AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE AKTIVNOSTI NA REALIZACIJI INICIJATIVE DA SE GRAD NOVI SAD KANDIDUJE ZA EVROPSKU PRESTONICU KULTURE 2020. GODINE, ZA PERIOD 1.01. - 30.06.2012. GODINE

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 52/2011)

"U SUSRET KANDIDATURI - visioNS2020"

1. UVOD

Put od prihvatanja inicijative da se Grad Novi Sad kandiduje za Evropsku prestonicu kulture, do dobijanja tog prestižnog statusa, ne čini samo originalan, Evropi blizak koncept, koji je, uz sve to, još i finansijski samoodrživ, već i jasno iskazanu i u praksi pretočenu volju za promenom društvenog tretiranja kulture i permanentnom demokratizacijom u dostupnosti kulturnim sadržajima.

Namera je da se centralizuje pozicija kulture u smislu pre-pozicioniranja njenog tematskog značaja na nivou lokalne zajednice. Težnja je da se značajno decentralizuje dostupnost njenih sadržaja, a što je ujedno i obaveza proistekla prihvatanjem Agende 21 za kulturu, koja pitanje kulturne strategije nameće kao imperativ odgovornoj lokalnoj vlasti.

2. PRAVCI KULTURNOG RAZVOJA

2.1. Pravci razvoja institucionalne kulture

Ciljevi društvenog podsticaja institucionalnoj kulturi za projekte inoviranja su:

- uspostavljanje partnerskih odnosa sa odgovarajućim kulturnim institucijama iz EU,

- usvajanja i primene evropskih funkcionalnih standarda (finansiranje, promocija, dostupnost...), i

- digitalizacija i adekvatne upotrebe modernih tehnologija u institucijama kulture.

2.2. Pravci razvoja Grada Novog Sada kao festivalskog Grada

Novi Sad kao grad festivala sa dugom kulturnom tradicijom, nastojaće da kroz programske sadržaje u okviru projekta Grad (imo) Festival, doprinese:

- uspostavljanju balansiranog kalendarskog i programskog dešavanja (objedinjavanje; programsko profilisanje…),

- utvrđivanju propozicija konkursa kojima se dotiraju isključivo jasno profilisani programi kojima se unapređuje dostupnost kulturnim sadržajima, i

- podsticanju partnerskog povezivanja sa festivalima iz EU.

2.3. Približavanje periferije kulturnim centrima

Potrebno je na prostoru lokacijske periferije, približiti kulturne sadržaje mestu življenja i rada velikog broja ljudi.

Takođe, na mestima funkcionalne periferije, potrebno je angažovanjem javnih prostora uskladiti svakodnevni ritam gradskog života i kulturne potrebe građana podsticanjem kako mladih, tako i starijih da se prepoznaju ili reaktiviraju kao autori, izvođači i konzumenti.

2.4. Decentralizacija kulturnih sadržaja

Za ostvarenje koncepta kulturne decentralizacije, potrebna je podrška tradicionalnih kulturnih institucija, ali i podrška kreativnih timova manifestacija koje imaju značajan, a nedovoljno iskorišćen kulturni potencijal.

Grad Novi Sad je izuzetno dinamična sredina sa velikim kulturnim potencijalom. Nedostatak finansija i veliki priliv stanovništva sa različitim kulturnim navikama i potrebama, ne dozvoljavaju adekvatan i brz institucionalan odgovor. Politika decentralizacije kulturnih sadržaja nudi rešenje dela ovog važnog društvenog problema.

Ideja kulturne decentralizacije je ujedno ideja projekta Evropske prestonice kulture, te bi stoga, dobijanje statusa Prestonice bila zaslužena i logična posledica pozitivne promene našeg kulturnog diskursa.

3. FAZE AKCIONOG PLANA ZA PERIOD 1.01.2012. - 30.06.2012. GODINE

"U SUSRET KANDIDATURI - visioNS2020"

 

R. BR.

FAZA REALIZACIJE

NAZIV AKTIVNOSTI

NOSIOCI AKTIVNOSTI

DINAMIKA REALIZACIJE

 

PRVA FAZA - Od ideje do prezentacije / 1.01-31.03.2012.

 

 

 

01

 

Detaljna razrada programskog dokumenta "U susret kandidaturi - visioNS2020".

Organizacioni odbor

Januar 2012.

02

 

Izrada projektnog zadatka u cilju realizacije internet prezentacije, u perspektivi portala www.visioNS2020.com

Organizacioni odbor

 

03

 

Prikupljanje raspoloživih podataka i sprovođenje istraživanja javnog mnjenja u cilju dobijanja jasne slike kulturnih navika i potreba građana.

Organizacioni odbor

Februar 2012.

04

 

Postavljanje internet prezentacije (u perspektivi interaktivnog portala).

Organizacioni odbor

 

05

 

Javna prezentacija rezultata istraživanja javnog mnjenja.

Organizacioni odbor

 

06

 

Javna prezentacija koncepta "U susret kandidaturi - visioNS2020".

Organizacioni odbor

 

07

 

Finalno brendiranje ključne teme za kampanju namenjenu apliciranju za status Evropske prestonice kulture.

Organizacioni odbor

Mart 2012.

08

 

Priprema finalne prezentacije namenjene apliciranju za status Evropske prestonice kulture.

Organizacioni odbor

 

 

DRUGA FAZA - Od prezentacije do strategije / 1.04 - 30.06.2012.

 

 

 

09

 

Sastanak sa organizatorima najznačajnijih festivalskih događaja koji se realizuju na teritoriji grada; demonstracija primera dobre EU prakse; uspostavljanje partnerskog odnosa adekvatnog domaćeg festivala sa gostujućim festivalom - demonstratorom; donošenje obavezujućih zaključaka.

Organizacioni odbor

April 2012.

10

 

Sastanak sa menadžmentom i upravom institucija kulture; demonstracija primera dobre EU prakse; uspostavljanje partnerskog odnosa adekvatne kulturne institucije sa gostujućom institucijom - demonstratorom; donošenje obavezujućih zaključaka.

Organizacioni odbor

 

11

 

Sastanak sa menadžmentom javnih preduzeća; demonstracija primera dobre EU prakse; donošenje obavezujućih zaključaka.

Organizacioni odbor

 

12

 

Održavanje međunarodne konferencije "visioNS2020" uz učešće predstavnika gradova partnera, gradova koji su bili ili će biti Evropska prestonica kulture, kao i podunavskih gradova, kojima bi prezentovali ideju kandidature i zatražili njihovu podršku.

Organizacioni odbor

Maj 2012.

13

 

Priprema i javna prezentacija radne verzije Strategije kulturnog razvoja Grada do 2020. god.

Uprava za kulturu

 

14

 

Početak javne rasprave o radnoj verziji Strategije kulturnog razvoja Grada do 2020. god.

Uprava za kulturu

 

15

 

Mini-konferencija "Od ideje do strategije" i utvrđivanja finalne verzije Strategije kulturnog razvoja Grada do 2020. god. - plenarni deo i rad po sekcijama.

Organizacioni odbor i Uprava za kulturu

Jun 2012.

16

 

Priprema predloga za usvajanje Strategije kulturnog razvoja Grada do 2020. god. u Skupštini Grada Novog Sada.

Uprava za kulturu

 

 

4. OBJAVLJIVANJE AKCIONOG PLANA

Ovaj akcioni plan objaviti u "Službenom listu Grada Novog Sada".