ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 33/2009, 37/2010, 32/2011 i 37/2011 - ispr.) |
Ovom odlukom utvrđuju se lokalne administrativne takse za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: organi Grada) izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti.
Lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) se ne utvrđuju za spise i radnje iz nadležnosti organa Grada za koje je, zakonom kojim se uređuju republičke administrativne takse, propisano plaćanje republičkih administrativnih taksi.
Visina taksi utvrđuje se Taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove odluke.
Visina taksi ne može biti veća od iznosa republičkih administrativnih taksi, koje su propisane za odgovarajuće, odnosno slične spise ili radnje.
Taksa se ne može naplatiti ako nije propisana Taksenom tarifom, niti se može naplatiti u iznosu većem ili manjem od propisanog.
Taksa se plaća u novcu, na način i pod uslovima propisanim zakonom i ovom odlukom.
Taksa se plaća u dinarima, osim za slučajeve za koje je zakonom i ovom odlukom drukčije propisano.
Takseni obveznik je lice na čiji zahteva se pokreće postupak, odnosno vrši radnja, propisana Taksenom tarifom.
Ako za propisanu taksu postoji više taksenih obaveza, njihova obaveza je solidarna.
Takseni obveznik koji iz inostranstva podnosi zahtev za pokretanje postupka, odnosno za izvršenje radnje predviđene Taksenom tarifom, taksu plaća u stranoj valuti kod diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Srbije i to pre uručenja rešenja ili druge isprave, odnosno pre prvog saslušanja, ako zakonom nije drukčije određeno.
Organ kome je podnet zahtev dužan je da dostavi diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije obaveštenje u dva primerka, sa naznačenim iznosom takse koju je obveznik dužan da plati predstavništvu.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako za pojedine slučajeve zakonom ili ovom odlukom nije drukčije određeno.
Taksena obaveza nastaje:
1) za zahteve - u trenutku njihovog podnošenja, a za zahteve date na zapisnik - u trenutku kada se zapisnik sastavi;
2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje; i
3) za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Ako takseni obveznik organu neposredno podnese zahtev, uz koji nije priložio dokaz o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva tražiće od tog obveznika da podnese dokaz o uplati propisane takse u određenom roku, u skladu sa zakonom.
U slučaju da takseni obveznik u ostavljenom roku ne podnese dokaz da je taksa uplaćena u propisanom iznosu, naplata takse se vrši pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja da je radnja izvršena.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa naplaćena mora se naznačiti da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kome je taksa naplaćena.
Taksa se plaća u gotovom novcu, uplatom u korist računa - Gradske administrativne takse: 840-742241843-03.
Takseni obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio preko organizacije ovlašćene za vršenje platnog prometa, ili preko odgovarajuće službe Gradske uprave.
Dinarski iznosi taksi iz Taksene tarife usklađuju se godišnje, sa godišnjom stopom rasta cena na malo, koju objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike, pri čemu se zaokruživanje vrši tako da se iznos od pet dinara ne uzima u obzir, a iznos preko pet dinara zaokružuje na deset dinara.
Gradsko veće, na predlog Sekretarijata za finansije i privredu, objavljuje usklađene dinarske iznose taksi iz stava 1. ovog člana.
V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1. Organi i organizacije grada Vranja;
2. Državni organi i organi teritorijalne autonomije;
3. Organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
4. Organizacije registrovane za obavljanje društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite;
5. Crkve i verske zajednice, registrovane u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama;
6. Crveni krst Srbije; i
7. Lica sa invaliditetom.
Taksa se ne plaća za:
1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2) spise i radnje u postupku za povraćaj više naplaćenih ili pogrešno naplaćenih javnih prihoda;
3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;
4) prijave za upis u matične knjige;
5) prijave i priloge uz njih za utvrđivanje javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda i drugih vanrednih događaja, kao i za spise i radnje za ostvarivanje zakonom priznatih olakšica i oslobađanja kod plaćanja poreza i drugih javnih prihoda;
6) spise i radnje za ostvarivanje prava iz socijalnog osiguranja, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;
7) spise i radnje u vezi sa školovanjem učenika i studenata;
8) spise i radnje u vezi sa sahranjivanjem;
9) podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;
10) podneske tužilaštvu;
11) spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanje prava po tom osnovu;
12) spise i radnje u postupku ostvarivanja prava na penziju; i
13) druge spise i radnje utvrđene zakonom.
U rešenju, odnosno drugoj ispravi koja se izdaje bez plaćanja takse mora se naznačiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse.
