PROGRAM

ZIMSKE SLUŽBE GRADA KRAGUJEVCA ZA 2012. GODINU

("Sl. list grada Kragujevca", br. 28/2011)

 

OPŠTE ODREDBE

Grad Kragujevac donosi program rada službi, pravnih lica i građana koje su u funkciji uklanjanja snega i leda u zimskom periodu (u daljem tekstu: Program zimske službe), a u skladu sa odredbama Odluke o uređenju grada. Kako postoje velike promene tokom zimskih meseci, to je nemoguće napraviti plan za svaku situaciju.

Program zimske službe definiše poslove održavanja ulica i javnih površina u zimskom periodu, kao i vreme angažovanja zimske službe.

Obzirom na nepredviđene okolnosti, preporučljivo je da postoji fleksibilnost u Programu zimske službe. Nadzorni organ ima autoritet da odgovori na pojedinačne situacije koje se odnose na vanredne okolnosti. Nakon prestanka vanrednih okolnosti praviće se analize koje treba da pokažu potrebu sasvim malih korekcija osnovnog plana. Program zimske službe se koristi kao dinamičko i fleksibilno sredstvo koje je u mogućnosti da objedini promene vremenskih uslova, izvršilaca, opreme, finansijskih sredstava itd.

U realizaciji Programa zimske službe koristi se timski pristup.

Gradskim ulicama je dat prioritet za određivanje čišćenja i posipanja solju (deo A).

U cilju što bolje realizacije Programa zimske službe koristi se servis za informacije o vremenu za što tačnije predviđanje stanja u gradu, ograničavanja parkiranja, rešavanja zahteva građana, bezbedonosne procedure i dr.

A) ODRŽAVANJE GRADSKIH ULICA I DRUGIH JAVNIH POVRŠINA

1. POSLOVI ODRŽAVANJA GRADSKIH SAOBRAĆAJNICA U ZIMSKOM PERIODU

Pod održavanjem gradskih ulica u zimskim uslovima podrazumeva se organizacija zimske službe i vršenje poslova na obezbeđenju prohodnosti ulica i bezbednog odvijanja saobraćaja (čišćenje snega, posipanje kolovoza solju, odbacivanje i odvoženje snega i leda i ostali poslovi koji obezbeđuju odvijanje saobraćaja u zimskom periodu).

2. VREME ANGAŽOVANJA ZIMSKE SLUŽBE

Zimska služba u 2012. godini se angažuje u periodu od 01.01 do 31.03.2012. godine, kao i u periodu od 15.11. do 31.12.2012. godine.

Ukoliko se prepozna neko stanje od 1. do 4. definisano ovim Programom zimske službe van ovog vremenskog perioda, zimska služba će biti angažovana pre ili posle navedenog vremena trajanja.

3. DEFINISANJE STANJA

Program zimske službe koristi raspoloživa gradska i druga sredstva u cilju uklanjanja snega i leda, kako bi se saobraćaj i druge funkcije u gradu nesmetano i bezbedno odvijale i u zimskom periodu.

Prema vremenskim okolnostima, količinama padavina, temperaturama i drugim parametrima koje uslovljavaju angažovanost ekipa u određenom obimu, plan se ostvaruje u fazama. Ove faze počinju Stanjem 1. do Stanja 4, a proglašavaju ih, od Stanja 1. do Stanja 3. JKP "Niskogradnja" sa odobrenjem nadzornog organa, a Stanje 4. Gradonačelnik grada Kragujevca.

Svako Stanje podrazumeva određeni stepen angažovanja nosioca poslova.

Koristi se samo potreban broj radnika, vozila i priključnih mašina, do 5 ekipa. Posebna pažnja se posvećuje mostovima, raskrsnicama, visinskim tačkama i krivinama na ulicama koje su u okvirima gradskih prioriteta, u zavisnosti od vremenskih izveštaja, osmatranja, vremenske prognoze, akumulacije snega i leda i obaveštenja o stanju koja su primljena od ekipa sa terena.

Sledi lista i opis Stanja od 1. do 4.

STANJE 1

Poledica na putevima i/ili mostovima je prognozirana čime je ugrožena bezbednost u saobraćaju.

So se posipa po klizavim ili ledenim područjima. Koristi se samo potreban broj radnika, vozila i priključnih mašina, do 5 ekipa. Posebna pažnja se posvećuje mostovima, raskrsnicama, visinskim tačkama i krivinama na ulicama koje su u okvirima gradskih prioriteta.

STANJE 2

Početak snežnih padavina ili poledice. Akumulacija snežnih padavina je do deset centimetara (10 cm).

