PROGRAMUREĐIVANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA ZA 2012. GODINU("Sl. list grada Čačka", br. 16/2011) |
Ovaj program sadrži aktivnosti Javnog preduzeća za urbanističko i prostorno planiranje, građevinsko zemljište i puteve "Gradac" Čačak na uređivanju građevinskog zemljišta u 2012. godini, sa planiranim izvorima sredstava i planiranim rashodima za pojedine namene.
Program uređivanja građevinskog zemljišta sadrži se u:
1. Programu izrade prostornih i urbanističkih planova
2. Programu izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture u Čačku
3. Programu davanja u zakup odnosno otuđenja građevinskog zemljišta, građevinskog zemljišta u javnoj svojini
4. Programu stvarnih troškova uređenja građevinskog zemljišta kao merilo za utvrđivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.
Program uređivanja građevinskog zemljišta u 2012. godini finansiraće se iz sledećih izvora:
• Prihoda javnog preduzeća od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u iznosu od |
20.000.000,00 |
• Prihoda javnog preduzeća od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta |
6.680.000,00 |
• Namenskih sredstava budžeta grada Čačka za izgradnju vodovodne i kanalizacione mreže |
5.000.000,00 |
• Sredstava predviđenih budžetom grada Čačka opredeljenih za izgradnju komunalne infrastrukture |
33.099.000,00 |
• Sredstava ostvarenih od zakupa i otuđenja zemljišta dodeljenog preko konkursa radi izgradnje objekata |
20.000.000,00 |
• Prihoda javnog preduzeća od naknade za izdavanje uslova sa aspekta saobraćajnica i atmosferske kanalizacije |
401.000,00 |
• Namenskih sredstava budžeta Republike za poboljšanje bezbednosti saobraćaja |
3.000.000,00 |
UKUPNO: |
88.180.000,00 |
1. Program izrade prostornih, urbanističkih planova i tehničkih uslova
Program izrade prostornih i urbanističkih planova, urbanističko-tehničkih uslova i tehničkih uslova, sastoji se od dva programa:
1.1. Program izrade prostornih i urbanističkih planova
R |
Naziv plana |
Vrednost posla |
Stepen realizacije posla do 2012. god. |
Planirana realizacija u 2012. god. |
Planirana ulaganja u 2012. god |
1 |
Generalni urban. plan grada Čačka (4.020,00 ha) |
2.000.000,00 |
90% |
10% |
/ |
2 |
Plan gener. Regul. Centar P=876,00 ha |
6.750.000,00 |
90% |
10% |
/ |
3 |
Plan gener. Regulacije Trbušani - Ljubić P=335,00 ha |
2.580.000,00 |
90% |
10% |
/ |
4 |
Plan gener. Regulacije Ljubić Konjevići P=828,00 ha |
6.380.000,00 |
90% |
10% |
/ |
5 |
Plan general. Regulacije Industrijska zona, kompleks bolnice i kasarne, P=460,00 ha |
3.550.000,00 |
50% |
50% |
/ |
6 |
Plan generalne regulacije Atenica Kulinovci P=568,61 ha |
4.380.000,00 |
|
50% |
/ |
7 |
Plan generalne regulacije Parmenac, Jezdina, Loznica P=359,58 ha |
2.770.000,00 |
20% |
80% |
/ |
8 |
Snimanje i izrada topografskih planova za potrebe izrade PGR od 2-5 |
2.000.000,00 |
|
100% |
/ |
9 |
Plan gener. regul. naselj. mesta Ovčar Banja P=35,00 ha |
2.000.000,00 |
|
100% |
2.000.000,00 |
10 |
Plan detaljne regulacije "Košutnjak 3" P=43,00 ha |
2.890.000,00 |
90% |
10% |
/ |
11 |
Plan detaljne regulacije "Košutnjak 1 - Mladost" P=56,00 ha |
7.425.000,00 |
30% |
70% |
/ |
UKUPNO (1-11) |
42.725.000,00 |
|
17.538.500,00 |
2.000.000,00 |
|
12 |
Izrada planova parcelacije i preparcel., projekata geodetskog obeležavanja i sl. za potrebe JP "Gradac" |
2.000.000,00 |
|
2.000.000,00 |
/ |
UKUPNO (1-12) |
43.725.000,00 |
|
19.538.500,00 |
2.000.000,00 |
|
UKUPNO (troškovi izrade urb. i prost. planova) |
2.000.000,00 |
1.2. Program izrade tehničkih uslova i saglasnosti na tehničku dokumentaciju
|
Planirani broj uslova |
Planirana vrednost |
1. Uslovi sa aspekta atmosferske kanalizacije i saobraćajnica |
200 |
500.000,00 |
UKUPNO (prihod preduzeća) |
|
500.000,00 |
2. Program izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture u gradu
2.1. Program izgradnje primarne infrastrukture u gradu
Program izgradnje i rekonstrukcije primarnih objekata baziran je na postavkama Studije saobraćajne osnove Čačka, preporuka za njenu faznu realizaciju, uočenih potreba, kao i drugim okolnostima u skladu sa potrebama grada i ugovorenim obavezama.
