PLAN

MESTA ZA POSTAVLJANJE PLOVILA NA DELU OBALE I VODNOG PROSTORA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA (I FAZA)

("Sl. list grada Beograda", br. 10/2011 i 52/2011)

 

A. TEKSTUALNI DEO

1. Uvod

Grad Beograd se nalazi na obalama reka Dunava i Save koje predstavljaju dva međunarodna plovna puta. Dunav je međunarodni plovni put, koji izgradnjom plovidbenog sistema Rajna - Majna - Dunav i Đerdapa, predstavlja ogromno prirodno bogatstvo i ima vitalni značaj za prosperitet podunavskih zemalja, pružajući uslove za privredni razvoj, posebno za razvoj saobraćaja i razmenu dobara, za rekreaciju i turizam. Drugi je Sava, takođe međunarodni plovni put, sa znatno manjim značajem od Dunava u saobraćajnom smislu, ali sa velikim značajem u turističkom smislu. Obale Save i Dunava na području grada Beograda, predstavljaju privlačno mesto za postavljanje objekata na vodi koji čine svojevrsnu turističku atrakciju.

Izradom plana, regulisaće se opštim i posebnim pravilima postavljanje plovila (ugostiteljski objekti na vodi, plovila za potrebe marine, plovila za potrebe sportskog kluba, plovila za potrebe manifestacija i pristane i splav kućice za odmor) na delovima akvatorije grada Beograda.

Prema odluci, planom je obuhvaćena teritorija administrativnog područja grada Beograda u delovima obale i vodnog prostora reke Save i Dunava. Opštine koje svojom teritorijom izlaze na reke su: Novi Beograd, Zemun, Surčin, Palilula, Stari grad, Savski venac, Čukarica, Obrenovac i Grocka i moguća je njegova fazna izrada.

Ovaj dokument predstavlja prvu fazu Plana mesta za postavljanje plovila na delu obale i vodnog prostora na teritoriji grada Beograda i obuhvata centralno područje grada i definiše zone i pravila za postavljanje ugostiteljski objekti na vodi, plovila za potrebe marine, plovila za potrebe sportskog kluba i plovila za potrebe manifestacija i pristane.

2. Zakonski osnov

Izradi plana pristupa se na osnovu Odluke o postavljanju plovila na delu obale i vodnog prostora na teritoriji grada Beograda, ("Službeni list grada Beograda", broj 32/10) i Odluke o izmenama odluke o postavljanju plovnih objekata na delu obale i vodnog prostora na teritoriji grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", broj 10/11).

Pravni osnov za donošenje ovih odluka je Zakon o glavnom gradu ("Službeni glasnik RS", broj 129/2007), Zakon o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama ("Službeni glasnik RS", broj 73/10) i član 31. Statuta grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 39/08 i 6/10).

3. Cilj izrade plana

Prema odluci cilj izrade plana je definisanje zona i mesta unutar zona na kojima se može postaviti plovilo, izgled, vrsta i namena plovila, kao i pravila postavljanja u skladu sa uslovima nadležnih institucija.

4. Prostorni obuhvat

Prema odluci, planom je obuhvaćena teritorija administrativnog područja grada Beograda u delovima obale i vodnog prostora reke Save i Dunava. Opštine koje svojom teritorijom izlaze na reke su: Novi Beograd, Zemun, Surčin, Palilula, Stari grad, Savski venac, Čukarica, Obrenovac i Grocka i moguća je njegova fazna izrada.

Teritorija obuhvaćena Planom mesta za postavljanje plovila na delu obale i vodnog prostora na teritoriji grada Beograda na osnovu uređenosti obala i atraktivnosti akvatorije, podeljena na centralno i rubno područje.

Plan mesta za postavljanje plovila na delu obale i vodnog prostora na teritoriji grada Beograda - prva faza, obuhvata centralno područje Beograda.

Centralno područje obuhvata akvatoriju između planiranog mosta Zemun-Borča, planiranog mosta na trasi Spoljne magistralne tangente (Ada Huja) i Ostružničkog mosta na Savi.

5. Vrste i definicija plovila

Plovila koja su predmet ovog plana su:

a. ugostiteljski objekti na vodi,

b. plovila za potrebe marine,

v. plovila za potrebe sportskog kluba na vodi,

g. plovila za potrebe manifestacija,

d. pristan.

a. Ugostiteljski objekat na vodi

Pod ovom vrstom plovila podrazumeva se:

- brod bez sopstvenog pogona adaptiran kao ugostiteljski objekat, koji nije planiran za česta premeštanja;

- plutajući objekat - splav na pontonima, namenski izgrađen kao ugostiteljski objekat.

Prema vrsti ugostiteljskih usluga koje se u objektu pružaju ugostiteljski objekti mogu biti:

- ugostiteljski objekat za smeštaj u okviru kojih se pružaju usluge smeštaja, ishrane i pića i druge usluge uobičajene u ugostiteljstvu ili samo usluge smeštaja (u vrsti ugostiteljskog objekta: pansion, hostel, prenoćište....i drugi objekti za pružanje usluga smeštaja),

- ugostiteljski objekat za pružanje usluga ishrane i pića u okviru koga se pripremaju i uslužuju topla i hladna jela i napici, toče i služe alkoholna i bezalkoholna pića (u vrsti ugostiteljskog objekta: restoran, kafana, bar, objekat brze hrane i objekti).

Ugostiteljski objekat na vodi ima prvenstveno ugostiteljsku namenu u okviru koje se mogu pojaviti i različite kulturne manifestacije kao izložbe, kamerna pozorišta, modne revije i slično.

b. Plovilo za potrebe marine

Plovilo za potrebe marine (u daljem tekstu: marina) je plutajući objekt namenjen za prihvat, čuvanje i opremanje plovila koja služe za rekreaciju, sport i razonodu.

Na osnovu Zakona o turizmu ("Službeni glasnik RS", br. 36/2009 i 88/2010) "Prihvatni objekti nautičkog turizma jesu nautičko sidrište, privezište, turističko pristanište, marina i nautičko turistički centar.

Usluge nautičkog turizma jesu: prihvat, snabdevanje, čuvanje, iznajmljivanje, održavanje i popravka plovnih objekata nautičkog turizma; organizovanje sportskih motonautičkih aktivnosti na vodi i turistička krstarenja; pružanje drugih usluga za potrebe nautičkog turizma.

Rang marine propisuje nadležni državni organ (nacionalna kategorizacija) i u zavisnosti od kategorije potrebni su različiti sadržaji od društvenih, preko rekreativnih, uslužnih, trgovačkih i administrativnih delatnosti.

