Prethodni

III IZVRŠAVANJE BUDŽETA

Član 8

Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06, 115/06 i 101/07) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike od plate za decembar 2010. godine u neto iznosu od 16.370 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodna tri meseca.

Od plate za oktobar 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci uz uvećanje za polovinu realnog rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini, ukoliko je taj rast pozitivan.

Na osnovu člana 37. Zakona o sudijama ("Službeni glasnik RS", br. 116/08 i 58/09) i člana 69. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", broj 116/08), utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca od plate za decembar 2010. godine u neto iznosu od 28.560 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodna tri meseca.

Od plate za oktobar 2011. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci uz uvećanje za polovinu realnog rasta bruto domaćeg proizvoda u prethodnoj godini, ukoliko je taj rast pozitivan.

U 2011. godini osnovica iz st. 4, 5. i 6. ovog člana u delu koji se odnosi na sudije isplaćivaće se, i to: 70% iz izvora 01 - Prihodi iz budžeta, a 30% iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika - sudske takse koje pripadaju pravosudnim organima.

Visinu osnovice iz st. 2, 3, 5. i 6. ovog člana utvrđuje Vlada svojim aktom koji se objavljuje u "Službenom glasniku RS".

Član 9

Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.

Član 10

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.

Ako se u toku godine prihodi i primanja smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u članu 7. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 11

Izuzetno od odredbe člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", br. 62/06 i 47/11), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji predstavlja obračunsku kategoriju za raspodelu sredstava jedinicama lokalne samouprave u 2011. godini utvrđuje se u ukupnom iznosu od 31.800.000.000 dinara.

Raspodela nenamenskog transfera jedinicama lokalne samouprave u periodu januar-septembar 2011. godine vrši se u ukupnom iznosu od 23.850.000.000 dinara.

Raspodela ukupnog transfera jedinicama lokalne samouprave u periodu oktobar-decembar 2011. godine vrši se u ukupnom iznosu od 5.415.650.000 dinara u tri jednake mesečne tranše, od čega se raspodela nenamenskog transfera vrši u iznosu od 4.604.313.000 dinara, a iznos transfera solidarnosti vrši se u iznosu od 811.337.000 dinara.

Raspodela transfera iz stava 3. ovog člana vršiće se po sledećoj tabeli:

u dinarima

r. b.

