ODLUKA

O FORMIRANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE ZA TERITORIJU GRADA LOZNICE

("Sl. list Grada Loznice", br. 8/2010 i 1/2012)

Član 1

U cilju koordinacije i rukovođenja zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na teritoriji Grada Loznice obrazuje se Gradski štab za vanredne situacije za teritoriju Grada Loznice.

Član 2

U Štab za vanredne situacije u stalnom sastavu imenuju se:

1. Gradonačelnik - komandant Štaba,

2. Zamenik Gradonačelnika - zamenik komandanta Štaba,

3. Nadležna služba MUP-a, sektor za vanredne situacije - načelnik Štaba,

4. Načelnik Gradske uprave - član,

5. Član Gradskog veća - član,

6. Načelnik Odeljenja za planiranje i izgradnju - član,

7. Direktor KJP "Naš dom" - član,

8. Direktor JSP "Loznica" - član,

9. Direktor JP "Vodovod i kanalizacija" - član,

10. Direktor JP "Grad" - član,

11. Direktor Doma zdravlja Loznica" - član,

12. Direktor Opšte bolnice Loznica" - član,

13. Načelnik policijske stanice Loznica,

14. Komandir vatrogasne stanice - član,

15. Sekretar Crvenog krsta - član,

16. Sektorski rukovodilac "Srbijavode" - član,

17. Referent za odnose sa javnošću - član.

Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti Štab za vanredne situacije može angažovati osposobljena lica i druge organizacije od značaja za jedinicu lokalne samouprave.

Član 3

Načelnika i članove Štaba za vanredne situacije postavlja i razrešava Skupština grada, na predlog Gradonačelnika.

Član 4

Štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:

1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

3) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

4) prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

5) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;

7) razmatra organizaciju opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;

8) sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;

9) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

10) donosi naredbe, zaključke i preporuke.

Član 5

Gradski štab za vanredne situacije pored poslova iz člana 4. ove Odluke obavlja i sledeće poslove:

1) sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;

2) imenuje menadžera zaštite i zamenika menadžera u naseljenim mestima;

3) razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji jedinice lokalne samouprave, odnosno grada;

4) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za jedinicu lokalne samouprave;

5) postavlja poverenike i zamenike poverenika radi obavljanja poslova zaštite i spasavanja u naseljenim mestima.

Član 6

Po potrebi Gradski štab za vanredne situacije može formirati pomoćne stručne operativne timove za specifične zadatke zaštite i spasavanja.

Član 7

Finansiranje aktivnosti štaba se obezbeđuje iz budžeta Grada Loznice, Fonda za vanredne situacije, fondacija, drugih donatora i budžeta Republike Srbije.

Član 7a

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Gradski štab obavlja nadležna služba Gradske uprave - poslovi planiranja odbrane.

Član 8

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Loznice".