Prema elementima osnovnih sadržaja koje marina ispunjava može se ustanoviti više kategorija po uslugama (standardne, luksuzno ugostiteljske, rekreativno sportske) i veličini (prvog reda sa kapacitetom preko 300 čamaca, drugog reda za 100 do 300 i trećeg reda za oko 100 čamaca).

v. Plovila za potrebe sportskog kluba

Plovila za potrebe sportskog kluba na vodi čini skup plovila u vlasništvu sportskog kluba registrovanog za sportove na vodi kod nadležnog ministarstva, u skladu sa zakonom, a prema kriterijumima utvrđenim od strane Sportskog saveza Beograda.

g. Plovila za potrebe manifestacija

Plovila za potrebe manifestacija koriste se za sportske, kulturne, turističke ili slične manifestacije. Po svojim tehničkim karakteristikama može svrstati u ugostiteljske objekte na vodi.

d. Pristan

Pristan je plovilo, odnosno plutajući objekat namenjen za pristajanje i ograničeno zadržavanje brodova registrovanih za linijski i poprečni prevoz putnika na rekama Savi i Dunavu i čamaca registrovanih za poprečni prevoz na reci Savi i rukavcu reke Dunav prema Velikom ratnom ostrvu.

6. Kriterijumi za određivanje zona

Kriterijumi za određivanje zona definisani su na osnovu kriterijuma navedenih u Odluci i uslovima nadležnih republičkih i gradskih organa i organizacija, kao i komunalnih preduzeća.

7. Uslovi nadležnih institucija

Za potrebe izrade Plana pribavljeni su uslovi i mišljenja sledećih institucija:

institucija

poslato

Broj predmeta

Dostavljeno

Turistička organizacija Beograda

28.09.2010.

32.45

12.10.2010.

Ministarstvo za infrastrukturu-sektor za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe - Lučka kapetanija

 

342-216/06

03.11.2010.

Direkcija za unutrašnje plovne puteve "Plovput"

 

11/186-1

14.10.2010.

Sekretarijat za saobraćaj - direkcija za javni prevoz

 

IV-01-34416-2099

14.10.2010.

JVP Srbijavode-BEOGRADVODE

 

7353

10.12.2010.

Sekretarijat za zaštitu životne sredine

 

501.2-167/10-V-04

18.11.2010.

JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija"

 

D/3334
45479/I4-2/1711
49499/I1-1/938

25.10.2010.
15.11.2010.
08.12.2009./23.10.2010.

JKP "Zelenilo - Beograd"

 

8067/2

14.10.2010.

JKP "Gradska čistoća"

 

11077

08.10.2010.

JKP "Elektrodistribucija Beograd"

 

6394/10

12.10.2010.

Ministarstvo odbrane - uprava za infrastrukturu

 

3344-5
3344-4

27.10.2010.

Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda

 

R3891/10

20.10.2010.

Zavod za zaštitu spomenika kulture - Republike Srbije

 

 

 

MUP Uprava za zaštitu od požara i spašavanje

 

217.6-2/2006-09

Kao prethodni od 13.10.2006.

Zavod za zaštitu prirode Srbije

 

03-2552/2

25.10.2010.

Hidrometeorološki zavod

 

92-III-1-116/10

10.11.2010.

Gradski zavod za javno zdravlje

 

II-8, 5840/2

27.10.2010.

GO Grocka

 

10.12.2009.

Stari uslovi od 10.12.2009.

GO Stari grad

 

355
Sl.

15.11.2010.
08.10.2010.

GO Surčin

 

 

17.12.2010.

GO Novi Beograd

 

X-020-1-PO/2010-370

15.10.2010.

GO Savski venac

 

Sl/2010

14.10.2010.

GO Palilula

 

515/2010

21.10.2010.

GO Obrenovac

 

VI-01 br. 06-1/445

19.10.2010.

GO Čukarica

 

III-02 br. Sl. 10

18.10.2010.

JP "Ada Ciganlija"

 

2265/1

06.10.2010. 01.11.2010.

Udruženje Savski splavari

 

001

17.11.2010.

Privredna komora Srbije
Grupacija za nautičku privredu i turizam

 

VIII-04 br. 33-84/2010

24.12.2010.

Sva bezuslovna i uslovljena prostorna i funkcionalna ograničenja na teritoriji Grada Beograda prema uslovima nadležnih institucija prikazana su na grafičkim prilozima br. 1., prikaz svih bezuslovnih i uslovljenih prostornih i funkcionalnih ograničenja u obuhvatu granice plana, R 1: 60000 i br. 2.1 do 2.11 Prikaz svih bezuslovnih i uslovljenih prostornih i funkcionalnih ograničenja - detaljni listovi, R 1: 5000.

8. Zone jednoznačnog uređenja obale i vodnog prostora

Zona je skup mesta istovetnih prostorno funkcionalnih karakteristika i uslova za postavljanje plovila definisanih ovim planom, u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama.

Zonu definiše stacionaža (kao referentna stacionaža u planu je usvojena stacionaža Lučke kapetanije Beograd), broj zone, namena, tip objekta koji je planiran u zoni, dužina zone, veličina objekta i maksimalni broj mesta za postavljanje.

Mesto za postavljanje plovila je dato kao orijentaciona pozicija plutajućeg objekta u zoni.

Zone su definisane prema stepenu uslovljenosti na:

A. zone u kojima je moguće postavljanje plovila,

B. zone zabrane,

V. uslovne zone zabrane.

A. Zone u kojima je moguće postavljanje plovila definisane su prema nameni kao:

1. zone ugostiteljskih objekata na vodi,

2. zone marina i sportskih klubova,

3. zone neuređene/neuslovne obale.

Pristani se postavljaju na definisanim lokacijama, označenim simbolom ili geodetskim koordinatama.

1. Zona ugostiteljskih objekata na vodi je namenjena postavljanju plutajućih objekata ugostiteljske namene u skladu sa sadržajima koji su definisani u poglavlju 5. "Vrsta i definicija plovila".

U centralnom području, u okviru ove zone dozvoljeno je postavljanje samo plutajućih objekata ugostiteljske namene.

2. Zona marina i sportskih klubova na vodi namenjena je za postavljanje plutajući objekti sa grupom osnovnih sadržaja marine (uprava, čuvanje, održavanje čamaca i motora, sanitarni čvor) oko kojih se formiraju zone za organizovano sidrenje sa odgovarajućim vodenim prilazima i prolazima, a u neposrednoj vezi su i ostali objekti i delatnosti proširenih funkcija marine. U okviru postavljenog plovnog objekta marine pored navedenih sadržaja mogu se obavljati i delatnosti iz oblasti ugostiteljstva, kulture i turizma kao dopunske delatnosti manjeg obima.

