STATUT

ZAVODA ZA ZAŠTITU SPOMENIKA KULTURE U PANČEVU

("Sl. list grada Pančeva", br. 25/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Statutom uređuju se pitanja od značaja za obavljanje delatnosti, rad i poslovanje Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu (u daljem tekstu: Zavod) i to: naziv osnivača, naziv i sedište ustanove, ovlašćenja u pravnom prometu, delatnost, sredstva ustanove, organi, opšti akti i druga pitanja.

Član 2

Zavod je osnovan Odlukom o osnivanju Zavoda za zaštitu spomenika kulture Skupštine opštine Pančevo br. 06-27/93-I-01 od 18.03.1993. godine. Osnivač Zavoda je grad Pančevo (u daljem tekstu: osnivač).

Član 3

Zavod je ustanova kulture-ustanova zaštite, sa svojstvom pravnog lica, sa pravima obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, osnivačkim aktom i ovim Statutom.

Zavod je ustanova od posebnog značaja za očuvanje, unapređenje i razvoj kulturne posebnosti i očuvanje nacionalnog identiteta nacionalnih manjina.

U Zavodu se, radi obavljanja osnovne delatnosti obrazuju sledeće službe:

1. Služba za opšte poslove

2. Služba za istraživačku delatnost

3. Služba za dokumentaciju i biblioteka

4. Služba za arhitekturu

Član 4

Rad Zavoda je javan.

Javnost rada obezbeđuje se u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Član 5

Zavod ima sva ovlašćenja u pravnom prometu.

U pravnom prometu sa trećim licima Zavod za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

U pravnom prometu sa trećim licima Zavod istupa u svoje ime i za svoj račun.

Član 6

Naziv Zavoda je: Zavod za zaštitu spomenika kulture u Pančevu.

Sedište Zavoda je u Pančevu, Žarka Zrenjanina broj 17.

Član 7

Zavod ima pečat i štambilj.

Pečat Zavoda je okruglog oblika, prečnika 32 mm i sadrži tekst: Zavod za zaštitu spomenika kulture u Pančevu i zaštitni znak Zavoda koji predstavljaju dva stilizovana svetionika na ušću Tamiša u Dunav.

Štambilj Zavoda je pravougaonog oblika veličine 50x20 mm. Na gornjoj strani štambilja nalazi se tekst "Zavod za zaštitu spomenika kulture u Pančevu", u drugom redu je upisana reč "Pančevo" razvučenim slovima, u trećem redu reč "Broj" sa crtom, a u četvrtom se nalazi reč "Datum" sa crtom.

Tekstovi iz stava 2. i štambilja iz stava 3. ovog člana, ispisani su na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Način korišćenja, čuvanja i uništavanja pečata i štambilja i njihov broj, utvrđuje se odlukom direktora.

II ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 8

Zavod zastupa i predstavlja direktor Zavoda (u daljem tekstu: direktor).

Direktor je ovlašćen da u ime Zavoda u granicama svojih ovlašćenja zaključuje ugovore i vrši druge pravne radnje, kao i da zastupa Zavod pred sudovima i drugim organima.

Član 9

U odsutnosti ili sprečenosti direktora, Zavod zastupa lice koje on ovlasti. Lice iz prethodnog stava, dok vrši funkciju zastupanja ima sva prava, dužnosti i odgovornosti direktora.

Član 10

Direktor svoja ovlašćenja u pogledu zastupanja i predstavljanja može putem pisanog punomoćja prenositi na druga lica.

Direktor je dužan da prilikom davanja punomoćja odredi njihov sadržaj, obim i vreme trajanja.