Ulice koje se prvo čiste i posipaju solju su ulice koje su utvrđene u zoni I prioriteta, a kada se obezbedi nesmetan saobraćaj u ovim ulicama raščišćavanje se premešta u ulice II prioriteta uz angažovanje 5 ekipa.

STANJE 3

Akumulacija snežnih padavina prelazi 20 cm.

Režim čišćenja i posipanja ulica je kao u Stanju 2, sa minimalno angažovanih PET ekipa i potrebnom mehanizacijom.

STANJE 4

Kada dubina snega postaje prevelika, prelazi četrdeset centimetara (40 cm) ili postoje drugi nepovoljni uslovi (olujna vejavica, ledena kora na trotoarima i kolovozu i dr.), Gradonačelnik grada proglašava Snežnu nepogodu.

Snežna nepogoda može biti proglašena od strane Gradonačelnika Grada Kragujevca, ako u bilo kom trenutku po njegovoj proceni to postaje neophodno u okvirima nadležnosti koje su mu dodeljene Programom zimske službe. Snežna nepogoda može biti selektivno proglašena. Snežna nepogoda podrazumeva preduzimanje određenih mera kao što su: zabrana parkiranja, zabrana saobraćaja i uklanjanje vozila vlasnika koji ne postupaju po određenim merama i nalogu ovlašćenog lica Policijske uprave Kragujevac.

Za vreme snežne nepogode, svi lokalni mediji (radio, novine, televizija) će biti obavešteni. Svi raspoloživi gradski resursi će biti u funkciji Stanja 4.

4. PROGLAŠAVANJE STANJA PRIPRAVNOSTI ZBOG UKLANJANJA SNEGA

Ovlašćeni organ, u skladu sa ovim Programom, objavljuje stanje Pripravnosti zbog uklanjanja snega u određenim zonama korišćenjem ekipa za brzo uklanjanje snega i leda. Ove zone će biti određene u slučaj u koncentrisanog otklanjanja snega i sve aktivnosti će biti objavljene u svim lokalnim medijima. Neće biti dozvoljeno parkiranje, bez obzira na doba dana ili ulični pravac, dok se sav sneg ne očisti.

Svrha ovog stanja je da obezbedi gradu racionalno angažovanje ekipa na što manjem području, kako bi se ostvarili što brži rezultati. Jedan od primera je čišćenje i odvoz snega iz centra grada. Izvori informacija za proglašavanje ovog stanja su: meteorološka stanica, podaci dobijeni od Policijske uprave Kragujevac, komunalne inspekcije, nadzornog organa, građana i dr.

5. DEFINISANJE TIMOVA

Za realizaciju Programa zimske službe potrebno je formirati dva tima.

Prvi tim je zadužen za izradu operativnih planova u skladu sa proglašenim stanjem, kao i za izradu analiza koje treba da pokažu potrebu korekcija osnovnog plana.

Članovi ovog tima su Gradonačelnik Grada Kragujevca, ovlašćeni organi Grada i gradske uprave, direktori: JKP "Niskogradnja", JKP "Čistoća", JKP "Zelenilo" i "Preduzeća za puteve Kragujevac" AD, komandir Stanice saobraćajne policije, glavni komunalni inspektor, nadzorni organ.

Drugi tim su nosioci poslova na neposrednoj realizaciji Programa zimske službe.

Ekipe JKP "Niskogradnja" su vodeća grupa u timu nosioca poslova na čišćenju kolovoza, uz saradnju ekipa JKP "Čistoća" i JKP "Zelenilo" koji su nosioci poslova na čišćenju trotoara i ostalih javnih površina na teritoriji Grada. Osim njih, drugi tim sačinjavaju i ekipe Preduzeća za puteve u delu poslova gde prestaju nadležnosti Grada, radi koordinacije aktivnosti i ispomoći u realizaciji Programa zimske službe. Ekipe drugih JKP i drugih preduzeća sa mehanizacijom i izvršiocima u skladu sa proglašenim stanjem će se staviti u funkciju prvog tima.

U funkciji prvog tima su i preduzeća, ustanove, preduzetnici i građani Kragujevca.

6. PRIPREMA ZA POČETAK RADA ZIMSKE SLUŽBE

• priprema ulica

- popravka udarnih rupa i vraćanje ulica u prvobitno stanje nakon završetka radova na komunalnim objektima,

- uređenje bankina,

- radovi na čišćenju i pročišćavanju kišne kanalizacije, rigola, propusta i dr.

- saniranje oštećenih mesta na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži.

