POSLOVNIKO RADU IZBORNE KOMISIJE GRADA PANČEVA("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2012) |
Ovim poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Izborne komisije grada Pančeva (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Pančevu, Trg kralja Petra I br. 2-4.
Komisija u svom radu koristi jedan pečat.
Prečnik pečata iznosi 32 mm.
Pečat ima oblik kruga, u čijoj sredini je mali grb Republike Srbije, oko koga je na srpskom jeziku ćiriličkim pismom, u koncentričnim krugovima ispisan tekst pečata na sledeći način:
U spoljnom krugu pečata ispisan je naziv Republika Srbija.
U prvom sledećem krugu ispod naziva Republika Srbija ispisan je naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina.
U sledećem unutrašnjem krugu ispisan je naziv IZBORNA KOMISIJA GRADA PANČEVA.
U dnu pečata ispisano je sedište Komisije PANČEVO.
U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim i međunarodnim organima i organizacijama, u skladu sa zakonom.
Komisiju čine članovi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik Komisije, 12 članova i njihovi zamenici koje imenuje Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština) na predlog odborničkih grupa, srazmerno broju odbornika.
Komisiju u proširenom sastavu čini stalni sastav Komisije i po jedan opunomoćeni predstavnik podnosilaca izbornih lista kandidata za odbornike, koji je predložio najmanje dve trećine kandidata od ukupnog odbornika koji se bira, koji ima zamenika.
Političke stranke i koalicije političkih stranaka nacionalnih manjina koje predlože najmanje jednu trećinu kandidata za odbornike od ukupnog broja odbornika koji se bira imaju pravo na svog predstavnika u proširenom sastavu Komisije.
Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana utvrđivanja lica koja postaju članovi Komisije u proširenom sastavu do momenta kada Komisija utvrdi i objavi rezultate izbora.
Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi koje zamenjuju.
Komisija ima sekretara i zamenika sekretara koji učestvuju u radu Komisije, bez prava odlučivanja.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, predsednik Komisije ili zamenik Predsednika Komisije, može da obrazuje radne grupe iz reda članova komisije.
U rad radnih grupa mogu da budu uključeni predstavnici državnih organa i organizacija, radi pružanja stručne pomoći.
Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuju se njen sastav i zadaci.
Predsednik Komisije:
- organizuje rad Komisije
- predstavlja Komisiju
- saziva sednice Komisije
- predlaže dnevni red
- predsedava sednicama Komisije
- stara se o primeni Poslovnika
- stara se o ostvarivanju javnosti rada
- potpisuje akta Komisije
- stara se o sprovođenju akata Komisije
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim poslovnikom.
Za predsednika Komisije imenuje se lice koje je diplomirani pravnik.
Predsednik Komisije ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da vrši svoju dužnost, sa svim pravima, obavezama i odgovornostima koje ima predsednik Komisije.
Za zamenika predsednika Komisije imenuje se lice koje je diplomirani pravnik.
Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština i koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da vrši svoju dužnost, sa svim pravima, obavezama i odgovornostima koje ima sekretar Komisije.
Za sekretara i zamenika sekretara Komisije imenuje se lice koje je diplomirani pravnik.
Sekretar Komisije:
- priprema sednice Komisije,
- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,
- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.
Danom proglašenja izborne liste, Komisija istovremeno rešenjem utvrđuje koji podnosilac izborne liste ispunjava uslove za određivanje svojih predstavnika u prošireni sastav Komisije.
Rešenje o ispunjenju ili neispunjenju uslova za određivanje opunomoćenog predstavnika podnosilaca izborne liste u prošireni sastav Komisija dostavlja podnosiocu izborne liste u roku od 24 časa od donošenja tog rešenja.
Podnosilac izborne liste određuje svog opunomoćenog predstavnika u Komisiji i o tome obaveštava izbornu komisiju.
Komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od prijema obaveštenja o licima koja ulaze u prošireni sastav.
Ako podnosilac izborne liste ne odredi opunomoćenog predstavnika u Komisiji najkasnije pet dana pre dana određenog za održavanje izbora, izborna komisija nastavlja da radi i da punovažno odlučuje bez predstavnika podnosioca izborne liste.
Komisija, u skladu sa zakonom:
1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora odbornika;
2) određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;
3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
4) daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora odbornika;
5) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za odbornike;
6) utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru odbornika;
7) proglašava izborne liste;
8) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
9) utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora odbornika;
10) podnosi izveštaj Skupštini o sprovedenim izborima za odbornike;
11) dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;
12) obavlja i druge poslove određene propisima o izboru odbornika, kao i poslove utvrđene aktima RIK i PIK.