Red. br. |
Naziv objekta |
Cilj izgradnje |
Potrebne aktivnosti |
Ukupna vrednost |
Ulaganje u 2012. god. |
|
Sredstva za investicije koje su započete i ugovorene u 2011. i prethodnim godinama |
||||||
1. |
Uređenje gradskog trga |
- Završetak aktivnosti na uređenju trga |
- Nabavka kamenih ploča |
120.000.000,00 |
20.000.000,00 |
|
|
Ukupno (1) |
20.000.000,00 |
||||
Sredstva za radove i investicije u 2012. godini |
||||||
2. |
Rekonstrukcija Ulice Svetozara Markovića |
- Sanacija stanja i izgradnja infrast. |
- Izrada projekta |
12.901.000,00 |
12.901.000,00 |
|
3. |
Rekonstrukcija i dogradnja sistema atmosferske kanalizacije |
Poboljšanje postojećeg stanja odvodnjavanja |
/ |
3.000.000,00 |
3.000.000,00 |
|
4. |
Rekonstrukcija i dogradnja sistema javne rasvete i dekorativne rasvete |
Poboljšanje i proširenje sistema javne rasvete |
/ |
3.000.000,00 |
3.000.000,00 |
|
5. |
Izgradnja i rekonstrukcija mreže vodovoda fek. kanal. |
Sanacija postojećeg stanja |
- Asfaltiranje |
5.000.000,00 |
5.000.000,00 |
|
6. |
Izrada projekata, tehničkih kontrola i tehničkih pregleda |
Priprema za izgradnju objekata u 2011. i narednim godinama |
|
3.000.000,00 |
3.000.000,00 |
|
|
|
|
|
Ukupno (2-6) |
26.901.000,00 |
|
Ukupno (1-6) |
46.901.000,00 |
|||||
Sredstva od kazni za poboljšanje bezbednosti saobraćaja |
||||||
7. |
Izrada projekata saobraćajne opreme i katastra saobraćajne signalizacije |
Priprema dokumentacije za poboljšanje stanja signalizacije |
- Izrada |
2.500.000,00 |
2.500.000,00 |
|
8. |
Nabavka GPS - uređaja |
Ažuriranje stanja |
- Nabavka |
500.000,00 |
500.000,00 |
|
|
|
|
|
Ukupno (7-8) |
3.000.000,00 |
|
Ukupno (1-8) |
49.901.000,00 |
Ovaj deo programa realizuje se na osnovu odluke direktora JP "Gradac", a u skladu sa procedurama Zakona o javnim nabavkama.
2.2. Program izgradnje saobraćajnica i objekata komunalne infrastrukture u gradu po zahtevima mesnih zajednica i drugih lokalnih subjekata, udruženim sredstvima sa JP "Gradac".
Planirana sredstva za udruživanje u gradu |
5.000.000,00 din |
Sredstva koja su opredeljena po ovom programu realizuju se na osnovu odluka Upravnog odbora JP "Gradac", a na zahtev subjekta (najčešće mesna zajednica) koji želi da udruži sredstva sa JP "Gradac" u cilju rešavanja komunalnih problema (izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture) u gradu. Na osnovu odluke Upravnog odbora ova sredstva mogu se koristiti i na predlog direktora JP "Gradac" za udruživanje sa institucijama republičkog nivoa (javna preduzeća, ministarstva i drugi), donatorima i drugim subjektima kod kojih je JP "Gradac" obezbedio učešće u finansiranju objekata na teritoriji grada čijom izgradnjom se rešavaju komunalni problemi. Ova sredstva mogu se koristiti i za potrebe izrade potrebne projektne dokumentacije.
