ODLUKAO BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2012. GODINU("Sl. list grada Beograda", br. 54/2011) |
Prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta grada Beograda za 2012. godinu (u daljem tekstu: budžet), sastoje se od:
u dinarima
A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA |
|
Ukupni prihodi i primanja ostvareni od prodaje nefinansijske imovine |
87.938.386.193 |
- budžetska sredstva |
72.737.185.000 |
- sopstveni prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
14.065.801.193 |
- donacije |
1.135.400.000 |
Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine |
96.898.111.677 |
- tekući budžetski rashodi i izdaci |
81.696.910.484 |
- rashodi iz sopstvenih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
14.065.801.193 |
- donacije |
1.135.400.000 |
Budžetski suficit/deficit |
-8.959.725.484 |
Izdaci za nabavku finansijske imovine |
1.000 |
Ukupni fiskalni suficit/deficit |
-8.959.726.484 |
B. RAČUN FINANSIRANJA |
|
Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja |
11.734.919.191 |
Neutrošena sredstva iz prethodnih godina |
141.003.637 |
Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga |
2.916.196.344 |
Neto finansiranje |
8.959.726.484 |
Prihodi i primanja koji predstavljaju budžetska sredstva utvrđeni su u sledećim iznosima u računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:
u din.
|
OPIS |
EKONOMSKA KLASIFIKACIJA |
|
BUDŽET 2012. |
I |
PRIHODI I PRIMANJA |
|
|
72.737.185.000 |
1 |
Tekući prihodi |
7 |
|
72.737.185.000 |
1.1. |
Ustupljeni prihodi |
7 |
|
40.658.421.000 |
|
Porez na dohodak građana |
711 |
|
36.084.136.000 |
|
Porez na nasleđe i poklon |
7133 |
|
271.778.000 |
|
Porez na prenos apsolutnih prava |
7134, 7136 |
|
3.149.507.000 |
|
Naknade: |
714, 741, 742 |
|
930.000.000 |
|
- Godišnja naknada za motorna i druga vozila |
714514 |
|
325.000.000 |
|
- Naknada za promenu namene i zakup poljoprivrednog zemljišta |
714543, 741522 |
|
17.000.000 |
|
- Naknade za zagađivanje životne sredine |
71454 |
|
532.000.000 |
|
- Naknada po osnovu konverzije prava korišćenja u pravo svojine |
742144 |
|
50.000.000 |
|
- Naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta |
741526 |
|
6.000.000 |
|
Prihod od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje |
743324 |
|
223.000.000 |
1.2. |
Izvorni prihodi |
7 |
|
32.078.764.000 |
|
Porez na imovinu |
71312, 711147 |
|
5.708.602.000 |
|
Lokalne komunalne takse |
7144, 7145, 716, 7415 |
|
4.406.712.000 |
|
Lokalne administrativne takse |
742241 |
|
115.000.000 |
|
Boravišna taksa |
714552 |
|
153.000.000 |
|
Naknade: |
714, 741, 742 |
|
15.466.031.000 |
|
- Posebna naknada za zaštitu životne sredine |
714562 |
|
240.000.000 |
|
- Naknada za korišćenje građevinskog zemljišta |
741534 |
|
8.726.031.000 |
|
- Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta |
742253 |
|
6.500.000.000 |
|
Zakup poslovnog prostora |
742142, 742152 |
|
1.732.142.000 |
|
Zakup građevinskog zemljišta |
742143, 742153 |
|
2.500.000.000 |
|
Kamate |
741141 |
|
483.000.000 |
|
Prihodi koje svojom delatnošću ostvari Gradska uprava |
742341 |
|
92.000.000 |
|
Mandatne i novčane kazne |
7433 |
|
36.000.000 |
|
Prihodi od zakupnine za stan u državnoj svojini |
745142 |
|
6.000.000 |
|
Deo dobiti javnog preduzeća |
745143 |
|
1.300.000.000 |
|
Ostali prihodi |
745141 |
|
80.277.000 |
2 |
Primanja od prodaje nefinansijske imovine |
8 |
|
0 |
Rashodi i izdaci budžeta, po pojedinačnoj nameni, utvrđuju se u sledećim iznosima:
u din
Ek. klas. |
OPIS |
Ukupna sredstva |
||
41 |
|
RASHODI ZA ZAPOSLENE |
8.306.046.688 |
|
|
411 |
Plate i dodaci zaposlenih |
6.632.292.428 |
|
|
412 |
Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
1.189.309.773 |
|
|
413 |
Naknade u naturi |
300.454.450 |
|
|
414 |
Socijalna davanja zaposlenima |
