ODLUKA

O UTVRĐIVANJU PROGRAMA OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA IZ POKRAJINSKIH ORGANA ZA 2012. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 2/2012)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program opšteg stručnog usavršavanja pokrajinskih službenika iz pokrajinskih organa za 2012. godinu (u daljem tekstu: Program).

Član 2

Program iz člana 1. ove odluke, čini njen sastavni deo.

Član 3

Za realizaciju Programa iz člana 1. ove odluke, Služba za upravljanje ljudskim resursima posebnim aktom propisaće godišnji plan stručnog usavršavanja i obučavanja za 2012. godinu i utvrdiće dinamiku njegove realizacije.

Član 4

Za realizaciju Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva su obezbeđena u budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2012. godinu.

Za realizaciju pojedinih obuka iz Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva će se obezbediti iz budžeta organizacija uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

Član 5

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

 

PROGRAM

OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA IZ POKRAJINSKIH ORGANA ZA 2012. GODINU

 

SADRŽAJ

UVOD

Odlukom o osnivanju Službe za upravljanje ljudskim resursima ("Službeni list APV", broj: 18/2006) utvrđeno je da Služba obavlja stručne poslove u vezi sa upravljanjem ljudskim resursima u pokrajinskim organima uprave, organizacijama i službama. Osnovni delokrug njenog rada je organizacija i koordinacija stručnog usavršavanja, obučavanja i dodatnog obrazovanja zaposlenih u organima. Na osnovu ranijeg iskustva u Službi i na osnovu materijalnih mogućnosti koje su u momentu donošenja ovog predloga programa ograničene, odabrano je ukupno 15 obuka:

1. Kurs stranih jezika i jezika manjinskih nacionalnih zajednica;

2. Izrada akata (pravno normiranje);

3. Primena propisa u vezi sa javnim nabavkama - Zakon o javnim nabavkama i prateći propisi;

4. Upravni postupak i upravni spor;

5. Rešenje kao akt regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog;

6. Rukovođenje i upravljanje timom;

7. Komunikacijske veštine i veštine rešavanja konflikata;

8. Razvoj prezentacijskih sposobnosti i veštine javnog nastupa;

9. Borba protiv korupcije;

10. Institucije Evropske unije i odlučivanje u Evropskoj uniji;

11. Pisanje projekata za fondove Evropske unije;

12. Trening emocionalne pismenosti;

13. Upravljanje vremenom;

14. Upravljanje stresom;

15. Značaj pismenosti u organima pokrajinske uprave.

Opšti cilj svih obuka je usavršavanje rada pokrajinskih službenika kroz sticanje novih znanja i veština i obnavljanje postojećeg znanja, radi poboljšanja funkcionisanja pokrajinske uprave.

Obuke će se izvoditi u raspoloživim salama u zgradi Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine i Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao i u drugim objektima koji služe za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici). Takođe, u skladu s potrebama, obuke će se odvijati i van napred navedenih objekata, tj. van Novog Sada.

Predavači i lica angažovana na seminarima biće stručnjaci iz pojedinih oblasti, ali i pokrajinski službenici koji imaju znanje i višegodišnje iskustvo u radu u pokrajinskim organima. Pretpostavka je da na pitanja i nedoumice sa kojima se susreću pokrajinski službenici najbolje mogu da odgovore ljudi iz prakse.

Pojedine obuke će se izvoditi u saradnji sa drugim pokrajinskim organima, nevladinim organizacijama i drugim stručnim institucijama.

Obuke će se izvoditi kao kombinacija predavanja i radionica, što znači da se od učesnika/polaznika očekuje aktivno učešće u radu. U skladu sa potrebama i interesovanjem, pojedine obuke organizovaće se više puta u toku godine.

Pravo da se prijave na obuke imaju svi pokrajinski službenici na izvršilačkim i na rukovodećim radnim mestima u pokrajinskim organima, s tim što je svakom obukom određeno na koju kategoriju pokrajinskih službenika se odnosi. Pored zainteresovanosti pokrajinskih službenika za određenu obuku, konačnu odluku o učešću će doneti starešina pokrajinskog organa. Prijave će se podnositi na osnovu poziva koji će se objavljivati: na internet stranici Službe za upravljanje ljudskim resursima, pismenih poziva upućenih svim pokrajinskim organima, kao i na osnovu poziva koje će pokrajinski službenici dobijati direktno putem elektronske pošte, na osnovu podataka prikupljenih putem Upitnika za analizu potreba stručnog usavršavanja pokrajinskih službenika u 2012. godini koje je sprovela Služba za upravljanje ljudskim resursima.

Na kraju završene obuke učesnicima će se dodeliti sertifikat o završenoj obuci.

NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA I JEZIKA MANJINSKIH NACIONALNIH ZAJEDNICA

CILJ

Priprema pokrajinskih službenika za polaganje ispita iz stranog jezika i jezika manjinskih nacionalnih zajednica kao i osposobljavanje i usavršavanje pokrajinskih službenika za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima u skladu sa potrebama organa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema pokrajinskih službenika za polaganje ispita iz stranog jezika i jezika manjinskih nacionalnih zajednica pred komisijama koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u skladu sa Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list AP Vojvodine", broj 14/2003, 2/2006 i 18/2009 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine ("Službeni list AP Vojvodine", broj 6/2004).

Imajući u vidu sve intenzivniji proces međunarodne integracije, kao i sve učestaliju saradnju s međunarodnim organizacijama, znanje stranih jezika predstavlja jedan od osnovnih uslova za efikasno i racionalno obavljanje poslova u pokrajinskim organima, naročito za zaposlene koji često komuniciraju sa strancima.

Znanje jezika manjinskih nacionalnih zajednica je izuzetno važno radi pune primene prava pripadnika nacionalnih zajednica da se organima uprave obraćaju na maternjem jeziku i da im se odgovor pruži na istom jeziku.

CILJNA GRUPA

Pokrajinski službenici na svim nivoima, sa davanjem prioriteta pokrajinskim službenicima koji često dolaze u kontakt sa strancima i strankama i kojima je aktom o sistematizaciji radnih mesta kao jedan od uslova predviđeno poznavanje stranog jezika ili jezika manjinskih nacionalnih zajednica.

SADRŽAJ

- priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji, visoki)

- gramatika stranog jezika i jezika nacionalnih manjinskih zajednica;

- rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

- pisanje službenih dopisa;

- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija (osnovna, poslovna).

TRAJANJE

Tokom cele školske 2012/13. godine.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori stranih jezika i jezika manjinskih nacionalnih zajednica.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi naknade za izvođenje nastave;

Troškovi literature za nastavu (knjiga, radna sveska, priručnik i rečnik upravno-pravne terminologije).

NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

CILJ

Sticanje i obnavljanje postojećih znanja iz normativne delatnosti.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Usvajanjem Statuta Autonomne Pokrajine Vojvodine i Zakona o utvrđivanju nadležnosti Autonomne Pokrajine Vojvodine na normativnom planu je došlo do promena i novih nadležnosti u donošenju akata, te je potrebno da se pokrajinski službenici upoznaju sa promenama, ali i da se razjasne eventualne nedoumice u pripremi i pisanju opštih akata koje donose Pokrajinska Skupština, Pokrajinska Vlada i pokrajinski organi uprave.

Takođe, s obzirom na to da Skupština AP Vojvodine ima pravo predlaganja zakona i amandmana na zakone, neophodno je da se pravnici/pokrajinski službenici upoznaju sa izradom ove vrste propisa.

CILJNA GRUPA

Pokrajinski službenici - pravnici.

