ZAKLJUČAK
O USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE ZA SMANJENJE PREOPTEREĆENOSTI SMEŠTAJNIH KAPACITETA U ZAVODIMA ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA U REPUBLICI SRBIJI U PERIODU OD 2010. DO 2015. GODINE

("Sl. glasnik RS", br. 90/2011)

1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Strategije za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE ZA SMANJENJE PREOPTEREĆENOSTI SMEŠTAJNIH KAPACITETA U ZAVODIMA ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA U REPUBLICI SRBIJI U PERIODU OD 2010. DO 2015. GODINE

 

1. UVOD

Vlada je 22. jula 2010. godine donela Strategiju za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine ("Službeni glasnik RS", broj 53/10). Odluku o izmenama Strategije za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine Vlada je donela 25. avgusta 2011. godine ("Službeni glasnik RS", broj 65/11).

Navedenom strategijom daju se preporuke za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija i to na zakonodavnom, strukturnom i organizacionom planu.

Strategija za smanjenje preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine (u daljem tekstu: Strategija) će kroz implementaciju Akcionog plana omogućiti primenu mera i aktivnosti koje će nadležni državni organi sprovoditi kako bi doprineli smanjenju preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija.

Akcioni plan predstavlja skup precizno definisanih aktivnosti usmerenih na sprovođenje mera iz Strategije koje se odnose na: alternativne sankcije i mere; uslovni otpust i prevremeno otpuštanje; sudiju za izvršenje krivičnih sankcija; povereničku i probacionu službu; povećanje smeštajnih kapaciteta i uslova u zavodima; poboljšanje stručnih kapaciteta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija; amnestiju; kao i na jedinstveni informacioni sistem.

Ostvarenje osnovnog cilja Akcionog plana je jasno definisano Strategijom, a njeno sprovođenje predviđeno je kroz utvrđene aktivnosti, nosioce aktivnosti, rokove, sagledavanje mogućih problema, indikatora i potrebnih resursa za svaku pojedinačnu meru iz Strategije.

Skupom aktivnosti koje su predviđene Akcionim planom, kroz ostvarenje osnovnog cilja Strategije da se smanji preopterećenost smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija, stvoriće se uslovi za poboljšanje položaja osuđenika, pritvorenika i drugih lica lišenih slobode i bolje ostvarivanje njihovih prava, humanizaciju sistema izvršenja krivičnih sankcija i potpuniju primenu međunarodnih standarda u toj oblasti, delotvorniji rad nadležnih organa, kao i smanjenje i preraspodelu izdvajanja sredstava iz budžeta Republike Srbije.

Akcionim planom je određeno da predviđene mere preduzimaju nadležni državni organi.

U predviđenom normativnom i organizacionom delu, Akcioni plan će omogućiti izmenu krivičnog zakonodavstva u cilju stvaranja savremenijeg, pravičnijeg i humanijeg sistema izvršenja krivičnih sankcija i omogućiti delotvornije ostvarenje svrhe izricanja krivičnih sankcija, a u okviru nje i svrhe kažnjavanja.

U odnosu na obaveze koje je Republika Srbija preuzela potvrđivanjem međunarodnih konvencija, pre svega Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima i Konvencije o sprečavanju mučenja i nečovečnih ili ponižavajućih postupaka i kažnjavanja, ciljevi definisani u Strategiji, koji će biti sprovedeni u okviru Akcionog plana, doprineće ispunjenju obaveza koje je Republika Srbija preuzela potvrđivanjem navedenih konvencija.

Predviđeni ljudski resursi i njihova inicijalna i stalna obuka omogućiće stvaranje kadrova sposobnih da kroz Akcioni plan sprovedu Strategiju i predstavljaće veliki ulog za buduće delovanje u stalnom unapređenju sistema izvršenja krivičnih sankcija.

2. PROCES IZRADE AKCIONOG PLANA

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, kao organ uprave u sastavu Ministarstva pravde, bila je nosilac aktivnosti u izradi Akcionog plana za sprovođenje Strategije.

