PRAVILNIKO USLOVIMA PRISTUPA I KORIŠĆENJU PODATAKA IZ JAVNOG TELEFONSKOG IMENIKA("Sl. glasnik RS", br. 84/2011) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju uslovi u pogledu pristupa i korišćenja podataka o pretplatnicima, koji su sadržani u javnom telefonskom imeniku operatora koji pruža javno dostupne telefonske usluge i sveobuhvatnom telefonskom imeniku.
Pojedini pojmovi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
Javni telefonski imenik je popis podataka o pretplatnicima javno dostupnih telefonskih usluga pojedinog operatora koji pruža javno dostupne telefonske usluge, i sadrži osnovne podatke (ime i prezime, odnosno naziv, adresu i pretplatnički broj), onih pretplatnika koji su dali saglasnost za uključivanje ličnih podataka u javni telefonski imenik.
Usluga obaveštenja o brojevima pretplatnika je javno dostupna telefonska usluga davanja informacija iz javnog telefonskog imenika o brojevima pretplatnika.
Pružalac usluge javnog telefonskog imenika je pravno ili fizičko lice koje pruža uslugu sveobuhvatnog telefonskog imenika, koje može, a ne mora biti operator i evidentiraće se u odgovarajućem registru Republičke agencije za elektronske komunikacije.
Sveobuhvatni telefonski imenik je telefonski imenik koji obuhvata sve pretplatnike javno dostupnih telefonskih usluga u Republici Srbiji, koji su dali saglasnost da se njihovi lični podaci uključe u javni telefonski imenik.
2. Obaveze operatora koji pruža javno dostupnu telefonsku uslugu
Operator koji pruža javno dostupne telefonske usluge (u daljem tekstu: operator) je dužan da:
1) sačini i vodi ažuran javni telefonski imenik sa podacima svojih pretplatnika;
2) obezbedi korisnicima svojih usluga pristup uslugama obaveštenja i javnim telefonskim imenicima.
Podaci o pretplatnicima javno dostupne telefonske usluge evidentiraju se u javnom telefonskom imeniku operatora, uz saglasnost pretplatnika za uključivanje ličnih podataka u javni i sveobuhvatni telefonski imenik, bez plaćanja naknade.
Za korišćenje podataka u druge svrhe, neophodno je pribaviti prethodnu saglasnost pretplatnika, u skladu sa zakonom.
Operator je dužan da na pisani zahtev pretplatnika, bez plaćanja naknade, izvrši upis, brisanje ili promenu podataka o pretplatniku u javnom telefonskom imeniku.
Podaci o pretplatnicima, koji se nalaze u javnom telefonskom imeniku, moraju biti prikupljani, ažurirani i objavljeni u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama ("Službeni glasnik RS", broj 44/10, u daljem tekstu: Zakon), i propisima koji regulišu oblast zaštite podataka o ličnosti.
Operator je dužan da udovolji svakom razumnom zahtevu za pristup podacima iz javnog telefonskog imenika pod objektivnim i nediskriminatornim uslovima, u skladu sa Zakonom i zakonom kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.
Javni telefonski imenik sadrži sledeće podatke:
- ime i prezime ili naziv za pravno lice,
- telefonski broj ili brojeve pretplatnika, i
- adresu i poštanski broj.
Pristup podacima iz stava 2. ovog člana obezbeđuje se pod komercijalnim uslovima.
Operatori su dužni da javno dostupan telefonski imenik sa podacima svojih pretplatnika objave na svojoj Internet stranici, omoguće pristup podacima putem službi obaveštenja i SMS upitom.
Brojevi za pozivanje službi obaveštenja i SMS upit se dodeljuju u skladu sa Planom numeracije i objavljeni su na odgovarajući način sa jasno naznačenom cenom usluge.
Operatori mogu da objave telefonski imenik u štampanom i/ili elektronskom obliku koje ažuriraju jednom u dve godine.
Operator je dužan da obezbedi da podaci koji su dostupni na Internet stranici, posredstvom službe obaveštenja i na SMS upit, budu ažurirani u roku od jednog radnog dana od trenutka izvršene promene.
Operator je dužan da omogući pristup korisnika javnom telefonskom imeniku i uslugama obaveštenja 24 sata dnevno sedam dana u nedelji.
Operator je dužan da omogući pristup javnom telefonskom imeniku svojih pretplatnika, svim evidentiranim pružaocima usluga javnog telefonskog imenika pod uslovima navedenim u članu 5. ovog pravilnika.
Ažurne podatke iz javnog telefonskog imenika operator je u obavezi da dostavi pružaocu usluge telefonskog imenika u roku ne dužem od pet radnih dana od dana izvršene promene.
Ukoliko pretplatnik prenese broj u mrežu drugog operatora, primalac broja nakon izvršenog prenosa broja u svoju mrežu, odgovoran je za informacije o pretplatniku u javno dostupnom telefonskom imeniku svojih pretplatnika.
3. Obaveze pružaoca usluge javnog telefonskog imenika
Pružalac usluge javnog telefonskog imenika je u obavezi da sklopi ugovor sa operatorom u cilju regulisanja pristupa podacima iz javnog telefonskog imenika navedenog operatora, a koji bi se koristili isključivo u svrhu formiranja sveobuhvatnog telefonskog imenika.
Pružalac usluge javnog telefonskog imenika je dužan da ažurira podatke u sveobuhvatnom telefonskom imeniku u skladu sa podacima koje mu dostave operatori.
Pristup podacima u sveobuhvatnom telefonskom imeniku pružaoca usluge mora biti dostupan svim korisnicima, a realizuje se:
1) putem štampanog i/ili elektronskog oblika,
2) pozivanjem službi obaveštenja pružaoca usluge ili SMS upitom, na brojeve koji su dodeljeni u skladu sa Planom numeracije i koji su objavljeni na odgovarajući način i sa jasno naznačenom cenom usluge,
3) pristupom Internet stranici pružaoca usluge.
Dodela broja za potrebe sveobuhvatnog imenika realizuje se u skladu sa Planom numeracije i Zakonom.
Podaci iz sveobuhvatnog telefonskog imenika mogu se koristiti samo u svrhu objave u imeniku.
Za korišćenje podataka u druge svrhe, neophodno je pribaviti prethodnu saglasnost pretplatnika, u skladu sa zakonom.
Republička agencija za elektronske komunikacije vodi evidenciju pružalaca usluge javnog telefonskog imenika u u odgovarajućem registru.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".