ODLUKAO GRAĐEVINSKOM ZEMLJIŠTU("Sl. list grada Subotice", br. 6/2010, 23/2010 i 16/2012) |
Ovom odlukom određuju se: pojam i vrste građevinskog zemljišta, uređivanje građevinskog zemljišta, donošenje programa uređivanja građevinskog zemljišta za teritoriju Grada Subotica (u daljem tekstu: Grad), finansiranje uređivanja građevinskog zemljišta, otuđenje i davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini i izmena ugovora o zakupu javnog građevinskog zemljišta u skladu sa zakonom.
Ovom odlukom uređuje se donošenje Odluke o utvrđivanju kriterijuma za otuđenje odnosno davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini i postupak, uslovi i način otuđenja odnosno davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.
1. Pojam građevinskog zemljišta
Građevinsko zemljište jeste zemljište određeno zakonom i planskim dokumentom kao građevinsko, koje je predviđeno za izgradnju i redovno korišćenje objekata, kao i zemljište na kojem su izgrađeni objekti u skladu sa zakonom i zemljište koje služi za redovnu upotrebu tih objekata.
Građevinsko zemljište se koristi prema nameni određenoj planskim dokumentom, na način kojim se obezbeđuje njegovo racionalno korišćenje, u skladu sa zakonom.
Građevinsko zemljište može biti u svim oblicima svojine.
Građevinsko zemljište je u prometu.
Pravo svojine na građevinskom zemljištu u javnoj svojini ima Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini je u prometu, pod uslovima propisanim zakonom.
Grad može da pribavlja, vrši zamenu i da otuđuje građevinsko zemljište pod uslovima i na način propisan zakonom i ovom Odlukom.
Kada Grad pribavlja građevinsko zemljište teretnim pravnim poslom, odnosno vrši zamenu građevinskog zemljišta, isto se čini po prometnoj vrednosti koju utvrđuje nadležna stručna služba Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća.
Odluku o pribavljanju odnosno zameni građevinskog zemljišta donosi Gradonačelnik na predlog Komisije za građevinsko zemljište (u daljem tekstu: Komisija).
2. Vrste građevinskog zemljišta
Građevinsko zemljište može biti:
1) gradsko građevinsko zemljište;
2) građevinsko zemljište van granica gradskog građevinskog zemljišta.
2.1. Gradsko građevinsko zemljište
Gradsko građevinsko zemljište jeste zemljište u građevinskom području naseljenog mesta koje je kao takvo određeno planskim dokumentom, koji se donosi za Grad u skladu sa zakonom.
Planskim dokumentom kojim se određuje gradsko građevinsko zemljište ne menja se oblik svojine na zemljištu koje se određuje kao gradsko građevinsko zemljište.
2.2. Građevinsko zemljište van granica gradskog građevinskog zemljišta
Građevinsko zemljište van granica gradskog građevinskog zemljišta jeste zemljište u građevinskom području izvan naseljenog mesta, koje je kao takvo određeno planskim dokumentom koji se donosi za Grad, u skladu sa zakonom.
Planskim dokumentom kojim se određuje građevinsko zemljište van granica gradskog građevinskog zemljišta ne menja se oblik svojine na tom zemljištu.
2.3. Izgrađeno i neizgrađeno građevinsko zemljište
Građevinsko zemljište može biti izgrađeno i neizgrađeno.
Izgrađeno građevinsko zemljište je zemljište na kome su izgrađeni objekti u skladu sa zakonom, namenjeni za trajnu upotrebu.
Neizgrađeno građevinsko zemljište je zemljište na kome nisu izgrađeni objekti, na kome su izgrađeni objekti suprotno zakonu i zemljište na kome su izgrađeni samo objekti privremenog karaktera.
2.4. Uređeno i neuređeno građevinsko zemljište
Građevinsko zemljište može biti uređeno i neuređeno.
Uređeno građevinsko zemljište je zemljište koje je komunalno opremljeno za građenje, u skladu sa važećim planskim dokumentom.
3. Uređivanje građevinskog zemljišta
Uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje i opremanje.
Pripremanje zemljišta obuhvata istražne radove, izradu geodetskih, geoloških i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, programa za uređivanje zemljišta, raseljavanje, rušenje objekata, saniranje terena i druge radove.
Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.
