PRAVILNIKO DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA I GARAŽA NA KOJIMA JE NOSILAC PRAVA KORIŠĆENJA GRAD BEOGRAD("Sl. list grada Beograda", br. 5/2005 i 28/2005, "Sl. glasnik RS", br. 12/2009 - odluka US i "Sl. list grada Beograda", br. 20/2009, 1/2010 i 41/2011) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se načini, uslovi i postupak davanja u zakup poslovnog prostora i garaža na kojima je nosilac prava korišćenja grad Beograd, u smislu odredaba Zakona o sredstvima u svojini Republike Srbije.
Poslovnim prostorom u smislu ovog pravilnika smatra se kancelarijski prostor, lokali, magacinski prostor, vitrine, proizvodne hale i drugo.
Garažom u smislu odredaba ovog pravilnika smatra se garaža, garažno mesto i garažni boks.
Postupak davanja u zakup poslovnog prostora i garaža sprovodi Komisija za poslovni prostor (u daljem tekstu: Komisija).
Komisiju čine predsednik i četiri člana.
Komisiju iz stava 2. ovog člana obrazuje gradonačelnik grada Beograda (u daljem tekstu: gradonačelnik).
Komisija po sprovedenom postupku, u skladu sa odredbama ovog pravilnika, predlaže gradonačelniku donošenje odluke.
Odluka komisije iz stava 1. ovog člana doneta je kad za istu glasa većina od ukupnog broja članova komisije.
Gradonačelnik donosi odluku o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža.
Odluka iz stava 3. ovog člana je konačna.
O radu komisije vodi se zapisnik koji sadrži: datum sednice, imena prisutnih članova komisije, podatke o učesnicima u postupku za dodelu poslovnog prostora i garaža, podatke o poslovnom prostoru koji je predmet dodele, predlog odluke o izboru zakupca poslovnog prostora i garaža, kao i podatke o načinu glasanja i odlučivanja.
Primedbe prisutnih učesnika u postupku za dodelu poslovnog prostora i garaža na rad komisije unose se u zapisnik.
Na odluke gradonačelnika iz člana 4. ovog pravilnika saglasnost daje Republička direkcija za imovinu Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije.
Namenu poslovnog prostora koji se daju u zakup određuje komisija.
O zahtevima zakupaca za promenu namene poslovnog prostora odlučuje komisija, uz saglasnost gradonačelnika.
Komisija može odobriti promenu namene poslovnog prostora iz stava 2. ovog člana, pod uslovom da zakupac nema dugovanja za zakupninu.
Komisija je dužna da, pre određivanja, odnosno promene namene poslovnog prostora pribavi mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, ako se poslovni prostor nalazi u zgradi koja je pod posebnom zaštitom.
Ukoliko Zavod za zaštitu spomenika kulture ne dostavi svoje mišljenje u roku od osam dana od dana prijema zahteva, komisija će odrediti odnosno odobriti promenu namene poslovnog prostora i bez mišljenja Zavoda.
II NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA
Poslovni prostor daje se u zakup:
- javnim nadmetanjem,
- prikupljanjem pisanih ponuda i
- neposrednom pogodbom.
Javno nadmetanje oglašava se u najmanje dve dnevne novine, sa tiražom preko 50.000 primeraka.
Javno nadmetanje održaće se najkasnije u roku od 15 dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.
Oglas o javnom nadmetanju sadrži:
- rok za podnošenje prijava za oglas,
- podatke o poslovnom prostoru (zona, ulica i broj, površina i dr.),
- namenu poslovnog prostora,
- početnu visinu zakupnine po kvadratnom metru,
- visinu depozita koji se uplaćuje za učešće na javnom nadmetanju,
- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja,
- vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup i
- druge potrebne podatke.
Početna visina zakupnine po kvadratnom metru za javno nadmetanje je visina zakupnine po kvadratnom metru za odgovarajući poslovni prostor utvrđena Odlukom o utvrđivanju zakupnina za poslovni prostor na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd.
Komisija utvrđuje visinu depozita koji ne može biti niži od jedne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji je oglašen za javno nadmetanje.