opština-grad

nenamenski transferi

transferi solidarnosti

ukupni transferi opštinama za IV kvartal 2011. godine

1

2

3

4

5

1

Ada

11.320.485

3.651.668

14.972.153

2

Aleksandrovac

27.424.792

3.627.938

31.052.730

3

Aleksinac

66.209.214

6.815.375

73.024.589

4

Alibunar

27.224.067

6.192.774

33.416.841

5

Apatin

18.600.438

2.092.147

20.692.585

6

Aranđelovac

41.890.636

5.724.087

47.614.723

7

Arilje

11.763.871

2.171.621

13.935.492

8

Babušnica

28.540.401

7.411.379

35.951.780

9

Bajina Bašta

20.098.010

7.048.995

27.147.005

10

Batočina

12.867.563

6.902.364

19.769.927

11

Bač

13.648.221

3.640.617

17.288.838

12

Bačka Palanka

25.350.460

2.208.259

27.558.719

13

Bačka Topola

14.970.236

2.205.484

17.175.720

14

Bački Petrovac

10.579.997

3.637.241

14.217.238

15

Bela palanka

26.268.263

12.150.628

38.418.891

16

Bela Crkva

28.508.337

6.066.960

34.575.297

17

Beograd

0

0

0

18

Beočin

5.212.989

2.204.241

7.417.230

19

Bečej

18.714.346

2.177.097

20.891.443

20

Blace

20.132.163

8.376.001

28.508.164

21

Bogatić

49.337.098

7.217.959

56.555.057

22

Bojnik

25.991.802

15.566.308

41.558.110

23

Boljevac

28.500.742

6.746.038

35.246.780

24

Bor

48.576.562

3.182.892

51.759.454

25

Bosilegrad

21.385.451

10.659.654

32.045.105

26

Brus

22.378.636

5.537.450

27.916.086

27

Bujanovac

59.596.481

7.586.129

67.182.610

28

Valjevo

46.258.883

2.137.583

48.396.466

29

Varvarin

32.004.294

6.570.997

38.575.291

30

Velika Plana

47.625.858

7.105.186

54.731.044

31

Veliko Gradište

28.911.656

7.167.942

36.079.598

32

Vladimirci

27.237.325

7.197.906

34.435.231

33

Vladičin Han

36.050.129

7.919.773

43.969.902

34

Vlasotince

46.572.932

7.334.349

53.907.281

35

Vranje

62.471.924

3.264.216

65.736.140

36

Vrbas

20.246.535

2.175.729

22.422.264

37

Vrnjačka Banja

8.892.726

2.174.653

11.067.379

38

Vršac

21.802.926

2.125.375

23.928.301

39

Gadžin Han

17.148.881

9.124.550

26.273.431

40

Golubac

16.731.538

10.651.466

27.383.004

41

Gornji Milanovac

23.024.033

2.191.005

25.215.038

42

Despotovac

35.509.757

7.048.942

42.558.699

43

Dimitrovgrad

11.862.382

7.041.981

18.904.363

44

Doljevac

23.293.411

6.875.008

30.168.419

45

Žabalj

25.129.265

7.233.097

32.362.362

46

Žabari

24.937.379

10.754.321

35.691.700

47

Žagubica

32.920.764

8.955.369

41.876.133

48

Žitište

26.921.351

7.726.283

34.647.634

49

Žitorađa

28.680.857

7.991.276

36.672.133

50

Zaječar

43.911.890

3.226.551

47.138.441

51

Zrenjanin

45.304.271

1.819.284

47.123.555

52

Ivanjica

42.437.027

6.181.989

48.619.016

53

Inđija

15.424.961

2.171.361

17.596.322

54

Irig

10.599.711

5.815.815

16.415.526

55

Jagodina

42.003.240

2.094.726

44.097.966

56

Kanjiža

9.788.433

2.203.359

11.991.792

57

Kikinda

24.966.362

2.140.101

27.106.463

58

Kladovo

15.413.906

3.599.873

19.013.779

59

Knić

26.559.105

11.211.928

37.771.033

60

Knjaževac

59.516.546

5.624.965

65.141.511

61

Kovačica

30.546.025

6.408.892

36.954.917

62

Kovin

30.418.699

5.955.907

36.374.606

63

Kosjerić

6.420.230

2.212.109

8.632.339

64

Koceljeva

19.393.118

6.989.262

26.382.380

65

Kragujevac

93.887.040

1.754.966

95.642.006

66

Kraljevo

91.439.371

3.017.291

94.456.662

67

Krupanj

33.055.754

7.069.126

40.124.880

68

Kruševac

57.563.669

2.152.017

59.715.686

69

Kula

21.146.292

2.200.984

23.347.276

70

Kuršumlija

34.520.734

10.251.028

44.771.762

71

Kučevo

33.577.604

7.518.198

41.095.802

72

Lajkovac

5.457.878

2.011.870

7.469.748

73

Lapovo

3.643.246

3.385.243

7.028.489

74

Lebane

41.939.286

7.269.812

49.209.098

75

Leskovac

148.780.328

6.555.445

155.335.773

76

Loznica

68.476.412

3.642.065

72.118.477

77

Lučani

23.413.585

3.632.203

27.045.788

78

Ljig

13.102.036

7.110.354

20.212.390

79

Ljubovija

21.873.107

6.541.478

28.414.585

80

Majdanpek

37.046.523

6.832.518

43.879.041

81

Mali Zvornik

15.363.486

7.828.360

23.191.846

82

Mali Iđoš

9.236.162

6.511.025

15.747.187

83

Malo Crniće

24.664.875

13.884.912

38.549.787

84

Medveđa

18.578.781

8.891.396

27.470.177

85

Merošina

21.411.118

17.305.278

38.716.396

86

Mionica

21.168.465

7.256.951

28.425.416

87

Negotin

50.533.452

7.127.046

57.660.498

88

Niš