Obezbeđivanje uslova za uređivanje, upotrebu, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta obuhvata pripremu srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta, uređivanje građevinskog zemljišta, staranje o zaštiti, racionalnom i održivom korišćenju građevinskog zemljišta, kao i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Poslove obezbeđivanja uslova za uređivanje, upotrebu, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta obavlja Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" (u daljem tekstu: Direkcija), osim za prostor određen Odlukom o utvrđivanju prostornog obuhvata u kome se društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "Park Palić", Palić poveravaju delatnosti od opšteg interesa u cilju realizacije Master plana Palić ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/2010), u kome ove poslove obavlja Društvo sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "Park Palić", Palić (u daljem tekstu: Društvo) i za prostor određen Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća "Privredno tehnološki parkovi Subotica", Subotica ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/2010) u kom prostoru ove poslove obavlja Javno preduzeće "Privredno tehnološki parkovi Subotica", Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja, koje na predlog Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća donosi Skupština grada Subotice.
Za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se naknada utvrđena posebnom odlukom koju donosi Skupština grada Subotice.
Grad uređuje građevinsko zemljište i stara se o njegovom racionalnom korišćenju prema nameni zemljišta predviđenoj planskim dokumentom, u skladu sa zakonom.
Sredstva dobijena od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje građevinskog zemljišta, pribavljanje građevinskog zemljišta i izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
4. Finansiranje uređivanja građevinskog zemljišta
Finansiranje uređivanja građevinskog zemljišta obezbeđuje se iz sredstava ostvarenih od:
1) naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
2) zakupnine za građevinsko zemljište;
3) otuđenja građevinskog zemljišta;
4) konverzije prava korišćenja, odnosno prava zakupa u skladu sa ovim zakonom;
5) drugih izvora u skladu sa zakonom.
5. Otuđenje i davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini
Građevinsko zemljište u javnoj svojini se daje u zakup kao neizgrađeno i uređeno.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini može se dati u zakup i kao neizgrađeno zemljište koje nije uređeno, ako učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom, prihvati propisane uslove za uređivanje zemljišta sadržane u javnom oglasu i ugovorom preuzme obavezu da o svom trošku izvrši komunalno opremanje građevinskog zemljišta.
O otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, po sprovedenom postupku javnog nadmetanja, prikupljanja ponuda ili neposredne pogodbe, gradonačelnik donosi rešenje o otuđenju građevinskog zemljišta ili rešenje o davanju građevinskog zemljišta u zakup, koje se dostavlja svim učesnicima u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda.
Učesnik javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda, koji smatra da mu je u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda povređeno pravo, može da pokrene upravni spor protiv rešenja iz stava 3. ovog člana, u roku od 30 dana od dana dostavljanja tog rešenja.
Rešenje o otuđenju ili o davanju u zakup građevinskog zemljišta iz stava 3. ovog člana dostavlja se i nadležnom organu koji zastupa jedinicu Grad Suboticu.
Po pravnosnažnosti rešenja iz stava 3. ovog člana zaključuje se ugovor između Grada i Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća i lica kome se zemljište otuđuje ili daje u zakup, u roku od 30 dana od dana pravnosnažnosti rešenja o otuđenju ili davanja u zakup građevinskog zemljišta.
Ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta u javnoj svojini sadrži naročito podatke o katastarskoj parceli, nameni i veličini objekta koji se prema važećim planskim dokumentima može graditi, ceni građevinskog zemljišta, roku i načinu plaćanja cene, roku i načinu plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, roku u kome se zemljište mora privesti nameni, druge posebne obaveze i uslove iz javnog oglasa, prava i obaveze u slučaju neizvršavanja obaveza iz ugovora, način rešavanja sporova, kao i postupku i uslovima za izmenu ugovora.
Ugovor o zakupu građevinskog zemljišta u javnoj svojini sadrži naročito: podatke o katastarskoj parceli, nameni i veličini objekta koji se prema važećim planskim dokumentima može graditi, o visini zakupnine, roku trajanja zakupa, roku i načinu plaćanja naknade za uređenje zemljišta, posebne uslove za uređenje ako se u zakup daje neuređeno građevinsko zemljište, roku u kome zemljište mora da se privede nameni, druge posebne obaveze i uslove iz javnog oglasa, prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveze, način rešavanja sporova, kao i postupku i uslovima za izmenu ugovora.
Ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta u javnoj svojini iz stava 7. ovog člana, odnosno ugovor o zakupu građevinskog zemljišta u javnoj svojini iz stava 8. ovog člana, kada se zaključuje po sprovedenom postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda, sadrži i odredbu kojom se investitoru utvrđuje pravo da mu se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračuna prema merilima kao i na način kako je to uređeno odlukom Grada kojom se utvrđuje naknada za uređivanje građevinskog zemljišta važećom na dan zaključenja tog ugovora, pod uslovom da zahtev za obračun naknade investitor podnese u roku od šest meseci od dana zaključenja ugovora i zaključi ugovor o uređivanju građevinskog zemljišta u daljem roku od 30 dana od dana izdavanja predračuna.
Kada je ugovorom o zakupu predviđeno plaćanje na više rata, obavezno se propisuje način usklađivanja visine zakupa sa porastom cena na malo u Republici Srbiji, prema objavljenim podacima nadležne organizacije za poslove vođenja statistike.
Izvršavanje odredaba ugovora iz stava 6. 7. i 8. ovog člana prati Direkcija Društvo, odnosno Javno preduzeće.
Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje sprovodi se javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i odlukom o utvrđivanju kriterijuma za otuđenje odnosno davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, koju donosi Skupština Grada.
Odlukom iz prethodnog stava ovog člana utvrđuju se kriterijumi za određivanje građevinskog zemljišta u javnoj svojini koje se može otuđiti odnosno dati u zakup, utvrđuju se kriterijumi i merila za određivanje trajanja zakupa i za utvrđivanje najniže tržišne cene za otuđenje odnosno najniže zakupnine tog zemljišta, kao i kriterijumi za određivanje uslova, roka i načina plaćanja tržišne cene odnosno zakupnine.
Postojeće i planirane površine javne namene ne mogu se otuđiti iz javne svojine.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini ne može se otuđiti ili dati u zakup, ako nije donet planski dokument na osnovu koga se izdaje lokacijska dozvola.
Rok za podnošenje prijava za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda iz stava 1. ovog člana, ne može biti kraći od 30 dana od dana javnog oglašavanja.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini se otuđuje ili daje u zakup licu koje ponudi najveću cenu ili najviši iznos zakupnine za to zemljište, koja se naknadno ne može umanjivati.
Izuzetno od odredbe stava 6. ovog člana, Grad može otuđiti ili dati u zakup građevinsko zemljište po ceni odnosno zakupnini koja je manja od tržišne cene odnosno zakupnine ili otuđiti ili dati u zakup građevinsko zemljište bez naknade, u skladu sa zakonom, uz prethodno pribavljenu saglasnost Vlade.
Neizgrađeno građevinsko zemljište u javnoj svojini, može se unositi kao osnivački ulog u privredna društva i javna preduzeća, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini može se otuđiti ili dati u zakup u skladu sa zakonom i po postupku koji je utvrđen ovom Odlukom.
6. Otuđenje i davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini neposrednom pogodbom
Građevinsko zemljište u javnoj svojini se može otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom u slučaju:
1) izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini;
2) pribavljanja građevinske dozvole, vlasniku bespravno sagrađenog objekta, koji je zahtev podneo u rokovima propisanim ovim zakonom, ako je izgradnja tog objekta u skladu sa uslovima predviđenim ovim zakonom;
3) ispravke granica susednih katastarskih parcela u skladu sa zakonom;
4) formiranja građevinske parcele u skladu sa zakonom;
5) otuđenja ili davanja u zakup u skladu sa članom 12. stav 7. ove Odluke;
6) sporazumnog davanja zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koje je bilo predmet eksproprijacije, u skladu sa propisima o eksproprijaciji.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini se daje u zakup neposrednom pogodbom na pisani zahtev lica kojima se ovo zemljište može otuđiti odnosno dati u zakup u skladu sa zakonom.
Zahtev iz prethodnog stava ovog člana podnosi se Komisiji iz člana 18. ove odluke.
Komisija utvrđuje osnovanost podnetog zahteva i predočava podnosiocu zahteva uslove za otuđenje odnosno davanje tog zemljišta u zakup, koji se o istim izjašnjava pisanom izjavom.
Komisija sačinjava predlog rešenja o otuđenju odnosno davanju zemljišta u javnoj svojini u zakup i dostavlja ga Gradonačelniku od roku od u roku od 8 dana od prijema izjašnjenja iz prethodnog stava ovog člana.
Rešenje o otuđenju davanju u zakup zemljišta u javnoj svojini neposrednom pogodbom donosi Gradonačelnik.
