ODLUKAO MESNIM ZAJEDNICAMA("Sl. list grada Subotice", br. 17/2009 - prečišćen tekst, 26/2009 i 46/2011) |
Ovom odlukom uređuje se način obrazovanja, spajanja i ukidanja, delatnosti, organizacija, postupak izbora i prestanak mandata organa i način finansiranja mesnih zajednica na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).
Mesna zajednica je zajednica građana po mestu stanovanja i predstavlja deo jedinstvenog sistema lokalne samouprave u Gradu.
Mesna zajednica je interesna i demokratska zajednica građana.
Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom i Odlukom o osnivanju.
Mesna zajednica ima svoj Statut.
Statutom mesne zajednice u skladu sa Statutom Grada i aktom o obrazovanju mesne zajednice, utvrđuju se poslovi koje vrše, organi i postupak izbora, organizacija i rad organa, način odlučivanja i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice.
Rad organa mesne zajednice je javan.
Način obezbeđenja javnosti rada organa mesne zajednice utvrđuje se Statutom mesne zajednice.
Organi mesne zajednice dužni su da o svom radu obaveštavaju građane mesne zajednice redovno i blagovremeno kao i najmanje godišnje jednom Skupštinu grada.
Mesna zajednica se može povezati i ostvariti saradnju sa drugim mesnim zajednicama, preduzećima, organizacijama i zajednicama.
U radu mesne zajednice i njenih organa obezbeđuje se upotreba jezika i pisma koji su u službenoj upotrebi na teritoriji Grada u skladu sa Zakonom.
II USLOVI I NAČIN OBRAZOVANJA MESNIH ZAJEDNICA
Mesna zajednica obrazuje se za područje (naselje, deo naselja ili više povezanih naselja) koje predstavlja teritorijalnu i funkcionalnu celinu i na kojem postoji međusobna povezanost građana u svakodnevnom životu i mogućnost neposrednog dogovaranja i odlučivanja o ostvarivanju zajedničkih interesa i zadovoljavanja potreba.
Predlog za obrazovanje mesne zajednice (u daljem tekstu: predlog) mogu dati:
- 50% plus 1 ili 500 birača sa područja za koje se predlaže obrazovanje mesne zajednice,
- izvršni organi Grada i
- najmanje 20 odbornika Skupštine grada.
U slučaju da predlog podnose izvršni organi Grada ili najmanje 20 odbornika Skupštine grada predlagač mora sazvati zbor građana sa područja za koje se predlaže obrazovanje mesne zajednice u cilju prikupljanja potrebnih podataka.
Predlog mora da sadrži:
- svojeručno potpisan spisak građana koji predlažu obrazovanje mesne zajednice,
- područje (opis po ulicama) mesne zajednice i broj stanovnika područja,
- opis delatnosti mesne zajednice,
- način finansiranja rada mesne zajednice,
- broj članova Skupštine mesne zajednice i
- druga pitanja od interesa za život i rad mesne zajednice.
Predlog odluke podnosi se Skupštini grada koja ocenjuje da li postoje uslovi da građani mogu:
- najneposrednije izražavati, usaglašavati i zadovoljavati zajedničke interese i potrebe,
- obezbeđivati materijalnu osnovu za zadovoljavanje zajedničkih interesa i potreba,
- razvijati saradnju u rešavanju pitanja od zajedničkog interesa sa preduzećima na teritoriji mesne zajednice, drugim mesnim zajednicama, organima i organizacijama.
Akt o obrazovanju na osnovu predloga, donosi Skupština grada, sa većinom glasova od ukupnog broja odbornika.
U slučaju kada je predlog za obrazovanje mesne zajednice podnet od strane 500 birača sa područja za koje se predlaže obrazovanje mesne zajednice, izvršnog organa Grada ili od strane odbornika Skupštine grada, Skupština grada je dužna da pre donošenja odluke pribavi mišljenje građana, odnosno da raspiše referendum radi prethodnog izjašnjavanja građana određenog područja.
Ako Skupština oceni da ne postoje uslovi za obrazovanje mesne zajednice doneće o tome odgovarajuću odluku i obavestiće o tome podnosioca predloga.
