ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 3/2012)

 

1. OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Užica (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu, Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, Statutom grada Užica i Poveljom interne revizije grada Užica.

Član 3

U okviru Službe je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.

Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

2. POLOŽAJ I NAČIN ORGANIZOVANJA SLUŽBE

Član 4

Služba je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Užica, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku.

Funkcionalna nezavisnost interne revizije se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji.

Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom - rukovodioc Službe, koji je direktno odgovoran gradonačelniku.

3. ODGOVORNOST

Član 5

Gradonačelnik grada Užica je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.

Gradonačelnik sa rukovodiocem Službe potpisuje Povelju interne revizije grada Užica.

Poveljom interne revizije grada Užica navode se: cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije; status interne revizije u okviru grada Užica; način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije; obim - delokrug rada interne revizije.

Član 6

Gradonačelnik grada Užica je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršenje obaveza zaposlenih u Službi.

Član 7

Rukovodioc Službe je odgovoran za aktivnosti Službe uključujući i:

- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku nacrt Povelje interne revizije, strateški i godišnji plana interne revizije,

- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama,

- odobrava plan obavljanja pojedinačnih revizija,

- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane Službe,

- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora,

- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 8

Izveštaj o svom radu i radu Službe, rukovodioc Službe dostavlja gradonačelniku grada Užica najmanje jednom godišnje.

Pored godišnjeg izveštaja dostavlja i:

- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije,

- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije,

- izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca Službe i internih revizora naišle na ograničenja.

Rukovodioc Službe obavezan je da:

- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom,

- prisustvuje svim sednicama Gradskog veća.

4. ODNOS SLUŽBE PREMA SUBJEKTIMA REVIZIJE

Član 9

Subjekti revizije su korisnici budžetskih sredstava grada Užica, unutrašnje organizacione jedinice korisnika budžetskih sredstava grada Užica, programi, aktivnosti ili funkcije koja su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika budžetskih sredstava grada Užica.

Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.

Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.

Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.

5. POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE

Rukovodilac Službe

Član 10

OPIS POSLOVA: Rukovodi i organizuje Službe. Obezbeđuje najviši profesionalni nivo obavljanja interne revizije kao bitnog elementa upravljačke strukture. Rukovodi revizorskim timom i daje uputstava za obavljanje revizije sistema, revizije usaglašenosti, finansijske revizije, revizije informacionih tehnologija i revizije uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; priprema i podnosi na odobravanje gradonačelniku nacrt strateškog i godišnjeg plana interne revizije. Nadgleda sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije; vrši raspodelu radnih zadataka internim revizorima i odobrava planove obavljanja pojedinačne revizije; omogućava stalnu obuku i prati rad internih revizora. Obezbeđuje održavanje organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Priprema izveštaje iz delokruga rada Službe; obavlja i druge najsloženije zadatke u oblasti interne revizije po nalogu gradonačelnika. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.

Broj izvršilaca: 1

Stručna sprema: VII stepen - fakultet ekonomskog smera, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru

Radno iskustvo: sedam godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.

Interni revizor

Član 11

OPIS POSLOVA: Obavlja najsloženije poslove revizije i rukovodi revizorskim timom. Rukovodi revizijama sistema, revizijama usaglašenosti, finansijskim revizijama, revizijama informacionih tehnologija i revizijama uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; učestvuje u izradi nacrta strateškog i godišnjeg plana revizije; usmerava i vrši nadzor nad radom internih revizora u revizorskom timu. Učestvuje u održavanju organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Sačinjava periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu, obavlja i druge poslove po nalogu načelnika Službe. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.

Broj izvršilaca: 3

Stručna sprema: VII stepen - fakultet ekonomskog smera, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Radno iskustvo: tri godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili finansijsko-računovodstvenim poslovima.

6. PRAVNI AKTI SLUŽBE

Član 12

Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.

7. RADNI ODNOS I POLOŽAJ ZAPOSLENIH U SLUŽBI

Član 13

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi, kao i Strategiji razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji, koju je donela Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 55/05, 71/05, 101/07 i 65/08).

8. SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE

Član 14

Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Užica sa pozicija razdela - izvršni organ grada - gradonačelnik.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

9. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe interne revizije grada Užica II Broj 40-12/2009 od 27.04.2009. godine ("Službeni list grada Užica", broj 6-1/09).

Član 16

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu" grada Užica.