Učesnik koji je ponudio najviši iznos zakupnine po kvadratnom metru potpisuje izjavu o visini ponuđene zakupnine po kvadratnom metru i mesečnom iznosu zakupnine, koji je obavezan da uplati odmah po održanom javnom nadmetanju, a najkasnije u roku od 48 sati, od održanog javnog nadmetanja.
Ako učesnik iz stava 1. ovog člana, u predviđenom roku, ne uplati iznos zakupnine iz izjave, gubi pravo na sticanje statusa zakupca, kao i uplaćeni depozit.
Učesniku koji je u svemu ispunio uslove iz stava 1. ovog člana, vraća se uplaćeni depozit.
Ostalim učesnicima na javnom nadmetanju, vraća se uplaćeni depozit.
Na javnom nadmetanju mogu da učestvuju fizička i pravna lica koja dostave urednu pisanu prijavu, u roku određenom u oglasu.
Uredna prijava treba da sadrži:
- podatke o podnosiocu prijave (za fizička lica: ime i prezime, fotokopija lične karte; za preduzetnike: ime i prezime vlasnika radnje, sa adresom prebivališta, naziv radnje, matični broj, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke; za pravna lica: naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, kopiju izvoda iz registra Republičkog zavoda za statistiku, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a i kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke);
- punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave;
- delatnost koja će se u poslovnom prostoru obavljati;
- dokaz o uplati depozita;
- dokaz o uplati administrativne takse i
- dokaz da je podnosilac prijave izmirio zakupninu, ukoliko je već zakupac poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd.
Komisija u toku sprovođenja javnog nadmetanja, u slučaju da za određeni poslovni prostor bude podneta samo jedna uredna prijava, može predložiti određivanje podnosioca zahteva za zakupca, pod uslovom da prihvati početni iznos zakupnine.
O davanju poslovnog prostora u zakup prikupljanjem pisanih ponuda shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika kojima se uređuje postupak davanja u zakup poslovnog prostora javnim nadmetanjem.
Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik, na obrazložen predlog komisije.
Zbog rešavanja pitanja zakupa poslovnog prostora, zahteva udruženja građana, drugih organizacija, kao i ostalih pravnih i fizičkih lica, problema u naplati zakupnine i mirnog rešavanja sporova pred nadležnim organima, izuzetno od postupka javnog nadmetanja i postupka prikupljanja pisanih ponuda, poslovni prostor može se dati u zakup, odnosno nastaviti zakupodavni odnos u sledećim slučajevima:
- kada davanje u zakup traže humanitarne organizacije, političke stranke, organizacije i udruženja građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečje zaštite, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda;
- kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled bolesti, odlaska u penziju ili smrti, a dodelu u zakup traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva), pod uslovom da nastavi sa obavljanjem iste delatnosti;
- kada davanje u zakup traži fizičko ili pravno lice, odnosno njihovi naslednici kojima je taj poslovni prostor oduzet nacionalizacijom;
- kada zakupac većeg poslovnog prostora traži da bude određen za zakupca manjeg poslovnog prostora, u istoj ili nižoj zoni, pod uslovom da poslovni prostor, čiji je zakupac, vrati zakupodavcu;
- kada zakupac - fizičko lice traži određivanje za zakupca pravno lice čiji je osnivač ili kada osnivač pravnog lica, zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, traži da bude određen za zakupca, kao fizičko lice;
- kada zakupac - pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice čiji je osnivač ili kada zakupac - pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod zakupca - pravnog lica došlo do određenih statusnih promena;
- kada jedan od zakupaca istog poslovnog prostora traži prestanak zakupodavnog odnosa, a drugi zakupac traži zaključenje ugovora o zakupu, kao jedini zakupac;
- kada zakupac - pravno lice zatraži određivanje za zakupca poslovnog prostora drugo pravno lice, pod uslovom da ono izmiri celokupan dug zakupca nastao usled neplaćanja zakupnine, ukoliko taj dug nije moguće namiriti na drugi način;
- kada se na raspisani oglas o javnom nadmetanju nije prijavio nijedan ponuđač;
- kada je to potrebno radi bolje organizacije rada Gradske uprave grada Beograda, odnosno posebnih službi i organizacija, čiji je osnivač grad Beograd;
- u slučajevima kada je to potrebno radi očuvanja imovine grada, odnosno zaštite imovinskih prava i interesa grada Beograda.