• priprema sredstava rada

- redovan pregled mašina i servisiranje,

- popravke i remonti,

- nabavka potrebnih količina goriva i maziva za sredstva rada,

- obezbeđivanje potrebne količine posipnog materijala (soli i agregata).

Sve pripreme za početak rada zimske službe moraju biti okončane do 10. novembra tekuće godine.

Ispunjenost uslova za početak rada zimske službe utvrđuje komisija koju čine: nadzorni organ, predstavnik Policijske uprave Kragujevac i predstavnik Grada po ovlašćenju Gradonačelnika. O utvrđenom stanju komisija sačinjava zapisnik i predaje ga prvom timu.

7. PUNKT ZIMSKE SLUŽBE

Punkt predstavlja bazno mesto na kome počinje operativno izvršavanje svih poslova na održavanju ulica i drugih javnih površina u zimskom periodu.

Punkt je osnov prikupljanja i distribucije podataka o stanju na ulicama. Na njemu su skoncentrisana sva sredstva rada, materijal i ljudstvo za održavanje ulica i drugih javnih površina.

Lokacije punktova su: Industrijska zona 10 (JKP "Niskogradnja"), JKP "Čistoća" i JKP "Zelenilo".

8. DEFINISANJE OPERATIVNIH POSLOVA PO STANJIMA

Definisanje rada i dežurstava na punktu Industrijska zona 10 (JKP "Niskogradnja")

STANJE 1

Radi ili dežura jedna ekipa koju čine: dva radnika i vozač, vozilo sa priključnim mašinama - epoha i nož), po potrebi utovarivač, a po nalogu se uključuju dodatne ekipe.

Vreme rada ili dežurstva ekipa je od 00:00-24:00 sata.

STANJE 2

Rade ili dežuraju pet ekipa (ekipu čine: radnik i vozač, vozilo sa priključnim mašinama epoha i nož), po potrebi utovarivač, a po nalogu se uključuje dodatan broj ekipa.

Vreme rada ili dežurstva ekipa je od 00.00-24.00 sata.

STANJE 3

Rade minimalno pet ekipa u punom sastavu bez prekida sa specijalizovanim vozilima (Mercedes, Unimag, Multikar), kao i grejderi i utovarivači. Vozila dobijaju precizne maršute.

Vreme rada ekipa u punom sastavu je od 00:00-24:00 sata.

STANJE 4

Radi cela raspoloživa mehanizacija i angažovani radnici JKP "Niskogradnja" i drugih preduzeća.

Vreme rada ekipa u punom sastavu je od 00:00-24:00 sata.

8.1. OBRAČUN RADA MAŠINA I/ILI VOZILA I ANGAŽOVANIH RADNIKA U SVIM STANJIMA

U JKP "Niskogradnja" rad se plaća kroz efektivne sate radnika i mehanizacije u periodu od 00:00-24:00 sata.

Plaćanje za rad vozila i mašina, u periodu rada zimske službe, vrši se po Cenovniku usluga komunalnog održavanja, a od Stanja 2, angažuju se pet ekipa za koje će biti plaćeno dežurstvo u paušalnom mesečnom iznosu (5x24x30=3600 sati, odnosno 2.103.532,00 mesečno bez PDV-a).

Zimska služba se plaća prema broju efektivnih sati rada i srazmernom delu mesečne paušalne naknade, koja se dobije kada se od mogućeg broja sati oduzmu efektivni radni sati mašina i vozila.

U periodu rada zimske službe u proglašenom Stanju 1. biće angažovano do 5 ekipa, po nalogu nadzornog organa i biće plaćen paušalni iznos prema broju angažovanih ekipa.

9. PRIORITETI ODRŽAVANJA ULICA

Ulice se održavaju po prioritetima.

Ulice prvog prioriteta, koje se čiste i posipaju solju date su u narednoj tabeli:

R. br.

Ulice prvog prioriteta, koje se čiste i posipaju solju, su:

1

Dragoslava Srejovića (Đure Đakovića)

2

Dr Jovana Ristića (Filipa Kljajića)

3

Cara Dušana

4

Zelengorska

5

Stojana Protića (Milana Blagojevića)

6

Jagodinska

7

9. maja do table Kragujevca

8

Kosovska (i bivša Španskih boraca)

9

19. oktobar - do Kormana

10

Lepenički bulevar - oba kolovoza

11

Višnjićeva do ul. Lepenički bulevar (između Pošte i Lepeničkog bulevara)

12

Kneza Mihaila - oba kolovoza

13

Petra Drapšina (do Porte)

