ODLUKA
O MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 36/2011)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se način obrazovanja i ukidanja mesnih zajednica na teritoriji grada Pančeva, njihov broj i područja za koja se obrazuju, poslovi mesnih zajednica i način njihovog obavljanja, organizacija i organi, način finansiranja, obavljanja poslova za potrebe mesnih zajednica i druga pitanja od značaja za rad mesnih zajednica.

Član 2

Mesna zajednica se obrazuje radi zadovoljavanja opštih, zajedničkih i svakodnevnih potreba stanovništva na određenom području.

Član 3

Na teritoriji grada Pančeva obrazuje se 17 mesnih zajednica, i to:

U naseljenom mestu Pančevo

1. Mesna zajednica "Gornji grad" k.o. Pančevo obuhvata područje dela k.o. Pančevo ograničenom linijom koja polazi od crpne stanice na putu Beograd - Pančevo ide ka severu prateći granicu područja grada Beograda do granice k.o. Jabuka, skreće ka severoistoku prateći granicu k.o. Jabuka sve do k.o. Kačarevo. Granica dalje ide na severoistok granicom k.o. Kačarevo sve do granice k.o. Banatsko Novo Selo, skreće na jugoistok do Novoseljanskog puta, ide dalje levom stranom putnog pojasa Novoseljanskog puta do reke Nadel, prelazi reku Nadel i skreće ka severu levom obalom Nadele do pravca druge duži. Dalje preseca prugu Pančevo - Zrenjanin, ide ka tački gde se spajaju pruga Beograd - Pančevo i pruga Pančevo - Zrenjanin, skreće na severozapad tako što ide desnom stranom pružnog zemljišta pruge Beograd - Pančevo, seče prugu Beograd - Zrenjanin, dalje severnom stranom pružnog zemljišta Beograd - Pančevo, istu seče i skreće na jugozapad, tako što ide granicom Knićaninove ulice, levom stranom ulice Ive Kurjačkog do ulice Sinđelićeve. Tu se granica lomi i skreće na jugoistok ide levom stranom ulice Sinđelićeve do ulice Moše Pijade, gde se granica lomi i skreće na jugozapad levom stranom ulice Moše Pijade, prelazi reku Tamiš i ide desnom stranom puta Pančevo - Beograd, tj. do početne tačke.

2. Mesna zajednica "Kotež" k.o. Pančevo obuhvata područje dela k.o. Pančevo linijom koja kreće od raskrsnice (desna strana) ulica Moše Pijade i Svetog Save, ide na severoistok desnom stranom ulice Moše Pijade do Sinđelićeve ulice, zatim skreće na severozapad i dalje ide levom stranom ulice Siniđelićeve do ulice Ive Kurjačkog. Tu granica skreće na severoistok ide levom stranom ulice Ive Kurjačkog, ide granicom Knićaninove ulice, seče prugu Beograd - Pančevo, ide granicom pružnog zemljišta pomenute pruge, seče prugu Beograd - Zrenjanin, tj. skreće na jugoistok, tako što ide granicom pružnog zemljišta do ulice Oslobođenja (do nadvožnjaka na Novoseljanskom putu), istu seče i skreće na jugozapad tako što prati desnu stranu ulice Oslobođenja sve do ulice Miloša Trebinjca, ide desnom stranom pomenute ulice, skreće na zapad levom stranom ulice Vojvode Radomira Putnika, ponovo granica skreće na severozapad desnom stranom ulice Svetog Save, sve do ulice Moše Pijade, tj. do početne tačke.

3. Mesna zajednica "Centar" k.o. Pančevo, obuhvata područje dela k.o. Pančevo ograničeno linijom koja počinje od granice sa područjem grada Beograda na putu Beograd - Pančevo, ide levom stranom tog puta obuhvatajući isti, prelazi reku Tamiš, a zatim ide levom stranom ulice Moše Pijade obuhvatajući istu do ulice Svetog Save. Dalje skreće ka jugu, levom stranom ulice Svetog Save do ulice Vojvode Radomira Putnika, zatim levom stranom ulice Vojvode Radomira Putnika obuhvatajući istu do ulice Miloša Trebinjca. Ovde nastavlja desnom stranom ulice Miloša Trebinjca, seče Prvomajsku ulicu i skreće na jugoistok levom stranom ulice Radivoja Koraća do ulice Joakima Vujuća. Granica se lomi i skreće na jugozapad idući ulicom 7. jula, odnosno prati granicu k.o. Vojlovica, skreće na jugoistok ulicom Spoljnostarčevačkom prateći granicu k.o. Vojlovica do tromeđe katastarskih opština: Vojlovica, Starčevo i Pančevo. Od pomenute tromeđe prati granicu k.o. Starčevo i k.o. Ivanovo sve do reke Dunav. Zatim u pravcu severozapada, uzvodno rekom Dunav obuhvata ade: Čakljanac, Štefanac, Šveb, Forkontumac, Donju adu, i Starčevačku adu. Granica ponovo skreće na severozapad prateći granicu područja grada Beograda sve do početne tačke na putu Pančevo - Beograd.