III DELATNOST

Član 11

Delatnosti Zavoda su:

SEKTOR C PRERAĐIVAČKA INDUSTRIJA

23.41 Proizvodnja keramičkih predmeta za domaćinstvo i ukrasnih predmeta

SEKTOR G TRGOVINA NA VELIKO I TRGOVINA NA MALO; POPRAVKA MOTORNIH VOZILA I MOTOCIKALA

47.61 Trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama

47.78 Ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama

47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta

SEKTOR J INFORMISANJE I KOMUNIKACIJE

58.11 Izdavanje knjiga

58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja

58.19 Ostala izdavačka delatnost

59.11 Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa

SEKTOR M STRUČNE, NAUČNE, INOVACIONE I TEHNIČKE DELATNOSTI

71.11 Arhitektonska delatnost

71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

72.20 Istraživanje i razvoj u društvenim i humanističkim naukama

74.20 Fotografske usluge

SEKTOR N ADMINISTRATIVNE I POMOĆNE USLUŽNE DELATNOSTI

77.32 Iznajmljivanje i lizing mašina i opreme za građevinarstvo

SEKTOR R UMETNOST; ZABAVA I REKREACIJA

91.03 Zaštita i održavanje nepokretnih kulturnih dobara, kulturno-istorijskih lokacija, zgrada i sličnih turističkih spomenika.

Član 12

Zavod vrši delatnost zaštite nepokretnih kulturnih dobara: spomenika kulture, prostorno kulturno-istorijskih celina, arheoloških nalazišta i znamenitih mesta.

Zavod vrši poslove zaštite nepokretnih kulturnih dobara za teritorije grada Pančeva i opština: Alibunar, Bela Crkva, Vršac, Kovačica, Kovin, Opovo i Plandište.

U okviru delatnosti zaštite nepokretnih kulturnih dobara, Zavod obavlja sledeće poslove:

- istražuje i evidentira nepokretna dobra koja uživaju prethodnu zaštitu

- predlaže utvrđivanje nepokretnog kulturnog dobra

- vodi registar nepokretnih kulturnih dobara i čuva dokumentaciju o tim dobrima

- pruža stručnu pomoć na čuvanju i održavanju nepokretnih kulturnih dobara, sopstvenicima i korisnicima tih dobara

- stara se o korišćenju nepokretnih kulturnih dobara u svrhe određene Zakonom o kulturnim dobrima

- prati sprovođenje mera zaštite i predlaže mere zaštite nepokretnih kulturnih dobara

- prikuplja, sređuje, čuva, održava i koristi pokretna kulturna dobra koja se nalaze u nepokretnim kulturnim dobrima

- sprovodi mere tehničke i fizičke zaštite kulturnih dobara

- izdaje publikacije o kulturnim dobrima i o rezultatima rada na njihovoj zaštiti

- izlaže kulturna dobra, organizuje predavanja i druge prigodne oblike kulturno-obrazovne delatnosti

- proučava nepokretna kulturna dobra i izrađuje studije, elaborate i projekte sa odgovarajućom dokumentacijom, radi najcelishodnije zaštite i korišćenja određenog nepokretnog kulturnog dobra

- učestvuje u postupku pripremanja prostornih i urbanističkih planova, putem dostavljanja raspoloživih podataka i uslova zaštite nepokretnih kulturnih dobara i učestvuje u razmatranju predloga prostornih i urbanističkih planova

- objavljuje građu o preduzetim radovima na nepokretnim kulturnim dobrima

- ostvaruje uvid u sprovođenje mera zaštite i korišćenja nepokretnih kulturnih dobara

- utvrđuje uslove za preduzimanje mera tehničke zaštite na konzervaciji, restauraciji, rekonstrukciji, revitalizaciji i prezentaciji nepokretnih kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu i daje saglasnost na projekat i dokumentaciju za izvođenje ovih radova

- izrađuje projekte za izvođenje radova na nepokretnim kulturnim dobrima i izvodi te radove u skladu sa zakonom

- vrši arheološka istraživanja, iskopavanja i kontrolu zemljanih radova

- daje stručno mišljenje radi utvrđivanja lokacije za podizanje spomenika i uslova za njeno uređenje

- obavlja i druge poslove u oblasti zaštite kulturnih dobara.

Član 13

Zavod obavlja delatnost iz člana 11. i 12. ovog statuta pod uslovima i na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktima, u skladu sa ciljevima radi kojih je osnovan.

