POSLOVNIKPOKRAJINSKE IZBORNE KOMISIJE("Sl. list AP Vojvodine", br. 4/2012) |
Ovim poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Pokrajinske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Novom Sadu, u zgradi Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine, ulica Vladike Platona bb.
Komisija u svom radu koristi tri pečata: dva velika pečata obeležena rednim brojem - rimskom cifrom I i II i jedan mali pečat i jedan štambilj.
Veliki pečat ima oblik kruga, prečnika 60 mm, sa malim grbom Republike Srbije u sredini i grbom Autonomne Pokrajine Vojvodine postavljenim desno od malog grba Republike Srbije. Tekst pečata ispisan je u koncentričnim krugovima oko malog grba Republike Srbije i grba Autonomne Pokrajine Vojvodine. U spoljašnjem krugu ispisan je naziv: "Republika Srbija", u prvom sledećem krugu naziv: "Autonomna Pokrajina Vojvodina". U sledećem unutrašnjem krugu naziv organa: "Pokrajinska izborna komisija", a ispod naziva organa, u sledećem unutrašnjem krugu sedište "Novi Sad".
Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku ćiriličkim i latiničkim pismom i na mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.
Mali pečat ima oblik kruga, prečnika 28 mm sa malim grbom Republike Srbije u sredini i grbom Autonomne Pokrajine Vojvodine postavljenim desno od malog grba Republike Srbije. Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku ćiriličkim pismom istovetne sadržine kao kod velikog pečata.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: u prvom redu - "Pokrajinska izborna komisija", u drugom redu - "Br." u trećem redu prostor za ispisivanje datuma, a u četvrtom redu - "Novi Sad".
Tekst štambilja ispisan je ćiriličkim pismom.
Veliki i mali pečat Komisije nalaze se u Odseku pisarnice, ekspedicije i arhive u Službi Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Služba).
Za njihovo čuvanje i rukovanje zadužen je referent za poslove ekspedicije i arhive ili drugo lice po ovlašćenju sekretara Komisije.
U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim, međunarodnim i međuregionalnim organima i organizacijama.
Komisija može da organizuje stručna savetovanja i druge oblike stručnog rada o pitanjima iz svoje nadležnosti.
Predsednika, sekretara, članove Komisije u stalnom sastavu i njihove zamenike imenuje Skupština Autonomne Pokrajine Vojvodine u skladu sa Pokrajinskom skupštinskom odlukom o izboru poslanika u Skupštinu Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Odluka).
Članove Komisije i njihove zamenike u proširenom sastavu određuje Komisija, u skladu sa Odlukom.
Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi koje zamenjuju.
Komisija radi i odlučuje na sednici.
Predsednik Komisije:
- predstavlja Komisiju,
- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,
- potpisuje akta Komisije,
- odobrava službena putovanja u zemlji i inostranstvu,
- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,
- stara se o primeni ovog poslovnika, i
- obavlja druge poslove utvrđene Odlukom i ovim poslovnikom.
Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akta Komisije koja se odnose na pitanja operativnog karaktera.
Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije, a može da obavlja i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.
Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:
- da predlažu sazivanje i dnevni red sednice Komisije,
- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,
- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,
- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.
Sekretar Komisije:
- priprema sednice Komisije,
- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,
- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa Odlukom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.
Komisija radi u sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili, u što kraćem roku, kad to predloži najmanje trećina članova Komisije.
U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici.
U slučaju sprečenosti predsednika ili zamenika predsednika Komisije sednicu može sazvati i predsedavati sednicom član Komisije koga predsednik pismeno ovlasti.
Saziv za sednicu Komisije, sa predlogom dnevnog reda, upućuje se članovima Komisije i njihovim zamenicima, po pravilu u pisanom obliku, najdocnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice, a po potrebi, sednice se sazivaju telefonom ili elektronskom poštom.
Izuzetno, poziv za sednicu Komisije sa predlogom dnevnog reda, može se dostaviti i u kraćem roku, pri čemu je predsednik Komisije dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.
Saziv sednice sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda. Uz saziv sednice, članovima i zamenicima članova Komisije, dostavlja se i materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik sa prethodne sednice Komisije, ukoliko je sačinjen.
Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.
Sednica može da bude održana kada joj prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Sednici predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.
