STATUT

FONDACIJE ZA PODSTICANJE RAĐANJA DECE

("Sl. list grada Zaječara", br. 1/2012)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Fondacija za podsticanje rađanja dece (u daljem tekstu: Fondacija), osnovana je Odlukom Skupštine opštine Zaječar br. 011-32/02 od 30.12.1998. godine.

Član 2

Fondacija ima svojstvo pravnog lica.

Fondacija posluje pod nazivom: FONDACIJA ZA PODSTICANJE RAĐANJA DECE ZAJEČAR.

Sedište Fondacije je u Zaječaru, Trg oslobođenja br. 1.

Član 3

Fondacija ima pečat okruglog oblika sa sledećim sadržajem: "Fondacija za podsticanje rađanja dece Zaječar".

Fondacija ima zaštitni znak. Odluku o izgledu znaka donosi Upravni odbor.

Član 4

Fondaciju predstavlja i zastupa predsednik Upravnog odbora Fondacije.

II - OSNIVAČI

Član 5

Osnivač Fondacije je Skupština opštine Zaječar.

Suosnivači su pravna i fizička lica koja posle osnivanja Fondacije uplate sredstva u visini koju za svaku godinu utvrđuje Upravni odbor.

Suosnivači Fondacije mogu biti i strana pravna i fizička lica.

Član 6

Dobrotvori Fondacije su priložnici.

Priložnici Fondacije su fizička lica koja pristupe Fondaciji i redovno daju priloge.

Član 7

Fondaciji se pristupa potpisivanjem pristupnice.

O osnivačima i priložnicima Fondacije vodi se imenik. Pored imena osnivača, suosnivača i dobrotvora u imenik se može upisati ime lica na koje se uspomena želi sačuvati.

Suosnivačima i dobrotvorima koji pristupe Fondaciji izdaje se potvrda o pristupanju čiji se oblik, uslovi i način izdavanja utvrđuje posebnom odlukom.

Član 8

Fondacija može dodeliti zvanje počasnog člana fizičkim licima za poseban doprinos u ostvarivanju ciljeva Fondacije.

Ovo zvanje može dobiti i strani državljanin.

Odluku o dodeljivanju zvanja počasnog člana donosi Upravni odbor Fondacije.

III - CILJEVI FONDACIJE

Član 9

Ciljevi Fondacije su: povećanje prirodnog priraštaja stanovništva na teritoriji Grada Zaječara, proširenje porodice u smislu rađanja troje i više dece i podizanje životnog standarda porodica sa više dece.

Navedene ciljeve Fondacija ostvaruje:

1. Širenjem znanja i informacija o demografskoj situaciji, planiranju porodice, rađanju, porodici, deci, zdravom porodičnom životu i reformacija i modernizacija savetodavne funkcije institucionalnog sistema.

2. Pružanjem pomoći porodicama za lečenje teško bolesne dece.

3. Pomaganjem bračnim parovima u lečenju steriliteta i vantelesne oplodnje.

4. Drugim aktivnostima u skladu sa ciljevima Fondacije, a na osnovu Odluke Upravnog odbora Fondacije.

IV - UPRAVLJANJE I RASPOLAGANJE SREDSTVIMA FONDACIJE

Član 10

Organ upravljanja Fondacijom je Upravni odbor.

Upravni odbor ima Predsednika i 8 članova koje imenuje osnivač.

Suosnivači - pravna lica koja pristupe Fondaciji imenuju po jednog predstavnika u Upravnom odboru.

Suosnivači - fizička lica postaju članovi Upravnog odbora pristupanjem Fondaciji.

Mandat članova Upravnog odbora traje 4 godine.

Član 11

Predsednik Upravnog odbora:

- predstavlja i zastupa Fondaciju,

- saziva i vodi sednice Upravnog odbora,

- potpisuje odluke i druga akta koje donosi Upravni odbor,

- zaključuje ugovore u ime Fondacije,

- stara se o izvršenju odluka i zaključaka Upravnog odbora,

- stara se o pravilnom vođenju materijalnog i finansijskog poslovanja Fondacije,

- naredbodavac je za korišćenje sredstava Fondacije u skladu sa finansijskim planom Fondacije.

