ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA - ZAVOD ZA URBANIZAM VRANJE("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 26/2009 - prečišćen tekst i 32/2011) |
Ovom odlukom se osniva Javno preduzeće - Zavod za urbanizam Vranje, radi obezbeđivanja trajnog obavljanja stručnih poslova urbanističkog planiranja, uređenja prostora i naselja i vršenja tehničkih pregleda objekata na području grada Vranja.
Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće - Zavod za urbanizam Vranje.
Skraćeno poslovno ime je: JP "Zavod za urbanizam" Vranje.
Sedište Javnog preduzeća je u Vranju, ulica Ive Lole Ribara, broj 1.
Javno preduzeće ne može promeniti sedište bez saglasnosti osnivača.
Delatnost Javnog preduzeća jeste:
71 Arhitektonske i inženjerske delatnosti; inženjersko ispitivanje i analize
71711 Arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
71 71 1 71 11 Arhitektonska delatnost
71 71 1 71 12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
70 Upravljačke delatnosti; savetovanje u vezi sa upravljanjem
70 70 2 70 22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
74 74 1 74 10 Specijalizovane dizajnerske delatnosti
82 82 1 82 19 Fotokopiranje, pripremanje dokumenta i druga specijalizovana kancelarijska podrška
18 18 1 Štampanje i štamparske usluge
18 18 1 18 12 Ostalo štampanje.
Javno preduzeće može obavljati i druge delatnosti, utvrđene Statutom, uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće ne može vršiti promenu delatnosti bez saglasnosti osnivača.
Sredstva za rad i obavljanje delatnosti Javnog preduzeća čine: oprema, uređaji, poslovni prostor, druga pokretna i nepokretna imovina i druga sredstva.
Javno preduzeće upravlja, koristi i raspolaže imovinom i sredstvima u skladu sa zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Javno preduzeće stiče i pribavlja sredstva za obavljanje delatnosti iz cene za pružanje usluga i iz ostalih prihoda i izvora, u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, nadležni organ Grada daje saglasnost na:
- Statut;
- statusne promene;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) imovine veće vrednosti, koja je u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- raspodelu dobiti;
- promenu sedišta i poslovnog imena (naziva) Javnog preduzeća;
- promena delatnosti Javnog preduzeća;
- program rada Javnog preduzeća;
- finansijski plan poslovanja Javnog preduzeća;
- druge odluke kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Skupština Grada (u daljem tekstu: Skupština) obezbeđuje zaštitu opšteg interesa i imenovanjem direktora, Upravnog i Nadzornog odbora Javnog preduzeća, kao i usvajanjem izveštaja o radu Javnog preduzeća.
Organi Javnog preduzeća jesu:
1) upravni odbor, kao organ upravljanja;
2) direktor, kao organ poslovođenja;
3) nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Upravni odbor i direktor Javnog preduzeća čine Upravu Javnog preduzeća.
Upravni odbor ima sedam članova, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika, koji se određuje aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Od ukupnog broja članova Upravnog odbora, pet članova su iz reda osnivača, a dva člana iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Nadzorni odbor ima tri člana, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici osnivača, a jedan član je predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom javnog preduzeća.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Upravni odbor:
- utvrđuje poslovnu politiku,
- odlučuje o statusnim promenama,
- donosi statut,
- odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala,
- usvaja izveštaj o poslovanju Javnog preduzeća i godišnji obračun,
- donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti,
- odlučuje o raspodeli dobiti,
- odlučuje o cenama pružanja usluge, i
- obavlja i druge poslove utvrđene Statutom.
Nadzorni odbor nadzire poslovanje Javnog preduzeća, pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor istovremeno dostavlja i Upravnom odboru.
Direktora Javnog preduzeća imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Mandat direktora traje četiri godine.
Skupština može do imenovanja direktora da imenuje vršioca dužnosti direktora, u skladu sa zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Mandat vršioca dužnosti direktora traje najduže jednu godinu.
Direktor Javnog preduzeća predstavlja i zastupa Javno preduzeće, organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća, odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje, podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun, izvršava odluke Upravnog odbora, vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
Statutom Javnog preduzeća uređuju se pitanja delatnosti, sredstva za obavljanje delatnosti, raspodela dobiti, delokrug rada, organi preduzeća kao i druga pitanja od značaja za poslovanje Preduzeća.
Za svaku kalendarsku godinu, Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja, prema sadržaju propisanim zakonom i dostavlja ga Skupštini radi davanja saglasnosti, najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program iz stava 1. ovog člana smatra se donetim kada na isti saglasnost da Skupština.
Program donet u smislu stava 1. i 2. ovog člana dostavlja se nadležnim ministarstvima, u skladu sa zakonom.
Prava i obaveze zaposlenih na radu i po osnovu rada, plate, naknade i druga primanja, prava na sindikalno organizovanje, prava na učešće u radu organa Javnog preduzeća i druga prava radno-pravnog statusa, uređuju se Kolektivnim ugovorom i drugim propisima kojima se reguliše radni odnos zaposlenih u javnim preduzećima.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti za koje Javno preduzeće osnovano, u skladu sa zakonom.
U slučaju štrajka, u Javnom preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti, u skladu sa zakonom
U Javnom preduzeću organizuju se mere na zaštiti i unapređenju životne sredine, kao i zaštiti bezbednosti i zdravlja ljudi, u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima Javnog preduzeća.
Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam" Vranje - prečišćen tekst objaviti u "Službenom glasniku grada Vranja".
Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za urbanizam" Vranje
("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 32/2011)
Član 3
Akti Javnog preduzeća uskladiće se sa odredbama ove Odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Odluke.
Član 4
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".
Redakcija je izmenila i dopunila prečišćen tekst ove odluke, jer raniji tekstovi nisu objavljeni u bazi.