U ove zone takođe se postavljaju i plovila za potrebe sportskog kluba na vodi.

Lokacije za prateće plovne objekte neophodne za nautičke sportove (pristani, radionice, klupske prostorije i sl.) određuju se načelno u zonama u blizini poligona koji su za te sportove namenjeni.

3. zone neuređene/neuslovne obale obale su potencijalne zone u kojima je moguće postavljanje plovila u skladu sa kriterijumima i uslovima iz plana, ali su one uglavnom udaljene od naselja, saobraćajno i infrastrukturno neopremljene ili je sama obala strma i nepristupačna. Opremanje tih zona, kako bi se postavila plovila, traži veća materijalna ulaganja nesrazmerna atraktivnosti zone. Potencijal takvih zona se može povećati većim investicionim zahvatima u okolini koji bi ne samo opremili lokaciju infrastrukturom, već i obezbedili potencijalne korisnike.

U okviru ove zone moguće je postavljanje svih napred navedenih tipova plovila.

Gradski pristani se mogu postavljati u svim zonama, kao i van zona, prema pravilima datim ovim planom.

Za potrebe međunarodnog i domaćeg putničkog saobraćaja definisana je zona pristaništa kod beton hale.

Za potrebe pretakanja naftnih derivata definisana su pristaništa posebne namene.

Objekti za potrebe manifestacija se mogu postavljati na mestima predviđenim za ove potrebe.

Delovi obale i vodenog prostora na kojima je moguće definisanje mesta za postavljanje plovila su podeljeni na zone označene brojevima, kako je prikazano na grafičkim prilozima (Prikaz svih bezuslovnih i uslovljenih prostornih i funkcionalnih ograničenja-detaljni listovi, R 1: 5000) i kataloškim listovima.

B. Delovi vodenog prostora na kojima postoje bezuslovna i uslovljena prostorna i funkcionalna ograničenja za postavljanje plutajućih objekata, definisana su u okviru zona zabrane i to:

- zona zabrane - lučka kapetanija, komunalni objekti, plov put,

- zona za stajanje plovila - sidrenje,

- zona zaštite - zavod za zaštitu prirode Srbije,

- zona zaštite - zavod za zaštitu spomenika kulture,

- saobraćajni koridori,

- plovna pristaništa - Srbijavode,

- mesta izliva preko rampe,

- zaštitni pojas kišne kanalizacije,

- mesto izliva i prelaza preko nasipa - Srbijavode,

- zaštitna zona reni bunara,

- zaštitna zona cevastih bunara,

- zona zaštite vodoizvorišta.

V. Uslovne zone zabrane su na delovima akvatorije gde su urbanističkim planovima predviđeni saobraćajni koridori, odnosno izgradnja mostova.

Do realizacije planiranog objekta, na tim lokacijama moguće je postavljanje plovila, u skladu sa definisanom namenom zone.

9. Ostale namene u okviru akvatorije

Delovi vodenog prostora koji će se koristiti za sportske aktivnosti i trening biće određeni posebnim uslovima Lučke kapetanije Beograd u skladu sa važećim propisima.

Poligoni za motonautičke i druge sportove na vodi (motonautičke trke, džet - ski trke, skijaška takmičenja i druge manifestacije na vodi) određuju se u rukavcu reke Dunav (između desne obale i Velikog ratnog ostrva) i Grocka, reka Dunav, km 1131 do km 1133.

Tospašin kanal, reka Dunav km 1131 do km 1133, desna obala su lokacije pogodne za trening motonautičkih sportova. Na obalnom rubu, naspram lokacija određenih za poligon mononautičkih i sportova na vodi u dužini od najmanje 200 m, zabranjuje se postavljanje plovećih postrojenja.

Lokacija u rukavcu reke Dunav, između desne obale i Velikog ratnog ostrva ispunjava sve međunarodne kriterijume za održavanje takmičenja i manifestacija na vodi pa su sa njom saglasni Nautički savez Jugoslavije - SCG, Skijaški savez SCG i Džet savez Srbije. Namensko korišćenje te lokacije nalaže uklanjanje svih plovećih postrojenja od obalnog ruba u dužini od najmanje 200 m naspram hotela "Jugoslavija".

Kupališta i poligoni za nautičke sportove u toku sezone moraju biti propisno obeleženi.

Poligoni za jedriličarske i veslačke sportove se određuju na reci Dunav, uz desnu obalu od km 1172+500 do km 1174 i na reci Savi km 3+00 do km 5+00. Obzirom da se dati poligoni za jedriličarska i veslačka takmičenja nalaze većim delom u međunarodnom plovnom putu, za njihovo korišćenje je neophodno strogo pridržavanje čl. 14. i 15. Zakona o unutrašnjoj plovidbi ("Službeni glasnik RS", broj 54/90).

Prostor namenjen za sport, rekreaciju i razonodu mora biti odvojen od plovnog puta.

10. Pravila za postavljanje plovila

Pravila za postavljanje objekata definisana su kao:

- opšta pravila za postavljanje plovila,

- posebna pravila postavljanja plovila.

Opšta pravila za postavljanje plovila se primenjuju i važe za postavljanje svih tipova ovih objekata na obuhvaćenom području bez obzira u kojoj se zoni nalaze.

Posebna pravila za postavljanje plovila data su za svaku zonu posebno, važe zajedno sa opštim pravilima za postavljanje plutajućih objekata i tabelarno su prikazana u kataloškim listovima i u tabeli: Posebna pravila za postavljanje plovila po zonama.

Delovi obale koji nisu pod režimom zaštite ili funkcionalnih ograničenja, predstavljaju mesta na kojima je, za postavljanje plovila nadležna, organizaciona jedinica Gradske uprave Delovi obale koji su pod režimom zaštite ili ograničenja, predstavljaju mesta za koja će se definisati način korišćenja, pod posebnim uslovima.

Opšta pravila

Širina slobodne zone za postavljanje plovila na reci Dunav iznosi 40 m od ureza vode na obali pri niskom plovidbenom nivou*, osim na desnoj obali Dunava od km 1170 do km 1171 (km 0 reke Save), odnosno produžetku linije desne obale rukavca Dunava između obale i Malog ratnog ostrva, gde se određuje širina slobodne zone od maksimalno 30 m.

Na reci Savi širina slobodne zone za postavljanje plovila iznosi 30 m.