Odluka o obrazovanju mesne zajednice sadrži naročito:
- naziv naseljenog mesta odnosno dela naseljenog mesta za koje se obrazuje mesna zajednica,
- tačan opis područja za koje se obrazuje mesna zajednica,
- naziv mesne zajednice,
- broj članova Skupštine mesne zajednice.
III USLOVI I NAČIN SPAJANJA, MENJANJA GRANICA I UKIDANJA MESNIH ZAJEDNICA
1. Uslovi i način spajanja i menjanja granica mesnih zajednica
Za postupak spajanja, odnosno menjanja granica mesnih zajednica primenjuju se odredbe ove odluke za obrazovanje mesnih zajednica, s tim da pravo predlaganja imaju i skupštine mesnih zajednica čije se spajanje predlaže, odnosno čije se granice menjaju, uz obavezu da predlog prethodno razmotri i zbor građana mesnih zajednica čije se spajanje predlaže odnosno čije se granice menjaju.
2. Uslovi i način ukidanja mesnih zajednica
Predlog za ukidanje mesne zajednice mogu dati ovlašćeni predlagači iz člana 8. ove odluke kao i skupština mesne zajednice.
Skupština mesne zajednice dužna je da pokrene postupak ukidanja ukoliko to inicira 50% + 1 ili 500 birača sa teritorije mesne zajednice čije se ukidanje predlaže.
Predlog za ukidanje treba da sadrži obrazloženje u smislu da li je razlog ukidanja prestanak potrebe ili uslova za postojanje mesne zajednice, imajući u vidu uslove iz člana 10. ove odluke.
Za postupak ukidanja shodno se primenjuju odredbe ove odluke za obrazovanje mesnih zajednica.
Pravne posledice ukidanja se regulišu u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom kojom se mesna zajednica ukida.
IV DELATNOST, POSLOVI I ORGANIZACIJA MESNIH ZAJEDNICA
1. Delatnost i poslovi mesnih zajednica
U mesnoj zajednici građani odlučuju o ostvarivanju svojih zajedničkih interesa i o solidarnom zadovoljavanju zajedničkih potreba.
Odlučujući o ostvarivanju svojih zajedničkih interesa i o zadovoljavanju zajedničkih potreba građani u mesnoj zajednici utvrđuju svoje odnose u skladu sa materijalnim mogućnostima u oblastima:
- uređivanja naseljenog mesta (putevi, ulice, trotoari, PTT, električna energija, vodovod i kanalizacija, gasifikacija i dr.),
- zaštita i unapređenja čovekove sredine,
- vaninstitucionalne brige o socijalnim kategorijama stanovnika,
- brige o stvaranju boljih uslova života,
- realizacije zavedenog samodoprinosa i zavođenja novog,
- obavljanja uslužnih delatnosti.
Odlukom Skupštine grada može se svim ili pojedinim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.
Nadzor nad izvršenjem poslova koji su povereni mesnoj zajednici u smislu stava 1. ovog člana vrši ovlašćeni organ Grada.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.
Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.
2. Odlučivanje u mesnim zajednicama
O pitanjima iz nadležnosti mesne zajednice građani odlučuju referendumom, na zboru građana i u organima mesne zajednice, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice.
Građani mogu da organima mesne zajednice daju inicijative, predloge i mišljenja za raspravljanje i odlučivanje o pojedinim pitanjima.
Organi mesne zajednice su Skupština mesne zajednice (u daljem tekstu: Skupština) i Savet mesne zajednice (u daljem tekstu: Savet).
Odbornici Skupštine grada sa teritorije mesne zajednice učestvuju u radu Skupštine i Saveta bez prava glasa.
Skupština može obrazovati stalna i povremena radna tela koja pružaju stručnu pomoć Skupštini i Savetu u pitanjima iz njihove nadležnosti.
Broj članova Saveta i trajanje mandata određuje se Statutom mesne zajednice, s tim da ne može biti veći od jedne trećine od ukupnog broja članova Skupštine.
Izbore za članove Skupštine raspisuje predsednik Skupštine grada.