Zavod je dužan da poslove iz svoje nadležnosti obavlja na način kojim se obezbeđuje uredno i kvalitetno, pod jednakim uslovima, ostvarivanje prava građana i zadovoljavanje potreba korisnika.

Član 14

Zavod može da dopuni, proširi ili promeni svoju delatnost ako su za to ispunjeni uslovi predviđeni zakonom.

Odluku iz prethodnog stava donosi Upravni odbor Zavoda (u daljem tekstu: Upravni odbor), uz saglasnost osnivača.

IV ODNOS ZAVODA I OSNIVAČA

Član 15

Odnos Zavoda i osnivača uređen je zakonom, osnivačkim aktom, ovim statutom i drugim opštim aktima.

Član 16

Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština) daje saglasnost na:

1. Statut

2. Statusne promene

3. Promenu delatnosti, firme i sedišta

4. Godišnji program rada i finansijski plan i

5. Druga opšta akta Zavoda u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.

U vršenju osnivačkih prava Skupština razmatra godišnji izveštaj o radu i poslovanju Zavoda.

Član 17

Zavod je dužan da:

1. obavlja svoju delatnost u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom, ovim statutom i drugim opštim aktima

2. podnosi osnivaču godišnji izveštaj o radu i poslovanju, kao i druge izveštaje na zahtev osnivača

3. podnosi osnivaču godišnji program rada i finansijski plan

4. izvršava i druge obaveze, u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Član 18

U slučaju trajnih poremećaja u poslovanju ustanove, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano obavljanje funkcija Zavoda.

V PLANIRANJE

Član 19

Planovi i programi rada donose se u skladu sa ciljevima radi kojih je Zavod osnovan.

Član 20

Predlog plana, odnosno godišnjeg programa rada utvrđuje direktor.

Plan odnosno godišnji program rada donosi Upravni odbor.

Član 21

Planovi, odnosno programi rada Zavoda mogu se donositi za kraći ili duži period od jedne godine.

Planovi, odnosno programi rada iz prethodnog stava donose se na predlog osnivača, Upravnog odbora ili direktora.

Član 22

Upravni odbor prati izvršenje programa rada i plana i preduzima mere za njihovo ostvarivanje.

Za izvršenje godišnjeg programa rada i plana odgovoran je direktor.

VI SREDSTVA ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI

Član 23

Sredstva za obavljanje delatnosti Zavoda, obezbeđuju se:

- iz budžeta grada Pančeva

- po projektima koje finansiraju ostali nivoi vlasti na osnovu konkursa

- iz prihoda ostvarenih obavljanjem delatnosti

- od naknada za usluge

- donatorstvom, legatom, poklonom, zaveštanjem i

- iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 24

Zavod u obavljanju delatnosti koristi sredstva u javnoj svojini i njima upravlja pod uslovima i na način utvrđen zakonom.

Sredstva koja koristi Zavod i kojima upravlja, jesu nepokretne i pokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava.

Član 25

Sredstva Zavoda koriste se prema njihovoj nameni, u skladu sa zakonom.

Član 26

Poslovni rezultati i stanje sredstva Zavoda utvrđuju se završnim računom svake godine.

VII ORGANI ZAVODA

Član 27

Organi Zavoda su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

1. Direktor

Član 28

Zavodom rukovodi direktor.

Direktor se imenuje i razrešava u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima.

Direktor se imenuje u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima, na predlog Upravnog odbora.

Direktor se imenuje na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.

Javni konkurs raspisuje i sprovodi Upravni odbor.

Javni konkurs raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.

Uslovi za izbor kandidata za direktora utvrđuju se ovim Statutom.

Član 29

Za direktora može biti imenovano lice koje pored zakonom propisanih opštih uslova ispunjava i sledeće uslove:

- da ima visoku stručnu spremu iz oblasti društveno-humanističkih nauka ili arhitekture

- da ima najmanje 5 godina radnog iskustva na poslovima u kulturi, organima uprave ili na poslovima iz oblasti arhitekture

- da podnese program rada i razvoja Zavoda Upravom odboru

- da nema zakonskih smetnji za njegovo imenovanje.

