PRAVILNIKO RADU I OVLAŠĆENJIMA INTERNE REVIZIJE PRI KABINETU GRADONAČELNIKA GRADA LOZNICE("Sl. list Grada Loznice", br. 3/2012) |
Ovim Pravilnikom se uređuje način rada, ovlašćenja interne revizije, kao i pravna zaštita u postupku revizije, koja se ostvaruje u skladu sa ovim Pravilnikom.
Revizija predstavlja naknadno proveravanje obavljenih poslova, događaja koje se vrši na osnovu postojećih dokumenata, u cilju sagledavanja da li oni objektivno i istinito prikazuju poslovanje subjekata revizije. Uspeh revizije u velikoj meri zavisi od postojanja i funkcionisanja mehanizma interne kontrole, zbog čega se ona naziva "naknadna kontrola" ili "kontrola kontrole".
II RAD I OVLAŠĆENJA INTERNE REVIZIJE
Interna revizija je deo sveobuhvatnog sistema interne finansijske kontrole u javnom sektoru.
Interna revizija je nezavisna i objektivna aktivnost davanja stručnog mišljenja i davanje preporuka rukovodstvu i službama subjekta revizije po upravljanju rizicima i internim kontrolama na način da meri i procenjuje efikasnost postizanja ciljeva definisanih zakonima i drugim propisima, odnosno utvrđenim politikama i procedurama.
Delokrug rada Službe interne revizije proizilazi iz odredbi Zakona, Pravilnika, Međunarodnih standarda interne revizije, metodologije i drugih pravila kojima je uređeno obavljanje interne revizije.
Interna revizija ima ovlašćenja da reviziju obavlja revizijom sistema, revizijom usaglašenosti, finansijskom revizijom, revizijom informacionih tehnologija i analizom.
Interni revizor pri obavljanju interne revizije, ima potpuno slobodno i neograničeno pravo pristupa rukovodiocima, zaposlenima, sredstvima, svim informacijama, uključujući i poverljive kao i celokupnoj dokumentaciji, podacima, pregledima, mišljenjima, evidencijama potrebnim za sprovođenje revizije.
Interni revizor ima obavezu da čuva tajnost podataka i informacija koje su mu stavljene na raspolaganje tokom obavljanja interne revizije, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti.
Zaposleni u Službi interne revizije obavezni su da sarađuju sa:
- centralnom jedinicom za harmonizaciju Ministarstva finansija kako bi dobili sve potrebne smernice, metodološka uputstva i kako bi sledili zajedničke kriterijume za organizaciju i postupanje interne revizije u javnom sektoru;
- državnom revizorskom institucijom radi obezbeđenja podataka i pune kooperativnosti pri njenom vršenju revizije sistema internih kontrola, interne revizije kao i računovodstvenih i finansijskih postupaka.
Interna revizija u subjektu revizije sprovodi se planski, u skladu sa strateškim, godišnjim i planom pojedinačne revizije.
Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava, odnosno gradonačelnik.
Godišnji plan interne revizije priprema se svake godine na osnovu strateškog plana koji usvaja rukovodilac korisnika javnih sredstava, odnosno gradonačelnik na predlog službe.
Plan pojedinačne revizije koga priprema interni revizor, a odobrava rukovodilac organizacionog dela za internu reviziju detaljno opisuje revizorske postupke za svaku pojedinačnu reviziju.
Svaka pojedinačna revizija obavlja se na osnovu pripremljenog plana i ovlašćenja, koje internom revizoru pre početka sprovođenja postupka interne revizije daje rukovodilac interne revizije.
Pre početka sprovođenja postupka revizije potrebno je dostaviti obaveštenje subjektu revizije sa podacima iz ovlašćenja.
Odgovorno lice i zaposleni kod subjekta revizije nakon primljenog obaveštenja o reviziji, u obavezi su da pripreme svu potrebnu dokumentaciju što delotvornijeg i bržeg obavljanja revizije.
Interni revizor započinje reviziju uvodnim sastankom sa rukovodstvom subjekta revizije a obavlja se utvrđivanjem, analiziranjem, procenjivanjem i dokumentovanjem podataka dovoljnih za davanje stručnog mišljenja o postavljenim ciljevima revizije.
Po završetku svih planiranih provera interni revizor sastavlja nacrt izveštaja i dostavlja ga subjektu revizije.
Nacrt izveštaja može sadržati preporuke kojima se predlaže unapređenje postojećeg načina rada i poslovanja subjekta revizije, odnosno otklanjanjem nepravilnosti, grešaka ili nedostataka koji su uočeni u postupku revizije.
Rukovodilac organizacionog dela za internu reviziju dostavlja nacrt izveštaja rukovodiocu subjekta revizije.
Rukovodilac subjekta revizije može da uputi odgovor na nacrt izveštaja koji sadrži primedbe sa dokazima, sugestije i druga zapažanja u vezi sa nacrtom revizorskog izveštaja, u roku koji ne može da bude duži od 8 dana od dana prijema nacrta izveštaja.
Uz odgovor na nacrt izveštaja subjekat revizije dostavlja plan aktivnosti za izvršenje datih preporuka.
U roku od 15 dana, po isteku roka za dostavljanje odgovora na nacrt izveštaja, revizorski tim priprema konačni izveštaj revizije. U konačnom izveštaju revizorski tim može da izmeni svoje nalaze, zaključke ili preporuke ukoliko oceni da su činjenice na koje se ukazuje u odgovoru subjekta revizije opravdane i prosleđuje ga rukovodiocu subjekta revizije i rukovodiocu korisnika javnih sredstava, odnosno gradonačelniku.
Rukovodilac subjekta revizije dužan je da revizorskom timu dostavi izveštaj o izvršenju plana aktivnosti u roku koji je određen u revizorskom izveštaju.
U slučaju da subjekt revizije ne sprovodi preporuke i ne preduzima mere za otklanjanje nedostataka u određenim rokovima, interni revizor je u obavezi da o tome obavesti rukovodioca korisnika javnih sredstava, odnosno gradonačelnika.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".