*Kote niskog plovidbenog nivoa date su u sledećoj tabeli:

opština

reka

stacionaža

EN-NUN

Obrenovac

Sava

63.71 km

70.34 mnm

Beograd

Sava

0.00 km

70.10 mnm

Pazova

Dunav

1206.30 km

70.88 mnm

Beograd

Dunav

1174.00 km

70.10 mnm

Grocka

Dunav

1132.00 km

69.80 mnm

Zabranjeno je postavljanje plutajućih objekata 50 m uzvodno i nizvodno od svih podvodnih instalacija.

Dubine u akvatoriju marina ili pristana treba da budu obezbeđene na nivou dubina u plovnom putu i iznose 3,5 m ispod niskog plovidbenog nivoa. U marinama nižeg ranga dubina može biti manja, određuje se na osnovu kategorije marine prema važećim propisima i uslovima nadležnih institucija.

Na mestima na kojima su projektovane i izvedene stepenice na izgrađenoj kosoj obali, kao i 5 m uzvodno i nizvodno od stepeništa, zabranjuje se postavljanje bilo kakvih objekata.

Planom određeno mesto za postavljanje plutajućeg objekta mora biti udaljeno:

- od reni bunara u prečniku 120 m,

- od cevastih bunara u prečniku 50 m,

- od vodozahvata 800 m uzvodno i 50 m nizvodno, odnosno u zavisnosti od uslova nadležnog javnog komunalnog preduzeća,

- najmanje od mosta uzvodno 50 m i nizvodno 50 m,

- od gradske plaže 500 m uzvodno i 200 m nizvodno,

- od obalnih rampi uzvodno i nizvodno 50 m,

- od drugog plovnog objekta 10-15 m.

Prema članu 7, napred navedene odluke, na mestu za postavljanje plutajućeg objekta mora da postoji dovoljno dubine pri svakom vodostaju, u skladu sa nautičko tehničkim uslovima nadležne Kapetanije pristaništa i vodoprivrednim uslovima. Sve akvatorije koje se koriste za sidrenje i pristajanje plovnih objekata moraju biti obeležene od strane ovlašćene ustanove ("Plovput" - Beograd).

Na mestima gde je izgrađena regulaciona građevina ili obaloutvrda, a gde je predviđeno postavljanje plutajućih objekata, potrebno je proveriti i sanirati postojeće priključke na infrastrukturu.

Uraditi tehničku dokumentaciju za izgradnju novih vezova na delovima uređenih obala i dovođenje potrebnih vodova infrastrukture po kojoj će se, na osnovu saglasnosti i uz nadzor JVP "Beogradvode", vršiti izvođenje građevinskih radova.

Nije dozvoljeno postavljanje elemenata za vezivanje, bilo koje vrste objekata i neobezbeđenih vodova na delu obalnog prostora predviđenog za komunikaciju.

Na delovima neuređenih gradskih obala, u čijem se zaleđu nalazi linija odbrane od velikih voda (uglavnom zemljani nasip), pristupni put do zone za postavljanje plutajućih objekata, predvideti na mestima postojećih rampi za prelaz preko nasipa.

Veličina se definiše kao maksimalna površina koju plovilo zauzima na vodi i maksimalna površina zatvorenog dela plutajućeg objekta, kao i maksimalna visina iznad površine akvatorije, odnosno maksimalni broj zatvorenih etaža iznad platoa pontona.

Položaj plovila se definiše osovinskim rastojanjem i rastojanjem između dva susedna objekta.

Položaj i veličina su definisani za svaki tip objekta posebno.

 

Posebna pravila

- Ugostiteljski objekat na vodi

Ugostiteljski objekat na vodi sa grupom osnovnih i pratećih sadržaja mora ispoštovati sledeće parametre:

Maksimalna površina koju ugostiteljski objekat može zauzimati na vodi je 450 m2.

Objekat može biti visine maksimalno dve etaže (maks. 6,0m iznad površine vode), odnosno u cilju očuvanja vizura može imati maksimalno jednu zatvorenu etažu iznad platoa pontona. Moguće je ispod platoa pontona (u okviru korita plovnog objekta) ostvariti jednu etažu namenjenu pomoćnim prostorijama. Izuzetno u zoni van plovnog puta, visina objekta može biti veća od 6 m, ali sa maksimalno dve etaže (zone br. 5 i 6).

Minimalno rastojanje ugostiteljskog objekta od drugih plovila je 15 m. Minimalni međusobni osovinski razmak je 45 m.

Dužina plovila - (paralelno sa obalom) je A= maks. 30 m.

Izuzetno, ukoliko se brod, koji nije u funkciji plovidbe, koristi kao ugostiteljski objekat na vodi, može biti maksimalne dužine 50 m. U tom slučaju, maksimalno je postavljanje jednog plovila u zoni uz zakup dva mesta, a u skladu sa uslovima koji će biti definisani Aktom donetim od strane Gradskog veća grada Beograda.

Orijentacioni broj objekta po zonama dat je na osnovu minimalnog osovinskog razmaka.

- Plovila za potrebe marine i sportskog kluba na vodi

Plovila za potrebe marine moraju ispoštovati sledeće parametre:

Maksimalna površina koju postavljeni plutajući objekti u funkciji marine zauzimaju na vodi je 450 m2.

Maksimalna površina zatvorenog dela plutajućih objekata za potrebe marine je 250 m2.

Objekat može biti visine maksimalno dve etaže (6,0m iznad površine vode), odnosno u cilju očuvanja vizura može imati maksimalno jednu zatvorenu etažu iznad platoa pontona. Moguće je ispod platoa pontona (u okviru korita plovnog objekta) ostvariti jednu etažu namenjenu pomoćnim prostorijama.

Ukupna površina marine sa zonom za organizovano sidrenje može zahvatati prostor čije su maksimalne dimenzije:

reka Dunav 200 m duž obale/40 m,

reka Sava 200 m duž obale /30 m,

rukavac Dunava pored Velikog ratnog ostrva 200 m duž obale /150 m.

Minimalno međusobno rastojanje marina kao i rastojanje od drugih plovila je 30 m. S obzirom na veliku raznolikost oblika i veličina zona za organizovano sidrenje nije definisan osovinski razmak između marina. Orijentacioni broj marina po zonama dat je na osnovu maksimalnih gabarita marina. U zonama gde je predviđena samo jedna marina, veličina se određuje u odnosu na maksimalnu dužinu zone.

Sportski klubovi u okviru zona marina i sportskih klubova, u svemu moraju ispoštovati definisane parametre koji se odnose na marine.

- Plovila za potrebe manifestacija

Za potrebe sportskih, kulturnih, turističkih ili sličnih manifestacija, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave može izdati rešenje kojim se organizatoru manifestacije privremeno odobrava postavljanje plovila na mestu određenom rešenjem.

Odobrenje za postavljanje objekata ove namene može se izdati pod uslovom da se mesto na kome se zahteva privremeno postavljanje plovila ne nalazi u zoni zabrane.

Ilustrativno su date lokacije na područjima opština koje su zainteresovane za ovaj način korišćenja akvatorije.

- Pristani

Maksimalna površina koju pristan zauzima na vodi je 100 m2. Izuzetno ona može biti i veća.

Minimalna udaljenost između pristana i susednih nizvodnih i uzvodnih plovila ne sme biti manja od 30 metara. Krajnja tačka u liniji tih objekata prema plovnom putu ne sme prelaziti krajnju tačku pristana.

S obzirom na perspektivne planove za prevoz putnika, za putničke pristane predviđene su sledeće lokacije:

Reka Sava leva obala:

- Ušće - Muzej savremene umetnosti: km 0+500

- Savski kej - između Gazele i starog tramvajskog mosta: km 2+000

- Obala u visini Bežanijskog rukavca: 4+400

- Blok 70: km 5+950

- Blok 44: km 6+800

- Blok 45: km 8+000

- Boljevci: km 33+300

Reka Sava desna obala:

- Brankov most: km 1+000

- Savski kej - između Gazele i starog tramvajskog mosta: km 2+000

- Sajam: km 2+950

- Kraj Čukaričkog rukavca

- Ada Ciganlija: km 5+450

- Ostružnica: km 16+500

- Umka: km 21+500

- Obrenovac - Zabrežje: km 41+700

Reka Dunav desna obala

- Galenika: km 1177+000

- Zemun: km 1172+850

- Novi Beograd - hotel Jugoslavija: km 1171+800

- Dorćol - SRC Milan Gale Muškatirović: km 1169+950

- Ada Huja: km 1065+400

- Vinča: km 1144+000

- Grocka: km 1137+000

Reka Dunav leva obala

- Borča: km 1172+350

Pristani za potrebe javnih preduzeća, ustanova i institucija čiji je osnivač grad Beograd ili Republika Srbija su:

Reka Dunav - desna obala - st. km. 1169+000 - 1170+0000, mesto SC "25 maj" do platoa Kula "Nebojša", dužine od 25 m, jedan plovni pristan,

Reka Dunav - desna obala - st. km. 1171+500 - 1173+500, potez rukavac Dunava, duž kompleksa hotela Jugoslavija do stare Kapetanije Zemun, dva plovna pristana sa dužinom obale od po 25.0 m,

Reka Sava - desna obala - st. km. 0+250 - 0+400, potez Savsko pristanište, dužina do 25 m, za jedan plovni pristan,

Reka Sava - desna obala - st. km. 2+750 - 3+250, potez savski amfiteatar - Beogradski sajam, dužina od 25.0m, za jedan plovni pristan,

Reka Sava - leva obala - st. km. 1+750 - 2+250, potez "Staro sajmište", dužina od 25 m, za jedan plovni pristan,

Reka Sava - leva obala - st, km. 6+000 - 7+250, potez novobeogradski blokovi, dužina od 50.00 m, za dva plovna pristana.

Pristani se postavljaju na mestima koja su Planom određena za njihovo postavljanje, kao i na delovima obale na kojima Planom nije zabranjeno postavljanje plutajućih objekata.

11. Arhitektonsko i estetsko oblikovanje plutajućih objekata

Ukoliko se brod, koji nije u funkciji plovidbe, koristi kao ugostiteljski objekat na vodi, treba ga prilagoditi i urediti za potrebe ugostiteljskih sadržaja. Preporučuje se bela boja kao dominantna. Po mogućnosti zadržati sve originalne elemente broda. Lokacija na kojoj se naročito preporučuje postavljanje ove vrste objekta je deo leve obale Save, od stacionaže 0+000 do Brankovog mosta.

Pri projektovanju i izgradnji novog plutajućeg objekta, uzeti u obzir neke oblikovne elemente u skladu sa izgledom lokacije i okruženjem na kojima se predviđa postavljanje i koji bi trebali da budu smernica za arhitektonsko i estetsko oblikovanje:

Plovni ugostiteljski objekat na vodi koji ima elemente broda (bela boja kao preovlađujuća, bele nadstrešnice i tende kao imitacija jedara, okrugli prozori, ravan krovterasa i sl.) - na delu obale koja ima uređenu obaloutvrdu i šetalište;

plovni ugostiteljski objekat u stilu kolibe (drveni materijali, krovni pokrivač trska ili drvena šindra, ograda od drvenih elemenata) - na delovima obale koja nije uređena i gde postoji izrazito rastinje u okruženju;

plovni objekti moderne arhitekture, sa ravnim linijama i geometrijskim elementima (kombinacija modernih materijala sa staklenim površinama) - na delovima obale sa uređenom obaloutvrdom, pretežno novobeogradski blokovi.

Ne primenjivati materijale uobičajene u stambenoj izgradnji (opeka, crep, klasična stolarija).

U odnosu na uređenje obale uz koju se postavlja plovni objekat, primenjuju se sledeća pravila:

ukoliko je sa pešačke staze moguće vizuelno sagledavanje vodenog prostora i druge obale reke (nema visokog drveća koje zaklanja pogled) plovni objekti arhitektonski treba da budu oblikovani da omoguće vizuelnu komunikaciju sa obale na reku i na drugu obalu reke. U tom smislu objekti treba da su dominantno transparentni, sa fasadama paralelnim sa obalom. Preporuka je da samo pomoćni prostori (sanitarni čvor, kuhinja i magacini) budu od neprovidnog materijala.

Ukoliko se između pešačke staze i vode nalaze kvalitetni zasadi visokog drveća ili druge fizičke prepreke, koje sprečavaju vizuelno sagledavanje vodenog prostora i druge obale reke mogu se postavljati i objekti koji ne moraju da budu dominantno transparentni svojim izgledom.

 

12. Pristup objektu na vodi

Pristup objektu i način vezivanja za obalu zavisi od tipa obale. Prema uslovima JVP "Beogradvode" izvršena je sledeća podela:

Uređene obale u užem delu naselja sa obaloutvrdama i kejskim zidovima (nasipima).

Neuređene obale u užem delu naselja za koje je planskom i tehničkom dokumentacijom planirana izgradnja i uređenje

Neuređene obale sa linijom odbrane od velikih voda (odbrambeni nasipi van užeg dela gradskog tkiva)

Neuređene obale - prirodno visok teren bez odbrambene linije za odbranu od velikih voda

Projektovanje, izgradnju pristupne staze i infrastrukturnih priključaka do objekta kao i način vezivanja za obalu i za plovila uraditi u zavisnosti od tipa obale i u skladu sa uslovima nadležne institucije (Lučka kapetanija Beograd, JVP "Beogradvode"). Neophodno je obezbediti i njihovu saglasnost na projektnu dokumentaciju i nadzor nad izvođenjem radova.

