PRAVILNIK

O RADU, FINANSIRANJU I USLOVIMA ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA SMEŠTAJ U SKLONIŠTE ZA ŽENE I DECU ŽRTVE NASILJA U PORODICI I ŽRTVE TRGOVINE LJUDIMA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2012)

Član 1

Ovim Pravilnikom se utvrđuje način rada, finansiranje i uslovi za smeštaj u Skloništa za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima na teritoriji grada Sombora.

Član 2

Sklonište za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima (u daljem tekstu: Sigurna kuća) jeste stambeni objekat kojim upravlja Centar za socijalni rad u Somboru (u daljem tekstu: Centar), a namenjen je za pružanje kratkoročnih usluga ženama i deci žrtvama nasilja u porodici i žrtvama trgovine ljudima (u daljem tekstu: Klijenti).

Aktivnosti sigurne kuće usmerene su na zadovoljavanje osnovnih potreba klijenata, a obuhvataju obezbeđivanje smeštaja, ishrane i higijene, pružanje savetodavne i psihološke podrške, medicinske, pravne i socijalne pomoći, kao i podrške pri kontaktu sa nadležnim institucijama.

Usluge navedene u stavu 2. ovog člana dostupne su klijentima sigurne kuće 24 sata dnevno svakog dana u godini.

Član 3

Pravo na smeštaj ostvaruju klijenti kojima je iz bezbednosnih i drugih sličnih razloga neophodan privremen i siguran smeštaj za vreme dok ovi razlozi traju, a najduže do trideset dana.

Pravo iz stava 1. ovog člana priznaje se licima sa prebivalištem na teritoriji grada Sombora, koja zatraže pomoć ili je po proceni nadležnih organa za postupanje u slučajevima nasilja u porodici odnosno trgovini ljudima smeštaj u sigurnu kuću najcelishodniji oblik zaštite.

Član 4

Sredstva za finansiranje rada sigurne kuće se obezbeđuju iz budžeta grada Sombora kao osnovnog načina finansiranja, kao i iz dugih izvora (pružanje usluga klijentima iz drugih opština i gradova, donacija, poklona ...).

Broj i strukturu zaposlenih na pružanju usluga sigurne kuće utvrđuje direktor Centra za socijalni rad u Somboru Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.

Član 5

Cenu rada sigurne kuće čine:

- plate, dodaci i naknade za zaposlene sa punim radnim vremenom na poslovima i radnim zadacima u sigurnoj kući i to:

1. tri domaćice - tehničke koordinatorke (sredstva za jednu zaposlenu obezbeđuje budžet Opštine Apatin na osnovu potpisanog ugovora sa Centrom za socijalni rad u Somboru, a dve budžet Grada Sombora);

- troškovi energentskih i komunalnih usluga, komunikacije, platnog prometa;

- troškovi ishrane korisnika po utvrđenom jelovniku, a na osnovu evidencije o prisutnosti klijenata;

- troškovi administrativnog materijala, sredstava za održavanje čistoće i higijene, troškovi tekućeg održavanja objekta i opreme;

- sredstva za zakonom utvrđene obaveze.

Troškovi smeštaja

Član 5

Usluge Sigurne kuće su besplatne za klijente sa prebivalištem na teritoriji grada Sombora.

Član 6

Uslovi smeštaja klijenata sa prebivalištem van teritorije grada Sombora urediće se ugovorom koji će sa zainteresovanim opštinama odnosno uputnim centrima za socijalni rad sačiniti Grad Sombor i Centar za socijalni rad u Somboru.

Član 7

Cena smeštaja usklađivaće se sa iznosom naknade za smeštaj odraslih odnosno dece u ustanovama socijalne zaštite koji propisuje nadležno ministarstvo.

Sigurna kuća

1. Standardi rada Sigurne kuće

Član 8

1.1. Sva lica uključena u pružanje usluga klijentima sigurne kuće moraju pohađati akreditovanu obuku.

1.2. Mora postojati adekvatan proces skrininga klijenata prilikom prijema. Efikasnost procesa upućivanja i prijema klijenata treba da bude na prvom mestu, kao i obaveštavanje javnosti o mogućnostima smeštaja u sigurnu kuću, te dostupnosti njenih usluga 24 sata svakog dana.

1.3. Obaveznu dokumentaciju za prijem, standardizovanu evidenciju i dokumentaciju o klijentima propisaće direktor Centra za socijalni rad u Somboru.

1.4. Podaci o sigurnoj kući, postupku prijema i kontakt osobi treba da budu dostavljeni organima i organizacijama koje deluju na teritoriji grada Sombora i opština Zapadnobačkog okruga i regije.

1.5. Lokaciju skloništa, gde žene i njihova deca borave, ne treba otkrivati.

2. Odgovorno upravljanje

Član 9

2.1. Direktor centra je odgovoran za efikasnost pružanja usluga klijentima i realizaciju programa rada sigurne kuće.

2.2. Kontinuirano praćenje i evaluacija (interni proces).

2.3. Plan razvoja kadrova i usluga, uključujući usluge i podršku za osamostaljenje klijenata po napuštanju sigurne kuće.

2.4. Zdrav finansijski sistem upravljanja.

2.5. Administrativna podrška.

2.6. Uredna dokumentacija o objektu namenjenom za sigurnu kuću.

3. Program rada sigurne kuće

Član 10

3.1. Instrumentarijum za izradu individualnog plana zaštite i kriterijumi za utvrđivanje vremenskog okvira boravka u sigurnoj kući.

3.2. Prijem, savetovanje, podrška, te informacije o dostupnim uslugama i edukacijama koje će biti ponuđene klijentkinjama uključujući i pravne usluge.

3.3. Uspostavljen program za predškolsku i školsku decu sa modulom za premošćavanje školskog programa za onu decu koja se ne mogu vratiti u školu koju su pohađala.

3.4. Učešće klijentkinja u svakodnevnim kućnim poslovima.

Program rada sigurne kuće sastavni je deo Programa rada Centra za socijalni rad u Somboru.

4. Sigurnost /bezbednost

Član 11

Sigurna kuća mora da ima sledeće:

4.1. Telefon (fiksni i mobilni)

4.2. Internet priključak

4.3. Uspostavljene komunikacijske kanale sa PU Sombor, Domom zdravlja "Dr Đorđe Lazić" u Somboru - Službom hitne pomoći

4.4. Video nadzor i 24 satno dežurstvo.

Član 12

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i ima se objaviti u "Službenom listu grada Sombora".