SADRŽAJ

- Statut Autonomne Pokrajine Vojvodine;

- Pokrajinska skupštinska odluka o sprovođenju Statuta Autonomne Pokrajine Vojvodine;

- Odluka o pravnom normiranju;

- jedinstvena metodološka pravila za izradu propisa (Zakonodavni odbor Narodne skupštine Republike Srbije);

- drugo.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Pokrajinski službenici zaposleni u Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice koji rade na normativno-pravnim poslovima i drugi pravnici koji imaju višegodišnje iskustvo na izradi propisa, kao i eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (npr. univerzitetski profesori), te zaposleni u nadležnim republičkim organima.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: PRIMENA PROPISA U VEZI SA JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

CILJ

Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti sprovođenja postupka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

U januaru 2009. godine stupio je na snagu Zakon o javnim nabavkama kojim je propisano da naručioci treba da u sistematizaciji radnih mesta propišu i radno mesto službenika za javne nabavke u čijem opisu poslova je i sprovođenje javnih nabavki. Službenik za javne nabavke je posebno obučen službenik za ovu vrstu poslova i koji je sertifikovan, te je ova edukacija potrebna kao priprema za polaganje ispita za sticanje sertifikata. Takođe, ovim seminarom se omogućava razmena iskustva i otklanjanje nedoumica koje nastaju na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki.

CILJNA GRUPA

Pravnici i ekonomisti i drugi pokrajinski službenici koji rade na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki, učestvuju u radu komisija za sprovođenje postupka javnih nabavki i drugo.

SADRŽAJ

- vrste javnih nabavki;

- oblik i sadržina (obavezni elementi) poziva za prikupljanje ponuda;

- obavezna dokumentacija koju je potrebno pribaviti od ponuđača;

- kriterijumi za izbor najboljeg ponuđača i odlučivanje;

- obaveze organa nakon sprovedenog postupka (izrada ugovora, izveštaja, zapisnika, obaveštenja itd.).

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Pokrajinski službenici koji imaju višegodišnje iskustvo u sprovođenju postupka javnih nabavki, pokrajinski službenici koji vrše nadzor nad sprovođenjem postupka javnih nabavki, stručnjaci iz nadležnih republičkih organa.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

CILJ

Obnavljanje znanja i otklanjanje nedoumica prilikom rešavanja u upravnim stvarima.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Pokrajinski organi rešavaju u upravnim stvarima u prvom i drugom stepenu. Upravne postupke vode, pre svega, pravnici, ali i lica koja nisu pravnici. Radi unapređivanja vođenja upravnog postupka i otklanjanja nedoumica, potrebno je sprovesti obuku na dva nivoa: početni kurs za pokrajinske službenike koji imaju teorijsko, ali ne praktično znanje, te napredni kurs za pokrajinske službenike koji godinama rade na ovim poslovima, ali imaju određenih nedoumica. Takođe, razlog za održavanje ove obuke je i ujednačavanje prakse po sekretarijatima/pokrajinskim organima. Ujedno, novine koje su propisane Zakonom o upravnim sporovima, kao što je obavezna javna rasprava i učestvovanje predstavnika organa koji je tužen u upravnom sporu iziskuju edukaciju za pokrajinske službenike koji do sada nisu učestvovali u ovakvim postupcima.

CILJNA GRUPA

Na osnovnom kursu ciljna grupa su pravnici i pokrajinski službenici koji nisu pravnici, a koji u svojstvu službenog lica rešavaju u upravnim stvarima ili obavljaju pojedine radnje u postupku.

Na naprednom kursu su ciljna grupa pravnici koji rešavaju u upravnom postupku.

SADRŽAJ

Osnovni kurs

- načela upravnog postupka;

- svojstvo stranke u postupku;

- ovlašćenja pokrajinskih organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

- tok upravnog postupka;

- izvršenje upravnog akta;

- smernice za modernizaciju upravnog postupka.

Napredni kurs

- načela upravnog postupka;

- svojstvo stranke u postupku;

- ovlašćenja pokrajinskih organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

- tok upravnog postupka;

- izvršenje upravnog akta;

- rešavanje u postupku zasnivanja radnih odnosa;

- upravni spor.

TRAJANJE

Osnovni kurs - dva dana.

Napredni kurs - dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Pokrajinski službenici koji imaju višegodišnje iskustvo u vođenju upravnog postupka, eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (npr. univerzitetski profesori), sudije Upravnog suda.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.).

