ODLUKA

O USLOVIMA I POSTUPKU DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA KOJIM UPRAVLJA JAVNO PREDUZEĆE "POSLOVNI PROSTOR" U NOVOM SADU

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 29/2009, 46/2009 i 54/2009, "Sl. glasnik RS", br. 86/2010 - odluka US i "Sl. list Grada Novog Sada", br. 60/2010 i 51/2011)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se uslovi za davanje u zakup poslovnog prostora u državnoj svojini, na kojem je nosilac prava korišćenja Grad Novi Sad (u daljem tekstu: Grad), i koji je poveren na upravljanje Javnom preduzeću "Poslovni prostor" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Javno preduzeće), postupak davanja u zakup, određivanje zakupnine, uslovi za zaključenje ugovora o zakupu i druga pitanja od značaja za upravljanje poslovnim prostorom.

Član 2

Pod poslovnim prostorom, u smislu ove odluke, smatraju se poslovne zgrade i prostorije, sportski objekti, montažni i manji montažni objekti i garaže, a koje je Grad poverio na upravljanje Javnom preduzeću, odnosno koje, u ime i za račun Grada stekne Javno preduzeće.

II DAVANJE POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

Član 3

Davanje poslovnog prostora u zakup vrši se u skladu sa Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije, pod uslovima, na način i u postupku utvrđenom ovom odlukom.

Član 4

Poslovni prostor daje se u zakup u postupku:

- prikupljanja ponuda javnim oglasom,

- prikupljanja ponuda na osnovu pozivnog oglasa, i

- neposrednom pogodbom.

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi Upravni odbor Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Upravni odbor).

A) JAVNI OGLAS

Član 5

Odluku o davanju poslovnog prostora u zakup javnim oglasom donosi Upravni odbor.

Javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Član 6

Javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup sadrži:

- adresu i površinu poslovnog prostora,

- vrstu delatnosti koja se može obavljati,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- rok i način podnošenja ponude,

- iznos kaucije i broj tekućeg računa na koji se uplaćuje kaucija,

- način saopštavanja rezultata oglasa i kriterijume za izbor zakupca,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti uz ponudu i podatke o obaveznoj sadržini ponude,

- naznaka da se neće razmatrati ponuda učesnika na jaznom oglasu koji ima dug prema Javnom preduzeću po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu poslovnog prostora, i

- druge posebne uslove utvrđene odlukom Upravnog odbora iz člana 5. stav 1. ove odluke, u zavisnosti od stepena opremljenosti poslovnog prostora, zone u kojoj se nalazi i dr.

Član 7

Vrstu delatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru određuje Upravni odbor, zavisno od lokacije na kojoj se poslovni prostor nalazi, stepena opremljenosti poslovnog prostora, urbanističkih i drugih uslova.

Član 8

Početni iznos zakupnine utvrđuje Upravni odbor u skladu sa ovom odlukom.

Član 9

Rok za podnošenje ponude na javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: ponuda) ne može biti kraći od sedam dana od dana objavljivanja javnog oglasa.

Član 10

Ponuda se podnosi u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom: "Za javni oglas".

Ponuda sadrži:

- ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu fizičkog lica, a za preduzetnika i izvod iz registra Agencije za privredne registre, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica i izvod iz registra Agencije za privredne registre i podatke o licu ovlašćenom za zastupanje,

- naznaku poslovnog prostora za koji se ponuda podnosi,

- delatnost koja će se obavljati, iznos ponuđene zakupnine, izjavu da će poslovni prostor preuzeti u viđenom stanju i privesti potrebnoj nameni sopstvenim sredstvima bez prava potraživanja od zakupodavca, i

- dokaz o uplaćenoj kauciji.

Uz ponudu se dostavljaju prilozi u skladu sa posebnim zahtevima iz javnog oglasa.

Član 11

Kaucija iz člana 6. alineje šest se uplaćuje u iznosu koji utvrdi Upravni odbor i koji ne može iznositi više od šest početnih mesečnih zakupnina za poslovni prostor koji se daje u zakup.

Kaucija iz stava 1. ovog člana uplaćuje se na tekući račun Javnog preduzeća.

Dokaz o uplaćenoj kauciji dostavlja se najkasnije do roka određenog u javnom oglasu.

Učesniku na javnom oglasu čija ponuda nije prihvaćena, kaucija se vraća kada odluka Upravnog odbora o dodeli poslovnog prostora u zakup postane konačna.

