PRAVILNIK
O USLOVIMA PRISTUPA I KORIŠĆENJU PODATAKA IZ JAVNOG TELEFONSKOG IMENIKA

("Sl. glasnik RS", br. 84/2011)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju uslovi u pogledu pristupa i korišćenja podataka o pretplatnicima, koji su sadržani u javnom telefonskom imeniku operatora koji pruža javno dostupne telefonske usluge i sveobuhvatnom telefonskom imeniku.

Član 2

Pojedini pojmovi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

Javni telefonski imenik je popis podataka o pretplatnicima javno dostupnih telefonskih usluga pojedinog operatora koji pruža javno dostupne telefonske usluge, i sadrži osnovne podatke (ime i prezime, odnosno naziv, adresu i pretplatnički broj), onih pretplatnika koji su dali saglasnost za uključivanje ličnih podataka u javni telefonski imenik.

Usluga obaveštenja o brojevima pretplatnika je javno dostupna telefonska usluga davanja informacija iz javnog telefonskog imenika o brojevima pretplatnika.

Pružalac usluge javnog telefonskog imenika je pravno ili fizičko lice koje pruža uslugu sveobuhvatnog telefonskog imenika, koje može, a ne mora biti operator i evidentiraće se u odgovarajućem registru Republičke agencije za elektronske komunikacije.

Sveobuhvatni telefonski imenik je telefonski imenik koji obuhvata sve pretplatnike javno dostupnih telefonskih usluga u Republici Srbiji, koji su dali saglasnost da se njihovi lični podaci uključe u javni telefonski imenik.

2. Obaveze operatora koji pruža javno dostupnu telefonsku uslugu

Član 3

Operator koji pruža javno dostupne telefonske usluge (u daljem tekstu: operator) je dužan da:

1) sačini i vodi ažuran javni telefonski imenik sa podacima svojih pretplatnika;

2) obezbedi korisnicima svojih usluga pristup uslugama obaveštenja i javnim telefonskim imenicima.

Podaci o pretplatnicima javno dostupne telefonske usluge evidentiraju se u javnom telefonskom imeniku operatora, uz saglasnost pretplatnika za uključivanje ličnih podataka u javni i sveobuhvatni telefonski imenik, bez plaćanja naknade.

Za korišćenje podataka u druge svrhe, neophodno je pribaviti prethodnu saglasnost pretplatnika, u skladu sa zakonom.

Operator je dužan da na pisani zahtev pretplatnika, bez plaćanja naknade, izvrši upis, brisanje ili promenu podataka o pretplatniku u javnom telefonskom imeniku.

Član 4

Podaci o pretplatnicima, koji se nalaze u javnom telefonskom imeniku, moraju biti prikupljani, ažurirani i objavljeni u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama ("Službeni glasnik RS", broj 44/10, u daljem tekstu: Zakon), i propisima koji regulišu oblast zaštite podataka o ličnosti.

Član 5

Operator je dužan da udovolji svakom razumnom zahtevu za pristup podacima iz javnog telefonskog imenika pod objektivnim i nediskriminatornim uslovima, u skladu sa Zakonom i zakonom kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Javni telefonski imenik sadrži sledeće podatke:

- ime i prezime ili naziv za pravno lice,

- telefonski broj ili brojeve pretplatnika, i

- adresu i poštanski broj.

Pristup podacima iz stava 2. ovog člana obezbeđuje se pod komercijalnim uslovima.

Član 6

Operatori su dužni da javno dostupan telefonski imenik sa podacima svojih pretplatnika objave na svojoj Internet stranici, omoguće pristup podacima putem službi obaveštenja i SMS upitom.

Brojevi za pozivanje službi obaveštenja i SMS upit se dodeljuju u skladu sa Planom numeracije i objavljeni su na odgovarajući način sa jasno naznačenom cenom usluge.

Operatori mogu da objave telefonski imenik u štampanom i/ili elektronskom obliku koje ažuriraju jednom u dve godine.

Operator je dužan da obezbedi da podaci koji su dostupni na Internet stranici, posredstvom službe obaveštenja i na SMS upit, budu ažurirani u roku od jednog radnog dana od trenutka izvršene promene.

Član 7

Operator je dužan da omogući pristup korisnika javnom telefonskom imeniku i uslugama obaveštenja 24 sata dnevno sedam dana u nedelji.

Član 8

Operator je dužan da omogući pristup javnom telefonskom imeniku svojih pretplatnika, svim evidentiranim pružaocima usluga javnog telefonskog imenika pod uslovima navedenim u članu 5. ovog pravilnika.

Ažurne podatke iz javnog telefonskog imenika operator je u obavezi da dostavi pružaocu usluge telefonskog imenika u roku ne dužem od pet radnih dana od dana izvršene promene.

Ukoliko pretplatnik prenese broj u mrežu drugog operatora, primalac broja nakon izvršenog prenosa broja u svoju mrežu, odgovoran je za informacije o pretplatniku u javno dostupnom telefonskom imeniku svojih pretplatnika.

3. Obaveze pružaoca usluge javnog telefonskog imenika

Član 9

Pružalac usluge javnog telefonskog imenika je u obavezi da sklopi ugovor sa operatorom u cilju regulisanja pristupa podacima iz javnog telefonskog imenika navedenog operatora, a koji bi se koristili isključivo u svrhu formiranja sveobuhvatnog telefonskog imenika.

Pružalac usluge javnog telefonskog imenika je dužan da ažurira podatke u sveobuhvatnom telefonskom imeniku u skladu sa podacima koje mu dostave operatori.

Pristup podacima u sveobuhvatnom telefonskom imeniku pružaoca usluge mora biti dostupan svim korisnicima, a realizuje se:

1) putem štampanog i/ili elektronskog oblika,

2) pozivanjem službi obaveštenja pružaoca usluge ili SMS upitom, na brojeve koji su dodeljeni u skladu sa Planom numeracije i koji su objavljeni na odgovarajući način i sa jasno naznačenom cenom usluge,

3) pristupom Internet stranici pružaoca usluge.

Dodela broja za potrebe sveobuhvatnog imenika realizuje se u skladu sa Planom numeracije i Zakonom.

Član 10

Podaci iz sveobuhvatnog telefonskog imenika mogu se koristiti samo u svrhu objave u imeniku.

Za korišćenje podataka u druge svrhe, neophodno je pribaviti prethodnu saglasnost pretplatnika, u skladu sa zakonom.

Član 11

Republička agencija za elektronske komunikacije vodi evidenciju pružalaca usluge javnog telefonskog imenika u u odgovarajućem registru.

4. Završna odredba

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".