Komisija je samostalna i nezavisna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Komisija radi u sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, po sopstvenoj inicijativi ili na predlog jedne trećine članova Komisije.
U radu Komisije učestvuju, sa pravom odlučivanja, predsednik i članovi, a u njihovoj odsutnosti njihovi zamenici, a sekretar komisije ili njegov zamenik nemaju pravo odlučivanja.
Poziv za sednicu Komisije, dostavlja se članovima Komisije u pisanom obliku, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice, a po potrebi sednice se mogu sazvati i u kraćem roku telefonom ili putem sredstava komunikacije.
Uz poziv za sazivanje sednice Komisije dostavlja se predlog dnevnog reda, sa materijalom za sednicu.
Od dana raspisivanja izbora, sednice Komisije se sazivaju hitno, putem telefona, a predlog dnevnog reda se saopštava prilikom otvaranja sednice Komisije.
Sednici Komisije, po pozivu predsednika, prisustvuju i predstavnici osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave grada Pančeva koji obavljaju stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Po pozivu predsednika Komisije, sednici mogu prisustvovati i druga lica.
Komisija radi i punovažno odlučuje kada sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno njihovih zamenika.
Komisija odlučuje većinom glasova prisutnih članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Komisija odlučuje javnim glasanjem dizanjem ruku ili pojedinačnim izjašnjavanjem.
Članovi Komisije se pojedinačno izjašnjavaju ako to odredi predsednik Komisije, kada smatra da je to potrebno radi tačnog utvrđivanja rezultata glasanja.
Rad Komisije je javan.
Komisija obezbeđuje javnost rada davanjem saopštenja i održavanjem konferencija za štampu.
Konferenciju za štampu, može održati predsednik, zamenik predsednika ili, po ovlašćenju predsednika, član.
Komisija objavljuje Informator o svom radu.
Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je sekretar Komisije.
O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja koji se odnose na izborni materijal odlučuje Komisija.
Komisija ima svoju internet stranicu na sajtu Grada Pančeva, na kojoj se objavljuju opšti akti Komisije, izveštaji o rezultatima izbora, informacije o održanim sednicama Komisije i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koji nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije, a od značaja su za informisanje javnosti.
O ažuriranju internet stranice Komisije stara se sekretar Komisije.
Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.
O vođenju zapisnika stara se sekretar Komisije.
U zapisnik se obavezno unosi:
- vreme i mesto održavanja sednice,
- ime predsedavajućeg,
- imena odsutnih članova Komisije,
- imena lica koja su prisustvovala sednici Komisije, po pozivu predsednika Komisije,
- utvrđeni dnevni red,
- kratak tok sednice sa naznakom učesnika u raspravi o svakoj tački dnevnog reda,
- rezultati glasanja o svakoj tački dnevnog reda,
- naziv akata donetih na sednici.
Birač, kandidat za odbornika i predlagač kandidata ima pravo da podnese prigovor Komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.
Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propusta.
Rešenje po prigovoru, Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora.
Ukoliko Komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju.
Kada je protiv rešenja Komisije po prigovoru podneta žalba Upravnom sudu, Komisija je dužna da odmah, a najkasnije u roku od 12 časova od časa dostavljanja žalbe komisiji, dostavi sudu sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
VI OBEZBEĐENJA USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad organa za sprovođenja izbora, izborni materijal i druge troškove izbora za sprovođenje izbora, obezbeđuju se u budžetu Grada.
Predsednik, članovi i sekretar Komisije, kao i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Visinu naknade za rad u Komisiji utvrđuje Predsednik ili zamenik Predsednika, posebnom odlukom, na osnovu evidencije o prisutnosti i stepena i kvaliteta angažovanosti u radu Komisije.
Zaposleni u Gradskoj upravi, angažovani za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova imaju pravo na naknadu, utvrđenu posebnom odlukom predsednika ili zamenika Predsednika Komisije, a u zavisnosti od angažovanja u toku izbornog procesa.
Nalogodavac za isplatu sredstava su predsednik i zamenik predsednika Komisije.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalom i rukovanje tim materijalima, u skladu sa zakonom.
Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave grada Pančeva obavljaju stručnu i administrativno-tehničku poslove za potrebe Komisije.
Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim poslovnikom, biće uređena posebnom odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.
Ovaj poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".