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

CILJ

Savetovanje ima za cilj da se putem razmatranja problematike rešenja, kao osnovnog akta regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog u pokrajinskim organima, obnovi znanje, otklone nedoumice, te doprinese stvaranju ujednačene dobre prakse prilikom regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog putem rešenja u pokrajinskim organima.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Rešenje iz radnog odnosa je osnovni pojedinačni pravni akt kojim se reguliše radno-pravni položaj zaposlenog u pokrajinskim organima. Praksa pokazuje da postoje otvorena pitanja i nedoumice kod lica koja sastavljaju rešenja kojima se reguliše radno-pravni položaj zaposlenih. Radi unapređivanja rada pri sastavljanju rešenja te otklanjanju nedoumica, potrebno je sprovesti savetovanje tokom koga bi se nejasnoće i neujednačena praksa razmatrali a otvorena pitanja diskutovala, sve u cilju zakonitog, efikasnog, ekonomičnog postupanja.

CILJNA GRUPA

Ciljna grupa su pravnici, odnosno ostali pokrajinski službenici koji sastavljaju nacrte rešenja iz oblasti radnog odnosa, te rukovodioci pokrajinskih organa, koji ta rešenja donose.

SADRŽAJ

- izvori;

- pojam rešenja;

- odnos rešenja iz ZUP-a i rešenja kao akta regulisanja prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa;

- načela za donošenje rešenja;

- forma i sadržina rešenja;

- sadržina rešenja po stavkama;

- pravna sredstva (žalba/prigovor, Komisija za žalbe, rokovi);

- nedoumice pri sastavljanju rešenja.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Pokrajinski službenici koji imaju višegodišnje iskustvo u sastavljanju rešenja iz oblasti radnog odnosa, rukovodioci koji rešenja donose, eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (npr. univerzitetski profesori), sudije koje se bave tom oblašću.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

CILJ

Sticanje znanja o formiranju i organizaciji rada u timu, sa načinima (stilovima) rukovođenja i sa veštinama pregovaranja i odlučivanja.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Timski rad pruža mogućnost efikasnijeg i boljeg obavljanja poslova. Imajući u vidu savremene tendencije da se izvršenje poslova poverava određenom timu, neophodno je da se rukovodioci upoznaju s principima rukovođenja timom. Takođe, postoje različiti stilovi rukovođenja koji se odražavaju na efikasnost obavljanja poslova. Kako bi pospešili i jedno i drugo potrebno je da pokrajinski službenici, raspoređeni na rukovodeća radna mesta, unapređuju svoja znanja iz rukovođenja, kao i da steknu određene veštine kao što su veštine pregovaranja i veštine donošenja odluka.

CILJNA GRUPA

Pokrajinski službenici raspoređeni na rukovodeća radna mesta.

SADRŽAJ

- karakteristike tima;

- formiranje i rukovođenje timom;

- stilovi rukovođenja;

- veštine pregovaranja;

- veštine odlučivanja.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz organizacija koje se bave poslovnom psihologijom.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

CILJ

Upoznavanje pokrajinskih službenika s načelima komunikacije i veštinama potrebnim za rešavanje konflikata.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Tokom rada pokrajinski službenici se susreću sa velikim brojem stranaka, te je radi poboljšanja komunikacije potrebno sprovesti obuku iz ove oblasti, a sa ciljem zadovoljavanja potreba građana za uslužnom upravom.

Takođe, pokrajinski službenici svakodnevno u radu komuniciraju međusobno. Ponekad zbog loše komunikacije dolazi do konflikata unutar organa što se odražava na radnu atmosferu, a samim tim i na izvršavanje poslova. Da bi se predupredili ovakvi problemi i poboljšala komunikacija potrebno je sprovesti obuku.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici raspoređeni na izvršilačkim i na rukovodećim radnim mestima.

