PROGRAM

UREĐIVANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA ZA 2012. GODINU

("Sl. list grada Čačka", br. 16/2011)

 

I UVOD

Ovaj program sadrži aktivnosti Javnog preduzeća za urbanističko i prostorno planiranje, građevinsko zemljište i puteve "Gradac" Čačak na uređivanju građevinskog zemljišta u 2012. godini, sa planiranim izvorima sredstava i planiranim rashodima za pojedine namene.

Program uređivanja građevinskog zemljišta sadrži se u:

1. Programu izrade prostornih i urbanističkih planova

2. Programu izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture u Čačku

3. Programu davanja u zakup odnosno otuđenja građevinskog zemljišta, građevinskog zemljišta u javnoj svojini

4. Programu stvarnih troškova uređenja građevinskog zemljišta kao merilo za utvrđivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

II IZVORI SREDSTAVA

Program uređivanja građevinskog zemljišta u 2012. godini finansiraće se iz sledećih izvora:

• Prihoda javnog preduzeća od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u iznosu od

20.000.000,00

• Prihoda javnog preduzeća od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta

6.680.000,00

• Namenskih sredstava budžeta grada Čačka za izgradnju vodovodne i kanalizacione mreže

5.000.000,00

• Sredstava predviđenih budžetom grada Čačka opredeljenih za izgradnju komunalne infrastrukture

33.099.000,00

• Sredstava ostvarenih od zakupa i otuđenja zemljišta dodeljenog preko konkursa radi izgradnje objekata

20.000.000,00

• Prihoda javnog preduzeća od naknade za izdavanje uslova sa aspekta saobraćajnica i atmosferske kanalizacije

401.000,00

• Namenskih sredstava budžeta Republike za poboljšanje bezbednosti saobraćaja

3.000.000,00

UKUPNO:

88.180.000,00

 

III AKTIVNOSTI 2011.

1. Program izrade prostornih, urbanističkih planova i tehničkih uslova

Program izrade prostornih i urbanističkih planova, urbanističko-tehničkih uslova i tehničkih uslova, sastoji se od dva programa:

1.1. Program izrade prostornih i urbanističkih planova

R

Naziv plana

Vrednost posla

Stepen realizacije posla do 2012. god.

Planirana realizacija u 2012. god.

Planirana ulaganja u 2012. god

1

Generalni urban. plan grada Čačka (4.020,00 ha)
Usklađivanje sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji ("Sl. glasnik RS", broj 72/09)

2.000.000,00

90%

10%
200.000,00

/

2

Plan gener. Regul. Centar P=876,00 ha

6.750.000,00

90%

10%
675.000,00

/

3

Plan gener. Regulacije Trbušani - Ljubić P=335,00 ha

2.580.000,00

90%

10%
258.000,00

/

4

Plan gener. Regulacije Ljubić Konjevići P=828,00 ha

6.380.000,00

90%

10%
638.000,00

/

5

Plan general. Regulacije Industrijska zona, kompleks bolnice i kasarne, P=460,00 ha

3.550.000,00

50%

50%
1.775.000,00

/

6

Plan generalne regulacije Atenica Kulinovci P=568,61 ha

4.380.000,00

 

50%
2.190.000,00

/

7

Plan generalne regulacije Parmenac, Jezdina, Loznica P=359,58 ha

2.770.000,00

20%

80%
2.216.000,00

/

8

Snimanje i izrada topografskih planova za potrebe izrade PGR od 2-5

2.000.000,00

 

100%
2.000.000,00

/

9

Plan gener. regul. naselj. mesta Ovčar Banja P=35,00 ha

2.000.000,00

 

100%
2.000.000,00

2.000.000,00

10

Plan detaljne regulacije "Košutnjak 3" P=43,00 ha

2.890.000,00

90%

10%
289.000,00

/

11

Plan detaljne regulacije "Košutnjak 1 - Mladost" P=56,00 ha

7.425.000,00

30%

70%
5.197.500,00

/

UKUPNO (1-11)

42.725.000,00

 

17.538.500,00

2.000.000,00

12

Izrada planova parcelacije i preparcel., projekata geodetskog obeležavanja i sl. za potrebe JP "Gradac"

