ODLUKAO SOCIJALNOJ ZAŠTITI GRAĐANA GRADA PANČEVA ("Sl. list grada Pančeva", br. 24/2011, 27/2011 i 28/2011 - ispr.) |
Ovom odlukom uređuju se prava na socijalnu zaštitu građana sa teritorije grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad), uslovi i način njihovog ostvarivanja, način obezbeđivanja sredstava, kao i međusobni odnosi Grada i ustanova i drugih oblika organizovanja koji obavljaju delatnost, odnosno pružaju usluge socijalne zaštite propisane ovom odlukom.
Svi pojmovi u ovoj odluci upotrebljeni u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodni rod.
Svaki pojedinac i porodica kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Prava na socijalnu zaštitu obezbeđuju se pružanjem usluga socijalne zaštite i materijalnom podrškom.
Usluge socijalne zaštite su aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincu i porodici radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu.
Pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika.
Usluge socijalne zaštite su:
1. Dnevne usluge u zajednici
a.) Pomoć u kući
b.) Dnevni boravak
2. Usluge podrške za samostalan život
a) Stanovanje uz podršku za mlade koji napuštaju ustanovu socijalne zaštite ili hraniteljsku porodicu.
3. Usluge smeštaja
a.) Urgentni porodični smeštaj
b.) Privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja
v.) Privremeni smeštaj u prihvatilištu
g.) Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima.
Oblici materijalne podrške su:
1. Jednokratna pomoć
2. Oprema i troškovi prevoza korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu
3. Troškovi sahrane
4. Narodna kuhinja.
Grad može obezbediti druga prava i usluge socijalne zaštite i druge oblike materijalne podrške u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Korisnik prava, odnosno usluga socijalne zaštite ili oblika materijalne podrške (u daljem tekstu: korisnik) jeste pojedinac, odnosno porodica koja se suočava s preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili da održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora.
Korisnik je dužan da, u granicama svojih mogućnosti, doprinosi rešavanju stanja u kome se nalazi.
Pomoć u kući obezbeđuje se starijim i odraslim iznemoglim, hronično obolelim i drugim licima koja nisu u stanju da se sama o sebi staraju, niti imaju porodicu koja bi im pružila odgovarajuću zaštitu.
Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova (održavanje čistoće stana, nabavka hrane, donošenje kuvanih obroka i drugih potrebnih stvari, održavanje lične higijene i slično), posredovanjem u obezbeđivanju različitih vrsta usluga, pružanjem pomoći u zadovoljavanju socijalnih, kulturno-zabavnih i drugih potreba i pružanjem određenih zdravstvenih usluga iz oblasti primarne zdravstvene zaštite.
Pomoć u kući ostvaruje se svakog dana u mesecu osim nedelje, državnog i drugog praznika.
Usluge pomoći u kući pruža Ustanova za smeštaj i zbrinjavanje starih lica Gerontološki centar Pančevo (u daljem tekstu: Gerontološki centar), putem Službe klubova za stara i odrasla lica i pomoć u kući.
Cene usluga koje se pružaju korisnicima usluge pomoći u kući utvrđuje gradonačelnik grada Pančeva, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća Grada, na predlog Gerontološkog centra.
Potpuno regresiranje troškova pomoći u kući (besplatna usluga) ostvaruje:
- korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć
- korisnik čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine dvostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca.
Delimično regresiranje troškova pomoći u kući ostvaruje:
- korisnik čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine trostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca
- korisnik čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine četvorostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca.
Korisnik čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine trostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca, ima pravo na regresiranje troškova pomoći u kući u visini od 50% od cene usluga.
Korisnik čije domaćinstvo ima mesečna primanja do visine četvorostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca, ima pravo na regresiranje troškova pomoći u kući u visini od 25% od cene usluga.
Korisnik čije domaćinstvo ima mesečna primanja preko visine četvorostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca, plaća punu cenu usluga iz člana 9. ove odluke.
Korisnik koji ima zaključen ugovor o doživotnom izdržavanju, bez obzira na prihode, plaća punu cenu usluga iz člana 9. ove odluke.
