ODLUKA
O GRADSKIM UPRAVAMA GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 22/2008, 31/2009, 5/2010 i 26/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskim upravama grada Kragujevca (u daljem tekstu: Odluka) obrazuju se: gradske uprave za pojedine oblasti (u daljem tekstu: gradske uprave); posebna služba za obavljanje stručnih, organizacionih, tehničkih, pomoćno-manipulativnih i drugih poslova za potrebe organa Grada i stručnih službi; posebna služba za obavljanje poslova interne revizije kod korisnika budžeta Grada; uređuje njihova organizacija i rad, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.

Član 2

Gradske uprave obrazuju se za vršenje poslova lokalne samouprave utvrđenih Ustavom, zakonom, Statutom i drugim propisima.

Gradske uprave, pored poslova iz stava 1. ovog člana, mogu vršiti i poverene nadležnosti Republike Srbije.

Član 3

Gradske uprave:

1. pripremaju nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršavaju odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešavaju u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4. obavljaju poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršavaju zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. obavljaju stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

7. obavljaju i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Član 4

U gradu Kragujevcu za vršenje poslova iz člana 1. ove odluke i određenih stručnih poslova za potrebe organa Grada, obrazuje se 10 gradskih uprava za pojedine oblasti.

Za obavljanje stručnih, organizacionih, tehničkih, pomoćno-manipulativnih i drugih poslova za potrebe organa Grada i stručnih službi kao i za obavljanje poslova interne revizije kod direktnih i indirektnih korisnika budžeta Grada, obrazuju se posebne službe (u daljem tekstu: posebna služba).

Član 5

Prava, obaveze i odgovornosti, postavljenih lica i zaposlenih u gradskim upravama i posebnoj službi utvrđeni su ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, načelnika uprava, odnosno rukovodioca posebne službe i drugim propisima.

Član 6

Puno radno vreme u gradskim upravama i posebnoj službi iznosi 40 časova u sedmici.

Radna sedmica traje pet radnih dana.

Član 7

Postavljena lica i zaposleni u gradskim upravama i posebnoj službi obavezni su da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa ustavom, zakonom, Statutom grada, ovom Odlukom i pravilima struke.

Član 8

Prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada postavljenih i zaposlenih u gradskim upravama i posebnoj službi uređuju se u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima koja se primenjuju na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Član 9

Postavljena lica i zaposleni u gradskim upravama i posebnoj službi, ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

Član 10

Rad gradskih uprava i posebne službe dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Član 11

Sredstva za finansiranje poslova gradskih uprava i posebne službe obezbeđuju se u budžetu grada, u kome se posebno iskazuju i vode sredstva preneta iz budžeta Republike Srbije, za finansiranje poverenih nadležnosti, u skladu sa zakonom.

Član 12

Gradske uprave i posebna služba imaju jedan ili više pečata.

Broj, izgled, sadržinu, način čuvanja i rukovanja pečatom gradske uprave, odnosno posebne službe utvrđuje lice koje rukovodi gradskom upravom, odnosno posebnom službom.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG

Član 13

Osnovna načela organizacije obavljanja poslova izvorne i poverene nadležnosti su:

- da se istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi grupišu u odgovarajuće celine,

- blagovremeno odlučivanje o pravima, obavezama i na zakonu zasnovanim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata,

- stručno, racionalno i ekonomično obavljanje poslova,

- efikasno rukovođenje upravom i stalni nadzor nad izvršavanjem poslova,

- primena savremenih metoda i sredstava rada.

2.1. Gradske uprave

Član 14

Polazeći od načela utvrđenih članom 13. ove Odluke, za obavljanje poslova iz nadležnosti gradskih uprava obrazuju se sledeće gradske uprave:

1. Gradska uprava za finansije,

2. Gradska uprava za investicije i razvoj,

3. Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor,

4. Gradska uprava za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine,

5. Gradska uprava za imovinu,

6. Gradska uprava za obrazovanje, informisanje i kulturu,

7. Gradska uprava za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci,

8. Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu,

9. Gradska uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu,

10. Gradska uprava za inspekcijske poslove.

Član 15

Gradske uprave obrazuju se prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Član 16

Pojedini poslovi gradskih uprava na području Grada mogu se organizovati i obavljati u mesnim zajednicama, gradskim kancelarijama, a u naseljenim mestima u mesnim kancelarijama.

Član 17

U okviru gradskih uprava za pojedine oblasti mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u gradskim upravama, utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi za određenu oblast.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi načelnik uprave za pojedinu oblast uz saglasnost Gradskog veća.

2.1.1. Nadležnosti Gradskih uprava

Član 18

Gradska uprava za finansije, obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne, administrativno-tehničke i druge poslove za organe Grada, službe i druge korisnike budžeta u skladu sa zakonom u oblasti:

- bilansiranja javnih prihoda i javnih rashoda budžeta Grada,

- ostvarivanje javnih prihoda,

- planiranje i pripremu budžeta Grada, završnog računa, finansijsko planiranje,

- upravljanje javnim gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda budžeta, upravljanje javnim dugom,

- budžetsko računovodstvo i izveštavanje,

- upravljanje informacionim sistemom,

- inspekcijski nadzor nad korišćenjem budžetskih sredstava,

- preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenih rashoda, u skladu sa zakonom,

- pripreme predloga finansijskih planova, vođenje poslovnih knjiga, pomoćnih evidencija, prijem, kontrolu i knjiženje računovodstvenih isprava, plaćanja sa aspekta ugovorenih obaveza i namenskog trošenja planiranih rashoda i izdataka, usaglašavanje potraživanja i obaveza, popis imovine i obaveza u Zakonom predviđenom roku, usaglašavanje pomoćnih knjiga sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje finansijskih izveštaja za tekuću budžetsku godinu,

- utvrđivanja, evidencije i naplate poreza na imovinu u statici, lokalne komunalne takse za isticanje firme i naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,

- evidencije i naplate lokalne administrativne takse, troškova i naknada za rad Organa, boravišne takse, naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, prihoda od koncesione naknade za obavljanje komunalne delatnosti i prihoda od drugih koncesionih poslova zaključenih u skladu sa Zakonom, prihoda od davanja u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u državnoj svojini koje koristi jedinice lokalne samouprave i indirektni korisnici budžeta,

- naplate novčanih kazni izrečenih u prekršajnom postupku za prekršaje propisane aktima Skupštine grada, kada za njihovu naplatu nije nadležan drugi organ,

- utvrđivanja, kontrole i naplate, kontrolu i naplatu ili samo naplatu drugih prihoda utvrđenih Zakonom, identifikacije nepokretnosti i lica kao osnova za utvrđivanje obveznika za naplatu lokalnih javnih prihoda, kao i uručenja rešenja za naplatu javnih prihoda,

- javnih nabavki u skladu sa zakonom i drugim aktima, za organe grada, kao i pružanja stručne pomoći direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima u postupcima javnih nabavki,

- pripreme nacrta i predloga opštih i pojedinačnih akata iz oblasti izvornih javnih prihoda (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, naknade za rad organa Grada, i sl.), kao i drugih oblasti iz delokruga svoje nadležnosti,

- pripreme osnove i programa razvoja jedinstvenog informacionog sistema, stručnu koordinaciju, saradnju, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije za organe Grada, stručne i posebne službe, pripremu i razvoj metodologije, tehnologije, organizacije i standarda jedinstvenog informacionog sistema, izradu, održavanje i korišćenje zajedničkih i specifičnih baza podataka i informacija, verifikaciju projekata informacionog sistema, poslove telefonskih komunikacija i audio snimanja.

Gradska uprava za finansije obavlja i druge poslove iz oblasti finansija koje su poverene Gradu, kao i druge poslove iz ove oblasti za potrebe organa Grada, službi i drugih korisnika budžeta.

Član 19

Gradska uprava za investicije i razvoj obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne, administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

- strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za Grad, koje utvrdi Gradsko veće (u daljem tekstu: investicije),

- projektovanja i praćenja realizacije budžeta za investicije,

- predlaganja prioriteta investicija, kao i određivanja projektnih zadataka sa nosiocima,

- koordiniranja poslova imovinsko-pravne pripreme, planske dokumentacije, projektne dokumentacije sa nadležnim Gradskim upravama i preduzećima čiji je osnivač Grad,

- koordiniranja i sprovođenja poslova na izradi projektne dokumentacije sa JP "Direkcijom za urbanizam" Kragujevac, kao i sa drugim subjektima ovlašćenim za izradu projektne i druge dokumentacije za objekte niskogradnje i visokogradnje,

- učestvovanja u implementaciji i praćenja ostvarivanja investicija po fazama, kada Grad nije investitor,

- uspostavljanja baze podataka neophodne za sprovođenje investicija i investicionog marketinga,

- koordiniranja aktivnosti donatora (vladinog, kao i nevladinog sektora) i Grada u realizaciji investicije,

- realizacije (upravljanja, pripreme tenderske dokumentacije, nadzora i sl.) investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta,

- izrade strategija, biznis planova na realizaciji koncepta partnerstva javnog i privatnog sektora, studija izvodljivosti za formiranje investicionih fondova na obrtnoj osnovi,

- osnivačkih prava nad JP "Direkcija za urbanizam", JP "Preduzeća za izgradnju grada Kragujevca", JP "Gradska stambena agencija", nadzor nad njihovim radom u skladu sa zakonom,

- koja se odnosi na: subvencije preduzećima, odnosno drugim oblicima organizovanja nad čijim radom vrši nadzor, izradu finansijskog plana za Upravu, kao direktnog korisnika budžeta i indirektne korisnike budžeta Grada koji su u njegovoj nadležnosti, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora, praćenje izvršenja budžeta u skladu sa utvrđenim aproprijacijama, praćenje procedura trezora u delu izvršenja budžeta, sprovođenje propisanih procedura za izvršenje plaćanja i transfera budžetskih sredstava i sravnjenje završnih računa indirektnih korisnika budžeta Grada, konsolidacije izveštaja i sastavljanja konsolidovanog godišnjeg izveštaja, druge poslove u skladu sa zakonom,

- koordiniranja, podsticanja, pomaganja i učestvovanja u realizaciji programa, projekata i akcija iz oblasti zaštite životne sredine koje realizuju naučne i stručne ustanove, javna komunalna i druga javna preduzeća, organizacije, institucije i druga pravna i fizička lica u Gradu i Republici,

Gradska uprava za investicije i razvoj, obavlja i druge poslove u oblasti investicija i razvoja koje su poverene Gradu, kao i druge poslove u ovoj oblasti utvrđene odlukama organa Grada.