Izbori za članove Skupštine za sve mesne zajednice se održavaju istovremeno (redovni izbori).
Izuzetno, u slučaju obrazovanja nove mesne zajednice, spajanja ili menjanja granica mesnih zajednica kao i u drugim slučajevima propisanim ovom odlukom, izbori se mogu održati posebno, u kom slučaju mandat članova Skupštine traje do isteka mandata članova Skupština ostalih mesnih zajednica izabranih na redovnim izborima.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 45, ni više od 60 dana.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju teći rokovi za vršenje izbornih radnji.
Odluka o raspisivanju izbora objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Izbori za članove Skupštine moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja njihovog mandata.
Isto lice može biti izabrano za člana Skupštine više puta.
Članove Skupštine biraju građani mesne zajednice na neposrednim izborima, tajnim glasanjem, na vremenski period od četiri godine.
Za članove Skupštine mogu biti predložena lica koja imaju prebivalište na teritoriji mesne zajednice i imaju biračko pravo.
Kandidate za članove Skupštine mogu predlagati registrovane političke stranke, koalicije registrovanih političkih stranaka, kao i grupe građana čije izborne liste svojim potpisima podrži najmanje 30 birača po predlogu za svakog kandidata na izbornoj listi ili najmanje 100 birača po izbornoj listi.
U mesnim zajednicama gde je broj upisanih birača 1000 ili manje od tog broja kandidate za članove Skupštine mogu predlagati registrovane političke stranke, koalicije registrovanih političkih stranaka, kao i grupe građana čije izborne liste svojim potpisima podrži najmanje 50 birača po izbornoj listi.
Predlagač mora na izbornoj listi imati najmanje jednu trećinu kandidata od ukupnog broja članova Skupštine koji se bira.
Broj kandidata na jednoj izbornoj listi može biti dvostruko veći od broja članova Skupštine.
U ime političke stranke ili grupe građana, predloge može podneti samo lice koje je politička stranka ili grupa građana ovlastila.
U ime koalicije stranaka, predlog podnose najviše dva ovlašćena lica.
Kad izbornu listu predlaže koalicija stranaka, uz izbornu listu se obavezno podnosi i pismeni koalicioni sporazum kojim se uređuje način raspodele i prestanak mandata kao i popune upražnjenog mesta člana Skupštine.
Izborna lista dostavlja se Izbornoj komisiji grada Subotice (u daljem tekstu: Izborna komisija) najkasnije 15 dana pre dana određenog za održavanje izbora.
Uz izbornu listu dostavlja se dokumentacija i to:
1) potvrda o izbornom pravu za svakog kandidata sa izborne liste
2) pismena izjava kandidata da prihvata kandidaturu, overena od strane nadležnog organa ili od strane dva člana Skupštine
3) fotokopiju važeće lične karte
4) pismena saglasnost nosioca liste
5) ovlašćenje lica koja podnose izbornu listu
6) potpisi birača koji su podržali određenu izbornu listu
7) pismeni koalicioni sporazum, kad izbornu listu predlaže koalicija stranaka.
Izborna komisija propisuje oblik i sadržaj obrazaca iz tačke 1), 2), 4), 5) i 6) stava 2. ovog člana.
Jedno lice može biti kandidat za člana Skupštine samo na jednoj izbornoj listi.
Podnosilac izborne liste određuje redosled kandidata na listi.
Na izbornoj listi među svaka tri kandidata po redosledu na listi (prva tri mesta, druga tri mesta i tako do kraja liste) mora biti najmanje po jedan kandidat - pripadnik onog pola koji je manje zastupljen na listi.
Pravo da bira članove Skupštine ima građanin koji ima biračko pravo i prebivalište na području mesne zajednice (u daljem tekstu: birač).
Organ nadležan za vođenje biračkog spiska je Gradska uprava Subotica.
Narednog dana od dana raspisivanja izbora, organ nadležan za vođenje biračkog spiska obaveštava građane, putem javnog oglasa ili putem sredstava javnog obaveštavanja, da mogu izvršiti uvid u birački spisak i tražiti upis, brisanje, izmenu, dopunu ili ispravku biračkog spiska.
