UGOVOR
O OSNIVANJU ISTORIJSKOG ARHIVA ZRENJANIN

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 10/2012)

Član 1

Ovim Ugovorom o osnivanju Istorijskog arhiva Zrenjanin (u daljem tekstu: Arhiv) utvrđuje se da su osnivači ustanove: grad Zrenjanin i opštine: Novi Bečej, Nova Crnja, Sečanj i Žitište (u daljem tekstu: osnivači).

Arhiv obavlja delatnost na teritoriji Grada Zrenjanina i opština: Novi Bečej, Nova Crnja, Sečanj i Žitište.

Član 2

Sedište Istorijskog arhiva je u Zrenjaninu, Trg slobode 10.

Član 3

Delatnost Arhiva:

91.01 Delatnosti biblioteka i arhiva

Obuhvata:

dokumentacione i informacione aktivnosti biblioteka svih vrsta, čitaonica, slušaonica i posebnih prostorija za gledanje filmova i video-materijala, koji pružaju usluge korisnicima kao što su studenti, naučnici, službenici, kao i rad arhiva koji vrše delatnost zaštite arhivske građe i dokumentacionog materijala, odnosno evidentiraju, preuzimaju, čuvaju, sređuju, obrađuju, objavljuju, daju na korišćenje arhivsku građu, izdaju uverenja o činjenicama koje su sadržane u arhivskoj građi i pružaju usluge korisnicima arhivske građe, pripremanje zbirki, bez obzira na to da li su specijalizovane ili ne, izrada kataloga zbirki i kolekcija odnosno informativnih sredstava o arhivskoj građi, prikupljanje, obrada, zaštita, čuvanje i obezbeđivanje pristupa bibliotečko-informacionoj građi, knjiga, mapa, časopisa, filmova, ploča, traka, umetničkih dela, itd, odnosno izdavanje arhivske građe na korišćenje, pružanje svih oblika bibliotečko-informacionih usluga na licu mesta i na daljinu, aktivnosti fototeka i kinoteka i prateće usluge.

U okviru delatnosti navedene u stavu 1. ovog člana delatnost Arhiva je:

1. istraživanje i evidentiranje arhivske građe i registraturskog materijala koji uživaju prethodnu zaštitu;

2. predlaganje i utvrđivanje arhivske građe i registraturskog materijala;

3. vođenje registra i dokumentacije o arhivskoj građi i registraturskom materijalu;

4. pružanje stručne pomoći na čuvanju i održavanju arhivske građe i registraturskog materijala sopstvenicima i korisnicima arhivske građe i registraturskog materijala;

5. staranje o korišćenju arhivske građe i registraturskog materijala u svrhe određene Zakonom o kulturnim dobrima;

6. predlaganje i praćenje sprovođenja mera zaštite arhivske građe i registraturskog materijala;

7. prikupljanje, sređivanje, čuvanje, održavanje i korišćenje arhivske građe i registraturskog materijala;

8. sprovođenje mera tehničke i fizičke zaštite arhivske građe i registraturskog materijala;

9. izdavanje publikacija o arhivskoj građi i registraturskom materijalu i o rezultatima rada na njihovoj zaštiti;

10. izlaganje arhivske građe i registraturskog materijala, organizovanje predavanja i drugih prigodnih oblika kulturno-obrazovne delatnosti;

11. vršenje stručnog nadzora nad arhiviranjem, čuvanjem, stručnim održavanjem i odabiranjem arhivske građe, kao i izlučivanjem bezvrednog registraturskog materijala, koji se nalazi van Arhiva;

12. nalaganje preduzimanja mera za otklanjanje utvrđenih nedostataka u pogledu zaštite arhivske građe i registraturskog materijala;

13. preuzimanje, čuvanje i održavanje arhivske građe;

14. sređivanje i obrada arhivske građe;

15. objavljivanje arhivske građe;

16. vršenje istraživanja radi stvaranja celine arhivske građe (arhivski fond);

17. obavljanje drugih poslova u oblasti zaštite arhivske građe i registraturskog materijala.

