ODLUKAO USLOVIMA I NAČINU POVERAVANJA OBAVLJANJA KOMUNALNIH DELATNOSTI("Sl. list opštine Pančevo", br. 3/2001 i "Sl. list grada Pančeva", br. 20/2011) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti, a naročito sprovođenja javnog konkursa, pitanja koja se regulišu ugovorom, organ grada Pančeva koji u ime grada Pančeva zaključuje ugovor, vreme na koje se zaključuje ugovor, uslovi i postupak raskida ugovora, kao i način kontrole u obavljanju komunalne delatnosti, odnosno pružanju komunalnih usluga poverenih drugim preduzećima i preduzetnicima i određuje organ grada Pančeva koji će se starati o obezbeđenju ugovorom preuzetih obaveza.
Obavljanje pojedinih delatnosti koje se smatraju komunalnim delatnostima, u smislu Zakona o komunalnim delatnostima i Odluke o određivanju komunalnih delatnosti, za čije obavljanje nije osnovano javno komunalno preduzeće, odnosno obavljanje pojedinih poslova iz okvira tih komunalnih delatnosti grada Pančeva može poveriti drugom preduzeću ili preduzetniku.
Poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke vrši se ugovorom na osnovu javnog konkursa a izuzetno neposrednom pogodbom.
Odredbe ove odluke o uslovima i načinu javnog konkursa odnose se i na javna komunalna preduzeća koja su osnovana za obavljanje komunalne delatnosti kad nakon isteka roka propisanog zakonom konkurišu za dobijanje tih poslova.
II SPROVOĐENJE JAVNOG KONKURSA
Odluku o raspisivanju javnog konkursa radi prikupljanja ponuda za poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke donosi Gradsko veće grada Pančeva.
Javni konkurs se objavljuje na oglasnoj tabli u zgradi Skupštine grada Pančeva i lokalnom listu.
Konkurs iz člana 5. ove odluke sprovodi Komisija za sprovođenje javnog konkursa za poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti (u daljem tekstu: Komisija) koju imenuje Gradsko veće grada Pančeva.
Komisija ima predsednika i četiri člana koji imaju zamenike.
Predsednik, članovi Komisije i njihovi zamenici imenuju se iz redova članova Gradskog veća grada Pančeva i predstavnika Gradske uprave grada Pančeva.
Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.
Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Komisije obavlja Sekretarijat za skupštinske poslove, poslove gradonačelnika i Gradskog veća u saradnji sa Sekretarijatom za zaštitu životne sredine, urbanizam, građevinske i stambeno-komunalne poslove i Sekretarijatom za privredu i ekonomski razvoj Gradske uprave grada Pančeva.
Javni konkurs obavezno sadrži:
1. komunalnu delatnost čije se obavljanje poverava i područje na kom se obavlja,
2. opšte uslove koje preduzeće ili preduzetnik mora da ispunjava da bi učestvovali na javnom konkursu,
3. posebne uslove u zavisnosti od vrste i prirode komunalne delatnosti,
4. vreme na koje se poverava obavljanje komunalne delatnosti,
5. podatke o obaveznoj sadržini ponude,
6. način i rok za podnošenje ponuda,
7. naznaka da će se obavljanje delatnosti poveriti preduzeću ili preduzetniku koji će obezbediti najkvalitetnije, najracionalnije i najekonomičnije obavljanje komunalne delatnosti,
8. mesto i vreme održavanja javnog otvaranja ponuda,
9. rok i način objavljivanja rezultata konkursa i
10. upozorenje da učesnik na konkursu mora u potpunosti da ispunjava sve propisane uslove konkursa.
Vreme na koje se poverava obavljanje komunalne delatnosti može da bude od jedne do pet godina, a u zavisnosti od komunalne delatnosti koja se poverava, a izuzetno, ukoliko se obavljanje komunalne delatnosti ili pojedinih poslova iz okvira tih delatnosti poverava preduzeću ili preduzetniku koji preuzima obavezu ulaganja sredstva u tu delatnost, period na koji se poveravanje vrši može trajati onoliko koliko traje period povraćaja uloženih sredstava ali ne duže od 25 godina.
Obavezna sadržina ponude je:
1. naziv, odnosno firma i sedišta preduzeća ili preduzetnika sa podacima lica ovlašćenog za zastupanje,
2. dokaz o ispunjavanju uslova iz člana 7. tačka 2. i 3. ove odluke,
3. plan i program rada u obavljanju komunalne delatnosti.
Rok za podnošenje ponuda je 15 dana od dana objavljivanja javnog konkursa, a ponude se dostavljaju Komisiji.
Rezultati konkursa objaviće se na oglasnoj tabli u zgradi Skupštine grada Pančeva u Ul. kralja Petra I br. 2-4 u roku od 15 dana od isteka roka iz prethodnog stava ovog člana.
Ponude se dostavljaju u zatvorenoj koverti, sa naznakom komunalne delatnosti na koju se odnose.
Nepotpuna je ponuda koja ne sadrži podatke iz člana 8. stav 2. ove odluke.
Neblagovremena je ponuda podneta posle roka iz člana 8. stav 3. ove odluke.
Neuredna je ponuda koja nije podneta u skladu sa stavom 1. ovog člana.
O postupku javnog otvaranja ponuda vodi se poseban zapisnik (u daljem tekstu: zapisnik).
Postupak javnog otvaranja ponuda počinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena javnog otvaranja ponuda i ličnih podataka članova Komisije.
U zapisnik se unosi i konstatacija o urednosti objavljivanja javnog konkursa i postupka prikupljanja ponuda, rok između javnog objavljivanja konkursa i održavanja javnog otvaranja ponuda, kao i blagovremenost i urednost dostavljenih ponuda.
U zapisniku se posebno konstatuju neblagovremene i neuredne ponude koje se odvajaju i ne razmatraju.
Ponude otvaranja predsednik Komisije i daje ih na uvid članovima Komisije.
Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržine ponuda.
Nepotpune ponude se odvajaju i ne uzimaju u razmatranje, što se u zapisniku posebno konstatuje.
Postupak javnog otvaranja ponuda završava se posle otvaranja svih prispelih ponuda.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije.
Komisija je dužna da u roku od 8 dana od okončanja postupka javnog otvaranja ponuda dostavi Gradskom veću grada Pančeva izveštaj sa zapisnikom i redosledom najpovoljnijih ponuda.
Izveštaj Komisije sadrži:
1. tekst odluke o raspisivanju javnog konkursa,
2. broj i sadržinu prispelih ponuda,
3. podatke o neblagovremenim i neurednim ponudama,
4. redosled najpovoljnijih ponuda sa obrazloženjem, odnosno konstataciju da ponude ne ispunjavaju uslove iz člana 8. stav 2. ove odluke.
Kad utvrdi nedostatke i nejasnoće u izveštaju, Gradsko veće grada Pančeva može da ga delimično ili u celosti vrati Komisiji sa nalogom da ispravi uočene propuste.
Kad utvrdi da je došlo do povrede postupka prikupljanja ponuda, Gradsko veće grada Pančeva može u celini da poništi raspisani javni konkurs.
Posle razmatranja izveštaja, Gradsko veće grada Pančeva utvrđuje rezultate javnog konkursa i donosi zaključke o odbacivanju nepotpunih, neblagovremenih i neurednih ponuda i rešenja o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti.
O rezultatima javnog konkursa Gradsko veće grada Pančeva obaveštava učesnike u konkursu u roku od 8 dana od dana utvrđivanja rezultata sprovođenja postupka.
Učesnici u postupku prikupljanja ponuda javnim konkursom mogu da podnesu prigovor Skupštini grada Pančevo u roku od 8 dana od dana dostavljanja obaveštenja, odnosno rešenja iz člana 15. ove odluke.
Kad postupa po prigovoru iz člana 16. stav 2. ove odluke Skupština grada Pančeva može da:
1. odbaci prigovor kao neblagovremen ili podnet od lica koje nije učesnik u postupku prikupljanja ponuda javnim konkursom,
2. odbije prigovor kao neosnovan,
3. prihvati prigovor kao osnovan i odluči o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti,
4. prihvati prigovor kao osnovan i naloži Gradskom veću grada Pančeva da postupak prikupljanja ponuda javnim konkursom ponovi u celosti.
Rešenje Skupštine grada Pančeva doneto po prigovoru i rešenje Gradskog veća grada Pančeva na koji nije podnet prigovor konačno je i objavljuje se na oglasnoj tabli u Skupštini grada Pančeva.
Kada nijedna od ponuda podnetih na raspisani javni konkurs ne ispunjava konkursne uslove, Gradsko veće grada Pančeva će privremeno, a najduže na 3 meseca, poveriti obavljanje komunalne delatnosti preduzeću ili preduzetniku neposrednom pogodbom, na osnovu ugovora.
Gradsko veće grada Pančeva može da odluči da se poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke vrši neposrednom pogodbom u slučaju kada na raspisani konkurs nije podneta nijedna ponuda, u slučaju kada su za to zainteresovana javna i javna komunalna preduzeća koja je osnovala Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, grad Pančevo, odnosno mesne zajednice naseljeni mesta za obavljanje druge komunalne delatnosti a koja ispunjavaju uslove i za obavljanje komunalne delatnosti koja se poverava, kao i u drugim opravdanim slučajevima.
IV UGOVOR O POVERAVANJU OBAVLJANJA KOMUNALNIH DELATNOSTI
Na osnovu konačnog rešenja iz člana 18. ove odluke odnosno akta iz člana 20. ove odluke da se poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti vrši neposrednom pogodbom zaključuje se ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti (u daljem tekstu: ugovor) između Gradskog veća grada Pančeva i preduzeća ili preduzetnika kome je povereno obavljanje komunalne delatnosti.
Ugovor, u skladu sa ovom odlukom, obavezno sadrži:
1. opis komunalne delatnosti, odnosno poslova koji se poveravaju preduzeću ili preduzetniku i područje na kom se obavljaju,
2. međusobna prava i obaveze ugovornih strana u pogledu načina obrazovanja, obračuna i naplate naknade za obavljanje delatnosti, odnosno poslova u okviru komunalne delatnosti, kvalitet i kvantitet poslova, ostvarivanje plana i programa rada u obavljanju komunalne delatnosti, i dr.,
3. način obaveštavanja nadležnih organa grada Pančeva o realizaciji ugovorenih obaveza,
4. vreme na koje se poverava obavljanje komunalnih delatnosti,
5. način kontrole u sprovođenju ugovorenih obaveza,
6. uslovi za raskid ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,
7. prava i obaveze ugovorenih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,
8. način rešavanja sporova koji nastanu u primeni ugovora.
Preduzeće ili preduzetnik obavezni su da Gradskoj upravi grada Pančeva dostavljaju tromesečne izveštaje o realizaciji poverenih poslova i ugovorenih obaveza, a na zahtev i češće, i to u roku od 8 dana od dana prijema zahteva.
Ugovor se može raskinuti pre isteka vremena na koji je zaključen kada ugovorne strane ne izvršavaju obaveze na ugovoren način i u ugovorenim rokovima.
Otkaz ugovora podnosi se u pismenoj formi najkasnije u roku od mesec dana od dana nastanka uslova iz stava 1. ovog člana.
Otkazni rok je 3 meseca.
U slučaju raskida ugovora pre ugovorenog roka, ugovorne strane su dužne da u otkaznom roku izvršavaju ugovorene obaveze.
Kada preduzeće ili preduzetnik ne postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, Gradsko veće grada Pančeva ima pravo da neposrednom pogodbom, na osnovu posebnog ugovora, privremeno angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika radi obavljanja komunalne delatnosti, a na teret druge ugovorne strane.
Ugovor iz stava 2. ovog člana zaključuje se na period do 3 meseca.
V KONTROLA OBAVLJANJA POVERENE KOMUNALNE DELATNOSTI
Kontrolu u obavljanju poverene komunalne delatnosti, kao i obezbeđivanje ugovorom preuzetih obaveza vrši Gradsko veće grada Pančeva, odnosno Gradska uprava po ovlašćenju Gradskog veća grada Pančeva.
Preduzeće ili preduzetnik dostavlja Gradskom veću grada Pančeva godišnji plan i program rada i izveštaj o poslovanju i o realizaciji ugovorenih poslova.
Gradsko veće grada Pančeva obaveštava Skupštinu grada Pančeva najmanje jednom godišnje o realizaciji ugovorenih poslova i o obavljanju svih komunalnih delatnosti poverenih preduzećima ili preduzetnicima.
Gradsko veće grada Pančeva će raspisati javni konkurs radi prikupljanja ponuda za poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke, izuzev za obavljanje delatnosti javne rasvete, odnosno doneti akt o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti neposrednom pogodbom do 31. decembra 2001. godine.
Preduzeća kojima je odlukom Skupštine grada Pančeva povereno obavljanje komunalnih delatnosti obavljaće te komunalne delatnosti do donošenja konačnih rešenja o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti po raspisanom javnom konkursu iz stava 1. ovog člana, odnosno do zaključivanja ugovora o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti neposrednom pogodbom.
Odluke Skupštine grada Pančeva kojima su pojedine komunalne delatnosti poverene određenim preduzećima uskladiće se sa odredbama ove odluke u rokovima utvrđenim Programom rada Skupštine grada Pančeva za 2001. godinu.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Pančevo".
Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o uslovima i načinu poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti
("Sl. list grada Pančeva", br. 20/2011)
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".