Član 30

Vršilac dužnosti direktora, imenuje se bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo, u skladu sa zakonom.

Vršilac dužnosti ima sva prava i dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti može obavljati tu funkciju do imenovanja direktora, a najduže godinu dana od dana njegovog imenovanja.

Član 31

Direktor:

- organizuje i rukovodi radom Zavoda

- donosi akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i druga opšta akta u skladu sa zakonom

- izvršava odluke Upravnog odbora

- zastupa Zavod

- stara se o zakonitosti rada Zavoda odgovoran je za sprovođenje programa rada Zavoda

- odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Zavoda

- predlaže godišnji program rada i poslovanja

- predlaže godišnji izveštaj o radu i poslovanju

- odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom ili drugim opštim aktom Zavoda

- obrazuje komisije i druga radna tela za obavljanje poslova iz nadležnosti Zavoda

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, kolektivnim ugovorom i ovim statutom.

Član 32

Dužnost direktora prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Direktor će biti razrešen pre isteka mandata:

- na lični zahtev

- ako obavlja dužnosti suprotno odredbama zakona

- ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Zavodu ili zanemaruje, odnosno nesavesno izvršava svoje obaveze, tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Zavoda

- ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora i

- iz drugih razloga utvrđenih zakonom.

2. Upravni odbor

Član 33

Zavodom upravlja Upravni odbor.

Upravni odbor ima predsednika i četiri člana.

Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se i razrešavaju u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima.

Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.

Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih, na predlog većine zaposlenih, od kojih najmanje polovina iz reda nosilaca osnovne, odnosno programske delatnosti.

Jedan član Upravnog odbora imenuje se na predlog jednog ili više nacionalnih saveta nacionalnih manjina.

Dva člana upravnog odbora imenuju se iz reda manje zastupljenog pola.

Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Član 34

Članovi Upravnog odbora iz reda zaposlenih, imenuju se na predlog većine zaposlenih, javnim glasanjem.

Na osnovu rezultata javnog glasanja, sačinjava se lista predloženih kandidata, sa brojem dobijenih glasova.

Postupak predlaganja kandidata za članove Upravnog odbora sprovodi Komisija, koju imenuje Direktor, najkasnije 60 dana pre isteka mandata članova Upravnog odbora.

Komisija ima predsednika i dva člana.

Komisija je dužna da postupak predlaganja kandidata za člana Upravnog odbora sprovede u roku od 30 dana od dana imenovanja.

Za članove Upravnog odbora, predstavnike zaposlenih, predlažu se prva dva kandidata koji su dobili najveći broj glasova.

Član 35

Vršioci dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora imenuju se u skladu sa zakonom.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 36

Upravni odbor:

- donosi Statut

- donosi druge opšte akte Zavoda predviđene zakonom i ovim Statutom

- utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku

- odlučuje o poslovanju Zavoda

- donosi programe rada Zavoda, na predlog direktora

- donosi godišnji finansijski plan Zavoda

- usvaja godišnji obračun

- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju

- daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom

- raspisuje konkurs za izbor direktora

- daje predlog o kandidatu za direktora

- donosi poslovnik o radu Upravnog odbora

- donosi cenovnik usluga Zavoda

- zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je imenovan, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Zavodu na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu

- odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa zakonom

- odlučuje o promeni delatnosti, naziva i sedišta

- imenuje i razrešava članove Stručnog saveta, na predlog direktora

- odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Zavoda.

Član 37

Upravni odbor radi i odlučuje na sednicama.

Upravni odbor punovažno radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine ukupnog broja članova.

Sednice Upravnog odbora saziva i njihovim radom rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti član Upravnog odbora kojeg on odredi.

Upravni odbor donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Poslovnikom o radu Upravnog odbora bliže se uređuje način rada i odlučivanja Upravnog odbora.