Proces izrade Akcionog plana podržala je Organizacija za evropsku bezbednost i saradnju. Ministarstvo pravde je obrazovalo radnu grupu. Navedena radna grupa je održala više radnih sastanaka i pripremila tekst Akcionog plana. Tabela Akcionog plana je sistematizovana u odnosu na svaku pojedinačnu meru predviđenu Strategijom, koju je potrebno sprovesti na normativnom i organizacionom planu.

3. TABELARNI PRIKAZ AKCIONOG PLANA

 

ALTERNATIVNE SANKCIJE I MERE

Mere za obezbeđenje prisustva okrivljenog i nesmetano vođenje krivičnog postupka

Normativne mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Proširenje osnova za određivanje jemstva

Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja

Vlada kao predlagač zakonika; Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sudovi i javna tužilaštva u postupku primene zakonika

Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme za primenu zakonika i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Donet Zakonik o krivičnom postupku

Nisu potrebna dodatna novčana sredstva

2. Preciziranje zakonskih uslova za određivanje mere zabrane napuštanja stana ili mesta boravišta

Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja

Vlada kao predlagač zakonika; Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sudovi i javna tužilaštva u postupku primene zakonika

Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme za primenu zakonika i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Donet Zakonik o krivičnom postupku

Nisu potrebna dodatna novčana sredstva

3. Uređenje sistema elektronskog nadzora okrivljenog kome je određena mera zabrane napuštanja stana ili mesta boravišta ili druga obaveza

Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja

Vlada kao predlagač zakonika; Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sudovi u postupku primene zakonika

Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene

Tehnički problemi u izvršenju elektronskog nadzora

Donet Zakonik o krivičnom postupku

Nisu potrebna dodatna novčana sredstva

Organizacione mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Sprovođenje elektronskog nadzora okrivljenog od strane povereničke službe

Određivanje poverenika za izvršenje elektronskog nadzora

Poverenička služba

Odmah po donošenju Zakona o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju krivičnih sankcija

Nema

Poverenici za izvršenje elektronskog nadzora efikasno sprovode elektronski nadzor

Ljudski resursi - povećanje broja poverenika u skladu sa potrebama;
materijalni resursi - sredstva i oprema obezbeđeni kroz IPA fond

2. Probaciona služba preuzima sprovođenje elektronskog nadzora okrivljenog od povereničke službe

Jačanje resursa povereničke službe

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

2013. godina

Kašnjenje ili neusvajanje zakona

Probaciona služba sprovodi elektronski nadzor okrivljenog

Prostor i oprema za rad

3. Stručno usavršavanje sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca

Obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca

Pravosudna akademija

Odmah nakon donošenja Zakonika o krivičnom postupku

Nema

Sudije, javni tužioci i zamenici javnih tužilaca su upoznati sa izmenama zakonika u pogledu mera za obezbeđenje prisustva okrivljenog i nesmetano vođenje krivičnog postupka

Sredstva su obezbeđena iz budžeta Republike Srbije

Izvršenje krivičnih sankcija koje se ne izvršavaju u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija

Normativne mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Propisivanje kućnog zatvora kao samostalne krivične sankcije, odnosno preciziranje postojećih zakonskih odredaba o zameni izvršenja kazne zatvora do jedne godine (koja se izvršava u zavodima), na način kada se ova kazna izvršava bez napuštanja prostorije u kojoj osuđeni stanuje, uz mogućnost elektronskog nadzora

Izmene i dopune Krivičnog zakonika i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona; sud, javno tužilaštvo i poverenička služba u postupku primene zakona

Kraj 2011. godine, početak 2012. godine

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Krivični zakonik i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni

Nisu potrebna dodatna sredstva

2. Povećanje broja časova rada u javnom interesu, tako da broj časova maksimalno iznosi 450 časova, s tim da poverenik određuje rok u kojem će rad u javnom interesu biti obavljen

Izmene i dopune Krivičnog zakonika; izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija koje se odnose na kaznu rada u javnom interesu

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona; sud i poverenička služba u postupku primene zakona

Kraj 2011. godine, početak 2012. godine

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja, obuku poverenika i kadrovsko jačanje povereničke službe