14

Ljubomira Jovanovića

15

Kralja Petra I do Krsta

16

Miodraga Vlajića - Šuke

17

Beogradska

18

Internacionalnih brigada do mosta

19

Avalska

20

Bosanska

21

Mirka Jovanovića

22

Vladimira Rolovića

23

Grada Karare

24

Fočanska

25

Atinska

26

Lazara Mićunovića

27

Svetolika Mladenovića - do bazena

28

Milentija Popovića - sa petljom

29

Dušana Đorđevića - do trafo stanice

30

Radoja Domanovića - oba kolovoza

31

Bulevar Kraljice Marije

32

Ilindenska

33

Drage Todorović

34

Milenka Jovanovića

35

Radovana Mićovića

36

Kralja Milutina

37

Tome Vučića - pored glavnog ulaza u Zastavu do puta za Erdeč

38

Zvezda čvor i do ulaza kod Zastavinog Instituta

39

Put za Erdeč

40

Vojislava Kalanovića (Mikuša Gajevića)

41

Grada Sirena

42

Potporučnika Govedarice

43

Kralja Milana IV do izlaska - kružnog puta Desankin venac

44

1300 kaplara

45

Šumadijska

46

Zmaj Jovina

47

27. marta

48

Nikole Pašića

49

Dr Zorana Đinđića

50

Save Kovačevića - do groblja Bozman

51

Aleksandra I Karađorđevića

52

Gružanska (Miljka Tošića)

53

Dimitrija Tucovića

54

Prvoslava Stojanovića

55

Daničićeva

56

Ilije Kolovića (Dušana Dugalića)

57

Skerlićeva

58

Bože Milosavljevića

59

Ustanička

60

Boška Buhe

61

Veroljuba Jovanovića

62

Nikole Nikolića

63

Vojvode Putnika

64

Karađorđeva

65

Luja Pastera

66

Spasenije - Cane Babović sa petljom

67

Put za Grošnicu do postrojenja za prečišćavanje vode "Vodojaža"

68

Pariske komune

69

Braće Poljaković

70

Kneza Miloša

71

Gušićeva

72

Užičke republike

73

Svi prilazi školama

74

Svi prilazi pijacama

75

Pjera Križanića

76

Belodrimska

77

Bukureška

78

Bunjevačka

79

Dr Dragiše Mišovića do škole

80

Dragomira Ostojića (do škole)

81

Gornjomilanovačka do skretanja za Divostin

82

Industrijska do Romanije (okretnica)

83

Kraljevačkog bataljona do Dragobraće (okretnica)

84

Blaže Hadživukovića

85

Milivoja Bankovića (do pruge)

86

Brđanska

87

Svetolika Janjića

88

Nate Radulović

89

Okretnica kod bazena

90

Parloska

91

Partizanskih kurira (okretnica)

92

Petra Ubavkića (do okretnice)

93

Put za Resnik (do škole-Petrovac)

94

Ulica Slobode

95

Vlade Nedeljković

96

Ludbreška

97

Milića Radovanovića

98

Čegarska (od crkve do Zelengorske)

99

Desankin venac (pored spomenika Hrvata prema jezeru)

100

Slobodana Penezića Krcuna

101

Kajmakčelanska ulica

102

Milana Obradovića

103

Ljubiše Bogdanovića

104

Saobraćajnice u industrijskoj zoni Servis II

105

Saobraćajnice u indrustrijskoj zoni Petrovac

Vreme trajanja čišćenja i posipanja ulica prvog prioriteta je za sve vreme padavina, a najviše 6 sati po prestanku padavina. Kada su sve ulice prvog prioriteta očišćene i posute, prelazi se na čišćenje ulica drugog prioriteta.

Ulice drugog prioriteta, koje se samo čiste i posipaju solju po nalogu nadzornog organa, su date u narednoj tabeli:

R. br.

Ulice drugog prioriteta, koje se samo čiste i posipaju solju po nalogu nadzornog organa, su:

1

Kragujevačkog oktobra

2

Sestre Janjić

3

Elizabete Rouz

4

Balkanska

5

Bregalnička

6

Dalmatinska

7

Vardarska

8

Jovana Petrovića Kovača

9

Splitska

10

Ivana Cankara

11

Kapetana Lukića

12

Tihomira Vuksanovića - potez od ul. Čegarska do crkve

13

Tankosićeva

14

Mokranjčeva

15

Milice Miljojkovića

16

Nate Radulović za Višnjak

17

Bihaćka

18

Erdeč, Baljkovac

19

Bore Milutinovića

20

Saobraćajnice u krugu KBC-a

21

Južna obilaznica

22

Put za Trmbas do doma

23

Teslina

24

Mije Aleksića (4. Jula)

