ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA LOZNICE("Sl. list Grada Loznice", br. 3/2012) |
Ovom Odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuje se nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Loznice (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada.
U Službi je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.
Zaposleni u Službi su obavezni da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata obavljaju odgovorno, savesno i efikasno u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom, ovom Odlukom i pravilima struke.
Rad Službe je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Interni revizor ima neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije, kao i pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata interne revizije: direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta.
Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava odnosno gradonačelnik.
Godišnji plan interne revizije usvaja gradonačelnik na predlog službe.
Rukovodilac interne revizije dostavlja godišnji izveštaj o radu interne revizije gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.
II USPOSTAVLJANJE I ORGANIZACIJA INTERNE REVIZIJE
Interna revizija grada Loznice uspostavlja se kao posebna funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica za internu reviziju u okviru Grada, koja neposredno izveštava rukovodioca korisnika javnih sredstava, odnosno gradonačelnika.
Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu:
1. identifikovanjem rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca korisnika javnih sredstava;
2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;
3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;
4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;
5. zaštitu informacija;
6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.
Rukovodilac službe interne revizije
Rukovodilac interne revizije je odgovoran za aktivnosti jedinice interne revizije uključujući:
- pripremu i podnošenje na odobravanje gradonačelniku Nacrta povelje interne revizije strateški i godišnji plan interne revizije;
- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama;
- odobravanjem planova obavljanja pojedinačne revizije;
- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane jedinice kojom upravlja;
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku Plan za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;
- razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti jedinice za internu reviziju;
- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
Broj izvršilaca: 1
Stručna sprema: ekonomski fakultet, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru
Radno iskustvo: 7 godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima
Interni revizor obavlja poslove provere primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; daje savete kad se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; uspostavlja saradnju sa eksternom revizijom; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; dostavlja godišnji izveštaj o radu Centralnoj jedinici za harmonizaciju; uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Interni revizori su dužni da se u svom radu pridržavaju povelje interne revizije, Etičkog kodeksa, priručnika kojim se propisuju metodologija rada i uputstva i instrukcije koje, u skladu sa zakonom, donosi ministar finansija.
Broj izvršilaca: 2
Stručna sprema: ekonomski fakultet, položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru
Radno iskustvo: 3 godine na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima
III ODNOS SLUŽBE INTERNE REVIZIJE PREMA GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU
Služba dostavlja gradonačelniku godišnji izveštaj o radu interne revizije; izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije; periodične izveštaje o napretku i sprovođenju godišnjeg plana interne revizije; izveštaje o adekvatnosti resursa za obavljanje interne revizije; izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca interne revizije i internih revizora naišle na ograničenja.
U vršenju funkcije, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
IV PRAVNI AKTI SLUŽBE INTERNE REVIZIJE
Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.
Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, uputstva.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenje pojedinih poslova Službe kao i subjekata interne revizije i inspekcijske kontrole.
Javnost rada Služba obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija i drugim oblicima javnog informisanja.
Služba će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja službenu ili poslovnu tajnu.
O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Službe odlučuje interni revizor i gradonačelnik, u skladu sa zakonom.
V RADNI ODNOS U SLUŽBI INTERNE REVIZIJE
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
Zvanja zaposlenih, zakonski uslov za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.
VI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE INTERNE REVIZIJE
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu Grada sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.
Gradonačelnik grada Loznice se stara o zakonitom korišćenju sredstava za plate i naknade internog revizora, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza prema zaposlenima u Službi.
Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".