2.000.000,00

 

2.000.000,00

/

UKUPNO (1-12)

43.725.000,00

 

19.538.500,00

2.000.000,00

UKUPNO (troškovi izrade urb. i prost. planova)

2.000.000,00

1.2. Program izrade tehničkih uslova i saglasnosti na tehničku dokumentaciju

 

Planirani broj uslova

Planirana vrednost

1. Uslovi sa aspekta atmosferske kanalizacije i saobraćajnica

200

500.000,00

UKUPNO (prihod preduzeća)

 

500.000,00

2. Program izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture u gradu

2.1. Program izgradnje primarne infrastrukture u gradu

Program izgradnje i rekonstrukcije primarnih objekata baziran je na postavkama Studije saobraćajne osnove Čačka, preporuka za njenu faznu realizaciju, uočenih potreba, kao i drugim okolnostima u skladu sa potrebama grada i ugovorenim obavezama.

Red. br.

Naziv objekta

Cilj izgradnje

Potrebne aktivnosti

Ukupna vrednost

Ulaganje u 2012. god.

Sredstva za investicije koje su započete i ugovorene u 2011. i prethodnim godinama

1.

Uređenje gradskog trga

- Završetak aktivnosti na uređenju trga

- Nabavka kamenih ploča
- Nabavka mobilijara

120.000.000,00

20.000.000,00

 

Ukupno (1)

20.000.000,00

Sredstva za radove i investicije u 2012. godini

2.

Rekonstrukcija Ulice Svetozara Markovića

- Sanacija stanja i izgradnja infrast.

- Izrada projekta
- Rekonstr. i izgradnja

12.901.000,00

12.901.000,00

3.

Rekonstrukcija i dogradnja sistema atmosferske kanalizacije

Poboljšanje postojećeg stanja odvodnjavanja

/

3.000.000,00

3.000.000,00

4.

Rekonstrukcija i dogradnja sistema javne rasvete i dekorativne rasvete

Poboljšanje i proširenje sistema javne rasvete

/

3.000.000,00

3.000.000,00

5.

Izgradnja i rekonstrukcija mreže vodovoda fek. kanal.

Sanacija postojećeg stanja

- Asfaltiranje

5.000.000,00

5.000.000,00

6.

Izrada projekata, tehničkih kontrola i tehničkih pregleda

Priprema za izgradnju objekata u 2011. i narednim godinama

 

3.000.000,00

3.000.000,00

 

 

 

 

Ukupno (2-6)

26.901.000,00

Ukupno (1-6)

46.901.000,00

Sredstva od kazni za poboljšanje bezbednosti saobraćaja

7.

Izrada projekata saobraćajne opreme i katastra saobraćajne signalizacije

Priprema dokumentacije za poboljšanje stanja signalizacije

- Izrada

2.500.000,00

2.500.000,00

8.

Nabavka GPS - uređaja

Ažuriranje stanja

- Nabavka

500.000,00

500.000,00

 

 

 

 

Ukupno (7-8)

3.000.000,00

Ukupno (1-8)

49.901.000,00

Ovaj deo programa realizuje se na osnovu odluke direktora JP "Gradac", a u skladu sa procedurama Zakona o javnim nabavkama.

2.2. Program izgradnje saobraćajnica i objekata komunalne infrastrukture u gradu po zahtevima mesnih zajednica i drugih lokalnih subjekata, udruženim sredstvima sa JP "Gradac".

Planirana sredstva za udruživanje u gradu

5.000.000,00 din

Sredstva koja su opredeljena po ovom programu realizuju se na osnovu odluka Upravnog odbora JP "Gradac", a na zahtev subjekta (najčešće mesna zajednica) koji želi da udruži sredstva sa JP "Gradac" u cilju rešavanja komunalnih problema (izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture) u gradu. Na osnovu odluke Upravnog odbora ova sredstva mogu se koristiti i na predlog direktora JP "Gradac" za udruživanje sa institucijama republičkog nivoa (javna preduzeća, ministarstva i drugi), donatorima i drugim subjektima kod kojih je JP "Gradac" obezbedio učešće u finansiranju objekata na teritoriji grada čijom izgradnjom se rešavaju komunalni problemi. Ova sredstva mogu se koristiti i za potrebe izrade potrebne projektne dokumentacije.