25

Branka Radičevića

26

Janka Veselinovića

27

Vuka Karadžića

28

Svetozara Markovića do Zelenila (kada se stvore uslovi - parkirana vozila)

29

Radomira Bugarskog Bate

30

Industrijska

31

Ulica oko skladišnog centra

32

Milivoja Bankovića (od pruge)

33

Dragomira Ostojića do okretnice

34

Košutnjačko brdo do liparske kose

35

Čika Matina (do Doma za nezbrinutu decu)

36

Radovanjska

37

Živote Nikolića

38

Save Nikolića (asfaltirani deo)

Vreme trajanja čišćenja ulica drugog prioriteta je najviše 16 sati po prestanku padavina.

10. ULICE SA ZABRANOM ZAUSTAVLJANJA I PARKIRANJA

Posebnim rešenjem Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja, kada za to postoji potreba, u ulicama prvog prioriteta može se zabraniti zaustavljanje i parkiranje. Ova zabrana se uvodi privremeno radi obezbeđivanja prohodnosti ulica za vozila kojima se čisti i uklanja sneg i led, vozila javnog gradskog prevoza, radi snabdevanja i odvoženja smeća. Građani se o ovome obaveštavaju putem svih lokalnih medija.

11. ULICE KOJE SE ZATVARAJU ZA SAOBRAĆAJ ZA SANKANJE

Posebnim rešenjem Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja, kada se za to stvore uslovi, određene ulice mogu biti zatvorene za saobraćaj radi stvaranja uslova za bezbedno sankanje dece. Građani se o ovome obaveštavaju putem svih lokalnih medija.

12. VOĐENJE DOKUMENTACIJE

(operativnih dnevnika - građevinskih dnevnika)

Operativni dnevnici se vode i overavaju svakodnevno od strane šefa smene. Napomena treba da sadrži sve mehaničke probleme ili područja koja nisu servisirana. Šef smene će na osnovu individualnih dnevnika kompletirati građevinski dnevnik u kome moraju biti navedena ukupna angažovana radna snaga i oprema u ekipi. Građevinski dnevnik potpisuje šef smene i nadzorni organ.

Vozač ili mašinista će pre početka smene potpisati radni nalog koji mu predaje šef smene. Ovaj radni nalog treba da sadrži maršutu koja treba da bude servisirana.

13. ČIŠĆENJE I POSIPANJE TROTOARA I OSTALIH JAVNIH POVRŠINA

Za nosioca poslova organizovanja, sprovođenja i održavanja trotoara i ostalih javnih površina u gradu Kragujevcu u zimskim uslovima određuje se JKP "Čistoća", a obavlja ih u saradnji sa JKP "Zelenilo".

JKP "Čistoća" i JKP "Zelenilo" potrebne količine soli i agregata preuzimaju sa punkta JKP "Niskogradnja".

Saglasno proglašenom stanju angažuju se radnici ovih preduzeća sa potrebnom opremom i mehanizacijom, počev od Stanja 2 - početak snežnih padavina ili pojava poledice, i to na sledećim poslovima:

✓ Uklanjanje snega i leda sa trotoara,

✓ Uklanjanje snega i leda sa pešačkih staza i ostrva,

✓ Uklanjanje snega i leda sa trgova, platoa i pešačkih zona,

✓ Uklanjanje snega i leda sa mostova, stepeništa i prilaza podzemnim prolazima,

✓ Uklanjanje snega i leda sa autobuskih stajališta u ulicama koje su obuhvaćene Programom zimske službe,

✓ Posipanje solju svih navedenih površina,

✓ Pražnjenje korpica za otpatke,

✓ Uklanjanje snega i leda sa slivnika i rešetki kišne kanalizacije,

✓ Otresanje snega sa četinara, zimzelenog šiblja i rastinja.

Plaća se efektivni rad radnika i mašine, po satu, prema usluga komunalnog održavanja.

U prvoj fazi rada potrebno je obezbediti prohodnost trgova, trotoara i staza radi bezbednog kretanja građana u širini do 1,6 metara. Ovo stanje se održava do prestanka padavina.

Po prestanku padavina prelazi se na drugu fazu - deponovanje snega na trgovima, na mestima na kojima ne ometa prolaz pešaka (Pešačka zona i Cvetni Trg u ul. Kralja Petra I, Trg Slobode sa svim poprečnim stazama, Trg kod R. K. Beograd sa stepeništem i kosinom kod "Morave", Glavna staza kod Skupštine grada, Đački trg sa Pozorištem).

