ODLUKA
O OBRAZOVANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE

("Sl. list grada Subotice", br. 32/2011 i 46/2011)

Član 1

Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad) obrazuje se Gradski štab za vanredne situacije (u daljem tekstu: Gradski štab), kao operativno-stručno telo.

Član 2

Gradski štab čine komandant štaba, zamenik komandanta štaba, načelnik i članovi štaba.

Komandant Gradskog štaba je Gradonačelnik, po položaju.

Zamenik komandanta Gradskog štaba je Zamenik gradonačelnika ili član Gradskog veća.

Načelnik Gradskog štaba je načelnik Odeljenja za vanredne situacije u Subotici pri Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije (u daljem tekstu: načelnik Gradskog štaba).

Članovi Gradskog štaba su:

1. član Gradskog veća zadužen za komunalnu delatnost i zaštitu životne sredine,

2. član Gradskog veća zadužen za privredu,

3. sekretar Sekretarijata za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, komunalne poslove i zaštitu životne sredine u Gradskoj upravi,

4. sekretar Sekretarijata za inspekcijsko-nadzorne poslove u Gradskoj upravi,

5. komandir VSJ Subotica, Odeljenje za vanredne situacije u Subotici pri Sektoru za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije,

6. načelnik Odelenja policije u Policijskoj upravi Subotica pri Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije,

7. sekretar Gradske organizacije Crvenog krsta Subotica,

8. šef Sekcije za infrastrukturu čvora Subotica, u Direkciji za infrastrukturu Javnog preduzeća "Železnice Srbije" Beograd,

9. direktor DTD VDP - "Severna Bačka", Subotica,

10. direktor Doma zdravlja Subotica,

11. direktor Opšte bolnice, Subotica,

12. šef Odseka za upravljanje rizicima i civilnu zaštitu u Odeljenju za vanredne situacije pri Sektoru za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije,

13. načelnik Centra Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu Subotica,

14. direktor Elektrovojvodina d.o.o. Novi Sad - ogranak "Elektrodistribucija Subotica",

15. direktor Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Subotica,

16. direktor Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Subotica,

17. direktor Veterinarskog specijalističkog instituta "Subotica" Subotica,

18. predsednik Vatrogasnog saveza Grada Subotice.

Zamenika komandanta, načelnika, i članove Gradskog štaba postavlja i razrešava Skupština grada, na predlog Gradonačelnika.

Član 3

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog štaba vrši Gradska uprava u saradnji sa predstavnicima Odeljenja za vanredne situacije u Subotici, Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije.

Član 4

Gradski štab obavlja sledeće poslove:

1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

3) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

4) prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

5) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;

7) razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;

8) predlaže Gradonačelniku donošenje odluke o proglašenju vanredne situacije na teritoriji Grada;

9) predlaže proglašavanje prestanka vanredne situacije na teritoriji Grada;

10) sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;

11) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

12) donosi naredbe, zaključke i preporuke.

Član 5

Gradski štab, pored poslova iz člana 4. ove odluke, obavlja i sledeće poslove:

1) sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;

2) imenuje menadžera zaštite i zamenika menadžera u naseljenim mestima;

3) razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji Grada,

4) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za Grad.

Član 6

Gradski štab, pored ostalih, sprovodi aktivnosti na razmatranju stanja spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema zaštite i spasavanja.

Za ostvarivanje funkcija iz stava 1. ovog člana organizuje se i sprovodi obučavanje, osposobljavanje i stručno usavršavanje.

Član 7

Gradski štab donosi poslovnik o svom radu i godišnji plan rada.

Poslovnik o radu sadrži: način pripremanja sednica štaba, utvrđivanje dnevnog reda, zakazivanje i vođenje sednica, način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka i preporuka.

Gradski štab, na predlog sekretarijata Gradske uprave nadležnog za poslove vezane za vanredne situacije, donosi godišnji plan rada.

Član 8

Pozivanje Gradskog štaba, radi ostvarivanja njegove operativne funkcije, nalaže komandant, a u njegovom odsustvu, zamenik komandanta ili načelnik štaba.

Pozivanje članova Gradskog štaba sprovodi Gradska uprava.

Član 9

Naredbe Gradskog štaba, koje se odnose na obaveze i zadatke organa državne uprave, autonomne pokrajine, Grada i drugih jedinica lokalne samouprave, posebnih organizacija, privrednih društava i drugih pravnih lica, ustanova i humanitarnih organizacija, dužni su da sprovode njihovi rukovodioci i da o tome dostavljaju izveštaje Gradskom štabu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) stanje na ugroženom području;

2) efekte i posledice koje je izazvala elementarna nepogoda ili druga nesreća;

3) stanje ljudskih i materijalnih kapaciteta angažovanih na zadacima zaštite i spasavanja;

4) realizaciju postavljenih zadataka;

5) potrebe za dodatnim snagama i sredstvima;

6) druge podatke bitne sa aspekta sprovođenja mera i zadataka zaštite i spasavanja.

Član 10

U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Gradski štab donosi, naredbe, zaključke i preporuke.

Naredbom se odlučuje o upotrebi snaga i sredstava zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama i nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja.

Zaključkom se utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja; formira stručno-operativni tim i utvrđuju njegovi zadaci; procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije; utvrđuje mišljenje na određena akta koje štab razmatra; odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.

Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja, odnosno preporučuje preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.

Član 11

Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Gradski štab može obrazovati stručno-operativne timove.

Stručno-operativni timovi, po pravilu, obrazuju se za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i to: evakuacije; zbrinjavanja; sklanjanja; radiološko-hemijsko-biološke zaštite; zaštite i spasavanja od požara i eksplozija; zaštite i spasavanja od poplava i nesreća na vodi i pod vodom; zaštite i spasavanja od tehničko-tehnoloških nesreća, odnosno udesa, kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje odredi Gradski štab.

U sastav stručno-operativnih timova ulaze rukovodioci i eksperti iz nadležne službe ili organa Grada, posebnih organizacija, naučnih ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac tima kojeg imenuje Gradski štab.

Stručno-operativni tim odgovara načelniku Gradskog štaba.

Član 12

Na predlog Gradskog štaba, Gradonačelnik može posebnim aktom obrazovati komisije za procenu nastale štete od elementarnih nepogoda.

Član 13

Za finansiranje pripreme, opremanja i obuke Gradskog štaba sredstva se obezbeđuju u budžetu Grada.

Član 14

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju zaštite građana i materijalnih dobara na teritoriji Grada Subotice za slučaj nepogoda ("Službeni list Grada Subotice", br. 12/09).

Lica koja su imenovana Rešenjem o imenovanju članova Gradskog štaba Subotice za zaštitu od elementarnih nepogoda i upravljanje vanrednim situacijama na lokalnom nivou ("Službeni list Grada Subotice", br. 15/09) nastavljaju da vrše dužnosti u Gradskom štabu Subotice za zaštitu od elementarnih nepogoda i za upravljanje vanrednim situacijama do postavljanja zamenika komandanta, načelnika i članova Gradskog štaba u skladu sa ovom odlukom.

Član 15

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".