Dnevni boravak za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju
Uslugu dnevnog boravka za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju pružaju Škola za osnovno i srednje obrazovanje "Mara Mandić" Pančevo (u daljem tekstu: Škola) i Dom za lica ometena u mentalnom razvoju "Srce u jabuci" Jabuka (u daljem tekstu: Dom "Srce u jabuci").
U okviru pružanja usluge iz stava 1. ovog člana Škola, odnosno Dom "Srce u jabuci" organizuje celodnevni smeštaj dece sa smetnjama u razvoju, koja zbog stepena oštećenja ne mogu da se obrazuju u odeljenjima osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kao i odraslih lica koja zbog vrste i stepena ometenosti nisu sposobna za samostalan život i rad, i to:
- zbrinjavanjem, deset časova dnevno, radnim danom
- obrazovanjem i vaspitanjem po posebnom planu i programu Škole, odnosno Doma "Srce u jabuci"
- radioničarskim radom u svrhu očuvanja preostalih sposobnosti
- pružanjem zdravstvene preventive i
- ishranom u toku dnevnog boravka (doručak, užina i ručak).
Dnevni boravak za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju obezbeđuje se svakog radnog dana u toku cele kalendarske godine.
Deca i odrasla lica sa smetnjama u razvoju organizovana su u četiri vaspitne grupe, i to:
- vaspitna grupa dece uzrasta od 3 - 18 godina sa različitim smetnjama u razvoju, autizmom i drugim smetnjama,
- vaspitna grupa dece umereno mentalno ometene u razvoju od 8 - 18 godina,
- vaspitna grupa lica umereno mentalno ometenih u razvoju starijih od 18 godina,
- vaspitna grupa dece sa teškim telesnim oštećenjima.
Obrazovno-vaspitni rad u vaspitnoj grupi dece sa različitim smetnjama u razvoju vrši se sprovođenjem specifičnog, korektivnog i individualnog tretmana, a na osnovu individualnog plana usluga prilagođenog mogućnostima i sposobnostima dece radi njihove brže socijalizacije i rehabilitacije.
Obrazovno-vaspitni rad u vaspitnoj grupi umereno mentalno ometene dece vrši se sprovođenjem specijalnog defektološkog tretmana i razvijanjem njihovih preostalih sposobnosti, a na osnovu individualnog plana usluga prilagođenog sposobnostima ove dece, radi adaptacije na život u porodici.
U vaspitnoj grupi starijeg uzrasta vrši se i radno osposobljavanje dece, odnosno lica u posebnim uslovima, a na osnovu individualnog plana usluga.
U vaspitnoj grupi dece sa teškim telesnim oštećenjem vrši se zbrinjavanje dece kojoj je neophodna pomoć i nega drugog lica, u cilju uključivanja porodice u redovan rad i život.
Deci sa teškim telesnim oštećenjima u dnevnom boravku obezbeđuje se posebna zdravstvena nega i fizikalna rehabilitacija, a na osnovu individualnog plana usluga.
Korisnici dnevnog boravka za decu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju imaju pravo na potpuno regresiranje troškova boravka (besplatan boravak).
Dnevni boravak za starija i odrasla lica
Usluge dnevnog boravka za starija i odrasla lica obezbeđuje se starijim i odraslim socijalno ugroženim licima, iznemoglim i hronično obolelim licima, invalidnim licima i penzionerima koji nisu u stanju da se staraju o sebi niti imaju porodicu koja bi im pružila odgovarajuću zaštitu.
Usluge dnevnog boravka za starija i odrasla lica obuhvataju obezbeđivanje toplog obroka (ručka) i uslova za održavanje lične higijene (pranje i peglanje veša, kupanje i slično) i organizovanje kulturno-zabavnih, rekreativnih i drugih aktivnosti.
Usluge dnevnog boravka za starija i odrasla lica obezbeđuje se svakog dana u mesecu, osim nedelje, državnog i drugog praznika.
Usluge dnevnog boravka za starija i odrasla lica pruža Gerontološki centar.
Cene usluga koje se pružaju korisnicima dnevnog boravka za starija i odrasla lica utvrđuje gradonačelnik grada Pančeva, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća Grada, na predlog Gerontološkog centra.