Izuzetno, kaucija iz stava 4. ovog člana može se vratiti i pre konačnosti odluke Upravnog odbora, a najranije u roku od tri dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup, ukoliko se učesnik na javnom oglasu pismenim putem odrekne prava na prigovor, a zakonski okvir o podizanju gotovine to dozvoli.

Učesnik na javnom oglasu čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj kaucije ako u roku od osam dana od dana prijema poziva zakupodavca ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Član 12

Kriterijumi za ocenjivanje najpovoljnije ponude i izbor zakupca su:

- visina zakupnine po m2,

- visina sredstava koja budući zakupac ima nameru da uloži u adaptaciju poslovnog prostora,

- kvalitet sredstava za obezbeđenje plaćanja buduće zakupnine,

- broj lica koje će zaposliti u poslovnom prostoru, i

- drugi elementi.

Upravni odbor, prilikom donošenja odluke o dodeli u zakup poslovnog prostora u zakup javnim oglasom, odrediće način izbora najpovoljnije ponude, ceneći kriterijume iz stava 1. ovog člana u odnosu na karakteristike poslovnog prostora koji se izdaje (zona u kojoj se nalazi, građevinsko stanje objekta, delatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru i dr.).

Član 13

Blagovremenost i urednost pristiglih ponuda utvrđuje Upravni odbor, odmah nakon otvaranja ponuda.

Neblagovremena ponuda je ponuda predata nakon proteka roka za podnošenje ponude.

Neuredna ponuda je:

- ponuda predata u otvorenoj koverti i

- ponuda koja ne sadrži podatke i dokumentaciju iz člana 6. ove odluke.

Neuredne i neblagovremene ponude se odbacuju.

Upravni odbor neće razmatrati ponudu onog učesnika na javnom oglasu, koji ima dug prema Javnom preduzeću, po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na neki drugi način, kao zakupac, prekršio odredbe ugovora o zakupu sa Javnim preduzećem.

Član 14

Ukoliko na javni oglas ne stigne ni jedna blagovremena ponuda, odnosno ako ni jedan od učesnika na javnom oglasu ne ispunjava uslove iz javnog oglasa, Upravni odbor će odlučiti da li će raspisati novi javni oglas.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, kada Upravni odbor odluči da raspiše novi javni oglas može da odluči da zakupnina bude manja u odnosu na najmanje utvrđenu zakupninu iz člana 30. ove odluke, odnosno može da promeni namenu poslovnog prostora.

U slučaju da Upravni odbor ne donese odluku o raspisivanju javnog oglasa iz stava 1. ovog člana Upravni odbor može poslovni prostor dati u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz javnog oglasa s tim da početnu cenu iz javnog oglasa može umanjiti do 30%.

Član 15

Na osnovu sprovedenog postupka Upravni odbor donosi odluku o dodeli poslovnog prostora u zakup najpovoljnijem učesniku na javnom oglasu.

O rezultatima postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom Upravni odbor obaveštava učesnike na javnom oglasu u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup.

Učesnik na javnom oglasu ima pravo da podnese prigovor Upravnom odboru u roku od tri dana od dana dostavljanja odluke iz stava 1. ovog člana.

Odluka Upravnog odbora po prigovoru je konačna.

Član 16

Na osnovu konačne odluke o davanju poslovnog prostora u zakup, Javno preduzeće poziva izabranog učesnika na javnom oglasu da zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku od osam dana od dana dostavljanja konačne odluke.

Izabrani učesnik je dužan da u roku od osam dana od dana dostavljanja poziva iz stava 1. ovog člana zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Ukoliko izabrani učesnik na javnom oglasu ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku iz stava 2. ovog člana, smatraće se da je odustao od ponude.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, Upravni odbor može dati poslovni prostor u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz javnog oglasa.

Član 17

Upravni odbor može odlučiti da se ugovor o zakupu ne zaključi sa najpovoljnijim učesnikom na javnom oglasu, ukoliko do zaključenja ugovora o zakupu poslovnog prostora utvrdi da je tekući račun najpovoljnijeg učesnika na javni oglas blokiran, ili da je bio blokiran u prethodnih šest meseci, ili na drugi način sazna da najpovoljniji učesnik na javnom oglasu ne može ispunjavati obaveze iz ugovora o zakupu odnosno ukoliko ima opravdan ekonomski interes da ne zaključi ugovor.

