PRAVILNIK

O USLOVIMA I POSTUPKU ODOBRAVANJA ZAKUPCIMA DA SOPSTVENIM SREDSTVIMA IZVEDU RADOVE NA POSLOVNOM PROSTORU KOJI SE NALAZI U OBUHVATU ZONE REVITALIZACIJE STAROG PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 25/2011)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi i postupak pod kojima se zakupcu odobrava da sopstvenim sredstvima izvede radove na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora koji je Odlukom o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", br 26/09, 6/10, 10/10, 25/10 i 7/11) poveren na upravljanje Javnom preduzeću "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP "Direkcija"), a koji se nalazi u obuhvatu Starog Pančeva, odnosno koji su posebnom Odlukom Gradskog veća grada Pančeva proglašeni za objekte od interesa za grad Pančevo, i precizira se vrsta i vrednost radova i materijala, na osnovu kojih zakupac stiče pravo na priznavanje ulaganja po osnovu visine uloženih sredstava za navedene radove i mogućnost priznavanja oslobađanja plaćanja zakupnine za određeni vremenski period.

Član 2

Zakupac može da izvede radove na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora, koji se nalazi u obuhvatu zone Starog Pančeva, odnosno koji su posebnom Odlukom Gradskog veća grada Pančeva proglašeni za objekte od interesa za grad Pančevo, na osnovu prethodne pismene saglasnosti Gradskog veća grada Pančeva.

Saglasnost iz prethodnog stava Gradsko veće grada Pančeva daje na predlog Upravnog odbora JP "Direkcija" Pančevo.

Član 3

Zakupac poslovnog prostora iz člana 1. ovog Pravilnika je u obavezi da radove na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora, izvrši u roku najduže od 24 meseca od dana zaključenja Ugovora o zakupu.

Pod završetkom roka za izvođenje radova, smatra se dan pribavljanja rešenja o tehničkom prijemu objekta, odnosno dan potpisivanja zapisnika o primopredaji izvedenih radova od strane Komisije, za radove za koje se ne vrši tehnički prijem.

Član 4

Zahtev zakupca za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora, kao i zahtev za priznavanje uloženih sredstava, razmatra i utvrđuje Komisija za priznavanje ulaganja u poslovni prostor koji se nalazi u obuhvatu Starog Pančeva, odnosno koji je posebnom Odlukom Gradskog veća grada Pančeva proglašen za objekat od interesa za grad Pančevo (u daljem tekstu: Komisija), radi ocene njihove opravdanosti.

Komisija se sastoji od tri člana i tri zamenika člana, koje imenuje Upravni odbor JP "Direkcija" iz redova zaposlenih.

Član 5

Po zaključenom ugovoru o zakupu, zakupac podnosi zahtev za izvođenje radova na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora Komisiji.

Zahtev za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova treba da sadrži:

- posebne uslove, izdate od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture Pančevo,

- tehnički opis, vrstu i obim radova koje zakupac želi da izvede,

- drugu dokumentaciju neophodnu za potvrdu opravdanosti zahteva.

Član 6

U postupku po podnetom zahtevu, Komisija će ceniti da li zahtev zakupca sadrži svu potrebnu dokumentaciju, te ukoliko je zahtev opravdan i kompletan, Komisija je dužna da u roku od deset dana od dana prijema zahteva, donese odluku o davanju saglasnosti, da na bazi dostavljene dokumentacije zakupac pristupi izradi potrebne projektno tehničke dokumentacije, u zavisnosti od vrste radova na objektu.

Član 7

Po dobijenoj saglasnosti iz prethodnog člana, zakupac je u obavezi da od dana prijema saglasnosti dostavi Komisiji odgovarajuću projektno tehničku dokumentaciju i to glavni projekat sa rešenjem o izvršenoj tehničkoj kontroli u roku od četiri meseca, ili idejni projekat u roku od mesec dana, ili tehnički opis, popis radova sa predmerima i predračunima za izvođenje radova na drugim intervencijama u roku od deset dana.

