PRAVILNIKO USLOVIMA ZA DODELU I KORIŠĆENJE SREDSTAVA FONDA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE("Sl. glasnik RS", br. 10/2012) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi koje moraju ispunjavati korisnici sredstava Fonda za zaštitu životne sredine (u daljem tekstu: Fond), uslovi i način dodeljivanja sredstava, kriterijumi i merila za ocenjivanje zahteva za dodeljivanje sredstava, način praćenja namenskog korišćenja sredstava i ugovorenih prava i obaveza, kao i druga pitanja od značaja za dodeljivanje i korišćenje sredstava Fonda (u daljem tekstu: Pravilnik).
Korisnici sredstava Fonda su sva pravna i fizička lica koja imaju sedište, odnosno prebivalište na teritoriji Republike Srbije (u daljem tekstu: korisnici sredstava).
Sredstva Fonda koriste se u skladu sa zakonom, statutom, programom rada Fonda, kao i Nacionalnim programom zaštite životne sredine, drugim strateškim dokumentima, akcionim i sanacionim planovima, a naročito za:
1) zaštitu, očuvanje i poboljšanje kvaliteta vazduha, vode, zemljišta i šuma, kao i ublažavanje klimatskih promena i zaštitu ozonskog omotača;
2) sanaciju odlagališta otpada, podsticanje smanjenja nastajanja otpada, reciklažu i ponovnu upotrebu otpada;
3) uvođenje čistije proizvodnje za rad postrojenja i obavljanje aktivnosti, kao i za rano prilagođavanje zahtevima zaštite životne sredine;
4) tehnologije i proizvode koji smanjuju opterećenje i zagađenje životne sredine;
5) zaštitu i očuvanje biodiverziteta i geodiverziteta;
6) podsticanje održivog korišćenja zaštićenih prirodnih dobara;
7) unapređivanje i izgradnju infrastrukture za zaštitu životne sredine;
8) podsticanje korišćenja obnovljivih izvora energije;
8a) podsticanje primene principa energetske efikasnosti;
9) podsticanje čistijeg transporta;
10) podsticanje održivog razvoja;
11) unapređenje sistema informisanja o stanju životne sredine, praćenje i ocenjivanje stanja životne sredine, kao i uvođenje sistema upravljanja životnom sredinom;
12) podsticanje obrazovnih, istraživačkih i razvojnih studija, programa, projekata i drugih aktivnosti, uključujući i demonstracione aktivnosti;
13) finansiranje preventivnih i interventnih mera u vanrednim okolnostima zagađivanja životne sredine i osposobljavanje za reagovanje u slučaju udesa, uključujući rekultivaciju i sanaciju zagađenog prostora do koga je došlo kao posledica akcidenta, kada je uzročnik akcidenta nepoznat ili u slučajevima koji isključuju odgovornost zagađivača;
13a) sanaciju kontaminiranog zemljišta osiromašenim uranijumom i posledica njegovog dejstva na životnu sredinu;
14) rekultivaciju i sanaciju istorijskog zagađenja (jalovišta, industrijske deponije sl.);
15) finansiranje programa, projekata i drugih aktivnosti iz oblasti osnovnih geoloških istraživanja;
16) finansiranje programa ekološkog obrazovanja i jačanja javne svesti o pitanjima očuvanja životne sredine i održivog razvoja;
17) finansiranje drugih aktivnosti u skladu sa zakonom.
Aktivnosti, namenu, visinu i raspodelu sredstava iz stava 1. tačka 17) ovog člana, propisuje Vlada.
Fond može učestvovati i u finansiranju programa, projekata i drugih aktivnosti na teritoriji Republike Srbije za namene iz stava 1. ovog člana, ako ih organizuju i finansiraju međunarodne organizacije, finansijske institucije i tela ili druga strana pravna lica.
Godišnjim i srednjoročnim programom rada Fonda, koji se donose u skladu sa Nacionalnim programom zaštite životne sredine i drugim strateškim dokumentima u oblasti zaštite životne sredine, Upravni odbor Fonda (u daljem tekstu: Upravni odbor) za svaku godinu utvrđuje prioritete za dodelu sredstava.
Korisnici sredstava Fonda iz člana 2. ovog pravilnika moraju ispunjavati sledeće uslove:
1) da imaju sedište, odnosno prebivalište na teritoriji Republike Srbije,
2) da ulažu sopstvena sredstva za finansiranje projekata,
3) da prihvataju uslove za finansiranje projekata propisane opštim aktima Fonda,
4) da podnesu prijavu za finansiranje projekata,
5) da sa Fondom zaključe ugovor o korišćenju sredstava,
6) da ispune ostale uslove propisane javnim konkursom i opštim aktima Fonda.
Sopstvena sredstva korisnika za finansiranje projekata mogu biti:
- novčana sredstva korisnika,
- osnovna sredstva korisnika, ljudski resursi, itd. koji se koriste radi realizacije projekata,
- sredstva obezbeđena putem kredita i na drugi način u skladu sa zakonom,
- novčana sredstva drugih pravnih i fizičkih lica koja učestvuju u finansiranju projekta.
Ocenjivanje projekata vrši se sa aspekta značaja projekta za zaštitu, očuvanje, održivo korišćenje i unapređenje životne sredine i ispunjenosti ostalih ciljeva utvrđenih Zakonom o Fondu za zaštitu životne sredine i posebnim propisima.
Prilikom ocenjivanja projekta naročito se uzima u obzir opšti uticaj i značaj projekta za životnu sredinu, finansijski kriterijumi i kvalitet projekta.
Javnim konkursom se utvrđuju uslovi i kriterijumi za predmetni konkurs.
Kada se sredstva Fonda dodeljuju u skladu sa posebnim aktima Vlade (uredbe, programi, zaključci itd.) uslovi i kriterijumi za dodelu sredstava definišu se tim aktima.
Sredstva Fonda dodeljuju se korisnicima sredstava radi finansiranja namena utvrđenih zakonom kao krediti, zajmovi, subvencije, podsticajna sredstava, dotacije, bespovratna sredstava i pomoći.
Sredstva iz stava 1. ovog člana odobravaju se na osnovu javnog konkursa koji objavljuje Fond.
Fond ne raspisuje javni konkurs ako kao ugovorna strana sufinansira realizaciju programa, projekata i drugih aktivnosti, u skladu sa Zakonom o Fondu za zaštitu životne sredine.
Visinu dodeljenih sredstava iz stava 1. ovog člana, osim podsticajnih sredstava, utvrđuje Upravni odbor u skladu sa kriterijumima iz člana 7. ovog pravilnika i uslovima javnog konkursa.
Vlada utvrđuje visinu i uslove za dodelu podsticajnih sredstava.
Ako se radi o projektima koje na teritoriji Republike Srbije organizuju i finansiraju međunarodne organizacije, finansijske institucije i drugi međunarodni pravni subjekti, učešće sredstava Fonda utvrđuje se ugovorom koji svojom odlukom potvrđuje Upravni odbor.
Način i uslovi dodele sredstava putem kredita i zajmova utvrđuju se u saradnji sa finansijskim organizacijama (Fondom za razvoj, poslovnim bankama itd.), preko kojih se sredstva dodeljuju.
Prijava za finansiranje projekta
Prijava za finansiranje projekta sadrži:
- podatke o podnosiocima prijave,
- naziv i opis projekta,
- podatke o rukovodiocu projekta koji je neposredno zadužen za realizaciju,
- ukupnu procenjenu vrednost projekta i učešće Fonda u finansiranju projekta,
- svrhu i ciljeve projekta,
- pregled osnovnih aktivnosti u projektu,
- podatke o stepenu spremnosti projekta i analizu potencijalnih rizika,
- informacije o nabavkama koje su potrebne za sprovođenje projekta,
- vreme potrebno za realizaciju projekta,
- rezultate i efekte koji se očekuju.
Prijava za finansiranje projekata može da sadrži i druge elemente, zavisno od specifičnosti određenih projekata.
Prijava projekta podnosi se u pismenoj i elektronskoj formi na propisanom obrascu.
Sadržinu i izgled obrasca prijave projekta propisuje direktor Fonda (u daljem tekstu: direktor).
Obrazac prijave iz stava 1. ovog člana ističe se na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.
Uz prijavu se obavezno prilaže dokumentacija koja je od značaja za ocenu prijave u skladu sa uslovima i kriterijumima iz člana 7. ovog pravilnika ili uslovima i kriterijuma javnog konkursa i ona čini sastavni deo prijave.
U slučaju da prijava projekta ne sadrži sve potrebne elemente iz člana 9. i 10. ovog pravilnika, vratiće se podnosiocu da je ispravi ili dopuni.
U cilju ocene projekta Fond može tražiti od podnosioca prijave da dostavi dodatnu dokumentaciju i dokaze.
Nepotpunu prijavu ili prijavu koja ima druge formalne nedostatke Fond može vratiti podnosiocu radi izrade dodatnih analiza, studija, elaborata i slično, putem ovlašćenih stručnih lica ili stručnih organizacija.
Podnosilac prijave snosi troškove iz stava 3. ovog člana.
Prijava na javni konkurs koja nije blagovremena ne uzima se u razmatranje.
Ako podnosilac prijave ne postupi po zahtevu iz stava 1. i stava 3. ovog člana smatraće se da je povukao prijavu za finansiranje projekta, odnosno prijava se neće razmatrati.
Odluku o raspisivanju javnog konkursa, na predlog direktora, donosi
Upravni odbor.
Javnim konkursom može se predvideti finansiranje projekata na sledeće načine:
- u određenom apsolutnom iznosu po projektu,
- u određenom procentu prema procenjenoj vrednosti predmeta konkursa,
- u određenom procentu prema procenjenoj vrednosti predmeta konkursa, a do ograničenog maksimalnog iznosa.
Javni konkurs može biti otvoren do određenog roka ili dok se ne dodele sva sredstva namenjena za finansiranje projekata po javnom konkursu.
Ukoliko je javni konkurs otvoren do određenog roka Upravni odbor na osnovu zapisnika komisije donosi odluku o utvrđivanju rang liste i pojedinačne odluke o dodeli sredstava.
Ukoliko je javni konkurs otvoren do raspodele sredstva namenjenih za finansiranje projekata po javnom konkursu ne formira se komisija i ne utvrđuje se rang lista, već Upravni odbor periodično, po prijemu prijava koje ispunjavaju uslove konkursa, donosi pojedinačne odluke o dodeli sredstava.
Odluka o utvrđivanju rang liste, odnosno informacija o dodeljenim sredstvima u skladu sa stavom 4. ovog člana objavljuju se na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs., nakon dodele sredstava predviđenih javnim konkursom.
Javni konkurs za dodelu sredstava Fonda objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", jednom dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije i na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.
Rok za podnošenje prijava utvrđuje se konkursom, s tim da ne može biti kraći od 15 dana, od dana objavljivanja konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Javni konkurs obavezno sadrži:
- predmet konkursa,
- pravna i fizička lica koja imaju pravo na podnošenje prijave,
- uslove i kriterijume,
- dokumenta koja je potrebno priložiti uz prijavu,
- mesto i rok za dostavljanje prijave,
- način realizacije dodeljenih sredstava,
- napomenu da će odluka o izboru biti objavljena na internet stranici Fonda.
Javni konkurs može da sadrži i druge elemente koji se utvrđuju odlukom Upravnog odbora.
Nakon raspisivanja javnog konkursa koji je otvoren do određenog roka, direktor rešenjem imenuje komisiju za otvaranje i ocenu prijava.
Komisiju iz stava 1. ovog člana čini neparan broj članova.
Komisija vrši otvaranje i ocenu prijava i o tome sačinjava zapisnik koji dostavlja direktoru.
Komisija je obavezna da obrazloži način primene kriterijuma za ocenu prijave, kao i razloge za odbijanje prijave.
Komisija postupa od dana donošenja akta o njenom obrazovanju do okončanja poslova koji su joj povereni aktom o obrazovanju.
Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova, javnim glasanjem.
Učesnik javnog konkursa može podneti prigovor Fondu radi otklanjanje nepravilnosti u postupku, u roku od osam dana od dana isticanja odluke o utvrđivanju rang liste, odnosno informacije o dodeljenim sredstvima u skladu sa članom 13. stav 3. ovog pravilnika, na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.
Prigovor razmatra direktor.
Ako se utvrdi da je prigovor osnovan, direktor predlaže Upravnom odboru izmenu odluke o utvrđivanju rang liste, odnosno pojedinačnih odluka o dodeli sredstava.
Odluka o dodeli sredstava i ugovor
Odluku o dodeli sredstava korisniku sredstava, na predlog direktora, donosi Upravni odbor.
Odluka o dodeli sredstava obavezno sadrži:
- naziv korisnika sredstava i naziv projekta koji se finansira,
- iznos dodeljenih sredstava,
- način realizacije dodeljenih sredstava,
- rok realizacije sredstava,
- obrazloženje za donošenje odluke,
- druge elemente u zavisnosti od konkretnog projekta.
Odluka se dostavlja, na zahtev korisnika sredstava, preporučenom poštom, faksom ili elektronskom poštom.
Na osnovu odluke Upravnog odbora o dodeli sredstava, direktor zaključuje ugovor o finansiranju projekta sa korisnikom sredstava (u daljem tekstu: Ugovor).
Ugovor sadrži:
- broj i datum odluke o dodeli sredstava,
- naziv projekta,
- iznos dodeljenih sredstava,
- način, rokove i uslove za isplatu sredstava Fonda,
- obaveze korisnika sredstava,
- rok realizacije projekta,
- odredbu o primeni opštih akata Fonda na sva pitanja koja nisu regulisana ugovorom,
- odredbe o kontroli i praćenju sprovođena ugovora,
- odredbe o raskidu ugovora i posledicama raskida,
- sudsku nadležnost u slučaju spora,
- ostala međusobna prava i obaveze.
Ugovor može da sadrži i druge odredbe koje su od značaja za realizaciju konkretnog projekta.
Korisnik sredstava tokom realizacije projekta može predložiti određene izmene ugovora ukoliko iste nisu u suprotnosti sa odredbama ovog pravilnika i drugih opštih akata Fonda a od značaja su za realizaciju projekta.
Ukoliko Fond prihvati predložene izmene direktor će zaključiti aneks ugovora sa korisnikom sredstava.
Ako se izmene odnose na sadržinu odluke o dodeli sredstava, aneks ugovora se ne može zaključiti pre izmene odluke o dodeli sredstava koju donosi Upravni odbor.
Sredstva Fonda prenose se na račun korisnika sredstava nakon potpisivanja ugovora, odjednom ili u tranšama.
Odlukom Upravnog odbora, odnosno ugovorom, može se odrediti da se sredstva prenose na račun izvođača radova, dobavljača, odnosno pružaoca usluga koje korisnik sredstava angažuje u cilju realizacije projekta.
Odlukom Upravnog odbora, odnosno ugovorom prenos sredstava Fonda može se usloviti dostavljanjem dokaza o uplati sopstvenih sredstava.
Ukoliko korisnik sredstava neposredno realizuje projekat (bez angažovanja izvođača radova, dobavljača, odnosno pružaoca usluga) dužan je da uz račune, odnosno situacije, dostavi izjavu da neposredno realizuje projekat.
Sredstva Fonda mogu se preneti i pravnom licu koje je odlukom korisnika sredstava ovlašćeno za realizaciju projekta.
Uslovi prenosa sredstava iz stava 1. ovog člana isti su kao i uslovi prenosa sredstava korisniku.
Korisnik sredstava je dužan da realizuje projekat u skladu sa planiranom dinamikom realizacije i u roku koji je određen odlukom o dodeli sredstava, odnosno ugovorom.
Fond može, na obrazloženi zahtev, odlučiti da se produži rok realizacije ukoliko projekat nije realizovan iz opravdanih razloga.
Rok realizacije se može produžiti samo jednom.
Ukoliko korisnik sredstava ne realizuje projekat ni u produženom roku dužan je da u roku od 30 dana od dana isteka roka realizacije dostavi Fondu završni izveštaj.
Korisnici sredstava Fonda dužni su da primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama i odgovorni su za izbor ponuđača.
Korisnici sredstava su odgovorni za izbor ponuđača i kada sprovode postupke nabavki u skladu sa drugim propisima (međunarodnim, internim itd.)
Korisnik sredstava je dužan da dostavi Fondu izjavu da u postupku nabavke nije bilo prigovora.
Korisnik sredstava dužan je da dostavi ostalu dokumentaciju o sprovedenom postupku nabavke uz zahtev za plaćanje ili uz izveštaj.
Postupak nabavke korisnik sredstava može sprovesti pre podnošenja prijave ili u toku projekta.
U slučaju da je postupak nabavke sproveden pre podnošenja prijave projekta, sredstva Fonda ne mogu se koristiti za refundaciju već isplaćenih računa, situacija itd., a plaćanje po izdatim neplaćenim računima, situacijama itd. može se vršiti, na način predviđen ugovorom, samo ukoliko se odnose na radove, dobra i usluge koji su odlukom o dodeli sredstava odobrene kao deo projekta ili projektnih aktivnosti.
Ukoliko korisnik sredstava nije obveznik Zakona o javnim nabavkama dužan je da dostavi pisanu izjavu o tome i zapisnik u kojem se opisuje način izbora ponuđača.
Korisnici sredstava Fonda dužni su da dostave sredstva obezbeđenja kao garanciju za uredno izvršenje ugovornih obaveza.
Obaveza iz prethodnog stava ne odnosi se na organe državne uprave i jedinice lokalne samouprave, korisnike kojima su dodeljena podsticajna sredstava za izvršeni tretman otpada u skladu sa Uredbom o visini i uslovima za dodelu podsticajnih sredstava, i korisnike kojima se sredstva prenose nakon realizacije po dostavljanju i prihvatanju izveštaja.
Korisnici sredstava dužni su da snose sve troškove u vezi sa sredstvima obezbeđenja.
Fond prihvata i sredstva obezbeđenja izdata od strane izvođača radova, dobavljača, odnosno pružaoci usluga koje korisnik sredstava angažuje u cilju realizacije projekta.
U ugovoru o dodeli sredstava obavezno se navode sredstva obezbeđenja ugovorenih obaveza.
Sredstva obezbeđenja dostavljaju se istovremeno sa potpisivanjem ugovora.
Kao sredstva obezbeđenja izvršavanja ugovorenih obaveza mogu se koristiti menica, bankarska garancija, hipoteka, založno pravo na pokretnim stvarima, ugovorno jemstvo i druga sredstava obezbeđenja, u skladu sa propisima koji ih uređuju.
Sredstva obezbeđenja kredita i zajmova utvrđuju se u saradnji sa finansijskim organizacijama (Fondom za razvoj, poslovnim bankama itd.), putem kojih se sredstva dodeljuju.
Nakon što Fond usvoji završni izveštaj korisniku sredstava Fonda vraćaju se sredstva obezbeđenja za uredno izvršenje ugovorenih obaveza.
Kontrola namenskog korišćenja sredstava Fonda
Korisnici sredstava Fonda dužni su da dodeljena sredstva koriste namenski, u skladu sa odlukom o dodeli sredstava i ugovorom.
Ugovor o finansiranju projekata mora da sadrži odredbe o načinima nadzora Fonda nad namenskim korišćenjem sredstava i posledicama raskida ugovora ukoliko se dodeljena sredstva koriste nenamenski.
Korisnik sredstava dužan je da obavesti Fond o:
- statusnim promenama,
- promenama svojinskih odnosa,
- promeni lica ovlašćenog za zastupanje,
- promeni rukovodioca projekta koji je neposredno zadužen za realizaciju,
- nemogućnosti daljeg finansiranja projekta,
- nepredviđenim okolnostima koje nalažu izmene projekta,
- ostalim okolnostima koje su od značaja za realizaciju ugovora.
Fond kontroliše da li se dodeljena sredstva koriste namenski kroz kontrolu završnog izveštaja.
Fond može ugovorom predvideti periodičnu kontrolu namenskog korišćenja sredstava i realizacije projekta.
Periodična kontrola namenskog korišćenja sredstava se obavlja neposrednim uvidom stručnih službi Fonda i na osnovu periodičnih izveštaja i dokumentacije dostavljene od strane korisnika sredstava.
Stručne službe Fonda mogu u svako vreme vršiti neposrednu kontrolu realizacije projekata koje Fond finansira.
Korisnik sredstava dužan je da omogući ovlašćenim licima Fonda neposredni uvid nad realiizacijom projekta i uvid u dokumentaciju.
Fond nije dužan da unapred obavesti korisnika sredstava o neposrednoj kontroli.
Korisnik sredstava Fonda dužan je da nakon realizacije projekta dostavi
Fondu završni izveštaj radi sagledavanja efekata sprovođenja projekta.
Završni izveštaj se dostavlja najkasnije u roku od 30 dana nakon realizacije projekta.
Završni izveštaj treba da sadrži pregled preduzetih aktivnosti pri realizaciji projekta, postignute rezultate, kao i finansijske pokazatelje utrošenih sredstava, opis promena u realizaciji projekta koje utiču na troškove realizacije, sva odstupanja od plana realizacije projekta, sa obrazloženjem.
Ukoliko završni izveštaj nije kompletan vratiće se korisniku sredstava radi ispravke ili dopune u roku koji ne može biti duži od 30 dana.
Sadržinu i izgled obrasca završnog izveštaja propisuje direktor.
Obrazac završnog izveštaja ističe se na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.
Nakon što Fond usvoji završni izveštaj korisniku sredstava vraćaju se sredstva obezbeđenja za uredno izvršenje ugovorenih obaveza.
Nakon realizacije projekta korisnik sredstava, na zahtev Fonda, dužan je da dostavlja izveštaje o postignutim rezultatima projekta, u periodu do 5 godina nakon realizacije.
Ukoliko korisnik sredstava ne postupi po obavezi iz stava 1. ovog člana Fond može uskratiti buduće finansiranje projekata za period najduže do 3 godine, počev od dana prijema obaveštenja o uskraćivanju budućeg finansiranja.
Ako korisnik sredstava uskrati neposredan uvid, ako se u postupku kontrole utvrdi da korisnik sredstava ne izvršava ugovorene obaveze potpuno i blagovremeno, ako ne dostavi završni izveštaj ili ako Fond ne usvoji završni izveštaj, Fond će raskinuti ugovor.
U slučaju raskida ugovora Fond će obustaviti dalju isplatu sredstava a korisnik je dužan da vrati Fondu sva sredstva isplaćena do dana raskida, u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora, zajedno sa zakonskom zateznom kamatom počev od dana prijema sredstava do dana povraćaja sredstava na račun Fonda.
Odredbe prethodnog stava o plaćanju zakonske zatezne kamate ne primenjuju se u slučaju sporazumnog raskida ugovora.
Ugovor se može raskinuti sporazumno samo ukoliko preneta sredstva nisu utrošena suprotno nameni za koju su dodeljena.
U slučaju sporazumnog raskida ugovora Korisnik sredstava je dužan vratiti Fondu preneta sredstva u roku koji se utvrđuje ugovorom o sporazumnom raskidu ugovora i koji ne može biti duži od 60 dana.
Fond može, na obrazloženi zahtev, korisnika sredstava osloboditi obaveze povraćaja dela sredstava koja su utrošena namenski, čiju visinu utvrđuju stručne službe Fonda.
Zahtev se podnosi u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.
Korisnik sredstava može zahtevati da iznos namenski utrošenih sredstava utvrde ovlašćena stručna lica ili organizacije, pri čemu snosi sve troškove nastale na ovaj način.
U slučaju da korisnik sredstava podnese zahtev za oslobađanje obaveze povraćaja namenski utrošenih sredstava, rok iz člana 35. stav 1. počinje teći od dana utvrđivanja iznosa nenamenski utrošenih sredstava.
U slučaju raskida ugovora Fond može korisniku sredstava uskratiti mogućnost budućeg korišćenja sredstava Fonda za period najduže do tri godine, počev od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.
Registar finansiranih projekata
Fond je dužan da vodi registar finansiranih projekata. U registru finansiranih projekata obavezno se čuvaju:
- prijava projekta i dokumentacija od neposrednog značaja za ocenu prijave,
- odluka o dodeli sredstava i ugovor o finansiranju projekta,
- dokumentacija koja se odnosi na sredstva obezbeđenja,
- dokumentacija o izvršenim plaćanjima,
- dokumentacija koja se odnosi na postupak kontrole i završni izveštaj. Ostala dokumentacija vezana za finansirane projekte može se čuvati u odvojenim evidencijama.
Fond je dužan da vodi baze podataka o svim prijavama projekata, odlukama o dodeli sredstava i zaključenim ugovorima, izvršenim isplatama i rezervisanim sredstvima po osnovu zaključenih ugovora.
Direktor bliže određuje način vođenja i sadržinu baza podataka.
Finansiranje projekata koji su prijavljeni i odobreni do stupanja na snagu ovog pravilnika okončaće se po odredbama ovog pravilnika.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima koje moraju ispunjavati korisnici sredstava Fonda za zaštitu životne sredine, uslovima i načinu dodeljivanja sredstava, kriterijumima i merilima za ocenjivanje predloga projekata i načinu praćenja namenskog korišćenja sredstava i ugovorenih prava i obaveza ("Službeni glasnik RS", br. 8/10, 16/11) i Pravilnik o načinu i uslovima dodeljivanja kredita Fonda za zaštitu životne sredine ("Službeni glasnik RS", broj 57/10).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".