Na utvrđivanje cena usluga i regresiranje troškova dnevnog boravka za starija i odrasla lica shodno se primenjuju odredbe članova 10., 11. i 12. ove odluke.
2. USLUGE PODRŠKE ZA SAMOSTALAN ŽIVOT
a.) Stanovanje uz podršku za mlade koji napuštaju ustanovu socijalne zaštite ili hraniteljsku porodicu
Stanovanjem uz podršku korisnicima se obezbeđuje odgovarajući smeštaj, stručna pomoć i podrška u cilju njihovog što potpunijeg uključivanja u zajednicu.
Stanovanjem uz podršku korisnicima se obezbeđuje veći stepen samostalnosti i poboljšanje kvaliteta života.
Korisnici usluga stanovanja uz podršku su mladi, odnosno lica koja napuštaju dom za smeštaj (ustanovu socijalne zaštite) ili hraniteljsku porodicu.
Usluga stanovanja uz podršku obuhvata pružanje stručne podrške korisnicima, od momenta napuštanja doma za smeštaj (ustanove socijalne zaštite) ili hraniteljske porodice do osamostaljivanja, odnosno savladavanja veštine samostalnog življenja.
Usluga iz stava 2. ovog člana obezbeđuje se korisnicima najduže do 15 meseci.
Usluge stanovanja uz podršku pruža Dom za decu i omladinu bez roditeljskog staranja "Spomenak" Pančevo (u daljem tekstu: "Spomenak"), u skladu sa opštim i drugim aktima organa Grada.
a.) Urgentni porodični smeštaj
Urgentni porodični smeštaj obezbeđuje se detetu koje se nađe u stanju potrebe hitnog zbrinjavanja, a nije starije od 7 godina.
Izuzetno, urgentni porodični smeštaj obezbeđuje se i detetu starijem od 7 godina ukoliko Centar za socijalni rad "Solidarnost" Pančevo (u daljem tekstu: Centar), u konkretnom slučaju, utvrdi da je to adekvatniji oblik zaštite od privremenog smeštaja u prihvatilištu.
Urgentni porodični smeštaj iz stava 1. i 2. ovog člana traje dok se ne steknu uslovi za trajnije zbrinjavanje deteta, a najduže do šest meseci.
Uslugu urgentnog porodičnog smeštaja pruža urgentna hraniteljska porodica.
Pod urgentnom hraniteljskom porodicom podrazumeva se porodica koja je posebno obučena za pružanje usluge iz stava 1. ovog člana.
Dete koje se smešta u urgentnu hraniteljsku porodicu ima pravo na jednokratnu novčanu pomoć radi zadovoljavanja njegovih hitnih potreba prilikom smeštaja.
Visinu jednokratne novčane pomoći iz stava 1. ovog člana utvrđuje Centar, na osnovu stručne procene, a u skladu sa urgentnim potrebama deteta.
Urgentna hraniteljska porodica ima pravo na novčanu naknadu na ime troškova smeštaja deteta.
Visinu novčane naknade iz stava 3. ovog člana utvrđuje Centar, shodno rešenju o cenama usluga porodičnog smeštaja za decu koje donosi nadležni ministar.
Međusobni odnosi, prava i obaveze Centra i urgentne hraniteljske porodice regulišu se posebnim ugovorom.
b.) Privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja
Privremeni smeštaj žrtava porodičnog nasilja obezbeđuje se ženama, žrtvama porodičnog nasilja, njihovoj maloletnoj deci i drugim licima žrtvama porodičnog nasilja.
Privremeni smeštaj lica iz stava 1. ovog člana traje najduže tri meseca od dana smeštaja.
Usluga privremenog smeštaja žrtava porodičnog nasilja pruža se u porodici za prihvat žrtava nasilja.
Pod porodicom za prihvat žrtava nasilja podrazumeva se porodica koja je posebno obučena za prihvat i zbrinjavanje žrtava nasilja.
Žrtve nasilja imaju pravo na jednokratnu novčanu pomoć radi zadovoljavanja svojih hitnih potreba.
Visinu jednokratne novčane pomoći iz stava 1. ovog člana utvrđuje Centar, na osnovu stručne procene, a u skladu sa potrebama žrtava porodičnog nasilja.
Porodica za prihvat žrtava nasilja ima pravo na novčanu naknadu troškova smeštaja.
