ODLUKA

O MESNIM ZAJEDNICAMA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 28/2000 i 30/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Mesna zajednica je organizacija građana u kojoj građani, sa područja za koje je obrazovana, neposredno i putem organa mesne zajednice utvrđuju i zadovoljavaju potrebe od neposrednog zajedničkog interesa, u skladu sa zakonom i Statutom Grada Novog Sada, ovom odlukom i odlukom o obrazovanju mesne zajednice, kao i zajedničke potrebe koje sami utvrde statutom mesne zajednice.

Mesna zajednica se obrazuje odlukom saveta gradske opštine.

Mesna zajednica je konstituisana kada se donese statut mesne zajednice i izabere savet mesne zajednice (u daljem tekstu: savet).

Član 2

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u pogledu prava i obaveza utvrđenih Statutom Grada Novog Sada, ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Član 3

O poslovima mesne zajednice građani - birači sa prebivalištem na području mesne zajednice (u daljem tekstu: građani), odlučuju preko svojih izabranih predstavnika u organe mesne zajednice, referenduma, davanja pismenih izjava, pokretanja narodne inicijative i na zborovima građana.

Član 4

Rad organa mesne zajednice dostupan je javnosti.

Način ostvarivanja javnosti rada organa mesne zajednice utvrđuje se statutom mesne zajednice.

Član 5

Mesna zajednica ima statut kojim se utvrđuju poslovi mesne zajednice, organizacija, način rada i izbor i opoziv organa mesne zajednice, način ostvarivanja prava građana na učestvovanje i odlučivanje u obavljanju poslova mesne zajednice i druga pitanja od interesa za građane, u skladu sa zakonom, Statutom Grada Novog Sada, ovom odlukom i odlukom o obrazovanju mesne zajednice.

Član 6

Mesna zajednica može da ima svoje obeležje u vidu simbola čiji se oblik i sadržaj utvrđuju statutom mesne zajednice.

Mesna zajednica može da upotrebljava simbol Grada Novog Sada na način kako je to utvrđeno odlukom o upotrebi ovog simbola za organe Grada Novog Sada.

Član 7

Mesne zajednice međusobno sarađuju radi ostvarivanja svojih programa razvoja i drugih potreba od zajedničkog interesa.

U ostvarivanju međusobne saradnje mesne zajednice mogu da udružuju sredstva i da obrazuju zajedničke organe i službe i da preduzimaju druge zajedničke aktivnosti u izvršavanju svojih poslova i ostvarivanju prava i obaveza.

Mesne zajednice mogu da sarađuju sa preduzećima, ustanovama i drugim oblicima organizovanja (verske organizacije, udruženja građana i dr.) radi ostvarivanja programa od zajedničkog interesa.

Član 8

Mesne zajednice mogu da osnivaju svoja udruženja i da ostvaruju druge oblike saradnje sa mesnim zajednicama u zemlji.

Mesne zajednice mogu da sarađuju sa odgovarajućim organizacijama lokalnog organizovanja i naseljenim mestima u inostranstvu, o pitanjima i aktivnostima koje se odnose na organizovanje i poslove mesne zajednice.

Saradnja mesnih zajednica iz stava 2. ovog člana ostvaruje se u skladu sa programom mesne zajednice, na koji daje saglasnost savet gradske opštine.

Član 9

Mesna zajednica ima pečat čiji se oblik i sadržina utvrđuju statutom mesne zajednice.

U pogledu čuvanja, rukovanja i upotrebe pečata mesne zajednice shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se ova pitanja uređuju za državne organe.

II OBRAZOVANJE, UKIDANJE, SPAJANJE, I PROMENA PODRUČJA MESNE ZAJEDNICE

Član 10

Mesne zajednice se obrazuju za svako naseljeno mesto, a u Novom Sadu se mogu obrazovati za područja koja predstavljaju urbanu i teritorijalnu celinu, u kojoj postoji međusobna povezanost i upućenost građana na rešavanje zajedničkih potreba u svakodnevnom životu, kao i mogućnost neposrednog dogovaranja i odlučivanja o ostvarivanju zajedničkih interesa i zadovoljavanja potreba od zajedničkog interesa.

Član 11

Odluku o obrazovanju, ukidanju, spajanju i promeni područja mesnih zajednica donosi savet gradske opštine po pribavljenom mišljenju građana sa područja na koje se odluka odnosi.