4. Mesna zajednica "Tesla" k.o. Pančevo, obuhvata područje dela k.o. Pančevo ograničeno linijom koja polazi od raskrsnice ulica Vojvode Radomira Putnika i Miloša Trebinjca, ide desnom stranom ulice Oslobođenja i istu obuhvata do nadvožnjaka na putu Pančevo - Vršac, skreće ka jugoistoku trasom pruge Beograd - Pančevo. Dalje, skreće jugozapadno tako što prati trasu pomenute pruge do preseka sa ulicom Miloša Trebinjca skreće ka severozapadu desnom stranom ove ulice i istu obuhvata sve do raskrsnice sa ulicom Vojvode Radomira Putnika tj. do početne tačke.

5. Mesna zajednica "Strelište" k.o. Pančevo, obuhvata područje dela k.o. Pančevo ograničeno linijom koja počinje od raskrsnice ulica Miloša Trebinjca i Prvomajske, ide prugom Pančevo - Beograd do ulice Bavaništanski put i skreće ka istoku desnom stranom puta Pančevo - Kovin do preseka sa rekom Nadelom. Dalje ide nizvodno desnom stranom reke Nadele do kraja poseda svinjarske farme PK "Stari Tamiš" zatim ide granicom k.o. Starčevo, do tromeđe k.o. Starčevo, k.o. Vojlovica i k.o. Pančevo, skreće ka zapadu tako što prati granicu k.o. Vojlovica do ulice Joakima Vujića gde se granica lomi i skreće na jugozapad ide ulicom Joakima Vujića do ulice Radivoja Koraća istu obuhvatajući tom ulicom stiže do početne tačke.

6. Mesna zajednica "Mladost" k.o. Pančevo, područje MZ "Mladost" obuhvata područja dela k.o. Pančevo ograničeno linijom koja polazi od raskrsnice ulica Bavaništanski put i Prvomajske, ide prugom Pančevo - Beograd, do ukrštanja sa prugom Pančevo - Zrenjanin. Dalje, skreće na severoistok, ide drugom duži do reke Nadele, preseca reku Nadelu, zatim skreće ka jugoistoku levom obalom reke Nadele obuhvatajući je do puta Pančevo - Vršac. Ovde se lomi ka severoistiku ide levom stranom puta Pančevo - Vršac i isti obuhvata. Ponovo se lomi i skreće ka jugoistoku prateći granicu k.o. Banatsko Novo Selo i k.o. Dolovo do letnjeg puta prati granicu MZ "Stari Tamiš", ide ka jugozapadu granicom letnjeg puta do reke Nadele, ide nizvodno rekom Nadelom do puta Pančevo - Kovin, skreće ka zapadu desnom stranom puta Pančevo - Kovin i desnom stranom ulice Bavaništanski put i obuhvata pomenuti put i ulicu, sve do početne tačke (Prvomajske ulice).

7. Mesna zajednica "Stari Tamiš" k.o. Pančevo, obuhvata područje dela k.o. Pančevo ograničeno linijom koja polazi od mosta na Nadeli magistralnog puta M-24 (Pančevo - Kovin) ide uzvodno rekom Nadelom do letnjeg puta, skreće ka severoistiku granicom letnjeg puta do granice sa k.o. Dolovo. Zatim skreće ka jugoistoku granicom ove k.o., sve do lokalnog puta Pančevo - Dolovo, lomi se na severoistok i ide (desnom) stranom pomenutog puta, ponovo skreće na jugoistok i ide granicom k.o. Dolovo sve do tromeđe katastarskih opština: Dolovo, Pančevo i Bavanište. Na tromeđi granica skreće na jugozapad, ide granicom k.o. Bavanište, seče magistralni put Pančevo - Kovin, ovde se lomi, ide na severozapad desnom stranom pomenutog puta, tj. granicom k.o. Starčevo sve do kompleksa PK "Tamiš" (ergela). Granica skreće na jugozapad i ide do kraja granicom kompleksa PK "Tamiš" (ergela), gde se lomi ka severozapadu, prateći granicu kompleksa PK "Tamiš" (ergela) i svinjarske farme sve do reke Nadele. Seče reku Nadelu, ide uzvodno na severoistok desnom stranom reke Nadele do početne tačke.