Član 20

Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne, administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

- uređenja i obezbeđenja obavljanja i razvoja komunalnih delatnosti (prečišćavanje i distribucija vode, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom, linijski i vanlinijski gradski i prigradski prevoz putnika, održavanje čistoće u gradu, održavanje deponija, uređivanje, održavanje i korišćenje pijaca, parkova, zelenih, rekreacionih i drugih javnih površina, javnih parkirališta, održavanja ulica, puteva i drugih javnih površina i javne rasvete, uređivanje grobalja i sahranjivanja i drugih komunalnih delatnosti od značaja za grad), organizacionih, materijalnih i drugih uslova neophodnih za obavljanje ovih delatnosti, održavanja i korišćenja objekata namenjenih za obavljanje komunalnih delatnosti, u skladu se zakonom, pripreme i vršenja nadzora nad realizacijom Programa održavanja komunalne infrastrukture, praćenja funkcionisanja komunalnih sistema u Gradu, poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti, odnosno poslova, kao i nadzora nad njihovim obavljanjem,

- osnivačkih prava nad javnim i javno komunalnim preduzećima u delokrugu svoje nadležnosti i nadzor nad njihovim radom u skladu sa zakonom,

- upravljanja i razvoja sistema saobraćaja, izgradnje, rekonstrukcije, rehabilitacije, pojačanog održavanja, ojačanja kolovozne konstrukcije, održavanja, zaštitu, korišćenja, razvoja i upravljanja ulica u naselju, organizacije stacionarnog saobraćaja, javnog gradskog prevoza putnika, linijskog saobraćaja, režima i tehničkog regulisanja saobraćaja i organizacije saobraćaja, pripremanja akata koji se odnose na utvrđivanje kriterijuma za kategorizaciju i kategorizaciju puteva i ulica, kao i uređivanja i obezbeđenja posebnih uslova i organizacije auto-taksi prevoza putnika,

- raskopavanja i zauzeća javnih površina,

- koje se odnose na: subvencije preduzećima, odnosno drugim oblicima organizovanja nad čijim radom vrši nadzor, izradu finansijskog plana za Upravu, kao direktnog korisnika budžeta, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora, praćenje izvršenja budžeta u skladu sa utvrđenim aproprijacijama, praćenje procedura trezora u delu izvršenja budžeta, sprovođenje propisanih procedura za izvršenje plaćanja budžetskih sredstava, druge poslove u skladu sa zakonom,

- pripremanja nacrta i predloga opštih i pojedinačnih akata iz delokruga svoje nadležnosti koje donose Skupština grada i izvršni organi Grada.

Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor obavlja i druge funkcije nadzora po zahtevima organa Grada, stručnih i posebnih službi organa Grada, kao i druge poslove iz delokruga svoje nadležnosti koje su poverene Gradu, kao i druge poslove u ovoj oblasti utvrđene odlukama organa Grada.

Član 21

Gradska uprava za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne i administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

- prostornog i urbanističkog planiranja,

- izdavanja lokacijskih dozvola,

- informacija o lokaciji,

- potvrda urbanističko-tehničkih dokumenata,

- davanja mišljenja o republičkom i regionalnom prostornom planu,

- odobravanja, uklanjanja objekta, odnosno njegovog dela za koji utvrdi da je usled dotrajalosti ili većih oštećenja ugrožena njegova stabilnost i da predstavlja neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja,

- postavljanja i uklanjanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene,

- uređenja javnih površina putem odgovarajućih planskih dokumenata,

- uvođenja informacione i komunikacione tehnologije u svoj delokrug rada,

- naknadnog izdavanja građevinske i upotrebne dozvole u postupku legalizacije,

- izdavanja građevinske i upotrebne dozvole,

- izdavanja posebne građevinske dozvole za pripremne radove,

- izdavanja privremene građevinske dozvole,

- izmene građevinske dozvole usled promena u toku građenja, odnosno, usled promene investitora,

- izdavanja rešenja o odobrenju izvođenja radova na izgradnji objekata za koje se ne izdaje građevinska dozvola,

- potvrđivanja prijema dokumentacije povodom prijava početka izvođenja radova, a po već izdatim rešenjima o odobrenju za izgradnju, na osnovu ranije važećeg Zakona o planiranju i izgradnji,

- kontinuiranog praćenja stanja životne sredine: kontrole kvaliteta vazduha, površinskih voda i izvorske vode javnih česama, kao i zagađenosti zemljišta, merenja nivoa i zaštite od buke i vibracija, jonizujućeg i nejonizujućeg zračenja, radioaktivnosti, alergenopolena i od opasnih materija,

- uspostavljanja katastra zagađivača,

- izrade i realizacije programa, planova i projekata održivog razvoja i zaštite životne sredine kao i akcionih i sanacionih planova u oblasti ekološkog obrazovanja, zaštite i upravljanja javnim i zaštićenim dobrima, njihovim korišćenjem i razvojem, u skladu sa strateškim dokumentima, interesima i specifičnostima Grada,

- izrade i realizacije lokalnog akcionog plana zaštite od buke u životnoj sredini i staranja o njegovom sprovođenju, utvrđivanja mera i uslova zaštite od buke, vršenja akustičkog zoniranja, određivanja mera zabrane i ograničenja u skladu sa zakonom i izrade strateških karata buke iz svoje nadležnosti,

- organizacije i sprovođenja opštih mera zaštite stanovništva od zaraznih bolesti u oblasti suzbijanja štetnih organizama (komarci, krpelji, glodari),

- zaštite biljnog i životinjskog sveta, kontrole njihovih populacija, kao i sprovođenja mera i organizacije poslova komunalne zoohigijene,

- donošenja lokalnog plana upravljanja otpadom i upravljanja otpadom i hemikalijama,

- izdavanja dozvola za sakupljanje, transport, skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada na teritoriji grada, vođenja i čuvanja evidencije o prikupljenom otpadu i uređivanje postupka naplate usluga u oblasti upravljanja otpadom,

- utvrđivanja uslova i mera zaštite životne sredine u prostornim i urbanističkim planovima i drugim aktima za uređenje prostora i izgradnju objekata i postrojenja,

- ocene i davanja saglasnosti na stratešku procenu uticaja na životnu sredinu,

- sprovođenja postupka procene uticaja projekata na životnu sredinu,

- utvrđivanja uslova za rad novih i postojećih postrojenja i izdavanja, revizije, produženja i prestanak važnosti integrisanih dozvola,

- zaštite biološke raznovrsnosti, divljih biljnih i životinjskih vrsta i autohtonih ekosistema, zaštite prirode, očuvanja, korišćenja i razvoja prirodnih dobara posebne vrednosti,

- zaštite od opasnih i štetnih materija, izrade plana zaštite od udesa, mera i postupaka odgovora za udes i sanaciju posledica od udesa,

- proglašenja stanja ugroženosti i uvođenja posebnih mera u slučaju prekoračenja graničnih vrednosti emisije i neposredne opasnosti po životnu sredinu i zdravlje stanovništva,

- utvrđivanja statusa i područja ugrožene životne sredine, režima sanacije i remedijacije za područje od lokalnog značaja,

- utvrđivanja naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, praćenja i primene ekonomskih instrumenata za finansiranje zaštite životne sredine,

- planiranja i koordinacije edukativnih aktivnosti u oblasti zaštite životne sredine, informisanja i objavljivanja podataka o stanju i kvalitetu životne sredine, dostavljanja izveštaja i davanja mišljenja po zahtevu nadležnih organa,

- podnošenja zahteva za određivanje zona sanitarne zaštite, u skladu sa zakonom,

- izdavanja dozvole za obavljanje delatnosti prometa naročito opasnih hemikalija distributeru koji nije uvoznik, proizvođač odnosno dalji korisnik kao i dozvole za korišćenje naročito opasnih hemikalija, u skladu sa zakonom,

- drugih poslova u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima i poslova državne uprave u oblasti zaštite životne sredine koji su zakonom povereni Gradu.