Član 12

U odsustvu predsednika, njegove poslove obavlja zamenik predsednika Upravnog odbora.

Upravni odbor bira zamenika predsednika Upravnog odbora iz reda svojih članova za vreme koje je predsednik odsutan, javnim glasanjem.

Član 13

Predsednik i članovi Upravnog odbora su dužni da savesno i odgovorno obavljaju svoju funkciju i za svoj rad odgovaraju osnivaču koji ih je imenovao.

Član 14

Upravni odbor radi i odlučuje na sednici.

Upravni odbor punovažno odlučuje kada sednici prisustvuje većina članova.

Upravni odbor donosi odluke javnim izjašnjavanjem članova. Odluka se smatra usvojenom kada se za nju izjasni većina od ukupnog broja prisutnih članova.

Član 15

Upravni odbor Fondacije:

1. Donosi Statut Fondacije.

2. Donosi godišnji plan rada za period na koji je izabran i godišnji program za njegovo ostvarivanje.

3. Donosi godišnji finansijski plan i završni račun Fondacije.

4. Donosi odluke o poslovanju sredstvima Fondacije i odluke o dodeli sredstava na korišćenje.

5. Utvrđuje kriterijume za dodelu sredstava Fondacije.

6. Donosi odluke o preduzimanju akcija za prikupljanje sredstava u korist Fondacije.

7. Utvrđuje svake godine visinu uloga suosnivača.

8. Obrazuje stalna i povremena radna tela (komisije, odbore, savete i sl.) radi organizovanja, praćenja usklađivanja i ostvarivanja ciljeva Fondacije.

9. Obavlja i druge poslove od interesa za ostvarivanje ciljeva Fondacije.

Član 16

Sredstva Fondacije obezbeđuju se iz:

- uloga osnivača, suosnivača i donatora,

- prihoda od kamata na oročena sredstva,

- dobrovoljnih priloga,

- poklona, legata i zaveštanja.

Član 17

Početna sredstva Fondacije iznose 100.000,00 dinara.

Sredstva Fondacije vode se na žiro račun 840-721664-79 i oročavaju se po najpovoljnijim uslovima.

Sredstva Fondacije su u državnoj svojini.

Privatna sredstva koja se unose u Fondaciju imaju karakter državne svojine.

Upravni odbor može odlučiti da imovina Fondacije promeni oblik kako bi se sačuvala njena vrednost.

Član 18

Sredstva Fondacije koriste se za ostvarivanje ciljeva Fondacije utvrđenih u članu 9. Statuta.

Član 19

Sredstva Fondacije raspodeljuju se i troše na osnovu finansijskog plana.

Finansijski plan donosi Upravni odbor radi ostvarivanja godišnjeg programa rada Fondacije, najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Član 20

Upravni odbor donosi odluku o dodeli sredstava Fondacije za namene iz čl. 9. Statuta u skladu sa utvrđenim kriterijumima.

Član 21

Sredstva koja se namenski ustupaju ili poklanjaju Fondaciji, koriste se u skladu sa željom darodavca, a u skladu sa ciljevima Fondacije.

Član 22

Nadzor nad poslovanjem Fondacije vrši Nadzorni odbor.

Nadzorni odbor ima 3 člana koje imenuje osnivač. Mandat traje 4 godine.

Nadzorni odbor vrši uvid u materijalno-finansijsko i drugo poslovanje Fondacije i o svom nalazu izveštava Upravni odbor i osnivača.

Član 23

Stručne i administrativno-tehničke poslove Fondacije obavlja sekretar Fondacije, koga imenuje osnivač Fondacije za period od 4 godine.

Član 24

Ovaj Statut stupa na snagu danom dobijanja saglasnosti Skupštine grada Zaječara, a objaviće se u "Službenom listu Grada Zaječara".