8. Mesna zajednica "Vojlovica" k.o. Vojlovica, područje MZ "Vojlovica" poklapa se sa granicom k.o. Vojlovica i graniči se sa katastarskim opštinama Pančevo i Starčevo.

Obuhvata područje k.o. Vojlovica ograničeno linijom koja polazi od raskrsnice ulica Spoljnostarčevačke i 7. jula, ide na severoistok ulicama 7. jula i Joakima Vujića gde skreće na jugoistok i ide granicom k.o. Pančevo, skreće na istok prateći granicu k.o. Pančevo sve do reke Nadel. Granica skreće na jugozapad idući nizvodno rekom Nadel, prateći granicu k.o. Starčevo sve do ulice Spoljnostarčevačke. Granica skreće na severozapad idući ulicom Spoljnostarčevačkom, odnosno granicom k.o. Pančevo, sve do ulice 7. jula tj. početne tačke.

U ostalim naseljenim mestima:

9. Mesna zajednica "Banatsko Novo Selo" u Banatskom Novom Selu, obuhvata područja naseljenog mesta Banatsko Novo Selo - k.o. Banatsko Novo Selo.

10. Mesna zajednica "Mita Vukosavljev" Dolovo, obuhvata područja naseljenog mesta Dolova - k.o. Dolovo.

11. Mesna zajednica "Starčevo" u Starčevu, obuhvata područje naseljenog mesta Starčevo - k.o. Starčevo.

12. Mesna zajednica "Omoljica" u Omoljici, obuhvata područje naseljenog mesta Omoljica - k.o. Omoljica.

13. Mesna zajednica "Banatski Brestovac" u Banatskom Brestovcu, obuhvata područje naseljenog mesta Banatski Brestovac - k.o. Banatski Brestovac.

14. Mesna zajednica "Ivanovo" u Ivanovu, obuhvata područje naseljenog mesta Ivanovo - k.o. Ivanovo.

15. Mesna zajednica "Kačarevo" u Kačarevu, obuhvata naseljeno mesto Kačarevo - k.o. Kačarevo.

16. Mesna zajednica "Jabuka" u Jabuci, obuhvata područje naseljenog mesta Jabuka - k.o. Jabuka.

17. Mesna zajednica "Glogonj" u Glogonju, obuhvata područje naseljenog mesta Glogonj - k.o. Glogonj.

Član 4

Sedišta mesnih zajednica su:

- za Mesnu zajednicu "Gornji grad" u Pančevu, ulica Dimitrija Tucovića br. 74,

- za Mesnu zajednicu " Kotež" u Pančevu, ulica Braće Jovanovića bb,

- za Mesnu zajednicu "Centar" u Pančevu, ulica Maksima Gorkog br. 25,

- za Mesnu zajednicu "Tesla" u Pančevu, ulica Lava Tolstoja br. 78d,

- za Mesnu zajednicu "Strelište" u Pančevu, ulica Veljka Vlahovića br. 19,

- za Mesnu zajednicu "Vojlovica" u Pančevu, Trg XII Vojvođanske brigade br. 5

- za Mesnu zajednicu "Stari Tamiš" u Pančevu, ulica Kestenova br. 4,

- za Mesnu zajednicu "Mladost" u Pančevu, ulica Jastrebačka br. 5,

- za Mesnu zajednicu "Banatsko Novo Selo", u Banatskom Novom Selu, ulica Maršala Tita br. 67

- za Mesnu zajednicu "Mita Vukosavljev" u Dolovu, ulica Kralja Petra I br. 5,

- za Mesnu zajednicu "Starčevo" u Starčevu, Trg neolita br. 1,

- za Mesnu zajednicu "Omoljica" u Omoljici ulica Cara Dušana br. 2,

- za Mesnu zajednicu "Banatski Brestovac" u Banatskom Brestovcu, Ulica Maršala Tita br. 4a,

- za Mesnu zajednicu "Ivanovo" u Ivanovu, ulica Borisa Kidriča br. 9,

- za Mesnu zajednicu "Kačarevo" u Kačarevu, ulica Maršala Tita br. 37,

- za Mesnu zajednicu "Jabuka" u Jabuci, ulica Trg Borisa Kidriča br. 1,

- za Mesnu zajednicu "Glogonj" u Glogonju, ulica Beogradska br. 7.