127.623.107

1.811.773

129.434.880

89

Nova Varoš

20.688.615

6.714.948

27.403.563

90

Nova Crnja

15.909.390

7.642.502

23.551.892

91

Novi Bečej

19.257.526

3.656.715

22.914.241

92

Novi Kneževac

8.820.333

3.599.589

12.419.922

93

Novi Pazar

83.997.586

5.612.914

89.610.500

94

Novi Sad

142.371.888

1.196.356

143.568.244

95

Opovo

9.271.396

7.203.733

16.475.129

96

Osečina

26.003.068

8.457.098

34.460.166

97

Odžaci

27.501.916

3.463.840

30.965.756

98

Pančevo

46.070.820

1.777.056

47.847.876

99

Paraćin

34.227.434

3.616.063

37.843.497

100

Petrovac

57.164.274

6.065.552

63.229.826

101

Pećinci

9.336.847

2.192.802

11.529.649

102

Pirot

35.296.046

2.127.517

37.423.563

103

Plandište

20.557.277

7.757.846

28.315.123

104

Požarevac

29.795.292

2.046.349

31.841.641

105

Požega

22.317.414

3.621.322

25.938.736

106

Preševo

58.008.588

7.610.058

65.618.646

107

Priboj

39.298.164

6.903.988

46.202.152

108

Prijepolje

61.054.222

7.083.966

68.138.188

109

Prokuplje

49.891.809

6.698.406

56.590.215

110

Ražanj

20.197.001

9.306.860

29.503.861

111

Rača

21.784.947

6.913.419

28.698.366

112

Raška

28.729.653

6.717.009

35.446.662

113

Rekovac

25.142.277

8.748.135

33.890.412

114

Ruma

35.953.796

3.651.680

39.605.476

115

Svilajnac

26.015.589

7.218.796

33.234.385

116

Svrljig

31.366.400

11.335.046

42.701.446

117

Senta

12.093.274

2.003.122

14.096.396

118

Sečanj

20.583.894

7.241.718

27.825.612

119

Sjenica

54.509.027

9.105.651

63.614.678

120

Smederevo

48.449.114

2.194.662

50.643.776

121

Smederevska Palanka

43.894.498

5.789.369

49.683.867

122

Sokobanja

15.553.720

3.503.551

19.057.271

123

Sombor

42.605.300

2.028.110

44.633.410

124

Srbobran

10.764.838

6.300.550

17.065.388

125

Sremska Mitrovica

31.145.427

2.211.070

33.356.497

126

Sremski Karlovci

3.241.969

2.207.668

5.449.637

127

Stara Pazova

22.467.326

2.209.537

24.676.863

128

Subotica

60.384.754

1.886.787

62.271.541

129

Surdulica

29.231.496

6.274.055

35.505.551

130

Temerin

10.873.980

2.147.715

13.021.695

131

Titel

12.212.171

3.643.199

15.855.370

132

Topola

24.430.111

3.648.496

28.078.607

133

Trgovište

14.515.551

14.628.196

29.143.747

134

Trstenik

70.116.194

6.779.821

76.896.015

135

Tutin

58.604.016

12.341.461

70.945.477

136

Ćićevac

12.190.113

7.137.308

19.327.421

137

Ćuprija

20.351.355

3.596.068

23.947.423

138

Ub

18.270.898

7.179.335

25.450.233

139

Užice

37.645.387

1.947.968

39.593.355

140

Crna Trava

6.718.480

8.294.546

15.013.026

141

Čajetina

7.853.683

2.194.946

10.048.629

142

Čačak

54.219.405

2.128.568

56.347.973

143

Čoka

15.395.819

7.165.079

22.560.898

144

Šabac

46.935.004

2.197.726

49.132.730

145

Šid

23.494.726

3.625.379

27.120.105

 

SVEGA

4.604.313.000

811.337.000

5.415.650.000

Član 12

Javna preduzeća, javne agencije i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač Republika Srbija, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku rokova iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09) a završava se do 30. novembra tekuće budžetske godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2010. godinu uplate u budžet Republike Srbije prema dinamici koju odrede.

Član 13

U skladu sa članom 2. tačka 31), članom 54. i članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu, u budžetskoj 2011. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, osim jubilarnih nagrada za zaposlene koji su to pravo stekli u 2011. godini.

U 2011. godini obračunaće se i isplatiti jubilarna nagrada zaposlenima kod korisnika iz stava 1. ovog člana, koji su ispunili uslove za ostvarivanje ovog prava u 2009. i 2010. godini, a na osnovu evidencije zaposlenih u navedenim godinama.

Član 14

Direktni i indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, budžeta lokalnih vlasti, osim javnih preduzeća koja su indirektni korisnici budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, namiruju samo troškove po tom osnovu.

Ukoliko u slučajevima iz stava 1. ovog člana plaćanje stalnih troškova nije moguće izvršiti na osnovu razdvojenih računa, korisnik koji upravlja javnim sredstvima vrši plaćanje, a zatim direktni, odnosno indirektni korisnik iz stava 1. ovog člana vrši odgovarajuću refundaciju nastalih rashoda.

