ODLUKAO POSTUPANJU S AKTIMA KOJI SE PODNOSE U ELEKTRONSKOM OBLIKU("Sl. glasnik RS", br. 100/2011) |
1. Ovom odlukom uređuje se postupanje s aktima koji se podnose Narodnoj skupštini u elektronskom obliku (u daljem tekstu: elektronski dokument).
2. Elektronski dokument u smislu ove odluke je:
(1) predlog akta o promeni Ustava;
(2) predlog zakona i drugog opšteg akta;
(3) predlog za donošenje autentičnog tumačenja zakona;
(4) predlog autentičnog tumačenja zakona;
(5) amandman na predlog zakona i drugog opšteg akta;
(6) ispravka amandmana;
(7) izveštaj radnog tela Narodne skupštine;
(8) mišljenje predlagača zakona i drugog opšteg akta o amandmanima;
(9) mišljenje Vlade o predlogu zakona i drugog opšteg akta koji podnosi drugi ovlašćeni predlagač;
(10) mišljenje Vlade o amandmanima na predlog zakona i drugog opšteg akta koji podnosi drugi ovlašćeni predlagač;
(11) obaveštenje o povlačenju predloga zakona i drugog opšteg akta iz procedure;
(12) obaveštenje o povlačenju amandmana iz procedure;
(13) zahtev predsednika Republike za ponovno odlučivanje o zakonu;
(14) predlog akta o izboru, imenovanju i prestanku funkcije lica koje bira odnosno imenuje Narodna skupština;
(15) predlog akta o uspostavljanju ili ukidanju imuniteta, u skladu sa Ustavom i zakonom;
(16) izveštaji Vlade, ministarstva i drugog državnog organa, organizacije i tela koji se podnose Narodnoj skupštini;
(17) predlog zaključka odnosno preporuke odbora u postupku nadzora nad radom državnog organa, organizacije ili tela;
(18) predlog odluke o obrazovanju anketnog odbora ili komisije.
3. U postupku izrade, slanja, primanja, provere i čuvanja elektronskog dokumenta primenjuju se programi, informacioni i telekomunikacioni uređaji u Narodnoj skupštini (u daljem tekstu: informacioni sistem Narodne skupštine).
Informacioni sistem Narodne skupštine garantuje integritet, nepromenljivost i neporecivost unetog elektronskog dokumenta.
4. Elektronski dokument se Narodnoj skupštini podnosi:
(1) putem informacionog sistema Narodne skupštine;
(2) putem elektronske pošte sa kvalifikovanim elektronskim potpisom, na adresu određenu za prijem elektronskih dokumenata u Narodnoj skupštini;
(3) na elektronskom, magnetnom, optičkom ili drugom nosaču informacija, sa kvalifikovanim elektronskim potpisom ili uz potpisani i overeni propratni akt o podnošenju elektronskog dokumenta.
Prijem elektronskog dokumenta podnetog na način iz podtač. (1) i (2) ove tačke potvrđuje se njegovom podnosiocu elektronskim putem, bez odlaganja.
Elektronski dokument se podnosi u formatu koji se može elektronski obrađivati u informacionom sistemu Narodne skupštine.
5. Elektronski dokument koji se podnosi Narodnoj skupštini smatra se originalom.
Štampani primerak elektronskog dokumenta smatra se kopijom elektronskog dokumenta.
Kopiju elektronskog dokumenta podnosilac svojeručno potpisuje i overava pečatom.
Narodni poslanik kopiju elektronskog dokumenta overava svojeručnim potpisom.
Kopija elektronskog dokumenta mora da sadrži oznaku da se radi o kopiji elektronskog dokumenta.
U slučaju neslaganja sadržine elektronskog dokumenta i njegove kopije važeća je sadržina elektronskog dokumenta.
6. Narodna skupština je dužna da čuva i arhivira elektronske dokumente u informacionom sistemu Narodne skupštine ili na nosačima informacija koji omogućavaju trajnost elektronskog zapisa za propisano vreme čuvanja.
7. Generalni sekretar Narodne skupštine doneće uputstvo o kancelarijskom i elektronskom kancelarijskom poslovanju u Narodnoj skupštini u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
8. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".