Član 5

O obrazovanju nove, promeni područja i ukidanju mesnih zajednica odlučuje Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština grada), većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Obrazloženi predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje postojeće mesne zajednice mogu podneti:

- građani sa prebivalištem na teritoriji na koju se predlog odnosi, i to putem građanske inicijative;

- Skupština mesne zajednice

- Gradonačelnik,

- Gradsko veće, i

- najmanje jedna trećina odbornika Skupštine grada.

Član 6

Skupština grada dužna je da pre donošenja odluke o obrazovanju nove mesne zajednice, promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi mišljenje građana sa dela teritorije na koji se predlog odnosi.

O predlogu za ukidanje, promeni područja odnosno obrazovanju nove mesne zajednice, građani se izjašnjavaju putem referenduma.

Skupština grada dužna je da raspiše referendum za deo teritorije grada na koji se predlog odnosi, u roku od 60 dana od dana podnošenja predloga iz člana 5. ove odluke.

U odluci o raspisivanju referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.

Član 7

Skupština grada dužna je da pre donošenja odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Skupštine mesne zajednice, na koju se predlog odnosi.

Skupština mesne zajednice je dužan da se o predlogu odluke iz prethodnog stava ovog člana izjasni u roku od 15 dana od dana dostavljanja odluke.

Ako se Skupština mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.

Član 8

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih zakonom, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice.

Mesna zajednica ima svoj Statut.

Statutom mesne zajednice utvrđuju se poslovi koje vrši, organi i postupak izbora, organizacija i rad organa, način odlučivanja i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice, u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.

Član 9

Mesna zajednica ima pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada u skladu sa zakonom i propisom, odnosom drugim aktima Grada.

Član 10

Mesna zajednica može imati svoj praznik.

Praznik mesne zajednice utvrđuje se Statutom mesne zajednice.

Član 11

Mesna zajednica se može povezivati i ostvarivati saradnju sa preduzećima, organizacijama, zajednicama i drugim mesnim zajednicama.

Član 12

Mesna zajednica ima pečat.

Sadržina i izgled pečata određuju se Statutom mesne zajednice u skladu sa pozitivno-pravnim propisima.

II POSLOVI MESNE ZAJEDNICE

Član 13

Građani u mesnoj zajednici, svoje potrebe i interese zadovoljavaju i ostvaruju u sledećim oblastima:

- prostornog i urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

- zaštite i unapređenja životne sredine,

- uređenja i održavanja naselja i zelenih površina,

- izgradnje i održavanja objekata komunalne infrastrukture, razvoja komunalnih delatnosti i kvaliteta komunalnih usluga,

- snabdevanja i zaštite potrošača,

- razvoja poljoprivrede,

- kulture i obrazovanja

- javnog obaveštavanja,

- zdravstvene i socijalne zaštite, društvene brige o deci, starim licima i licima sa posebnim potrebama,

- organizovanje protivpožarne zaštite,

- realizacije zavedenog samodoprinosa i zavođenju novog,

- organizuje i izvršava mere na sprečavanju i otklanjanju posledica od elementarnih nepogoda,

- organizovanja raznih oblika humanitarne pomoći na svom području,

- civilne zaštite stanovništva na osnovu odluka nadležnih organa i

- u drugim oblastima od neposrednog interesa za život i rad građana mesnih zajednica u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i Statutom mesne zajednice.

Član 14

U vršenju poslova iz člana 13. ove odluke građani zadovoljavaju zajedničke potrebe i interese putem:

1. pokretanja inicijative za donošenje i izmenu planskih akata,

2. pokretanja inicijative za komunalno uređenje naselja, održavanje čistoće ulica, uređenje i održavanje zelenih površina,

3. zaštite i unapređenja životne sredine,

4. pokretanja inicijative za izdvajanje, spajanje ili pripajanje naselja iz sastava mesne zajednice,

5. održavanja i korišćenja poslovnog prostora datog na upotrebu mesnoj zajednici,

6. zadovoljavanja potreba i interesa u oblasti zaštite od elementarnih i drugih nepogoda,

7. organizovanja humanitarnih akcija za korisnike socijalne pomoći i druge socijalne kategorije građana,

8. realizovanja zajedničkih potreba u oblasti kulture, fizičke kulture, organizovanja kulturnih manifestacija i sportskih takmičenja,

9. raspisivanja i sprovođenja referenduma,

10. zbora građana,

11. građanske inicijative, i

12. mirovnih veća.