Na osnovu rešenja iz prethodnog stava ovog člana zaključuje se ugovor o otuđenju odnosno o zakupu između lica kome je zemljište otuđeno odnosno dato u zakup, i Grada i Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća.
Ako se promeni vlasnik objekta koji je izgrađen na građevinskom zemljištu u javnoj svojini, koje se koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenom u skladu sa zakonom, zakupodavac (Grad i Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće) će, na zahtev novog vlasnika, izmeniti ugovor o zakupu, tako što će na mesto dotadašnjeg zakupca stupiti novi vlasnik objekta.
Uz zahtev za izmenu ugovora o zakupu dostavlja se ugovor o kupovini objekta ili kupovini objekta u izgradnji, odnosno drugi pravni osnov kojim se stiče pravo svojine na objektu ili objektu u izgradnji, koji je sudski overen sa potvrdom poreske uprave o izmirenju poreza po tom pravnom osnovu ili sa potvrdom poreske uprave o oslobađanju od poreske obaveze, odnosno pravnosnažno rešenje o nasleđivanju.
Zakupodavac zaključuje sa novim vlasnikom objekta ugovor o zakupu, koji po potpisivanju predstavlja osnov za promenu upisa zakupca u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima.
U slučaju kada je ugovor o zakupu zaključen sa više zakupaca, svaki zakupac u toku roka za izgradnju objekta, može pismeno da izjavi da želi da raskine ugovor o zakupu u odnosu na svoj deo i prava i obaveza ukoliko je postignuta pismena saglasnost o preuzimanju njegovih prava i obaveza iz ugovora o zakupu sa svim zakupcima.
Predlog za raskid ugovora iz stava 1. ovog člana, zakupac podnosi Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću zajedno sa pismenim saglasnostima ostalih zakupaca i izjavama da preuzimaju njegova prava i obaveze iz ugovora.
Na predlog Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća gradonačelnik donosi rešenje o davanju saglasnosti za raskid ugovora i preuzimanje prava i obaveza od strane ostalih zakupaca.
U skladu sa rešenjem iz stava 3. ovog člana zaključuje se aneks ugovora o zakupu u roku od 30 dana od dana dostavljanja istog rešenja.
III POSTUPAK OTUĐENJA ODNOSNO DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI RADI IZGRADNJE
Građevinsko zemljište u javnoj svojini može se otuđiti ili se može dati u zakup, radi izgradnje objekta.
Trajanje zakupa zemljišta iz stava 1. ovog člana određuje se u skladu sa odlukom iz člana 12. ove Odluke.
Najniža tržišna cena zemljišta iz stava 1. ovog člana odnosno najniži iznos zakupnine određuje se u skladu sa odlukom iz člana 12. ove Odluke i ista ne može da bude niža od tržišne cene koju utvrdi nadležna stručna služba Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća.
U slučaju da na građevinskom zemljištu u javnoj svojini koje Grad otuđi ili daje u zakup radi izgradnje stambenog, poslovnog ili stambeno-poslovnog objekta ne postoje uslovi za obezbeđenje prostora za parkiranje vozila u vidu garaža ili parking mesta, investitor je dužan, da u skladu sa lokacijskom dozvolom, u blizini objekta koji se gradi, izgradi potrebna parking mesta na javnoj površini, odnosno ukoliko u blizini objekta koji se gradi ne postoje uslovi za obezbeđenje prostora za parkiranje vozila u vidu garažnih ili parking mesta, investitor je u obavezi da Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću uplati naknadu za uređenje parking prostora ili garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije graditi na osnovu usvojenih planova i programa, a prema cenovniku koji odredi Skupština grada.
1) Osnovne odredbe o otuđenju odnosno davanju građevinskog zemljišta u javnoj svojini u zakup putem javnog oglasa
Postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda sprovodi Komisija koju imenuje Skupština grada Subotice.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana koji se imenuju na mandatni period od četiri godine.
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za otuđenje odnosno davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini donosi Gradonačelnik, na predlog organa upravljanja Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća.
Organ upravljanja Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća svoj predlog iz prethodnog stava ovog člana sačinjava u skladu sa odlukom iz člana 12. ove Odluke.
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži elemente navedene u članu 22. ove Odluke.