Predlog odluke iz stava 1. ovog člana mogu da podnesu ovlašćeni predlagači utvrđeni aktom saveta gradske opštine i najmanje 10% građana sa područja na koje se odluka odnosi, pokretanjem narodne inicijative u skladu sa zakonom.

Član 12

O odluci o obrazovanju, ukidanju, spajanju i promeni područja mesnih zajednica, građani se izjašnjavaju davanjem pismenih izjava.

Odlukom saveta gradske opštine o sprovođenju postupka izjašnjavanja građana o odluci iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se područje na kojem se sprovodi izjašnjavanje, naziv odluke o kojoj se sprovodi izjašnjavanje, sadržina teksta pismene izjave, vreme trajanja izjašnjavanja, organi za sprovođenje izjašnjavanja i njihovi poslovi, kao i način utvrđivanja i objavljivanja rezultata izjašnjavanja građana.

III POSLOVI MESNE ZAJEDNICE

Član 13

U mesnoj zajednici građani mogu da zadovoljavaju potrebe od neposrednog zajedničkog interesa koje se odnose na:

- organizovanje aktivnosti građana na uređivanju naselja, odnosno područja mesne zajednice i održavanju komunalne higijene,

- izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture i nekategorisanih puteva, u skladu sa programima i aktima nadležnih organa Grada i gradske opštine,

- organizovanje aktivnosti građana za sprovođenje zaštite i unapređenja životne sredine, u skladu sa merama nadležnih organa Grada i gradske opštine,

- zdravstvenu preventivu (organizovanje zdravstvenog prosvećivanja i podizanja nivoa zdravstvene kulture i opšte higijene),

- organizovanje vaninstitucionalne brige o deci i, socijalno ugroženim, starim i iznemoglim građanima,

- organizovanje aktivnosti građana u zaštiti od elementarnih nepogoda, u skladu sa merama koje utvrde nadležni organi Grada i organi gradske opštine,

- korišćenje utrina i pašnjaka,

- organizovanje humanitarnih aktivnosti,

- organizovanje aktivnosti građana od interesa za odbranu, u skladu sa merama koje utvrde nadležni organi,

- organizovanje kulturnih, sportskih i rekreativnih aktivnosti građana,

- odlučivanje o sprovođenju programa za koje se sredstva obezbeđuju samodoprinosom,

- obezbeđivanje uslova za organizovanje društvenog života i društvenih aktivnosti građana,

- druge zajedničke potrebe, u skladu sa zakonom.

U mesnoj zajednici građani zadovoljavaju i zajedničke potrebe koje sami utvrde statutom mesne zajednice.

Član 14

Skupština Grada Novog Sada (u daljem tekstu: skupština) i savet gradske opštine mogu da povere mesnoj zajednici određene poslove, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: povereni poslovi).

Nadzor nad izvršavanjem poverenih poslova vrše organi Gradske uprave odnosno organi gradske opštine nadležni za oblast iz koje su povereni poslovi.

Član 15

Radno telo Skupštine nadležno za mesne zajednice (u daljem tekstu: radno telo Skupštine) odnosno njemu odgovarajuće radno telo saveta gradske opštine prati i stara se o obavljanju poverenih poslova, i kad ustanovi da mesna zajednica ne obavlja poverene poslove na način utvrđen propisima upozoriće na to savet.

Ako savet ne postupi u skladu sa upozorenjem iz stava 1. ovog člana, Skupština odnosno savet gradske opštine može da donese odluku da mesnoj zajednici uskrati dalje obavljanje poverenih poslova.

IV SREDSTVA MESNE ZAJEDNICE

Član 16

Sredstva mesne zajednice su:

1. sredstva koja gradska opština prenese mesnoj zajednici,

2. sredstva koja građani obezbeđuju samodoprinosom uvedenim za područje mesne zajednice,

3. sredstva koja građani neposredno udružuju za ostvarivanje određenih programa mesne zajednice,

4. sredstva koja mesna zajednica ostvari od obavljanja poverenih poslova iz člana 14. ove odluke,

5. naknade za usluge koje, u vezi sa svojim poslovima, mesna zajednica vrši za građane i pravna lica,

6. pokloni i druga sredstva.

Mesne zajednice mogu da stiču sredstva izdavanjem na privremeno i povremeno korišćenje objekata i prostorija mesne zajednice, pod uslovima koje utvrdi Izvršni odbor Skupštine Grada.

Sredstva iz stava 1. ovog člana koriste se u skladu sa planovima i programima mesne zajednice, a sredstva iz stava 2. ovog člana, za tekuće održavanje objekata mesne zajednice i opremu, sredstva i potrošni materijal za rad organa mesne zajednice.

Mesna zajednica je dužna da na zahtev nadležnog organa Grada Novog Sada, odnosno nadležnog organa gradske opštine a najmanje jedanput godišnje, podnese izveštaj o svom radu i ostvarivanju programa ili delova programa i o korišćenju sredstava koja Grad Novi Sad odnosno gradska opština prenese mesnoj zajednici za namene iz stava 1. tačka 1. ovog člana.

Član 17

Sredstva mesne zajednice iskazuju se i raspoređuju finansijskim planom, a konačan obračun ovih sredstava završnim računom, u skladu sa zakonom.

V UČEŠĆE GRAĐANA U VRŠENJU POSLOVA MESNE ZAJEDNICE

1. Referendum

Član 18

Referendumom u mesnoj zajednici građani se izjašnjavaju o određenim pitanjima od zajedničkog interesa, utvrđenim statutom mesne zajednice.

2. Narodna inicijativa

Član 19

Narodnom inicijativom građani mogu da predlažu donošenje ili promenu statuta mesne zajednice i drugih akata iz nadležnosti saveta.

Ostvarivanje narodne inicijative sprovodi se u skladu sa zakonom.

3. Odlučivanje putem davanja pismenih izjava

Član 20

O pitanjima o kojima se, prema statutu mesne zajednice odlučuje referendumom, ako to nije u suprotnosti sa propisima, građani mogu da se izjašnjavaju davanjem pismenih izjava.

Odlučivanje putem davanja pismenih izjava sprovodi se u skladu sa statutom i opštim aktom mesne zajednice.

4. Zbor građana

Član 21

Na zboru građana građani razmatraju i odlučuju o pitanjima utvrđenim ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Član 22

Na zboru građana obavezno se razmatraju:

- plan i program razvoja mesne zajednice,

- finansijski plan, šestomesečni obračun i završni račun mesne zajednice,

- izveštaj nadzornog odbora mesne zajednice o finansijskom i materijalnom poslovanju mesne zajednice,

- izveštaji o radu saveta,

- predlozi saveta za raspolaganje i za sticanje imovine mesne zajednice,

- izveštaj o korišćenju sredstava samodoprinosa,

- predlog statuta i predlozi za njegove promene, i predlozi drugih opštih akata mesne zajednice,

- pitanja od neposrednog zajedničkog interesa za građane u mesnoj zajednici,

- predlozi za donošenje odluke o pokretanju postupka za opoziv saveta, odnosno člana saveta,

- druga pitanja utvrđena statutom mesne zajednice.

O pitanjima iz stava 1. ovog člana zbor građana donosi zaključke.

Član 23

Zaključak zbora građana obavezan je za savet, osim u slučaju kada pitanje na koje se zaključak odnosi nije u nadležnosti mesne zajednice i njenih organa ili ako bi izvršenje zaključka bilo nemoguće ili suprotno zakonu, statutu ili opštem aktu mesne zajednice, ili ako bi njegovim izvršenjem za mesne zajednice nastala znatna šteta.

U slučaju da savet bez opravdanog razloga, u smislu stava 1. ovog člana ne postupi po zaključku zbora građana, zbor građana može da odluči o pokretanju postupka za opoziv saveta.

Član 24

Zbor građana se obavezno saziva na inicijativu:

- nadzornog odbora mesne zajednice,

- najmanje 50 građana,

- odbornika u Skupštini, odnosno člana saveta gradske opštine, i

- radnog tela Skupštine, odnosno njemu odgovarajućeg radnog tela saveta gradske opštine.

Kad predsednik saveta, u slučajevima iz stava 1. ovog člana, ne sazove zbor građana u roku od 30 dana od dana podnošenja inicijative za sazivanje zbora građana, zbor građana može, na predlog podnosioca inicijative, da sazove predsednik saveta gradske opštine ili član saveta gradske opštine kojeg on ovlasti.

U slučaju iz stava 2. ovog člana radom na zboru građana i odlučivanjem rukovodi predsednik saveta gradske opštine, odnosno član saveta gradske opštine kojeg predsednik saveta gradske opštine za to ovlasti.

Član 25

Zbor građana saziva predsednik saveta samoinicijativno, u slučajevima u kojima se po ovoj odluci obavezno saziva zbor, kao i povodom pitanja koja se po ovoj odluci obavezno razmatraju na zboru građana, a u ostalim slučajevima na osnovu odluke saveta.

