ODLUKAO OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI LINIJSKOG PREVOZA PUTNIKA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 6/2009 i 20/2011) |
Ovom Odlukom uređuje se i obezbeđuje organizacija i način obavljanja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika u drumskom saobraćaju, na teritoriji grada Leskovca, uz primenu osnovnih načela ove komunalne delatnosti a to su:
- Obezbeđenje prevoza u celini
- Obezbeđenje kvalitetnog i bezbednog prevoza
- Obezbeđenje realnih cena prevoza za putnike i prevoznike
- Obezbeđivanje zaštite životne sredine od buke i zagađenja nastale ovom komunalnom delatnošću
- Obezbeđenje i uređenje sistema finansiranja budžeta grada i uređenja zapošljavanja radne snage sa teritorije grada nastale ovom komunalnom delatnošću.
Poslove vezane za obezbeđenje, uređenje, uslove i način sprovođenja ove Odluke i drugih propisa na osnovu kojih se obavlja komunalna delatnost linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Leskovca vrši Gradska uprava za urbanizam, građevinske komunalno stambene poslove, saobraćaj i puteve.
Linijski prevoz putnika, jeste prevoz koji je pod jednakim uslovima dostupan svim korisnicima usluga i obavlja se na osnovu registrovanog i overenog reda vožnje od gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja.
Podela obavljanja komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika po obimu
Minimalni obim prevoza kao komunalnu delatnost
Linijski prevoz putnika na teritoriji grada Leskovca kojim se određuju minimalni obim prevoza kao komunalnu delatnost (u daljem tekstu: minimalna kom. Delatnost) može obavljati preduzeće ili drugo pravno lice (u daljem tekstu: prevoznik) na osnovu ugovora sa gradonačelnikom grada i odluke skupštine grada po kojoj mu je povereno obavljanje te vrste prevoza na osnovu - "posebnih" propisa skupštine grada koji regulišu uslove i način poveravanja komunalne delatnosti, uslove i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti a u skladu sa odredbama Zakona o komunalnim delatnostima kao delatnostima od opšteg interesa.
Prevoz u većem obimu od minimalno potrebne komunalne delatnosti
Linijski prevoz putnika kao prevoz kojim se određuje prevoz u većem obimu od minimalno potrebne komunalne delatnosti (radi po principu tržišta u daljem tekstu: tržišna kom. Delatnost) na teritoriji grada Leskovca može obavljati preduzeće ili drugo pravno lice (u daljem tekstu: prevoznik) na osnovu ugovora sa gradonačelnikom grada i odluke skupštine grada po kojoj mu je povereno obavljanje te vrste prevoza i za koji ne važe posebni uslovi.
Zabrana prevoza neovlašćenim prevoznicima
Zabranjeno je obavljanje gradskog i prigradskog prevoza putnika registrovanim prevoznicima i fizičkim licima kojima nije povereno obavljanje ove delatnosti na teritoriji grada, kao i to da im je zabranjeno zaustavljanje vozila na autobuskim stajalištima za gradski i prigradski prevoz putnika u cilju ukrcavanja i iskrcavanja putnika. (kažnjivo čl. 30, čl. 34. i čl. 35).
Pod obavljanjem gradsko prigradskog prevoza smatraće se ako saobraćajna inspekcija ustanovi u redovnim kontrolama da neovlašćeni registrovani prevoznik ili fizičko lice vrši prevoz putnika ili lica na teritoriji grada Leskovca između naseljenih mesta i koji ispunjavaju barem jedan od sledećih uslova:
1. učestalo vrši prevoz na istoj liniji i kada ukrcava i iskrcava putnike na autobuskim stajalištima ili u neposrednoj blizini stajališta,
2. kada se deklariše relacijskom tablom,
3. učestalo vrši prevoz na istoj liniji i kada vrši naplatu vožnje ili prodaju karata putnicima.
Registrovani prevoznik kome nije povereno obavljanje komunalne delatnosti prigradskog prevoza putnika ima pravo da obavlja prevoz radnika, đaka i studenta od mesta stanovanja do njihovog radnog mesta svakodnevno na istom prevoznom putu u isto vreme i sa istim mestima ukrcavanja i iskrcavanja putnika uz uslov da ne ukrcava i iskrcava putnike na autobuskim stajalištima. Takav prevoz je vanlinijski prevoz putnika i neće se smatrati prigradskim linijskim prevozom a nadzor nad takvim prevozom koji je poveren posao vrši gradska saobraćajna inspekcija primenjujući zakon o prevozu u drumskom saobraćaju.
Linijski prevoz putnika na teritoriji grada Leskovca kojim se određuju minimalni obim prevoza kao komunalnu delatnost ima prioritet prilikom registracije reda vožnje u odnosu na linijski prevoz putnika kao prevoz kojim se određuje prevoz u većem obimu od minimalno potrebne komunalne delatnosti.