Član 22

Gradska uprava za imovinu obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne, i administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

a) imovinsko-pravnoj i to:

- poništaja pravosnažnog rešenja o izuzimanju gradskog građevinskog zemljišta,

- utvrđivanja prestanka prava korišćenja na građevinskom zemljištu,

- utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu postojećeg objekta i formiranja građevinske parcele,

- konverzija prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu,

- otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, po sprovedenom postupku javnog nadmetanja, prikupljanja ponuda javnim oglasom ili neposrednom pogodbom,

- utvrđivanja kriterijuma i propisivanja merila za obračun visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,

- eksproprijacije i administrativnog prenosa zemljišta i zgrada,

- uspostavljanja prava službenosti i poništaja rešenja o eksproprijaciji,

- poslova za Komisiju za vraćanje oduzetog zemljišta, i

- prinudnog izvršenja i predaje u posed građevinskog zemljišta,

b) imovine Grada i to:

- pribavljanja nepokretnosti u skladu sa zakonom,

- otuđenja nepokretnosti u skladu sa zakonom,

- identifikacije i vođenje evidencije imovine Grada i ažuriranje nastalih promena, kao i dostavljanje izjašnjenja Gradskom javnom pravobranilaštvu u postupcima davanja saglasnosti radi izgradnje, legalizacije, restitucije i dr. u predmetima gde se kao sukorisnik pojavljuje Grad,

- nadzora, upravljanja, korišćenja, očuvanja i uvećanja imovine Grada, kao i podnošenje zahteva za izdavanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole za sve objekte u kojima se kao investitor ili suinvestitor pojavljuje Grad, odnosno za sve objekte koji se Grade na zemljištu koja je u javnoj svojini Grada, osim zahteva koji su u ovoj oblasti u nadležnosti javnih ili javno komunalnih preduzeća,

- upisa nepokretnosti u javnoj svojini grada Kragujevca u javne knjige o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima,

- subvencije javnim preduzećima odnosno drugim oblicima organizovanja nad čijim radom vrši nadzor,

- finansijski plan za indirektne korisnike budžeta Grada koji su u njenoj nadležnosti,

- kontrole i sravnjenja završnih računa indirektnih korisnika budžeta Grada,

- konsolidacije izveštaja i sastavljanja konsolidovanog godišnjeg izveštaja i dostavljanje Gradskoj upravi nadležnoj za finansije,

- evidencija obračuna i dostava isprava radi naplate zakupnine za poslovni prostor,

- utvrđivanja otkupne cene stana i naknade za korišćenje, odnosno zakup poslovnog prostora,

- u postupku konverzije prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu, vrši revalorizaciju iznosa stvarnih troškova pribavljanja prava korišćenja i zakupa i utvrđuje visinu naknade za konverziju prava, i

- obračuna knjigovodstvene vrednosti i utvrđivanja amortizacije za stambeni i poslovni prostor kojim upravlja Grad.

v) stambenoj i to:

- osnivanja preduzeća u oblasti stanovanja, kao i nadzor nad zakonitošću rada preduzeća u oblasti stanovanja čiji je osnivač Grad Kragujevac,

- davanja nepokretnosti u zakup u skladu sa Zakonom,

- tržišnog uređenja odnosa između Grada i korisnika, odnosno zakupaca,

- zaključenja ugovora o davanju u zakup poslovnog prostora, kao i o otkupu stanova,

- kontrole korišćenja poslovnog i stambenog prostora kojim raspolaže Grad,

- održavanja stambenih zgrada i bezbednosti njihovog korišćenja,

- utvrđivanja visine naknade za održavanje stambenih zgrada,

- postupka za prenošenje prava zakupa na stanu,

- iseljenja lica iz stanova i zajedničkih prostorija u stambenim zgradama koja se koriste bez pravnog osnova,

- obezbeđivanja stanova za preseljenje nosilaca stanarskih prava iz stanova u privatnom vlasništvu radi vraćanja tih stanova njihovim vlasnicima u skladu sa zakonom i

- prinudnog izvršenje rešenja o iseljenju.

Gradska uprava za imovinu obavlja i druge poslove iz delokruga svoje nadležnosti koje su povereni Gradu, kao i poslove u ovoj oblasti utvrđene Odlukom organa Grada.

Član 23

Gradska uprava za obrazovanje, informisanje i kulturu obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne i administrativno-tehničke i druge poslove Grada:

a) oblast obrazovanja:

- Praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja osnovnih i srednjih škola u skladu sa zakonom,

- osnivanje ustanova i organizacija u oblasti obrazovanja, praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja,

- utvrđivanje mreže osnovnih škola u skladu sa zakonom,

- praćenje upisa u prvi razred osnovne škole, kao i redovnog pohađanja osnovne škole i pokretanja prekršajnog postupka protiv roditelja - staratelja učenika, koji nisu upisani ili neredovno pohađaju nastavu u osnovnim školama,

- dodeljivanje nagrada i priznanja iz oblasti obrazovanja,

- obezbeđivanje sredstava u oblasti srednjeg i osnovnog obrazovanja za stručno usavršavanje zaposlenih,

- obezbeđivanje sredstava za prevoz učenika osnovnih škola na udaljenosti većoj od četiri kilometra od sedišta škole; prevoz, smeštaj i ishranu učenika sa smetnjama u razvoju, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od škole; prevoz učenika na republička i međunarodna takmičenja,

- izgradnja i kapitalno održavanje zgrada i objekata škola, kao opremanja škola i drugih rashoda za materijalne troškove škola u skladu sa zakonom,

- vršenje inspekcijskog nadzora nad radom osnovnih i srednjih škola, u skladu sa zakonom,

- planiranje razvoja delatnosti obrazovanja i vaspitanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava,

- nagrađivanje, odnosno stipendiranje učenika i studenata,

- saradnja sa osnovnim, srednjim školama, visokoškolskim institucijama i drugim organizacijama na programima i projektima u oblasti obrazovanja,

- međunarodna saradnja u oblasti obrazovanja, kroz programe razmene učenika,

b) oblast kulture i informisanja:

- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija kulture,

- praćenje i obezbeđivanje vršenja osnivačkih prava nad ustanovama i organizacijama u oblasti kulture, odnosno preduzećima u oblasti lokalnog informisanja; nadzor nad zakonitošću rada, kao i praćenja i obezbeđenja njihovog funkcionisanja,

- obezbeđivanja sredstava za zaštitu kulturnih dobara od značaja za Grad,

- stvaranje uslova za rad biblioteka, muzeja i drugih ustanova kulture čiji je osnivač Grad,

- međunarodna saradnja u oblasti kulture,

- podsticanje razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva,

- obezbeđenje sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata i programa u oblasti kulture od značaja za Grad,

- izgradnja, rekonstrukcija i održavanja objekata ustanova kulture,

- obezbeđenja uslova za rad samostalnih umetnika,

- organizovanje manifestacija i jubileja u oblasti kulture od značaja za Grad,

- razvoj kulturno-umetničkog amaterizma,

- obezbeđenje rada, održavanja i ostvarivanja programa ustanova kulture od značaja za Grad,

- podizanje i održavanje spomenika i spomen-obeležja,

- dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti kulture,

- staranje o poklonima i legatima Grada,

- planiranje razvoja delatnosti kulture i informisanja,

- zaštite kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu,

- obezbeđenje javnog informisanja od značaja za Grad,

- saradnja sa medijskim i informativnim kućama na programima i projektima kojima se unapređuje nivo informisanosti građana,

- obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti kulture i informisanja i nadzora nad korišćenjem tih sredstava,

- obezbeđuje učešće u organizovanju školskih sportskih takmičenja,

- subvencije javnim preduzećima,

- finansijsko planiranje, kontrola i sravnjenje završnih računa, konsolidacija izveštaja i sastavljanje konsolidovanog godišnjeg izveštaja indirektnih korisnika budžeta Grada, i druge poslove u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.

Gradska uprava za obrazovanje, informisanje i kulturu obavlja i druge poslove iz delokruga svoje nadležnosti koji su povereni Gradu, kao i druge poslove iz nadležnosti Grada u ovoj oblasti.

Član 24

Gradska uprava za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne i administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

a) zdravstva i to:

- planiranja razvoja zdravstvene delatnosti, praćenja organizacije, rada i funkcionisanja zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad i predlaganja mera za unapređenje kvaliteta njihovog rada,

- osnivačkih prava nad ustanovama primarne zdravstvene zaštite, nadzor nad njihovim radom u skladu sa zakonom,

- obezbeđivanje sredstava za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač u skladu sa zakonom i Planom mreže zdravstvenih ustanova, a koje obuhvata izgradnju, održavanje i opremanje zdravstvenih ustanova, odnosno investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija, medicinske i nemedicinske opreme i prevoznih sredstava, opreme u oblasti integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, kao i za druge obaveze određene zakonom i aktom o osnivanju,

- praćenja zdravstvenog stanja stanovništva i rada zdravstvene službe na svojoj teritoriji, predlaganja i preduzimanja potrebnih mera i utvrđivanje prioriteta za unapređenje zdravlja stanovništva,

- stvaranja uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na teritoriji Grada,

- obezbeđenja rada mrtvozoračke službe na teritoriji Grada,

- donošenja i sprovođenja programa za unapređenje zdravlja stanovništva koji nisu obuhvaćeni odgovarajućim republičkim programima, a od značaja su za Grad,

- obezbeđenja sprovođenja higijensko-epidemiološke, zdravstveno-statističke i socijalno-medicinske delatnosti koje nisu obuhvaćene odgovarajućim republičkim programima,

- planiranje i ostvarivanje sopstvenog programa za očuvanje i zaštitu zdravlja od zagađene životne sredine što je prouzrokovano štetnim i opasnim materijama u vazduhu, vodi i zemljištu, odlaganjem otpadnih materija, opasnih hemikalija, izvorima jonizujućih i nejonizujućih zračenja, bukom i vibracijama na svojoj teritoriji, kao i vršenjem sistematskih ispitivanja životnih namirnica, predmeta opšte upotrebe, mineralnih voda za piće, vode za piće i drugih voda koje služe za proizvodnju i preradu životnih namirnica i sanitarno-higijenske i rekreativne potrebe, radi utvrđivanja njihove zdravstvene i higijenske ispravnosti i propisanog kvaliteta,

- praćenja rezultata kontrole biološke energetske vrednosti i zdravstvene ispravnosti obroka i namirnica i sanitarno-higijenskih uslova u objektima za pripremu i distribuciju obroka u predškolskim ustanovama i osnovnim školama na teritoriji Grada, u dnevnim boravcima za decu i omladinu ometenu u razvoju i decu i omladinu sa poremećajima u društvenom ponašanju i kuhinjama za socijalno ugroženo stanovništvo, i predlaganja mera za očuvanje i unapređenje kolektivne ishrane,

- praćenja i predlaganja programa zdravstveno-vaspitnog rada na formiranju ponašanja koje vodi unapređenju i očuvanju zdravlja i obezbeđivanju finansijskih sredstava za njihovu realizaciju,

- predlaganja i praćenja programa za povećanje nataliteta i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju,

- predlaganja i praćenja programa prevencije hroničnih nezaraznih bolesti, malignih bolesti, kao i bolesti zavisnosti i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju,

- praćenja realizacije programa zaštite lica sa posebnim potrebama sa zdravstvenog stanovišta,

- praćenja snabdevenosti lekovima, medicinskim materijalom i opremom u ustanovama čiji je osnivač Grad i predlaganja mera za njihovo obezbeđivanje,

- podsticanja aktivnosti na omasovljenju dobrovoljnog davalaštva krvi,

- saradnje sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, kao i ordinacijama u privatnom sektoru, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite,

- utvrđivanja plana mera i aktivnosti za obezbeđivanje potrebnih sredstava za otklanjanje posledica po zdravlje stanovništva, prouzrokovanih elementarnim i drugim većim nepogodama i vanrednim prilikama,

- saradnja sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite.

b) socijalne politike i društvene brige o deci i to:

- donošenja programa unapređenja socijalne zaštite u Gradu i staranja o njegovom sprovođenju,

- donošenja programa zbrinjavanja socijalno ugroženog stanovništva,

- praćenja i planiranja razvoja delatnosti i obezbeđivanja sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti socijalne i dečije zaštite,

- osnivanja ustanova i organizacija u oblasti socijalne zaštite i dečje zaštite, praćenja i obezbeđenja njihovog funkcionisanja;

- obezbeđivanja prava na pomoć u kući, dnevni boravak, privremeni smeštaj u prihvatilište, jednokratnu pomoć, opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, usluge socijalnog rada i drugih prava i posebnih oblika socijalne zaštite utvrđenih odlukama Grada,

- utvrđivanja kriterijuma i merila za ostvarivanje prava korisnika i učešće korisnika i njihovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući, dnevnog boravka i usluga socijalnog rada koje nisu u funkciji preventive i ostvarivanja prava utvrđenih zakonom,

- utvrđivanja ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač Grad i ustanova za dnevni boravak i pomoć u kući čiji je osnivač drugo pravno i fizičko lice,

- utvrđivanja ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje poslova pružanja savetodavnih usluga od strane fizičkih lica,

- davanja dozvola za početak rada ustanova socijalne zaštite koja osnivaju druga fizička i pravna lica,

- utvrđivanja ispunjenosti uslova za pružanje usluga socijalne zaštite,

- utvrđivanja normativa i standarda za obavljanje delatnosti ustanova čiji je osnivač Grad,

- normativne za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti,

- poslova državnog staratelja,

- utvrđivanja kriterijuma i merila i utvrđivanja cena usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad,

- obezbeđivanja prava na pomoć porodici sa decom, regresiranja troškova boravka i ishrane dece u predškolskim ustanovama, ustanovama socijalne zaštite i druge poslove zaštite dece i porodice,

- podsticanja aktivnosti i pružanja pomoći organizacijama invalida, kao i drugim socijalno-humanitarnim organizacijama na svojoj teritoriji,

- praćenja i koordinacije rada invalidskih i socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana u oblasti socijalne zaštite, kao i praćenja realizacije programa i projekata organizacija i udruženja građana za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada,

- praćenja stanja i potreba socijalno ugroženih lica, lica sa posebnim potrebama, kao i za lica koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima a kojima je potrebna organizovana pomoć za savladavanje socijalnih i životnih teškoća i predlaganja mera u cilju njihove zaštite, rehabilitacije i socijalizacije,

- staranja na ostvarivanju, zaštiti i unapređivanju ljudskih prava i individualnih i kolektivnih prava pripadnika nacionalnih manjina i etničkih grupa,

- ostvarivanja osnivačkih prava Grada prema Centru za socijalni rad,

- utvrđivanja prava na: dodatak na decu, naknade zarada za vreme porodiljskog odsustva, roditeljski dodatak i druga prava određena zakonom, priznavanja prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i članova porodica na obaveznoj vojnoj službi,

- ostvarivanja delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, upis dece u predškolsku ustanovu, utvrđivanja mreže predškolskih ustanova, praćenja potreba, planiranja, izgradnje i investicionog i tekućeg održavanja zgrada, objekata i opreme predškolskih ustanova, osnivanja ustanova i organizacija predškolskog vaspitanja, kao i nadzora nad zakonitošću rada, praćenja i obezbeđenja njihovog funkcionisanja,

- obezbeđenja sredstva za ostvarivanje vaspitno obrazovne, preventivno zdravstvene i socijalne funkcije predškolskih ustanova, odmora i rekreacije dece,

- finansijskog planiranja, kontrole i sravnjenja završnih računa, konsolidacije izveštaja i sastavljanje konsolidovanog godišnjeg izveštaja i indirektnih korisnika budžeta Grada koji su u njenoj nadležnosti i druge poslove u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,

- prihvata, smeštaja, zbrinjavanja, repatrijacije i integracije izbeglih, prognanih i raseljenih lica, prijem, skladištenje i izdavanje robe iz humanitarne pomoći; saradnje sa nevladinim organizacijama, kao i koordiniranje rada nevladinih organizacija sa organima Grada i drugim subjektima u programima i projektima od značaja za Grad, pomaganja i saradnje socio-humanitarnih organizacija i građana u obavljanju humanitarne delatnosti, praćenje realizacije odobrenih programa nevladinih, humanitarnih i drugih udruženja, organizacija i dr. i korišćenja sredstava za njihovu realizaciju.

Gradska uprava za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci obavlja i druge poslove iz delokruga svoje nadležnosti koje su poverene Gradu, kao i druge poslove iz nadležnosti Grada u ovoj oblasti.

Član 25

Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu obrazuje se za:

Stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne i administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

- obezbeđenja, unapređenja, korišćenja, zaštite, razvoja poljoprivrede,

- praćenja stanja u oblasti poljoprivrednog zemljišta, korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta, vodoprivrede i područja sa prirodnim lekovitim svojstvima,

- određivanja erozivnih područja, učestvovanje u pripremi programa razvoja i praćenja njihovog ostvarivanja uz predlaganje mera za njihovo unapređenje,

- donošenja osnova zaštite korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta,

- staranje o korišćenju pašnjaka i odlučivanje o privođenju pašnjaka drugoj kulturi,

- utvrđivanja vodoprivrednih uslova i izdavanje vodoprivredne saglasnosti i vodoprivredne dozvole za objekte od lokalnog značaja,

- uređivanja i utvrđivanja načina korišćenja i upravljanja izvorima, javnim bunarima i česmama, staranja i obezbeđivanja uslova za očuvanje, korišćenje i unapređenje područja sa prirodnim lekovitim svojstvima,

- određivanja delova obala i vodenog prostora na kojima se mogu graditi hidrograđevinski objekti i postavljati plovni objekti,

- analiziranja mera tekuće i razvojne ekonomske politike i njihov uticaj na industriju, zanatstvo, privatno preduzetništvo, trgovinu i snabdevenost tržišta,

- staranja o razvoju i unapređenju ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, uređivanja radnog vremena ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata i drugih uslova za njihov rad i poslovanje, uređivanja mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti, kao i druge uslove za njihov rad,

- podsticanja i pomaganja razvoja zadrugarstva,

- izrade kratkoročnih i dugoročnih planova privrednog razvoja, stvaranja stimulativnog ambijenta za privlačenje domaćih i stranih investitora kroz različite vidove podsticajnih mera, obezbeđenja kreditnih linija za finansiranje investicionih programa u oblasti otvaranja novih i daljeg razvoja postojećih privrednih subjekata, osnivanja, obezbeđenja funkcionisanja i rada ikubator centara,

- koordiniranje i saradnja sa predstavnicima sindikalnog organizovanja,

- davanja mišljenja Agenciji za privatizaciju povodom inicijativa za privatizaciju,