Član 26

Uslovi za punovažan rad i odlučivanje na zboru građana, kao i način odlučivanja utvrđuju se statutom mesne zajednice.

VI ORGANI MESNE ZAJEDNICE

Član 27

Organi mesne zajednice su: savet i nadzorni odbor mesne zajednice (u daljem tekstu: nadzorni odbor).

1. Savet mesne zajednice

Član 28

Savet ima najmanje sedam članova koji se biraju na period od četiri godine.

U mesnoj zajednici obezbeđuje se ravnomerna zastupljenost u savetu svih delova mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj članova saveta i način izbora i opoziva članova saveta.

Član 29

Građani u skladu sa statutom mesne zajednice biraju i opozivaju članove saveta na osnovu slobodnog, opšteg, jednakog i neposrednog izbornog prava tajnim glasanjem na biračkim mestima po izbornim jedinicama utvrđenim statutom mesne zajednice.

Član 30

Izbore za savet raspisuje predsednik saveta gradske opštine, u skladu sa statutom mesne zajednice.

Aktom o raspisivanju izbora određuje se rok za kandidovanje, dan održavanja izbora i dan od kada počinju teći rokovi za izborne radnje.

Član 31

Izbori za savet raspisuju se 30 dana pre isteka mandata saveta, odnosno u roku od 30 dana od dana kada je savet opozvan ili je podneo ostavku, ili kada je većina njegovih članova opozvana ili podnela ostavku.

Član 32

Organi za sprovođenje izbora, odnosno opoziva su:

- komisija za sprovođenje izbora i opoziva (u daljem tekstu: komisija),

- glasački odbor.

Organi za sprovođenje izbora i opoziva odlučuju većinom glasova ukupnog broja njihovih članova.

Rad organa za sprovođenje izbora i opoziva je javan.

Na način utvrđen statutom mesne zajednice u radu organa za sprovođenje izbora i opoziva učestvuju, bez prava odlučivanja, i predstavnici podnosilaca kandidature za člana saveta, odnosno predstavnici podnosioca predloga za pokretanje postupka za opoziv članova saveta.

Organi za sprovođenje izbora i opoziva za overu svojih akata koriste pečat mesne zajednice.

Član 33

Komisija ima predsednika i dva člana i isti broj njihovih zamenika koje imenuje savet.

U slučaju da savet ne imenuje komisiju, poslove komisije u vezi sa organizovanjem i sprovođenjem izbora i opoziva, utvrđene ovom odlukom i statutom mesne zajednice, vršiće komisija koju obrazuje savet gradske opštine.

Član 34

Komisija:

- stara se o zakonitosti sprovođenja izbora i opoziva,

- određuje glasačka mesta,

- obrazuje glasačke odbore, imenuje njihove članove i utvrđuje njihove poslove,

- daje uputstva glasačkim odborima u vezi sa organizacijom rada i sprovođenjem postupka izbora i opoziva,

- organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora i opoziva,

- prikuplja predloge za kandidate za članove saveta i utvrđuje da li oni ispunjavaju propisane uslove za izbor,

- utvrđuje listu kandidata za članove saveta i javno je oglašava,

- utvrđuje oblik, sadržinu i broj glasačkih listića za izbor, odnosno opoziv i predaje ih glasačkim odborima,

- objavljuje rezultate izbora, odnosno opoziva,

- rešava povodom prigovora zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja i izbora, odnosno glasanja o opozivu,

- izabranim kandidatima izdaje uverenje o izboru,

- obavlja i druge poslove u vezi sa organizovanjem i sprovođenjem izbora i opoziva, ako nije utvrđeno da ih obavljaju drugi organi mesne zajednice.

Član 35

Zaštitu izbornog praza u vezi sa izborom i opozivom saveta građani ostvaruju podnošenjem prigovora na način utvrđen statutom odnosno opštim aktom mesne zajednice organima za sprovođenje izbora i opoziva.

U zaštiti izbornog prava shodno se primenjuju propisi koji se odnose na zaštitu izbornog prava u postupku izbora za odbornike u skupštine jedinica lokalne samouprave.

Član 36

Savet se konstituiše u roku od osam dana od dana izbora.

Savet se može konstituisati ako se na izborima izabere većina od ukupnog broja njegovih članova, utvrđenog statutom mesne zajednice.

Prvu sednicu saveta saziva predsednik saveta gradske opštine, odnosno član saveta gradske opštine kojeg on ovlasti.