U trećoj fazi rada vrši se uklanjanje i odvoženje snega, deponovanog na ivicama trotoara, staza i trgovima tokom prethodnih faza.

Poslovi definisani u drugoj i trećoj fazi rada obavljaju se po nalogu nadzornog organa.

Radnici oba preduzeća u skladu sa proglašenim stanjem prekidaju svoje redovne poslove na održavanju javne higijene i zelenih površina i stavljaju se u funkciju sprovođenja Programa zimske službe prema sledećim prioritetima:

Prvi prioritet - mostovi i stepeništa

U Nadležnosti JKP "Čistoća" su mostovi i stepeništa dati u tabeli 1:

Tabela 1

R. br.

Nazivi mostova i stepeništa:

1

Pešački most preko puta muzeja Konak sa stepeništem

2

Pešački kameni most kod Zastavinog sata u ul. Kosovskoj

3

Pešački most (Ćiftina ćuprija) sa stepeništem

4

Trotoari na Kamenom mostu u ulici Dr Jovana Ristića

5

Novi most (trotoari) u ulici Pariske Komune

6

Trotoari na mostu u ulici Vojislava Kalanovića

7

Nadvožnjak u ulici Dr Jovana Ristića kao i pešačka staza ispod nadvožnjaka, koja je paralelna sa ulicom

8

Stepenice u ulici Kosovskoj prema ulici Ivana Milutinovića

9

Pešački most i stepeništa u ulici Sarajlijinoj

10

Stepenice u ulici B.K. Marije prema "Ozonu" i prema ulici dr Ilije Kolovića

U Nadležnosti JKP "Zelenilo" su mostovi i stepeništa dati u Tabeli 2:

Tabela 2

R. br.

Nazivi mostova i stepeništa:

1

Most (trotoari) u ul. Tome Vučića

2

Pasarela sa stepeništem u ulici B.K. Marije

3

Stepenište u ulici Kneza Mihajla prema ulici Zore Radulović

Drugi prioritet - trotoari, pešačke staze, trgovi i platoi: U Nadležnosti JKP "Čistoća" su trotoari, pešačke staze, trgovi i plakati dati u Tabeli 3:

Tabela 3

r. br.

Nazivi trgova, platoa, pešačkih staza i trotoara:

1

Nikole Pašića od ul. Miloja Pavlovića do ul. Dr Zorana Đinđića - leva strana

2

Nikole Pašića od ul. 27. marta do ul. Grada Sirena - desna strana

3

27. marta od ul. Nikole Pašića do ul. Lepenički bulevar - obe strane

4

Kneza Mihajla od kamenog mosta do stambene zgrade preko puta garnizona - leva strana

5

Staza pored prodavnice cveća "Kamelija" kod "Zlatne Ruže"

6

Grada Sirena - obe strane

7

Radoja Domanovića od ul. Kralja Milana IV do ul. Kragujevačkog oktobra - obe strane

8

Sestre Janjić od ul. Radoja Domanovića - desni trotoar

9

Elizabete Ros od ul. Kralja Milana IV - leva strana

10

Lepenički bulevar od ul. Grada Sirena do ul. 27. marta - desna strana

11

Milentija Popovića od ul. Kralja Milana IV do ul. Avalska - leva strana

12

Bulevar Kraljice Marije od ul. Kragujevačkog oktobra do ul. Kneza Mihaila - desna strana

13

Ilindenska od ul. B.K. Marije - desna strana

14

Trg Vojvode Putnika i Alijagićev trg

15

Trg Fontana - staza pored objekta, poprečna i kružna staza

16

ul. Kralja Petra I do ul. 27. marta; Napomena: pešačka zona u prvoj fazi dve podužne staze sa dve poprečne.

17

Đački trg sa Pozorištem, staza od Muzičke škole pored Pozorišta i Gimnazije i centralna staza od stepeništa do glavnog ulaza u Gimnaziju

18

Trotoar od Kamenog mosta do tržnog centra u ulici Dragoslava Srejovića - leva strana i desna strana do ulice Stojana Protića

