ODLUKA

O POSTUPANJU S AKTIMA KOJI SE PODNOSE U ELEKTRONSKOM OBLIKU

("Sl. glasnik RS", br. 100/2011)

1. Ovom odlukom uređuje se postupanje s aktima koji se podnose Narodnoj skupštini u elektronskom obliku (u daljem tekstu: elektronski dokument).

2. Elektronski dokument u smislu ove odluke je:

(1) predlog akta o promeni Ustava;

(2) predlog zakona i drugog opšteg akta;

(3) predlog za donošenje autentičnog tumačenja zakona;

(4) predlog autentičnog tumačenja zakona;

(5) amandman na predlog zakona i drugog opšteg akta;

(6) ispravka amandmana;

(7) izveštaj radnog tela Narodne skupštine;

(8) mišljenje predlagača zakona i drugog opšteg akta o amandmanima;

(9) mišljenje Vlade o predlogu zakona i drugog opšteg akta koji podnosi drugi ovlašćeni predlagač;

(10) mišljenje Vlade o amandmanima na predlog zakona i drugog opšteg akta koji podnosi drugi ovlašćeni predlagač;

(11) obaveštenje o povlačenju predloga zakona i drugog opšteg akta iz procedure;

(12) obaveštenje o povlačenju amandmana iz procedure;

(13) zahtev predsednika Republike za ponovno odlučivanje o zakonu;

(14) predlog akta o izboru, imenovanju i prestanku funkcije lica koje bira odnosno imenuje Narodna skupština;

(15) predlog akta o uspostavljanju ili ukidanju imuniteta, u skladu sa Ustavom i zakonom;

(16) izveštaji Vlade, ministarstva i drugog državnog organa, organizacije i tela koji se podnose Narodnoj skupštini;

(17) predlog zaključka odnosno preporuke odbora u postupku nadzora nad radom državnog organa, organizacije ili tela;

(18) predlog odluke o obrazovanju anketnog odbora ili komisije.

3. U postupku izrade, slanja, primanja, provere i čuvanja elektronskog dokumenta primenjuju se programi, informacioni i telekomunikacioni uređaji u Narodnoj skupštini (u daljem tekstu: informacioni sistem Narodne skupštine).

Informacioni sistem Narodne skupštine garantuje integritet, nepromenljivost i neporecivost unetog elektronskog dokumenta.

4. Elektronski dokument se Narodnoj skupštini podnosi:

(1) putem informacionog sistema Narodne skupštine;

(2) putem elektronske pošte sa kvalifikovanim elektronskim potpisom, na adresu određenu za prijem elektronskih dokumenata u Narodnoj skupštini;

(3) na elektronskom, magnetnom, optičkom ili drugom nosaču informacija, sa kvalifikovanim elektronskim potpisom ili uz potpisani i overeni propratni akt o podnošenju elektronskog dokumenta.

Prijem elektronskog dokumenta podnetog na način iz podtač. (1) i (2) ove tačke potvrđuje se njegovom podnosiocu elektronskim putem, bez odlaganja.

Elektronski dokument se podnosi u formatu koji se može elektronski obrađivati u informacionom sistemu Narodne skupštine.

5. Elektronski dokument koji se podnosi Narodnoj skupštini smatra se originalom.

Štampani primerak elektronskog dokumenta smatra se kopijom elektronskog dokumenta.

Kopiju elektronskog dokumenta podnosilac svojeručno potpisuje i overava pečatom.

Narodni poslanik kopiju elektronskog dokumenta overava svojeručnim potpisom.

Kopija elektronskog dokumenta mora da sadrži oznaku da se radi o kopiji elektronskog dokumenta.

U slučaju neslaganja sadržine elektronskog dokumenta i njegove kopije važeća je sadržina elektronskog dokumenta.

6. Narodna skupština je dužna da čuva i arhivira elektronske dokumente u informacionom sistemu Narodne skupštine ili na nosačima informacija koji omogućavaju trajnost elektronskog zapisa za propisano vreme čuvanja.

7. Generalni sekretar Narodne skupštine doneće uputstvo o kancelarijskom i elektronskom kancelarijskom poslovanju u Narodnoj skupštini u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

8. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".