Odluka o raspisivanju javnog oglasa za davanje ostalog građevinskog zemljišta u zakup objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice", na oglasnoj tabli Gradske uprave Subotica, u nedeljnim listovima koji izlaze na jezicima u službenoj upotrebi na teritoriji Grada Subotica (srpskom, mađarskom i hrvatskom), preko drugih sredstava javnog informisanja i na internet stranici Grada Subotice.
U postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda ne mogu učestvovati predsednik niti članovi Komisije iz člana 18. ove Odluke.
Stručne i administrativne poslove za Komisiju vrši Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće.
Oglas o javnom nadmetanju, odnosno prikupljanju ponuda sadrži naročito:
1) opis i bliže podatke o građevinskoj parceli koja se otuđuje ili daje u zakup;
2) stepen komunalne opremljenosti građevinske parcele;
3) uslove za izgradnju na parceli u skladu sa planskim dokumentom i rok izgradnje;
4) posebne uslove u pogledu obaveze izgradnje potrebnog broja parking mesta na javnoj površini (u smislu člana 17. ove Odluke);
5) rok trajanja zakupa;
6) početnu tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje odnosno početni iznos zakupnine koji su predmet nadmetanja;
7) rok privođenja zemljišta nameni za sporedne objekte (garaže i dr.) ne može biti duži od jedne godine, a za ostale investicione objekte rok ne može biti duži od 5 godina;
8) obavezu učesnika da uplati depozit od 30% iznosa iz tačke 6. ovog člana;
9) rok za podnošenje prijave odnosno ponude;
10) podatke o dokumentaciji i izjavi koju treba priložiti uz prijavu na oglas kao i način i rok podnošenja prijave odnosno ponude;
11) način i rok objavljivanja rezultata sprovedenog postupka;
12) ostale podatke o obavezama učesnika na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom.
Rok za podnošenje prijava za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda iz stava 1. ovog člana ne može biti kraći od 30 dana od dana javnog oglašavanja.
Oglasom o javnom nadmetanju ili prikupljanju ponuda, u skladu sa zakonom, može se predvideti da deo tržišne cene odnosno zakupnine ostvaren na javnom nadmetanju odnosno prikupljanjem ponuda, predstavlja udeo u vlasništvu Grada na objektu koji se gradi.
U slučaju iz stava 1. ovog člana međusobni odnosi o zajedničkom ulaganju će se regulisati posebnim ugovorom.
A) Otuđenje odnosno davanje građevinskog zemljišta u javnoj svojini u zakup javnim nadmetanjem
Na javnom nadmetanju za otuđenje odnosno davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini mogu da učestvuju pravna i fizička lica koja se pismeno prijave do dana utvrđenog oglasom.
Prijava pravnog lica sadrži: naziv i sedište, matični broj i broj rešenja o registraciji kod Agencije za privredne registre, poreski identifikacioni broj i overava se potpisom i pečatom ovlašćenog lica.
Prijava fizičkog lica sadrži: ime i prezime, adresu i jedinstveni matični broj građana, a ako je to lice preduzetnik i podatke o upisu u registar nadležnog organa (broj, datum, i naziv organa) i poreski identifikacioni broj.
Prijava treba da sadrži sve podatke o građevinskoj parceli za koje se ista podnosi.
Uz prijavu učesnik je dužan priložiti:
- overenu fotokopiju akta o registraciji;
- dokaz o uplati depozita;
- rešenje o upisu radnje u Registar;
- izjavu da prihvata sve posebne uslove iz oglasa.
Na omotu prijave označava se vreme prijema, a podnosiocu u slučaju lične predaje, izdaje se pismena potvrda o predaji prijave.
Prijave koje su podnete posle oglašenog roka neće se uzimati u obzir.
Ako prijava učesnika u postupku javnog nadmetanja ne sadrži sve podatke predviđene oglasom ili su podaci suprotno objavljeni uslovima ili nije primljen dokaz o uplati depozita, Komisija će zatražiti od učesnika da nedostatke otklone dva dana pre početka javnog nadmetanja.
Učesnik koji ne postupi po zahtevu Komisije, gubi pravo učešća na javnom nadmetanju.
Javno nadmetanje će se održati ako istom pristupi najmanje dva učesnika i to lično ili preko ovlašćenog punomoćnika.
Ukoliko učesnik ne pristupi javnom nadmetanju gubi pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
Smatra se da je javno nadmetanje održano i kad istom pristupi samo jedan učesnik, s tim što se početna tržišna cena odnosno zakupnina utvrđuju u početnom (najnižem) iznosu.