Birački spisak zaključuje se najkasnije 8 dana pre održavanja izbora.
Svakom biraču obavezno se najdocnije 3 dana pre održavanja izbora, dostavlja obaveštenje o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome glasa i brojem pod kojim je upisan u birački spisak.
Sprovođenjem izbora za članove Skupštine rukovodi Izborna komisija.
Svakoj izbornoj listi pripada broj mandata koji je srazmeran broju dobijenih glasova.
Izborna komisija utvrđuje broj mandata koji pripada svakoj izbornoj listi.
U raspodeli mandata učestvuju izborne liste koje su dobile najmanje 5% glasova od ukupnog broja glasova birača koji su glasali.
Izborna komisija raspoređuje mandate primenom sistema najvećeg količnika.
Mandati se raspoređuju tako što se ukupan broj glasova koji je dobila svaka pojedina lista podeli brojevima od jedan zaključno sa brojem koji odgovara broju članova koji se bira u Skupštinu.
Tako dobijeni količnici razvrstavaju se po veličini, a u obzir se uzima onoliko najvećih količnika koliko se bira članova u Skupštinu. Svaka izborna lista dobija onoliko mandata koliko tih količnika na nju otpada.
Ako dve izborne liste ili više izbornih lista dobiju iste količnike na osnovu kojih se dodeljuje jedan mandat, a nema više neraspoređenih mandata, mandat će se dodeliti listi koja je dobila veći broj glasova.
Izborna komisija će najkasnije u roku od 10 dana od dana objavljivanja ukupnih rezultata izbora sve dobijene mandate sa izborne liste dodeliti kandidatima po redosledu na izbornoj listi, počev od prvog kandidata sa liste.
Ako podnosilac izborne liste ne dostavi podatke ni u naknadno ostavljenom roku, Izborna komisija će sve dobijene mandate sa te liste dodeliti kandidatima sa te liste prema njihovom redosledu na listi.
Izborna komisija izdaje članu Skupštine uverenje da je izabran.
Članu Skupštine prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:
1) podnošenjem ostavke
2) donošenjem odluke o raspuštanju Skupštine
3) ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci
4) ako je pravosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti
5) ako mu prestane prebivalište na području mesne zajednice
6) gubljenjem državljanstva
7) ako nastupi smrt člana Skupštine.
Član Skupštine može podneti ostavku usmeno na sednici Skupštine, a između dve sednice podnosi je u formi overene pismene izjave.
Posle podnošenja usmene ostavke, Skupština bez odlaganja, na istoj sednici utvrđuje da je članu Skupštine prestao mandat.
O ostavci koju je član Skupštine podneo između dve sednice, Skupština je dužna da odluči na prvoj narednoj sednici.
Član Skupštine može opozvati podnetu ostavku sve dok Skupština ne utvrdi prestanak njegovog mandata.
Ako članu Skupštine prestaje mandat nastupanjem slučaja iz tačke 2) do 7) stava 1. ovog člana, Skupština na prvoj narednoj sednici, posle obaveštenja o nastupanju takvog slučaja, utvrđuje da je članu Skupštine prestao mandat.
"Kada članu Skupštine prestane mandat pre isteka vremena na koji je izabran, mandat se dodeljuje prvom sledećem kandidatu sa iste izborne liste kome nije bio dodeljen mandat člana Skupštine.
Kada članu Skupštine koji je izabran sa koalicione izborne liste prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, mandat se dodeljuje prvom sledećem kandidatu na izbornoj listi kome nije bio dodeljen mandat - pripadniku iste političke stranke.
Kad članu Skupštine prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, a na izbornoj listi sa koje je član Skupštine bio izabran nema kandidata za koje podnosilac izborne liste nije dobio mandat, mandat pripada podnosiocu izborne liste koji ima sledeći najveći količnik a za njega nije dobio mandat.
Mandat novog člana Skupštine traje do isteka mandata člana Skupštine kome je prestao mandat.
Od kandidata se pre potvrđivanja mandata pribavlja pismena saglasnost da prihvata mandat.