B) POZIVNI OGLAS

Član 18

Prilikom davanja poslovnog prostora u zakup pozivnim oglasom, Upravni odbor uz saglasnost Gradskog veća u svakom konkretnom slučaju utvrđuje kome će uputiti poziv.

Na postupak izdavanja poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana, shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na postupak davanja u zakup poslovnog prostora putem javnog oglasa.

V) NEPOSREDNA POGODBA

Član 19

Upravni odbor može na predlog Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), da daje poslovni prostor u zakup neposrednom pogodbom u slučaju kada se daje u zakup poslovni prostor za kulturne, naučne, obrazovne, socijalne, zdravstvene i humanitarne namene, zatim političkim strankama i drugim političkim organizacijama, udruženjima, društvima i klubovima, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda.

Član 20

Upravni odbor može izdati poslovni prostor neposrednom pogodbom i u sledećim slučajevima:

- kada zakupcu poslovnog prostora ističe ugovor o zakupu, ukoliko je uredno izmirivao svoje obaveze prema Javnom preduzeću,

- ako ugovor o zakupu poslovnog prostora prestane usled smrti zakupca ili zato što je zakupac koji je obavljao delatnost ostvario pravo na penziju, ili je trajno prestao da radi, a ugovor o zakupu tih prostorija se zaključuje sa članom porodičnog domaćinstva zakupca,

- ako ugovor o zakupu prestane zbog rušenja poslovnog prostora radi privođenja zemljišta nameni,

- prilikom organizacionih promena zakupca poslovnog prostora,

- ako se ugovor o zakupu raskida pod uslovom da budući zakupac preuzme zaposlene, odnosno dugove po osnovu zakupa tog prostora, pod istim ili tržišnim uslovima koje utvrđuje Upravni odbor, a radi zaštite interesa zakupodavca i zaposlenih kod dotadašnjeg zakupca, i

- ukoliko se poslovni prostor po zahtevu zakupca izdaje na period do tri meseca.

Član 20a

Upravni odbor može izdati u zakup sportske objekte kojima upravlja Javno preduzeće neposrednom pogodbom, na osnovu preporuke Gradonačelnika.

Član 21

Sportske objekte kojima upravlja Javno preduzeće Upravni odbor može neposrednom pogodbom dati na povremeno korišćenje, radi organizacije sportskih, kulturnih i drugih aktivnosti.

Zakupninu za korišćenje objekata iz stava 1. ovog člana utvrđuje Upravni odbor, zavisno od namene za koju se objekat daje na povremeno korišćenje i dužine trajanja zakupa.

Zakupninu za sportske objekte, koji se izdaju u zakup neposrednom pogodbom na osnovu preporuke Gradonačelnika, Upravni odbor utvrđuje, najmanje u visini obračunate godišnje amortizacije za te objekte, srazmerno vremenu korišćenja objekta.

G) UGOVOR O ZAKUPU

Član 22

Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se, po pravilu, na određeno vreme, do pet godina.

Upravni odbor određuje dužinu trajanja zakupa imajući u vidu oblik organizovanja zakupca, kvalitet i položaj poslovnog prostora i dr.

Ugovor o zakupu može da se zaključi i na duži vremenski period, na osnovu odluke Upravnog odbora, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), sa zakupcima koji obavljaju delatnost od izuzetnog značaja za Grad, kada budući zakupac ulaže sopstvena sredstva u izgradnju ili adaptaciju poslovnog prostora, a na osnovu izveštaja ovlašćenih zaposlenih u Javnom preduzeću da uložena sredstva premašuju iznos uobičajenog tekućeg održavanja.

Zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora o zakupu dostavi Javnom preduzeću instrumente obezbeđenja plaćanja budućeg zakupa, po izboru Javnog preduzeća.

Član 23

Zakupac je dužan da poslovni prostor redovno održava izvođenjem radova tekućeg održavanja.

Zakupac poslovnog prostora čiji se poslovni prostor nalazi u stambenoj zgradi, učestvuje u radu i odlučivanju Skupštine zgrade osim kada se donose odluke iz člana 18. i 21. Zakona o održavanju stambenih zgrada ("Službeni list Grada Novog Sada" br. 44/95 i 46/98).

Član 24

Ugovorom o zakupu može da se ugovori obaveza zakupca da snosi troškove tekućeg i investicionog održavanja poslovnog prostora, kao i zgrade u kojoj se poslovni prostor nalazi i troškove za izvođenje neophodnih radova radi privođenja poslovnog prostora nameni, bez prava potraživanja od zakupodavca.