Neophodno je maksimalno korišćenje postojećih vezova uz njihovu sanaciju.

Plovilo treba da bude privezano sa obalom pokretnim mostom odnosno pristupnom stazom, jednom, a maksimum dve, tako da ne ometa korišćenje nižih platoa na obaloutvrdi i zonu prilaza duž obaloutvrde.

Širina pristupne staze koja povezuje plovilo sa obalom je min. 1.5 m.

Prihvatne sajle i sam ulaz u objekat ne smeju ometati pešački i biciklistički saobraćaj po keju i ne smeju ugroziti ili izazvati oštećenje obale.

Podna konstrukcija mosta mora da bude od materijala koji ne dozvoljava proklizavanje. Ograda pristupnog mosta treba da bude stabilna i bezbedna, od čvrstog materijala i transparentna.

U slučaju formiranja više marina duž obale predvideti jednu rampu za opsluživanje susednih marina sa odgovarajućom širinom vodenog prilaza.

Prilikom obezbeđivanja pristupa plutajućem objektu izvršiti valorizaciju postojeće vegetacije u pristupnoj zoni, zadržati i sačuvati sva vredna stabla, u svemu prema uslovima JKP "Zelenilo - Beograd".

13. Uslovi za zaštitu kulturnih dobara

Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda je propisao mere zaštite u odnosu na značaj pojedinih lokacija sa aspekta zaštite kulturnog nasleđa.

Na široj teritoriji grada, koji obuhvata delove obala i vodenog prostora, nalazi se značajan broj kulturnih dobara čiji je stepen zaštite dat tabelarno:

ne dozvoljava se

posebni i opšti uslovi

opšti uslovi/mere zaštite

1. Belo brdo
(arheološki lokalitet)
2. Staro sajmište
(spomenik kulture)

1. Beogradska tvrđava (prost. kult. istor. celina)
2. Staro jezgro Zemuna (prost. kult. istor. celina)

1. Topčider (prost. kult. istor. celina)
2. Kosančićev venac (prost. kult. istor. celina)
3. Stari Beograd (prost. kult. istor. celina)
4. Beogradski sajam (predhodna zaštita)
Leva obala Save i Desna obala Dunava

Predmetni prostor obuhvata delove prostorno kulturno-istorijskih celina, celina pod predhodnom zaštitom, kao i delove obala pojedinačnih spomenika kulture, objekte i komplekse sa statusom predhodne zaštite koji imaju prostorni karakter.

Sa aspekta zaštite kulturnog nasleđa njegovi najznačajniji i najvredniji prostori, deo su zone priobalja i obaloutvrda. Tako Beogradska tvrđava i Kosančićev venac "silaze" do reke i postaju njen integralni deo.

Opšte mere zaštite za postavljanje plovila:

- pristup brodu-restoranu ne sme da devastira obalu, zelene površina i pešačke komunikacije

- prilaz objektu na vodi mora biti krajnje jednostavan i funkcionalan, bez elemenata arhitekture i ne treba ga akcentovati ogradama, stubovima, portalima

- postavljati isključivo plovila u jednom nivou, bez spratne konstrukcije, u cilju očuvanja vizura sa reke i na reku

- u zoni plovila moraju biti usklađeni po tipu (brodovi ili splavovi) ili po obradi (boja, moterijal...)

- moguća namena: kafei, galerija, iznajmljivanje čamaca, pristan za turističke brodove za razgledanje grada sa reke

Beogradska tvrđava, Staro jezgro Zemuna i Belo Brdo Vinča uz opšte mere, tj. uslove imaju i posebne i to:

Beogradska tvrđava

Deo zone od bastiona Sv. Jakova nizvodno, tj. prostor oko kule "Nebojša", sada funkcioniše kao mala marina, koju je potrebno urediti. Na ovom delu zone je moguće locirati nekoliko brodova sa različitim namenama koji bi oplemenili prostor i poslužili i kao kratko odmorište uz već postojeću biciklističku i pešačku stazu, u svemu prema uslovima /opštim merama zaštite.

Na preostalom delu obale do SC "25. maj" postavljanje plovila je u pogledu namene, položaja i karakteristika uz posebne uslove službe zaštite.

Prilikom realizacije plana mesta za postavljanje na delu obale i vodenog prostora na teritoriji grada Beograda, u predmetnoj zoni Beogradske tvrđave, obavezna je saradnja sa Zavodom za zaštitu spomenika kulture grada Beograda.

Staro jezgro Zemuna

- Na lokaciji kod "Starog hrasta" preko puta Keja oslobođenja 37, kao i lokaciji preko puta restorana "Šaran" kod keja oslobođenja 8c dozvoljava se formiranje platformi u funkciji depoa za čamce i prateće sadržaje za potrebe matičnih sportskih klubova.

- Lokacija u pravcu Ul. Đure Đakovića je prema RP Starog jezgra Zemuna planirana za marinu.

- Na delu Keja od Ul. Đure Đakovića do restorana "Venecija", autorskom rešenju inž. Dragutina Kapusa, zabranjeno je postavljati plovnih objekata.

- Na lokaciji ispred "Stare kapetanije", Kej oslobođenja 8, (na mestu postojećeg stuba u vodi) i uzvodno od restorana "Šaran" ka "Radecskom" dozvoljava se postavljanje plovila na vodi prema uslovima tj. prema opštim merama zaštite.

- Prilikom postavljanja plovila voditi računa da se ne ugroze pristupi i funkcionisanje matičnih sportskih klubova.

- Obavezno je ispoštovati smernice za uređenje priobalnog dela, ugrađene u Regulacioni plan Starog jezgra Zemuna.

Visina plutajućeg objekta je jedna etaža, zbog sagledavanja druge obale!

Belo Brdo - Vinča

Uz izgrađenu obaloutvrdu dozvoljava se postavljanje pristana za turističke brodove koji dovoze putnike za razgledanje arheološkog lokaliteta. Takođe u funkciji kulturnog turizma moguće je postaviti tri restorana na vodi u zoni br. 88, s tim da ovi plovni objekti imaju prvenstveno ugostiteljsku namenu u okviru koje se mogu pojaviti različite kulturne manifestacije kao izložbe, kamerna pozorišta, modne revije i slično.

Prilikom realizacije Plana mesta za postavljanje plutajućih objekata na delu obale i vodenog prostora na teritoriji grada Beograda u predmetnoj zoni, obavezna je saradnja sa nadležnim službama za zaštitu spomenika kulture.