Arhiv može, pored osnovne delatnosti navedene u stavu 1. i 2. ovog člana, obavljati i sledeće delatnosti:

18.12 ostalo štampanje,

18.13 usluge pripreme za štampu,

18.14 knjigovezačke i srodne usluge,

18.20 umnožavanje snimljenih zapisa,

47.61 trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama,

47.63 trgovina na malo muzičkim i video zapisima u specijalizovanim prodavnicama,

58.11 izdavanje knjiga,

58.14 izdavanje časopisa i periodičnih izdanja,

58.19 ostala izdavačka delatnost,

74.20 fotografske usluge,

74.90 ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti,

82.19 fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška.

Član 4

Sredstva za rad Arhiva obezbeđuju se:

- iz budžeta Grada Zrenjanina i opština osnivača,

- iz budžeta Republike Srbije (odobrene programske aktivnosti),

- iz budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine (odobrene programske aktivnosti),

- neposredno od korisnika usluga,

- donacija, poklona i priloga,

- iz drugih izvora u skladu sa zakonom i Statutom Arhiva.

Član 5

Grad Zrenjanin obavezuje se da finansira troškove za zaposlene (plate, naknade, druga primanja iz radnog odnosa zaposlenih).

Osnivači Arhiva obavezuju se da će finansirati materijalne troškove i programsku aktivnost.

Učešće osnivača u finansiranju Arhiva određuje se u sledećoj razmeri:

- Grad Zrenjanin

65,2%

- opština Novi Bečej

11,00%

- opština Sečanj

8,7%

- opština Žitište

9,7%

- opština Nova Crnja

5,4%

Obaveza Grada Zrenjanina za finansiranje Arhiva iz stava 3. ovog člana umanjuje se za stalne troškove (struja, telefoni, grejanje, komunalne usluge, obezbeđenje zgrade) koje izmiruje Grad kao zakupodavac.

Arhiv je dužan da početkom meseca za prethodni mesec dostavi osnivačima zahtev za transfer sredstava u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Član 6

Organi Arhiva su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

Organe Arhiva imenuje i razrešava Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine, u skladu sa Zakonom.

Član 7

Direktor Arhiva:

1) organizuje i rukovodi radom Arhiva,

2) zastupa i predstavlja Arhiv,

3) stara se o zakonitosti rada Arhiva,

4) izvršava odluke Upravnog odbora,

5) odgovoran je za sprovođenje programa rada Arhiva,

6) odgovoran je za materijalno - finansijsko poslovanje Arhiva,

7) donosi opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Arhiva i

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Arhiva.

Član 8

Arhivom upravlja Upravni odbor.

Upravni odbor ima pet članova.

Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih u Arhivu.

Član 9

Upravni odbor Arhiva:

1) donosi Statut Arhiva,

2) donosi druge opšte akte Arhiva, u skladu sa zakonom i Statutom,

3) utvrđuje razvojnu i poslovnu politiku Arhiva,

4) donosi godišnji program rada, na predlog direktora,

5) donosi godišnji izveštaj o radu, na predlog direktora,

6) donosi godišnji finansijski izveštaj o radu i poslovanju,

7) daje predlog o kandidatu za direktora Arhiva,

8) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Arhivu na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom,

9) odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom Arhiva.

Član 10

Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Arhiva.

Nadzorni odbor ima tri člana.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Arhivu.

Član 11

Na Statut i akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, saglasnost daje nadležni organ osnivača.

Na program rada i izveštaj o radu saglasnost daje nadležni organ osnivača.

Član 12

Arhiv se obavezuje da u roku od 30 dana od dana zaključenja Ugovora dostavi osnivačima Statut radi davanja saglasnosti.

Član 13

Ugovor se zaključuje na neodređeno vreme.

Član 14

Pojedina pitanja koja nastanu u sprovođenju ovog Ugovora osnivači mogu rešavati preko svojih nadležnih organa.

U slučaju spora koji se ne može rešiti na način iz stava 1. ovog člana nadležan je Privredni sud u Zrenjaninu.

Član 15

Ovaj Ugovor stupa na snagu danom potpisivanja i overe od strane osnivača.

Danom stupanja na snagu ovog Ugovora prestaje sa važenjem Ugovor o osnivanju Istorijskog arhiva Zrenjanin od 27.6.1997. godine, broj 06-72-8-1/97-I-10-02.

Član 16

Ovaj Ugovor je sačinjen u 10 istovetnih primeraka od kojih svaka strana potpisnica zadržava po dva primerka.

Član 17

Potpisan i overen Ugovor objaviti u službenom glasilu osnivača.