U slučaju da predsednik mora da napusti sednicu, predsedavanje preuzima zamenik predsednika, odnosno, u slučaju da je zamenik predsednika odsutan, predsedavanje preuzima član Komisije koga predsednik pismeno ovlasti.
Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.
U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.
Sednici, na poziv predsednika Komisije, mogu da prisustvuju i da učestvuju u raspravi i predstavnici pokrajinskih i drugih organa i organizacija, ukoliko se na sednici razmatraju pitanja iz njihovog delokruga, o čemu predsedavajući obaveštava članove Komisije na početku sednice.
Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice, ukoliko je sačinjen i blagovremeno dostavljen članovima i zamenicima članova Komisije.
Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.
Ukoliko nema primedaba na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.
O iznetim primedbama na zapisnik, Komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.
Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama. Predsedavajući potpisuje zapisnik.
Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.
Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.
O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.
Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o utvrđivanju dnevnog reda u celini.
Na predlog predsedavajućeg ili člana Komisije, odnosno zamenika člana, Komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na pet minuta.
Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, predsednik Komisije, ili član Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije izveštava Komisiju i predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).
Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.
Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.
Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.
Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno njihovih zamenika.
Komisija odlučuje većinom glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.
Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.
Komisija uvek glasa za usvajanje predloga.
Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je predlog odbijen.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radne grupe iz reda svojih članova, kojoj stručnu pomoć mogu pružati zaposlena lica.
Komisija može, po potrebi, da zaduži pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, i da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.
O prigovoru koji je upućen Komisiji, sekretar odnosno zamenik sekretara priprema stručno mišljenje za potrebe Komisije najkasnije u roku od 24 časa.
Predsedavajući uvek stavlja na glasanje predlog da se prigovor usvoji.
Ako predlog da se prigovor usvoji ne dobije većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora i svim podnosiocima izbornih lista, odnosno predloga kandidata, na adresu označenu u izbornoj listi, odnosno u predlogu kandidata.
Kad je protiv rešenja Komisije po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu nadležnom sudu u roku od 24 časa od časa prijema žalbe.
Rad Komisije je javan.
Komisija obezbeđuje javnost rada:
- omogućavanjem zainteresovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog postupka,
- objavljivanjem akata Komisije u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine", u skladu sa ovim poslovnikom,
- objavljivanjem Informatora o radu Komisije i omogućavanjem pristupa informacijama od javnog značaja kojima raspolaže Komisija, u skladu sa zakonom,
- objavljivanjem akata i informacija o radu Komisije na internet stranici Komisije,
- izdavanjem saopštenja za javnost, i
- održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije, u skladu sa ovim poslovnikom.
Komisija objavljuje Informator o svom radu.
Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je sekretar Komisije.
O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja, koji se odnose na izborni materijal, odlučuje Komisija.
Komisija ima svoju internet stranicu na kojoj se objavljuju opšta akta Komisije, izveštaji o rezultatima izbora, informacije o održanim sednicama Komisije i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koji nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije, a od značaja su za informisanje javnosti.
O ažuriranju internet stranice Komisije stara se sekretar Komisije.
Saopštenje za javnost, izdaje se preko Službe.
O radu Komisije javnost obaveštava predsednik Komisije ili član kojeg Komisija za to ovlasti, putem konferencija za medije i izjava za medije.
Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije i sprovođenja izbora.
VII ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Članovi i zamenici članova Komisije i zaposleni u Službi angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.
VIII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora, obezbeđuju se u budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Komisija podnosi Skupštini AP Vojvodine finansijski plan potrebnih sredstava za redovan rad i troškove sprovođenje izbora i izveštaj o utrošenim sredstvima za redovan rad i sprovođenje izbora.
Predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Naknada za rad u Komisiji, uređuje se posebnom odlukom.
Služba obezbeđuje i pruža Komisiji neophodnu stručnu i tehničku pomoć.
Lica koja pružaju neophodnu stručnu i tehničku pomoć Komisiji imaju pravo na naknadu, koja se uređuje posebnim aktom.
Naredbodavac za korišćenje sredstava koja se obezbeđuju za rad Komisije je sekretar Komisije.
IX DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE
Na sednici Komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatu glasanja o pojedinim pitanjima.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa propisima.
U Komisiji se vodi delovodni protokol, sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.
Pitanja od značaja za rad Komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije.
Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi važi Poslovnik Pokrajinske izborne komisije, Broj: 013-2/08, od 19. marta 2008. godine.
Ovaj poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".