zaključivanjem ugovora o finansijskom restrukturiranju;
2) pisanom izjavom o odustajanju, koju jedna strana dostavlja posredniku i drugoj strani, odnosno drugim učesnicima, osim ako posle odustajanja jednog poverioca u institucionalnom posredovanju nastave da učestvuju najmanje dve banke, koji imaju interes da se posredovanje nastavi;
3) pisanom izjavom o okončanju institucionalnog posredovanja, koju obe strane dostavljaju posredniku;
4) kada prestane da postoji uslov učešća najmanje dve banke u svojstvu poverilaca.
Ukoliko u postupku posredovanja strane postignu sporazum, potpisuje se ugovor o finansijskom restrukturiranju, u skladu sa članom 14. Zakona.
Ugovor o finansijskom restrukturiranju overava se u Privrednoj komori Srbije i zavodi u posebnu knjigu.
Overen ugovor dužnik dostavlja registru privrednih društava.
Posrednik je lice koje na osnovu sporazuma strana sprovodi postupak i posreduje između strana, bez ovlašćenja da im nametne rešenje.
Posredovanje mogu obavljati zaposleni u privrednoj komori i druga lica koja ispune uslove za obavljanje posredovanja i koja su završila obuku prema posebnom programu Privredne komore Srbije.
Listu posrednika utvrđuje odlukom predsednik Privredne komore Srbije.
Posrednika u pojedinoj stvari određuje Centar.
Strane u postupku mogu sporazumno odabrati posrednika sa liste.
Učesnici snose svoje troškove, uključujući troškove svojih punomoćnika, a zajedničke troškove snose na jednake delove, osim ako nije drugačije dogovoreno.
Zajedničke troškove institucionalnog posredovanja čine naknada za rad posrednika i naknada za troškove njegovog puta i boravka, u koliko je van mesta posredovanja, kao i troškovi organizovanja institucionalnog posredovanja.
Visina troškova institucionalnog posredovanja utvrđuje se posebnom odlukom koju donosi nadležni organ Privredne komore Srbije, u skladu sa Zakonom.
Administrativno-tehnička podrška
Administrativno-tehničku podršku posredniku pružaju stručne službe Privredne komore Srbije.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Na ovaj pravilnik, ministar nadležan za poslove ekonomije dao je saglasnost pod br. 011-00-251/2011-02 od od 25. jula 2011. godine.
PREDLOG ZA POKRETANJE POSTUPKA
PREDLAGAČ
IME |
|
PREZIME |
|
Telefon |
|
Faks |
|
|
|
Adresa |
|
PUNOMOČNIK PREDLAGAČA
IME |
|
PREZIME |
|
Telefon |
|
Faks |
|
|
|
Adresa |
|
DRUGA STRANA
IME |
|
PREZIME |
|
Telefon |
|
Faks |
|
|
|
Adresa |
|
PUNOMOĆNIK DRUGE STRANE
IME |
|
PREZIME |
|
Telefon |
|
Faks |
|
|
|
Adresa |
|
PREDMET POSTUPKA:
Ovlašćujem PKS, da ovaj predlog za pokretanje postupka finansijskog restrukturiranja, prosledi drugoj strani i da je kontaktira i preduzme sve potrebne radnje sa ciljem pokretanja i vođenje postupka finansijskog restruktuiranja.
U Beogradu _______________ |
POTPIS PREDLAGAČA |
PREDLAGAČ |
|
|
|
|
|
DRUGA STRANA |
|
|
|
|
|
PREDMET: |
|
|
ODGOVOR
NA PREDLOG ZA POKRETANJE POSTUPKA FINANSIJSKOG RESTRUKTUIRANJA
Izjavljuje da sam:
|
saglasan |
|
|
|
|
|
|
|
nisam saglasan |
|
|
sa pokretanjem postupka finansijskog restruktuiranja između gore navedenih strana u skladu sa Zakonom o sporazumnom finansijskom restrukturiranju privrednih društava ("Službeni glasnik RS", broj 36/2011) i Pravilnikom o uslovima i načinu institucionalnog posredovanja u sporazumnom finansijskom restrukturiranju privrednih društava.
Mesto i datum |
|
POTPIS DRUGE STRANE |
|
|
|