85.445.500 |
|
|
415 |
Naknade troškova za zaposlene |
6.800.000 |
|
|
416 |
Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi |
51.457.037 |
|
|
417 |
Odbornički dodatak |
40.287.500 |
|
42 |
|
KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA |
16.140.291.785 |
|
|
421 |
Stalni troškovi |
2.409.643.102 |
|
|
422 |
Troškovi putovanja |
36.864.000 |
|
|
423 |
Usluge po ugovoru |
2.636.194.101 |
|
|
424 |
Specijalizovane usluge |
5.732.630.171 |
|
|
425 |
Tekuće popravke i održavanje |
3.929.927.651 |
|
|
426 |
Materijal |
1.395.032.760 |
|
43 |
|
AMORTIZACIJA NEKRETNINA I OPREME |
0 |
|
|
431 |
Amortizacija zgrada i građevinskih objekata |
|
|
44 |
|
OTPLATA KAMATA |
2.297.550.059 |
|
|
441 |
Otplata domaćih kamata |
714.262.000 |
|
|
442 |
Otplata stranih kamata |
1.508.368.059 |
|
|
444 |
Prateći troškovi zaduženja |
74.920.000 |
|
45 |
|
SUBVENCIJE |
12.027.650.250 |
|
|
451 |
Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama |
8.312.249.250 |
|
|
454 |
Subvencije privatnim preduzećima |
3.715.401.000 |
|
46 |
|
DOTACIJE I TRANSFERI |
5.553.112.003 |
|
|
463 |
Transferi ostalim nivoima vlasti |
5.044.459.761 |
|
|
4.631 |
Tekući transferi ostalim nivoima vlasti |
3.417.239.420 |
|
|
4.632 |
Kapitalni transferi ostalim nivoima vlasti |
1.627.220.341 |
|
|
464 |
Dotacije organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja |
348.728.000 |
|
|
465 |
Ostale dotacije i transferi |
159.924.242 |
|
47 |
|
SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA |
3.316.343.164 |
|
|
472 |
Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta |
3.316.343.164 |
|
48 |
|
OSTALI RASHODI |
1.203.775.394 |
|
|
481 |
Dotacije nevladinim organizacijama |
834.575.786 |
|
|
482 |
Porezi, obavezne takse i kazne |
224.660.000 |
|
|
483 |
Novčane kazne i penali po rešenju sudova |
111.905.000 |
|
|
484 |
Naknade štete za povrede ili nastalu usled elementarnih nepogoda |
500.000 |
|
|
485 |
Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od državnih organa |
32.134.608 |
|
49 |
|
REZERVE |
420.000.000 |
|
|
499 |
Sredstva rezerve |
420.000.000 |
|
51 |
|
OSNOVNA SREDSTVA |
30.118.290.435 |
|
|
511 |
Zgrade i građevinski objekti |
24.142.621.472 |
|
|
512 |
Mašine i oprema |
206.115.858 |
|
|
513 |
Ostale nekretnine i oprema |
5.551.779.185 |
|
|
515 |
Nematerijalna imovina |
217.773.920 |
|
52 |
|
ZALIHE |
7.000.000 |
|
|
521 |
Robne rezerve |
7.000.000 |
|
|
523 |
Zalihe robe za dalju prodaju |
|
|
54 |
|
PRIRODNA IMOVINA |
2.306.850.706 |
|
|
541 |
Zemljište |
2.306.850.706 |
|
61 |
|
OTPLATA GLAVNICE |
2.916.196.344 |
|
|
611 |
Otplata glavnice domaćim kreditorima |
885.329.344 |
|
|
612 |
Otplata glavnice stranim kreditorima |
2.030.867.000 |
|
62 |
|
NABAVKA FINANSIJSKE IMOVINE |
1.000 |
|
|
621 |
Nabavka domaće finansijske imovine |
1.000 |
|
|
|
UKUPNO |
84.613.107.828 |
Primanja i izdaci utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:
u dinarima
OPIS |
Iznos |
Neto finansiranje |
8.959.726.484 |
Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja |
11.734.919.191 |
Primanja od prodaje finansijske imovine |
85.000.000 |
Primanja od zaduživanja |
11.649.919.191 |
Preneta sredstva iz ranijih godina |
141.003.637 |
Procenjeni suficit iz 2011. godine |
141.003.637 |
Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga |
2.916.196.344 |
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita |
2.916.196.344 |
Otplata glavnice domaćim kreditorima |
885.329.344 |
Otplata glavnice stranim kreditorima |
2.030.867.000 |
Budžet grada Beograda za 2012. godinu sastoji se od:
1. ukupnih prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 87.938.386.193 dinara,
2. ukupnih rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine u iznosu od 96.898.111.677 dinara i
3. budžetskog deficita u iznosu od 8.959.725.484 dinara.
Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita iz člana 2. ove odluke u iznosu od 8.959.725.484 dinara, za finansiranje otplate duga u iznosu od 2.916.196.344 i za nabavku finansijske imovine u iznosu od 1.000 dinara, obezbediće se iz procenjenog suficita iz 2011. godine u iznosu od 141.003.637 dinara, primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara, primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 682.919.191 dinara i primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 10.967.000.000 dinara.
Grad Beograd planira da u 2012. godini povuče sredstva kredita od domaćih banaka u iznosu od 682.919.191 dinara za realizaciju sledećih projekata:
Red. br. |
Naziv projekta |
Nosilac projekta - budžetski korisnik |
iznos dinara |
||
1 |
Nabavka opreme i izvođenje radova na izgradnji novog kotlovodskog postrojenja VK 4 na TO Konjarnik i njegovo spajanje u proizvodni kompleks toplane |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
40.000.000 |
||
2 |
Adaptacija i izgradnja elektrorazvodnog postrojenja 35 KW na TO Novi Beograd |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
130.000.000 |
||
3 |
TERMIS - on line na distributivnoj mreži TO Novi Beograd |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
31.000.000 |
||
4 |
Nabavka predizopovnih cevnih sistema i pregradne armature za rekonstrukciju i sanaciju distributivne toplovnodne mreže "JKP "Beogradske elektrane" |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
39.000.000 |
||
5 |
Sanacija i adaptacija objekta "Dolores" PU Rakovica |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
32.609.141 |
||
6 |
Sanacija i adaptacija objekta "Carica Milica" PU Savski Venac |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
1.188.194 |
||
7 |
Sanacija i adaptacija objekta "Kovačevac" PU Jelica Obradović |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
20.842.002 |
||
8 |
Sanacija i adaptacija objekta "Mitrovac" na Tari |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
17.700.000 |
||
9 |
Sanacija i adaptacija objekta "Mića i Aćim" PU Vračar |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
65.024.063 |
||
10 |
Sanacija i adaptacija objekta "Boško Buha", "Pahuljica", "Veseljko" i "Slavujak" PU Palilula |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
21.020.000 |
||
11 |
Sanacija i adaptacija objekta "Flora" PU Dr Sima Milošević |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
28.564.852 |
||
12 |
Sanacija i adaptacija objekta "Leptirić" PU Naša Radost |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
16.432 |
||
13 |
Nabavka 16 transportnih vozila za 16 predškolskih ustanova |
Sekretarijat za dečju zaštitu |
42.095.131 |
||
14 |
Program uređenja ulica u Beogradu |
Sekretarijat za saobraćaj - Direkcija za puteve |
213.859.376 |
||
|
SVEGA |
|
682.919.191 |
Grad Beograd planira da u 2012. godini povuče sredstva kredita od inostranih banaka u iznosu od 10.967.000.000 dinara (99.700.000 EUR) za sledeće projekte:
Red. br. |
Naziv projekta |
Banka |
Nosilac projekta - budžetski korisnik |
Iznos |
|||
€ |
dinara |
||||||
1 |
Izgradnja pristupnih saobraćajnica za Most na reci Savi |
EIB |
Sekretarijat za finansija - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda |
63.200.000 |
6.952.000.000 |
||
2 |
Projekat obnove grada Beograda |
EIB |
Agencija za investicije i stanovanje |
9.727.273 |
1.070.000.000 |
||
3 |
Projekat unapređenja beogradskog javnog prevoza i saobraćajne infrastrukture |
EBRD |
Agencija za investicije i stanovanje |
26.772.727 |
2.945.000.000 |
||
|
SVEGA |
99.700.000 |
10.967.000.000 |
Prihod od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta usmerava se za realizaciju:
- programa zajedničke komunalne potrošnje,
- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,
- programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih nekategorisanih puteva,
- ostalih programa uređenja grada Beograda i
- drugih programa za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Prihodi od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupa građevinskog zemljišta usmeravaju se za finansiranje Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnju kapitalnih objekata grada Beograda.