19

Dragoslava Srejovića od ul. Stojana Protića do ul. Šumadijska - desna strana

20

Kosovska od Trga topolivaca do Tehničke škole - desna strana

21

Kosovska od ul. Cara Dušana do ul. Stojana Protića - desna strana

22

Cara Dušana od ul. Dr Jovana Ristića - leva strana

23

Branka Radičevića od ul. Kralja Aleksandra I - desna strana

24

Kralja Aleksandra I - obe strane

25

Vuka Karadžića od ul. Branka Radičevića do Muzeja - obe strane

26

Dr Ilije Kolovića od Đačkog trga do ul. Kneza Miloša - desna strana

27

Save Kovačevića od ul. Dr Zorana Đinđića od ul. Grada Sirena - leva strana

28

Šumadijska od ul. Dragoslava Srejovića do autobuske stanice - leva strana

29

Atinska od ul. Avalska do ul. Bosanska - leva strana

30

Lazara Mićunovića od ul. Bosanska do ul. Darinke Radović - leva strana

31

Dr Jovana Ristića od ul. Gundulićeva do ul. Bože Kozomarića - desna strana

32

Kružne i poprečne staze na skveru kod Dubrovnika

33

Višnjićeva od ul. Kralja Petra I do ul. Lepenički bulevar - leva strana

34

Avalska od ul. Atinske do ul. Milentija Popovića - desna strana

35

Grobnica Narodnih heroja - skver kod Krsta - prostor oko fontane

U Nadležnosti JKP "Zelenilo" su trotoari, pešačke staze, trgovi i platoi dati u Tabeli 4:

Tabela 4

R. br.

Nazivi trgova, platoa, pešačkih staza i trotoara:

1

Trg Slobode - sve popločane i bočne asfaltirane staze

2

Trg kod R.K. Beograd sa stazom i svim stepeništima

3

Mali park - centralna staza

4

Veliki park - centralna staza i staza ka Mašinskom fakultetu

5

Zmaj Jovina od ul. Svetozara Markovića do ul. Kopitareve - desna strana

6

Potporučnika Govedarice od ul. Kopitareve do ul. Radoja Domanovića - desna strana

7

Karađorđeva od ul. Svetozara Markovića do ul. Vojvode Mišića - leva

8

Vojvode Mišića od ul. Karađorđeve do ul. Radoja Domanovića - leva strana

9

Vojvode Putnika od ul. Karađorđeve do ul. Potporučnika Govedarice - leva strana

10

Luja Pastera od ul. Karađorđeve - desna strana

11

Miloja Pavlovića od ul. Nikole Pašića do ul. Svetozara Markovića - desna strana

12

Beogradska od ul. Milentija Popovića do ul. Miodraga Vlajića - desna strana

13

Mihaila Iveše kod O.Š. "21. oktobar"

14

Trg Mala Vaga sa autobuskim stajalištem

15

Gružanska - od Trga Mala Vaga do ul. Andre Marinkovića - leva strana

16

Kralja Milutina od ul. Kraljevačkog bataljona do O.Š. "Živadinka Divac" - desna strana

17

Dr Zorana Đinđića od ul. Nikole Pašića do ul. Svetozara Markovića - leva strana

18

Dr Zorana Đinđića od ul. Lepenički bulevar do ul. Nikole Pašića obe strane

19

Daničićeva od Pozorišta do ul. J.P. Kovača - desna strana

20

Obilićeva od ul. Daničićeve - desna strana

21

Zorana Vasića od ul. Obilićeve - desna strana

22

Dimitrija Tucovića od ul. Gružanske do ul. Prvoslava Stojanovića - leva strana

23

Prvoslava Stojanovića od ul. Daničićeve - levi trotoar i staze oko Sokolane

24

Branka Radičevića, pešačka zona - centralna staza

25

Lole Ribara - centralna staza

26

Tome Vučića od ul. Kneza Mihaila do mosta - leva strana

27

Svetozara Markovića od ul. Karađorđeve do ul. Grada Sirena - desna strana

28

Kralja Milana IV od ul. Radoja Domanovića do Staračkog doma - desna strana

29

Milovana Gušića i Ul. Slobode od ul. Kneza Miloša do ul. Đure Pucara - desna strana

30

Kneza Mihaila od stambene zgrade preko puta garnizona do ul. Kraljevačkog bataljona - leva strana

31

Kneza Miloša od Muzičke škole do ulice Kneza Mihaila - leva strana

32

Centralna radionica - poprečna pešačka staza oko sportskih terena

33

Naselje Aerodrom, prolazne staze od pijace ka MZ i staze oko O.Š. Mirko Jovanović i obdaništa

Zimska služba se stavlja u funkciju odmah, a najkasnije 6 sati po početku padavina u prvom, odnosno 24 sata u drugom prioritetu.