Prevoznik mora da je registrovan za linijski prevoz, mora da ispunjava zakonom propisane uslove u pogledu opremljenosti, obezbeđenja odgovarajućih kadrova koji vrše poslove redovnog održavanja i kontrolu tehničke ispravnosti autobusa i parking prostora za sva vozila kojima obavlja prevoz. (kažnjivo čl. 31. tačka 1)
Prevoznik koji obavlja linijski prevoz putnika dužan je da prevoz putnika obavlja kvalitetno i na način kojim se obezbeđuje maksimalna bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju. (kažnjivo čl. 33. tačka 1)
Gradska uprava za urbanizam, građevinske komunalno stambene poslove, saobraćaj i puteve pored uslova predviđenim zakonom, određuje kriterijume i uslove koje moraju da ispunjavaju prevoznici i vozila u vezi tehničke ispravnosti autobusa, kapaciteta autobusa, tipa autobusa po vrsti namene prevoza, čistoće, kao i način parkiranja između polazaka i posle radnog dana, kao i propisuje kriterijume za prigradski prevoz putnika kojim se određuju minimalni obim prevoza kao komunalnu delatnost (u daljem tekstu: minimalna obim kom. Delatnosti).
Zakup vozila
Zabranjeno je prevoznicima kome je povereno obavljanje komunalne delatnosti prevoza putnika ustupanje gradsko-prigradskih linija drugim prevoznicima, kao i iznajmljivanje tuđih vozila, uzimanje u zakup, lizing ili drugi način poslovno tehničke saradnje radi obavljanja ove delatnosti bez odobrenja gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja. (kažnjivo čl. 32. tačka 1)
Ako dođe do potreba prevoznika za dodatnim vozilima na način opisan u stavu 1. ovog člana prevoznik podnosi zahtev za odobrenje angažovanja tih vozila u gradsko prigradskom prevozu a organ uprave nadležan za poslove saobraćaja ocenjuje opravdanost takvog zahteva i donosi odgovarajuće odobrenje.
Prevoznik koji obavlja linijski prevoz putnika kao minimalni obim komunalne delatnosti ne sme da smanjuje broj voznih jedinica, kapacitet voznog parka, kvalitet voznog parka i tehničku ispravnost za vreme na koje mu je povereno obavljanje te delatnosti u odnosu na stanje koje je prikazano prilikom učešća na konkursu. (kažnjivo čl. 32. tačka 2)
Podela linijskog prevoza kao komunalne delatnosti
Linijski prevoz putnika na teritoriji grada Leskovca obavlja se kao:
1) gradski prevoz na teritoriji grada, odnosno naselja u granicama koje odredi gradska skupština kao komunalna delatnost i
2) prigradski prevoz - između dva ili više naseljenih mesta na teritoriji grada kao prevoza minimalnog obima komunalne delatnosti (to je prevoz od najvećeg opšteg interesa - prevoz radnika, učenika studenata u vremenu od 05.00 do 08.00 časova, od 12.00 do 16.00 časova i od 18.00 do 22.00 časova i za njega važe posebne mere i uslovi propisani ovom odlukom i pravilnikom,
3) prigradski prevoz - između dva ili više naseljenih mesta na teritoriji grada kao prevoza povećanog obima - tržišne komunalne delatnosti (to je prevoz svih kategorija putnika i vrši se na osnovu potreba građana i mogućnosti prevoznika koji sam ocenjuje opravdanost pojedinih polazaka, registruje, održava ili odjavljuje takve polaske ili redove vožnje zbog nerentabilnosti ili drugih razloga.). Za takav prevoz ne važe posebne mere i uslovi propisani ovom odlukom i pravilnikom.
Linijski prevoz putnika se obavlja autobusima (u daljem tekstu: vozila) koji ispunjavaju uslove utvrđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima i propisima o standardima za tu vrstu prevoza, kao i kriterijumima određenim od strane grada Leskovca. (kažnjivo čl. 32. tačka 3)
Autobusi kojima se obavlja prevoz putnika moraju se redovno održavati i kontrolisati radi obezbeđivanja njihove stalne tehničke ispravnosti i bezbednog korišćenja u saobraćaju. (kažnjivo čl. 32. tačka 4)
U autobusu prilikom obavljanja linijskog prevoza putnika mora se nalaziti putni nalog popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za tehničku ispravnost vozila. (kažnjivo čl. 33. tačka 2)
Putni nalog jeste akt na osnovu kojeg vozilo može da obavlja prevoz u drumskom saobraćaju. Izdavanje i vođenje putnih naloga i evidencija o izdatim putnim nalozima mora se vršiti na način propisan Pravilnikom o putnim nalozima. (kažnjivo čl. 33. tačka 3)
Autobus kojim se obavlja prigradski linijski prevoz putnika mora imati na bočnim stranama ispisanu firmu prevoznika kome je povereno obavljanje prevoza, slovima visine najmanje 10 cm i bojom koja se bitno razlikuje od osnovne boje vozila i ne mogu se stavljati drugi natpisi. (kažnjivo čl. 32. tačka 5)
Autobusi kojima se obavlja linijski prevoz putnika moraju biti uredno obojeni i čisti i bez deformacija kojima se umanjuje kvalitet prevoza putnika, a u zimskom periodu moraju biti zagrejani. (kažnjivo čl. 33. tačka 4)
Autobusi kojim se obavlja linijski prevoz putnika nakon obavljenog prevoza moraju biti parkirani na obezbeđenom parking prostoru prevoznika. (kažnjivo čl. 33. tačka 5)
