ZAKLJUČAKO USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE ZA SMANJENJE PREOPTEREĆENOSTI SMEŠTAJNIH KAPACITETA U ZAVODIMA ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA U REPUBLICI SRBIJI U PERIODU OD 2010. DO 2015. GODINE("Sl. glasnik RS", br. 90/2011) |
1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Strategije za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE ZA SMANJENJE PREOPTEREĆENOSTI SMEŠTAJNIH KAPACITETA U ZAVODIMA ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA U REPUBLICI SRBIJI U PERIODU OD 2010. DO 2015. GODINE
Vlada je 22. jula 2010. godine donela Strategiju za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine ("Službeni glasnik RS", broj 53/10). Odluku o izmenama Strategije za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine Vlada je donela 25. avgusta 2011. godine ("Službeni glasnik RS", broj 65/11).
Navedenom strategijom daju se preporuke za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija i to na zakonodavnom, strukturnom i organizacionom planu.
Strategija za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine (u daljem tekstu: Strategija) će kroz implementaciju Akcionog plana omogućiti primenu mera i aktivnosti koje će nadležni državni organi sprovoditi kako bi doprineli smanjenju preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija.
Akcioni plan predstavlja skup precizno definisanih aktivnosti usmerenih na sprovođenje mera iz Strategije koje se odnose na: alternativne sankcije i mere; uslovni otpust i prevremeno otpuštanje; sudiju za izvršenje krivičnih sankcija; povereničku i probacionu službu; povećanje smeštajnih kapaciteta i uslova u zavodima; poboljšanje stručnih kapaciteta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija; amnestiju; kao i na jedinstveni informacioni sistem.
Ostvarenje osnovnog cilja Akcionog plana je jasno definisano Strategijom, a njeno sprovođenje predviđeno je kroz utvrđene aktivnosti, nosioce aktivnosti, rokove, sagledavanje mogućih problema, indikatora i potrebnih resursa za svaku pojedinačnu meru iz Strategije.
Skupom aktivnosti koje su predviđene Akcionim planom, kroz ostvarenje osnovnog cilja Strategije da se smanji preopterećenost smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija, stvoriće se uslovi za poboljšanje položaja osuđenika, pritvorenika i drugih lica lišenih slobode i bolje ostvarivanje njihovih prava, humanizaciju sistema izvršenja krivičnih sankcija i potpuniju primenu međunarodnih standarda u toj oblasti, delotvorniji rad nadležnih organa, kao i smanjenje i preraspodelu izdvajanja sredstava iz budžeta Republike Srbije.
Akcionim planom je određeno da predviđene mere preduzimaju nadležni državni organi.
U predviđenom normativnom i organizacionom delu, Akcioni plan će omogućiti izmenu krivičnog zakonodavstva u cilju stvaranja savremenijeg, pravičnijeg i humanijeg sistema izvršenja krivičnih sankcija i omogućiti delotvornije ostvarenje svrhe izricanja krivičnih sankcija, a u okviru nje i svrhe kažnjavanja.
U odnosu na obaveze koje je Republika Srbija preuzela potvrđivanjem međunarodnih konvencija, pre svega Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima i Konvencije o sprečavanju mučenja i nečovečnih ili ponižavajućih postupaka i kažnjavanja, ciljevi definisani u Strategiji, koji će biti sprovedeni u okviru Akcionog plana, doprineće ispunjenju obaveza koje je Republika Srbija preuzela potvrđivanjem navedenih konvencija.
Predviđeni ljudski resursi i njihova inicijalna i stalna obuka omogućiće stvaranje kadrova sposobnih da kroz Akcioni plan sprovedu Strategiju i predstavljaće veliki ulog za buduće delovanje u stalnom unapređenju sistema izvršenja krivičnih sankcija.
2. PROCES IZRADE AKCIONOG PLANA
Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, kao organ uprave u sastavu Ministarstva pravde, bila je nosilac aktivnosti u izradi Akcionog plana za sprovođenje Strategije.
Proces izrade Akcionog plana podržala je Organizacija za evropsku bezbednost i saradnju. Ministarstvo pravde je obrazovalo radnu grupu. Navedena radna grupa je održala više radnih sastanaka i pripremila tekst Akcionog plana. Tabela Akcionog plana je sistematizovana u odnosu na svaku pojedinačnu meru predviđenu Strategijom, koju je potrebno sprovesti na normativnom i organizacionom planu.