Član 25

Poslovni prostor ne može da se izda u podzakup.

Član 26

Javno preduzeće može da otkaže ugovor o zakupu:

- ako zakupac ne plati zakupninu, ni u roku od 15 dana od dana kada ga je zakupac pozvao na plaćanje,

- ako poslovni prostor izda u podzakup, i

- u drugim slučajevima predviđenim ugovorom o zakupu.

Član 27

Prilikom zaključenja ugovora o zakupu ugovara se otkazni rok koji ne može biti kraći od 30 dana.

Član 28

Nakon prestanka zakupa, zakupac je dužan da poslovni prostor preda Javnom preduzeću u ispravnom i funkcionalnom stanju.

Prilikom primopredaje poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana između zakupca i Javnog preduzeća zapisnikom, koji potpisuju obe ugovorne strane, se konstatuje stanje poslovnog prostora.

III ZAKUPNINA

Član 29

Visina zakupnine utvrđuje se u mesečnom iznosu, prema m2 poslovnog prostora, množenjem broja bodova sa vrednošću boda.

Broj bodova zavisi od zone u kojoj se poslovni prostor nalazi, od delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, a kada je u pitanju delatnost trgovina na malo, i od površine poslovnog prostora.

Zakupnina se plaća unapred u valutnom roku, a najkasnije do 15 u mesecu za tekući mesec.

Vrednost boda, uz saglasnost Gradskog veća, utvrđuje Upravni odbor i ista se usklađuje sa indeksom rasta cena na malo iz prethodnog perioda, a na osnovu podataka republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

Član 30

Zavisno od zone, delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja i površine poslovnog prostora, ukoliko ovom odlukom nije drugačije određeno, određuje se sledeći broj bodova po m2:

Sektor

Delatnosti u poslovnom prostoru

Poslovne zone u bodovima /m2

ekstra

I

II

Petr. tvrđ.

III

IV

V

A

B

C

G

Prerađivačka industrija

 

1.

proiz. hleba i peciva

496

446

402

362

199

99

81

71

46

2.

proizvodnja sladol. i dr. smrznutih smesa

660

630

560

536

400

278

204

169

134

3.

ostala prehram. industrija

690

610

547

520

330

230

117

93

69

4.

proizvodnja tekstilnih proizvoda i predmeta od kože i tekstila

230

218

153

145

105

88

88

71

46

5.

izrada proizvoda od drveta

380

322

222

200

117

93

81

58

46

6.

proizvodna i prerađivačka industrija - ostala

970

920

870

820

313

170

117

93

46

Đ

Građevinarstvo

488

389

260

245

187

140

110

93

46

E

Trg. na veliko i trgovina na malo različitom robom

604

573

328

310

246

157

100

99

78

 

1.

trgovina na malo prehrambenim proizvodima

 

   

PP do 100 m2

590

560

420

340

205

186

179

99

46

   

PP preko 100 m2

502

470

350

280

170

153

145

87

46

 

2.

trgovina na malo - neprehrambenim proizvodima

 

   

PP do 100 m2

930

890

568

426

379

242

155

110

78

   

PP preko 100 m2

790

711

440

380

330

208

135

95

64

 

3.

Trgovina na malo knjigama, novinama i pisaćim materijalom

567

453

308

230

141

141

88

78

46

 

4.

Održavanje i opravka motornih vozila i motocikala

960

770

640

431

244

570

117

81

46

 

5.

Opravka predmeta za ličnu upotrebu i domaćinstvo

502

470

144

117

99

104

70

58

46

Ž

Hoteli i restorani

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

barovi

991

941

740

640

427

427

298

171

107

2.

restorani

1.066

1.013

810

697

558

558

390

222

138

3.

ostalo ugostiteljstvo

922

876

701

603

483

483

333

190

114

Z

Saobraćaj, skladištenje i veze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

poštanske aktivnosti i telekomunikacije

572

458

311

258

155

100

104

101

46

2.

aktivnost putničkih agencija i turoperatora

677

542

368

297

192

192

164

128

71

3.

skladištenje raznovrsne robe

258

258

192

140

98

80

70

58

46

I

Finansijsko posredovanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

prikupljanje i redistribucija sredstava osim obaveznog socijalnog osiguranja

1.152

979

953

768

427

384

297

214

103

2.

