ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PARKING - SERVIS" - NIŠ("Sl. list grada Niša", br. 29/2010 - prečišćen tekst i 2/2012) |
Grad Niš osniva javno komunalno preduzeće za obavljanje poslova održavanja, upravljanja i korišćenja javnih parkirališta.
Osnivačka prava u ime grada vrši Skupština Grada Niša.
Poslovno ime javnog komunalnog preduzeća je Javno komunalno preduzeće "Parking-servis" - Niš.
Skraćeno poslovno ime javnog komunalnog preduzeća je JKP "Parking-servis" - Niš.
Sediše preduzeća je u Nišu, ul. Voždova 84a.
Preduzeće ne može promeniti sedište bez saglasnosti Skupštine grada.
Delatnost preduzeća je:
52.21 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju
- prateće aktivnosti u vezi sa korišćenjem (naplata i održavanje) puteva, mostova, tunela, parkirališta ili garaža.
Preduzeće može obavljati i sledeće delatnosti:
42.11 Izgradnja puteva i autoputeva
- bojenje i obeležavanje oznaka na putevima
43.21 Postavljanje električnih instalacija
- ulične rasvete i električnih signala
58.19 Ostala izdavačka delatnost
- izdavanje (uključujući on-line) reklamnog materijala
63.11 Obrada podataka, hosting i sl.
70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem
71.11 Arhitektonska delatnost
71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
73.20 Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja
74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti.
Preduzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ne može promeniti delatnost bez saglasnosti Skupštine Grada Niša.
Za osnivanje i početak rada Javnog komunalnog preduzeća "Parking-servis" - Niš određuje se osnivački ulog u iznosu od 500,00 (pet stotina) evra u dinarskoj protivvrednosti, po srednjem kursu na dan uplate.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, Skupština Grada može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije javnog preduzeća,
- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenog organa preduzeća,
- ograničenje prava pojedinih delova preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u državnoj svojini.
Javno komunalno preduzeće "Parking servis" - Niš je dužno da trajno i sistematski pruža komunalne usluge iz člana 4. ove odluke, u skladu sa uslovima i normativima utvrđenim propisima Grada.
Preduzeće stiče i pribavlja sredstva za obavljanje delatnosti:
- obavljanjem komunalnih usluga,
- obavljanjem drugih usluga,
- iz budžeta grada,
- iz kredita,
- iz donacija,
- iz ostalih prihoda i izvora.
Imovinu preduzeća čine prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, kao i pravo korišćenja sredstava i dobara u državnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.
Sredstva i dobra u državnoj svojini preduzeće može koristiti i upravljati njima, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima Grada.
Organi preduzeća su Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.
Upravni odbor i direktor preduzeća čine upravu preduzeća.
Upravni odbor ima šest članova koje imenuje i razrešava Skupština Grada.
Dva člana Upravnog odbora predlažu zaposleni u preduzeću na način utvrđen Statutom preduzeća.
Upravni odbor preduzeća se imenuje na period od četiri godine.
Upravni odbor, u skladu sa zakonom:
1. donosi statut;
2. utvrđuje poslovnu politiku;
3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja;
4. odlučuje o statusnim promenama i promeni pravne forme preduzeća;
5. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun;
6. odlučuje o raspodeli godišnje dobiti;
7. odlučuje o ulaganju kapitala u druga društva kapitala;
8. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala;
9. donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja;
10. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala;
11. donosi akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, inicijativu i program za privatizaciju, prospekt privatizacije;
12. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
13. odlučuje o pribavljanju i otuđenju imovine preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja od opšteg interesa;
14. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
15. donosi tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);
16. utvrđuje zaradu direktora i predsednika Upravnog odbora i naknadu za rad članova Upravnog odbora, predsednika i članova nadzornog odbora;
17. donosi druge odluke u skladu sa zakonom, gradskim propisom i Statutom.
Nadzorni odbor ima tri člana.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.
Jednog člana Nadzornog odbora predlažu zaposleni na način utvrđen Statutom.
Članovi Nadzornog odbora biraju se na četiri godine.
Nadzorni odbor, u skladu sa zakonom:
- nadzire poslovanje javnog komunalnog preduzeća,
- pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti,
- vrši i druge poslove predviđene zakonom i Statutom.