14. Uslovi za kopneni saobraćaj

Kolski pristup lokacijama za postavljanje plutajućih objekata dozvoljen je samo sa javnih saobraćajnica, prema uslovima organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja.

Pristupna saobraćajnica mora biti odgovarajućih dimenzija (minimalni kolski prilaz 4.5 m), kako bi mogla da prihvati vozila za odnošenje smeća i protiv požarna vozila.

Snabdevanje robom i materijalom kao i odvoženje ambalaže i ostalih čvrstih otpadaka, vrši se sa javnih saobraćajnica i kolsko-pešačkih staza kao i vodenim putem.

Parkiranje vozila za zaposlene i posetioce moguće je na postojećim javnim parking površinama, u neposrednoj blizini plutajućeg objekta. Do same lokacije treba obezbediti pešačku stazu koja zajedno sa pristupom objektu mora biti adekvatno osvetljena i obezbeđena. Omogućiti nesmetano kretanje hendikepiranim licima.

15. Uslovi za priključenje plutajućih objekata na infrastrukturnu mrežu

Vodovod

Priključak plutajućeg objekta na vodovodnu mrežu izvesti u skladu sa uslovima JKP "Vodovod i kanalizacija" sa kojom vlasnik zaključuje ugovor o korišćenju vode.

Kanalizacija

Plutajući objekti se ne smeju povezati na objekte gradske kanalizacije. Nije dozvoljeno direktno upuštanje otpadnih voda u vodotok. Plutajući objekat mora da poseduje nepropusni tank koji mora da ispunjava važeće sanitarno-tehničke uslove. Tankove treba da prazni za to ovlašćena JKP (sa kojom vlasnik zaključuje ugovor) i da odnosi na mesto koje odredi nadležni sanitarni organ.

Splavovi kućice za sanitarno upotrebljene vode koriste montažne sanitarne čvorove sa samorazgradnjom.

- elektroenergetska mreža

Planirane plovne objekte napajati sa postojeće i planirane distributivne mreže 10Kv. Napajanje vršiti iz planiranih kablovskih priključnih ormana smeštenih na neplavnom delu obale.

Postavljanjem plovila u zoni nadzemnih vodova moraju se zadovoljiti propisane sigurnosne udaljenosti i sigurnosne visine, prema Pravilniku o tehničkim normativima za izgradnju elektroenergetskih vodova nazivnog napona od 1Kv do 400 Kv ("Službeni list SFRJ", broj 65/88). Za izgradnju i postavljanje planiranih objekata u blizini nadzemnih vodova potrebno je izraditi elaborat kojim će se izvršiti provera propisanih rastojanja.

Manipulativni prostor plovnih objekata u priobalnom pojasu opremiti instalacijama javnog osvetlenja. Napajanje javnog osvetlenja će se vršiti iz postojeće električne mreže javnog osvetljenja. Mrežu 1 Kv javnog osvetlenja izvesti podzemno, u rovu potrebnih dimenzija.

Na mestima gde se očekuju veća mehanička naprezanja tla i tamo gde može doći do oštećenja podzemnih vodova, iste postaviti u kablovsku kanalizaciju ili kroz zaštitne cevi.

Priključak na elektromrežu izvesti u skladu sa uslovima "Elektrodistribucije Beograd" ili druge nadležne organizacije sa kojom vlasnik zaključuje ugovor o korišćenju.

- Evakuacija otpada

Za odlaganje smeća potrebno je obezbediti potreban broj kontejnera i postaviti ih uz završni segment pristupne saobraćajnice ispred obaloutvrde.

Vlasnik je dužan da zaključi ugovor sa JKP "Gradska čistoća" ili drugim nadležnim komunalnim preduzećem za odnošenje smeća.

16. Zaštita prirode

Na delu obale i vodenog prostora na teritoriji Beograda nalazi zaštićeno prirodno dobro "Veliko ratno ostrvo" koje je zaštićeno kao predeo izuzetnih odlika rešenjem Skupštine grada Beograda od 11. aprila 2005. godine ("Službeni list grada Beograda" broj 7/2005).

Malo ratno ostrvo (Konjska ada), nizvodno kraj Ade Ciganlije kao i vrbaci na desnoj obali Save predstavljaju važne lokacije za zimovanje malog kormorana Phalacrocorax pygmaeus, zakonom zaštićena i globalno ugrožene vrste. U toku zime na ovim lokacijama boravi i do 3% ukupne evropske populacije ove vrste. Na ovim lokacijama nije dozvoljeno postavljanje plovnih objekata, kao i u njihovoj neposrednoj blizini.

Prilikom postavljanja plovila na svim planiranim lokacijama u obalnom delu neophodno je ispoštovati sledeće uslove zaštite prirode i životne sredine:

- izgradnju plovila izvesti tako da pozicijom, gabaritima, materijalima, izgledom i načinom korišćenja uklopi u okolni prostor i namenu, tj. ne smeju se ugroziti ili narušiti prirodne vrednosti i pejzažne odlike prostora;

- pri izgradnji plutajućih objekata i prilaza, sve viškove zemlje, građevinskog materijala, kao i eventualni otpad, po završetku radova ukloniti i deponovati na lokaciju i pod uslovima koje će odrediti nadležna opštinska komunalna služba;

- u slučaju havarijskih oštećenja i izlivanja motornih ulja i goriva u toku pripreme lokacije i pri izgradnji, odnosno postavljanja plovnih pristana i pratećih objekata, oštećenja se moraju odmah sanirati radi sprečavanja dalje degradacije životne sredine ili pak deponovati pod uslovima nadležne komunalne službe. Potpuna i što brža sanacija lokacije u ovakvim situacijama je obavezna.

- neophodno je sprečiti, odnosno onemogućiti svaki vid zagađenja vode i zemljišta od strane plovnih objekata;

- sva plovila koja se postavljaju moraju imati rešen odvod otpadnih i fekalnih voda (prečišćavanje, tankovi) i one se ni u kom slučaju ne smeju slobodno ispuštati u reku;

- komunalni otpad sa plutajućeg objekta se mora odlagati na način koji je propisala nadležna komunalna služba;

- vlasnik odnosno korisnik plutajućeg objekta je dužan da spreči izlivanje štetnih materija (ulja, goriva, detergenata i sl.) u reku;

- vlasnici odnosno korisnici plutajućih objekata su obavezni da nakon okončanja svih radova na izgradnji održavaju maksimalni nivo komunalne higijene;

- u slučaju napuštanja lokacije, vlasnik je obavezan da u roku od sedam dana ukloni izgrađeni prilaz i plutajuće objekte i lokaciju dovede u prvobitno stanje;

- na plutajuće objekte se ne smeju postavljati jaki reflektori i laseri (rotirajući i fiksni) usmereni u visinu ili ka reci, kako bi se izbegli negativni efekti na migratorne vrste ptica. Osvetljenje treba postaviti tako da ispuni uslove za bezbednost prilaza ljudi i bezbednost rečne plovidbe i pri tome izbeći osvetljavanje šire okoline objekta;

- vlasnik, odnosno korisnik plovila je dužan da spreči nagomilavanje otpada donesenog rekom i da ga redovno uklanja;

- objekti moraju da zadovolje važeće zakone i propise koji tretiraju problematiku buke.