Prihodi od naknade za puteve predviđeni zakonom i Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima, usmeravaju se za realizaciju programa iz oblasti putne privrede.
Prihodi od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje, koristiće se u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.
Prihodi od naknada za zagađivanje životne sredine i od posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine koristiće se namenski za zaštitu i unapređenje životne sredine prema Programu grada i gradskih opština, a koji se donose u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine.
Prihodi od naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta koristiće se u skladu sa Zakonom o šumama.
Prihod od naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta i sredstva ostvarena od davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta, odnosno poljoprivrednog objekta u državnoj svojini usmeravaju se za realizaciju programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.
Prihod od boravišne takse, usmerava se za potrebe u turizmu i turističku promociju i propagandu.
Primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (privatizacioni prihodi) u iznosu od 85.000.000 dinara koristiće se za kapitalna ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu u okviru Sekretarijata za saobraćaj.
U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 400.000.000 dinara.
Sredstva tekuće budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,55% ukupnih prihoda budžeta.
U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 20.000.000 dinara.
Sredstva stalne budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,03% ukupnih prihoda budžeta.
O korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve odlučuje gradonačelnik grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.
Ukupna sredstva budžeta utvrđena su u iznosu od 99.814.309.021 dinara, a obuhvataju sredstva na podračunu izvršenja budžeta i sredstva na podračunima za posebne namene koji se vode u okviru Konsolidovanog računa trezora grada Beograda.
Ukupna sredstva iz stava 1. ovog člana formirana su prihodima i primanjima iz sledećih izvora:
- prihodi iz budžeta u iznosu od 72.737.185.000 dinara - izvor finansiranja 01;
- sopstveni prihodi budžetskih korisnika u iznosu od 13.017.364.301 dinara - izvor finansiranja 04;
- donacije od međunarodnih organizacija u iznosu od 116.600.000 dinara - izvor finansiranja 06;
- donacije od ostalih nivoa vlasti u iznosu od 940.000.000 dinara - izvor finansiranja 07;
- donacije od nevladinih organizacija i pojedinaca u iznosu od 78.800.000 dinara - izvor finansiranja 08;
- primanja od prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 1.048.436.892 dinara - izvor finansiranja 09;
- primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 682.919.191 dinara - izvor finansiranja 10;
- primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 10.967.000.000 dinara - izvor finansiranja 11;
- primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine u iznosu od 85.000.000 dinara - izvor finansiranja 12;
- neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina u iznosu od 106.003.637 dinara - izvor finansiranja 13 i
- neutrošena sredstva donacija iz prethodnih godina u iznosu od 35.000.000 dinara - izvor finansiranja 15.
Sredstva iz stava 1. ovog člana raspoređuju se po korisnicima i to:
_______________
NAPOMENA:
Deo teksta ovog dokumenta nije u bazi, a može se videti na vebsajtu Grada Beograda: www.sllistbeograd.rs
Nosilac razdela iz člana 13. ove odluke je direktni budžetski korisnik sredstava budžeta grada Beograda.
Prihodi i primanja budžeta prikupljaju se i naplaćuju u skladu sa zakonom i drugim propisima nezavisno od iznosa utvrđenih ovom odlukom za pojedine vrste prihoda i primanja.