Krivični zakonik i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni

Nisu potrebna dodatna sredstva

3. Preciznije definisanje obaveza u okviru uslovne osude sa zaštitnim nadzorom

Izmene i dopune Krivičnog zakonika; izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija koje se odnose na izvršenje uslovne osude sa zaštitnim nadzorom

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona; sud i poverenička služba u postupku primene zakona

Kraj 2011. godine, početak 2012. godine

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja, obuku poverenika i kadrovsko jačanje povereničke službe

Krivični zakonik i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni

Nisu potrebna dodatna sredstva

4. Proširenje zakonskih osnova za primenu mogućnosti odlaganja, odnosno odustanka od krivičnog gonjenja u radu javnog tužioca

Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja

Vlada kao predlagač zakonika;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; javno tužilaštvo u postupku primene zakonika

Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Donet Zakonik o krivičnom postupku

Nisu potrebna dodatna novčana sredstva

5. Propisivanje pojednostavljenih formi krivičnog postupka u kojima se izriču alternativne sankcije

Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja

Vlada kao predlagač zakonika;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sud u postupku primene zakonika

Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Donet Zakonik o krivičnom postupku

Nisu potrebna dodatna novčana sredstva

6. Poverenička, a kasnije probaciona služba dostavlja sudu izveštaj o ličnosti okrivljenog, porodičnim i ličnim prilikama i drugim okolnostima koje su od značaja za izricanje alternativnih sankcija

Jačanje resursa povereničke, a kasnije probacione službe; izmena Zakonika o krivičnom postupku; donošenje Zakona o probaciji

Vlada kao predlagač zakonika;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; Ministarstvo pravde -
Uprava za izvršenje krivičnih sankcija; poverenička, a kasnije probaciona služba u postupku primene zakonika

2013. godina

Vremenska usklađenost donošenja zakona

Izmenjen Zakonik o krivičnom postupku; usvojen Predlog zakona o probaciji;
poverenička, a kasnije probaciona služba raspolaže adekvatnim resursima;
sudije će raspolagati većim brojem objektivnih informacija dobijenih od povereničke, odnosno probacione službe (kroz broj izrečenih presuda)

Nisu potrebna dodatna novčana sredstva

7. Sud koji je doneo prvostepenu odluku odlučuje o ispunjenosti uslova za privremeni izlazak iz prostorija u kojima osuđeni stanuje, a poverenička, kasnije probaciona služba, prati ovaj postupak, ali ne odlučuje o njemu

Izmene i dopune Zakona o izvršenju krivičnih sankcija i donošenje podzakonskog akta kojim se bliže uređuje način izvršenja kazne

Vlada kao predlagač zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona; poverenička, a kasnije probaciona služba u postupku primene podzakonskog akta

U skladu sa unapređenjem normativnog okvira

Nema

Zakon o izvršenju krivičnih sankcija je izmenjen
i donet je podzakonski akt

Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije

Organizacione mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Stručno usavršavanje sudija i javnih tužilaca

Obuka sudija i javnih tužilaca

Pravosudna akademija

Odmah nakon usvajanja Zakonika o krivičnom postupku

Nema

Sudije su obučene da izriču ovu vrstu sankcija

Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije

USLOVNI OTPUST I PREVREMENO OTPUŠTANJE

Uslovni otpust

Normativne mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Predviđanje mogućnosti da osuđeni kome je izrečena kazna zatvora do tri godine ima pravo da podnese molbu za uslovni otpust nakon izdržane jedne polovine izrečene kazne

Izmene postojećih odredbi Krivičnog zakonika koje se odnose na uslovni otpust

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona

Kraj 2011. godine, početak 2012. godine

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Krivični zakonik je izmenjen

Nisu potrebna dodatna sredstva

2. Preciziranje obaveza u sklopu zaštitnog nadzora izrečenog uz uslovni otpust

Izmene postojećih odredbi Krivičnog zakonika koje se odnose na zaštitni nadzor izrečen uz uslovni otpust

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona

Kraj 2011. godine, početak 2012. godine

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Krivični zakonik je izmenjen

Nisu potrebna dodatna sredstva

3. Predviđanje mogućnosti da se uslovni otpust izvršava uz elektronski nadzor

Izmene zakona

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona

Kraj 2011. godine, početak 2012. godine

Tehnički problemi u izvršenju elektronskog nadzora

Krivični zakonik je izmenjen

Nisu potrebna dodatna sredstva

4. Sud koji je doneo prvostepenu odluku odlučuje o molbi osuđenog za uslovni otpust, pri čemu uzima u obzir izveštaj službe za tretman i povereničke, a kasnije probacione službe

Sačinjavanje odgovarajućih predloga, radi izrade novih zakonskih rešenja

Vlada kao predlagač zakonika;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakonika; sud u postupku primene zakonika

Kraj 2011. godine, sa odloženim rokom početka primene

Nema

Donet Zakonik o krivičnom postupku

Nisu potrebna dodatna sredstva

Organizacione mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Stručno usavršavanje sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca

Obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca

Pravosudna akademija

Odmah nakon usvajanja zakona

Nema

Sudije su obučene da primenjuju nova zakonska rešenja

Nisu potrebna dodatna sredstva

Prevremeno otpuštanje

Normativne mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Predviđanje mogućnosti prevremenog otpusta osuđenog koji je izdržao dve trećine kazne zatvora izrečene u trajanju do tri godine, a najduže do tri meseca pre isteka kazne

Izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija koje se odnose na prevremeno otpuštanje

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona

2012. godina

Nema

Zakon o izvršenju krivičnih sankcija je izmenjen; smanjenje broja osuđenih u zavodima

Nisu potrebna dodatna sredstva

SUDIJA ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA

Normativne mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Ustanovljenje nadležnosti sudije za izvršenje krivičnih sankcija prvostepenog suda koji je doneo presudu u krivičnom postupku za donošenje odluka i nadzor nad izvršenjem izrečenih krivičnih sankcija

Izmene i dopune Zakonika o krivičnom postupku;
Izmene postojećih odredbi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona

U skladu sa unapređenjem normativnog okvira

Prelazni period u kome je neophodno izvršiti tehničke pripreme i obuku nosilaca pravosudnih funkcija za nova zakonska rešenja

Zakonik o krivičnom postupku i Zakon o izvršenju krivičnih sankcija su izmenjeni

Nisu potrebna dodatna sredstva

Organizacione mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Obuka sudija za izvršenje krivičnih sankcija

Organizovanje obuke za buduće sudije za izvršenje krivičnih sankcija

Pravosudna Akademija

2012. godina

Nema

Sudije za izvršenje krivičnih sankcija su obučene da obavljaju poslove sudije za izvršenje krivičnih sankcija

Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije

2. Početak rada sudije za izvršenje krivičnih sankcija

Obezbeđenje tehničko-organizacionih uslova za početak rada sudije za izvršenje krivičnih sankcija

Ministarstvo pravde

2012. godina

Kašnjenje usled nedostatka tehničko-organizacionih uslova za početak rada sudije za izvršenje krivičnih sankcija

Sudije za izvršenje krivičnih sankcija počele sa radom

Sredstva predviđena u budžetu Republike Srbije

POVERENIČKA I PROBACIONA SLUŽBA

Normativne mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Donošenje zakona kojim će se urediti izvršenje različitih alternativnih sankcija i mera za koje će biti nadležna probaciona služba

Izrada Predloga zakona o probaciji

Vlada kao predlagač zakona i Ministarstvo pravde -
Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2012. godine

Nedostatak vremena

Izrađen Predlog zakona

Sredstva za angažovanje stručnjaka upoznatog sa iskustvima probacionog sistema i tehnikom izrade zakona.
Troškovi će iznositi 200.000 dinara

2. Probaciona služba nadzire i dostavlja javnom tužiocu izveštaj o ispunjenju obaveza koje je osumnjičeni prihvatio kao uslov za odlaganje, odnosno odustanak od krivičnog gonjenja

Izmene i dopune Zakonika o krivičnom postupku i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija;
Izmena Pravilnika o izvršenju kazne rada u javnom interesu i Pravilnika o izvršenju uslovne osude sa zaštitnim nadzorom

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona;
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2013. godine

Neblagovremeno doneti zakoni i pravilnici

Donete izmene i dopune Zakonika o krivičnom postupku i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija; donete izmene pravilnika

Nisu potrebni dodatni troškovi

3. Probaciona služba na zahtev javnog tužioca ili suda dostavlja izveštaj o riziku, sposobnostima i potrebama okrivljenog

Izmena Zakonika o krivičnom postupku; izrada podzakonskih akata

Vlada kao predlagač izmena zakona;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona;
Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2013. godine

Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti

Doneta izmena Zakonika o krivičnom postupku i podzakonskih akata

Nisu potrebni dodatni troškovi

4. Probaciona služba u saradnji sa službom za tretman u zavodu dostavlja sudu izveštaj o riziku, sposobnostima i potrebama osuđenog u postupku u kojem se odlučuje o uslovnom otpustu

Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2012. godine

Nedostatak vremena;
Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti

Usvojen Predlog zakona o probaciji i izrađeni podzakonski akti

Nisu potrebni dodatni troškovi

5. Probaciona služba vrši nadzor nad uslovno otpuštenim licem i dostavlja izveštaj sudu

Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2012. godine

Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti

Usvojen Predlog zakona o probaciji i izrađeni podzakonski akti

Nisu potrebni dodatni troškovi

6. Probaciona služba u saradnji sa službom za tretman u zavodu izrađuje plan postpenalnog prihvata i stara se o postpenalnom prihvatu lica nakon izdržane krivične sankcije

Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata; Izrada Strategije za razvoj postpenalnog prihvata

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija;

Kraj 2011. godine i 2012. godina

Neblagovremeno doneti zakoni i podzakonski akti;
Nedostatak saradnje sa nadležnim organima

Usvojen Predlog zakona o probaciji; izrađeni podzakonski akti i doneta Strategija za razvoj postpenalnog prihvata

Sredstva za angažovanje stručnjaka upoznatog sa iskustvima probacionog sistema u izradi Strategije za razvoj postpenalnog prihvata.
Troškovi angažovanja stručnjaka iznose 200.000 dinara

Organizacione mere

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Otvaranje kancelarija povereničke službe u Valjevu, Leskovcu, Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu i Subotici

Obezbeđivanje prostora za rad i potpisivanje ugovora o korišćenju prostorija;
Opremanje kancelarija povereničke službe

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine

Nedostatak saradnje i koordinacije sa organima jedinica lokalne samouprave

Otvaranje svih kancelarija povereničke službe

Troškovi su predviđeni kao redovan trošak Uprave za izvršenje krivičnih sankcija

2. Izbor i obuka poverenika koji će raditi u kancelarijama povereničke službe

Izbor poverenika iz zavoda za izvršenje krivičnih sankcija i drugih organizacija sa stručnjacima potrebnog profila

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija - Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine

Nedostatak saradnje sa nadležnim organima

Obavljena obuka poverenika

Nisu potrebni dodatni troškovi

3. Stručno usavršavanje sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca sa teritorija u kojima će biti otvorene kancelarije povereničke službe

Obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca sa teritorija u kojima će biti otvorene kancelarije povereničke službe

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija;
Pravosudna akademija

Kraj 2011. godine

Nedostatak saradnje sa pravosudnim organima

Obavljena obuka sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca

Nisu potrebni dodatni troškovi

4. Poverenička služba prerasta u probacionu službu, odnosno probaciona služba postaje posebna unutrašnja organizaciona jedinica u okviru Uprave

Izrada Predloga zakona o probaciji i podzakonskih akata; Izrada Strategije za razvoj postpenalnog prihvata

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine i 2012. godina

Neblagovremeno donet zakon i podzakonski akti;
Nedostatak saradnje sa nadležnim organima

Osnovana unutrašnja organizaciona jedinica nadležna za probaciju

Ukupni troškovi iskazani u prethodnim aktivnostima, kao i dodatni troškovi od 500.000 dinara

POVEĆANJE SMEŠTAJNIH KAPACITETA I USLOVA U ZAVODIMA

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Početak rada Kazneno-popravnog zavoda u Beogradu, kao kazneno-popravnog zavoda zatvorenog tipa sa posebnim obezbeđenjem, sa kapacitetom za smeštaj 450 osuđenih lica