Član 15

Skupština grada može posebnom odlukom svim ili pojedinim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti grada uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.

III ORGANI MESNE ZAJEDNICE I POSTUPAK NJIHOVOG IZBORA

Član 16

Skupština mesne zajednice je organ mesne zajednice.

Skupština mesne zajednice je predstavničko telo građana mesne zajednice.

Skupština mesne zajednice ima od 9 do 15 članova.

Broj članova skupštine utvrđuje se Statutom mesne zajednice.

Mesna zajednica "Gornji grad" za teritorijalno izdvojena naselja Skrobara i Karaula ima mesne odbore za ta naselja.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj članova mesnog odbora, postupak izbora i opoziva članova mesnog odbora, kao i druga pitanja od značaja za njegov rad.

Mesni odbori nemaju svojstvo pravnog lica.

Član 17

Skupština mesne zajednice može obrazovati Izvršni odbor, kao izvršni organ Skupštine mesne zajednice, radi prethodnog razmatranja i predlaganja pojedinih pitanja iz nadležnosti Skupštine i sprovođenja odluka Skupštine, komisija i drugih radnih tela koja su obrazovana Poslovnikom o radu Skupštine mesne zajednice.

Broj članova Izvršnog odbora, poslovi i zadaci kao i druga pitanja od značaja za njegov rad utvrđuje se Statutom mesne zajednice.

Član 18

Članovi Skupštine mesne zajednice biraju se na četiri godine.

Izbori za članove Skupštine mesne zajednice održavaju se istovremeno kad i izbori za odbornike Skupštine grada.

Članove Skupštine mesne zajednice biraju građani po većinskom sistemu, na neposrednim izborima, tajnim glasanjem, na biračkim mestima u skladu sa Statutom mesne zajednice.

Svaki građanin koji ima izborno pravo i prebivalište na području biračkog mesta ima pravo da bira i da bude biran za člana Skupštine mesne zajednice.

Član 19

Izbore za članove Skupštine mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada, najkasnije 15 dana nakon raspisivanja izbora za odbornike Skupštine grada.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan kada počinju teći rokovi za vršenje izbornih radnji.

Član 20

Organi za sprovođenje izbora su Komisija za sprovođenje izbora skupština mesnih zajednica na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Komisija) i birački odbori. Predsednika, zamenika predsednika i članove Komisije, na predlog skupština mesnih zajednica imenuje predsednik Skupštine grada na period od četiri godine.

Funkciju biračkih odbora obavljaju birački odbori imenovani za izbor odbornika Skupštine grada.

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije i biračkih odbora obavljaju stručne službe Gradske uprave.

Član 21

Poslovi Komisije su:

1. stara se o zakonitosti sprovođenja izbora članova skupština mesnih zajednica,

2. donosi Odluku o određivanju broja članova skupština mesnih zajednica koji se biraju na biračkim mestima, u skladu sa ovom odlukom i Statutom mesne zajednice,

3. daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora,

4. propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora članova skupština mesnih zajednica,

5. utvrđuje da li su predlozi kandidata sačinjeni i podneti u skladu sa odredbama ove odluke,

6. utvrđuje i oglašava liste kandidata,

7. utvrđuje broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima,

8. utvrđuje rezultate glasanja na biračkim mestima i broj glasova za svakog kandidata,

9. vrši i druge poslove sprovođenja postupka izbora članova skupština mesnih zajednica.

U svom radu Komisija shodno primenjuje zakon, uputstva i druga akta koja se odnose na sprovođenje izbora za odbornike Skupštine grada.

Član 22

Pravo predlaganja kandidata za člana Skupštine mesne zajednice ima najmanje 15 građana sa prebivalištem na području biračkog mesta za koje se kandidat predlaže.

Svaki građanin može predložiti samo jednog kandidata za člana Skupštine mesne zajednice.

Član 23

Predlog kandidata za članove Skupštine mesne zajednice dostavlja se Komisiji na posebnom obrascu koji sadrži:

1. naziv predlagača;

2. naziv mesne zajednice i oznaku biračkog mesta za koje se kandidat predlaže;

3. ime i prezime kandidata, mesto i adresu prebivališta;

4. potpise potrebnog broja birača koji je ovom odlukom utvrđen kao uslov za predlaganje kandidata.