Svaki birač, kandidat za člana Skupštine, i podnosilac izborne liste može Izbornoj komisiji uložiti prigovor zbog povrede izbornog prava ili izbornog postupka.
Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.
Izborna komisija doneće rešenje u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.
Ako Izborna komisija usvoji prigovor poništiće odluku ili radnju.
Ako Izborna komisija po prigovoru ne donese rešenje u rokovima predviđenim ovom Odlukom, smatraće se da je prigovor usvojen.
Mandat člana Skupštine počinje da teče danom potvrđivanja mandata.
O potvrđivanju mandata člana Skupštine odlučuje Skupština na konstitutivnoj sednici.
Konstitutivnu sednicu Skupštine saziva predsednik Skupštine iz prethodnog saziva u roku od 15 dana od dana objavljivanja rezultata izbora.
Ako predsednik Skupštine prethodnog saziva ne sazove konstitutivnu sednicu u roku od 15 dana od dana objavljivanja rezultata izbora, sednicu, bez odlaganja, a najkasnije u roku od pet dana, saziva najstariji član Skupštine novog saziva.
Ako najstariji član Skupštine novog saziva ne sazove konstitutivnu sednicu u roku od pet dana, sednicu, bez odlaganja, saziva sledeći najstariji član Skupštine novog saziva.
Konstitutivnom sednicom, do izbora predsednika Skupštine, predsedava najstariji član Skupštine, a u slučaju ako najstariji član Skupštine ne može da predsedava konstitutivnom sednicom Skupštine, sednicom predsedava sledeći najstariji član koji je prisutan na sednici i koji prihvati predsedavanje sednicom.
O potvrđivanju mandata članova Skupštine, na osnovu izveštaja verifikacionog odbora, Skupština odlučuje javnim glasanjem.
U glasanju mogu učestvovati kandidati za člana Skupštine kojima su mandati dodeljeni u skladu sa članom 23. stav 8. ove odluke i koji imaju uverenje izborne komisije da su izabrani.
Danom potvrđivanja mandata novih članova Skupštine, prestaje mandat članova Skupštine prethodnog saziva.
Postupak potvrđivanja mandata članova Skupštine detaljnije se uređuje njenim poslovnikom, u skladu sa ovom odlukom i statutom mesne zajednice.
Skupština ima predsednika.
Predsednik Skupštine predstavlja i zastupa mesnu zajednicu.
Skupština bira svog predsednika iz reda članova Skupštine na četiri godine.
Izbor se vrši javno, dizanjem ruku, ili tajnim glasanjem, ako tako odluči većina od ukupnog broja članova Skupštine.
Predlog kandidata za predsednika Skupštine daju članovi Skupštine.
Kandidata za predsednika Skupštine može predložiti najmanje 1/3 članova Skupštine.
Za predsednika Skupštine izabran je kandidat koji je dobio većinu glasova od ukupnog broja članova Skupštine.
Skupština se smatra konstituisanom izborom predsednika Skupštine.
Predsednik Skupštine ima zamenika koji se bira na isti način i po istom postupku kao predsednik Skupštine.
Postupak i način izbora i razrešenja predsednika Skupštine i njegovog zamenika detaljnije se uređuje njenim poslovnikom, u skladu sa ovom odlukom i statutom mesne zajednice.
Konstituisanjem Skupštine prestaje mandat saveta, s tim da savet vrši tekuće poslove iz svoje nadležnosti do stupanja na dužnost novog Saveta.
U slučaju da Skupština nije konstituisana u roku od dva meseca od objavljivanja rezultata izbora, organi mesne zajednice prethodnog saziva kojima je mandat istekao, nastavljaju da obavljaju tekuće poslove do konstituisanja novih organa mesne zajednice.
U slučaju da Skupština nije konstituisana u roku od dva meseca od objavljivanja rezultata izbora ali je izvršeno potvrđivanje mandata članova Skupštine, Savet vrši tekuće poslove iz svoje nadležnosti do stupanja na dužnost novog Saveta.
Pod tekućim poslovima u smislu ovog člana podrazumevaju se poslovi koji se odnose na izvršavanje zakonskih obaveza i na izmirenje tekućih obaveza.