Član 8

Po dostavljenoj tehničkoj dokumentaciji iz člana 7. ovog pravilnika, Komisija će izvršiti kontrolu vrste radova, količine radova i cena i sačiniće predlog odluke Upravnom odboru JP "Direkcija", kojom se daje saglasnost na radove koje će zakupac izvesti svojim sredstvima uz preciziranje roka u kojem je dužan da izvede odobrene radove.

Upravni odbor JP "Direkcija", na osnovu predloga odluke Komisije, doneće Odluku, kojom se predlaže Gradskom veću grada Pančeva davanje saglasnosti zakupcu da izvrši radove na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora.

Član 9

Gradsko veće grada Pančeva, na osnovu Odluke Upravnog odbora JP "Direkcija", donete na predlog Komisije, doneće u roku od deset dana od dana dostavljanja Odluke Upravnog odbora JP "Direkcija" Zaključak kojim daje saglasnost zakupcu da izvrši radove na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora.

Zakupac može da otpočne sa izvođenjem radova nakon dostavljanja Zaključka Gradskog veća grada Pančeva.

Zakupac je dužan da u roku od pet dana od dana dostavljanja Zaključka Gradskog veća grada Pančeva, pismeno obavesti JP "Direkcija" o početku izvođenja radova.

Član 10

Nakon izvedenih radova, zakupac podnosi zahtev za prijem izvedenih radova i priznavanje visine uloženih sredstava Komisiji.

Komisija će utvrditi vrednost izvedenih radova na osnovu stvarno izvedenih radova u skladu sa obračunskim listovima građevinske knjige i jediničnim cenama rada i materijala iz prihvaćenog predmera i predračuna, i sačiniti predlog odluke Upravnom odboru JP "Direkcija", kojom se zakupcu utvrđuje visina uloženih sredstava i predlaže dužinu perioda u kome će zakupac biti oslobođen plaćanja zakupnine na ime uloženih sredstava.

Upravni odbor JP "Direkcija", na osnovu predloga odluke Komisije, doneće Odluku kojom se predlaže Gradskom veću grada Pančeva utvrđivanje visine uloženih sredstava i period oslobađanja zakupca od plaćanja zakupnine.

Član 11

Gradsko veće grada Pančeva, na osnovu Odluke Upravnog odbora JP "Direkcija" Pančevo, donete na predlog Komisije, doneće u roku od deset dana od dana dostavljanja Odluke Upravnog odbora JP "Direkcija" Zaključak kojim se utvrđuje visina uloženih sredstava i period oslobađanja zakupca od plaćanja zakupnine.

Član 12

Zakupac je u obavezi da pribavi sve potrebne uslove, potrebne saglasnosti nadležnih javnih i javno komunalnih preduzeća na glavni projekat, sve do dobijanja upotrebne dozvole.

Zakupcu poslovnog prostora, priznaju se troškovi pribavljanja potrebnih uslova, nadležnih javnih i javno komunalnih preduzeća na glavni projekat u visini od 100%.

Zakupac poslovnog prostora je u obavezi da obezbedi projektno-tehničku dokumentaciju, neophodnu za izvođenje radova u skladu sa vrstom i obimom radova, koji su bili predmet prethodno pribavljene saglasnosti.

JP "Direkcija" će nakon dostavljanja projektno-tehničke dokumentacije od zakupca, u zavisnosti od obima radova, podneti zahtev nadležnom Sekretarijatu za pribavljanje potrebnih dozvola u skladu sa zakonom.

Član 13

Nadzor nad izvođenjem svih radova vrši stručna služba JP "Direkcija", dok će poslove konzervatorskog nadzora vršiti stručna služba Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu (u daljem tekstu: nadzorni organ).

Član 14

Zakupac je dužan da obavesti Komisiju o završetku radova i da joj dostavi zapisnik o vrsti, količini, kvalitetu i konačnom obračunu vrednosti izvedenih radova, a koji zapisnik potpisuje nadzorni organ, ukoliko je saglasan sa vrstom, količinom, kvalitetom i konačnim obračunom vrednosti izvedenih radova.