3. Nadzorni odbor

Član 38

U Zavodu se obrazuje Nadzorni odbor.

Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Zavoda.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se i razrešavaju u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima.

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana, od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih, na predlog većine zaposlenih.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se na predlog jednog ili više nacionalnih saveta nacionalnih manjina.

Jedan član Nadzornog odbora se imenuje iz reda manje zastupljenog pola.

Član 39

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora.

Član 40

Vršioci dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora imenuju se u skladu sa zakonom.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 41

Postupak predlaganja kandidata za člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih sprovodi se na način i po postupku predviđenom za članove Upravnog odbora, s tim što se predlaže jedan kandidat sa najvećim brojem glasova.

Član 42

Nadzorni odbor:

- obavlja nadzor nad zakonitošću rada Upravnog odbora i direktora

- pregleda završni račun i utvrđuje da li je sačinjen u skladu sa propisima

- utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Zavoda vode uredno i u skladu sa propisima, a može ih dati i na veštačenje

- izveštava o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju koji se podnose osnivaču

- donosi Poslovnik o svom radu

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.

Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi Skupštini izveštaj o svom radu.

Član 43

Nadzorni odbor radi i odlučuje na sednicama.

Sednice Nadzornog odbora saziva i rukovodi njihovim radom predsednik Nadzornog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti član Nadzornog odbora kojeg on odredi.

Nadzorni odbor donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Nadzornog odbora.

Poslovnikom o radu Nadzornog odbora bliže se uređuje način rada i odlučivanja Nadzornog odbora.

VIII SAVETODAVNO TELO

Član 44

U Zavodu se obrazuje Stručni savet.

Stručni savet razmatra pitanja iz stručne delatnosti Zavoda i daje mišljenja i predloge vezane za programski i stručni rad Zavoda.

Stručni savet imenuje Upravni odbor, na predlog direktora, iz reda stručnih radnika Zavoda, na vreme od 4 godine.

Stručni savet se obrazuje od po minimum jednog predstavnika svake struke iz osnovne delatnosti Zavoda i jednog pravnika.

Stručni savet iz svojih redova bira predsednika.

Član 45

Stručni savet obavlja sledeće poslove:

- razmatra i daje mišljenje o predlogu, godišnjeg i perspektivnog plana rada i razvoja

- razmatra izvršenje plana rada Zavoda

- razmatra stručna pitanja od interesa za rad Zavoda

- predlaže pravila o stručnom radu u Zavodu

- daje mišljenja o drugim pitanjima iz stručnog rada.

IX POLOŽAJ ZAPOSLENIH

Član 46

Zaposleni u Zavodu ostvaruju prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa i po osnovu rada u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i opštim i pojedinačnim aktima organa Zavoda.

X POSLOVNA TAJNA

Član 47

Poslovnu tajnu u Zavodu predstavljaju one isprave i podaci utvrđeni opštim aktom Zavoda, kao i odlukama direktora i Upravnog odbora čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Zavoda i koje bi štetilo interesima i poslovnom ugledu Zavoda.

Član 48

Opštim aktom iz prethodnog člana ovog statuta bliže se određuje način rukovanja ispravama i podacima koji se smatraju poslovnom tajnom i druge okolnosti od interesa za čuvanje poslovne tajne.

Opšti akt iz prethodnog stava ovog člana donosi Upravni odbor.

Član 49

Poslovnu tajnu dužni su da čuvaju svi zaposleni koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji se smatra poslovnom tajnom.

Dužnost čuvanja poslovne tajne traje i po prestanku radnog odnosa zaposlenog u Zavodu.

XI USLOVI ZA RAD SINDIKATA

Član 50

Direktor obezbeđuje uslove za rad i delovanje Sindikata utvrđene zakonom i kolektivnim ugovorom.

Član 51

Direktor i organi Zavoda obaveštavaju reprezentativni Sindikat Zavoda o pitanjima značajnim za njegovu aktivnost i dužni su da razmotre i zauzmu stav o predlozima reprezentativnog sindikata i o tome ga obaveste.

Predsednik organizacije sindikata Zavoda, obaveštava direktora o svim bitnim pitanjima o kojima odlučuje sindikat Zavoda.

XII OSTVARIVANJE JAVNOSTI U RADU

Član 52

Javnost rada Zavoda ostvaruje se:

- dostupnošću javnosti svih odluka Upravnog i Nadzornog odbora, izuzev onih koje predstavljaju poslovnu tajnu

- razmatranjem programa i planova rada i izveštaja o radu i poslovanju

- saradnjom sa obrazovnim, kulturnim, stručnim i naučnim ustanovama i organizacijama.

Za ostvarivanje javnosti rada Zavoda odgovorni su direktor i Upravni odbor.

XIII INFORMISANJE

Član 53

Zavod je dužan da putem sredstava javnog informisanja i na drugi pogodan način redovno obaveštava građane i korisnike usluga o svom radu, poslovanju i programima.

Član 54

Obaveštavanje zaposlenih ostvaruje se objavljivanjem informacija, akata i odluka na oglasnoj tabli Zavoda, kao i službenim saopštenjima na radnim sastancima.

XIV OPŠTI AKTI

Član 55

Statut je osnovni opšti akt Zavoda.

Drugi opšti akti Zavoda moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Upravni odbor donosi Statut većinom glasova od ukupnog broja članova, uz saglasnost osnivača.

Postupak za izmene i dopune Statuta pokreće se na predlog osnivača, Upravnog odbora ili direktora.

Odluku o izmenama i dopunama Statuta donosi Upravni odbor, uz saglasnost osnivača.

Član 56

Drugi opšti akti su:

- Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

- Pravilnik o organizaciji budžetskog računovodstva

- Pravilnik o fizičkom i tehničkom obezbeđenju

- Pravilnik o zaštiti od požara

- Kolektivni ugovor kod poslodavca, odnosno Pravilnik o radu

- Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu

- Akt o proceni rizika za radna mesta i

- drugi akti u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i ovim Statutom.

Drugi opšti akti Zavoda su pravilnici, odluke i poslovnici.

Pravilnike i odluke donose Upravni odbor i direktor, u skladu sa Zakonom, osnivačkim aktom i ovim Statutom.

Član 57

Drugi opšti akti Zavoda moraju biti u saglasnosti sa zakonom i Statutom.

Pojedinačni akti koje donose organi Zavoda moraju biti u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima Zavoda.

Član 58

Drugi opšti akti Zavoda menjaju se na način i po postupku koji važi za njihovo donošenje.

Član 59

Tumačenje Statuta i drugih opštih akata daje organ koji ih je doneo.

XV ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE

Član 60

Upravni odbor, u skladu sa zakonom, donosi odluke i utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine u okviru delatnosti Zavoda, odlučuje o obezbeđivanju sredstava za te namene, obrazuje radna tela i određuje lica zadužena za sprovođenje odluka i mera zaštite i unapređenja životne sredine.

Mere zaštite životne sredine obuhvataju primenu savremenih tehničko-tehnoloških rešenja koja obezbeđuju sprečavanje, odnosno otklanjanje uzroka koji dovode do otežavanja uslova rada i preduzimanje mera pružanjem pomoći drugim organima i organizacijama koje se ovim pitanjem bave.

XVI ODBRANA

Član 61

Organi Zavoda i zaposleni u Zavodu vrše neophodne aktivnosti u slučaju neposredne ratne opasnosti i rata i izvršavaju i druge zadatke od interesa za odbranu u skladu sa zakonom.

XVII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 62

Opšti akti Zavoda uskladiće se sa odredbama ovog Statuta u roku od tri meseca od dana njegovog stupanja na snagu.

Član 63

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu od 27.04.1993. godine, sa izmenama i dopunama od 20.05.2002. godine.

Član 64

Ovaj Statut, po dobijanju saglasnosti od strane osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".