Visinu novčane naknade iz stava 3. ovog člana utvrđuje Centar, shodno rešenju o cenama usluga porodičnog smeštaja za odrasle koje donosi nadležni ministar.
Međusobni odnosi, prava i obaveze Centra, porodice za prihvat žrtava nasilja i žrtve nasilja regulišu se posebnim ugovorom.
v.) Privremeni smeštaj u prihvatilištu
Privremeni smeštaj u prihvatilištu za decu i mlade
Usluge smeštaja u prihvatilištu za decu i mlade obuhvataju privremeno zbrinjavanje dece starosti od 7 do 18 godina i mladih od 18 do 26 godina (zlostavljana i zanemarivana deca, napuštena od roditelja, nađena u skitnji i prosjačenju i druga deca i mladi kojima je potrebno privremeno zbrinjavanje), obezbeđivanje ishrane, primenu zdravstveno-higijenskih mera, utvrđivanje njihovog identiteta i prebivališta, sačinjavanje nalaza o njihovom stanju i ponašanju, vaspitanje i obrazovanje, zadovoljavanje kulturno-zabavnih i drugih potreba, dok se za njih ne utvrdi odgovarajući oblik zaštite.
Prihvat i smeštaj dece i mladih iz stava 1. ovog člana može da traje najduže tri meseca.
Usluge privremenog smeštaja u prihvatilištu za decu i mlade pruža "Spomenak" tokom 24 sata, svih dana u godini.
Privremeni smeštaj u prihvatilištu za starija i odrasla lica
Usluge smeštaja u prihvatilištu za starija i odrasla lica obuhvataju privremeno zbrinjavanje starijih i odraslih lica koja se nađu u skitnji i prosjačenju i drugim slučajevima kada im je neophodno organizovano zbrinjavanje, obezbeđivanje ishrane, zdravstvene zaštite, kulturno-zabavnih i drugih potreba dok se za njih ne utvrdi odgovarajući oblik socijalne zaštite.
Prihvat i smeštaj za starija i odrasla lica iz stava 1. ovog člana može da traje najduže tri meseca.
Usluge privremenog smeštaja u prihvatilištu za starija i odrasla lica pruža Gerontološki centar tokom 24 sata, svih dana u godini.
g.) Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima
Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima je usluga socijalne zaštite koji se organizuje u objektima na području Grada radi trajnog smeštaja socijalno ugroženih kategorija stanovništva, i to: izbeglica smeštenih u kolektivnim centrima kao i lokalnog stanovništva uključujući i interno raseljena lica sa teritorije Autonomne Pokrajine Kosovo i Metohija.
Uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima pruža Centar.
Ako korisnici i domaćin socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima ostvaruju mesečni prihod iznad iznosa novčane socijalne pomoći, prema zakonu kojim se uređuje socijalna zaštita, u zavisnosti od visine tog iznosa, u potpunosti ili delimično plaćaju tekuće troškove stanovanja.
Domaćin socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima ostvaruje naknadu za obavljanje poslova u visini četvorostrukog iznosa novčane socijalne pomoći koja pripada pojedincu odnosno nosiocu prava na novčanu socijalnu pomoć, uvećanu za poreze i doprinose.
Visinu učešća korisnika u plaćanju tekućih troškova stanovanja i visinu naknade iz stavova 1. i 2. ovog člana utvrđuje Centar.
Usklađivanje učešće korisnika u plaćanju tekućih troškova stanovanja, kao i iznosa naknade iz stava 3. ovog člana, vrši se dva puta godišnje, na osnovu rešenja nadležnog ministra kojim se utvrđuje nominalni iznos novčane socijalne pomoći.
Na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima i druga pitanja od značaja za ostvarivanje ove usluge, a koja nisu regulisana ovom Odlukom, neposredno će se primenjivati odredbe Sporazumom o realizaciji projekta socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
III OBLICI MATERIJALNE PODRŠKE
Jednokratna pomoć je pomoć koja se obezbeđuje licu koje se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe.