Završetak radova na izgradnji;
Prijem u radni odnos zaposlenih

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine

Duže vreme potrebno za obuku zaposlenih

Zavod počinje sa radom

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

2. Rekonstrukcija, odnosno adaptacija postojećih smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija

Izrada plana rekonstrukcije postojećih smeštajnih kapaciteta zavoda

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2012. godine

Nedostatak vremena;
Nedostatak sredstava

Izrađen plan rekonstrukcije zavoda

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

3. Izgradnja novih zavoda za izvršenje krivičnih sankcija

Izgradnja novih smeštajnih kapaciteta u Pančevu, Kragujevcu i Medveđi

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2014. godine

Nedostatak sredstava;
Organizacioni problemi

Izgrađeni novi kapaciteti

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije;
Kredit Razvojne banke Saveta Evrope

POBOLJŠANJE STRUČNIH KAPACITETA U UPRAVI

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Prijem novih zaposlenih u službi za obezbeđenje u zavodima

Izmena Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine

Saradnja sa drugim državnim organima koji daju saglasnost na tekst Pravilnika o sistematizaciji

Donet Pravilnik o sistematizaciji;
Raspisani konkursi za prijem u radni odnos

Sredstva iz budžeta

2. Izmena strukture zaposlenih u Upravi

Izmena Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija;
Uvođenje potrebnih profila stručnjaka

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine

Saradnja sa drugim državnim organima koji daju saglasnost na tekst Pravilnika o sistematizaciji;
Nedostatak sredstava;
Nedostatak stručnjaka

Donet Pravilnik o sistematizaciji;
Raspisani konkursi za prijem u radni odnos

Sredstva iz budžeta Republike Srbije

3. Uspostavljenje kadrovske osposobljenosti Uprave za optimalno izvršenje krivičnih sankcija

Izmena Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija;
Uvođenje potrebnih profila stručnjaka

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kraj 2011. godine

Saradnja sa drugim državnim organima koji daju saglasnost na tekst Pravilnika o sistematizaciji;
Nedostatak sredstava;
Nedostatak stručnjaka

Donet Pravilnik o sistematizaciji;
Raspisani konkursi za prijem u radni odnos

Sredstva iz budžeta Republike Srbije

AMNESTIJA

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Donošenje zakona kojim bi se dala amnestija u skladu sa rešenjima koja su propisana Strategijom

Formiranje radne grupe za izradu teksta;
Izrada Nacrta, a potom i Predloga zakona o amnestiji;
Pokretanje procedure za donošenje zakona

Vlada;
Ministarstvo pravde kao nadležno ministarstvo za pripremu zakona

Do kraja 2014. godine

Kašnjenje u izradi Predloga zakona o amnestiji, zbog propisivanja sadržaja zakona

Direktni uticaj na smanjenje broja zatvorenih lica (oko 2000-3000); direktne ekonomske uštede; delovanje usaglašeno sa dobrom praksom drugih evropskih zemalja oko smanjenja prenaseljenosti zatvora

Nema dodatnih troškova

JEDINSTVENI INFORMACIONI SISTEM

Mere iz Strategije

Aktivnosti

Nosilac aktivnosti

Rok

Mogući problemi

Indikatori

Potrebni resursi

1. Uvođenje jedinstvenog informacionog sistema koji bi povezao policiju, javno tužilaštvo, sud i Upravu, a sadržao bi podatke o okrivljenom, postupcima koji su u toku, merama za obezbeđenje prisustva koje su prema njemu određene, ranijim osudama, osudama na čije izdržavanje bi trebalo da se javi, krivičnim sankcijama čije izvršenje je u toku, itd.

Izrada jedinstvenog informacionog sistema Uprave za izvršenje krivičnih sankcija za povezivanje sa drugim institucijama

Ministarstvo pravde - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Do kraja 2014. godine

Nedostatak vremena;
Nedostatak sredstava;
Nedostatak saradnje sa drugim organima

Uspostavljen jedinstveni informacioni sistem

Sredstva iz budžeta Republike Srbije