SMERNICE I ROKOVIZA IZRADU FINANSIJSKIH PLANOVA KORISNIKA BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA 2012. GODINU("Sl. list grada Kragujevca", br. 24/2011) |
I Gradsko veće propisuje smernice i rokove za izradu predloga finansijskih planova korisnika budžetskih sredstava, polazeći od toga da će obim budžeta za 2012. godinu biti u nivou Predloga odluke o rebalansu budžeta za 2011. godinu, i to:
- SMERNICE:
Projekcija osnovnih makroekonomskih pokazatelja za 2012. godinu (preliminarna) koju je objavilo Ministarstvo finansija Republike Srbije
|
Procena |
Projekcija |
2011 |
2012 |
|
BDP, mlrd dinara (tekuće cene) |
3.359,2 |
3.614,5 |
BDP po stanovniku, u evrima |
4.518,3 |
4.799,1 |
BDP, realni rast |
2,0 |
3,0 |
BDP, nominalni rast |
12,5 |
7,6 |
Inflacija, prosek perioda |
11,3 |
4,3 |
Inflacija, kraj perioda |
7,9 |
3,5 |
Izvoz robe, izražen u evrima |
17,4 |
13,5 |
Uvoz robe, izražen u evrima |
13,2 |
8,8 |
Deficit tekućeg računa, sa donacijama, % BDP |
7,6 |
8,7 |
Spoljnotrgov. saldo robe i usluga, u evrima % BDP |
-15,3 |
-15,1 |
Parametri za indeksaciju plata i penzija prema preliminarnim projekcijama stope rasta potrošačkih cena u 2012. godini i realnog rasta BDP
|
Aprilska plata/penzija |
Oktobarska plata /penzija |
Parametri za indeksaciju (u %) |
4,0 |
0,8 |
Finansijske planove neophodno je uraditi na trećem nivou po funkcijama, ekonomskim klasifikacijama i izvorima finansiranja - tabelarno u formi Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2011. godinu.
Razdeo |
Glava |
Funkcija |
Broj pozicije |
Ekonomska klasifikacija |
Izvor |
OPIS |
Rashodi i izdaci iz budžeta |
Rashodi i izdaci iz dodatnih izvora |
Ukupno |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Za svaku ekonomsku klasifikaciju na trećem nivou potrebno je u Obrazloženju dati iznose na četvrtom nivou sa detaljnim pisanim obrazloženjem svakog rashoda i izdatka (sa pozivom na izvor finansiranja), kao i pravni osnov za finansiranje rashoda.
U pisanom obrazloženju izdataka za osnovna sredstva potrebno je odvojiti započete investicije koje zahtevaju finansiranje u 2012. godini i nove investicije čiji se početak realizacije planira u 2012. godini. Za svaku konkretnu investiciju treba navesti sredstva neophodna za realizaciju, početak realizacije, vreme za realizaciju, plan nabavki i dinamiku trošenja sredstava.
U toku kontrole poslovanja grada Kragujevca za period I-VI 2011. godine od strane budžetskog inspektora Ministarstva finansija i revizije završnog računa budžeta grada Kragujevca za 2010. godinu od strane revizora Državne revizorske institucije bila je preporuka da rashode treba planirati po mestima i nosiocima troškova.
Finansijskim planom za 2012. godinu organi grada, posebne i stručne službe organa grada u okviru svojih razdela treba da planiraju i sredstva za sledeće ekonomske klasifikacije:
4111 - plate, dodaci i naknade zaposlenih,
4121 - doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje,
4122 - doprinos za zdravstveno osiguranje,
4123 - doprinos za nezaposlenost,
4131 - naknade u naturi,
4141 - isplata naknada za vreme odsustvovanja s posla ne teret fondova,
4142 - rashodi za obrazovanje dece zaposlenih,
4143 - otpremnine i pomoći,
4144 - pomoć u medicinskom lečenju zaposlenog ili člana uže porodice i druge pomoći zaposlenom,
4151 - naknada troškova za zaposlene,
4161 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi,
4221 - troškovi službenog putovanja u zemlji,
4223 - troškovi putovanja u okviru redovnog rada,
4233 - usluge obrazovanja i usavršavanja zaposlenih (kotizacija za seminare, kotizacija za stručna savetovanja, kotizacija za učestvovanje na sajmovima, izdaci za stručne ispite, ostali izdaci za stručno obrazovanje zaposlenih),
4234 - usluge informisanja (časopisi, objavljivanje tendera i informativnih oglasa),
4235 - ostale stručne usluge,
4263 - materijal za obrazovanje i stručno usavršavanje zaposlenih.
Na Razdelu 2 - Gradonačelnik, Gradsko veće i Zaštitnik građana potrebno je planirati sredstva za prevoz navijača u sportskim takmičenjima.
(Navedeni rashodi su do sada planirani u okviru Razdela 4 - Gradska uprava za finansije, funkcija 130 - Opšte usluge.)
Prilikom planiranja troškova potrebno je navesti sve očekivane izvore prihoda iz budžeta i dodatne prihode direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, odnosno prihode koji se ostvaruju iz dodatnih aktivnosti.
Za korisnike je posebno važno iskazivanje rashoda iz drugih izvora koji nisu budžetski, obzirom da se moraju predvideti posebne aproprijacije u Odluci o budžetu iz navedenih prihoda.
Uslov korišćenja ostvarenih sopstvenih prihoda za određenu namenu je da je u Odluci o budžetu planiran rashod iz tih prihoda. Neophodno je navesti pravni osnov za ostvarivanje sopstvenih prihoda i odredbe kojima se precizira namena korišćenja ovih sredstava.
Ukoliko se ne može proceniti očekivani prihod iz pojedinog izvora (npr. iz donacija), isti se označava sa 1.000 dinara, kao i rashod koji će se izvršavati ukoliko se prihod ostvari.
Na osnovu projektovanih ostalih prihoda i primanja korisnik budžetskih sredstava sačinjava projekciju rashoda i izdataka koji će se finansirati iz dodatnih izvora.
Ostali izvori prihoda iskazuju se na petom nivou i to po ekonomskim klasifikacijama i izvorima prihoda, pri čemu mora postojati ravnoteža između planiranih prihoda i rashoda i izdataka koji se finansiraju iz ovih prihoda. Za sve ostale izvore prihoda potrebno je navesti pravni osnov za sticanje prihoda. U narednoj tabeli treba prikazati prihode i primanja iz dodatnih izvora kojima se finansiraju rashodi i izdaci iz dodatnih izvora (kolona 9 Odluke).
PRIHOD |
RASHOD |
|||||||
Ekon. klas. na petom nivou |
Izvor |
Iznos |
Opis |
F-ja |
Ekon. klas. na trećem nivou |
Izvor |
Iznos |
Opis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posebno treba naglasiti koji se rashodi finansiraju iz sredstava drugih izvora budžetskih korisnika (preko računa budžetskih korisnika: podračuna za redovno poslovanje, podračuna za posebne namene i podračuna sopstvenih prihoda korisnika).
Planirane iznose u tabelama treba zaokružiti tako da poslednje tri cifre budu nule (000). Tabele sa obrazloženjem moraju imati potpis i pečat funkcionera direktnog korisnika budžetskih sredstava.
U slučaju izmene makroekonomskih pokazatelja i drugih parametara relevantnih za izradu predloga finansijskih planova bićete obavešteni kad Vlada Republike Srbije usvoji Izveštaj o fiskalnoj strategiji.
- ROKOVI:
Smernice i rokove, gradska uprava nadležna za finansije (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava) dostaviće najkasnije do 26.10.2011. godine budžetskim korisnicima, koji se obavezuju da najkasnije u roku od 10 dana, izrade finansijske planove i dostave ih nadležnoj gradskoj upravi.
Nadležnoj gradskoj upravi sa finansijskim planom dostaviti iznos revidiranih ukalkulisanih obaveza na dan 1.11.2011. godine po svim aproprijacijama (po funkcijama i ekonomskim klasifikacijama na trećem nivou).
II Ove smernice i rokove objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".