PRAVILNIK
O JAVNOBELEŽNIČKOJ KANCELARIJI I RADNOM VREMENU JAVNOG BELEŽNIKA

("Sl. glasnik RS", br. 31/2012)

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi koje treba da ispunjava javnobeležnička kancelarija u pogledu prostorija i opreme i propisuje radno vreme javnih beležnika.

Član 2

Javnobeležnička kancelarija (u daljem tekstu: kancelarija) obavezno ima: prijemnu prostoriju, prostoriju za rad, prostoriju za arhivu i depozit i toalet.

Član 3

Prijemna prostorija namenjena je strankama, dok čekaju na prijem u prostoriju za rad.

Prijemna prostorija je uređena tako da se omogući nesmetan protok stranaka.

Član 4

Prostorija za rad je namenjena za rad javnog beležnika sa strankama.

U prostoriji za rad treba da bude istaknuta Državna zastava Republike Srbije.

Član 5

Prostorija za arhivu i depozit namenjena je za smeštaj arhive kancelarije, sef i drugu opremu za čuvanje deponovanih predmeta.

Član 6

Kancelarija je smeštena u poslovnoj ili stambenoj zgradi koja svojim spoljašnjim izgledom i unutrašnjim stanjem obezbeđuje uslove za nesmetan rad.

Kancelarija predstavlja poseban deo zgrade u smislu propisa o etažnoj svojini ili je smeštena u stanu kao njegov deo, sa posebnim ulazom.

Ulaz u kancelariju, odnosno zgradu u kojoj se nalazi kancelarija i prilaz zgradi moraju biti osvetljeni, uredni, čisti, bezbedni za nesmetan pristup stranaka i prilagođeni za pristup osobama sa invaliditetom.

Član 7

Kancelarija mora biti čista i uredna, zaštićena od provale, obezbeđena protivprovalnim vratima i odgovarajućom zaštitom prozora (rešetkama).

Kancelarija mora ispunjavati uslove u skladu sa propisima koji uređuju protivpožarnu zaštitu.

Član 8

Kancelarija mora biti opremljena:

1) sigurnosnim ormanima za smeštaj predmeta u radu i čuvanja spisa, knjiga, pečata i štambilja koji su otporni na vodu i vatru i osigurani sigurnosnim bravama;

2) sigurnosnom blagajnom (kasom) namenjenom za čuvanje primljenog novca, dragocenosti, vrednosnih papira, drugih vrednih predmeta i spisa;

3) pisaćim stolovima i stolicama za javnog beležnika i lica zaposlena u kancelariji, kao i potrebnim brojem stolica za stranke;

4) računarom sa štampačem i pristupom internetu;

5) aparatom za stabilizaciju elektronskih uređaja u slučaju nestanka električne energije;

6) telefonom;

7) faks mašinom;

8) uređajem koji omogućuje fotokopiranje i skeniranje.

Član 9

Javni beležnik najmanje mesec dana pre promene prostorija kancelarije obaveštava Ministarstvo pravde i Javnobeležničku komoru o promeni i pravnom osnovu korišćenja drugih prostorija.

Član 10

Radno vreme javnog beležnika iznosi 40 časova nedeljno i obavlja se u periodu od 7,30 do 15,30 časova, od ponedeljka do petka.

Javni beležnik označava na ulazu u kancelariju radno vreme.

Član 11

U slučaju zatvaranja kancelarije zbog odsustvovanja iz kancelarije u toku radnog vremena, korišćenja odmora ili sprečenosti u slučaju bolesti javni beležnik ističe obaveštenje na ulazu u kancelariju, kao i obaveštenje o javnobeležničkom zameniku.

Član 12

Na obrazloženi zahtev stranke, javni beležnik može službenu radnju obaviti izvan radnog vremena, kao i u dane praznika i druge dane kada ne radi.

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. septembra 2012. godine.