obavezno socijalno osiguranje i penzioni fond, državna uprava

171

150

128

122

107

100

93

85

46

J

Aktivnosti u vezi s nekretninama, iznajmljivanje i poslovne aktivnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

aktivnosti u vezi s nekretninama

922

768

555

407

318

328

246

162

69

2.

iznajmljivanje sredstava, opreme i predmeta za ličnu upotrebu i domaćinstvo

640

610

341

307

201

171

79

54

46

3.

kompjuterske i srodne aktivnosti

427

405

298

269

171

154

123

77

46

4.

advokatski poslovi

341

322

258

175

152

128

105

61

46

5.

istraživanje i eksperimentalni razvoj u naukama

197

172

147

140

123

115

107

91

46

6.

ostale poslovne aktivnosti

738

614

444

326

255

262

197

97

58

L-LJ

Obrazovanje zdravstveni i soc. rad

199

176

150

143

125

117

109

 

 

M

Ostale komunalne, društvene i lične uslužne aktivnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

komunalne aktivnosti

222

195

166

159

139

130

121

110

46

2.

delatnost udruženja

171

150

128

122

107

100

93

85

46

3.

delatnost političkih organizacija

171

150

128

122

107

100

93

85

46

4.

kulturne, sportske, kinematografske i ostale aktivnosti iz ove oblasti ne spomenute na drugom mestu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- atelje i galerije

427

341

298

228

171

98

78

55

46

 

- prikazivanje filmova

290

242

220

209

167

143

114

103

46

 

- ostale aktivnosti

188

176

150

143

125

117

103

93

51

5.

kockanje i klađenje

1.320

1.254

1.190

952

626

1.001

469

389

210

6.

ostale uslužne delatnosti

515

412

319

217

128

104

81

62

46

N

Eksteritorijalne organiz. i predstavništva

1.230

1.168

1.052

950

870

1.000

540

360

120

Član 31

Broj bodova za zakupninu za poslovni prostor koji se daje putem javnog ili pozivnog oglasa, ugovora se u skladu sa usvojenom ponudom.

Broj bodova za zakupninu za poslovni prostor koji se daje neposrednom pogodbom ugovara se u zavisnosti od poslovne zone u kojoj se nalazi poslovni prostor i delatnosti koja će se u njemu obavljati, i tako ugovorena zakupnina ne može biti niža od najniže zakupnine utvrđene na osnovu ove odluke.

Član 32

Broj bodova za zakupninu za poslovni prostor koji je predviđen za privođenje nameni, kada se u njemu obavlja delatnost prerađivačke industrije i uslužne delatnosti, može se ugovoriti za 30% manji, a ostale delatnosti, može se ugovoriti za 20% manji, u odnosu na broj bodova utvrđen na osnovu ove odluke.

Član 32a

Za poslovne prostore u podrumu, koji su sastavni deo poslovnog prostora u prizemlju, može se ugovoriti do 40% manji broj bodova utvrđen na osnovu ove odluke.

Za poslovne prostore na višim etažama, potkrovlje i tavan, koji su sastavni deo poslovnog prostora u prizemlju može se ugovoriti do 30%, a za galeriju i sprat 20% manji broj bodova utvrđen na osnovu ove odluke.

Član 33

Broj bodova za zakupninu, nakon umanjenja po bilo kom osnovu ne može biti manji od najnižeg broja bodova utvrđenog u članu 30. ove odluke, za delatnost koja se obavlja u poslovnom prostoru bez obzira na poslovnu zonu i površinu.

Ukoliko se umanjenje broja bodova za zakupninu vrši po više osnova, broj bodova ne može biti manji od 46 bodova po m2, osim za otvoreni i zatvoreni skladišni prostor.

Član 34

Za otvoreni skladišni prostor broj bodova za zakupninu po m2 iznosi u ekstra i I zoni 50%, a u ostalim zonama 70% od broja bodova utvrđenih za zatvoreni skladišni prostor.

Član 35

Za poslovni prostor u kome se obavlja zanatska delatnost (izrada sopstvenih proizvoda), a u kome zakupac i prodaje sopstveni proizvod ugovara se veći broj bodova za zakupninu za 10% u odnosu na broj bodova utvrđen u članu 30. ove odluke.

Član 36

(Brisan)

Član 37

Za manje montažne objekte, broj bodova za zakupninu po m2 iznosi:

ekstra

zona

850

bodova

I

zona

805

bodova

II

zona

745

bodova

III

zona

700

bodova

IV

zona

600

bodova

V

zona

550

bodova

Član 38

Za garaže, bez obzira na poslovnu zonu u kojoj se nalaze, utvrđuje se 96 bodova za zakupninu po m2.

Član 39

Za vitrine u ekstra i prvoj poslovnoj zoni utvrđuje se 300 bodova za zakupninu po m2 razvijene površine, a 150 bodova po m2 razvijene površine u ostalim poslovnim zonama.

Vitrine u podzemnom pešačkom prolazu daju se na korišćenje bez naknade zakupcima poslovnog prostora u podzemnom pešačkom prolazu, na period do isteka ugovora o zakupu poslovnog prostora.

Član 40

Za isticanje reklamnih panoa i natpisa broj bodova za zakupninu utvrđuje se neposrednom pogodbom i ne može biti niži od 800 bodova po m2 razvijene površine za ekstra i prvu zonu, odnosno 400 bodova po m2 za ostale zone.

Član 41

Ugovorom u zakupu poslovnog prostora predviđa se, u slučaju kašnjenja u plaćanju zakupnine, obračunavanje zakupnine koja važi na dan plaćanja.

Član 42

Upravni odbor može, na predlog Gradonačelnika u slučaju nepovoljnih uslova privređivanja, zakupcima u određenim delatnostima da umanji zakupninu, ceneći značaj delatnosti i uslove u kojima se ona obavlja, pri čemu tako umanjena zakupnina ne može biti manja od najniže zakupnine propisane ovom odlukom.

Upravni odbor može, uz saglasnost Gradonačelnika, u skladu sa zakonom, osloboditi zakupca obaveze plaćanja zakupnine zbog troškova investicionog ulaganja u poslovni prostor radi privođenja poslovnog prostora nameni, po okončanju radova, do visine investicionog ulaganja koja zakupcu budu priznata i produžiti rok zakupa, uz uslov da zakupac ne može imati potraživanja po tom osnovu od zakupodavca ukoliko ugovor o zakupu prestane iz bilo kog razloga pre roka na koji je zaključen.

Političkim strankama i drugim političkim organizacijama, udruženjima građana i njihovim savezima, državnim organima, organima AP Vojvodine, javnim službama i organizacijama od značaja za Grad Novi Sad, kao i zakupcima koji obavljaju delatnost iz kulture, zdravstva, socijalne zaštite i humanitarnu delatnost, Upravni odbor može, na predlog Gradonačelnika, da umanji zakupninu za poslovni prostor koji koriste, s tim da tako utvrđena zakupnina ne može biti niža od 23 boda po m2.

Član 43

Upravni odbor može, kao olakšicu utvrditi do 40% umanjeni iznos zakupnine zakupcima koji svoju obavezu plaćanja zakupnine i drugih obaveza po osnovu korišćenja poslovnog prostora, izvršavaju u roku.

IV ZONE POSLOVNOG PROSTORA

Član 44

Poslovni prostor, zavisno od pogodnosti koje pruža u korišćenju razvrstava se u poslovne zone i to:

Ekstra zona A:

Zmaj Jovina ulica (parna strana) i Dunavska ulica, do Ulice Ignjata Pavlasa - poslovni prostori u prizemlju, suterenu, podrumu i spratu, koji imaju izlog ili ulaz na uličnoj strani.

Ekstra zona B:

Zmaj Jovina ulica (neparna strana), Ulica kralja Aleksandra, Trg slobode, Pozorišni trg, Ulica Modene i Jevrejska ulica (parna strana) - poslovni prostori u prizemlju, suterenu, podrumu i spratu, koji imaju izlog ili ulaz sa ulične strane.

Ekstra zona C:

Zona obuhvata poslovne prostore u prizemlju, suterenu, podrumu i spratu, koji imaju izlog ili ulaz sa ulične strane, a ne pobrojane u ekstra zoni A i B, a koji se nalaze unutar granica čija je početna tačka početak Pionirske ulice, pruža se tom ulicom do Bulevara Mihajla Pupina, zatim Bulevar Mihajla Pupina do Uspenske ulice, Pozorišni trg, (dvorišni prostori) Trg slobode, (dvorišni prostori) Katolička porta, Ulica Mite Ružića, Grčkoškolska ulica, Ulica N. Pašića (od Zlatne grede do Zmaj Jovine), Dunavska ulica od Ulice Ignjata Pavlasa, do Beogradskog keja kao i dvorišni prostori Dunavske ulice, Ulica Ignjata Pavlasa do Pionirske ulice, Ulice Zmaj Jovine (parna i neparna strana), Ulice Ilije Ognjanovića i Ulice kralja Aleksandra i poslovni prostori koji imaju izlog ili ulaz na uličnoj strani na Keju žrtava racije, Bulevaru oslobođenja, Ognjena Price i neparna strana Ulice jevrejska.

I Zona - obuhvata poslovne prostore u prizemlju, suterenu, podrumu i spratu, koji imaju izlog ili ulaz sa ulične strane, a koji se nalaze unutar granica: Jevrejska, Futoška do Braće Ribnikara, Braće Ribnikara, Maksima Gorkog, Trg carice Milice, Ulica Maksima Gorkog do Sutjeske, Sutjeska ulica do Radničke, Radnička ulica do Stražilovske, Stražilovska ulica do Bulevara cara Lazara, Bulevar cara Lazara do Keja žrtava racije, Kej žrtava racije, Beogradski kej do Ulice Miloša Bajića, Ulica Miloša Bajića, Trg Republike, Daničićeva ulica, Ulica Zlatne grede od Ulice Milovana Vidakovića do N. Pašića, Ulica N. Pašića, Trg Marije Trandafil, Ulica Jovana Subotića i Šafarikova ulica, izuzev ulica naznačenih u "Ekstra A, B i C" zonama i lokali u podzemnom pešačkom prolazu koji se nalaze uz komunikacije između silaza.

Ova zona obuhvata i poslovne prostorije u prizemlju, suterenu, podrumu i spratu, koji imaju izlog ili ulaz sa ulične strane orijentisane prema ulici, a u sledećim ulicama: Bulevar kralja Petra I, Bulevar cara Lazara i Ulica Novosadskog sajma.

II Zona - obuhvata poslovne prostore koji se nalaze unutar granica: Hajduk Veljkova, Futoška ulica od Hajduk Veljkove do Ulice Braće Ribnikara, Ulica Braće Ribnikara, Bulevar oslobođenja do Sunčanog keja, Sunčani kej i šetna staza do Keja žrtava racije, Kej žrtava racije, Beogradski kej, Ulica Marka Miljanova do Filipa Višnjića, Filipa Višnjića od Ulice Marka Miljanova do Ulice Jaše Ignjatovića, Ulica Jaše Ignjatovića, Gundulićeva ulica, Temerinska ulica od Gundulićeve do Dositejeve ulice, Dositejeva ulica, Ulica Zmaj Ognjena Vuka, Bulevar kralja Petra I, izuzev ulica obuhvaćenih "Ekstra A, B, C i I zonom".

Ova zona obuhvata poslovne prostore u sledećim ulicama: Temerinskoj, Kisačkoj, Rumenačkoj, Ulici Pariske komune, Ulici cara Dušana, Ulici narodnog fronta, Futoškoj ulici od Ulice Braće Ribnikara do Futoškog puta, Futoškom putu, Ulici Jovana Dučića, Bulevar S. Jovanovića, Radomira Raše Radujkova, Hadži Ruvimova, Braće Popović, Subotički bulevar i poslovni prostori na prvom spratu obuhvaćeni "Ekstra A, B, C i I zonom", a nemaju ulaz ili izlog na uličnoj strani i lokali u skloništima podzemnog pešačkog prolaza.

Zona Petrovaradniske tvrđave sa podgrađem definisana je u celini Detaljnim urbanističkim planom "Petrovaradinska tvrđava" i sadrži gradsku strukturu podgrađa, "Vaserštat", Gornji plato, "Hornverk" sa platoima, bedemima i opkopima.

III Zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije na teritoriji Grada Novog Sada u granicama: Kanal Dunav-Tisa-Dunav do granice K.O. Novi Sad I i K.O. Rumenka do ušća u Dunav, Dunav od kanala Dunav-Tisa-Dunav do granice K.O. Novi Sad i K.O. Veternik, granice K.O. Novi Sad i K.O. Rumenka do kanala Dunav-Tisa-Dunav, osim ulica obuhvaćenih "Ekstra A, B, C, I i II zonom" i poslovni prostori na drugom i višim spratovima, kao i suterenu i podrumima obuhvaćenih "Ekstra A, B, C. I i II zonom", a nemaju ulaz ili izlog na uličnoj strani.