Član 15

Na osnovu Zaključka Gradskog veća grada Pančeva kojim se daje saglasnost zakupcu za priznavanje uloženih sredstava, JP "Direkcija" će zaključiti Aneks ugovora o zakupu poslovnog prostora sa zakupcem, kojim se reguliše period za koji zakupac stiče pravo oslobađanja plaćanja zakupnine po osnovu priznate visine izvršenih ulaganja.

Član 16

Radovi na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama poslovnog prostora koji se nalazi u obuhvatu zone Starog Pančeva, odnosno koji su posebnom Odlukom Gradskog veća grada Pančeva proglašeni za objekte od interesa za grad Pančevo su:

- građevinski,

- građevinsko-zanatski,

- radovi na instalacijama vodovoda i kanalizacije,

- na elektroinstalaciji,

- mašinskoj instalaciji i

- priključci na infrastrukturu.

Radovi iz prethodnog stava mogu se priznati u celokupnom iznosu uloženih sredstava (100%).

Kod radova za koje se utvrdi da treba pribaviti uslove o preduzimanju mera tehničke zaštite od Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu priznaju se troškovi izdatih uslova.

Član 17

Ukoliko izvedeni radovi prelaze vrednost radova standardne izrade predviđene ovim pravilnikom, mogu se priznati samo troškovi do visine vrednosti standardne izrade.

Član 18

Zakupcu poslovnog prostora, priznaju se troškovi projektno tehničke dokumentacije, prema tržišnoj vrednosti u visini od 100% na kojima je posebno iskazan i plaćen PDV.

Član 19

Kod izvođenja radova predviđenih ovim pravilnikom, u objektima nad kojima je ustanovljena zaštita i za koje uslove daje Zavod za zaštitu spomenika kulture u Pančevu, priznaje se vrednost radova ukoliko su izvedeni u skladu sa tim uslovima (osim enterijera).

Član 20

Radovi kao što su zidarski, molersko-farbarski, gipsarski, stolarski, kao i drugi radovi koji se mogu definisati kao "rekonstrukcija fasade" izvedeni na osnovu uslova izdatih od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu priznaju se u visini potrebnih uloženih sredstava (100%).

Član 21

U slučaju kada zakupac kome su odobrena ulaganja u smislu ovog pravilnika, vraća poslovni prostor koji se nalazi u obuhvatu zone Starog Pančeva, odnosno koji su posebnom Odlukom Gradskog veća grada Pančeva proglašeni za objekte od interesa za grad Pančevo u posed JP "Direkcija", dužan je da isti preda u stanju u kome je prostor bio nakon završetka radova na rekonstrukciji, dogradnji, promeni namene i drugim intervencijama, uzimajući u obzir amortizaciju prostora za period koji je protekao od momenta završetka radova do predaje prostora, pod uslovom da je korišćenje prostora vršeno na način koji se smatra uobičajenim za određenu vrstu delatnosti koja se u istom obavlja.

Zakupac koji je izvršio radove na enterijeru poslovnog prostora, prilikom napuštanja poslovnog prostora, isti mora da vrati u stanje u kome je bio pre izvođenja radova na enterijeru, ukoliko se radovi na enterijeru odnose na postavljanje pregradnih zidova, šanka, spuštenih plafona i slično.

Ukoliko se obradom enterijera narušio osnovni izgled zakupljenog poslovnog prostora, zakupac može da demontira delove enterijera, pod uslovom da to ne ostavi oštećenja na elementima poslovnog prostora, i enterijer zakupljenog poslovnog prostora, mora da vrati u stanje u kojem je bio pre izvođenja radova enterijera.

Prilikom primopredaje poslovnog prostora obavezno se sačinjava zapisnik koji potpisuju lica koja su prisustvovala primopredaji.

Član 22

Zakupac se može osloboditi plaćanja zakupnine, po osnovu priznate visine uloženih sredstava, najduže na period od 20 godina, računajući od dana zaključenja Ugovora o zakupu.

Član 23

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".