Ako se u mesnoj zajednici posle sprovedenih izbora ne konstituiše Skupština u roku od dva meseca od objavljivanja rezultata izbora u skladu sa ovom odlukom, aktom o osnivanju mesne zajednice i ostalim aktima mesne zajednice, Predsednik Skupštine grada je dužan da u roku od mesec dana od dana kad je trebalo konstituisati Skupštinu donese odluku o raspisivanju novih izbora za Skupštinu.
Postupak izbora sprovodi se po odredbama ove odluke.
Raspisivanjem izbora u skladu sa stavom 1. ovog člana članovi Skupštine novog saziva, nezavisno od toga da li im je mandat potvrđen, ne mogu dalje preduzimati radnje u pravcu konstituisanja Skupštine.
Mandat članova Skupštine izabranih na izborima u skladu sa stavom 1. ovog člana traje do isteka mandata članova Skupština ostalih mesnih zajednica izabranih na redovnim izborima.
Skupština može većinom od ukupnog broja članova Skupštine doneti odluku o svom raspuštanju.
Odluku o raspuštanju Skupštine mogu doneti i građani mesne zajednice putem referenduma.
Predlog za raspisivanje referenduma radi raspuštanja Skupštine može se dati ako se oceni da se u mesnoj zajednici ne zadovoljavaju potrebe i interesi lokalnog stanovništva ili da se poslovi koji su povereni mesnoj zajednici ne obavljaju u sladu sa zakonom, statutom, aktom o obrazovanju mesne zajednice ili odlukama Skupštine grada.
Predlog iz stava 3. ovog člana mogu dati:
- najmanje 10% birača sa prebivalištem na području mesne zajednice
- Gradonačelnik
- najmanje 20 odbornika Skupštine grada.
Odluku o raspisivanju referenduma donosi Skupština grada većinom od ukupnog broja odbornika Skupštine grada.
Odluka o raspuštanju Skupštine smatra se donetom ukoliko je za nju glasala većina birača koja je glasala.
U slučaju donošenja odluke od strane Skupštine o svom raspuštanju i u slučaju kada se na referendumu donese odluka o raspuštanju Skupštine, predsednik Skupštine grada u roku od 5 dana od dana donošenja odluke Skupštine o svom raspuštanju, odnosno od dana utvrđivanja rezultata referenduma, raspisuje vanredne izbore za članove Skupštine.
Postupak izbora sprovodi se po odredbama ove Odluke.
Mandat novoizabrane Skupštine traje do isteka mandata redovnog saziva Skupštine ostalih mesnih zajednica.
U slučaju raspuštanja Skupštine mandat članova Skupštine traje do konstituisanja novog saziva Skupštine.
Ne može se doneti odluka o raspuštanju Skupštine ako je od izbora za članove Skupštine isteklo manje od 6 meseci ili ako je do isteka mandata članova Skupštine ostalo manje od 6 meseci.
Na sve što ovom Odlukom nije uređeno, a odnosi se na organe za sprovođenje izbora, kandidovanje, povlačenje izborne liste, proglašenje izbornih lista, postupak utvrđivanja zbirne izborne liste, biračka mesta, obaveštenje građana o izbornim listama, sprovođenje izbora, utvrđivanje i objavljivanje rezultata izbora, ponovne izbore, shodno se primenjuju odredbe Zakona o lokalnim izborima ("Službeni glasnik RS", br. 129/07, 34/10 - odluka US i 54/11), a odredbe Zakona o izboru narodnih poslanika ("Službeni glasnik RS", br. 35/2000, 57/03 - oduka US, 72/03 - dr. zakon, 18/04, 85/05 - dr. zakon, 101/05 - dr. zakon, 28/11 - odluka US i 36/11), ukoliko Zakon o lokalnim izborima upućuje na to.
Savet je izvršni organ mesne zajednice.
Savet čini predsednik, zamenik predsednika i članovi Saveta.
Zamenik predsednika zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Skupština odlučuje o izboru predsednika, zamenika predsednika i članova Saveta istovremeno, većinom glasova od ukupnog broja članova Skupštine.
Za predsednika, zamenika predsednika i članove Saveta mogu biti birana lica koja imaju prebivalište na području mesne zajednice i imaju biračko pravo.
Postupak i način izbora i razrešenja predsednika, zamenika predsednika i članova Saveta detaljnije se uređuje poslovnikom Skupštine, u skladu sa ovom odlukom i statutom.
Organizacija, način rada i odlučivanja Saveta detaljnije se uređuje njegovim poslovnikom, u skladu sa ovom odlukom i statutom.
Skupština mesne zajednice:
- usvaja Statut i druge akte mesne zajednice, donosi plan rada, završni račun i finansijski plan mesne zajednice,
- predlaže organima Skupštine grada program razvoja mesne zajednice,
- potvrđuje odluke donete na referendumu i proglašava ih,
- bira predsednika i zamenika predsednika Skupštine,
- bira predsednika i zamenika predsednika Saveta i članove Saveta,
- izvršava odluke i sprovodi zaključke zbora građana,
- vrši i druge poslove u skladu sa Statutom mesne zajednice.
Savet mesne zajednice:
- priprema predloge, odluke i druga akta,
- izvršava odluke Skupštine,
- odlučuje o broju i strukturi izvršilaca potrebnih za obavljanje stručno administrativnih i drugih poslova,
- organizuje rad mesne zajednice i vrši druge poslove u skladu sa Statutom mesne zajednice.
Predsednik Saveta rešava o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u mesnoj zajednici.
Sva prava iz radnog odnosa Predsednik Saveta i zaposleni u mesnoj zajednici ostvaruju u mesnoj zajednici shodno Statutu mesne zajednice.
Ako zaposleni u mesnoj zajednici bude izabran za člana Skupštine ili Saveta, prava i obaveze po osnovu rada miruju mu dok traje njegov mandat.
Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:
1. sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu grada, uključujući i samodoprinos;
2. donacija;
3. prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću, u skladu sa Statutom mesne zajednice;
Mesna zajednica donosi finansijski plan na koji saglasnost daje gradonačelnik.
Odluku o raspolaganju sredstvima mesne zajednice donosi Savet u skladu sa finansijskim planom.
Mesne zajednice će uskladiti svoje statute i druge opšte akte sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Predsednik Skupštine opštine će raspisati izbore za članove skupština mesnih zajednica u roku od 45 dana od stupanja na snagu ove odluke.
Organi mesnih zajednica kojima je prestao mandat nastavljaju da obavljaju poslove do konstituisanja novih organa mesnih zajednica.
Postupak za izbor članova Skupštine mesne zajednice započet po odredbama Odluke o mesnim zajednicama ("Službeni list Opštine Subotica", broj 3/94, 8/94, 21/98) koji, do dana stupanja na snagu ove odluke nije okončan, sprovešće se u skladu sa odredbama te Odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Službeni list Opštine Subotica", broj 3/94, 8/94, 21/98).
Organi mesnih zajednica kojima istekne mandat pre izbora novih organa nastavljaju da obavljaju poslove iz svoje nadležnosti do konstituisanja novih organa mesnih zajednica.
Prečišćeni tekst Odluke o mesnim zajednicama objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o mesnim zajednicama
("Sl. list grada Subotice", br. 26/2009)
Član 23
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o mesnim zajednicama
("Sl. list grada Subotice", br. 46/2011)
Član 15
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Po stupanju na snagu ove Odluke sačiniće se prečišćeni tekst Odluke o mesnim zajednicama ("Službeni list Grada Subotice", br. 17/09 - prečišćeni tekst i 26/09).
Prečišćeni tekst Odluke o mesnim zajednicama obuhvata:
1. Odluku o mesnim zajednicama ("Službeni list Opštine Subotica", br. 41/02), izuzev člana 33. kojim je regulisano stupanje na snagu,
2. Ispravku Odluke o mesnim zajednicama ("Službeni list Opštine Subotica", br. 2/03) koja je data 24.01.2003. godine i
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o mesnim zajednicama ("Službeni list Opštine Subotica", br. 10/07), izuzev člana 9. kojim je regulisano stupanje na snagu.