U autobusu kojim se obavlja linijski prevoz putnika ne mogu se prevoziti deca ispod 6 godina starosti bez pratioca, lica koja mogu biti opasna po bezbednost i zdravlja ljudi kao i predmeti koji mogu prouzrokovati bilo kakvu štetu. (kažnjivo čl. 32. tačka 6)
Linijski prevoz putnika može obavljati prevoznik koji je vlasnik najmanje 3 (tri) registrovana autobusa za tu vrstu prevoza. (kažnjivo čl. 32. tačka 7)
Autobusom kojim se vrši linijski prevoz putnika može upravljati samo vozač sa važećom dozvolom za tu kategoriju i koji je upisan u putni nalog kao i da mora biti zaposlen kod prevoznika kome je povereno obavljanje te delatnosti. (kažnjivo čl. 32. tačka 8)
Vozno osoblje prilikom obavljanja linijskog gradsko - prigradskog prevoza mora da je upisano u putni nalog i mora da je zapošljeno kod prevoznika kome je grad poverio obavljanje tog prevoza. (kažnjivo čl. 32. tačka 9)
Uslovi za otpočinjanje obavljanja prevoza
Prevoznik kome je odlukom grada poverena minimalna komunalna ili tržišna delatnost linijskog prevoza putnika, može otpočeti sa obavljanjem linijskog prevoza putnika:
- ako je sklopio ugovor sa gradonačelnikom grada Leskovca o obavljanju te delatnosti,
- ako ima registrovan i overen red vožnje od Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja,
- ako ima sklopljen ugovor sa autobuskom stanicom LEGAS o pružanju usluga ukrcavanja i iskrcavanja putnika u Leskovcu,
- ako ima cenovnik overen od strane nadležne uprave grada Leskovca. (kažnjivo čl. 32. tačka 10)
III NAČIN REGISTRACIJE I OVERE REDOVA VOŽNJE
U smislu ove Odluke uređuje se način registracije i overe reda vožnje kojim se bliže određuje: podnošenje zahteva za registraciju, usaglašavanje, overa i rok važenja redova vožnje, zaštitno vreme, informisanje i dostava redova vožnje, pridržavanje redova vožnje, brisanje, posebne mere i dodela redova vožnje u slučaju brisanja.
1. Registraciju i overu reda vožnje vrši gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja.
2. Overa i registracija reda vožnje vrši se sa rokom važenja od godinu dana i početkom važenja od 01.01. do 31.12. naredne godine.
3. Za overu i registraciju redova vožnje se plaća administrativna taksa.
4. Zahtev za registraciju i overu reda vožnje podnosi od 01.11. do 10.11. tekuće godine.
Uz zahtev za registraciju i overu reda vožnje prevoznik treba da dostavi izvod iz registra o vršenju delatnosti linijskog prevoza putnika i dokaz o ispunjenosti uslova za otpočinjanje i obavljanje prevoza putnika od nadležnog ministarstva i ugovor sklopljen sa gradonačelnikom grada Leskovca.
5. Usaglašavanje redova vožnje među prevoznicima od strane nadležne Gradske uprave za poslove saobraćaja se vrši od 11.11. do 21.11. tekuće godine za prigradski prevoz, a za gradski prevoz od 22.11. do 30.11. tekuće godine.
6. Overa i registracija redova vožnje nakon usaglašavanja se vrši od 22.11. do 10.12. tekuće godine.
7. Dostava redova vožnje prigradskog prevoza putnika autobuskoj stanici LEGAS prevoznici vrši do 15.12. tekuća godine.
8. Organ gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja može registrovati polazak iz reda vožnje ili red vožnje i nakon isteka roka za prijavljivanje, ukoliko su razlozi za registraciju polaska iz reda vožnje ili reda vožnje opravdani, sa rokom važenja do isteka roka važenja reda vožnje uz primenu zaštitnog vremena po potrebi ako se radi o različitim prevoznicima na istoj relaciji.
Opravdanost registrovanja polaska iz reda vožnje nakon isteka roka za podnošenje zahteva za registraciju reda vožnje utvrđuje Gradska uprava za poslove saobraćaja.
Zaštitno vreme
Zaštitno vreme u smislu ove odluke je vreme koje se primenjuje sa polazne autobuske stanice ili stajališta i služi da ne dođe do istovremenog kretanja autobusa na zajedničkoj relaciji kao i istovremenog ukrcavanja i iskrcavanja putnika na autobuskim stajalištima.
Zaštitno vreme u smislu ove odluke od 15 minuta primenjuje se kada prevoznici imaju istu početnu i krajnju stanicu ili stajalište ili imaju zajedničku relaciju od 80% kilometraže u odnosu na dužu liniju a zaštitno vreme od 15 minuta se računa posle vremena iz reda vožnje prevoznika koji ima prednost u odnosu na novoregistrovani zahtev za overu reda vožnje.
Prevoznik koji je prvi podneo zahtev za overu i registraciju reda vožnje kome je poveren prigradski prevoz kao tržišna komunalna delatnost ima prednost u odnosu na drugog prevoznika koji obavlja prigradski prevoz kao tržišnu delatnost ako su podneli zahtev istovremeno.
Prevoznik kome je poveren prigradski prevoz kao komunalna delatnost prilikom registracije novog reda vožnje ili novog polazaka iz reda vožnje ima prednost u odnosu na prevoznika koji obavlja prigradski prevoz kao tržišnu delatnost, ako su podneli zahtev istovremeno.
Informisanje i dostava redova vožnje
Dostavu redova vožnje autobuskoj stanici LEGAS prevoznici vrše do 15.12. tekuće godine. (kažnjivo čl. 33. tačka 6)
O otpočinjanju obavljanja linijskog prevoza putnika prevoznik obaveštava korisnike prevoza putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.
