PRAVILNIKO RADU, FINANSIRANJU I USLOVIMA ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA SMEŠTAJ U SKLONIŠTE ZA ŽENE I DECU ŽRTVE NASILJA U PORODICI I ŽRTVE TRGOVINE LJUDIMA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2012) |
Ovim Pravilnikom se utvrđuje način rada, finansiranje i uslovi za smeštaj u Skloništa za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima na teritoriji grada Sombora.
Sklonište za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima (u daljem tekstu: Sigurna kuća) jeste stambeni objekat kojim upravlja Centar za socijalni rad u Somboru (u daljem tekstu: Centar), a namenjen je za pružanje kratkoročnih usluga ženama i deci žrtvama nasilja u porodici i žrtvama trgovine ljudima (u daljem tekstu: Klijenti).
Aktivnosti sigurne kuće usmerene su na zadovoljavanje osnovnih potreba klijenata, a obuhvataju obezbeđivanje smeštaja, ishrane i higijene, pružanje savetodavne i psihološke podrške, medicinske, pravne i socijalne pomoći, kao i podrške pri kontaktu sa nadležnim institucijama.
Usluge navedene u stavu 2. ovog člana dostupne su klijentima sigurne kuće 24 sata dnevno svakog dana u godini.
Pravo na smeštaj ostvaruju klijenti kojima je iz bezbednosnih i drugih sličnih razloga neophodan privremen i siguran smeštaj za vreme dok ovi razlozi traju, a najduže do trideset dana.
Pravo iz stava 1. ovog člana priznaje se licima sa prebivalištem na teritoriji grada Sombora, koja zatraže pomoć ili je po proceni nadležnih organa za postupanje u slučajevima nasilja u porodici odnosno trgovini ljudima smeštaj u sigurnu kuću najcelishodniji oblik zaštite.
Sredstva za finansiranje rada sigurne kuće se obezbeđuju iz budžeta grada Sombora kao osnovnog načina finansiranja, kao i iz dugih izvora (pružanje usluga klijentima iz drugih opština i gradova, donacija, poklona ...).
Broj i strukturu zaposlenih na pružanju usluga sigurne kuće utvrđuje direktor Centra za socijalni rad u Somboru Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.
Cenu rada sigurne kuće čine:
- plate, dodaci i naknade za zaposlene sa punim radnim vremenom na poslovima i radnim zadacima u sigurnoj kući i to:
1. tri domaćice - tehničke koordinatorke (sredstva za jednu zaposlenu obezbeđuje budžet Opštine Apatin na osnovu potpisanog ugovora sa Centrom za socijalni rad u Somboru, a dve budžet Grada Sombora);
- troškovi energentskih i komunalnih usluga, komunikacije, platnog prometa;
- troškovi ishrane korisnika po utvrđenom jelovniku, a na osnovu evidencije o prisutnosti klijenata;
- troškovi administrativnog materijala, sredstava za održavanje čistoće i higijene, troškovi tekućeg održavanja objekta i opreme;
- sredstva za zakonom utvrđene obaveze.
Član 5
Usluge Sigurne kuće su besplatne za klijente sa prebivalištem na teritoriji grada Sombora.
Uslovi smeštaja klijenata sa prebivalištem van teritorije grada Sombora urediće se ugovorom koji će sa zainteresovanim opštinama odnosno uputnim centrima za socijalni rad sačiniti Grad Sombor i Centar za socijalni rad u Somboru.
Cena smeštaja usklađivaće se sa iznosom naknade za smeštaj odraslih odnosno dece u ustanovama socijalne zaštite koji propisuje nadležno ministarstvo.
1. Standardi rada Sigurne kuće
1.1. Sva lica uključena u pružanje usluga klijentima sigurne kuće moraju pohađati akreditovanu obuku.
1.2. Mora postojati adekvatan proces skrininga klijenata prilikom prijema. Efikasnost procesa upućivanja i prijema klijenata treba da bude na prvom mestu, kao i obaveštavanje javnosti o mogućnostima smeštaja u sigurnu kuću, te dostupnosti njenih usluga 24 sata svakog dana.
1.3. Obaveznu dokumentaciju za prijem, standardizovanu evidenciju i dokumentaciju o klijentima propisaće direktor Centra za socijalni rad u Somboru.
1.4. Podaci o sigurnoj kući, postupku prijema i kontakt osobi treba da budu dostavljeni organima i organizacijama koje deluju na teritoriji grada Sombora i opština Zapadnobačkog okruga i regije.
1.5. Lokaciju skloništa, gde žene i njihova deca borave, ne treba otkrivati.
2.1. Direktor centra je odgovoran za efikasnost pružanja usluga klijentima i realizaciju programa rada sigurne kuće.
2.2. Kontinuirano praćenje i evaluacija (interni proces).
2.3. Plan razvoja kadrova i usluga, uključujući usluge i podršku za osamostaljenje klijenata po napuštanju sigurne kuće.
2.4. Zdrav finansijski sistem upravljanja.
2.5. Administrativna podrška.
2.6. Uredna dokumentacija o objektu namenjenom za sigurnu kuću.
3.1. Instrumentarijum za izradu individualnog plana zaštite i kriterijumi za utvrđivanje vremenskog okvira boravka u sigurnoj kući.
3.2. Prijem, savetovanje, podrška, te informacije o dostupnim uslugama i edukacijama koje će biti ponuđene klijentkinjama uključujući i pravne usluge.
3.3. Uspostavljen program za predškolsku i školsku decu sa modulom za premošćavanje školskog programa za onu decu koja se ne mogu vratiti u školu koju su pohađala.
3.4. Učešće klijentkinja u svakodnevnim kućnim poslovima.
Program rada sigurne kuće sastavni je deo Programa rada Centra za socijalni rad u Somboru.
Sigurna kuća mora da ima sledeće:
4.1. Telefon (fiksni i mobilni)
4.2. Internet priključak
4.3. Uspostavljene komunikacijske kanale sa PU Sombor, Domom zdravlja "Dr Đorđe Lazić" u Somboru - Službom hitne pomoći
4.4. Video nadzor i 24 satno dežurstvo.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i ima se objaviti u "Službenom listu grada Sombora".