Refundacija iz stava 2. ovog člana smatra se načinom izvršavanja rashoda u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava budžeta Republike Srbije koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji donosi Vlada.

Član 15

Drugi korisnici koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju direktni ili indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, plaćaju nastale troškove, troškove tekućeg i investicionog održavanja, odnosno zakupa, u skladu sa kriterijumima koje propisuje Vlada.

Član 16

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.

Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.

Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda i izdataka u skladu sa zakonom.

Član 17

Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija i nakon pribavljene saglasnosti Narodne skupštine.

Član 18

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2011. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 19

Rashodi i izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih rashoda i izdataka, u odnosu na utvrđene aproprijacije i odobravati plaćanja na teret budžetskih sredstava.

Član 20

Za poslove koji se u skladu sa Zakonom o utvrđivanju određenih nadležnosti Autonomne pokrajine Vojvodine, vrše kao povereni, sredstva se usmeravaju sa ekonomske klasifikacije 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti.

Član 21

Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.

Aktom Vlade iz stava 2. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 2. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.

Sredstva iz stava 5. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.

Član 22

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 21. stav 2. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 21. stav 2. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.

Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, u iznosu ne manjem od jedne milijarde, u Razdelu 22 - Ministarstvo za infrastrukturu, nalogodavac je ministar zadužen za infrastrukturu.

Izvršena sredstva iz st. 4. i 5. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i ministar nadležan za infrastrukturu.

Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 32 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine.

Iznos sredstava opredeljen ovim zakonom za finansiranje kapitalnih izdataka Autonomne pokrajine Vojvodine, u četvrtom kvartalu 2011. godine transferisaće se budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine u tri jednake rate, i to: 1. novembra, 15. novembra i 1. decembra 2011. godine.

Sredstva opredeljena ovim zakonom za kapitalne izdatke, koji se realizuju na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodina, iz izvora finansiranja 11 - Primanja od inostranih zaduživanja, realizovaće se prema dinamici u skladu sa ugovorom o projektnom zajmu.

Član 23

Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune sudova, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune sudova.

Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je i za davanje naloga za prenos sudovima i ostalih sredstava iz razdela 6 - Sudovi sa računa budžeta na račune sudova, osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu i Višem prekršajnom sudu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz razdela 6 - Sudovi.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koja se vrše jedinstveno za sudove, nadležan je predsednik Visokog saveta sudstva.

Član 24

Predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je za davanje naloga za prenos javnim tužilaštvima sredstava iz razdela 8 - Javna tužilaštva sa računa budžeta na račune javnih tužilaštava, osim Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Tužilaštvu za organizovani kriminal.

Izuzetno, predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je i za prenos sredstva iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune tužilaštava, a u skladu sa posebnim propisima.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanja jesu funkcioneri koji rukovode javnim tužilaštvima iz razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za tužilaštva, u kom slučaju je nadležan predsednik Državnog veća tužilaca.

Član 25

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sudovima i javnim tužilaštvima sredstava iz razdela 18 - Ministarstvo pravde - Funkcija 330 - Sudovi, za izvršavanje rashoda sa računa budžeta na podračune sudova i javnih tužilaštava osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine, Tužilaštvu za organizovani kriminal i Višem prekršajnom sudu.

Izuzetno, ministar pravde nadležan je i za prenos sredstava iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune pravosudnih organa, a u skladu sa posebnim propisima.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje za kapitalne rashode jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz razdela 6 - Sudovi i funkcioneri koji rukovode radom tužilaštava iz razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanje za javne nabavke za projekte koje za sudove i javna tužilaštva sprovodi Ministarstvo pravde.

Član 26

Ministar nadležan za poslove nauke i tehnološkog razvoja daje naloge za izvršavanje rashoda sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, za programe i projekte u skladu sa čl. 10. i 98. Zakona o naučnoistraživačkoj delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 110/05, 50/06 i 18/10).

Projektno finansiranje obuhvata i isplatu zarada istraživača u institutima koji su angažovani na projektima.

Ministarstvo nauke i tehnološkog razvoja će sredstva za Sedmi Okvirni program za istraživanja (FP7) u okviru Projekta "Podrška učešću Republike Srbije u Programima Zajednice" izvršiti sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, a sredstva koja će biti vraćena (refundirana) po tom osnovu koristiće kao prihod od donacije organa, u celokupnom iznosu, bez ograničenja, i to za namene predviđene ovim zakonom na ekonomskoj klasifikaciji 424 - Specijalizovane usluge.

Član 27

U cilju efikasnijeg korišćenja sredstava opredeljenih za realizaciju programa i projekata koji se odnose na mesne zajednice Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu može ova sredstva neposredno usmeravati mesnim zajednicama.

Član 28

U skladu sa članom 23. Zakona o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 65/08) naloge za izvršavanje izdataka u oblasti obrazovanja, socijalne politike, kulture i infrastrukture za teritoriju Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem razdelu su obezbeđena sredstva za te izdatke i ministar nadležan za Kosovo i Metohiju.

Član 29

Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike Srbije mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.

Član 30

Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.

Član 31

Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 646.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 318.000 dinara do 3.175.000 dinara.

Član 32

Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2012. godine.

Član 33

Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za davanje garancija Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, održivosti spoljnog duga, podsticanja izvoza, finansiranja ili refinansiranja likvidnosti pravnih lica, odnosno radi sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 200.000.000 evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Zakonom o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05 i 107/09).

Član 34

Predlog za obustavu transfernih sredstava jedinicama lokalne samouprave koje postupaju suprotno odredbama Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji ("Službeni glasnik RS", broj 104/09), Ministarstvu finansija dostavlja:

- ministarstvo nadležno za poslove državne uprave i lokalne samouprave za zaposlene u organima jedinica lokalne samouprave;

- ministarstvo nadležno za poslove rada i socijalne politike za zaposlene u ustanovama (osim ustanova u oblasti obrazovanja, zdravstva i predškolskih ustanova), a koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave;

- ministarstvo nadležno za poslove ekonomije i regionalnog razvoja za zaposlene u privrednim društvima i drugim oblicima organizovanja čiji je jedini osnivač jedinica lokalne samouprave (izuzev u javnim preduzećima), a koje se finansiraju iz budžeta.

U sprovođenju odredbe člana 10. stav 2. Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji, Vlada će u 2011. godini davati saglasnost za povećanje broja zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave koje imaju manji broj zaposlenih na neodređeno vreme od maksimalnog broja, na predlog ministarstva nadležnog za državnu upravu.

Član 35

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnivati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija, a na predlog direktnog korisnika.

Član 36

U organizacijama za obavezno socijalno osiguranje i zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz javnih prihoda, radni odnos sa novim licima može se zasnovati na osnovu kadrovskog plana koji sačinjava nadležno ministarstvo.

Član 37

Ukoliko se u 2011. godini prihodi organizacija za obavezno socijalno osiguranje, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih finansijskim planovima za 2011. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, prilagoditi rashode smanjenim prihodima.

Član 38

Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda postupe suprotno odredbama ovog zakona, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovim zakonom tom budžetskom korisniku.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Nadležnost predsednika Visokog saveta sudstva iz člana 23. ovog zakona, odnosno predsednika Državnog veća tužilaca iz člana 24. ovog zakona, do 31. decembra 2011. godine, vrši ministar nadležan za poslove pravde.

Član 40

Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2010. godini.

Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.

U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.

Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje najkasnije do 15. februara tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 41

Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.

Član 42

Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.

Član 43

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2011. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda i izdataka u 2010. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu, zaključno sa 31. decembrom 2010. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.

Član 44

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2011. godine.

 

Samostalni članovi Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o budžetu Republike Srbije za 2011. godinu

("Sl. glasnik RS", br. 78/2011)

Član 9[s1]

Nadležnosti Visokog saveta sudstva propisane čl. 83. i 84. Zakona o uređenju sudova ("Službeni glasnik RS", br. 116/08, 104/09, 101/10 i 31/11 - dr. zakon) i nadležnosti Državnog veća tužilaca propisane članom 127. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", br. 116/08, 104/09 i 101/10), do 31. decembra 2011. godine vrši ministarstvo nadležno za poslove pravde.

Član 10[s1]

Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaju da važe član 95. Zakona o uređenju sudova ("Službeni glasnik RS", br. 116/08, 104/09, 101/10 i 31/11 - dr. zakon) i član 136. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", br. 116/08, 104/09 i 101/10).

Član 11[s1]

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a odredbe čl. 8, 9. i 10. ovog zakona primenjuju se od 1. septembra 2011. godine.