Udruživanje sredstava po ovom programu za izgradnju saobraćajnica sa mesnim zajednicama grada vršiće se u odnosu najmanje 25% učešće mesne zajednice i najviše 75% učešće JP "Gradac", dok se udruživanje sredstava na izgradnji ostale infrastrukture (vodovodna mreža, fekalna kanalizacija, javna rasveta i kišna kanalizacija) vrši u odnosu 50% učešće mesne zajednice i 50% učešće JP "Gradac".
Udruživanje sa ostalim učesnicima u finansiranju vršiće se tako što će procenat učešća JP "Gradac" biti definisan odlukom Upravnog odbora.
Ukupno planirana sredstva za realizaciju programa izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture u gradu:
- Program izgradnje primarne infrastrukture |
49.901.000,00 din |
- Program izgradnje saobraćajnica i objekata komunalne infrastrukture u gradu po zahtevima mesnih zajednica i drugih subjekata, udruženim sredstvima sa JP "Gradac" |
5.000.000,00 din |
Ukupno |
54.901.000,00 din |
3. Program davanja u zakup odnosno otuđenja građevinskog zemljišta i rešavanje imovinsko pravnih odnosa
Program se sastoji od tri dela:
3.1. Program davanja u zakup, odnosno otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje
3.2. Programa davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini
3.3. Rešavanje imovinsko-pravnih odnosa (pribavljanje građevinskog zemljišta u javnoj svojini)
Osnovni cilj ovog programa je davanje u zakup odnosno otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje objekata za namene predviđene odgovarajućim urbanističkim planovima, a u obimu koji omogućava postojeća infrastruktura ili infrastruktura čija je gradnja planirana.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini može se dati u zakup za poljoprivrednu obradu ili obavljanje druge delatnosti ili za postavljanje objekata za koje grad donese program postavljanja, do sprovođenja postupka dodele u zakup radi izgradnje objekta.
U okviru planiranih lokacija, JP "Gradac" će izvršiti izbor najpovoljnijih, koje će zatim predlagati za dodelu u zakup odnosno otuđiti.
3.1. Program davanja u zakup, odnosno otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje
Ovaj Program će se realizovati u skladu sa opštinskom odlukom o građevinskom zemljištu kojim je bliže definisan postupak davanja u zakup odnosno otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini.
3.2. Program davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini
NAČIN KORIŠĆENJA |
BROJ OBJEKATA ILI POVRŠINA |
Reklamni panoi |
- U skladu sa programom koga donosi osnivač |
Autobuska stajališta |
- U skladu sa programom koga donosi osnivač |
Bilbordovi |
- U skladu sa programom koga donosi osnivač |
Kiosci |
- U skladu sa programom koga donosi osnivač |
U smislu odredbi Odluke o građevinskom zemljištu zemljište se daje u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda javnim oglasom o čemu odluku donosi osnivač. Predlog dostavlja Upravni odbor JP "Gradac" Čačak.
3.3. Sredstva potrebna za rešavanje imovinsko pravnih odnosa (pribavljanje građevinskog zemljišta)
Ova sredstva koristiće se za sledeće namene:
- Isplata ranije stečenih obaveza
- Isplata troškova prema sporazumima o naknadi u postupku rešavanja imovinsko pravnih odnosa koji su u toku. Osim planiranog novčanog iznosa za ove potrebe koristiće se i raspoloživi stanovi JP "Gradac" namenjeni za potrebe raseljavanja.
- Isplata neplaniranih troškova po sporazumima o naknadi za rešavanje imovinsko pravnih odnosa (najčešće u slučaju postojećih zauzeća).