Ukoliko na javno nadmetanje ne pristupi ni jedan učesnik ili javno nadmetanje ne uspe, postupak oglašavanja će se ponoviti.
Javno nadmetanje otvara predsednik ili ovlašćeni član Komisije i utvrđuje:
1) broj blagovremenih i potpunih prijava;
2) broj neblagovremenih i nepotpunih prijava;
3) nazive odnosno imena učesnika koji su stekli pravo učešća na javnom nadmetanju;
4) prisutne učesnike javnog nadmetanja odnosno njihove zakonske zastupnike ili ovlašćene predstavnike i da li imaju urednu punomoć ovlašćenje da učestvuju na javnom nadmetanju.
Predsednik ili ovlašćeni član Komisije objavljuje početni iznos koji je predmet javnog nadmetanja i poziva učesnike da isti iznos prihvate.
Ukoliko učesnik ne prihvati početni iznos gubi pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
Predsednik ili ovlašćeni član Komisije poziva učesnike da daju svoje ponude iznosa cene odnosno zakupnine, uvećane za najmanje 1% od početnog iznosa iz stava 1. ovog člana.
Učesnici se javljaju za davanje ponude podizanjem ruke.
Predsednik ili ovlašćeni član Komisije pokretom ruke dozvoljava učesniku koji se najranije javio, da da svoju ponudu.
Učesnik javnog nadmetanja dužan je da kaže u ime kojeg ponuđača koji iznos nudi.
Predsednik ili ovlašćeni član Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i konstatuje posle trećeg poziva koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.
O radu Komisije vodi se zapisnik u koji se unosi, naročito:
1) mesto, dan i čas početka javnog nadmetanja;
2) imena članova Komisije sa naznačenjem akta o obrazovanju Komisije;
3) imena prisutnih učesnika odnosno njihovih zakonskih zastupnika ili ovlašćenih predstavnika sa naznačenjem broja i datuma njihovih ovlašćenja;
4) naziv odnosno ime učesnika koji nisu prisutni javnom nadmetanju;
5) rezultat pregleda dokumentacije i naznačenje prijava koje ne ispunjavaju uslove za dalje učestvovanje u postupku odnosno ime podnosilaca prijave koji nisu stekli pravo na učešće u postupku i razloge;
6) tok i rezultat postupka;
7) konstatacija da je postupak propisno sproveden i primedbe predstavnika učesnika koji se odnose na rad Komisije, tok postupka i sadržinu zapisnika.
Zapisnik o radu Komisije potpisuju svi učesnici postupka.
Zapisnik o sprovedenom postupku sa prijavama, pratećom dokumentacijom i predlogom rešenja o otuđenju odnosno davanja u zakup, dostavlja se Gradonačelniku u roku od pet dana od dana održavanja javnog nadmetanja, radi donošenja rešenja o otuđenju odnosno davanju u zakup.
Rešenje iz prethodnog stava ovog člana sadrži:
- podatke o sticaocu odnosno zakupcu parcele;
- opis i bliže podatke o građevinskoj parceli;
- opis i bliže podatke o objektu koji se gradi;
- postignutu tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje odnosno visinu zakupnine;
- rok trajanja zakupa;
- rok privođenja zemljišta nameni;
- obavezu izgradnje potrebnog broja parking mesta na javnoj površini, odnosno obavezu uplate naknade za uređenje parking prostora ili garažnih mesta ukoliko su se stekli uslovi u smislu člana 17. ove Odluke;
- obavezu sticaoca odnosno zakupca da, u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti rešenja iz člana 13. stav 4. ove Odluke sa Gradom i sa Direkcijom, Društvom odnosno Javnim preduzećem zaključi Ugovor iz člana 13. stav 7. ove Odluke;
- napomenu da u slučaju da lice koje je steklo zemljište odnosno kome je zemljište dato u zakup ne zaključi ugovor iz prethodne alineje ovog člana u navedenom roku, rešenje iz člana 13. stav 4. ove Odluke se stavlja van snage i sticaoc odnosno zakupac gubi pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
B) Otuđenje odnosno davanje zemljišta u zakup prikupljanjem ponuda
Učesnik u postupku otuđenja odnosno davanja građevinskog zemljišta u javnoj svojini u zakup prikupljanjem ponuda javnim oglasom, svoju ponudu dostavlja u roku određenom u javnom oglasu.