Organ uprave za poslove saobraćaja dužan je da registrovane i overene redove vožnje prevoznika dostavi Gradskoj saobraćajnoj inspekciji najkasnije 7 dana pre početka važenja redova vožnje.
Pridržavanje reda vožnje
Prevoznik se mora pridržavati važećeg overenog i registrovanog reda vožnje, i mora održati svaki polazak iz reda vožnje. (kažnjivo čl. 32. tačka 11)
Zabranjeno je kretanje sa polazne stanice ili stajališta kao i usputnih stajališta pre vremena od onog koje je upisano u red vožnje. Prilikom kontrole od strane saobraćajne inspekcije se računa vreme koje pokazuje tahograf, i dozvoljava se razlika vremena između vremena tahografa i vremena koje ustanovi inspekcija maksimalno +- 5 minuta, a prilikom kretanja sa Autobuske stanice računa se isključivo vreme časovnika autobuske stanice. (kažnjivo čl. 32. tačka 12)
Zabranjeno je kretanje sa polazne stanice ili stajališta kao i usputnih stajališta posle vremena od onog koje je upisano u red vožnje. Prilikom kontrole od strane saobraćajne inspekcije se računa vreme koje pokazuje tahograf, i dozvoljava se razlika vremena između vremena tahografa i vremena koje ustanovi inspekcija maksimalno +- 5 minuta, a prilikom kretanja sa Autobuske stanice računa se isključivo vreme časovnika autobuske stanice. (kažnjivo čl. 33. tačka 7)
Prevoznik može privremeno obustaviti ili izmeniti linijski prevoz putnika u slučajevima:
1. prekida saobraćaja zbog više sile ili izvođenja radova na rekonstrukciji puta;
2. zbog mera nadležnog opštinskog organa, koje neposredno utiču na ograničenje saobraćaja, dok te mere traju.
Linija na kojoj se vrši prevoz putnika može se privremeno ili do isteka važenja reda vožnje skratiti ili produžiti, ukoliko Gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja ustanovi da su razlozi za skraćivanjem ili produženjem linije opravdani.
Prevoznik je dužan da pre početka obustave ili izmene prevoza o tome obavesti, korisnike prevoza i saobraćajnu inspekciju. (kažnjivo čl. 3. tačka 13)
Gradski i prigradski prevoz putnika je komunalna delatnost od opšteg interesa i gradska uprava za poslove saobraćaja u smislu ove odluke po pravilu treba da preduzima potrebne mere na održanju takvog prevoza sa minimalnim brojem opravdanih brisanja polazaka ili celih redova vožnje pogotovo ako se radi o prevozu koji je definisan kao minimalna komunalna delatnost.
Red vožnje, odnosno polazak iz reda vožnje prevoznika koji obavlja prevoz brisaće se iz reda vožnje:
1. ako prevoznik podnese zahtev za odjavu reda vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje organu koji je registrovao i overio red vožnje.
Ako se radi o prevozu koji je definisan kao minimalna komunalna delatnost zahtev za odjavu reda vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje organ gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja će brisati ako ustanovi da su razlozi za brisanje reda vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje, opravdani, uz obavezu da se istovremeno obavesti i gradsko veće o tom brisanju odnosno nepoštovanja ugovora po kojoj se obavlja ova komunalna delatnost.
Prevoznik koji je podneo zahtev za brisanje polaska iz reda vožnje ili celog reda vožnje dužan je da održava red vožnje još 30 dana od dana podnošenja zahteva kao i da prilikom podnošenja zahteva priloži dokaze da je obavestio mesne zajednice koje koriste prevoz na toj relaciji na kojoj se odjavljuje polazak ili celi red vožnje.
2. ako saobraćajni inspektor podnese zahtev za brisanje reda vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje Gradskoj upravi nadležnoj za poslove saobraćaja u slučaju da prevoznik povremeno obustavlja prevoz po registrovanom redu vožnje u ukupnom trajanju dužem od 10 dana u toku važenja reda vožnje ili prestane obavljati prevoz po registrovanom redu vožnje duže od 5 dana uzastopno.
Ako je podnešen zahtev za brisanje reda vožnje ili polazaka navedenim u tački 2. ovog člana za prevoznika koji obavlja prevoz kao minimalnu komunalnu delatnost, takav zahtev uprava posebno razmatra i ako nije ugrožen opšti interes prevoza putnika briše polazak ili celi red vožnje iz registra redova vožnje, uz obavezu da se istovremeno obavesti i gradsko veće o tom brisanju odnosno nepoštovanja ugovora po kojoj se obavlja ova komunalna delatnost.
3. gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja na osnovu uvida na terenu, na osnovu izveštaja autobuske stanice LEGAS i informacija od strane saveta mesnih zajednica i putnika ustanovi da prevoznik ne obavlja prevoz po overenom i registrovanom redu vožnje briše red vožnje ili polaske iz reda vožnje.
Uprava na osnovu informacija navedenim u stavu 1. ove tačke može brisati polaske ili deo red vožnje prevoznicima koji obavljaju prevoz kao komunalnu delatnost ako ustanovi da nije ugrožen opšti interes prevoza putnika, uz obavezu da se istovremeno obavesti i gradsko veće o tom brisanju odnosno nepoštovanja ugovora po kojoj se obavlja ova komunalna delatnost.