17. Zaštita životne sredine

Planirati izgradnju vodonepropusnog platoa za manipulaciju sa otpadnim materijama i materijalima poreklom iz uklonjenih plovnih objekata, sa sabirnim šahtom za prikupljanje procednih voda, bez mogućnosti oceđivanja u reku.

18. Zelene površine

Rešenjem o stavljanju pod zaštitu prirodnog dobra "Veliko ratno ostrvo", isto je povereno na upravljanje, odnosno staranje JKP "Zelenilo - Beograd". Takođe su Odlukom o uređivanju i održavanju parkova, zelenih i rekreativnih površina ("Službeni list grada Beograda", br. 12/01, 15/01, 11/05, 23/05 i 29/07) određene zelene javne površine duž uređenih obala reka koje uređuje i održava JKP "Zelenilo - Beograd".

19. Mere zaštite od požara

Radi zaštite od požara plutajući objekti moraju biti realizovani prema tehničkim protivpožarnim propisima, standardima i normativima:

Planiranim plovilima mora biti obezbeđen pristupni put za vatrogasna vozila, najdalje 25 m od objekta, širine 6m za dvosmerno ili 3.5 m za jednosmerno kretanje, sa kružnom ili T okretnicom u skladu sa Pravilnikom o tehničkim normativima za pristupne puteve... ("Službeni list SRJ", broj 8/95).

Predvideti hidrantsku mrežu u blizini plovila, sa udaljenjem spoljnih hidranata maksimum 80.0 m od objekata, shodno Pravilniku o tehničkim normativima za spoljnu i unutrašnju hidrantsku mrežu za gašenje požara ("Službeni list SFRJ", broj 30/91).

Predvideti pristupne puteve za vatrogasni brod, odnosno obezbediti prostor od min. 15.0 m između plutajućih objekata i 20.0 m levo i desno od pristana za vatrogasni brod.

Planskim rešenjem, koje je usklađeno sa dopisom Uprave za zaštitu spasavanje u Beogradu, broj 217-2/06, omogućena je brza i efikasna intervencija vatrogasnih vozila i vatrogasnog broda.

20. Zone za odlaganje uklonjenih plovila

Zone koje se preporučuju za odlaganje neregistrovanih, neispravnih i bespravno postavljenih plovnih objekata su:

Desna obala reke Save od km 18 do km 20

Reka Dunav, rukavac Tospašin kanal, km 1153-1161

Vodoprivredno preduzeće sprovodi operativno-tehničke poslove uklanjanja, čuvanja, rastavljanja i odlaganja na komunalnu deponiju prinudno uklonjenih plovila, samostalno ili preko organizacije ovlašćene za obavljanje tih poslova".

Sprovođenje

Procedura za postavljanje plovila definisana je odlukom. U skladu sa tim vlasnik plovila dužan je da za postavljanje plovila pribavi uslove i saglasnosti od svih nadležnih institucija.

Sve akvatorije koje se koriste za postavljanje plovila moraju biti obeležene od strane ovlašćene ustanove.

Svi građevinski radovi na obali neophodni za postavljanje i funkcionisanje plovila, projektuju se i izvode u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09 i 81/09), na osnovu urbanističkih planova.

Ovaj plan je urađen u skladu sa važećim detaljnim, regulaconim i planovima detaljne regulacije i preuzete su njihove odredbe i planska rešenja.

U plan su ugrađene odredbe i planska rešenja iz sledećih urbanističkih planova:

- Generalni plan Beograda ("Službeni list grada Beograda" br. 27/03, 25/05)

- Izmena i dopuna DUP-a uređenja obala u Zemunu (od restorana Šaran do hotela Jugoslavija) ("Službeni list grada Beograda", broj 16/90)

- DUP sportsko rekreativnog centra Ada Ciganlija ("Službeni list grada Beograda", broj 25/80)

- DUP savske obale ("Službeni list grada Beograda", broj 01/81)

- PDR Starog jezgra Zemuna ("Službeni list grada Beograda", broj 34/03)

- PDR privredne zone Gornji Zemun - zone 3 i 4 ("Službeni list grada Beograda", broj 14/05)

- PDR za saobraćajni potez unutrašnjeg magistralnog poluprstena od saobraćajnice T6 do Pančevačkog mosta

- deonica od ulice Tošin bunar do čvora Autokomanda ("Službeni list grada Beograda", broj 30/07)

- PDR za saobraćajnicu severna tangenta od saobraćajnice T6 do Pančevačkog puta - sektor 2 (deonica od Zrenjaninskog puta - M 24.1 do Pančevačkog puta M 1.9) ("Službeni list grada Beograda", broj 5/07)

- Odluka o određivanju urbanističkih planova koji u celini i delovima nisu u suprotnosti sa zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni list grada Beograda", br. 30/03, 23/04), kojom se navedeni plan sprovodi u celini.

Sastavni deo ovog plana su:

B. Tabela: Posebna pravila za postavljanje plovila po zonama

V. Grafički prilozi

G. Dokumentacija plana

D. Katalog mesta na kojima je moguće postavljanje plovila sa posebnim pravilima po zonama.

Danom stupanja na snagu ovog plana, prestaje da važi Plan mesta za postavljanje plovnog objekta na delu obale i vodenog prostora na teritoriji grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", broj 4/07).

Ovaj plan stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Pregledna karta centralne zone Plana postavljanja plutajućih objekata

 

 

Napomene

Sastavni delovi ovog plana: B. Tabela: Posebna pravila za postavljanje plovila po zonama; V. Grafički prilozi; G. Dokumentacija plana i D. Katalog mesta na kojima je moguće postavljanje plovila sa posebnim pravilima po zonama, nisu objavljeni u "Sl. listu grada Beograda", br. 10/2011. U "Sl. listu grada Beograda", br. 52/2011 objavljene su izmene plana u tabelama i izmene plana u grafičkom delu koje nisu sprovedene, jer ovi delovi plana nisu objavljeni.