Naredbodavac za izvršenje budžeta je gradonačelnik grada Beograda i odgovoran je za izvršenje ove odluke.
Gradonačelnik je odgovoran za sprovođenje fiskalne politike i upravljanje javnom imovinom, prihodima i primanjima i rashodima i izdacima na način koji je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
Gradonačelnik grada Beograda može doneti odluku o promeni iznosa aproprijacija u skladu sa članom 61. Zakona o budžetskom sistemu.
Direktni korisnik budžetskih sredstava uz odobrenje Sekretarijata za finansije Gradske uprave, može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.
Preusmeravanje aproprijacija odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.
Ako u toku godine dođe do promene okolnosti koja ne ugrožava utvrđene prioritete unutar budžeta, gradonačelnik donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti prenese u tekuću budžetsku rezervu i može se koristiti za namene koje nisu predviđene budžetom ili za namene za koje nisu predviđena sredstva u dovoljnom obimu.
Ukupan iznos preusmeravanja sredstava iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od iznosa razlike između budžetom odobrenih sredstava tekuće budžetske rezerve i maksimalno mogućeg iznosa sredstava tekuće budžetske rezerve utvrđenog zakonom.
U slučaju da se budžetu grada Beograda iz drugog budžeta (republike ili druge lokalne samouprave) opredele aktom namenska transferna sredstva uključujući i namenska transferna sredstva za nadoknadu šteta usled elementarnih nepogoda, kao i u slučaju ugovaranja donacije čiji iznosi nisu mogli biti poznati u postupku donošenja ove odluke, Sekretarijat za finansije na osnovu tog akta otvara odgovarajuće aproprijacije za izvršavanje rashoda po tom osnovu.
Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda obavezan je da redovno prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje, odnosno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog i devetomesečnog perioda, informiše gradonačelnika grada Beograda.
U roku od 15 dana po donošenju izveštaja iz stava 1. ovog člana gradonačelnik grada Beograda usvaja i dostavlja izveštaj Skupštini grada.
Sredstva tekuće budžetske rezerve u iznosu od 400.000.000, koristiće se na osnovu rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve koja donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje aproprijacije nisu izvršene ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da planirane aproprijacije nisu bile dovoljne. Odobrena sredstva po ovom osnovu predstavljaju povećanje aproprijacije direktnih korisnika za određene namene i iskazuju se na kontu za čiju namenu su sredstva usmerena.
Sredstva stalne budžetske rezerve u iznosu od 20.000.000 dinara, koristiće se za finansiranje rashoda grada Beograda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti, kao što su poplava, suša, zemljotres, požar, klizišta, snežni nanosi, grad, životinjske i biljne bolesti, ekološka katastrofa i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera. Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Novčana sredstva budžeta grada Beograda i direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta vode se i deponuju na Konsolidovanom računu trezora.
Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, koja preostanu po izvršenju obaveza budžeta grada Beograda, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno propisu grada Beograda utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, mogu se investirati na domaćem finansijskom tržištu novca.
Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita u cilju smanjenja obaveza grada Beograda, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije ili kod poslovnih banaka koje imaju odgovarajući bonitet, uz polaganje odgovarajućih kvalitetnih instrumenata obezbeđenja, odnosno mogu se investirati u hartije od vrednosti republike, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti ili bankama koje daju kao zalogu odgovarajuće obezbeđenje.
Trezor vrši prevremeno vraćanje duga, deponovanje i investiranje sredstava iz stava 3. ovog člana na osnovu pojedinačne odluke gradonačelnika grada Beograda o deponovanju, odnosno investiranju u skladu sa zakonom.
Raspored i korišćenje sredstava utvrđenih u članu 13. ove odluke vršiće se na osnovu godišnjeg finansijskog plana direktnog korisnika budžeta koji donosi rukovodilac tog budžetskog korisnika, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Direktni budžetski korisnici, koji su odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, su obavezni da vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava u okviru svojih odobrenih aproprijacija u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
Godišnjim finansijskim planom iz stava 1. ovog člana sredstva budžeta i prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju budžetski korisnici, raspoređuju se po bližim namenama, u skladu sa ekonomskom i funkcionalnom klasifikacijom i po izvorima finansiranja. Na finansijski plan iz stava 1. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik grada Beograda po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave direktnih korisnika budžeta nosilaca razdela iz ove odluke u okviru kojih su iskazani rashodi koji se finansiraju preko podračuna za posebne namene, a koji su u sastavu Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, doneće posebne finansijske planove prihoda i rashoda koji se finansiraju preko tih podračuna.
Finansijskim planom iz stava 3. ovog člana obuhvatiće se sredstva prenetih neutrošenih sredstava na podračunima (saldo na dan 31. decembra 2011. godine), planirani prihodi za 2012. godinu kao i raspored ukupnih sredstava po namenama, iskazani prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.
Finansijski plan direktnog korisnika menja se istovremeno sa promenom aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke u skladu sa zakonom.
Izmene finansijskog plana u okviru aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke mogu se vršiti najviše jedanput mesečno.
Gradonačelnik može propisati uslove, kriterijume i način korišćenja sredstava od prihoda koje korisnici budžetskih sredstava ostvare svojom aktivnošću, odnosno prodajom robe i vršenjem usluga.
Gradonačelnik, na predlog Sekretarijata za finansije, može odlučiti da deo javnih sredstava iz stava 1. ovog člana, ostvarenih u tekućoj godini, odnosno neutrošenih iz ranijih godina, predstavlja opšti prihod budžeta u tekućoj godini.
Raspored i korišćenje sredstava u 2012. godini vršiće se po posebnom aktu (program, rešenje, zaključak) koji donosi gradonačelnik na predlog direktnog korisnika budžetskih sredstava za izvršene aproprijacije prema namenama u okviru sledećih razdela:
- Razdeo 04 - Sekretarijat za finansije
funkcija 090 - Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 451 - subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama u iznosu od 150.000.000 dinara;
funkcija 160 - Opšte javne usluge koje nisu klasifikovane na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 30.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 464 - dotacije organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja u iznosu od 30.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama, pozicija 1 - društvene, nevladine i verske organizacije u iznosu od 5.000.000 dinara;
funkcija 180 - transferi opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 565.254.997 dinara;
funkcija 320 - protivpožarna zaštita, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 500.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481- dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 100.000 dinara.
- Razdeo 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine
funkcija 560 - zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 152.191.380 dinara.
- Razdeo 10 - Sekretarijat za privredu
funkcija 410 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi po pitanju rada, ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima u iznosu od 36.400.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 1.050.000 dinara i
funkcija 490 - ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 521 - robne rezerve u iznosu od 7.000.000 dinara.
- Razdeo 13 - Sekretarijat za sport i omladinu
Funkcija 810 - usluge rekreacije i sporta, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 70.250.000 i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 315.018.760 dinara.
- Razdeo 14 - Sekretarijat za zdravstvo
Funkcija 740 - usluge javnog zdravstva, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge (za izvor finansiranja 04 - sopstveni prihodi budžetskih korisnika) u iznosu od 35.370.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 900.000 dinara.
- Razdeo 15 - Sekretarijat za socijalnu zaštitu
Funkcija 010 - bolest i invalidnost, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 12.250.000 dinara,
Funkcija 070 - socijalna pomoć ugroženom stanovništvu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta za deo sredstava planiran za isplatu pomoći ugroženim kategorijama penzionera, proširenih prava trudnica i jednokratnih socijalnih pomoći nezaposlenim porodiljama, u skladu sa propisima, odnosno odlukama Skupštine grada Beograda i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 26.000.000 dinara.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im ta sredstva odobrena.
Korisnici sredstava budžeta, koji određeni rashod izvršavaju iz sredstava budžeta i iz drugih izvora, obavezni su da izmirenje tog rashoda prvo vrše iz prihoda iz tih drugih izvora.
Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju, izdavanje naloga za plaćanje koje treba izvršiti iz sredstava organa kojim rukovodi i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu.
Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija.
Korisnici sredstava budžeta mogu preuzimati obaveze na teret budžeta samo do iznosa aproprijacije utvrđene ovom odlukom.
Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava koji je predviđen ovom odlukom ili su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret budžeta.
Obaveze preuzete, u skladu sa odobrenim aproprijacijama u 2011. godini, a neizvršene u toku te godine, prenose se i imaju status preuzetih obaveza i u 2012. godini i izvršavaju se na teret odobrenih aproprijacija ovom odlukom.
Preuzete obaveze i sve finansijske obaveze moraju biti izvršene isključivo na principu gotovinske osnove sa konsolidovanog računa trezora osim ako je zakonom, odnosno aktom Vlade predviđen drugačiji metod.
U budžetskoj 2012. godini obračun i isplata plata, kao i obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta grada Beograda, vršiće se u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.
Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Gradonačelnik može obustaviti privremeno izvršenje pojedinih izdataka budžeta, u slučaju da se izdaci povećaju ili primanja budžeta smanje.
Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u članu 13. ove odluke, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva ostvarena, a za namene utvrđene ovom odlukom.
Gradonačelnik grada Beograda daje saglasnost na obrazloženi predlog direktnog budžetskog korisnika za korišćenje sredstava iz stava 4. ovog člana.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode, utvrđene u članu 13. ove odluke, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.
Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u Pravilniku o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda izvršiće odgovarajuće izmene ove odluke.
Raspored ostvarenih primanja budžeta vrši se tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu da vrše plaćanja do visine mesečnih kvota koje odredi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika kao i likvidne mogućnosti budžeta.
Sredstva raspoređena za finansiranje rashoda i izdataka, odnosno programa korisnika budžeta, prenose se na osnovu njihovog zahteva, a u skladu sa utvrđenim iznosom aproprijacija, odnosno utvrđenim kvotama.
Uz zahtev za prenos, korisnici su dužni da dostave kompletnu dokumentaciju za plaćanje na osnovu koje je utvrđena obaveza korisnika budžetskih sredstava.
Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, na zahtev, Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Beograda stave na uvid dokumentaciju o njihovom finansiranju, kao i da dostavljaju izveštaje o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda u određenom vremenskom periodu.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, koji ostvare uštede u trošenju sredstava budžeta planiranih za rashode za zaposlene i korišćenje roba i usluga, mogu ostvareni iznos ušteda koristiti za isplatu nagrada za posebne rezultate rada zaposlenih.
Ostvarena sredstva uštede iz stava 1. ovog člana ne mogu se isplaćivati u većem iznosu od iznosa potrebnog za isplatu jednog mesečnog platnog fonda direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, i to na kraju budžetske godine.
Sredstva ostvarena od ušteda preusmeravaju se u korist aproprijacije ekonomske klasifikacije 416 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi na teret aproprijacije čiji se iznos umanjuje, o čemu odlučuje gradonačelnik grada Beograda.
Ukoliko indirektni korisnik budžetskih sredstava radnjama u okviru obavljanja svoje delatnosti izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudska poravnanja neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad za 2010. godinu, na teret kapitala, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.
Ugovori o nabavci dobara, pružanju usluga i izvođenju građevinskih radova, koje zaključuju direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava moraju biti dodeljeni u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.
Nabavkom male vrednosti, u smislu propisa o javnim nabavkama smatra se nabavka čija je vrednost definisana zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije za 2012. godinu.
Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač grad Beograd, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku roka iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09), a završava se do 30. novembra 2012. godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2011. godinu uplate u budžet grada Beograda prema dinamici koju odrede.
Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.
Grad Beograd se može zaduživati uzimanjem kredita ili emitovanjem dugoročnih hartija od vrednosti (municipalnih obveznica), koje mogu kupovati domaća i strana pravna i fizička lica, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala.
Odluku o kapitalnom zaduživanju grada donosi Skupština grada Beograda, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija Republike Srbije.
Grad se može zadužiti u zemlji i inostranstvu odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.
Za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, koji može da nastane usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima budžeta, Gradonačelnik se može zadužiti u skladu sa odredbama člana 35. Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05, 107/09 i 78/11).
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, preneće na račun izvršenja budžeta, do 31. januara 2012. godine, sva sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2011. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Odlukom o budžetu grada Beograda za 2011. godinu.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. januara 2012. godine.