3. TABELARNI PRIKAZ AKCIONOG PLANA
ALTERNATIVNE SANKCIJE I MERE |
||||||
Mere za obezbeđenje prisustva okrivljenog i nesmetano vođenje krivičnog postupka |
||||||
Normativne mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Proširenje osnova za određivanje jemstva |
Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja |
Vlada kao predlagač zakonika; Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sudovi i javna tužilaštva u postupku primene zakonika |
Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme za primenu zakonika i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Donet Zakonik o krivičnom postupku |
Nisu potrebna dodatna novčana sredstva |
2. Preciziranje zakonskih uslova za određivanje mere zabrane napuštanja stana ili mesta boravišta |
Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja |
Vlada kao predlagač zakonika; Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sudovi i javna tužilaštva u postupku primene zakonika |
Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme za primenu zakonika i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Donet Zakonik o krivičnom postupku |
Nisu potrebna dodatna novčana sredstva |
3. Uređenje sistema elektronskog nadzora okrivljenog kome je određena mera zabrane napuštanja stana ili mesta boravišta ili druga obaveza |
Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja |
Vlada kao predlagač zakonika; Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sudovi u postupku primene zakonika |
Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene |
Tehnički problemi u izvršenju elektronskog nadzora |
Donet Zakonik o krivičnom postupku |
Nisu potrebna dodatna novčana sredstva |
Organizacione mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Sprovođenje elektronskog nadzora okrivljenog od strane povereničke službe |
Određivanje poverenika za izvršenje elektronskog nadzora |
Poverenička služba |
Odmah po donošenju Zakona o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju krivičnih sankcija |
Nema |
Poverenici za izvršenje elektronskog nadzora efikasno sprovode elektronski nadzor |
Ljudski resursi - povećanje broja poverenika u skladu sa potrebama; |
2. Probaciona služba preuzima sprovođenje elektronskog nadzora okrivljenog od povereničke službe |
Jačanje resursa povereničke službe |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
2013. godina |
Kašnjenje ili neusvajanje zakona |
Probaciona služba sprovodi elektronski nadzor okrivljenog |
Prostor i oprema za rad |
3. Stručno usavršavanje sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca |
Obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca |
Pravosudna akademija |
Odmah nakon donošenja Zakonika o krivičnom postupku |
Nema |
Sudije, javni tužioci i zamenici javnih tužilaca su upoznati sa izmenama zakonika u pogledu mera za obezbeđenje prisustva okrivljenog i nesmetano vođenje krivičnog postupka |
Sredstva su obezbeđena iz budžeta Republike Srbije |
Izvršenje krivičnih sankcija koje se ne izvršavaju u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija |
||||||
Normativne mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Propisivanje kućnog zatvora kao samostalne krivične sankcije, odnosno preciziranje postojećih zakonskih odredaba o zameni izvršenja kazne zatvora do jedne godine (koja se izvršava u zavodima), na način kada se ova kazna izvršava bez napuštanja prostorije u kojoj osuđeni stanuje, uz mogućnost elektronskog nadzora |
Izmene i dopune Krivičnog zakonika i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2011. godine, početak 2012. godine |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Krivični zakonik i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
2. Povećanje broja časova rada u javnom interesu, tako da broj časova maksimalno iznosi 450 časova, s tim da poverenik određuje rok u kojem će rad u javnom interesu biti obavljen |
Izmene i dopune Krivičnog zakonika; izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija koje se odnose na kaznu rada u javnom interesu |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2011. godine, početak 2012. godine |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja, obuku poverenika i kadrovsko jačanje povereničke službe |
Krivični zakonik i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
3. Preciznije definisanje obaveza u okviru uslovne osude sa zaštitnim nadzorom |
Izmene i dopune Krivičnog zakonika; izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija koje se odnose na izvršenje uslovne osude sa zaštitnim nadzorom |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2011. godine, početak 2012. godine |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja, obuku poverenika i kadrovsko jačanje povereničke službe |
Krivični zakonik i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
4. Proširenje zakonskih osnova za primenu mogućnosti odlaganja, odnosno odustanka od krivičnog gonjenja u radu javnog tužioca |
Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja |
Vlada kao predlagač zakonika; |
Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Donet Zakonik o krivičnom postupku |
Nisu potrebna dodatna novčana sredstva |
5. Propisivanje pojednostavljenih formi krivičnog postupka u kojima se izriču alternativne sankcije |
Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja |
Vlada kao predlagač zakonika; |
Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Donet Zakonik o krivičnom postupku |
Nisu potrebna dodatna novčana sredstva |
6. Poverenička, a kasnije probaciona služba dostavlja sudu izveštaj o ličnosti okrivljenog, porodičnim i ličnim prilikama i drugim okolnostima koje su od značaja za izricanje alternativnih sankcija |
Jačanje resursa povereničke, a kasnije probacione službe; izmena Zakonika o krivičnom postupku; donošenje Zakona o probaciji |
Vlada kao predlagač zakonika; |
2013. godina |
Vremenska usklađenost donošenja zakona |
Izmenjen Zakonik o krivičnom postupku; usvojen Predlog zakona o probaciji; |
Nisu potrebna dodatna novčana sredstva |
7. Sud koji je doneo prvostepenu odluku odlučuje o ispunjenosti uslova za privremeni izlazak iz prostorija u kojima osuđeni stanuje, a poverenička, kasnije probaciona služba, prati ovaj postupak, ali ne odlučuje o njemu |
Izmene i dopune Zakona o izvršenju krivičnih sankcija i donošenje podzakonskog akta kojim se bliže uređuje način izvršenja kazne |
Vlada kao predlagač zakona; |
U skladu sa unapređenjem normativnog okvira |
Nema |
Zakon o izvršenju krivičnih sankcija je izmenjen |
Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije |
Organizacione mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Stručno usavršavanje sudija i javnih tužilaca |
Obuka sudija i javnih tužilaca |
Pravosudna akademija |
Odmah nakon usvajanja Zakonika o krivičnom postupku |
Nema |
Sudije su obučene da izriču ovu vrstu sankcija |
Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije |
USLOVNI OTPUST I PREVREMENO OTPUŠTANJE |
||||||
Uslovni otpust |
||||||
Normativne mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Predviđanje mogućnosti da osuđeni kome je izrečena kazna zatvora do tri godine ima pravo da podnese molbu za uslovni otpust nakon izdržane jedne polovine izrečene kazne |
Izmene postojećih odredbi Krivičnog zakonika koje se odnose na uslovni otpust |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2011. godine, početak 2012. godine |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Krivični zakonik je izmenjen |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
2. Preciziranje obaveza u sklopu zaštitnog nadzora izrečenog uz uslovni otpust |
Izmene postojećih odredbi Krivičnog zakonika koje se odnose na zaštitni nadzor izrečen uz uslovni otpust |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2011. godine, početak 2012. godine |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Krivični zakonik je izmenjen |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
3. Predviđanje mogućnosti da se uslovni otpust izvršava uz elektronski nadzor |
Izmene zakona |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2011. godine, početak 2012. godine |
Tehnički problemi u izvršenju elektronskog nadzora |
Krivični zakonik je izmenjen |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
4. Sud koji je doneo prvostepenu odluku odlučuje o molbi osuđenog za uslovni otpust, pri čemu uzima u obzir izveštaj službe za tretman i povereničke, a kasnije probacione službe |
Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja |
Vlada kao predlagač zakonika; |
Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene |
Nema |
Donet Zakonik o krivičnom postupku |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Organizacione mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Stručno usavršavanje sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca |
Obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca |
Pravosudna akademija |
Odmah nakon usvajanja zakona |
Nema |
Sudije su obučene da primenjuju nova zakonska rešenja |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Prevremeno otpuštanje |
||||||
Normativne mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Predviđanje mogućnosti prevremenog otpusta osuđenog koji je izdržao dve trećine kazne zatvora izrečene u trajanju do tri godine, a najduže do tri meseca pre isteka kazne |
Izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija koje se odnose na prevremeno otpuštanje |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
2012. godina |
Nema |
Zakon o izvršenju krivičnih sankcija je izmenjen; smanjenje broja osuđenih u zavodima |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
SUDIJA ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA |
||||||
Normativne mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Ustanovljenje nadležnosti sudije za izvršenje krivičnih sankcija prvostepenog suda koji je doneo presudu u krivičnom postupku za donošenje odluka i nadzor nad izvršenjem izrečenih krivičnih sankcija |
Izmene i dopune Zakonika o krivičnom postupku; |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
U skladu sa unapređenjem normativnog okvira |
Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja |
Zakonik o krivičnom postupku i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Organizacione mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Obuka sudija za izvršenje krivičnih sankcija |
Organizovanje obuke za buduće sudije za izvršenje krivičnih sankcija |
Pravosudna Akademija |
2012. godina |
Nema |
Sudije za izvršenje krivičnih sankcija su obučene da obavljaju poslove sudije za izvršenje krivičnih sankcija |
Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije |
2. Početak rada sudije za izvršenje krivičnih sankcija |
Obezbeđenje tehničko-organizacionih uslova za početak rada sudije za izvršenje krivičnih sankcija |
Ministarstvo pravde |
2012. godina |
Kašnjenje usled nedostatka tehničko-organizacionih uslova za početak rada sudije za izvršenje krivičnih sankcija |
Sudije za izvršenje krivičnih sankcija počele sa radom |
Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije |
POVERENIČKA I PROBACIONA SLUŽBA |
||||||
Normativne mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Donošenje zakona kojim će se urediti izvršenje različitih alternativnih sankcija i mera za koje će biti nadležna probaciona služba |
Izrada Predloga zakona o probaciji |
Vlada kao predlagač zakona i Ministarstvo pravde - |
Kraj 2012. godine |
Nedostatak vremena |
Izrađen Predlog zakona |
Sredstva za angažovanje stručnjaka upoznatog sa iskustvima probacionog sistema i tehnikom izrade zakona. |
2. Probaciona služba nadzire i dostavlja javnom tužiocu izveštaj o ispunjenju obaveza koje je osumnjičeni prihvatio kao uslov za odlaganje, odnosno odustanak od krivičnog gonjenja |
Izmene i dopune Zakonika o krivičnom postupku i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija; |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2013. godine |
Neblagovremeno doneti zakoni i pravilnici |
Donete izmene i dopune Zakonika o krivičnom postupku i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija; donete izmene pravilnika |
Nisu potrebni dodatni troškovi |
3. Probaciona služba na zahtev javnog tužioca ili suda dostavlja izveštaj o riziku, sposobnostima i potrebama okrivljenog |
Izmena Zakonika o krivičnom postupku; izrada podzakonskih akata |
Vlada kao predlagač izmena zakona; |
Kraj 2013. godine |
Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti |
Doneta izmena Zakonika o krivičnom postupku i podzakonskih akata |
Nisu potrebni dodatni troškovi |
4. Probaciona služba u saradnji sa službom za tretman u zavodu dostavlja sudu izveštaj o riziku, sposobnostima i potrebama osuđenog u postupku u kojem se odlučuje o uslovnom otpustu |
Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2012. godine |
Nedostatak vremena; |
Usvojen Predlog zakona o probaciji i izrađeni podzakonski akti |
Nisu potrebni dodatni troškovi |
5. Probaciona služba vrši nadzor nad uslovno otpuštenim licem i dostavlja izveštaj sudu |
Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2012. godine |
Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti |
Usvojen Predlog zakona o probaciji i izrađeni podzakonski akti |
Nisu potrebni dodatni troškovi |
6. Probaciona služba u saradnji sa službom za tretman u zavodu izrađuje plan postpenalnog prihvata i stara se o postpenalnom prihvatu lica nakon izdržane krivične sankcije |
Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata; Izrada Strategije za razvoj postpenalnog prihvata |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija; |
Kraj 2011. godine i 2012. godina |
Neblagovremeno doneti zakoni i podzakonski akti; |
Usvojen Predlog zakona o probaciji; izrađeni podzakonski akti i doneta Strategija za razvoj postpenalnog prihvata |
Sredstva za angažovanje stručnjaka upoznatog sa iskustvima probacionog sistema u izradi Strategije za razvoj postpenalnog prihvata. |
Organizacione mere |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Otvaranje kancelarija povereničke službe u Valjevu, Leskovcu, Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu i Subotici |
Obezbeđivanje prostora za rad i potpisivanje ugovora o korišćenju prostorija; |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine |
Nedostatak saradnje i koordinacije sa organima jedinica lokalne samouprave |
Otvaranje svih kancelarija povereničke službe |
Troškovi su predviđeni kao redovan trošak Uprave za izvršenje krivičnih sankcija |
2. Izbor i obuka poverenika koji će raditi u kancelarijama povereničke službe |
Izbor poverenika iz zavoda za izvršenje krivičnih sankcija i drugih organizacija sa stručnjacima potrebnog profila |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija - Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine |
Nedostatak saradnje sa nadležnim organima |
Obavljena obuka poverenika |
Nisu potrebni dodatni troškovi |
3. Stručno usavršavanje sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca sa teritorija u kojima će biti otvorene kancelarije povereničke službe |
Obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca sa teritorija u kojima će biti otvorene kancelarije povereničke službe |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija; |
Kraj 2011. godine |
Nedostatak saradnje sa pravosudnim organima |
Obavljena obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca |
Nisu potrebni dodatni troškovi |
4. Poverenička služba prerasta u probacionu službu, odnosno probaciona služba postaje posebna unutrašnja organizaciona jedinica u okviru Uprave |
Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata; Izrada Strategije za razvoj postpenalnog prihvata |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine i 2012. godina |
Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti; |
Osnovana unutrašnja organizaciona jedinica nadležna za probaciju |
Ukupni troškovi iskazani u prethodnim aktivnostima, kao i dodatni troškovi od 500.000 dinara |
POVEĆANJE SMEŠTAJNIH KAPACITETA I USLOVA U ZAVODIMA |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Početak rada Kazneno-popravnog zavoda u Beogradu, kao kazneno-popravnog zavoda zatvorenog tipa sa posebnim obezbeđenjem, sa kapacitetom za smeštaj 450 osuđenih lica |
Završetak radova na izgradnji; |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine |
Duže vreme potrebno za obuku zaposlenih |
Zavod počinje sa radom |
Finansiranje iz budžeta Republike Srbije |
2. Rekonstrukcija, odnosno adaptacija postojećih smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija |
Izrada plana rekonstrukcije postojećih smeštajnih kapaciteta zavoda |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2012. godine |
Nedostatak vremena; |
Izrađen plan rekonstrukcije zavoda |
Finansiranje iz budžeta Republike Srbije |
3. Izgradnja novih zavoda za izvršenje krivičnih sankcija |
Izgradnja novih smeštajnih kapaciteta u Pančevu, Kragujevcu i Medveđi |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2014. godine |
Nedostatak sredstava; |
Izgrađeni novi kapaciteti |
Finansiranje iz budžeta Republike Srbije; |
POBOLJŠANJE STRUČNIH KAPACITETA U UPRAVI |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Prijem novih zaposlenih u službi za obezbeđenje u zavodima |
Izmena Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine |
Saradnja sa drugim državnim organima koji daju saglasnost na tekst Pravilnika o sistematizaciji |
Donet Pravilnik o sistematizaciji; |
Sredstva iz budžeta |
2. Izmena strukture zaposlenih u Upravi |
Izmena Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija; |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine |
Saradnja sa drugim državnim organima koji daju saglasnost na tekst Pravilnika o sistematizaciji; |
Donet Pravilnik o sistematizaciji; |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije |
3. Uspostavljenje kadrovske osposobljenosti Uprave za optimalno izvršenje krivičnih sankcija |
Izmena Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija; |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Kraj 2011. godine |
Saradnja sa drugim državnim organima koji daju saglasnost na tekst Pravilnika o sistematizaciji; |
Donet Pravilnik o sistematizaciji; |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije |
AMNESTIJA |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Donošenje zakona kojim bi se dala amnestija u skladu sa rešenjima koja su propisana Strategijom |
Formiranje radne grupe za izradu teksta; |
Vlada; |
Do kraja 2014. godine |
Kašnjenje u izradi Predloga zakona o amnestiji, zbog propisivanja sadržaja zakona |
Direktni uticaj na smanjenje broja zatvorenih lica (oko 2000-3000); direktne ekonomske uštede; delovanje usaglašeno sa dobrom praksom drugih evropskih zemalja oko smanjenja prenaseljenosti zatvora |
Nema dodatnih troškova |
JEDINSTVENI INFORMACIONI SISTEM |
||||||
Mere iz Strategije |
Aktivnosti |
Nosilac aktivnosti |
Rok |
Mogući problemi |
Indikatori |
Potrebni resursi |
1. Uvođenje jedinstvenog informacionog sistema koji bi povezao policiju, javno tužilaštvo, sud i Upravu, a sadržao bi podatke o okrivljenom, postupcima koji su u toku, merama za obezbeđenje prisustva koje su prema njemu određene, ranijim osudama, osudama na čije izdržavanje bi trebalo da se javi, krivičnim sankcijama čije izvršenje je u toku, itd. |
Izrada jedinstvenog informacionog sistema Uprave za izvršenje krivičnih sankcija za povezivanje sa drugim institucijama |
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija |
Do kraja 2014. godine |
Nedostatak vremena; |
Uspostavljen jedinstveni informacioni sistem |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije |