ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA LOZNICE

("Sl. list Grada Loznice", br. 3/2012)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuje se nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Loznice (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada.

Član 3

U Službi je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.

Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

Član 4

Zaposleni u Službi su obavezni da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata obavljaju odgovorno, savesno i efikasno u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom, ovom Odlukom i pravilima struke.

Član 5

Rad Službe je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom grada.

Član 6

Interni revizor ima neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije, kao i pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive.

Član 7

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata interne revizije: direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta.

Član 8

Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava odnosno gradonačelnik.

Član 9

Godišnji plan interne revizije usvaja gradonačelnik na predlog službe.

Član 10

Rukovodilac interne revizije dostavlja godišnji izveštaj o radu interne revizije gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

II USPOSTAVLJANJE I ORGANIZACIJA INTERNE REVIZIJE

Član 11

Interna revizija grada Loznice uspostavlja se kao posebna funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica za internu reviziju u okviru Grada, koja neposredno izveštava rukovodioca korisnika javnih sredstava, odnosno gradonačelnika.

Član 12

Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu:

1. identifikovanjem rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca korisnika javnih sredstava;

2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;

3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;

4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;

5. zaštitu informacija;

6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.

Rukovodilac službe interne revizije

Član 13

Rukovodilac interne revizije je odgovoran za aktivnosti jedinice interne revizije uključujući:

- pripremu i podnošenje na odobravanje gradonačelniku Nacrta povelje interne revizije strateški i godišnji plan interne revizije;

- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama;

- odobravanjem planova obavljanja pojedinačne revizije;

- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane jedinice kojom upravlja;

- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku Plan za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;

- razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti jedinice za internu reviziju;

- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Broj izvršilaca: 1

Stručna sprema: ekonomski fakultet, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru

Radno iskustvo: 7 godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima

Interni revizor

Član 14

Interni revizor obavlja poslove provere primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; daje savete kad se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; uspostavlja saradnju sa eksternom revizijom; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; dostavlja godišnji izveštaj o radu Centralnoj jedinici za harmonizaciju; uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.

Interni revizori su dužni da se u svom radu pridržavaju povelje interne revizije, Etičkog kodeksa, priručnika kojim se propisuju metodologija rada i uputstva i instrukcije koje, u skladu sa zakonom, donosi ministar finansija.

Broj izvršilaca: 2

Stručna sprema: ekonomski fakultet, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru

Radno iskustvo: 3 godine na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima

III ODNOS SLUŽBE INTERNE REVIZIJE PREMA GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU

Član 15

Služba dostavlja gradonačelniku godišnji izveštaj o radu interne revizije; izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije; periodične izveštaje o napretku i sprovođenju godišnjeg plana interne revizije; izveštaje o adekvatnosti resursa za obavljanje interne revizije; izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca interne revizije i internih revizora naišle na ograničenja.

Član 16

U vršenju funkcije, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

IV PRAVNI AKTI SLUŽBE INTERNE REVIZIJE

Član 17

Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.

Član 18

Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, uputstva.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenje pojedinih poslova Službe kao i subjekata interne revizije i inspekcijske kontrole.

Član 19

Javnost rada Služba obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija i drugim oblicima javnog informisanja.

Služba će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Službe odlučuje interni revizor i gradonačelnik, u skladu sa zakonom.

V RADNI ODNOS U SLUŽBI INTERNE REVIZIJE

Član 20

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

Zvanja zaposlenih, zakonski uslov za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.

VI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE INTERNE REVIZIJE

Član 21

Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu Grada sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.

Gradonačelnik grada Loznice se stara o zakonitom korišćenju sredstava za plate i naknade internog revizora, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza prema zaposlenima u Službi.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".