Rešenje, odnosno isprava iz stava 1. ovog člana može se upotrebiti u druge svrhe samo ukoliko se za istu plati odgovarajuća taksa, ako je za te svrhe propisana obaveza plaćanja takse.
Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati, ili je taksu platio u većem iznosu, ima pravo na povraćaj takse.
Postupak za povraćaj takse pokreće se na zahtev taksenog obveznika.
Rešenje o povraćaju takse donosi organ nadležan za poslove javnih prihoda uz primenu propisa o povraćaju viška ili pogrešno, odnosno nepravilno uplaćenih poreza.
Pravo na povraćaj i preknjiženje takse zastareva za 5 godina od dana kada je zastarelost počela da teče.
Zastarelost prava na povraćaj i preknjiženje, počinje da teče od prvog dana naredne godine od godine u kojoj je obveznik stekao pravo na povraćaj ili preknjiženje nepravilno ili pogrešno uplaćene ili više uplaćene takse.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Sekretarijat za opštu upravu.
Novčanom kaznom od 500,00 do 3.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj odgovorno lice, ako:
1. u rešenju, ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, ne označi da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena (član 9);
2. ne obavesti taksenog obveznika, koji je podneo zahtev bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, da je dužan da plati propisanu taksu i da o tome podnese dokaz, ili taksu ne naplati pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno ako u propisanom roku ne obavesti nadležni organ radi pokretanja postupka prinudne naplate (član 8. i član 20); i
3. u rešenju ili drugoj ispravi, koji se izdaju bez plaćanja takse, ne označi svrhu izdavanja i na osnovu kojeg tarifnog broja je oslobođen od takse (član 14. stav 1).
Strani državljanin, pod uslovima reciprociteta, ima ista prava i obaveze po ovoj odluci kao i državljani Republike Srbije.
U pogledu prinudne naplate takse, obračuna kamate i drugog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju odredbe Zakona o republičkim administrativnim taksama i propisi koji uređuju porez na dohodak građana.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 26/06 i 29/08).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama
("Sl. glasnik Grada Vranja", br, 37/2010)
Član 4
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja", a primenjivaće se od 01.01.2011. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama
("Sl. glasnik Grada Vranja", br, 32/2011)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja", a primenjivaće se od 01.01.2012. godine.
Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
216,00 dinara. |
Napomena: Naknada se ne plaća za naknadne podneske, kojima stranka zahteva samo ažuriranje postupka po ranije podnetom zahtevu, i za zahtev za slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
1) |
Za rešenja i zaključke koje donose organi Grada, u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
380,00 dinara. |
2) |
Za žalbe protiv akata organa Grada, koje donose u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti |
350,00 dinara. |
3) |
Za uverenja koja izdaju organi Grada, u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti |
216,00 dinara. |
Izdavanje lokacijske dozvole:
1) |
Za porodične stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje |
1.570,00 dinara. |
2) |
Za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti |
9.500,00 dinara. |
i |
|
|
3) |
Za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
4.750,00 dinara. |
Tarifni broj 4.
Izdavanje informacije o lokaciji:
1) |
Za građevinske parcele površine do 600 m2 |
1.200,00 dinara. |
2) |
Za građevinske parcele površine preko 600 m2 |
3.565,00 dinara. |
Izdavanje potvrda, uverenja, podataka i mišljenja u vezi sa urbanističkim planovima i odlukama |
550,00 dinara. |
Za sprovođenje postupka za izradu, donošenje i izmenu urbanističkog plana, i to:
1) Pri podnošenju zahteva |
595,00 dinara. |
2) Pri pokretanju postupka izrade ili izmene urbanističkog plana |
52.380,00 dinara. |
Za potvrđivanje projekta preparcelacije za ispravku granica susednih parcela |
5.500,00 dinara. |
Za potvrdu projekta parcelacije i preparcelacije |
5.240,00 dinara. |
Za potvrdu urbanističkog projekta |
23.760,00 dinara. |
Za potvrdu urbanističkog projekta za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
11.880,00 dinara. |
Napomena: Naknada se plaća prilikom podnošenja zahteva.