4. ako se prevozniku koji obavlja prevoz kao minimalnu komunalnu delatnost briše više od polovine registrovanih polazaka iz overenog i registrovanog reda vožnje gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja ako oceni da nije ugrožen opšti interes može da izbriše celi red vožnje. Uz obavezu da se istovremeno obavesti i gradsko veće o tom brisanju odnosno nepoštovanja ugovora po kojoj se obavlja ova komunalna delatnost i preduzima određene mere u obezbeđenju prevoza.
Brisanje reda vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje u prvom stepenu, vrši gradska uprava nadležan za poslove saobraćaja donošenjem rešenja o brisanju reda vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje.
Žalba na rešenje gradske uprave za poslove saobraćaja kojim se briše red vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje podnosi se Gradskom veću grada Leskovca u roku od 15 dana od dana prijema rešenja, preko organa koji je doneo rešenje u prvom stepenu.
Do pravosnažnosti rešenja prevoznik ima pravo da vrši prevoz po redu vožnje koji mu je brisan. Ako žalba nije rešena do vremena kada se podnose zahtevi za overu novih redova vožnje za narednu godinu prevozniku će biti PRIVREMENO registrovani i overeni predloženi redovi vožnje.
Prevoznik kome je brisan red vožnje, ne može na toj relaciji u sledećem registracionom roku registrovati red vožnje.
Prevoznik koji je kome je brisan polazak iz reda vožnje, ne može na toj relaciji u sledećem registracionom roku registrovati red vožnje sa većim brojem polazaka od broja polazaka koje ima po izvršenom brisanju.
Dodela reda vožnje ili polaska nakom brisanja
Izbrisan polazak ili celi red vožnje gradska uprava za poslove saobraćaja može poveriti i drugom prevozniku (sukorisniku linije ili prevozniku kojem je povereno održavanje druge linije) privremeno do 90 dana i o tome obaveštava gradsko veće koje će odlučiti po tom pitanju i doneti odluku o privremenom ustupanju polaska ili linije drugom prevozniku sa rokom do kraja registracionog perioda.
Izbrisan polazak ili celi red vožnje ako se rado o prevozu kojim se reguliše minimalni obim komunalne delatnosti, gradska uprava za poslove saobraćaja može poveriti i drugom prevozniku (sukorisniku linije ili prevozniku kojem je povereno održavanje druge linije) privremeno do 90 dana i o tome obaveštava gradsko veće koje će privremeno odlučiti po tom pitanju i doneti odluku o ustupanju polaska ili linije drugom prevozniku sa rokom do kraja registracionog perioda, i po potrebi ako je ugrožen opšti interesi obavljanja komunalne delatnosti raspisuje konkurs.
U vozilu kojim se obavlja linijski prevoz putnika, pored putnog naloga, mora se nalaziti i:
1. akt o opštim uslovima prevoza u drumskom saobraćaju; (kažnjivo čl. 33. tačka 8)
2. važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje overena pečatom prevoznika; (kažnjivo čl. 33. tačka 9)
3. važeći i overeni cenovnik; (kažnjivo čl. 33. tačka 10)
4. istaknut u donjem uglu vetrobranskog stakla i sa strane pored ulaznih vrata, naziv linije na kojoj obavlja prevoz, sa naznačenjem najmanje jedne usputne autobuske stanice ili autobuskog stajališta. (kažnjivo čl. 33. tačka 11)
Prevoznik je dužan da:
1. obavezno koristi autobusku stanicu za tu vrstu prevoza u naselju u kome je izgrađena; (kažnjivo čl. 32. tačka 14)
2. obavezno zaustavi autobus na stajalištu ili stanici koje je uneto u red vožnje radi prijema ili iskrcavanja putnika bez obzira da li na tom stajalištu ili stanici ima putnika; (kažnjivo čl. 32. tačka 15)
3. primi svakog putnika u granicama raspoloživih mesta; (kažnjivo čl. 33. tačka 12)
4. izda voznu kartu i potvrdu za prevoz putničkog prtljaga po važećem cenovniku. (kažnjivo čl. 33. tačka 13)
Prevoznik, kome je opštinskom odlukom povereno obavljanje linijskog gradskog prevoza putnika je dužan da koristi autobusku stanicu i autobuska stajališta, koja su uneta u red vožnje.
IV AUTOBUSKA STANICA I AUTOBUSKO STAJALIŠTE
Autobuska stanica jeste objekat u kome se vrši prihvat i otpremanje autobusa, prtljaga i stvari, ukrcavanje i iskrcavanje putnika, izdavanje voznih i drugih prevoznih isprava, davanje obaveštenja o prevozu i pružanje drugih usluga u vezi sa prevozom putnika.
Autobuska stanica mora imati: poslovnu zgradu sa prostorom za prodaju voznih karata i drugih prevoznih isprava i davanja obaveštenja o prevozu; čekaonicu; garderobu i javni sanitarni čvor sa tekućom vodom, kao i prostor za autobuse sa peronima i parkiralište za autobuse i ispunjavati druge propisane uslove.
Autobuska stanica mora da poseduje akt nadležnog ministarstva o ispunjenosti uslova za rad autobuske stanice.
Autobusko stajalište jeste uređen prostor pored kolovoza, odnosno označen prostor na kolovozu na kome se zaustavljaju autobusi radi ukrcavanja i iskrcavanja putnika i prtljaga.
Autobusko stajalište mora imati propisane oznake i izgrađenu, odnosno označenu saobraćajnu površinu za zaustavljanje autobusa i izvod iz reda vožnje.