Na prvoj sednici saveta, iz reda članova saveta biraju se predsednik i potpredsednik saveta, većinom glasova ukupnog broja prisutnih članova saveta.

Za obavljanje određenih poslova savet može da obrazuje radna tela i da imenuje njihove članove.

Član 37

Predsednik saveta predstavlja i zastupa mesnu zajednicu, organizuje i rukovodi radom saveta i obavlja druge poslove utvrđene ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Potpredsednik saveta zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoje dužnosti.

Savet punovažno radi ako sednici prisustvuje većina članova saveta, a odluke i druge akte donosi većinom glasova prisutnih članova.

Sednice saveta po potrebi saziva predsednik saveta, a dužan je da sazove sednicu ako to zatraži:

- najmanje 30 građana,

- većina članova saveta,

- odbornik u Skupštini, odnosno član saveta gradske opštine,

- nadzorni odbor,

- radno telo Skupštine, i

- savet gradske opštine, odnosno odgovarajuće radno telo ovog saveta.

Član 38

U radu saveta, bez prava odlučivanja, mogu da učestvuju i odbornici u Skupštini i članovi saveta gradske opštine.

Odbornik odnosno član saveta gradske opštine ima pravo da traži sazivanje sednice saveta radi razmatranja pitanja iz nadležnosti Skupštine, odnosno saveta gradske opštine i da tim povodom traži i dobije stav ili mišljenje saveta.

Član 39

Savet, u okviru poslova mesne zajednice:

- donosi statut, plan rada, program razvoja, finansijski plan i završni račun mesne zajednice i odlučuje o poslovima mesne zajednice utvrđenim ovom odlukom i statutom mesne zajednice,

- daje mišljenje organima Grada Novog Sada odnosno organima gradske opštine o inicijativama koje su građani uputili tim organima,

- donosi opšte akte mesne zajednice,

- obrazuje radna tela saveta i imenuje njihove članove,

- utvrđuje prestanak mandata člana saveta, u slučajevima utvrđenim ovom odlukom,

- podnosi zboru građana izveštaje o svom radu,

- potvrđuje odluke donete na referendumu i odluke donete putem davanja pismenih izjava građana i proglašava ih,

- odlučuje o pokrenutoj narodnoj inicijativi,

- daje mišljenje zboru građana povodom inicijativa i predloga građana koji se razmatraju na zboru građana,

- odlučuje o dodeli nagrada i priznanja mesne zajednice,

- odlučuje o zaključivanju ugovora i drugih pravnih poslova, uz pribavljanje mišljenja zbora građana,

- odlučuje o korišćenju sredstava mesne zajednice,

- odlučuje o raspolaganju imovinom i o pribavljanju imovine mesne zajednice, uz pribavljeno mišljenje zbora građana,

- vrši i druge poslove utvrđene ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Član 40

Savet može da bude opozvan ako ne vrši svoje poslove duže od šest meseci ili ih vrši na način kojim se teže oštećuju zajednički interesi građana, ili ako zbor građana ne prihvati izveštaj o radu saveta, kao i u drugim slučajevima utvrđenim ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Član saveta može biti opozvan zbog neaktivnosti u radu i iz drugih razloga utvrđenih statutom mesne zajednice.

Predlog zboru građana za pokretanje postupka za opoziv saveta i pojedinih članova saveta može da podnese:

- najmanje 50 građana svojim potpisima,

- nadzorni odbor i

- drugi predlagač, utvrđen statutom mesne zajednice.

Predlog iz stava 2. ovog člana, za opoziv članova saveta može da podnese i savet.

Odluku o pokretanju postupka za opoziv saveta ili člana saveta, građani donose na zboru građana.

Postupak opoziva sprovodi se u skladu sa ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Član 41

Glasanje o opozivu članova saveta na osnovu odluke zbora građana raspisuje predsednik saveta gradske opštine u skladu sa statutom mesne zajednice.

Aktom o određivanju glasanja o opozivu utvrđuju se datum i vreme glasanja o opozivu i navode imena članova saveta o čijem se opozivu glasa, sem u slučaju kada se traži opoziv saveta u celini.

Član 41a

Savet u celini ili pojedini njegovi članovi su opozvani ako je za opoziv glasalo više od polovine od ukupnog broja građana koji su glasali, s tim da broj građana koji su glasali ne može biti manji od 10% građana sa prebivalištem na području mesne zajednice koji imaju opšte biračko pravo.