Udruživanje sredstava po ovom programu za izgradnju saobraćajnica sa mesnim zajednicama grada vršiće se u odnosu najmanje 25% učešće mesne zajednice i najviše 75% učešće JP "Gradac", dok se udruživanje sredstava na izgradnji ostale infrastrukture (vodovodna mreža, fekalna kanalizacija, javna rasveta i kišna kanalizacija) vrši u odnosu 50% učešće mesne zajednice i 50% učešće JP "Gradac".

Udruživanje sa ostalim učesnicima u finansiranju vršiće se tako što će procenat učešća JP "Gradac" biti definisan odlukom Upravnog odbora.

Ukupno planirana sredstva za realizaciju programa izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture u gradu:

- Program izgradnje primarne infrastrukture

49.901.000,00 din

- Program izgradnje saobraćajnica i objekata komunalne infrastrukture u gradu po zahtevima mesnih zajednica i drugih subjekata, udruženim sredstvima sa JP "Gradac"

5.000.000,00 din

Ukupno

54.901.000,00 din

3. Program davanja u zakup odnosno otuđenja građevinskog zemljišta i rešavanje imovinsko pravnih odnosa

Program se sastoji od tri dela:

3.1. Program davanja u zakup, odnosno otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje

3.2. Programa davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini

3.3. Rešavanje imovinsko-pravnih odnosa (pribavljanje građevinskog zemljišta u javnoj svojini)

Osnovni cilj ovog programa je davanje u zakup odnosno otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje objekata za namene predviđene odgovarajućim urbanističkim planovima, a u obimu koji omogućava postojeća infrastruktura ili infrastruktura čija je gradnja planirana.

Građevinsko zemljište u javnoj svojini može se dati u zakup za poljoprivrednu obradu ili obavljanje druge delatnosti ili za postavljanje objekata za koje grad donese program postavljanja, do sprovođenja postupka dodele u zakup radi izgradnje objekta.

U okviru planiranih lokacija, JP "Gradac" će izvršiti izbor najpovoljnijih, koje će zatim predlagati za dodelu u zakup odnosno otuđiti.

3.1. Program davanja u zakup, odnosno otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje

Ovaj Program će se realizovati u skladu sa opštinskom odlukom o građevinskom zemljištu kojim je bliže definisan postupak davanja u zakup odnosno otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

3.2. Program davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini

NAČIN KORIŠĆENJA

BROJ OBJEKATA ILI POVRŠINA

Reklamni panoi

- U skladu sa programom koga donosi osnivač

Autobuska stajališta

- U skladu sa programom koga donosi osnivač

Bilbordovi

- U skladu sa programom koga donosi osnivač

Kiosci

- U skladu sa programom koga donosi osnivač

U smislu odredbi Odluke o građevinskom zemljištu zemljište se daje u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda javnim oglasom o čemu odluku donosi osnivač. Predlog dostavlja Upravni odbor JP "Gradac" Čačak.

3.3. Sredstva potrebna za rešavanje imovinsko pravnih odnosa (pribavljanje građevinskog zemljišta)

Ova sredstva koristiće se za sledeće namene:

- Isplata ranije stečenih obaveza

- Isplata troškova prema sporazumima o naknadi u postupku rešavanja imovinsko pravnih odnosa koji su u toku. Osim planiranog novčanog iznosa za ove potrebe koristiće se i raspoloživi stanovi JP "Gradac" namenjeni za potrebe raseljavanja.

- Isplata neplaniranih troškova po sporazumima o naknadi za rešavanje imovinsko pravnih odnosa (najčešće u slučaju postojećih zauzeća).

Red. Br.

Naziv troškova

Cilj

Potrebne aktivnosti

Ukupna vrednost

Ulaganje u 2012. god.

1.

Izrada projekata parcelacije

- Priprema zemljišta za izgradnju, rešavanje imovinsko pravnih odnosa i davanje u zakup - otuđenje

- Angažovanje izvođača
- Sprovođenje u katastru

500.000,00

500.000,00

2.