- izrade programa turističke informativno-propagandne delatnosti, izrade programa razvoja turizma i unapređenja opštih uslova za prihvat i boravak turista, obezbeđivanja propagandno-informativnih materijala kojima se popularišu i afirmišu mogućnosti Grada u turizmu (izdavačka i audio-vizuelna delatnost na sajmovima i manifestacijama, internet prezentacija i druga propagandna sredstva), osnivanja ustanova i organizacija u oblasti turizma, praćenja, obezbeđenja njihovog funkcionisanja i vršenja nadzora nad preduzećima u oblasti turizma čiji je osnivač Grada, utvrđivanja visine boravišne takse, ostvarivanja saradnje sa turističkim organizacijama drugih opština i gradova, pokretanja i organizacije aktivnosti u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u turizmu i usklađivanja svoje aktivnosti na organizovanja turističke informativno-propagandne delatnosti sa programima Turističke organizacije Srbije,

- predlaganja programa i sprovođenja programa lokalnog ekonomskog razvoja, kao i staranja o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu,

- finansijskog planiranja, kontrole i sravnjenja završnih računa, konsolidacije izveštaja i sastavljanje konsolidovanog godišnjeg izveštaja i indirektnih korisnika budžeta Grada koji su u njenoj nadležnosti i druge poslove u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,

- saradnje i koordinacije na izradi, upravljanju i realizaciji projekata sa partnerskim odnosima iz vladinog i nevladinog sektora,

- sistema zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda, kao i sistema zaštite od požara, kao i stvaranja uslova za njihovo otklanjanje i ublažavanje njihovih posledica,

- izrade planova odbrane koji su sastavni deo Plana odbrane Republike Srbije, preduzimanja mera usklađivanja priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima iz svoje nadležnosti s odbrambenim pripremama autonomne pokrajine i Plana odbrane Republike Srbije, preduzimanja mera za funkcionisanje lokalne samouprave u ratnom i vanrednom stanju, sprovođenja mera pripravnosti i preduzimanja drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju,

- učešća u izradi tarifnih sistema za obračun isporučene toplotne energije, propisivanja uslova za sticanje ispunjenosti statusa povlašćenog proizvođača toplotne energije i kriterijuma za sticanje ispunjenosti tih uslova i utvrđivanja načina i postupka sticanja tog statusa, vođenja registra povlašćenih proizvođača toplotne energije, pripreme planova i programa za korišćenje obnovljivih izvora energije i njihovog sprovođenje, promovisanja i sprovođenja mera energetske efikasnosti u sledećim oblastima: zgradarstvu, komunalnoj privredi i transportu, promovisanja značaja korišćenja obnovljivih izvora energije i pripreme predloga projekata iz ove oblasti, obrazovanja i razvijanja javne svesti i unapređenja pristupa javnosti informacijama o životnoj sredini u energetici, pripremanja predloga projekata iz oblasti energetske efikasnosti i učešća u izradi nacrta i predloga Odluke o isporuci toplotne energije,

- izrade strategije razvoja energetike, utvrđivanje potreba za energijom na teritoriji Grada i pripremu podataka za energetski bilans Republike Srbije, izdavanja licenci za obavljanje delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije u skladu sa zakonom, izdavanja energetske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MV i objekata za distribuciju toplotne energije,

- osnivanja i utvrđivanja obima i strukture robnih rezervi Grada,

- priprema programe razvoja u oblasti sporta i omladine i prati realizaciju,

- izgradnja, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada,

- obezbeđuje vršenje osnivačkih prava nad preduzećima i organizacijama u oblasti fizičke kulture i sporta, vrši nadzor nad zakonitošću rada, prati i obezbeđuje njihovo funkcionisanje,

- obezbeđuje posebne uslove za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima,

- učestvuje u pripremi i organizaciji održavanja sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad,

- dodela nagrada i priznanja u oblasti sporta,

- obezbeđuje uslove za rad sportskih stručnjaka u sportskim organizacijama,

- finansiranje delatnosti organizacija, odnosno udruženja u oblasti sporta koje je osnovao Grad,

- planiranje, obezbeđivanje, evidentiranje, praćenje i kontrole korišćenja sredstava koja Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta, kao i finansiranje delatnosti organizacija, odnosno udruženja u oblasti sporta,

- ostvarivanje programa ili delova programa drugih organizacija, odnosno udruženja kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou Grada, kao i razvoju sporta na nivou Grada,

- praćenje i analiziranje rada nevladinih organizacija čiji programski sadržaji zadovoljavaju potrebe i interese mladih, podsticanje programa omladinskih organizacija koji su multidisciplinarni po svom sadržaju i pristupu u realizaciji putem: obrazovanja, kulture, sporta, zdravstva, ekologije,

- obrađivanje uslova za realizaciju strateških dokumenata za potrebe mladih (nacionalna i lokalna strategija za mlade).

Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu obavlja i druge poslove u oblasti poljoprivrede, zaštite korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta, vodoprivrede, industrije, zanatstva, privatnog preduzetništva, trgovine, snabdevenosti tržišta, privrednog razvoja, turizma, energetika, sporta, kao i oblasti vezane za potrebe i interese mladih, i dr. koji su povereni Gradu, kao i druge poslove iz nadležnosti Grada u ovoj oblasti.

Član 26

Gradska uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu, obrazuje se za:

Stručne, finansijsko - materijalne, upravno - pravne, normativno - pravne i administrativno - tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

- građanskih stanja (vođenja matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, kao i knjiga državljana za matična područja Kragujevca, kao i za opštine Peć, Istok i Klina),

- overu prepisa, potpisa i rukopisa,

- vođenja i ažuriranja biračkog spiska,

- izdavanja radnih knjižica,

- sprovođenja izbora, referenduma i samodoprinosa,

- pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa, bez zastupanja pred pravosudnim organima,

- uređivanja, organizacije i rada mirovnih veća,

- obrazovanja, obezbeđenja funkcionisanja i rada različitih oblika mesne samouprave, u skladu sa aktima organa Grada i mesnih samouprava, evidencije nepokretnosti čiji su korisnici mesne zajednice, odnosno drugi oblici mesne samouprave,

- obavljanja pojedinih poslova gradskih uprava na teritoriji Grada.

Uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu, obavlja i druge poslove državne uprave iz njene nadležnosti koji su poverene Gradu, kao i druge poslove iz nadležnosti Grada u ovoj oblasti.

Član 27

Gradska uprava za inspekcijske poslove, obrazuju se za:

Stručne, finansijsko - materijalne, upravno - pravne, normativno - pravne i administrativno - tehničke i druge poslove Grada u oblasti:

a) inspekcijskog nadzora:

- građevinske inspekcije,

- komunalne inspekcije,

- saobraćajne inspekcije,

- ekološke inspekcije,

- inspekcije nad održavanjem stambenih zgrada,

b) prinudnog izvršenja rešenja iz svoje nadležnosti,

v) vođenja postupka i donošenja rešenja o zabrani korišćenja objekta, odnosno dela objekta kada se korišćenje objekta dovodi u opasnost, život i zdravlje ljudi, bezbednost susednih objekata, bezbednost okoline ili ugrožava životna sredina kao i izvršenja rešenja kojim se odobrava uklanjanje objekta, odnosno njegovog dela za koji se utvrdi da je usled dotrajalosti ili većih oštećenja ugrožena njegova stabilnost i da predstavlja neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja,

v1) na osnovu rešenja o uklanjanju objekta ili njegovog dela, sačinjava program njegovog uklanjanja i odgovara za njegovo izvršenje,

g) uređenja i organizacije vršenja poslova u vezi sa držanjem i zaštitom domaćih i egzotičnih životinja,

d) uređenja Grada,

đ) pripremanja nacrta i predloga opštih i pojedinačnih akata iz delokruga svoje nadležnosti.

Gradska uprava za inspekcijske poslove obavlja i druge poslove iz delokruga svoje nadležnosti koji su poverene Gradu, kao i druge poslove iz nadležnosti Grada u ovoj oblasti.

Gradska uprava za inspekcijske poslove obavlja poslove Komunalne policije kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog reda u gradu u oblastima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, zaštite i održavanja reda u korišćenju zemljišta, prostora i komunalnih objekata, pijaca, grobalja, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata zaštite lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, kontrole prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, kontrole auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, zaštite vazduha i zaštite od buke u životnoj sredini, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda protivpožarne i druge zaštite iz nadležnosti grada kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada i ovlašćene organizacije i učestvovanje u vršenju spasilačkih funkcija i pružanje pomoći drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica izazvanih elementarnim nepogodama, obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara, odnosno održavanje gradskog reda i pruža pomoć nadležnim organima grada, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama kad po njihovoj oceni postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez asistencije komunalnih policajaca ili upotrebe sredstava prinude.

2.2. Posebne službe

Član 27a

Za obavljanje određene vrste poslova obrazuju se posebne službe i to:

- Agencija za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga i

- Služba interne revizije grada Kragujevca.

Član 28

Za obavljanje stručnih, finansijsko - materijalnih, administrativno - tehničkih, pomoćno-manipulativnih, uslužnih i drugih poslova za organe Grada i stručne službe, obrazuje se posebna služba pod nazivom: Agencija za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga (u daljem tekstu: Agencija).

Agencija se obrazuje za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana u oblasti:

- investiciono-tekućeg održavanja objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada,

- fizičko - tehničkog obezbeđenja i protivpožarnu zaštitu objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada,

- fizičkog obezbeđenja lica i javnih skupova,

- pružanja usluga prevoza za potrebe organa Grada i staranja o voznom parku,

- ugostiteljskih usluga za potrebe organa Grada,

- usluga manuelnog karaktera,

- obezbeđivanje drugih uslova potrebnih za rad organa grada i stručnih službi, kao i druge poslove u ovoj oblasti.

Agencija može obavljati poslove iz delokruga svoje nadležnosti i za preduzeća, ustanove, privredna društva, druge organizacije čiji je osnivač Grad.

Član 29

U okviru Agencije mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u Agenciji, utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi direktor Agencije, uz saglasnost Gradskog veća.

Član 29a

Za obavljanje poslove interne revizije kod korisnika budžeta Grada, obrazuje se posebna služba pod nazivom: Služba za internu reviziju grada Kragujevca

Služba za internu reviziju grada Kragujevca, obavlja poslove interne revizije kod direktnih korisnika sredstava budžeta grada, indirektnih korisnika, javnih preduzeća čiji je osnivač grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda; vrši proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; daje savete kad se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; uspostavlja saradnju sa eksternom revizijom; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; dostavlja godišnji izveštaj o radu Centralnoj jedinici za harmonizaciju; uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 29b

U okviru Službe za internu reviziju grada Kragujevca mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u ovoj posebnoj službi.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Gradski revizor, uz saglasnost Gradskog veća.

2.3. Pomoćnici Gradonačelnika za pojedine oblasti

Član 30

U Gradskoj upravi mogu se postaviti pomoćnici Gradonačelnika za pojedine oblasti kao što su: urbanizam, poljoprivreda, sport, regionalna i međuregionalna saradnja i sl.

Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte, sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni, daju uputstva pri rešavanju pitanja u delokrugu svoje nadležnosti, sarađuju sa ustanovama, preduzećima i drugim subjektima u delokrugu svoje nadležnosti, obavljaju i druge poslove po nalogu Gradonačelnika i načelnika gradske uprave u oblasti za koju su postavljeni.

Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Oblast za koju se pomoćnik Gradonačelnika postavlja, nadležnost, prava, obaveze i kao i način ostvarivanja, utvrđuje Gradonačelnik, aktom o postavljenju.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše pet pomoćnika Gradonačelnika.

Prava i obaveze iz rada i po osnovu rada, pomoćnik Gradonačelnika za pojedinu oblast ostvaruje u Gradskoj upravi nadležnoj za oblast za koju se pomoćnik postavlja.

Prava i obaveze iz rada i po osnovu rada, pomoćnik Gradonačelnika za pojedinu oblast ostvaruje u skladu sa odredbama zakona koji se primenjuje na zaposlene u organima lokalne samouprave.

III RUKOVOĐENJE GRADSKIM UPRAVAMA I POSEBNIM SLUŽBAMA

3.1. Rukovođenje Gradskim upravama

Član 31

Gradskom upravom za pojedinu oblast (u daljem tekstu: gradska uprava) rukovodi načelnik gradske uprave (u daljem tekstu: načelnik).

Načelnik za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom Grada i ovom Odlukom.

Načelnik:

- predstavlja i zastupa gradsku upravu,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga gradske uprave,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad Gradske uprave, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta gradske uprave u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima,

- potpisuje akta gradske uprave koja se upućuju Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću,

- postavlja i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih i postavljenih lica u gradskoj upravi, o kojim ne odlučuje drugi nadležni organ,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad gradske uprave,

- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti (za koju nije određena nadležnost drugog organa) kao i opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća, kao i drugim aktima,

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

Član 32

Načelnika postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Za načelnika može biti postavljeno lice koje, pored uslova da je državljanin RS, da nije pod istragom i krivično osuđivan, mora da ispunjava uslove propisane zakonom, Statutom i ovom Odlukom. Za načelnika:

- Gradske uprave za finansije, može biti postavljeno lice koje ima završen ekonomski ili pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za investicije i razvoj, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni ili ekonomski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za komunalne poslove i nadzor, može biti postavljeno lice koje ima završen ekonomski ili pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni ili arhitektonski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za imovinu, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni, ekonomski fakultet ili fakultet političkih nauka, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni ili ekonomski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za privredne resurse, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni ili ekonomski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za mesnu samoupravu i opštu upravu, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za inspekcijski nadzor, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Pod završenim fakultetom, u smislu odredaba ovog člana, ne podrazumevaju se fakulteti sa trogodišnjim studijama.

Član 33

Načelniku može prestati dužnost i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se može podmeti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Načelnik koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti načelnika gradske uprave do postavljenja novog načelnika.

Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, može razrešiti načelnika i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili više od polovine članova Gradskog veća.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.

Član 34

Načelnik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika se postavlja i razrešava na način, po postupku i pod istim uslovima koji su utvrđeni za postavljenje i razrešenje načelnika.

Načelnik može imati pomoćnika za određenu oblast iz delokruga rada Gradske uprave.

Pomoćnika načelnika za određenu oblast, postavlja načelnik u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi.

Član 35

Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi postavlja i razrešava načelnik.

3.2. Rukovođenje Agencijom

Član 36

Agencijom rukovodi direktor.

Direktor Agencije (u daljem tekstu: direktor) za svoj rad i rad Agencije odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.

Direktor:

- predstavlja i zastupa Agenciju,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Agencije,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad Agencije, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta Agencije u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima,

- potpisuje akta Agencije koja se upućuju organima Grada i drugim subjektima,

- postavlja i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih i postavljenih lica u Agenciji,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Agencije,

- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima organa Grada, kao i drugim propisima,

- vrši i druge poslove u skladu zakonom, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Član 37

Direktora postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Za direktora može biti postavljeno lice koje, pored uslova da je državljanin RS, da nije pod istragom i krivično osuđivan, mora da ima završen pravni, ekonomski ili građevinski fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 3 godine radnog iskustva u struci.

Odredbe ove Odluke o postupku za izbor kandidata za načelnika primenjuju se i na izbor kandidata za direktora.

Član 38

Direktoru može prestati dužnost i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se može podneti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Direktor koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti direktora Agencije do postavljenja novog direktora.

Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, može razrešiti direktora i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili polovine članova Gradskog veća.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.

Član 39

Direktor može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik direktora se postavlja i razrešava na način, po postupku i pod istim uslovima koji su utvrđeni za postavljenje i razrešenje načelnika.

Član 40

Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u Agenciji postavlja i razrešava direktor.

3.3. Rukovođenje Službom za internu reviziju grada Kragujevca

Član 40a

Službom za internu reviziju grada Kragujevca rukovodi Gradski revizor.

Gradski revizor (u daljem tekstu: revizor) za rad posebne službe kojom rukovodi odgovara Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku.

Revizor:

- predstavlja i zastupa službu,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga službe,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad službe, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta službe u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima,

- potpisuje akta službe koja se upućuju organima Grada i drugim subjektima,

- raspoređuje i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih i postavljenih lica u službi,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad službe,

- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima organa Grada, kao i drugim propisima,

- vrši i druge poslove u skladu zakonom, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Član 40b

Revizora postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Za revizora može biti postavljeno lice koje, pored uslova da je državljanin RS, da nije pod istragom i krivično osuđivan, mora da ima završen ekonomski ili pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godine radnog iskustva u struci.

Odredbe ove Odluke o postupku za izbor kandidata za načelnika primenjuju se i na izbor kandidata za revizora.

Član 40v

Revizoru može prestati dužnost i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se može podneti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Revizor koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti Revizora do postavljenja novog revizora.

Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, može razrešiti revizora i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili polovine članova Gradskog veća.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.

Član 40g

Revizor može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik revizora se postavlja i razrešava na način, po postupku i pod istim uslovima koji su utvrđeni za postavljenje i razrešenje načelnika.

IV ODNOS GRADSKIH UPRAVA I AGENCIJE PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADSKOM VEĆU I GRADONAČELNIKU

Član 41

Odnos gradskih uprava i Agencije prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim aktima.

Gradske uprave i Agencija su obavezne da Skupštinu grada obaveštavaju o vršenju poslova iz svog delokruga, daju obaveštenja, objašnjenja i podatke koje su neophodne za rad Skupštine.

Član 42

Odnos gradskih uprava i Agencije prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može gradskim upravama i Agenciji izdavati uputstva i smernice za rad.

Član 43

Odnos gradskih uprava i Agencije prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava i Agencijom.

U postupku nadzora nad radom gradskih uprava i Agencije, gradske uprave i Agencija podnose izveštaj o svom radu na zahtev Gradskog veća, a najmanje jednom godišnje.

Kada u vršenju nadzora nad radom gradskih uprava utvrdi da akta gradskih uprava, odnosno gradske uprave i Agencije nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima ili odlukama Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada.

V ODNOS GRADSKE UPRAVE I AGENCIJE PREMA GRAĐANIMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA

Član 44

Gradska uprava i Agencija su dužne da svakom građaninu obezbede jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa.

Postavljena lica i zaposleni u gradskim upravama i Agenciji, dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:

- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa,

- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,

- pružaju odgovarajuću pravnu pomoć,

- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom, da postupe po njima, predlože preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveste građane,

- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama,

- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada.

Član 45

U postupku pred gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Gradska uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.

