ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA UŽICA("Sl. list grada Užica", br. 3/2012) |
Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Užica (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu, Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, Statutom grada Užica i Poveljom interne revizije grada Užica.
U okviru Službe je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.
2. POLOŽAJ I NAČIN ORGANIZOVANJA SLUŽBE
Služba je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Užica, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku.
Funkcionalna nezavisnost interne revizije se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji.
Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom - rukovodioc Službe, koji je direktno odgovoran gradonačelniku.
Gradonačelnik grada Užica je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.
Gradonačelnik sa rukovodiocem Službe potpisuje Povelju interne revizije grada Užica.
Poveljom interne revizije grada Užica navode se: cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije; status interne revizije u okviru grada Užica; način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije; obim - delokrug rada interne revizije.
Gradonačelnik grada Užica je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršenje obaveza zaposlenih u Službi.
Rukovodioc Službe je odgovoran za aktivnosti Službe uključujući i:
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku nacrt Povelje interne revizije, strateški i godišnji plana interne revizije,
- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama,
- odobrava plan obavljanja pojedinačnih revizija,
- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane Službe,
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora,
- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
Izveštaj o svom radu i radu Službe, rukovodioc Službe dostavlja gradonačelniku grada Užica najmanje jednom godišnje.
Pored godišnjeg izveštaja dostavlja i:
- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije,
- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije,
- izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca Službe i internih revizora naišle na ograničenja.
Rukovodioc Službe obavezan je da:
- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom,
- prisustvuje svim sednicama Gradskog veća.
4. ODNOS SLUŽBE PREMA SUBJEKTIMA REVIZIJE
Subjekti revizije su korisnici budžetskih sredstava grada Užica, unutrašnje organizacione jedinice korisnika budžetskih sredstava grada Užica, programi, aktivnosti ili funkcije koja su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika budžetskih sredstava grada Užica.
Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.
Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.
Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.
5. POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE
Rukovodilac Službe
OPIS POSLOVA: Rukovodi i organizuje Službe. Obezbeđuje najviši profesionalni nivo obavljanja interne revizije kao bitnog elementa upravljačke strukture. Rukovodi revizorskim timom i daje uputstava za obavljanje revizije sistema, revizije usaglašenosti, finansijske revizije, revizije informacionih tehnologija i revizije uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; priprema i podnosi na odobravanje gradonačelniku nacrt strateškog i godišnjeg plana interne revizije. Nadgleda sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije; vrši raspodelu radnih zadataka internim revizorima i odobrava planove obavljanja pojedinačne revizije; omogućava stalnu obuku i prati rad internih revizora. Obezbeđuje održavanje organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Priprema izveštaje iz delokruga rada Službe; obavlja i druge najsloženije zadatke u oblasti interne revizije po nalogu gradonačelnika. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.
Broj izvršilaca: 1
Stručna sprema: VII stepen - fakultet ekonomskog smera, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru
Radno iskustvo: sedam godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.
Interni revizor
OPIS POSLOVA: Obavlja najsloženije poslove revizije i rukovodi revizorskim timom. Rukovodi revizijama sistema, revizijama usaglašenosti, finansijskim revizijama, revizijama informacionih tehnologija i revizijama uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; učestvuje u izradi nacrta strateškog i godišnjeg plana revizije; usmerava i vrši nadzor nad radom internih revizora u revizorskom timu. Učestvuje u održavanju organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Sačinjava periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu, obavlja i druge poslove po nalogu načelnika Službe. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.
Broj izvršilaca: 3
Stručna sprema: VII stepen - fakultet ekonomskog smera, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Radno iskustvo: tri godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili finansijsko-računovodstvenim poslovima.
Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.
7. RADNI ODNOS I POLOŽAJ ZAPOSLENIH U SLUŽBI
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi, kao i Strategiji razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji, koju je donela Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 55/05, 71/05, 101/07 i 65/08).
8. SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Užica sa pozicija razdela - izvršni organ grada - gradonačelnik.
Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe interne revizije grada Užica II Broj 40-12/2009 od 27.04.2009. godine ("Službeni list grada Užica", broj 6-1/09).
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu" grada Užica.