II-a NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP GARAŽA
Garaže se daju u zakup:
- neposrednom pogodbom, i
- prikupljanjem pisanih ponuda.
Zahtev, tj. prijava za zakup garaže treba da sadrži:
- podatke o podnosiocu prijave (za fizička lica: ime i prezime, fotokopija lične karte, kopija saobraćajne dozvole, dokaz o svojini na stanu, odnosno pravu korišćenja na stanu; za preduzetnike: ime i prezime vlasnika radnje sa adresom prebivališta, naziv radnje, matični broj, kopija rešenja o dodeljenom PIB-u, kopija potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopija ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke, kopija saobraćajne dozvole, dokaz o obavljanju poslovne delatnosti u stanu odnosno poslovnoj prostoriji u zgradi; za pravna lica: naziv i sedište, kopija rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, kopija izvoda iz registra Republičkog zavoda za statistiku, kopija rešenja o dodeljenom PIB-u, kopija potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a i kopija ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke, kopija saobraćajne dozvole, dokaz o obavljanju poslovne delatnosti u stanu, odnosno poslovnoj prostoriji u zgradi);
- dokaz o uplati administrativne takse, i
- dokaz da je podnosilac prijave, odnosno zahteva izmirio zakupninu, ukoliko je već zakupac poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd.
Vlasnik vozila, pored podnosioca prijave, tj. zahteva, može biti i njegov bračni drug, deca i roditelji (članovi porodičnog domaćinstva).
Neposrednom pogodbom garaže se daje u zakup:
- kada davanje u zakup garaže u sastavu stambene zgrade traži vlasnik stana, nosilac stanarskog prava ili zakupac stana koji u stanu stanuje ili obavlja poslovnu delatnost, vlasniku ili zakupcu poslovnog prostora (u daljem tekstu: korisnik) i ima registrovano vozilo;
- kada davanje u zakup garaže traži korisnik u jednoj od stambenih zgrada u sastavu stambenog bloka, ako u zgradi u kojoj se garaža nalazi nema korisnika koji je zainteresovan za zakup garaže;
- kada davanje u zakup garaže traži korisnik koji stanuje ili obavlja poslovnu delatnost u stambenom bloku ili stambenom naselju i koji ima registrovano vozilo, a garaža se nalazi u posebnom objektu u sastavu stambenog bloka ili stambenog naselja;
- kada davanje u zakup garaže traži drugi građanin, ukoliko nema zahteva građana iz prethodnog stava ovog člana.
Odluku o davanju u zakup garaža donosi gradonačelnik, na obrazložen predlog komisije.
O davanju garaža u zakup prikupljanjem pisanih ponuda, shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika kojima se uređuje postupak davanja u zakup poslovnog prostora javnim nadmetanjem.
Odluku o davanju u zakup garaža iz stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik, na obrazložen predlog Komisije.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ugovori o zakupu poslovnog prostora zaključeni pre stupanja na snagu ovog pravilnika ostaju na snazi do isteka vremena na koje su zaključeni.
Postupci za određivanje zakupaca započeti pre stupanja na snagu ovog pravilnika, završiće se u skladu sa ovim pravilnikom.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaju da važe:
1. Pravilnik o davanju u zakup poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd ("Službeni list grada Beograda", br. 14/2001, 24/2001 i 4/2004) i
2. Odluka o opštem rasporedu poslovnih prostora ("Službeni list grada Beograda", br. 5/84, 10/85, 4/86, 9/88 i 3/89).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Beograda".
Samostalni član Pravilnika o izmeni i dopuni
Pravilnika o davanju u zakup poslovnog prostora na kome je nosilac prava korišćenja grad Beograd
("Sl. list grada Beograda", br. 28/2005)
Član 6
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni član Pravilnika o izmeni
Pravilnika o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža na kojima je nosilac prava korišćenja grad Beograd
("Sl. list grada Beograda", br. 20/2009)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi Pravilnika o dopuni
Pravilnika o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža na kojima je nosilac prava korišćenja grad Beograd
("Sl. list grada Beograda", br. 41/2011)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 2
Postupci za određivanje zakupaca započeti pre stupanja na snagu ovog pravilnika, završiće se u skladu sa ovim pravilnikom.
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".