Uz predlog kandidata, Komisiji se dostavlja dokumentacija, i to:

1. potvrda o izbornom pravu za svakog kandidata,

2. uverenje o prebivalištu;

3. pismena izjava kandidata da prihvata kandidaturu;

4. ovlašćenje predlagača za podnošenje predloga kandidata.

Član 24

Predlog kandidata sa potrebnom dokumentacijom podnosi se Komisiji najkasnije 15 dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Komisija odmah, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga kandidata utvrđuje da li je predlog kandidata podnet u propisanom roku.

Ukoliko je predlog kandidata neblagovremen, Komisija će doneti rešenje o odbacivanju predloga kandidata, u roku propisanom u prethodnom stavu ovog člana.

Komisija odmah, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga kandidata, utvrđuje da li je dostavljena dokumentacija potpuna.

Ukoliko je dostavljena dokumentacija nepotpuna, Komisija u roku propisanom u prethodnom stavu ovog člana donosi zaključak kojim predlagaču kandidata nalaže da najkasnije u roku od 48 časova od dostave zaključka otkloni nedostatke na koje se u zaključku ukazuje.

Komisija, u roku od 24 časa, donosi rešenje o odbijanju predloga kandidata, ukoliko podnosilac predloga ne postupi u skladu sa prethodnim stavom ovog člana.

Član 25

Za članove Skupštine mesne zajednice izabrani su kandidati koji su dobili najveći broj glasova na biračkom mestu.

Ako dva ili više kandidata dobiju jednak i istovremeno najveći broj glasova na biračkom mestu, glasanje se na tom biračkom mestu ponavlja u roku od 15 dana od dana utvrđivanja rezultata.

Na ponovljenom glasanju glasa se samo o kandidatima koji dobiju jednak i istovremeno najveći broj glasova.

Na ponovljenom glasanju izabran je kandidat koji je dobio najveći broj glasova.

Ako i na ponovljenom glasanju više kandidata dobije jednak i istovremeno najveći broj glasova, glasanje se ponavlja u roku od 8 dana od dana utvrđivanja rezultata, sve dok jedan kandidat ne dobije najveći broj glasova.

Član 26

Sredstva za sprovođenje izbora članova Skupštine mesnih zajednica obezbeđuju se u budžetu grada Pančeva.

Član 27

Konstitutivnu sednicu Skupštine mesne zajednice saziva predsednik Skupštine mesne zajednice iz prethodnog saziva u roku od 20 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Ako predsednik Skupštine mesne zajednice iz prethodnog saziva ne sazove konstitutivnu sednicu u predviđenom roku, sednica se može sazvati na predlog 1/3 novoizabranih članova Skupštine.

Do izbora predsednika i zamenika predsednika Skupštine sednicom predsedava najstariji član Skupštine.

Na Konstitutivnoj sednici Skupštine potvrđuje mandate novih članova Skupštine.

Mandat novih članova Skupštine mesne zajednice počinje da teče danom potvrđivanja mandata.

Skupština mesne zajednice na istoj sednici bira predsednika i zamenika predsednika Skupštine iz reda svojih članova.

Predsednik Skupštine mesne zajednice predstavlja, zastupa mesnu zajednicu i odgovoran je za izvršenje finansijskog plana.

Član 28

Članu Skupštine mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koji je izabran u skladu sa zakonom koji reguliše prestanak mandata odbornika Skupštine grada.

Član 29

Član Skupštine mesne zajednice može biti opozvan iz sledećih razloga:

- ako neopravdano izostane tri ili više puta se sednice Skupštine,

- ako svojim ponašanjem remeti rad Skupštine.

- ako ne poštuje odluke i akta mesne zajednice i njenih organa.

Član 30

Opoziv jednog ili više članova Skupštine može predložiti:

- zbor građana, na predlog najmanje 10% građana sa prebivalištem na području na kome je izabran član Skupštine mesne zajednice, i

- Skupština mesne zajednice.

Član 31

Predlog za opoziv jednog ili više članova Skupštine dostavlja se predsedniku Skupštine grada.

Predsednik Skupštine grada raspisuje u roku od 15 dana od dana podnošenja predloga za opoziv, referendum na kojem će se građani izjasniti o opozivu jednog ili više članova Skupštine.

Od dana raspisivanja do dana sprovođenja referenduma ne sme da protekne manje od 15 ni više od 90 dana.

Pravo izjašnjavanja na referendumu imaju građani koji imaju izborno pravo i prebivalište na teritoriji za koju se raspisuje referendum.