Izveštaj o izvršenom nadzoru Nadzorni odbor podnosi Skupštini Grada najmanje jednom godišnje.
Nadzorni odbor izveštaj o izvršenom nadzoru istovremeno dostavlja i Upravnom odboru.
Direktor javnog preduzeća:
- predstavlja i zastupa preduzeće bez ograničenja ovlašćenja;
- organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje preduzeća;
- odgovara za zakonitost rada preduzeća;
- predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
- podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
- izvršava odluke Upravnog odbora;
- donosi akt o sistematizaciji uz saglasnost Upravnog odbora i vrši druge poslove određene zakonom i Statutom.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje preduzeća.
Direktor, uz saglasnost Upravnog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
Direktora preduzeća imenuje i razrešava Skupština Grada.
Mandat direktora preduzeća je četiri godine.
Skupština grada može razrešiti direktora, predsednika, zamenika predsednika i člana Upravnog i Nadzornog odbora, sa ili bez navođenja razloga za razrešenja, ako smatra da je to u najboljem interesu preduzeća.
Direktor, predsednik, zamenik predsednika i član Upravnog i Nadzornog odbora može podneti ostavku u pisanoj formi Skupštini Grada.
Ostavka ima pravno dejstvo od dana podnošenja, osim ako u njoj nije naveden neki kasniji datum.
Ostavkom prestaje funkcija direktora i članstvo u Upravnom i Nadzornom odboru.
Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Članovi uprave preduzeća i Nadzornog odbora odgovaraju za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju preduzeću, poveriocima i osnivaču u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom.
Radi obezbeđenja zaštite interesa opšteg interesa u javnom preduzeću, nadležni organ grada daje saglasnost na:
1. statut;
2. program poslovanja;
3. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
4. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);
5. ulaganje kapitala u druga društva kapitala;
6. statusne promene i promene pravne forme preduzeće;
7. akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program privatizacije i prospekt za privatizaciju;
8. odluku o izdavanju akcija bez naknade.
Skupština Grada daje saglasnost na odluke iz tačke 1), 2), 6), 7) i 8), a Gradsko veće na odluke iz tačke 3), 4) i 5).
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti vrši se uz saglasnost Gradskog veća.
Pod pribavljanjem i otuđenjem imovine veće vrednosti smatra se prenos ili više povezanih prenosa, čiji je predmet pribavljanje ili otuđenje imovine čija je tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja najmanje 30% od knjigovodstvene vrednosti imovine iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja. Javno preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja.
Dobit javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, Statutom i programom poslovanja javnog preduzeća.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Upravni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.
U slučaju poremećaja ili prekida u isporuci komunalnih proizvoda i pružanju komunalnih usluga usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme mere propisane zakonom i propisima Skupštine Grada na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
U slučaju poremećaja ili prekida iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik na predlog uprave nadležne za komunalne delatnosti može preduzeti mere propisane Odlukom o komunalnim delatnostima.
U slučaju štrajka, u preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti.
Minimum procesa rada utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Ako se u preduzeću, u slučaju štrajka ne obezbedi i ne vrši minimum procesa rada, a usled toga bi mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i zdravlje ljudi i bezbednost ljudi i imovine, gradonačelnik je dužan da bez odlaganja preduzme mere iz Zakona o komunalnim delatnostima.
Prava i obaveze zaposlenih iz radnih odnosa, cena rada, naknade i kriterijum za raspodelu zarade zaposlenih u preduzeću utvrđuju se kolektivnim ugovorom koji zaključuju reprezentativni sindikat zaposlenih u preduzeću, direktor i Gradonačelnik.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje javno preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
Preduzeće je dužno da uskladi Statut sa odredbama ove odluke do 27. juna 2010. godine.
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking - servis" - Niš
("Sl. list grada Niša", br. 2/2012)
Član 4
Preduzeće je dužno da uskladi Statut sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana, od dana njenog stupanja na snagu.
Član 5
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking-servis"- Niš obuhvata:
- Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking-servis"- Niš ("Službeni list Grada Niša", broj 49/2006), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 27. kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu.
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking-servis"- Niš ("Službeni list Grada Niša", broj 22/2010) iz koje u prečišćen tekst nije unet član 5. kojim je ovlašćena Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst i član 6. kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu.