POSLOVNIK

GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 5/2012)

I. Osnovne odredbe

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se organizacija i rad Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: Gradski štab) i postupanje nadležnih službi grada, gradskih opština i JKP i drugih pravnih lica na objedinjavanju i koordinaciji aktivnosti na teritoriji grada Beograda.

Organizacija i rad Gradskog štaba i nadležnih službi iz prethodnog stava usmereni su na zaštitu života i zdravlja ljudi i njihove imovine, životne sredine, materijalnih, kulturnih i drugih dobara, od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i katastrofa velikih razmera.

II. Sazivanje sednice Gradskog štaba

Član 2

Sednicu Gradskog štaba saziva i njome predsedava komandant koji organizuje rad, potpisuje akta iz nadležnosti Gradskog štaba i obavlja druge poslove.

U odsustvu komandanta sednicu saziva i njome predsedava zamenik komandanta, odnosno načelnik Gradskog štaba.

Član 3

U redovnim uslovima sednice Gradskog štaba se održavaju po potrebi, dok se u vanrednim uslovima radna tela ili svi članovi Gradskog štaba sastaju shodno okolnostima.

Poziv sa predlogom dnevnog reda, zapisnikom sa prethodne sednice i materijalom za sednicu dostavlja se članovima Gradskog štaba dva dana pre održavanja sednice.

Uz poziv za prvu sednicu članovima se dostavlja Rešenje o obrazovanju Gradskog štaba.

Izuzetno, u opravdanim slučajevima, materijal se može dostaviti i kasnije, odnosno na sam dan sednice, o čemu odlučuje komandant Gradskog štaba.

Član 4

Poziv za sednicu sadrži dan, datum, vreme i mesto održavanja sednice.

O blagovremenosti dostavljanja poziva i materijala stara se nadležna služba koja obavlja stručne i organizacione poslove za potrebe Gradskog štaba shodno Rešenju o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", broj 32-34/2010).

Hitna sednica se može zakazati telefonom, odnosno na način kojim se obezbeđuje sigurno i blagovremeno dostavljanje poziva za sednicu iz člana 3. stav 1. ovog poslovnika.

III. Organizacija rada

Član 5

Rad Gradskog štaba je javan.

U određenim slučajevima javnost može da se isključi, a odluku o isključenju donosi komandant Gradskog štaba.

Član 6

Komandant Gradskog štaba obavlja poslove:

- predstavljanja i zastupanja Gradskog štaba pred nadležnim organima;

- staranja o organizaciji rada i izvršavanju zadataka i odluka Gradskog štaba;

- pripremanja i sazivanja sednica Gradskog štaba, predlaganja dnevnog reda i predsedavanja sednicama;

- staranja o primeni ovog poslovnika;

- sazivanja vanrednih sastanaka i predsedavanja istim;

- potpisivanja akata Gradskog štaba.

Član 7

U slučaju sprečenosti komandanta, poslove rukovođenja preuzima zamenik komandanta, odnosno načelnik Gradskog štaba.

Član 8

Član Gradskog štaba obavezno prisustvuje sednici, a u slučaju sprečenosti, dužan je blagovremeno obavestiti komandanta i obezbediti odgovarajuću zamenu.

O opravdanosti odsustvovanja sa sednice odlučuje komandant, na sednici Gradskog štaba, pre početka sednice.

U slučaju dužeg odsustva člana Gradskog štaba, komandant može imenovati zamenika odsutnog člana, do povratka istog sa odsustva.

Član 9

Komandant može inicirati razrešenje člana Gradskog štaba po postupku i na način na koji je imenovan.

Član 10

Sednici Gradskog štaba obavezno prisustvuju stručna lica iz člana 1. stav 1. ovog poslovnika, kao predlagači akata koja se na sednici razmatraju i stručno lice nadležne organizacione jedinice Gradske uprave, koje obavlja stručno-organizacione poslove.

Član 11

Predlog dnevnog reda utvrđuje komandant, a po potrebi, i uz konsultovanje sa Republičkim štabom za vanredne situacije ili drugim organom ili službom, u zavisnosti od prirode pitanja koja se stavljaju na dnevni red.

Komandant otvara sednicu Gradskog štaba i pristupa utvrđivanju dnevnog reda.

Sednici Gradskog štaba mogu prisustvovati i druga lica po pozivu ili na predlog komandanta.

Član 12

Dnevni red se može menjati na samoj sednici, o čemu odlučuju članovi Gradskog štaba.

Član 13

Na sednici Gradskog štaba vodi se zapisnik u koji se unose: datum i mesto održavanja sednice, podaci o pozvanima i prisutnima, dnevni red, izvestioci po tačkama dnevnog reda, predlozi i mišljenja o određenom materijalu i okolnostima po tačkama dnevnog reda i akti doneti na sednici, odnosno zaključci u vezi sa radom Gradskog štaba.

Član 14

Na početku sednice usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.

Prilikom usvajanja zapisnika Gradski štab odlučuje o primedbama stavljenim na zapisnik.

Član 15

Procenu, izradu planova i sprovođenje stručnih aktivnosti Gradskog štaba obavljaju stručne službe nadležnih organa i organizacija iz člana 1. stav 1. ovog poslovnika.

Stručnu obradu akata i drugih materijala i stručnoorganizacione poslove za sednice Gradskog štaba obavlja nadležna služba iz člana 4. stav 2. ovog poslovnika.

Član 16

O materijalu koji se razmatra vodi se rasprava i donosi se odgovarajuća odluka.

Odluka se donosi većinom glasova prisutnih članova Gradskog štaba, a ukoliko je jednak broj "za" ili "protiv" glasova, glasanje se ponavlja do donošenja odluke većinskim brojem glasova.

U situaciji neodložnosti donošenja odluke, a u slučaju iz prethodnog stava ovog člana, prihvata se odluka za koju je glasao komandant Gradskog štaba.

Član 17

Gradski štab donosi naredbe, zaključke i preporuke.

IV. Stručno-operativni timovi

Član 18

Za planiranje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i katastrofa velikih razmera, što obuhvata procenjivanje moguće ugroženosti teritorije grada od vanrednih situacija i predlaganje mera za zaštitu, obrazuju se stručno-operativni timovi Gradskog štaba.

Stručno-operativni timovi za poslove iz stava 1. ovog člana u vezi sa različitim vanrednim situacijama: za slučaj zemljotresa, vodotoka, požara, snežnih nanosa, odronjavanja, epidemija, biljnih zaraznih bolesti, stočnih zaraznih bolesti, saobraćajnih nesreća, eksplozija, nekontrolisanog oslobađanja, izlivanja, rasturanja štetnih gasovitih, tečnih i čvrstih hemijskih i radioaktivnih materija, posledica terorizma i dr. može obrazovati komandant.

Po obrazovanju stručno-operativnih timova aktom Gradskog štaba određuje se predsedavajući tima koji preuzima prava i obaveze organizovanja i pripreme za sprovođenje zaštite od elementarne nepogode iz stava 2.

Član 19

Stručno-operativne timove čini tri do osam članova, zavisno od vrste, organizaciono-tehnoloških zahteva i složenosti poslova koje obavlja Gradski štab u oblasti za koju se obrazuje stručno-operativni tim.

Član 20

Sednica stručno-operativnog tima održava se po potrebi, na poziv predsedavajućeg, na predlog komandanta Gradskog štaba, a može je sazvati i komandant Gradskog štaba.

Sednica se saziva pismeno sa propratnim materijalom, a za slučaj hitnosti saziva se telefonom ili drugim odgovarajućim sredstvom komunikacije.

Član 21

Na rad stručno-operativnih timova shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika.

Administrativne poslove obavlja stručna služba po predlogu predsedavajućeg.

Član 22

Stručno-operativni tim je za svoj rad odgovoran Gradskom štabu i na zahtev istog podnosi izveštaj o svom radu.

Gradski štab može od stručno-operativnog tima zahtevati konkretno stručno mišljenje, kako bi se olakšao rad Gradskog štaba i koordinacija sa nadležnim organima i stručnim organizacijama i službama u rešavanju odgovarajućih pitanja od značaja za planiranje zaštite i saniranje posledica od elementarnih i drugih većih nepogoda.

V. Posebne odredbe

Član 23

Komandantu, zameniku komandanta, članovima Gradskog štaba i stručnoj službi izdaje se posebna legitimacija, čiju formu i sadržinu propisuje služba nadležna za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda.

Ukoliko za vreme obavljanja dužnosti članstva u Gradskom štabu određenom licu nastupi prestanak mandata kod poslodavca, poslodavac se obavezuje da u roku od 15 dana vrati posebnu legitimaciju iz prethodnog stava ovog člana stručnoj službi dostavi podatke o novom licu za koga je potrebno obezbediti novu posebnu legitimaciju za potrebe Gradskog štaba.

Član 24

Gradski štab ima pečat u skladu sa rešenjem načelnika Gradske uprave.

O izradi pečata stara se Služba za opšte poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

VI. Završne odredbe

Član 25

Izmene i dopune poslovnika mogu predložiti komandant ili član Gradskog štaba.

Predlog iz stava 1. ovog člana se podnosi u pisanom obliku uz obrazloženje.

Član 26

Ovaj poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".