PRAVILNIK
O POPISU IMOVINE, POTRAŽIVANJA I OBAVEZA

("Sl. list grada Čačka", br. 8/2012)

Član 1

Usklađivanje stanja imovine i obaveza u knjigovodstvenoj evidenciji sa stvarnim stanjem koje se uređuje popisom, vrši se na dan 31. decembra godine za koju se vrši popis.

Popisom se utvrđuje stanje nefinansijske imovine, finansijske imovine, obaveza i potraživanja grada Čačka, Gradske uprave grada Čačka i Gradskog javnog pravobranilaštva grada Čačka.

Obaveze koje su predmet popisa iz stava 1. ovog člana jesu dugoročne i kratkoročne obaveze.

Član 2

Popis može biti redovan i vanredan.

Član 3

Redovan popis se vrši na kraju poslovne godine za koju se sastavlja godišnji finansijski izveštaj - završni račun.

Redovan popis može početi 1. decembra tekuće godine, a po potrebi i ranije, s tim da se stanje po popisu svede na stanje na dan 31. decembra tekuće godine.

Promene stanja imovine i obaveza u toku popisa, unose se u popisne liste na osnovu verodostojnih računovodstvenih isprava.

Član 4

U toku godine može se vršiti vanredan popis u izuzetnim slučajevima propisanim zakonom (statusne promene, promene oblika organizovanje i dr.).

Član 5

Gradonačelnik donosi Odluku o godišnjem popisu imovine, potraživanja i obaveza i rešenjem obrazuje Komisiju za popis imovine, potraživanja i obaveza, imenuje predsednika i članove komisije, određuje period u kome će komisija vršiti popis, vreme za popis i rokove dostavljanja izveštaja o izvršenom popisu Gradskoj upravi za finansije.

Član 6

Rešenje o obrazovanju komisije za popis imovine, potraživanja i obaveza, pre početka popisa, dostavlja se članovima komisije za popis, rukovodiocima zaposlenih radnika i Službi računovodstva.

Član 7

Komisiji za popis, pre početka popisa, daju se liste za popis sa nomenklaturnim brojevima, vrsti i jedinicama mere imovine koja se popisuje.

Podaci iz računovodstva, odnosno odgovarajućih knjigovodstvenih evidencija o količinama (pomoćna knjiga osnovnih sredstava), ne mogu se davati komisiji za popis pre utvrđivanja stvarnog stanja u popisnim listama, osim podataka koji sadrže nomenklaturni broj, naziv, vrstu i jedinicu mere predmeta koji se popisuju.

Član 8

Lica koja rukuju imovinom i njihovi neposredni rukovodioci dužni su da, najkasnije do dana određenog za početak popisa, izvrše neophodne pripreme radi lakšeg, bržeg i pravilnijeg popisivanja.

Član 9

Popis obuhvata:

- utvrđivanje stvarnih količina imovine koja se popisuje

- merenjem, brojanjem, procenom i sličnim postupcima, bliže opisivanje popisane imovine, kao i unošenje podataka u popisne liste,

- utvrđivanje naturalnih razlika između stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja,

- sastavljanje izveštaja o izvršenom popisu.

Član 10

U posebne popisne liste unose se podaci o izvršenom popisu:

- imovina čija je vrednost umanjena zbog oštećenja, neispravnosti, zastarelosti i sl.,

- imovina koja na dan popisa nije zatečena kod korisnika budžetskih sredstava iz člana 1. stav 2. ovog Pravilnika,

- finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza za koje ne postoji uredna dokumentacija,

- imovina koja je dotrajala i za koju se predlaže rashodovanje.

Član 11

Usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem utvrđenim popisom, vrši se na kraju budžetske godine, sa stanjem na dan 31. decembra tekuće godine, najkasnije do 20.01. naredne godine.

Kada se popis vrši posle 31. decembra, neophodno je izvršiti svođenje stanja po popisu na dan 31. decembra.

Svođenje stanja po popisu na dan 31. decembra vrši se pomoću računovodstvene dokumentacije.

Član 12

Za organizaciju i pravilnost popisa odgovoran je načelnik Gradske uprave za finansije grada Čačka ili lice koje on ovlasti, a za tačnost utvrđenog stanja po popisu, za uredno sastavljanje popisnih lista vršenja popisa i iskazivanje u naturalnom i vrednosnom obliku, kao i za blagovremeno vršenje popisa, odgovorni su predsednik komisije i članovi popisne komisije.

Načelnik Gradske uprave za finansije grada Čačka donosi Uputstvo za rad komisije za popis.

Predsednik popisne komisije obavezan je da pre početka popisa sačini plan rada po kome će vršiti popis i da isti dostavi naredbodavcu, Gradskoj upravi za finansije grada Čačka ili licu koje je za to ovlašćeno.

Za predsednika i članove komisije za popis, kao i za njihove zamenike ne mogu biti imenovana lica koja rukuju, odnosno koja su zadužena imovinom koja je predmet popisa, i njihovi rukovodioci, kao ni lica koja vode analitičku evidenciju imovine koja se popisuje, a zaposleni su u Gradskoj upravi za finansije.

Član 13

Po završenom popisu, popisna komisija sastavlja Izveštaj o izvršenom popisu, uz koji se prilažu popisne liste po lokacijama sa izvornim materijalom koji je služio za obavljanje popisa.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana predsednik komisije dostavlja Gradskoj upravi za finansije - Službi računovodstva.

Za tačnost popisa i izveštaja o popisu odgovorni su članovi komisije za popis.

Član 14

Izveštaj komisije za popis o izvršenom popisu treba da sadrži sledeće podatke:

- stvarno stanje i knjigovodstveno stanje imovine i obaveza;

- utvrđene razlike između stvarnog stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja;

- uzroke nastalih razlika između stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja;

- predloge za likvidaciju utvrđenih razlika između stanja po popisu i knjigovodstvenog stanja, i to:

- prebijanje manjkova i viškova nastalih po osnovu zamene,

- otpisivanje neupotrebljivih sredstava (rashod),

- otpisivanje zastarelih potraživanja.

- izjave odgovornih lica koji rukuju imovinom, njihove primedbe i objašnjenja u vezi sa nastalim manjkom imovine,

- druge primedbe i predloge komisije u vezi sa popisom.

Član 15

Načelnik Gradske uprave za finansije grada Čačka ili lice koje on ovlasti, u prisustvu predsednika popisne komisije, rukovodioca računovodstva zakazuje sednicu na kojoj razmatra Izveštaj o izvršenom popisu imovine i odlučuje o predlozima komisije za popis (način knjiženja manjkova i viškova, rashodovanje dotrajalih sredstava i druga pitanja vezana za popis imovine i obaveza).

Podatke o potraživanjima i obavezama dostavlja Služba trezora.

Služba računovodstva priprema Rešenje:

- o utvrđenim manjkovima i viškovima,

- o rashodovanju imovine koja je dotrajala ili više nije upotrebljiva.

Odluka - Rešenje o usvajanju izveštaja o izvršenom popisu donosi se najkasnije 30 dana pre dana sastavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja - završnog računa, odnosno najkasnije 30 dana po izvršenom popisu u toku godine koji potpisuje naredbodavac budžeta - Gradonačelnik.

Izveštaj o izvršenom popisu imovine, potraživanja i obaveza, zajedno sa popisnim listama i odlukom - Rešenjem o rezultatima popisa, dostavljaju se na usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem sa pomoćnom knjigom osnovnih sredstava Službi računovodstva najkasnije u roku od dva dana od dana usvajanja, saglasno odredbi člana 16. Uredbe i na knjiženje Službi trezora.

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".