Izdavanje odgovarajućeg akta za postavljanje objekata privremenog karaktera:
1) Za montažne objekte, kioske i nadstrešnice |
3.130,00 dinara. |
2) Za balon hale za sportske namene |
20.950,00 dinara. |
Izdavanje potvrde o prijavi početka izvođenja radova:
1) |
Za porodične stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje |
3.130,00 dinara. |
2) |
Za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti |
20.950,00 dinara. |
3) |
Za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
10.480,00 dinara. |
Za obradu zahteva sa uviđajem na terenu za poslove iz izvorne nadležnosti organa Grada |
2.610,00 dinara. |
Za utvrđivanje uslova za postavljanje stolova, uličnih tezgi, tendi, letnjih bašti i slično |
1.050,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i postupak pripreme |
2.610,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o izmeni granica građevinske parcele |
2.610,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o poništaju rešenja zbog neprivođenja zemljišta nameni |
1.600,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o otuđenju ili davanju u zakup zemljišta u javnoj svojini |
1.600,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o konverziji prava korišćenja u pravo svojine na zemljištu u javnoj svojini uz naknadu |
2.610,00 dinara. |
Za zahtev za utvrđivanje zauzeća državne imovine |
1.000,00 dinara. |
Za zahtev za izdavanje potvrde o rešenim imovinskim odnosima |
1.000,00 dinara. |
Za zahtev za donošenje rešenja o vraćanju utrina i pašnjaka selima na korišćenje |
1.000,00 dinara. |
Za zahtev za zaključenje ugovora o zakupu stana |
2.000,00 dinara. |
Za zahtev za zaključenje ugovora o otkupu stana |
3.000,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o administrativnom prenosu nepokretnosti |
2.610,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o prestanku prava korišćenja |
2.610,00 dinara. |
Za izdavanje tapije |
2.610,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o uticaju objekata i delatnosti na životnu sredinu |
2.610,00 dinara. |
1. |
Za izdavanje taksi dozvole |
1.770,00 dinara. |
2. |
Za izdavanje dopunske taksi dozvole |
920,00 dinara. |
3. |
Za produženje važenja taksi dozvole |
710,00 dinara godišnje. |
4. |
Za isticanje svetleće oznake na krovu taksi vozila |
1.770,00 dinara. |
5. |
Za promenu vozila u taksi dozvoli |
920,00 dinara. |
6. |
Za donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje auto-taksi delatnosti |
2.610,00 dinara. |
7. |
Za donošenje rešenja o overi reda vožnje u linijskom saobraćaju |
5.240,00 dinara. |
8. |
Za donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za učestvovanje vozila u javnom (lokalnom) prevozu, vraćanju saobraćajne dozvole i registarske tablice |
2.100,00 dinara. |
9. |
Za izdavanje odobrenja za produženje radnog vremena ugostiteljskih objekata |
3.950,00 dinara. |
10. |
Za izdavanje uverenja o polaganju ispita iz poznavanja grada |
1.970,00 dinara. |
Napomena: Taksa za tačke pod rednim brojem 1. i 2. utvrđuje se na godišnjem nivou.
Za izdavanje:
1) Odobrenja za ulazak u pešačku zonu vozilom koje vrši dostavu robe, materijala, pošte ili novca |
1.970,00 dinara. |
2) Uverenja o vođenju radnje i obavljanju delatnosti |
995,00 dinara. |
Za overu:
1) Cenovnika |
1.310,00 dinara. |
2) Ugovora za obavljanje poslova van prostorija poslodavca |
130,00 dinara. |
3) Ugovora za obavljanje poslova kućnog - pomoćnog osoblja |
130,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o davanju u zakup stanova iz državne svojine |
1.310,00 dinara. |
Za donošenje rešenja o iseljenju bespravno useljenih lica u stanove u državnoj svojini |
3.025,00 dinara. |
Za pružanje pravnih usluga građanima i pravnim licima od strane Službe pravne pomoći, utvrđuje se tarifa u iznosu od 50% od važeće advokatske tarife.
Za pružanje administrativnih usluga preduzetnicima za upis u registar i promenu podataka utvrđuje se tarifa - 650,00 dinara, a za pravna lica |
1.780,00 dinara. |
Za izdavanje vodnih uslova za izgradnju seoskih vodovoda |
3.950,00 dinara. |
Za izdavanje vodne saglasnosti za izgradnju seoskih vodovoda |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne dozvole za seoske vodovode |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodnih uslova za električne, telefonske i kablovske vodove |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne saglasnosti za električne, telefonske i kablovske vodove |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne dozvole za električne, telefonske i kablovske vodove |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodnih uslova za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne saglasnosti za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne dozvole za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodnih uslova za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne saglasnosti za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju |
1.550,00 dinara. |
Za izdavanje vodne dozvole za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju |
1.550,00 dinara. |
Za promenu namene poljoprivrednog zemljišta |
920,00 dinara. |
Za izdavanje uverenja za obavljanje poljoprivredne delatnosti |
500,00 dinara. |