Član 32

U slučaju prestanka mandata člana Skupštine mesne zajednice, pre isteka vremena na koji je izabran, predsednik Skupštine grada, na obrazloženi predlog Skupštine mesne zajednice, može raspisati dopunske izbore, u skladu sa ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Član 33

Skupština se smatra raspuštenim ako:

- ne donese Statut mesne zajednice u propisanom roku,

- ne održi sednicu Skupštine duže od tri meseca, i

- ne donese finansijski plan i program rada mesne zajednice do 31. marta tekuće godine.

Predsednik Skupštine grada konstatuje nastupanje uslova iz prethodnog stava ovog člana i istovremeno donosi odluku o raspisivanju izbora za članove nove Skupštine, koji se moraju sprovesti u roku koji ne može biti duži od 60 dana.

Predsednik Skupštine neće doneti odluku o raspisivanju izbora za članove nove Skupštine ukoliko je do isteka mandata članova Skupštine ostalo manje od šest meseci.

Član 34

Predlog za opoziv Skupštine može se podneti ako se u mesnoj zajednici ne zadovoljavaju potrebe i interesi građana mesne zajednice i ako se poslovi koji su povereni mesnoj zajednici ne obavljaju u skladu sa zakonom, Statutom grada, ovom odlukom, Statutom mesne zajednice i drugim aktima Skupštine grada.

Opoziv Skupštine može predložiti:

- zbor građana, na predlog najmanje 10% građana sa prebivalištem na području mesne zajednice,

- Gradonačelnik,

- Gradsko veće, i

- najmanje jedna trećina odbornika Skupštine grada.

Član 35

Predlog za opoziv Skupštine dostavlja se predsedniku Skupštine grada.

Predsednik Skupštine grada, u roku od 15 dana od dana podnošenja predloga za opoziv, raspisuje referendum na kojem će se građani izjasniti o opozivu Skupštine.

Od dana raspisivanja do dana sprovođenja referenduma ne sme da protekne manje od 15 ni više od 90 dana.

Pravo izjašnjavanja na referendumu imaju građani koji imaju izborno pravo i prebivalište na teritoriji mesne zajednice za koju se raspisuje referendum.

Član 36

Ukoliko se na referendumu donese odluka o opozivu Skupštine, predsednik Skupštine grada, u roku od 15 dana od dana utvrđivanja rezultata referenduma, donosi odluku o raspisivanju izbora za članove nove Skupštine, koji se moraju sprovesti u roku koji ne može biti duži od 60 dana.

Predsednik Skupštine neće doneti odluku o raspisivanju izbora za članove nove Skupštine ukoliko je do isteka mandata članova Skupštine ostalo manje od šest meseci.

Član 37

Do konstituisanja nove Skupštine tekuće i neodložne poslove iz nadležnosti Skupštine obavlja privremena skupština koju čine predsednik, zamenik predsednika i tri člana.

Gradsko veće donosi rešenje o obrazovanju privremene skupštine.

Član 38

Skupština mesne zajednice obezbeđuje učešće odbornika u radu Skupštine, i to:

- obaveštavanjem o datumu održavanja i predlogu dnevnog reda sednice Skupštine mesne zajednice,

- omogućavanjem učešća u raspravi i predlaganju odluka i zaključaka Skupštine mesne zajednice bez prava odlučivanja,

- davanjem mogućnosti da informiše Skupštine mesne zajednice o pitanjima i odlukama koje Skupština grada razmatra i donosi, a koje su od neposrednog interesa za život i rad građana mesne zajednice.

Član 39

Poslovi Skupštine mesne zajednice su:

- donosi Statut mesne zajednice i Poslovnik o radu,

- donosi program rada mesne zajednice i finansijski plan,

- podnosi izveštaj o radu i završni račun mesne zajednice,

- donosi odluke o nameni i upotrebi sredstava mesne zajednice,

- pokreće inicijativu za uvođenje samodoprinosa,

- vrši nadzor nad sprovođenjem programa realizacije samodoprinosa, - razmatra izveštaje o radu na aktivnostima i izvršavanju programa, planova i drugih odluka,

- obezbeđuje uslove za ostvarivanje funkcije odbornika Skupštine grada,

- odlučuje o vršenju poslova iz oblasti komunalnih i drugih delatnosti od interesa za građane mesne zajednice,

- utvrđuje prestanak mandata članova Skupštine mesne zajednice i pokreće inicijativu za izbor novog člana Skupštine,

- sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama,

- obrazuje radna tela i vrši druge poslove u skladu sa Statutom mesne zajednice, ovom odlukom i odlukama Skupštine grada.