Član 42

Članu saveta prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

- izglasavanjem opoziva,

- podnošenjem ostavke,

- kad je pravosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti,

- kad je pravosnažnom presudom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci,

- gubljenjem državljanstva,

- promenom prebivališta van područja mesne zajednice,

- kad nastupi smrt člana saveta.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, osim u slučaju opoziva saveta u celini ili većine članova saveta, raspisaće se dopunski izbori u roku od osam dana od dana kada se utvrdi prestanak mandata člana saveta mesne zajednice.

Članu saveta, izabranom na dopunskim izborima, mandat traje do isteka mandata članova saveta tog saziva.

2. Nadzorni odbor

Član 43

Nadzorni odbor vrši kontrolu zakonitog i namenskog korišćenja i raspolaganja sredstvima mesne zajednice.

Član 44

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje biraju i opozivaju građani na način koji se primenjuje pri izboru članova saveta mesne zajednice.

Članovi nadzornog odbora biraju se na četiri godine.

Član 45

Nadzorni odbor je ovlašćen da traži i da dobije na uvid od organa mesne zajednice sva finansijska i druga dokumenta mesne zajednice, neophodna za utvrđivanje stanja, i dužan je da o svom nalazu i mišljenju podnese izveštaj zboru građana najmanje jednom godišnje.

Ako savet ne omogući nadzornom odboru uvid u dokumenta iz stava 1. ovog člana, nadzorni odbor može zboru građana da podnese predlog za donošenje odluke o pokretanju postupka za opoziv saveta.

VII OBAVLJANJE ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH POSLOVA ZA POTREBE ORGANA MESNE ZAJEDNICE

Član 46

Za obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova mesna zajednica može da obrazuje stručnu službu.

Statutom mesne zajednice mogu da se utvrde i poslovi i dužnosti u organima i telima mesne zajednice koji se obavljaju profesionalno u svojstvu zaposlenih.

Član 47

Statutom ili opštim aktom mesne zajednice mogu da se utvrde prava na naknadu izgubljene zarade i naknadu za putne troškove i dnevnice za službena putovanja za članove organa i tela mesne zajednice i za druga lica koja se, po odluci saveta, angažuju za obavljanje poslova mesne zajednice.

Član 48

Sredstva za finansiranje stručne službe i za naknade iz člana 49. ove odluke, obezbeđuju se iz izvora utvrđenih u članu 16. tačke od 2. do 6. ove odluke.

Član 49

Mesna zajednica može Gradskoj upravi odnosno opštinskoj upravi gradske opštine da poveri obavljanje: administrativnih, računovodstvenih, knjigovodstvenih tehničkih i pomoćnih poslova za mesnu zajednicu.

O obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana i drugih poslova zaključuje se ugovor između Gradske uprave, odnosno opštinske uprave i mesne zajednice.

Ugovorom iz stava 2. ovog člana može da se utvrdi da se pojedini poslovi obavljaju bez naknade.

VIII NADZOR

Član 50

Radno telo Skupštine prati sprovođenje ove odluke i usmerava i koordinira aktivnosti i mere saveta gradske opštine u vezi sa sprovođenjem ove odluke i organizovanjem i funkcionisanjem mesnih zajednica.

Član 51

Savet gradske opštine ostvaruje nadzor nad sprovođenjem ove odluke u mesnim zajednicama i stara se o konstituisanju mesnih zajednica, prati, koordinira i usmerava rad organa mesnih zajednica i u vezi s tim može da donosi preporuke i uputstva.

Kad utvrdi da organi mesne zajednice ne postupaju u skladu sa ovom odlukom upozoriće na to savet.

Kad savet ne postupi u skladu sa upozorenjem iz stava 2. ovog člana savet gradske opštine može da pokrene postupak za opoziv saveta.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 52

Mesne zajednice obrazovane Odlukom o mesnim zajednicama ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 21/92), nastavljaju sa radom do donošenja odluke saveta gradske opštine.

Mesne zajednice uskladiće svoje statute sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do izbora saveta, poslove saveta utvrđene ovom odlukom obavljaće odbori mesnih zajednica.

Do obrazovanja mesnih zajednica u skladu sa ovom odlukom stručni, administrativni i drugi poslovi za potrebe mesnih zajednica obavljaće se na način utvrđen Odlukom o mesnim zajednicama ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 21/92).

Član 53

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 21/92), sem odredbi člana 11. i 12. koje će se primenjivati do obrazovanja mesnih zajednica u skladu sa ovom odlukom.

Član 54

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".