Stanjem socijalne potrebe smatra se takvo stanje u kojem je građaninu ili porodici neophodna društvena pomoć u cilju savladavanja socijalnih i životnih teškoća u stvaranju uslova za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, ukoliko se te potrebe ne mogu na drugi način zadovoljiti, a na osnovama humanizma i poštovanja ljudskog dostojanstva.
Jednokratna pomoć obezbeđuje se kao:
- novčana pomoć i
- pomoć u naturi.
Iznos jednokratne novčane pomoći ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom ostvarene u Gradu u mesecu koji prethodi mesecu u kome se vrši isplata.
Jednokratna pomoć u naturi obezbeđuje se licu koje se nađe u stanju socijalne potrebe i kada je to za njega najcelishodnije, u iznosu koji ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom ostvarene u Gradu u mesecu koji prethodi mesecu u kome se vrši isplata.
2. Oprema i troškovi prevoza korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu
Licu koje se upućuje na domski ili porodični smeštaj, a koje nema sredstva da obezbedi odeću, obuću i troškove prevoza obezbeđuje se jednokratna pomoć.
Sredstva na ime troškova sahrane obezbeđuju se u budžetu Grada u slučaju smrti:
- lica koja su koristila pravo na novčanu socijalnu pomoć po propisima o socijalnoj zaštiti,
- lica koja su bila na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite ili u drugoj porodici, a koja nemaju imovine niti srodnike koji su u mogućnosti i obavezi da snose ove troškove,
- lica bez ličnog identiteta ili bez prebivališta, a koja su se u trenutku smrti zatekla na teritoriji Grada i
- lica koja nemaju srodnike ili njihovi srodnici nisu u mogućnosti da snose ove troškove.
Naknada troškova sahrane priznaje se fizičkom ili pravnom licu koje ih je snosilo.
Srodnici koji su imali zakonsku obavezu izdržavanja pokojnika imaju pravo na naknadu troškova sahrane samo ukoliko su i sami korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć ili ukoliko se utvrdi da nisu u mogućnosti da snose troškove, u skladu sa zakonom.
Naknada troškova sahrane utvrđuje se u visini najnižih troškova učinjenih za nabavku najneophodnije opreme ili izvršenih usluga sahranjivanja.
Narodna kuhinja obuhvata obezbeđivanje besplatnih kuvanih obroka u Pančevu i paketa hrane u ostalim naseljenim mestima Grada.
Korisnici Narodne kuhinje su:
- korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć - radno nesposobna lica
- korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć - porodice sa pet i više članova
- lica bez prihoda i elementarno rešenog stambenog pitanja ("beskućnici")
- penzioneri sa prihodima domaćinstva do visine dvostrukog nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca
- lica koja se trenutno nađu u stanju socijalne potrebe.
Korisnici prava iz stava 1. alineja 5. ovog člana imaju pravo na korišćenje Narodne kuhinje najduže 3 meseca od dana ostvarivanja prava, nakon čega se sprovodi postupak revizije prava.
Korisnicima Narodne kuhinje u Pančevu obezbeđuje se besplatni kuvani obrok svakog dana u mesecu, osim nedelje, državnog i drugog praznika.
Korisnicima Narodne kuhinje u ostalim naseljenim mestima obezbeđuje se besplatan paket hrane jednom mesečno u vrednosti mesečnog iznosa sredstava koja se obezbeđuju na ime kuvanog obroka za pojedinca.
Pojedinačna vrednost obroka iz stava 1. ovog člana i pojedinačna vrednost paketa hrane iz stava 2. ovog člana utvrđuje se aktom gradonačelnika Grada.
Priprema besplatnih kuvanih obroka i paketa hrane vrši se u Gerontološkom centru.
Distribuciju besplatnih kuvanih obroka za korisnike Narodne kuhinje u Pančevu vrši Gerontološki centar.
Distribuciju besplatnih paketa hrane za korisnike Narodne kuhinje u naseljenim mestima Grada vrše mesne zajednice.
IV DRUGA PRAVA I USLUGE SOCIJALNE ZAŠTITE I DRUGI OBLICI MATERIJALNE PODRŠKE
Druga prava i usluge socijalne zaštite i drugi oblici materijalne podrške obezbeđuju se u skladu sa zakonom i drugim propisima, opštim i drugim aktima organa Grada, na osnovu procene potreba građana u oblasti socijalne zaštite, prema materijalnim mogućnostima Grada, a na osnovu posebnog akta gradonačelnika Grada.
V POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA, ODNOSNO KORIŠĆENJE USLUGA I OSTVARIVANJE MATERIJALNE PODRŠKE
Postupak za ostvarivanje prava, odnosno korišćenje usluga socijalne zaštite i ostvarivanje materijalne podrške pokreće se na zahtev lica, odnosno njegovog zakonskog zastupnika ili staraoca ili po službenoj dužnosti Centra.
Centar pokreće postupak po službenoj dužnosti na svoju inicijativu ili povodom inicijative građana ili ovlašćenih organa i drugih pravnih i fizičkih lica, kada je to u interesu lica ili društvene zajednice, ili kada postoji interes trećih lica.
O zahtevima za ostvarivanje prava, odnosno korišćenje usluga socijalne zaštite i ostvarivanje materijalne podrške odlučuje Centar.
Ako Centar proceni da postoji potreba za pružanjem usluge, izdaće korisniku uput za korišćenje usluge, u protivnom zahtev će odbiti rešenjem.
Rešenje o učešću korisnika u troškovima usluga socijalne zaštite donosi Centar.
Protiv rešenja iz stava 1. i 2. ovog člana, kao i rešenja kojim Centar odlučuje o oblicima materijalne podrške može se izjaviti žalba u roku od 15 dana.
O žalbi iz stava 3. ovog člana odlučuje Gradsko veće grada Pančeva u roku od 30 dana.
O pravu na pomoć u naturi odlučuje gradonačelnik Grada na predlog sekretarijata nadležnog za poslove socijalne zaštite Gradske uprave grada Pančeva.
Sa korisnikom usluga ili njegovim zakonskim zastupnikom pružalac usluga zaključuje ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze u skladu sa podacima sadržanim u uputu Centra ili drugom aktu nadležnog organa.
Sredstva za ostvarivanje prava, odnosno korišćenje usluga i ostvarivanje materijalne podrške utvrđenih u članu 4. ove odluke, obezbeđuju se:
- u budžetu Grada i od korisnika (stav 1. tačka 1. podtačke a i b.)
- u budžetu Grada (stav 1. tačka 2. podtačka a, tačka 3. podtačka a, b. i v, stav 2. tačka 1, 2, 3. i 4.)
- prema Sporazumu (stav 1. tačka 3. podtačka g.).
Sredstva za rad ustanova i drugih pružalaca usluga koji obavljaju poslove pružanja usluga socijalne zaštite, odnosno utvrđivanja i ostvarivanja prava propisanih ovom odlukom obezbeđuju se u budžetu Grada.
VII MEĐUSOBNI ODNOSI GRADA I USTANOVA
Ustanove koje obavljaju poslove pružanja usluga, odnosno ostvarivanja prava propisanih ovom odlukom, osim Centra, dužne su da najkasnije do kraja tekuće godine dostave Gradskom veću Grada programe rada i finansijske planove za narednu godinu radi davanja saglasnosti.
Ustanove koje obavljaju poslove pružanja usluga, odnosno ostvarivanja prava propisanih ovom odlukom, osim Centra, dužne su da najkasnije do 01. marta naredne godine, dostave Gradskom veću Grada izveštaje o radu i finansijskom poslovanju za prethodnu godinu radi razmatranja i usvajanja.
Program rada i finansijski plan za narednu godinu, odnosno izveštaj o radu i finansijskom poslovanju za prethodnu godinu, Centar dostavlja Skupštini Grada radi davanja saglasnosti, odnosno razmatranja i usvajanja, u skladu sa opštim i drugim aktima organa Grada.
Međusobni odnosi, prava i obaveze Grada i ustanova, odnosno drugih pružalaca usluga koji obavljaju poslove pružanja usluga socijalne zaštite, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova propisanih ovom odlukom, regulišu se posebnim ugovorima koje zaključuju gradonačelnik Grada, u ime Grada i nadležni organi ustanova.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o socijalnoj zaštiti građana grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 6/10 i 23/10).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o socijalnoj zaštiti građana grada Pančeva
("Sl. list grada Pančeva", br. 27/2011)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 01. januara 2012. godine.