Isplata troškova rešavanja imovinsko pravnih odnosa

- Realizacija sporazuma o naknadi za izuzete nepokretnosti a za potrebe izgradnje saobraćajnica - komunalne infrastrukture

- Potpisivanje sporazuma - ugovora
- Isplata troškova

29.000.000,00

29.000.000,00

3.

Troškovi izmeštanja i rušenja instalacija, i objekata kod izgradnje ili kod rešavanja imovinskih odnosa

Planiranje troškova koji se javljaju tokom realizacije programa

- Potpisivanje sporazuma

1.680.000,00

1.779.000,00

UKUPNO

31.279.000,00

 

IV REKAPITULACIJA RASHODA

 

1. Program izrade prostornih i urbanističkih planova

2.000.000,00 din

2. Program izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture

54.901.000,00 din

3. Program davanja građevinskog zemljišta u zakup

31.279.000,00 din

Ukupno

88.180.000,00 din

4. Program stvarnih troškova uređivanja građevinskog zemljišta, kao merilo za utvrđivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta

4.1. Predračunska vrednost 1 m2 objekta po namenama (C)

Poslovni

91.835,97

din/m2

 

 

 

Stambeni (kolektivni)

76.204,81

din/m2

 

 

 

Stambeni (individualni)

53.737,46

din/m2

 

 

 

Halski

46.901,28

din/m2

 

 

 

Nadstrešice

22.475,15

din/m2

 

 

 

4.2. Obračun pogodnosti lokacije po zonama i namenama (N1) (obrazac N1 = C * p) p - procenat po m2

 

I ZONA

II ZONA

III ZONA

IV ZONA

V ZONA

VI ZONA

p (%)

8

6

4

2

1.5

1

Poslovni

7.346,88

5.510,16

3.673,44

1.836,72

1.377,54

918,36

p (%)

3.5

3

2.0

1.0

0.5

0.25

Stambeni (kolektivni)

2.667,17

2.286,14

1.524,10

762,05

381,02

190,51

Stambeni (individualni)

1.880,81

1.612,12

1.074,75

537,37

268,69

134,34

p (%)

8

6

4

2

1.5

1

Halski

3.752,10

2.814,08

1.876,05

938,03

703,52

469,01

Nadstrešnice

1.798,01

1.348,51

899,01

449,50

337,13

224,75

4.3. Obračun dela naknade za rešavanje imovinsko pravnih odnosa (N2)

(obrazac N2 = (C * 0.7 + Z * 2.5) * K po 1 m2 objekta - neto
- 0.7 koeficijent umanjenja vrednosti objekta koji se izvlašćuje
- 2.5 pripadajuća površina placa.
K = 1/50 do 1/1000 (koeficijent - pretpostavljeni odnos porušenih i izgrađenih m2 objekata po zonama)

 

I ZONA

II ZONA

III ZONA

IV ZONA

V ZONA

VI ZONA

Poslovni

1.596,44

1.260,60

994,37

851,01

133,11

64,73

Stambeni (kolektivni)

1.377,60

1.078,24

838,06

714,24

111,23

53,79

Stambeni (individualni)

1.063,06

816,12

613,39

517,65

79,77

38,06

Halski

967,35

736,37

545,02

457,83

70,20

33,27

Nadstrešnice

625,39

451,39

300,76

244,10

36,01

16,18

K

1/50

1/60

1/70

1/80

1/500

1/1000

4.4. Obračun stvarnih troškova (N3)

1. Izrada urbanističkih planova

79,01

din/m2

2. Ulični vodovod

406,57

din/m2

3. Ulična fekalna kanalizacija

273,60

din/m2

4. Ulična rasveta

112,38

din/m2

5. Izgradnja trotoara

195,40

din/m2

6. Izrada ivičnjaka

209,13

din/m2

7. Asfaltiranje ulice

576,38

din/m2

8. Kišna kanalizacija

558,62

din/m2

 

2.411,09

din/m2

Ovaj Program stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka", a primenjivaće se od 01.01.2012. godine.