SADRŽAJ

- pojam i značaj komunikacije;

- osnovni pojmovi asertivne komunikacije;

- asertivna prava;

- empatija;

- davanje i primanje povratne informacije;

- rešavanje konflikata.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz organizacija koje se bave poslovnom psihologijom.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

CILJ

Razvijanje prezentacijskih sposobnosti i veština javnih nastupa kod pokrajinskih službenika.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Pokrajinski službenici, posebno oni koji su na rukovodećim radnim mestima, imaju često potrebu da izlažu pred većom grupom ljudi. S obzirom da je za uspešan nastup potrebno određeno znanje i veštine neophodno je da se službenici edukuju iz ove oblasti.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici. Prednost će imati pokrajinski službenici koji u okviru radnih mesta imaju potrebe za prezentacijama i javnim nastupom i koji se nalaze na rukovodećim radnim mestima.

SADRŽAJ

- priprema prezentacija;

- metode prezentovanja;

- izbor tehničke podrške;

- korišćenje prezentacijskih alata na računaru;

- veština nastupa pred većim brojem slušalaca - javni nastup.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE

CILJ

Upoznavanje rukovodioca i pokrajinskih službenika sa pojmom korupcije, preventivne mere i mehanizmi za borbu protiv korupcije.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Nacionalnom strategijom za borbu protiv korupcije i akcionim planom za borbu protiv korupcije propisano je da će se službenici iz javne uprave kontinuirano edukovati iz oblasti borbe protiv korupcije.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici i rukovodioci.

SADRŽAJ

- upoznavanje sa pojmom korupcije;

- upoznavanje sa domaćim i međunarodnim aktima u vezi sa borbom protiv korupcije;

- obaveze pokrajinskih službenika i rukovodioca u vezi sa borbom protiv korupcije;

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: INSTITUCIJE EVROPSKE UNIJE I ODLUČIVANJE U EVROPSKOJ UNIJI

CILJ

Upoznavanje polaznika sa institucijama i načinom donošenja odluka u Evropskoj uniji.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Proces stabilizacije i pridruživanja Republike Srbije Evropskoj uniji je formalno započet 2001. godine. Narodna skupština Republike Srbije je 9. septembra 2008. godine ratifikovala Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) i Prelazni trgovinski sporazum. Takođe, Republika Srbija je 22. decembra 2009. godine podnela kandidaturu za članstvo u Evropskoj uniji. Drugim rečima, Republika Srbija preduzima korake da postane članica Evropske unije i potrebno je da se pokrajinski službenici upoznaju sa institucijama i načinom donošenja odluka u Evropskoj uniji.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici.

SADRŽAJ

- osnivački akti Evropske unije i reformski ugovor (Lisabonski ugovor);

- organi Evropske unije;

- procedure za donošenja propisa i propisi Evropske unije (primarni izvori prava, sekundarni izvori prava, propisi i drugi akti koje donose organi Evropske unije);

- kriterijumi za prijem u članstvo Evropske unije.

- postupak za sticanje statusa članice Evropske unije.

TRAJANJE

Pet dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: PISANJE PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE

CILJ

Upoznavanje polaznika sa fondovima koji su dostupni Republici Srbiji pre nego što postane kandidat i nakon dobijanja statusa kandidata za članstvo u Evropskoj uniji i način pisanja projekata za te fondove.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Republika Srbija još uvek nije postala kandidat za članstvo u Evropskoj uniji, ali postoje mogućnosti korišćenja nekoliko fondova Evropske unije kroz koje se omogućava finansijska podrška zemljama koje nisu članice, ni kandidati. Evropska unija je propisala formu projekata, te je neophodno da se pokrajinski službenici upoznaju sa istom, kao i procedurom za konkurisanje.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici.

SADRŽAJ

- upoznavanje sa fondovima koje su na raspolaganju državama nečlanicama Evropske unije;

- sačinjavanje aplikacija za konkurse Evropske unije;

- procedura podnošenja projekata.

TRAJANJE

Pet dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

CILJ

Cilj treninga je razumevanje principa nastajanja kako pozitivnih, tako i negativnih emocija, i povezanosti koja postoji između emocija, misli i ponašanja, informisanje o osnovnim greškama u razmišljanju koje dovode do preteranih, neadekvatnih emocija, zatim učenje prepoznavanja sopstvenih emocija i načina nošenja sa njima.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Emocionalno pismena komunikacija smanjuje nefunkcionalne konflikte nastale kroz neadekvatno upravljanje emocijama, poboljšava i unapređuje međuljudske odnose što vodi većem zadovoljstvu zaposlenih i boljem i kvalitetnijem obavljanju poslova i funkcionisanju u aktivnostima vezanim za posao.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici.

SADRŽAJ

- upoznavanje sa veštinama slobodnog izražavanja ljubavi i naklonosti prema sebi i drugima;

- uviđanje povezanosti između mišljenja, osećanja i ponašanja;

- razlike između funkcionalnih i nefunkcionalnih neprijatnih osećanja;

- uviđanje pozitivnih funkcija neprijatnih osećanja;

- i drugo.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (psiholozi, sertifikovani treneri).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

CILJ

Upoznavanje polaznika sa uzrocima i posledicama lošeg upravljanja vremenom, tehnikama povećanja opšte produktivnosti, delotvornosti zaposlenih i boljeg iskorišćavanja vremena.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Upravljanje vremenom leži u osnovi efikasnog izvršavanja zadataka, smanjuje broj grešaka nastalih u radu, omogućava poštovanje postavljenih rokova, a isto tako upravljanje vremenom je važno i u ostvarenju adekvatnih odnosa između zaposlenih, kao i između zaposlenih i rukovodioca.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici.

SADRŽAJ

- šta je upravljanje vremenom?

- uzroci lošeg upravljanja vremenom;

- posledice lošeg upravljanja vremenom;

- kradljivci vremena;

- tehnike upravljanja vremenom;

- delegiranje

- i drugo.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

CILJ

Upoznavanje polaznika sa pojmom stresa i njegovim posledicama, i ovladavanje mogućim tehnikama za prevenciju i prevazilaženje stresa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Stres je danas jedan od najčešćih problema koje navode zaposleni u svom radu. Prevencija stresa je od izuzetne važnosti i ima obostranu korist kako za samog zaposlenog tako i za organizaciju.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici.

SADRŽAJ

- šta je stres i simptomi stresa;

- vrste stresa;

- uzroci i posledice stresa;

- sagorevanje na poslu;

- strategije suočavanja sa stresom;

- tehnike relaksacije.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.

NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

CILJ

Obnavljanje starog i sticanje novog znanja iz oblasti gramatike, pravopisa i dobrog stila. Rešavanje jezičkih nedoumica koje se često javljaju u radu organa uprave. Stručna pomoć u teškoćama i dilemama koje su primetne u svakodnevnom izražavanju i pisanju.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem pojedinačnih i opštih akata u organima pokrajinske uprave sa standardima srpskog književnog jezika.

Neophodnost da se nauči odnosno utvrdi pravilno pisanje i izražavanje.

Ukazivanje na rđave odlike birokratskog stila i na potrebu da se jezik pokrajinske administracije uskladi s važećim jezičkim normama.

CILJNA GRUPA

Svi pokrajinski službenici koji se usmeno i pismeno služe srpskim jezikom, bilo kao maternjim bilo kao drugim jezikom.

SADRŽAJ

- birokratizacija standardnog srpskog jezika - razlozi, istorijat, primeri;

- osobine birokratskog jezika:

- preopširnost;

- komplikovanost;

- neodređenost;

- stereotipnost;

- nasilne promene rečnika;

- birokratske konstrukcije i jezički obrti;

- karakteristične gramatičke, pravopisne i stilske greške u jeziku administracije;

- stilska vežba.

TRAJANJE

Jedan dan.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori srpskog jezika i književnosti, zaposleni u Vladi Autonomne Pokrajine Vojvodine kao stručni saradnici - lektori za srpski jezik.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku.

Troškovi najma prostora za održavanje obuke, u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor u salama Skupštine i Vlade AP Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Vojvođanski omladinski centar" u Sremskoj Kamenici).

Troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika/učesnika, organizatora i predavača.

Troškovi prevoza.

Troškovi izrade propratnog materijala za učesnike (štampanje priručnika, izrada materijala u elektronskom obliku CD, i dr.)

Ostali troškovi koji se unapred ne mogu predvideti.