Autobuske stanice i autobuska stajališta moraju da ispune uslove predviđene Pravilnikom o bližim saobraćajno-tehničkim i drugim uslovima za izgradnju, održavanje i eksploataciju autobuskih stanica i autobuskih stajališta, a ona stajališta koja ne ispunjavaju potrebne uslove, uprava za poslove saobraćaja u saradnji sa upravljačem puta dužna je da do 2015. godine obezbedi potrebne uslove.
Preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom mora:
1. vršiti usluge prevoznicima i putnicima pod jednakim uslovima i u skladu sa opštim uslovima poslovanja autobuske stanice;
2. voditi evidenciju polazaka i dolazaka autobusa na obrascu propisanom Pravilnikom o sadržini obrasca evidencije polazaka i dolazaka autobusa;
3. voditi tačnu evidenciju o polasku i dolasku autobusa; (kažnjivo čl. 32. tačka 16)
4. da izdaje vozne karte i druge isprave koje se zaključuju na 5 minuta pre polaska autobusa, s tim što mora omogućiti putniku pristup vozilu, sve do polaska vozila;
5. sačiniti izvod iz reda vožnje prevoznika koji koristi autobusku stanicu i istaći ga na vidnom mestu, kao i opšte uslove prevoza u drumskom saobraćaju i
6. preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom dužno je da najkasnije do desetog u mesecu, dostavi izveštaj o neobavljanju prevoza po overenim redovima vožnje, za prethodni mesec, gradskoj saobraćajnoj inspekciji i gradskoj upravi nadležnoj za poslove saobraćaja. (kažnjivo čl. 33. tačka 14)
Obezbeđenje, uređenje, uslove i način sprovođenja ove odluke i drugih propisa na osnovu kojih se obavlja komunalna delatnost linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Leskovca kao i nadzor nad radom preduzeća kojima je povereno obavljanje ove delatnosti vrši Gradska uprava za urbanizam, građevinske komunalno stambene poslove, saobraćaj i puteve.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove odluke i drugih propisa na osnovu kojih se obavlja komunalna delatnost linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Leskovca obavlja gradska uprava za inspekcijske poslove grada Leskovaca preko gradskog saobraćajnog inspektora.
Gradski saobraćajni inspektor ovlašćen je i dužan da:
1. pregleda autobuse kojima se obavlja komunalna delatnost linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Leskovca i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila (putne naloge za vozila, ugovore o zakupu vozila, saobraćajne dozvole i dr.);
2. pregleda autobuske stanice i autobuska stajališta i drugu dokumentaciju preduzeća koje upravlja autobuskom stanicom u vezi sa obavljanjem delatnosti i pružanjem staničnih usluga;
3. kontroliše važeće redove vožnje i drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Leskovca;
4. utvrđuje identitet prevoznika, vozača, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava.
Komunalno-policijske poslove, kojima se obezbeđuje izvršavanje odredaba ove Odluke, obavlja komunalna policija grada Leskovca, preko komunalnog policajca koji ima ovlašćenja da preduzima preventivne mere propisane Zakonom o komunalnoj policiji i Odlukom o komunalnoj policiji.
U vršenju inspekcijskog nadzora gradski saobraćajni inspektor dužan je i ovlašćen da:
1. podnosi zahtev za brisanje reda vožnje ili polaska kada utvrdi da prevoznik ne obavlja linijski prevoz putnika u skladu sa ovom odlukom i overenim redom vožnje;
2. naredi rešenjem otklanjanje nedostataka koji su u suprotnosti sa ovom odlukom;
3. zabrani rešenjem prevoz i upotrebu autobusa, ako se prevoz ne obavlja bezbedno.
Ako inspektor oceni prilikom kontrole da se na bilo koji način mogu ugroziti životi putnika od strane prevoznika, voznog osoblja kao i od neispravnog autobusa inspektor će na licu mesta kontrole isključiti vozilo kojim se obavlja prevoz putnika, odrediti mesto parkiranja i oduzeti saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključivanja vozila istog prevoznika u trajanju od 5 dana.
4. zabrani rešenjem obavljanje prevoza, prevozniku koji vrši gradsko - prigradski prevoz na teritoriji grada Leskovca a istom nije povereno obavljanje te komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika. U slučaju ponovljene radnje od strane istog prevoznika podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupaka ili privrednog prestupa.
Ako inspektor oceni prilikom kontrole da se na bilo koji način mogu ugroziti životi putnika od strane prevoznika, voznog osoblja kao i od neispravnog autobusa inspektor će na licu mesta kontrole isključiti vozilo kojim se obavlja prevoz putnika, odrediti mesto parkiranja i oduzeti saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključivanja vozila istog prevoznika u trajanju od 5 dana.
5. Gradski saobraćajni inspektor je ovlašćen da podnosi zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka i privrednih prestupa i dužan da preduzima i predlaže potrebne preventivne mere i akcije u cilju sprečavanja povreda odredaba zakona, ove odluke i drugih propisa koji se odnose na linijski prevoz putnika kao komunalne delatnosti.
Gradski saobraćajni inspektor za vreme obavljanja nadzora mora imati službeno odelo ili na vidan način neko obeležje i legitimaciju, kojom dokazuje svojstvo inspektora.
