ODLUKAO FORMIRANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE ZA TERITORIJU GRADA LOZNICE("Sl. list Grada Loznice", br. 8/2010 i 1/2012) |
U cilju koordinacije i rukovođenja zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na teritoriji Grada Loznice obrazuje se Gradski štab za vanredne situacije za teritoriju Grada Loznice.
U Štab za vanredne situacije u stalnom sastavu imenuju se:
1. Gradonačelnik - komandant Štaba,
2. Zamenik Gradonačelnika - zamenik komandanta Štaba,
3. Nadležna služba MUP-a, sektor za vanredne situacije - načelnik Štaba,
4. Načelnik Gradske uprave - član,
5. Član Gradskog veća - član,
6. Načelnik Odeljenja za planiranje i izgradnju - član,
7. Direktor KJP "Naš dom" - član,
8. Direktor JSP "Loznica" - član,
9. Direktor JP "Vodovod i kanalizacija" - član,
10. Direktor JP "Grad" - član,
11. Direktor Doma zdravlja Loznica" - član,
12. Direktor Opšte bolnice Loznica" - član,
13. Načelnik policijske stanice Loznica,
14. Komandir vatrogasne stanice - član,
15. Sekretar Crvenog krsta - član,
16. Sektorski rukovodilac "Srbijavode" - član,
17. Referent za odnose sa javnošću - član.
Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti Štab za vanredne situacije može angažovati osposobljena lica i druge organizacije od značaja za jedinicu lokalne samouprave.
Načelnika i članove Štaba za vanredne situacije postavlja i razrešava Skupština grada, na predlog Gradonačelnika.
Štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:
1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;
2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
3) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;
4) prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
5) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;
6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;
7) razmatra organizaciju opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;
8) sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;
9) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;
10) donosi naredbe, zaključke i preporuke.
Gradski štab za vanredne situacije pored poslova iz člana 4. ove Odluke obavlja i sledeće poslove:
1) sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;
2) imenuje menadžera zaštite i zamenika menadžera u naseljenim mestima;
3) razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji jedinice lokalne samouprave, odnosno grada;
4) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za jedinicu lokalne samouprave;
5) postavlja poverenike i zamenike poverenika radi obavljanja poslova zaštite i spasavanja u naseljenim mestima.
Po potrebi Gradski štab za vanredne situacije može formirati pomoćne stručne operativne timove za specifične zadatke zaštite i spasavanja.
Finansiranje aktivnosti štaba se obezbeđuje iz budžeta Grada Loznice, Fonda za vanredne situacije, fondacija, drugih donatora i budžeta Republike Srbije.
Stručne, administrativne i tehničke poslove za Gradski štab obavlja nadležna služba Gradske uprave - poslovi planiranja odbrane.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Loznice".