Na omotu ponude označava se vreme prijema, a podnosiocu se u slučaju lične predaje izdaje pisana potvrda o prijemu ponude.
Ponude koje su podnete posle oglašenog roka, ponude u nezatvorenom omotu i ponude koje ne sadrže potrebne dokumente i podatke neće se uzeti u obzir.
Ponuda pravnog lica sadrži: naziv i sedište, matični broj i broj rešenja o registraciji kod Agencije za privredne registre, poreski identifikacioni broj i ista se overava potpisom i pečatom ovlašćenog lica.
Ponuda fizičkog lica sadrži: ime i prezime, adresu i jedinstveni matični broj građana, a ako je to lice privatni preduzetnik i podatke o upisu u registar kod nadležnog organa (broj, datum, naziv organa) i poreski identifikacioni broj.
Ponuda treba da sadrži sve podatke o građevinskoj parceli za koje se ista podnosi, iznos ponuđene cene otuđenja zemljišta odnosno zakupnine.
Uz prijavu učesnik je dužan priložiti:
- overenu fotokopiju akta o registraciji;
- dokaz o uplati depozita;
- rešenje o upisu radnje u Registar;
- izjavu da prihvata sve posebne uslove iz oglasa.
Pre otvaranja prikupljenih ponuda, kome mogu prisustvovati svi njihovi pošiljaoci, Komisija utvrđuje koliko je ponuda primljeno, da li su predate u određenom roku i ko od ponuđača prisustvuje njihovom otvaranju.
Otvaranje se sprovodi bez obzira na broj primljenih ponuda.
Komisija je dužna da upozna prisutne sa iznosima iz ponuda, po redosledu otvaranja ponuda.
Redosled otvaranja ponuda je po danu i času prijema počev od najranije primljenih.
Otvorene ponude pojedinačno se razmatraju, utvrđeno stanje se konstatuje i unosi u zapisnik, te se na osnovu najvećeg ponuđenog iznosa tržišne cene odnosno zakupnine uz prihvatanje iznosa naknade za uređivanje zemljišta i svih ostalih uslova iz oglasa, utvrđuje ponuđač koji stiče pravo na sticanje odnosno zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.
Ukoliko se na javni oglas prijavi samo jedan učesnik, građevinsko zemljište u javnoj svojini se može otuđiti odnosno dati u zakup pod uslovom da je učesnik ponudio najmanje početni iznos tržišne cene odnosno zakupnine i prihvatio iznos naknade za uređivanje zemljišta i sve druge uslove iz oglasa.
U slučaju da se u postupku otvaranja ponuda utvrdi da dve ili više ponuda sadrže iste ponuđene iznose, ponuđači će biti usmeno (u slučaju da prisustvuju postupku) odnosno pismeno biti obavešteni o tome, da je potrebno da u daljem roku od 5 dana od dana otvaranja ponuda, ponude novi - veći iznos od već ponuđenog.
Otvaranje novopristiglih ponuda održaće se u roku od tri dana od isteka roka iz stava 1. ovog člana, o čemu će takođe pismeno biti obavešteni ponuđači koji dostavljaju nove ponude.
Postupak iz ovog člana će se ponavljati sve dok jedan od ponuđača ne ponudi najveći iznos.
O radu Komisije vodi se zapisnik shodno članu 29. ove Odluke.
Postupak otuđenja odnosno davanja građevinskog zemljišta u javnoj svojini u zakup prikupljanjem ponuda javnim oglasom sprovodi se u skladu sa članovima 13. do 30. ove Odluke.
2) Ostale odredbe o otuđenju odnosno davanju građevinskog zemljišta u javnoj svojini u zakup putem javnog oglasa
Vlasnik odnosno zakupac građevinskog zemljišta u javnoj svojini ima pravo i obavezu da na zemljištu izgradi predviđeni objekat.
Potpisi ugovarača na ugovoru o pribavljanju, zameni, otuđenju i ugovoru o zakupu, overavaju se u sudu.
Ugovori iz stava 1. ovog člana upisuju se u javne knjige evidencije o nepokretnosti.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o građevinskom zemljištu ("Službeni list Opštine Subotica", broj 45a/2003, 31/2004, 6/2005, 31/2005, 32/2006, 34/2006, 29/2008 i "Službeni list Grada Subotice", broj 33/2008).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o
građevinskom zemljištu
("Sl. list grada Subotice", br. 16/2012)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".