Član 46

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

Član 47

Javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad i drugi oblici organizovanja, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa Grada, dužni su da postupaju u skladu sa odredbama člana 45. i člana 46. ove odluke.

VI MEĐUSOBNI ODNOSI GRADSKIH UPRAVA I AGENCIJE

Član 48

Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Gradske uprave međusobno, kao i gradske uprave i Agencije dužne su da sarađuju kada to zahteva priroda posla, kao i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.

VI-1 ODNOS SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA KRAGUJEVCA PREMA ORGANIMA GRADA, POSEBNIM I STRUČNIM SLUŽBAMA ORGANA GRADA, KAO I DRUGIM SUBJEKTIMA

Član 48a

Odnos Službe za internu reviziju grada Kragujevca prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim aktima.

Služba interne revizije grada Kragujevca, nakon izvršenih kontrola korisnika budžeta, Skupštinu grada obaveštava o izvršenoj kontroli, kao i o nalazima, preporukama, sugestijama koje su upućene subjektu kontrole.

Član 48b

Odnos Službe za internu reviziju grada Kragujevca prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.

Služba za internu reviziju grada Kragujevca podnosi redovne izveštaje Gradonačelniku o sprovedenim revizijama, a Gradonačelnik donosi godišnji plan i program rada ove posebne službe.

Član 48v

Svi organi Grada, posebne i stručne službe organa Grada, kao i svi korisnici sredstava budžeta Grada, obavezne su da u postupku kontrole od strane Službe za internu reviziju grada Kragujevca, stave na raspolaganje internim revizorima, svu potrebnu dokumentaciji, omoguće uvid u sva dokumenta koja su neophodna za vršenje poslova revizije i kontrole, kao i da obezbede uslove za rad na poslovima revizije i kontrole.

Član 48g

Služba za internu reviziju grada Kragujevca, organima Grada, posebnim i stručnim službama organa Grada, kao i drugim korisnicima budžeta Grada može pružati savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole.

VII AKTA GRADSKIH UPRAVA I POSEBNIH SLUŽBI

Član 49

Akta gradskih uprava i posebnih službi moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim aktima.

U gradskim upravama i posebnim službama donose se odluke, pravilnici, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta.

Rukovodioci gradskih uprava i posebnih službi donose odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, aktima koje sam donosi i drugim propisima.

Rukovodioci gradskih uprava i posebnih službi mogu ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice za donošenje akata iz delokruga rada gradske uprave, odnosno posebne službe.

VIII SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Član 50

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka, kao i između gradskih uprava za pojedine oblasti i između gradskih uprava i Agencije.

Načelnik, odnosno direktor rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 51

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave, kada rešava o poverenim poslovima državne uprave, rešava nadležno ministarstvo Republike Srbije, ako zakonom nije drugačije utvrđeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće.

Gradska uprava, na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta.

Drugostepeni postupak za potrebe Gradskog veća vodi i izrađuje nacrte i predloge akata organ, odnosno služba, utvrđena odlukom Skupštine grada ili Gradskog veća.

Nadležni organ, odnosno služba iz stava 2. ovog člana dužna je da sprovede postupak i pripremi nacrt odnosno predlog akta pre isteka zakonskog roka za odlučivanje.

Član 52

O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi rešava načelnik.

Član 53

Rad gradskih uprava i Agencije dostupan je javnosti.

Gradske uprave i Agencija obezbeđuju javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu.

Član 54

Informacije o radu gradske uprave i Agencije, sredstvima javnog informisanja daje načelnik, odnosno direktor ili lice koje on ovlasti.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik, odnosno direktor u skladu sa zakonom.

X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE I POSEBNIH SLUŽBI

Član 55

Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave za pojedinu oblast i posebnih službi obezbeđuju se u budžetu Grada.

Za obavljanje zakonom poverenih poslova državne uprave sredstva se obezbeđuju u budžetu Republike.

Član 56

Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave za pojedinu oblast i posebnih službi čine:

1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate, naknade plata,

2. sredstva za materijalne rashode,

3. sredstva za posebne namene,

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije.

Sredstva za finansiranje poslova gradske uprave za pojedinu oblast i posebnih službi obezbeđuju se u budžetu grada. Naredbodavac za isplatu sredstava za finansiranje poslova gradske uprave za pojedinu oblast i posebnih službi je načelnik, odnosno rukovodilac posebne službe ili lice koje on ovlasti.

Član 57

Gradska uprava za pojedinu oblast i posebna služba može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Visinu naknade i namenu prihoda iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Skupština grada, posebnom odlukom.

Član 58

Raspored sredstava neophodnih za rad gradske uprave za pojedinu oblast i posebnih službi utvrđuje se finansijskim planom.

Član 59

Sredstva za isplatu plata postavljenih lica i zaposlenih obezbeđuju se u skladu sa zakonom, uredbom, aktom o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima i drugim propisima.

Član 60

Sredstva za materijalne rashode obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, osvetljenja, komunalne troškove, zakupa, održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga,

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale,

- osiguranje, članarine, održavanje opreme i drugih ugovorenih usluga,

- putne i druge troškove koji čine lična primanja zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova gradske uprave i direkcije (troškove za prevoz, troškove za službena putovanja u zemlji i inostranstvu i sl.),

- ostali troškovi.

Član 61

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- određene potrebe gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrše (naknade svedocima, troškovi postupka i sl.),

- ostala primanja (otpremnine, solidarnu pomoć, jubilarne nagrade i sl.),

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih,

- modernizaciju rada i ostale potrebe.

Član 62

Sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije obezbeđuju se za: nabavku računskih sistema, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke opreme i druge opreme koje gradskoj upravi za pojedinu oblast i posebnim službama služe za njihove potrebe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine, ako nije drugačije propisima određeno.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 63

Gradsko veće je dužno da u roku ne dužem od 10 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, raspiše javni oglas za izbor kandidata za načelnike gradskih uprava i direktora Agencije, u skladu sa odredbama ove Odluke.

Član 64

Nakon postavljenja načelnici gradskih uprava i direktor Agencije dužni su da u roku od 15 dana od dana postavljenja donesu akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama, odnosno Agenciji za koje su postavljeni i dostave ga Gradskom veću na saglasnost.

Načelnici gradskih uprava i direktor iz stava 1. ovog člana, su dužni da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrše postavljenja, odnosno raspoređivanja zaposlenih u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Član 65

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke postavljena lica i zaposleni u Odeljenju za budžet (Službi za planiranje, pripremu, donošenje i izvršenje budžeta i Službi za upravljanje javnim dugom i investicijama), Odeljenju trezora, Odeljenju za računovodstvene poslove, Odeljenju za javne nabavke, Odeljenju budžetske inspekcije i Poreskom odeljenju (Službi za utvrđivanje javnih prihoda, Službi za kontrolu javnih prihoda, Službi za naplatu, poresko knjigovodstvo i izveštavanje), kao i zaposleni raspoređeni na radnom mestu Tehnički sekretar (izvan unutrašnjih organizacionih jedinica) i Izvršilac za magacinske poslove u Odeljenju za tehničko - uslužne poslove - Gradska uprava za ekonomiju i finansije preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Gradskoj upravi za finansije.

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke postavljena lica i zaposleni u Odeljenju za tehničko - uslužne poslove (Službi za tehničke poslove - izuzev zaposlenih raspoređenih na radnom mestu Izvršilac za magacinske poslove i Službi za usluge) - Gradska uprava za ekonomiju i finansije, zaposleni raspoređeni na radnim mestima: vozač, pomoćni vozač, redar i radnik za pomoćne i manipulativne poslove u Gradskoj upravi za mesnu samoupravu i opštu upravu, kao i zaposleni raspoređeni na radnom mestu Komunalni redar I u Odeljenju za inspekcijski nadzor - Gradska uprava za razvoj gradskih resursa i nadzor, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Agenciju za održavanje, obazbeđenje i pružanje usluga.

Do izrade pečata Gradske uprave za finansije i Agencije, Gradska uprava za finansije i Agencija će koristiti pečat Gradske uprave za ekonomiju i finansije.

Do postavljenja načelnika Gradske uprave za finansije i direktora Agencije poslove iz njihove nadležnosti vrši će dosadašnji načelnik Gradske uprave za ekonomiju i finansije.

Član 66

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke, postavljena lica i zaposleni u Odeljenju za razvoj i finansije (Službi za razvoj i Službi za finansije), Odeljenju za komunalne poslove i zaštitu životne sredine (osim zaposlenih raspoređenih na radnom mestu Izvršilac za poslove zaštite životne sredine), Odeljenju za saobraćaj i Odeljenju za nadzor Programa održavanja komunalne infrastrukture - Gradska uprava za razvoj gradskih resursa i nadzor preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Gradskoj upravi za komunalne poslove i nadzor.

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke postavljena lica i zaposleni u Odeljenju za inspekcijski nadzor - Građevinskom inspektoratu, Saobraćajnom inspektoratu, Ekološkom inspektoratu i Komunalnom inspektoratu (osim zaposlenih raspoređenih na radnom mestu Komunalni redar I u Komunalnom inspektoratu) - Gradska uprava za razvoj gradskih resursa i nadzor, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Gradskoj upravi za inspekcijske poslove.

Do izrade pečata Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor i Gradska uprava za inspekcijske poslove koristiti će pečat Gradske uprave za razvoj gradskih resursa i nadzor.