Red. Br. |
Naziv troškova |
Cilj |
Potrebne aktivnosti |
Ukupna vrednost |
Ulaganje u 2012. god. |
1. |
Izrada projekata parcelacije |
- Priprema zemljišta za izgradnju, rešavanje imovinsko pravnih odnosa i davanje u zakup - otuđenje |
- Angažovanje izvođača |
500.000,00 |
500.000,00 |
2. |
Isplata troškova rešavanja imovinsko pravnih odnosa |
- Realizacija sporazuma o naknadi za izuzete nepokretnosti a za potrebe izgradnje saobraćajnica - komunalne infrastrukture |
- Potpisivanje sporazuma - ugovora |
29.000.000,00 |
29.000.000,00 |
3. |
Troškovi izmeštanja i rušenja instalacija, i objekata kod izgradnje ili kod rešavanja imovinskih odnosa |
Planiranje troškova koji se javljaju tokom realizacije programa |
- Potpisivanje sporazuma |
1.680.000,00 |
1.779.000,00 |
UKUPNO |
31.279.000,00 |
1. Program izrade prostornih i urbanističkih planova |
2.000.000,00 din |
2. Program izgradnje saobraćajnica i komunalne infrastrukture |
54.901.000,00 din |
3. Program davanja građevinskog zemljišta u zakup |
31.279.000,00 din |
Ukupno |
88.180.000,00 din |
4. Program stvarnih troškova uređivanja građevinskog zemljišta, kao merilo za utvrđivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta
4.1. Predračunska vrednost 1 m2 objekta po namenama (C)
Poslovni |
91.835,97 |
din/m2 |
|
|
|
Stambeni (kolektivni) |
76.204,81 |
din/m2 |
|
|
|
Stambeni (individualni) |
53.737,46 |
din/m2 |
|
|
|
Halski |
46.901,28 |
din/m2 |
|
|
|
Nadstrešice |
22.475,15 |
din/m2 |
|
|
|
4.2. Obračun pogodnosti lokacije po zonama i namenama (N1) (obrazac N1 = C * p) p - procenat po m2
|
I ZONA |
II ZONA |
III ZONA |
IV ZONA |
V ZONA |
VI ZONA |
p (%) |
8 |
6 |
4 |
2 |
1.5 |
1 |
Poslovni |
7.346,88 |
5.510,16 |
3.673,44 |
1.836,72 |
1.377,54 |
918,36 |
p (%) |
3.5 |
3 |
2.0 |
1.0 |
0.5 |
0.25 |
Stambeni (kolektivni) |
2.667,17 |
2.286,14 |
1.524,10 |
762,05 |
381,02 |
190,51 |
Stambeni (individualni) |
1.880,81 |
1.612,12 |
1.074,75 |
537,37 |
268,69 |
134,34 |
p (%) |
8 |
6 |
4 |
2 |
1.5 |
1 |
Halski |
3.752,10 |
2.814,08 |
1.876,05 |
938,03 |
703,52 |
469,01 |
Nadstrešnice |
1.798,01 |
1.348,51 |
899,01 |
449,50 |
337,13 |
224,75 |
4.3. Obračun dela naknade za rešavanje imovinsko pravnih odnosa (N2)
(obrazac N2 = (C * 0.7 + Z * 2.5) * K po 1 m2 objekta - neto
- 0.7 koeficijent umanjenja vrednosti objekta koji se izvlašćuje
- 2.5 pripadajuća površina placa.
K = 1/50 do 1/1000 (koeficijent - pretpostavljeni odnos porušenih i izgrađenih m2 objekata po zonama)
|
I ZONA |
II ZONA |
III ZONA |
IV ZONA |
V ZONA |
VI ZONA |
Poslovni |
1.596,44 |
1.260,60 |
994,37 |
851,01 |
133,11 |
64,73 |
Stambeni (kolektivni) |
1.377,60 |
1.078,24 |
838,06 |
714,24 |
111,23 |
53,79 |
Stambeni (individualni) |
1.063,06 |
816,12 |
613,39 |
517,65 |
79,77 |
38,06 |
Halski |
967,35 |
736,37 |
545,02 |
457,83 |
70,20 |
33,27 |
Nadstrešnice |
625,39 |
451,39 |
300,76 |
244,10 |
36,01 |
16,18 |
K |
1/50 |
1/60 |
1/70 |
1/80 |
1/500 |
1/1000 |
4.4. Obračun stvarnih troškova (N3)
1. Izrada urbanističkih planova |
79,01 |
din/m2 |
2. Ulični vodovod |
406,57 |
din/m2 |
3. Ulična fekalna kanalizacija |
273,60 |
din/m2 |
4. Ulična rasveta |
112,38 |
din/m2 |
5. Izgradnja trotoara |
195,40 |
din/m2 |
6. Izrada ivičnjaka |
209,13 |
din/m2 |
7. Asfaltiranje ulice |
576,38 |
din/m2 |
8. Kišna kanalizacija |
558,62 |
din/m2 |
|
2.411,09 |
din/m2 |
Ovaj Program stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka", a primenjivaće se od 01.01.2012. godine.