Radi ostvarivanja pregleda gradski saobraćajni inspektor ima pravo da zaustavlja vozila prevoznika koji vrše komunalnu delatnost obavljanja linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Leskovca, isticanjem saobraćajne tablice - sa grafičkim prikazom znaka "Zabranjen saobraćaj svim vozilima u oba smera", na kojoj je upisano "STOP".
Prevoznik je dužan da zaustavi vozilo na vidno istaknutu tablicu "STOP" saobraćajnog inspektora radi kontrole na mestu i na način da ne ugrožava bezbednost saobraćajnog inspektora, putnika u autobusu i ostalih učesnika u saobraćaju. (kažnjivo čl. 32. tačka 17)
Prevoznik je dužan da inspektoru da na uvid traženu dokumentaciju i da na bilo koji način ne sprečava i ne ometa inspektora u obavljanju nadzora, preti i vređa ili se nedolično ponaša prema inspektoru. (kažnjivo čl. 32. tačka 18)
Prevoznik kome je povereno obavljanje linijskog prevoza putnika i preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom, dužni su da postupe po rešenju gradskog saobraćajnog inspektora. (kažnjivo čl. 32. tačka 19)
Protiv rešenja gradskog saobraćajnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Leskovca u roku od 8 dana od dana dostavljanja rešenja.
Žalba se podnosi preko organa koji je doneo rešenje. Žalba ne zadržava izvršenje rešenja.
Novčanom kaznom od 150.000,00 do 250.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice - prevoznik.
Ako obavlja gradski ili prigradski prevoz putnika prevoznik kojem nije povereno obavljanje ove delatnosti na teritoriji grada, kao i to ako prevoznik vrši na autobuskim stajalištima za gradski i prigradski prevoz putnika ukrcavanja i iskrcavanja putnika. (čl. 3. stav 1)
Prekršaj učinjen na teritoriji grada Leskovca ove odluke je privredni prestup određen Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju članom 48. i na njih će se primenjivati isključivo Zakon o prevozu u drumskom saobraćaju i zakon o privrednim prestupima:
1. prevoznik obavlja prevoz, a ne ispunjava uslove iz čl. 4. stav 2;
2. prevoznik obavlja prevoz, a ne ispunjava uslove iz čl. 10. stav 1;
3. otpočne i obavlja linijski prevoz bez registrovanog i overenog reda vožnje (čl. 11);
4. u toku reda vožnje privremeno obustavi linijski prevoz suprotno odredbi čl. 16. stav 3.
Za privredni prestup iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom i odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom od 50.000 do 200.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice - prevoznik:
1. ako ustupa gradsko-prigradske linije drugim prevoznicima, iznajmljuje tuđa vozila na osnovu zakupa, lizinga ili drugog načina poslovno tehničke saradnje bez odobrenja gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja (član 5. stav 1);
2. ako prevoznik smanjuje broj voznih jedinica, kapacitet voznog parka, kvalitet voznog parka i tehničku ispravnost, za vreme na koje mu je povereno obavljanje te delatnosti u odnosu na stanje koje je prikazano prilikom učešća na konkursu (član 5. stav 3);
3. ako prevoznik obavlja linijski prevoz putnika autobusima koji ne ispunjavaju uslove utvrđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima i propisima o standardima za tu vrstu prevoza i kriterijumima određenim od strane grada Leskovca (član 6. stav 2);
4. ako prevoznik redovno ne održava i ne kontroliše autobus radi obezbeđivanja njihove stalne ispravnosti i bezbednog korišćenja autobusa (član 6. stav 3);
5. ako prevoznik obavlja linijski prevoz putnika autobusom koje na bočnim stranama ima ispisanu firmu prevoznika slovima manjim od 10 cm visine i bojom koja se bitno ne razlikuje od osnovne boje vozila, ili ima ispisan drugi natpis (član 8. stav 1);
6. ako prevoznik vrši prevoz dece, ispod 6 godina starosti bez pratioca ili lica koja mogu biti opasna po bezbednost ili zdravlje ljudi kao i predmeta koji mogu prouzrokovati bili kakvu štetu (član 9);
7. ako prevoznik obavlja linijski prevoz putnika a nije vlasnik najmanje 3 registrovana autobusa za tu vrstu prevoza (član 10. stav 1);
8. ako autobus kojim se vrši linijski prevoz putnika upravlja vozač sa nevažećom dozvolom ili koji nije upisan u putni nalog i koji nije zapošljen kod prevoznika kome je grad poverio obavljanje tog prevoza (član 10. stav 2);
9. ako u autobusu radi vozno osoblje koje nije upisano u putni nalog ili nije zapošljeno kod prevoznika kome je grad poverio obavljanje tog prevoza (član 10. stav 3);
10. ako prevoznik otpočne sa obavljanjem prigradskog linijskog prevoza putnika a nije sklopio ugovor sa gradonačelnikom grada ili nema registrovan i overen red vožnje ili nema sklopljen ugovor sa AS LEGAS ili nema overen cenovnik od strane nadležne uprave grada (član 11);
11. ako se prevoznik ne pridržava važećeg overenog i registrovanog reda vožnje i ne održava svaki polazak iz reda vožnje (član 15. stav 1);
12. ako prevoznik kreće sa polazne stanice ili stajališta kao i usputnih stajališta pre vremena od onog koje je upisano u red vožnje (član 15. stav 2);
13. ako prevoznik pre početka obustave ili izmene prevoza iz člana 16. ove Odluke o tome ne obavesti korisnike prevoza i saobraćajnu inspekciju (član. 16. stav 3);
14. ako prevoznik ne koristi autobusku stanicu za tu vrstu prevoza u naselju u kome je izgrađena (član 22. tačka 1);