Član 40

Rad organa mesne zajednice je javan.

Način obezbeđenja javnosti rada organa mesne zajednice utvrđuje se Statutom mesne zajednice.

Član 41

Skupštine mesne zajednice radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova, a odluke donosi većinom glasova prisutnih članova Skupštine, ako zakonom, odlukom Skupštine grada, ovom odlukom ili Statutom Mesne zajednice nije drukčije određeno.

Član 42

Većina glasova od ukupnog broja članova Skupštine potrebna je pri odlučivanju o:

1. programu rada mesne zajednice i finansijskom planu,

2. izveštaju o radu i završnom računu mesne zajednice,

3. opozivu jednog ili više članova Skupštine mesne zajednice i

4. imenovanju i razrešenju predsednika i zamenika predsednika Skupštine mesne zajednice.

IV SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Član 43

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

1. sredstava utvrđenih odlukom o budžetu Grada,

2. sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom,

3. donacija, poklona i drugih zakonom dozvoljenih načina ,

4. prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću,

Mesna zajednica koristi sredstva iz stava 1. ovog člana u skladu sa Finansijskim planom na koji saglasnost daje Gradsko veće.

Član 44

O obezbeđivanju i korišćenju sredstava kojima raspolaže mesna zajednica građani odlučuju preko organa mesne zajednice.

Građani imaju pravo da ostvaruju kontrolu i budu informisani o trošenju sredstava mesne zajednice na način utvrđen Statutom mesne zajednice.

Član 45

Gradsko veće razmatra izveštaj o radu i korišćenju budžetskih sredstava mesne zajednice najmanje jednom godišnje.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše zakonom određeni organi i Služba za budžetsku i inspekcijsku reviziju.

V SEKRETAR MESNE ZAJEDNICE

Član 46

Mesna zajednica može imati sekretara.

Sekretara postavlja Skupština mesne zajednice u skladu sa Statutom mesne zajednice.

Član 47

Sekretar mesne zajednice obavlja sledeće poslove:

- stara se o zakonitom radu mesne zajednice,

- obavlja administrativno-tahničke poslove za mesnu zajednicu,

- pomaže predsedniku Skupštine u pripremi i rukovođenju sednicama Skupštine i u sprovođenju odluka i zaključaka Skupštine,

- obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, ovom odlukom kao i po nalogu predsednika Skupštine mesne zajednice.

Član 48

Stručne, administrativne, tehničke i finansijske poslove za potrebe mesne zajednice i njenih organa za čije obavljanje se sredstva obezbeđuju iz budžeta Grada koordiniraće Gradska uprava.

VI MIROVNA VEĆA

Član 49

U mesnoj zajednici može se obrazovati mirovno veće za rešavanje međusobnih sporova građana.

Statutom mesne zajednice uređuju se pitanja organizacije, postupanja i rad mirovnog veća.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Izbori za skupštine mesnih zajednica sprovode se po odredbama ove odluke, u skladu sa Zakonom, od sprovođenja prvih narednih izbora za odbornike Skupštine grada.

Član 51

Gradsko veće grada Pančeva, najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, donosi rešenje o obrazovanju privremenih saveta mesnih zajednica "Gornji grad" i "Kotež" koji će obavljati funkciju Saveta Mesne zajednice "Gornji grad" i Saveta Mesne zajednice "Kotež" do sprovođenja izbora u skladu sa odredbama ove odluke.

Savetu Mesne zajednice "Gornji grad" izabranom u skladu sa Odlukom o mesnim zajednicama na teritoriji opštine Pančevo ("Sl. list opštine Pančevo" br. 8/2001, 15/2003 i 11/2007) prestaje mandat pre isteka vremena na koji je izabran, danom donošenja rešenja iz prethodnog stava.

Privremene savete iz stava 1. ovog člana, čine članovi Saveta Mesne zajednice "Gornji grad" izabrani na izborima za savete mesnih zajednica na teritoriji grada Pančeva održanim 11. maja 2008. godine.

Član 52

Nadležni organi mesnih zajednica dužni su da najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke usklade statute mesnih zajednica sa odredbama ove odluke.

Član 53

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o obrazovanju mesnih zajednica na teritoriji opštine Pančevo ("Sl. list opštine Pančevo" br. 8/2001, 15/2003 i 11/2007).

Član 54

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".