ODLUKA
O ORGANIZOVANJU USTANOVE "TURISTIČKA ORGANIZACIJA ČAČKA"

("Sl. list grada Čačka", br. 14/2011)

 

UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom usklađuje se Odluka o osnivanju ustanove "Turistička organizacija Čačka" ("Sl. list opštine Čačak", br. 12/97), sa odredbama Zakona o turizmu ("Sl. glasnik RS", br. 36/09 i 88/10) i uređuju pitanja od značaja za rad Javne ustanove "Turistička organizacija Čačka" (u daljem tekstu: Ustanova).

Član 2

Ustanova je osnovana i posluje na neodređeno vreme u cilju prezentacije, promocije, razvoja i unapređenja turizma područja grada Čačka i drugih aktivnosti u skladu sa zakonom.

NAZIV I SEDIŠTE

Član 3

Naziv Ustanove je: Javna ustanova "Turistička organizacija Čačka."

Član 4

Sedište Ustanove je u Čačku, Trg ustanka, br. 4.

Član 5

Odluku o promeni naziva i sedišta Ustanove donosi Upravni odbor uz saglasnost osnivača.

Član 6

Ustanova ima svojstvo pravnog lica i upisana je u registar suda.

Član 7

Ustanova ima svoj pečat i štambilj.

Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuje se Statutom Ustanove.

Član 8

Ustanova obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena celina.

U cilju obavljanja poslova iz svog delokruga i u skladu sa potrebama i razvojnim mogućnostima, ustanova može obrazovati organizacione celine u kojima se obavljaju srodni, međusobno povezani poslovi.

DELATNOST USTANOVE

Član 9

Pretežna delatnost ustanove je:

8413 UREĐENJE POSLOVANJA I DOPRINOS USPEŠNIJEM POSLOVANJU U OBLASTI EKONOMIJE.

Ustanova obavlja sledeće poslove:

1) promociju turizma područja grada Čačka

2) koordiniranje aktivnosti i saradnje između privrednih i drugih subjekata u turizmu koji neposredno ili posredno deluju na unapređenju i promociji turizma

3) donošenje godišnjeg programa i plana promotivnih aktivnosti u skladu sa Strategijskim marketing planom, planovima i programima Turističke organizacije Srbije

4) obezbeđivanja informativno-propagandnog materijala kojim se promovišu turističke vrednosti područja grada Čačka (štampane publikacije, audio i video promotivni materijal, internet prezentacija, suveniri itd.), a u saradnji sa nadležnim organima obezbeđivanja turističke signalizacije

5) prikupljanja i objavljivanja informacija o celokupnoj turističkoj ponudi na svojoj teritoriji, kao i druge poslove od značaja za promociju turizma

6) organizovanja i učešća u organizaciji turističkih, naučnih, stručnih, sportskih, kulturnih i drugih skupova i manifestacija

7) organizovanja turističko-informativnih centara (za prihvat turista, pružanje besplatnih informacija turistima, prikupljanje podataka za potrebe informisanja turista, upoznavanje turista sa kvalitetom turističke ponude, upoznavanje nadležnih organa sa pritužbama turista i dr.)

8) posredovanja u pružanju usluga u domaćoj radinosti

9) podsticanja realizacije programa izgradnje turističke infrastrukture i uređenja prostora

10) upravljanja, zaštite i razvoja zaštićenog područja "Ovčarsko-Kablarska klisura"

11) druge aktivnosti na promociji turizma u skladu sa osnivačkim aktom i Statutom.

Ustanova može obavljati i druge poslove uz saglasnost osnivača.

SREDSTVA

Član 10

Sredstva za rad i ostvarenje programa ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom iz budžeta grada Čačka, budžeta Republike Srbije, donacija, priloga i sponzorstava domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, prihoda ostvarenih obavljanjem delatnosti i iz drugih sopstvenih prihoda, kao i drugih izvora, u skladu sa zakonom.

IMOVINA

Član 11

Imovinu Ustanove čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava.

Ustanova je dužna da upravlja, koristi i raspolaže imovinom u skladu sa zakonom.

ODGOVORNOST ZA OBAVEZE

Član 12

Ustanova za svoje obaveze odgovara u skladu sa zakonom.

ORGANI USTANOVE

Član 13

Organi Ustanove su:

- Direktor, kao organ poslovođenja

- Upravni odbor, kao organ upravljanja i

- Nadzorni odbor, kao organ nadzora.

Direktor

Član 14

Direktora Ustanove imenuje i razrešava osnivač.

Član 15

Direktor Ustanove imenuje se javnim konkursom.

Odluku o raspisivanju konkursa donosi Upravni odbor Ustanove.

Upravni odbor sprovodi postupak po raspisanom javnom konkursu, utvrđuje predlog kandidata za direktora i dostavlja ga osnivaču.

Član 16

Direktor ustanove imenuje se na period od 4 (četiri) godine, sa pravom ponovnog imenovanja.

Po isteku vremena na koje je imenovano, isto lice može ponovo biti imenovano za direktora na način i po postupku predviđenim ovom odlukom i Statutom Ustanove.

Mandat direktora Ustanove prestaje istekom vremena na koji je imenovan. Osnivač Ustanove razrešiće direktora pre isteka mandata:

1. na lični zahtev

2. ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona

3. ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili ako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove

4. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove

5. iz drugih razloga utvrđenih zakonom i Statutom Ustanove.