15. ako ne zaustavi autobus na stajalištu ili stanici koje je uneto u red vožnje radi prijema ili iskrcavanja putnika bez obzira da li na tom stajalištu ili stanici ima putnika (član 22. tačka 2);
16. ako autobuska stanica ne vodi tačnu evidenciju o polasku i dolasku autobusa (član 24. tačka 3);
17. ako prevoznik ne zaustavi autobus na vidno istaknutu tablicu "STOP" saobraćajnog inspektora radi kontrole na mestu ili na način da ne ugrožava bezbednost saobraćajnog inspektora i putnika u autobusu i ostalih učesnika u saobraćaju (član 27. stav 3);
18. ako prevoznik saobraćajnom inspektoru ne pruži na uvid traženu dokumentaciju ili na bilo koji način sprečava i ometa saobraćajnog inspektora u obavljanju nadzora, preti, vređa ili se nedolično ponaša prema inspektoru (član 27. stav 4);
19. ako prevoznik kome je povereno obavljanje linijskog prevoza putnika i preduzeća koja upravljaju autobuskim stanicama ne postupe po rešenju gradskog saobraćajnog inspektora (član 28).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se novčanom kaznom od 10.000 do 30.000 i odgovorno lice u preduzeću, odnosno drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom od 30.000 do 120.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice:
1. ako prevoznik linijski prevoz putnika ne obavlja kvalitetno i na način kojim se obezbeđuje maksimalna bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju (član 4. stav 3);
2. ako prevoznik u autobusu prilikom obavljanja linijskog prevoza putnika nema putni nalog, popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za tehničku ispravnost (član 7. stav 1);
3. ako prevoznik izdavanje, vođenje putnih naloga i evidenciju o izdatim putnim nalozima ne vrši na način propisan pravilnikom o putnim nalozima (član 7. stav 3);
4. ako obavlja linijski prevoz putnika autobusima koji nisu uredno obojena i čista, ili sa vidnim deformacijama kojima se umanjuje kvalitet prevoza putnika ili u zimskom periodu koristi autobuse čiji prostor za putnike nije zagrejan (član. 8. stav 2);
5. ako prevoznik ne parkira autobuse na obezbeđenom parking prostoru prevoznika nakon obavljenog prevoza (član 8. stav 3);
6. ako prevoznik ne dostavi overene i registrovane redove vožnje AS LEGAS do 15.12. tekuće godine (član 14. stav 1);
7. ako prevoznik kreće sa polazne stanice ili stajališta kao i usputnih stajališta posle vremena od onog koje je upisano u red vožnje (član 15. stav 3);
8. ako u autobusu kojim se obavlja linijski prevoz putnika pored putnog naloga nema opštih uslova prevoza u drumskom saobraćaju (član 21. tačka 1);
9. ako u autobusu kojim se obavlja linijski prevoz putnika pored putnog naloga nema važeći red vožnje odnosno fotokopiju važećeg reda vožnje overenu pečatom prevoznika (član 21. tačka 2);
10. ako u autobusu kojim se obavlja linijski prevoz putnika pored putnog naloga nema važeći i overen cenovnik (član 21. tačka 3);
11. ako u autobusu kojim se obavlja linijski prevoz putnika pored putnog naloga nije istaknut u donjem uglu vetrobranskog stakla i sa strane pored ulaznih vrata naziv linije na kojoj obavlja prevoz sa naznačenjem najmanje jedne usputne stanice ili stajališta (član 21. tačka 4);
12. ako prevoznik ne primi svakog putnika u granicama raspoloživih mesta (član 22. tačka 3);
13. ako ne izda voznu kartu i potvrdu za prevoz putničkog prtljaga po važećem cenovniku (član 22. tačka 4);
14. ako preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom ne dostavi do 10-og u mesecu izveštaj o neobavljanju prigradskog prevoza po overenim redovima vožnje za prethodni mesec gradskoj saobraćajnoj inspekciji i gradskoj upravi za poslove saobraćaja (član 24. tačka 6).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 2.500 do 10.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću odnosno drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom od 150.000,00 do 250.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzetnik.
Ako obavlja gradski ili prigradski prevoz putnika prevoznik kojem nije povereno obavljanje ove delatnosti na teritoriji grada, kao i to ako prevoznik vrši na autobuskim stajalištima za gradski i prigradski prevoz putnika ukrcavanja i iskrcavanja putnika. (čl. 3. stav 1)
Novčanom kaznom od 25.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice
Ako obavlja gradski ili prigradski prevoz putnika fizičko lice kojem nije povereno obavljanje ove delatnosti na teritoriji grada, kao i to ako fizičko lice vrši na autobuskim stajalištima za gradski i prigradski prevoz putnika ukrcavanja i iskrcavanja putnika. (čl. 3. stav 1)
Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku, propisane ovom odlukom, kao i oduzeta imovinska korist u tom postupku, pripadaju lokalnoj samoupravi grada Leskovca, na osnovu člana 6. tačka 9. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 62/2006) i uplaćuju se na žiroračun broj 840-743341843-40, sa pozivom na broj po modelu 97 i 21-058.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 33
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o linijskom prevozu putnika na teritoriji opštine Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 16/07).
Član 34
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".