Preduzeća, ustanove, druga pravna lica i preduzetnici, kao i fizička lica, dužni su da se staraju o uklanjanju snega i leda sa površina koje koriste, sa krova zgrade ako predstavljaju opasnost za prolaznike ili samu zgradu, kao i sa javnih površina koje su u neposrednoj funkcionalnoj vezi sa površinom koju koriste (trotoari, parking prostori, staze za prilaz objektu i dr.).

Ako navedena lica nisu u mogućnosti da sama izvrše obavezu, tu obavezu će o njihovom trošku izvršiti preduzeće koje je određeno Programom zimske službe.

Preduzeća za čišćenje po pozivu su: JKP "Zelenilo" i JKP "Čistoća". Naknada za ovu vrstu usluge utvrđena je cenovnikom. Uplatu je moguće izvršiti na dva načina. Prvi način je na uplatnim mestima JKP "Zelenilo" i JKP "Čistoća", na kojima će službenici prvo pozvati JKP da bi proverili u kom roku se može izvršiti usluga, a drugi način je uplata u poštama na opštu uplatnicu (svrha uplate - čišćenje po pozivu), pre čega će sam građanin izvršiti proveru roka u kome će se izvršiti usluga.

14. SLUŽBA INFORMISANJA

Informisanje kao celina sastoji se od prikupljanja, obrade i distribucije informacija.

Prikupljanje informacija obuhvata brzo i objektivno sticanje saznanja o stanju gradskih ulica, hidrometeorološkim uslovima koji vladaju, i to saznanje distribuira se u centar na punktu. Prikupljanje ovih informacija obavlja se preko dežurnih ekipa koje su neprekidno na terenu. Podaci sa terena moraju biti verodostojni i dostavljeni od strane ekipa sa terena u vremenu od 07.00-7.30 sati, 14.30-15.00 sati, 21.30-22.00 sata. U slučaju vanrednih prilika na terenu, informacije se dostavljaju odmah po dobijanju i proveri verodostojnosti. Prikupljanje informacija sa terena i prosleđivanje punktu vrši se sistemom veza kojim raspolaže JKP "Niskogradnja".

Obrada informacija obuhvata skup svih prispelih saznanja sa terena o stanju gradskih ulica i njihovo objedinjavanje u jednu celinu. Zaduženo lice na punktu priprema i dostavlja informaciju o stanju gradskih ulica.

Ovakvu informaciju zaduženo lice sa punkta dostavlja ovlašćenom organu iz ovog Programa, čime se vrši distribucija informacija.

15. REALIZACIJA PROGRAMA ZIMSKE SLUŽBE

Finansijska sredstva za realizaciju ovog Programa planirana su Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2012. godinu, ("Sl. list grada Kragujevca", broj 27/11) razdeo 6. Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor, funkcija 451 - Drumski saobraćaj, broj pozicije 94. ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 240.000.000,00 dinara aproprijacija namenjena za sanaciju i održavanje ulica, kao i funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj pozicije 97. ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 245.200.000,00 dinara, aproprijacija namenjena za komunalno održavanje.

Da bi se Program zimske službe realizovao, zaključuju se ugovori između nosioca poslova i Grada kao naručioca, na osnovu Programa održavanja komunalne infrastrukture.

Plaćanje se vrši na osnovu privremenih mesečnih situacija koje overavaju nadzorni organ i ovlašćeni organ nosioca poslova, po Cenovniku usluga komunalnog održavanja.

16. DEFINISANJE OPERATIVNIH POSLOVA SLUŽBE ZIMSKOG ODRŽAVANJA

Sve predviđene ekipe utvrđene ovim Programom izlaze istovremeno na teren, kada se stvore neophodni preduslovi.

Čišćenje snega sa kolovoza vrši se kada njegova akumulacija dostigne visinu iznad 5 cm, a posipanje mešavinom soli i agregata vrši se kada su kolovozi pod snegom, a temperature do -7°C. Kada su temperature ispod -7°C, posipanje kolovoza vrši se kamenim agregatom i to posebno na karakterističnim mestima (usponi, raskrsnice, oštrije krivine, autobuske okretnice).

Realizacija planiranih intervencija može biti menjana u zavisnosti od situacije na terenu u datom trenutku. Plaćanje se vrši po uslugama komunalnog održavanja.

Uvid, radi utvrđivanja opremljenosti vozila koja se stavljaju na raspolaganje zimskoj službi, mora biti obavljen pre početka rada zimske službe u prisustvu ovlašćenog službenog lica Policijske uprave Kragujevac, ovlašćenog organa grada Kragujevca, nadzornog organa i rukovodioca nadležne službe JKP "Niskogradnja".

Ovaj Program objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".