IV Zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije na području: Klise, Vidovdanskog naselja, Petrovaradina (izuzev zone Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem), Sremske Kamenice, Adica i Šangaja.

V Zona - obuhvata poslovne zgrade i prostorije u naseljenim mestima: Begeč, Futog, Veternik, Rumenka, Kisač, Stepanovićevo, Čenej, Kać, Budisava, Kovilj, Bukovac i Ledinci.

Poslovni prostori u objektima koji se nalaze na uglu ulica koje pripadaju različitim zonama, svrstaće se u višu zonu poslovnog prostora.

V KUPOVINA, PRODAJA I ZAMENA POSLOVNOG PROSTORA

Član 45

Kupovina, prodaja i zamena poslovnog prostora vrši se u skladu sa programom izgradnje, korišćenja i održavanja poslovnog prostora, primenom Zakona o sredstvima u svojini Republike Srbije.

Član 46

Inicijativu za kupovinu, prodaju i zamenu poslovnog prostora usvaja Upravni odbor, na predlog direktora Javnog preduzeća, i upućuje nadležnim organima Grada.

Inicijativa iz stava 1. ovog člana mora da bude obrazložena i da sadrži:

1. adresu poslovnog prostora sa kratkim tehničkim opisom,

2. delatnost koja može da se obavlja u poslovnom prostoru,

3. kupoprodajnu cenu, način i mogućnost plaćanja i

4. druga pitanja od značaja za odlučivanje o inicijativi.

VI IZGRADNJA POSLOVNOG PROSTORA

Član 47

Prilikom rušenja poslovnog prostora, radi privođenja nameni građevinskog zemljišta, obezbediće se izgradnja odgovarajućeg novog poslovnog prostora, odnosno stambenog prostora na istoj lokaciji, razmena tog prostora za najmanje istu površinu poslovnog, odnosno stambenog prostora, učešće Grada u izgradnji poslovnog prostora na istoj lokaciji ili učešće Grada u izgradnji poslovnog prostora sa drugim investitorima.

Javno preduzeće, u ime i za račun Grada, može investirati u izgradnju ili učestvovati sa drugim investitorima u izgradnji poslovnog prostora u skladu sa programom izgradnje, održavanja i korišćenja poslovnog prostora na osnovu odluke koju donosi Upravni odbor, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Član 48

Uslovi i način postupanja prilikom donošenja odluka o rušenju poslovnog prostora koji je Grad poverio na upravljanje i održavanje Javnom preduzeću radi privođenja urbanističkoj nameni građevinskog zemljišta, kao i uslovi i način postupanja u vezi sa finansiranjem izgradnje poslovnog prostora, u vezi sa nadogradnjom ili dogradnjom objekata u kojima se nalazi poslovni prostor kojim upravlja Javno preduzeće, kao i postupak i uslovi za davanje saglasnosti za izvođenje radova na sanaciji ravnog krova, odnosno krovne konstrukcije, kojom se saglasno propisima o planiranju i izgradnji objekata može izgraditi odnosno adaptirati novi stan ili poslovni prostor i za pretvaranje zajedničkih prostorija u stan ili poslovni prostor, odnosno za pripajanje susednom stanu ili poslovnom prostoru uređuje se pravilnikom.

Pravilnik iz stava 1. ovog člana donosi Upravni odbor uz saglasnost Gradskog veća.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Vrednost boda na dan stupanja na snagu ove odluke iznosi 2,18 dinara.

Član 50

(Brisan)

Član 51

Pravilnik iz člana 48. ove odluke Upravni odbor doneće u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 52

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uslovima i postupku davanja u zakup poslovnog prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 9/2004 i 25/2007).

Član 53

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o uslovima i postupku davanja u zakup poslovnog prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 54/2009)

Član 3

Aneksi ugovora o zakupu poslovnog prostora koji su zaključeni radi usaglašavanja sa Odlukom o uslovima i postupku davanja u zakup poslovnog prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/2009 i 46/2009) mogu se sporazumno raskinuti u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

U slučaju iz stava 1. ovog člana ugovori o zakupu poslovnog prostora zaključeni u skladu sa Odlukom o uslovima i postupku davanja u zakup poslovnog prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 9/2004 i 25/2007) ostaju na snazi do isteka roka na koji su zaključeni.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".