Do postavljenja načelnika Gradske uprave za komunalne poslove i nadzor i načelnika Gradska uprava za inspekcijske poslove, poslove iz njihove nadležnosti vrši će dosadašnji načelnik Gradske uprave za razvoj gradskih resursa i nadzor.

Član 67

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke zaposleni raspoređeni na radnom mestu Izvršilac za poslove zaštite životne sredine u Odeljenju za komunalne poslove i zaštitu životne sredine - Gradska uprava za razvoj gradskih resursa i nadzor preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su raspoređeni, u Gradskoj upravi za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine.

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi za planiranje i izgradnju preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Gradsku upravu za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine.

Do izrade pečata Gradska uprava za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine koristiti će pečat Gradske uprave za urbanizam i izgradnju.

Do postavljenja načelnika Gradske uprave za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine, poslove iz njegove nadležnosti vrši će dosadašnji načelnik Gradske uprave za urbanizam i izgradnju.

Član 68

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke postavljena lica i zaposleni u Odeljenju za obrazovanje, kulturu, sport i javno informisanje (sa Prosvetnom inspekcijom) i Odeljenju za finansijske poslove (osim zaposlenih raspoređenim na radnom mestu Izvršilac za studijsko - analitičke i finansijske poslove u oblasti socijalne zaštite i zdravstva i Izvršilac za računovodstvene poslove u oblasti socijalne zaštite i zdravstva - knjigovođa; - Gradska uprava vanprivredu preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Gradsku upravu za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu.

Do donošenja akta iz člana 64. ove Odluke postavljena lica i zaposleni u Odeljenju za društvenu brigu o deci i Odeljenju za socijalnu zaštitu i zdravstvo (Službi za zaštitu izbeglih, prognanih i raseljenih lica) kao i zaposleni raspoređeni na radnim mestima Izvršilac za studijsko - analitičke i finansijske poslove u oblasti socijalne zaštite i zdravstva i Izvršilac za računovodstvene poslove u oblasti socijalne zaštite i zdravstva - knjigovođa u Odeljenju za finansijske poslove - Gradska uprava za vanprivredu, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Gradsku upravu za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci.

Do izrade pečata, Gradska uprava za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu i Gradska uprava za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci koristiti će pečat Gradske uprave za vanprivredu.

Do postavljenja načelnika Gradske uprave za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu i Gradske uprave za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci, poslove iz njegove nadležnosti vrši će dosadašnji načelnik Gradske uprave za vanprivredu.

Član 69

Obavezuje se načelnik Gradske uprave za finansije da u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, donese akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi za finansije, u skladu sa odredbama ove Odluke i dostavi ga Gradskom veću na saglasnost.

Načelnik Gradske uprave za finansije je dužan da u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrši postavljenja, odnosno raspoređivanje zaposlenih, u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Do donošenja akta iz stava 1. ovog člana, postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi za poslove Gradonačelnika i opšte poslove organa Grada - Odeljenje za informatiku, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koje su postavljeni, odnosno raspoređeni u Gradskoj upravi za finansije.

Obavezuje se načelnik Gradske uprave za inspekcijske poslove, da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, a najkasnije do 31. decembra 2009. godine donese akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi za inspekcijske poslove, u skladu sa odredbama ove Odluke i dostavi ga Gradskom veću na saglasnost, kako bi se izvršilo raspoređivanje zaposlenih i stvorili uslovi za početak primene Zakona o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik Republike Srbije" broj 51/09), dana 23. januara 2010. godine.

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje upotreba i korišćenje pečata Gradske uprave za poslove Gradonačelnika i opšte poslove organa Grada (1 mali i 5 velikih).

Obavezuje se sekretar Skupštine grada Kragujevca, da obrazuje komisiju koja će u roku od tri dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, uništiti pečate iz stava 4. ovog člana i o tome obavestiti nadležno ministarstvo.

Član 70

Do postavljenja načelnika Gradske uprave za privredne resurse, Gradske uprave za imovinu, Gradske uprave za mesnu samoupravu i opštu upravu u skladu sa odredbama zakona i ove Odluke, poslove iz njihove nadležnosti vršiće dosadašnji načelnik Gradske uprave za privredne resurse, Gradske uprave za imovinu i Gradske uprave za mesnu samoupravu i opštu upravu.

Član 70a

Obavezuje se načelnik Gradske uprave za finansije i direktor Agencije za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, da u roku od 8 (osam) dana od dana stupanja na snagu ove Odluke donesu akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi za finansije, odnosno u Agenciji za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, u skladu sa odredbama ove Odluke i dostavi ga na saglasnost Gradskom veću.

Načelnik Gradske uprave za finansije dužan je da u roku od 7. dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrši raspoređivanje zaposlenih u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Do donošenja akta iz stava 1. ovog člana zaposleni raspoređeni na radnim mestima: telefonista, izvršilac za telefonske komunikacije, precizni mehaničar, šef službe za identifikaciju i uručenje rešenja i izvršilac na poslovima identifikacije objekata i lica u Agenciji za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koje su postavljeni, odnosno raspoređeni u Gradsku upravu za finansije.

Zaposleni raspoređeni na radnim mestima: Izvršilac na poslovima kontrole higijene u radnim prostorijama organa Grada i Radnici na poslovima održavanja higijene, preuzimaju se i nastavljaju sa radom u Javnom stambenom preduzeću "Kragujevac", počev od 01. aprila 2010. godine.

Član 71

Danom postavljenja načelnika gradskih uprava u skladu sa zakonom, Statutom grada i odredbama ove Odluke, razrešavaju se, rešenjima Skupštine grada postavljeni načelnici:

1. Ratko Jovanović - načelnik Gradske uprave za ekonomiju i finansije,

2. Slavica Đinđić - načelnik Gradske uprave za razvoj gradskih resursa i nadzor,

3. Bojana Divac - načelnik Gradske uprave za urbanizam i izgradnju,

4. Goran Petrović - načelnik Gradske uprave za imovinu,

5. Lela Makojević - načelnik Gradske uprave za vanprivredu,

6. Zoran Kuzmanović - načelnik Gradske uprave za privredne resurse,

7. Slavica Kominac - načelnik Gradske uprave za mesnu samoupravu i opštu upravu,

8. Vesna Stanišić - načelnik Gradske uprave za poslove Gradskog veća, Gradonačelnika i opšte poslove organa Grada.

Član 71a

Gradsko veće je dužno da u roku ne dužem od 10 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke raspiše javni oglas za izbor kandidata za načelnike Gradske uprave za obrazovanje, informisanje i kulturu i Gradske uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu.

Do izbora načelnika iz stava 1. ovog člana, poslove iz delokruga njihove nadležnosti vršiće načelnik Gradske uprave za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu i načelnik Gradske uprave za privredne resurse.

Nakon postavljenja načelnici gradskih uprava iz stava 1. ovog člana dužni su da u roku od 7 dana od dana postavljenja donesu akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama za koje su postavljeni i dostave ga Gradskom veću na saglasnost.

Zaposleni na radnom mestu: Organizator poslova za oblast sporta i omladine, Izvršilac za studijsko-analitičke poslove u oblasti sporta, Izvršilac za poslove u oblasti sporta i omladine, Izvršilac za administrativno-tehničke poslove u oblasti sporta, preuzimaju se u Gradsku upravu za privredu, sport i sportsku infrastrukturu i nastavljaju sa radom, do donošenja akta iz stava 3. ovog člana, na poslovima na kojima su raspoređeni.

Do početka primene Odluke o budžetu Grada za 2012 godinu, aktivnosti vezane za oblast sporta, preduzeća u oblasti sporta, kao i sadržaji vezani za potrebe i interese mladih finansiraće se u okvirima opredeljenim Odlukom o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2011. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 23/11) za ove namene sa pozicija dosadašnje Gradske uprave za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu.

Do izrade pečata Gradska uprave za obrazovanje, informisanje i kulturu, koristiće pečat Gradske uprave za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu, a Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu, koristiće pečat Gradske uprave za privredne resurse.

Član 71b

Služba za internu reviziju grada Kragujevca će početi sa radom u roku od 9 (devet) meseci od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Obavezuju se Gradsko veće i Gradonačelnik da svako u delokrugu svoje nadležnosti, preduzmu sve neophodne aktivnosti vezane za obezbeđenje prostora, kadrova i opreme, odnosno uslova za rad i funkcionisanje Službe za internu reviziju grada Kragujevca, kao i da raspiše konkurs i izvrši postavljenje Gradskog revizora kako bi Služba za internu reviziju grada Kragujevca započela sa radom u roku utvrđenom stavom 1. ovog člana.

Član 72

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskim upravama ("Službeni list grada Kragujevca", broj 13/04, 3/06, 14/06 i 16/07).

Član 73

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskim upravama grada Kragujevca

("Sl. list grada Kragujevca", br. 31/2009)

Član 8

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o Gradskim upravama grada Kragujevca.

Član 9

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca" s tim što će se odredbe člana 5. ove Odluke primenjivati počev od 23. januara 2010. godine.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskim upravama grada Kragujevca

("Sl. list grada Kragujevca", br. 5/2010)

Član 9

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o Gradskim upravama grada Kragujevca.

Član 10

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskim upravama grada Kragujevca

("Sl. list grada Kragujevca", br. 26/2010)

Član 21

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o Gradskim upravama grada Kragujevca.

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka na način kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 22/2008.