Član 17

Za direktora ustanove može biti imenovano lice koje pored opštih, ispunjava i sledeće uslove:

- završene osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine, ekonomske, pravne ili turističke struke

- tri godine radnog iskustva u struci

- znanje jednog stranog jezika (najmanje srednji nivo).

Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja Ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.

Član 18

Osnivač može do imenovanja direktora Ustanove, da imenuje vršioca dužnosti direktora Ustanove.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Za vršioca dužnosti može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora.

Član 19

Direktor Ustanove:

- predstavlja i zastupa Ustanovu

- organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Ustanove

- odgovara za zakonitost rada Ustanove

- predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje

- podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun

- donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i druge opšte akte u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove

- odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove

- odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove

- odgovara za korišćenje i raspolaganje imovinom

- donosi odluku o popisu i obrazovanju Komisije za popis imovine i obaveza

- predlaže akte koje donosi Upravni odbor

- izvršava odluke Upravnog odbora

- imenuje i razrešava lica sa posebnim ovlašćenjima

- odlučuje o potrebi zasnivanja radnog odnosa i vrši izbor između kandidata za zasnivanje radnog odnosa

- vrši i druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.

Član 20

Direktor Ustanove je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.

Upravni odbor

Član 21

Upravni odbor Ustanove ima predsednika i četiri člana koje imenuje i razrešava osnivač.

Predsednik i dva člana Upravnog odbora su predstavnici osnivača.

Dva člana koji su predstavnici zaposlenih u Upravnom odboru, predlažu se na način utvrđen Statutom.

Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Predsednik i članovi Upravnog odbora, odlukom osnivača, mogu biti razrešeni i pre isteka mandata na koji su imenovani.

Član 22

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje osnivač aktom o imenovanju Upravnog odbora.

Član 23

Upravni odbor Ustanove:

- utvrđuje poslovnu politiku

- donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja

- donosi Statut Ustanove

- donosi Poslovnik o svom radu i druge opšte akte Ustanove predviđene zakonom i Statutom

- odlučuje o poslovanju Ustanove

- donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora

- usvaja godišnji program rada sa finansijskim planom

- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju

- usvaja godišnji obračun

- odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa zakonom

- daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom

- daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora

- donosi odluku o usvajanju izveštaja o izvršenom popisu imovine i obaveza

- donosi program turističke informativno-propagandne i promotivne delatnosti

- zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je imenovan, odnosno njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Ustanovi na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu

- odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor

Član 24

Nadzorni odbor Ustanove ima predsednika i dva člana koje imenuje i razrešava osnivač.

Predsednik i jedan član Nadzornog odbora su predstavnici osnivača.

Jedan član, koji je predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru, predlaže se na način utvrđen Statutom.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora, odlukom osnivača, mogu biti razrešeni i pre isteka mandata na koji su imenovani.

Član 25

Nadzorni odbor:

- vrši nadzor nad poslovanjem Ustanove

- utvrđuje da li se poslovne knjige, računovodstvene isprave i drugi dokumenti Ustanove vode uredno i u skladu sa propisima

- pregleda periodične i godišnje izveštaje o poslovanju i završni račun i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima

- sastavlja Izveštaj o poslovanju Ustanove koji se podnosi Upravnom odboru i osnivaču

- donosi Poslovnik o svom radu

- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI USTANOVE

Član 26

Statut je osnovni opšti akt Ustanove i mora biti u saglasnosti sa ovom odlukom i zakonom.

Statutom se bliže određuje delokrug rada, zastupanje i način predstavljanja Ustanove, organi Ustanove i druga pitanja od značaja za rad Ustanove.

Statut donosi Upravni odbor Ustanove, a saglasnost na isti daje osnivač. Statut Ustanove objavljuje se u "Službenom listu grada Čačka."

Drugi opšti akti Ustanove su: Pravilnik o radu, Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i drugi pravilnici, odluke, kao i akti koje Ustanova donosi kao upravljač zaštićenog područja Ovčarsko-Kablarska klisura.

MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE USTANOVE I OSNIVAČA

Član 27

Osnivač daje saglasnost na Statut i godišnji program rada, a izvršni organ osnivača daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Ustanova je dužna da osnivaču podnosi izveštaj o svom radu i izveštaj o finansijskom poslovanju najmanje jedanput godišnje.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Stupanjem na snagu ove Odluke, Ustanova nastavlja sa radom u skladu sa Zakonom o javnim službama ("Sl. glasnik RS", br. 42/91, 71/94, 79/05, 81/05 i 83/05) i Zakonom o turizmu ("Sl. glasnik RS", br. 36/09 i 88/10), ovom Odlukom i odredbama Statuta koje nisu u suprotnosti sa ovom Odlukom.

Član 29

Ustanova će uskladiti Statut u druge akte Ustanove u roku od dva meseca od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 30

Direktor Ustanove nastavlja da vrši funkciju direktora do isteka mandata na koji je imenovan.

Član 31

Upravni i Nadzorni odbor Ustanove nastavljaju sa radom do isteka mandata na koji su imenovani.

Član 32

Zaposleni u Ustanovi nastavljaju sa ostvarivanjem prava i obaveza iz radnog odnosa u Ustanovi.

Član 33

Ustanova nastavlja da koristi pokretne i nepokretne stvari koje je koristila.

Član 34

Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o osnivanju ustanove "Turistička organizacija Čačka" ("Sl. list opštine Čačak", br. 12/97).

Član 35

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".